واردات از آمریکا

واردات کالا از آمریکا

یکی از کشور‌های پیشرو در صنعت و تکنولوژی کشور آمریکا است. کشور آمریکا از جمله قطب‌های اقتصادی در جهان است و محصولات متعدد و مختلفی در این کشور تولید و به سرتاسر دنیا عرضه می‌شوند، از موبایل گرفته تا لوازم آرایشی و انواع لباس و کیف و کفش. محصولات تولیدی شده در آمریکا با توجه به کیفیت بالای تولید طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، برند‌های مطرح آمریکایی برای پاسخ به نیاز مشتریان خود دارای شعب متعددی در سراسر جهان هستند.

کشور ایران به دلیل روابط سیاسی و تحریم‌های وضع شده علیه کشور ایران، روابط تجاری خوبی با آمریکا به صورت مستقیم ندارد. به همین دلیل محصولات تولیدی آمریکا و برند‌های آمریکایی نمایندگی فعل و مستقیم در ایران ندارند و واردات کالاهای آمریکایی به ایران سخت و دشوار است. با تمام این موارد اما باز هم واردات از آمریکا به ایران به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود. با توجه به اینکه این فرایند به شکل مستقیم انجام نمی‌شود و خطرات مختلفی مانند توقیف شدن بار را دارد، حتما باید با دانش و آگاهی وارد این تجارت شوید و یا از افرادی که قبلا در این حوزه فعالیت کرده‌اند کمک بگیرید تا بتوانید فعالیت تجاری خود را به راحتی و بدون بروز مشکل پیش ببرید.

 

اقتصاد آمریکا

کشور آمریکا یکی از بزرگترین و پهناورترین کشور‌های جهان است که در قاره آمریکا واقع شده است و بخش زیادی از آن را در بر می‌گیرد، این کشور مساحت و شهر‌های متعددی دارد و به همین دلیل از قسمت‌های مختلف به آب‌های آزاد دسترسی دارد علاوه بر این کشور آمریکا دارای مرز زمینی با چندین کشور مختلف مانند مکزیک در آمریکای شمالی است. تجارت و حمل و نقل دریایی نیز توسط شرکت‌های مختلف هوایی آمریکایی و یا غیر آمریکا از این کشور به سایر کشور‌های جهان به صورت روزانه و دائمی انجام می‌شود. کشور آمریکا وسعت زیادی دارد و با توجه به همین مسئله آب و هوا و مناطق مختلفی دارد به همین دلیل حتی می‌توان محصولات زراعی متفاوتی را در این کشور پیدا کرد.

در حال حاضر در دنیای تجارت رقابت سختی بین چین و آمریکا بر سر سلطه بر کل اقتصاد جهان وجود دارد و هر دو طرف تلاش می‌کنند تا هر ساله محصولات صادراتی خود را افزایش داده و واردات را به حداقل برسانند. در حال حاضر اغلب محصولات آمریکا به کشور‌های قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و حتی آسیا ارسال می‌شود. تاجران از کشور‌های مختلف جهان برای خرید محصولات تولید شده در آمریکا به صورت حضوری و یا غیر حضوری و اینترنتی اقدام می‌کنند. مصولات برقی و الکترونیکی تولیدی آمریکا در جهان طرفداران زیادی دارند مانند گوشی‌های اپل که در سرتاسر جهان به عنوان یک برند مطرح و شناخته شده در حوزه گوشی‌های لمسی طرفداران بی شماری دارد.

آیا آمریکا کشوری سوسیالیستی است یا سرمایه داری؟

آمریکا اقتصاد مختلط دارد. اقتصاد مختلط دارای مؤلفه‌هایی از سرمایه داری و سوسیالیسم است. از آنجا که مقررات دولتی کمتر از یک اقتصاد دستوری وجود دارند، ایالات متحده سیستم سرمایه داری بیشتری در اقتصاد خود دارد. با این حال، به دلیل مقررات دولتی در مورد حداقل دستمزد، مشاغل، تعرفه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی با بودجه دولت، مؤلفه‌هایی از سوسیالیسم در اقتصاد ایالات متحده نیز به چشم می‌خورند به همین دلیل به اقتصاد آمریکا، اقتصاد مختلط می‌گویند.

آیا اقتصاد آمریکا یک اقتصاد مبتنی بر بازار است؟

ایالات متحده آمریکا یک اقتصاد مختلط دارد. این اقتصاد مولفه‌هایی از سرمایه داری و سوسیالیسم را در خود دارد. در سرمایه داری، افراد و شرکت‌ها بازار را بدون مقررات دولتی کنترل می‌کنند. اما در اقتصاد مبتنی سوسیالیسم، دولت بازار را کنترل می‌کند.

چرا آمریکا یک اقتصاد مختلط است؟

ایالات متحده آمریکا یک اقتصاد مختلط دارد، اگرچه سرمایه داری با مالکیت خصوصی به طور گسترده برای بسیاری از صنایع در این کشور در دسترس است، اما برای همه صنایع در دسترس نیست. هنوز هم صنایع و مقررات تحمیلی توسط دولت وجود دارند که ایالات متحده را به جای یک اقتصاد بازار آزاد به یک اقتصاد مختلط تبدیل می‌کنند.

واردات کالا از آمریکا به ایران
واردات کالا از آمریکا به ایران

انواع اقتصاد چیست؟

یک نوع اقتصاد بازار آزاد است که در آن هیچ مقررات دولتی وجود ندارد، در این اقتصاد افراد و مشاغل بازار را کنترل می‌کنند. همچنین سرمایه داری و قوانین عرضه و تقاضا بر بازار تأثیر می‌گذارد. یک اقتصاد مختلط وجود دارد که ترکیبی از سرمایه داری و سوسیالیسم است. یک اقتصاد دستوری نیر در جهان  وجود دارد که در آن اقتصاد به طور کامل توسط دولت اداره می‌شوند.

ایالات متحده یک اقتصاد بازار بسیار توسعه یافته پیشرفته است. در حال حاضر کشور آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی، و دومین اقتصاد بزرگ از نظر برابری قدرت خرید (PPP) پس از چین دارد. این کشور دارای هفتمین بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه (اسمی) و هشتمین بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP) در سال 2022 است. PPP. دلار آمریکا ارزی است که بیشترین استفاده را در معاملات بین‌المللی دارد و ارز ذخیره جهان است که توسط بازار بزرگ خزانه‌داری ایالات متحده از آن حمایت می‌شود، نقش آن به عنوان استاندارد مرجع برای سیستم دلارهای نفتی و دلار یورو در بازار اهمیت زیادی دارد. چندین کشور از این پول به عنوان واحد پول رسمی خود استفاده می‌کنند و در برخی از معاملات جهانی این ارز به عنوان ارز معیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در جهان اهمیت زیادی دارد.

اقتصاد آمریکا با بهره وری بالا، زیرساخت حمل و نقل به خوبی توسعه یافته و منابع طبیعی گسترده تغذیه می‌شود. آمریکایی‌ها بالاترین میانگین درآمد خانوار و کارمند را در میان کشورهای عضو OECD دارند. در سال 2021، آنها بالاترین درآمد متوسط ​​خانوار را در جهان داشتند.  ایالات متحده یکی از بالاترین نابرابری‌های درآمدی را در میان کشورهای توسعه یافته دارد. بزرگترین شرکای تجاری ایالات متحده کانادا، مکزیک، چین، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، بریتانیا، تایوان، هند و ویتنام هستند. ایالات متحده بزرگترین واردکننده و دومین صادرکننده بزرگ جهان است.  این کشور با چندین کشور، از جمله کانادا و مکزیک (از طریق USMCA )، استرالیا، کره جنوبی، اسرائیل و چندین کشور دیگر که در حال اجرا یا در دست مذاکره هستند، قراردادهای تجارت آزاد دارد.

در سال 1890، ایالات متحده از امپراتوری بریتانیا به عنوان مولدترین اقتصاد جهان پیشی گرفت. آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت و گاز طبیعی در جهان است. در سال 2016، این کشور بزرگ‌ترین کشور تجاری جهان و همچنین سومین تولیدکننده بزرگ آن بود که صنعت تولید آن یک پنجم تولید جهانی را تشکیل می‌داد. ایالات متحده نه تنها بزرگترین بازار داخلی کالا را دارد، بلکه بر تجارت خدمات نیز تسلط دارد. مجموع تجارت ایالات متحده  در سال 2018 به 4. 2 تریلیون دلار رسید. از 500 شرکت بزرگ جهان، 121 شرکت در ایالات متحده مستقر هستند، ایالات متحده با مجموع ثروت 3. 0 تریلیون دلار دارای بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان است. بانک‌های تجاری ایالات متحده تا دسامبر 2022 دارایی 22. 9 تریلیون دلاری داشتند. دارایی‌های جهانی تحت مدیریت ایالات متحده بیش از 30  تریلیون دلار دارایی داشتند. در طول رکود بزرگ سال 2008، اقتصاد ایالات متحده دچار افت قابل توجهی شد. قانون سرمایه‌گذاری مجدد و بازیابی آمریکا توسط دولت ایالات متحده تصویب شد، و در سال‌های بعد، ایالات متحده طولانی‌ترین رشد اقتصادی را تا جولای 2019 تجربه کرد.

بورس نیویورک و نزدک از نظر ارزش بازار و حجم مبادلات بزرگترین بورس‌های جهان هستند. در سال 2014، اقتصاد ایالات متحده در رتبه‌بندی بین‌المللی در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بودجه تحقیق و توسعه جهانی در رتبه اول قرار گرفت. مخارج مصرف‌کننده 68 درصد از اقتصاد ایالات متحده را در سال 2022 تشکیل می‌داد،  در حالی که سهم نیروی کار آن از درآمد 44 درصد در سال 2021 بود. ایالات متحده بزرگترین بازار مصرف جهان را دارد، بازار کار در این کشور مهاجران را از سراسر جهان جذب خود میکند و نرخ خالص مهاجرت آن در میان بالاترین‌ها در جهان است. ایالات متحده یکی از اقتصادهای برتر در مطالعاتی مانند شاخص سهولت انجام کسب و کار، گزارش رقابت پذیری جهانی و موارد دیگر است.

 

انواع اقتصاد فعال در آمریکا

اقتصاد بازار یک سیستم اقتصادی است که در آن تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری، تولید و توزیع به مصرف کنندگان توسط سیگنال‌های قیمت ایجاد شده توسط نیروهای عرضه و تقاضا هدایت می‌شود. مشخصه اصلی اقتصاد بازار وجود بازارهای عاملی است که در تخصیص سرمایه و عوامل تولید نقش مسلط دارند.

اقتصادهای بازار از سیستم‌های بازار آزاد با حداقل تنظیم شده و سیستم‌های آزاد که فعالیت دولتی محدود به ارائه کالاها و خدمات عمومی و حفاظت از مالکیت خصوصی است، تا اشکال مداخله‌گرایانه که در آن دولت نقش فعالی در اصلاح شکست‌های بازار و ارتقای اجتماعی ایفا می‌کند، را شامل می‌شود. رفاه، همانطور که در برخی از اقتصادهای مختلط دیده می‌شود. مداخله دولت می‌تواند در حوزه‌های تولید، توزیع، تجارت و مصرف در اقتصاد اتفاق بیفتد. توزیع خدمات مورد نیاز اساسی و کالاها مانند مراقبت‌های بهداشتی ممکن است به طور کامل توسط یک سیاست مراقبت بهداشتی عمومی برابر تنظیم شود (در حالی که تولید توسط شرکت خصوصی ارائه می‌شود )، که به طور موثر نیروهای عرضه و تقاضا را حذف می‌کند.

 

اقتصادهای هدایت‌شده یا مستقیم، آن‌هایی هستند که دولت از طریق سیاست‌های صنعتی یا برنامه‌ریزی شاخص – که در عین حال بازار را جایگزین برنامه‌ریزی اقتصادی نمی‌کند – نقش دستوری را در هدایت توسعه کلی بازار ایفا می‌کند.

اقتصاد

اقتصادهای اوراسیا توسط بانک‌های یارانه مالیاتی، اقتصادهای بریتانیا و آمریکا توسط بورس‌های مستقل تامین می‌شوند. اقتصادهای بازار در مقابل اقتصادهای برنامه ریزی شده قرار می‌گیرند که در آن تصمیمات سرمایه گذاری و تولید در یک برنامه اقتصادی یکپارچه در سراسر اقتصاد تجسم می‌یابد. در یک اقتصاد برنامه‌ریزی مرکزی، برنامه‌ریزی اقتصادی مکانیسم اصلی تخصیص بین شرکت‌ها و نه بازارها است، با ابزار تولید اقتصاد که توسط یک بدنه سازمانی واحد اداره می‌شود.

حقوق مالکیت

برای اینکه اقتصادهای بازار کارآمد عمل کنند، دولت‌ها باید حقوق مالکیت مشخص و قابل اجرا برای دارایی‌ها و کالاهای سرمایه‌ای را ایجاد کنند. با این حال، حقوق مالکیت به طور خاص به معنای حقوق مالکیت خصوصی نیست و اقتصاد بازار به طور منطقی وجود مالکیت خصوصی بر ابزار تولید را پیش‌فرض نمی‌گیرد. اقتصادهای بازار می‌توانند و اغلب شامل انواع مختلف تعاونی‌ها یا شرکت‌های دولتی مستقلی باشند که کالاهای سرمایه‌ای و مواد خام را در بازارهای سرمایه به دست می‌آورند. این شرکت‌ها از سیستم قیمت آزاد تعیین شده توسط بازار برای تخصیص کالاهای سرمایه‌ای و نیروی کار استفاده می‌کنند. [علاوه بر این، سوسیالیسم در بازار اقتصاد آمریکا تنوع زیادی دارد که در آن اکثریت دارایی‌های سرمایه‌ای در مالکیت اجتماعی هستند و بازارهایی که منابع را بین شرکت‌های دارای مالکیت اجتماعی تخصیص می‌دهند. این مدل‌ها از سیستم‌های مبتنی بر شرکت‌های متعلق به کارمندان مبتنی بر خود مدیریتی تا ترکیبی از مالکیت عمومی ابزار تولید با بازارهای عامل را شامل می‌شوند.

عرضه و تقاضا

اقتصادهای بازار به یک سیستم قیمت متکی هستند تا به بازیگران بازار برای تعدیل تولید و سرمایه گذاری سیگنال دهند. شکل‌گیری قیمت به تعامل عرضه و تقاضا برای رسیدن یا تقریب به تعادلی بستگی دارد که در آن قیمت واحد برای یک کالا یا خدمات خاص در نقطه‌ای است که مقدار تقاضا با مقدار عرضه شده برابر است. دولت‌ها می‌توانند با ایجاد سقف قیمت یا کف قیمت در بازارهای خاص (مانند قوانین حداقل دستمزد در بازار کار)، مداخله کنند یا از سیاست‌های مالی برای جلوگیری از رفتار مصرف کننده خاص یا پرداختن به اثرات خارجی بازار ناشی از معاملات خاص ( مالیات پیگووی ) استفاده کنند. دیدگاه‌های متفاوتی در مورد نقش دولت در تنظیم و هدایت اقتصادهای بازار و در رسیدگی به نابرابری‌های اجتماعی تولید شده توسط بازارها وجود دارد. اساساً، اقتصاد بازار مستلزم آن است که یک سیستم قیمت متاثر از عرضه و تقاضا به عنوان مکانیزم اولیه برای تخصیص منابع صرف نظر از سطح مقررات وجود داشته باشد.

سرمایه داری

سرمایه داری یک سیستم اقتصادی است که در آن ابزار تولید عمدتاً یا به طور کامل در مالکیت خصوصی است و با هدف کسب سود و بر اساس فرآیند انباشت سرمایه ساختار یافته است. به طور کلی، در نظام‌های سرمایه‌داری، سرمایه‌گذاری، توزیع، درآمد و قیمت‌ها توسط بازارها، چه تنظیم‌شده یا غیرقانونی، تعیین می‌شوند. انواع مختلفی از سرمایه داری با روابط متفاوت با بازارها وجود دارد. در تغییرات آزاد و بازار آزاد سرمایه داری، بازارها با حداقل یا بدون دخالت دولت و حداقل یا بدون تنظیم قیمت‌ها و عرضه کالاها و خدمات به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سرمایه داری مداخله گرانه، رفاهی و اقتصادهای مختلط، بازارها همچنان نقش مسلط را ایفا می‌کنند، اما تا حدی توسط دولت تنظیم می‌شوند تا شکست‌های بازار را اصلاح کنند یا رفاه اجتماعی را ارتقا دهند. در نظام‌های سرمایه‌داری دولتی، بازارها کمترین اتکا را دارند و دولت برای انباشت سرمایه به شدت به برنامه‌ریزی شاخص و/یا شرکت‌های دولتی متکی است.

سرمایه داری از زمان پایان مرکانتیلیسم بر جهان غرب مسلط بوده است. با این حال، استدلال می‌شود که اصطلاح اقتصادهای مختلط بیشتر اقتصادهای معاصر را به دلیل دارا بودن شرکت‌های خصوصی و دولتی به طور دقیق تر توصیف می‌کند. در سرمایه داری، قیمت‌ها مقیاس تقاضا-عرضه را تعیین می‌کنند. تقاضای بیشتر برای برخی کالاها و خدمات منجر به افزایش قیمت و کاهش تقاضا برای برخی کالاها منجر به کاهش قیمت می‌شود.

سرمایه داری بازار آزاد

اقتصاد بازار آزاد سرمایه داری یک سیستم اقتصادی است که در آن قیمت کالاها و خدمات آزادانه توسط نیروهای عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و از طرفدارانش انتظار می‌رود که بدون دخالت سیاست دولت به نقطه تعادل خود برسند. معمولاً مستلزم حمایت از بازارهای بسیار رقابتی، مالکیت خصوصی شرکت‌های تولیدی است. Laissez-faire شکل گسترده‌تری از اقتصاد بازار آزاد است که در آن نقش دولت به حمایت از حقوق مالکیت و اجرای قراردادها محدود می‌شود.

تولید ناخلص داخلی آمریکا و صادرات

تولید ناخالص داخلی (GDP) ارزش بازار تمام کالاها و خدمات نهایی یک کشور در یک سال معین است. کشورها بر اساس برآوردهای تولید ناخالص داخلی اسمی از موسسات مالی و آماری طبقه بندی می‌شوند که بر اساس نرخ ارز رسمی بازار یا دولتی محاسبه می‌شود. تولید ناخالص داخلی اسمی تفاوت در هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف را در نظر نمی‌گیرد و نتایج می‌تواند از سالی به سال دیگر بر اساس نوسانات نرخ ارز کشور بسیار متفاوت باشد.  چنین نوساناتی ممکن است رتبه یک کشور را از سالی به سال دیگر تغییر دهد، حتی اگر آنها اغلب تفاوت کمی در استاندارد زندگی جمعیت آن ایجاد کنند.

مقایسه ثروت ملی نیز اغلب بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) انجام می‌شود تا تفاوت‌ها در هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف تعدیل شود. سایر معیارها، تولید ناخالص داخلی اسمی سرانه و تولید ناخالص داخلی (PPP) مربوط به سرانه برای مقایسه استاندارد ملی زندگی استفاده می‌شود. در مجموع، ارقام سرانه PPP نسبت به ارقام سرانه تولید ناخالص داخلی اسمی پراکندگی کمتری دارند.

رتبه بندی اقتصادهای ملی در طول زمان به طور قابل توجهی تغییر کرده است. ایالات متحده در حدود سال 1916 از تولید امپراتوری بریتانیا پیشی گرفت، که به نوبه خود از سلسله چینگ در مجموع تولید چند دهه قبل پیشی گرفت. از زمان گذار چین به اقتصاد بازار سوسیالیستی از طریق خصوصی سازی کنترل شده و مقررات زدایی، این کشور رتبه خود را از نهم در سال 1978 به رتبه دوم در سال 2010 افزایش داده است. رشد اقتصادی چین در این دوره شتاب گرفت و سهم آن از تولید ناخالص داخلی اسمی جهانی از 2 درصد در سال 1980 به 18 درصد در سال 2021 افزایش یافت. آزادسازی در اوایل دهه 1990

فهرست اول شامل برآوردهای گردآوری شده توسط چشم انداز اقتصادی جهانی صندوق بین المللی پول، فهرست دوم داده‌های بانک جهانی و فهرست سوم شامل داده‌های گردآوری شده توسط بخش آمار سازمان ملل است. داده‌های قطعی صندوق بین المللی پول برای سال گذشته و برآوردهای سال جاری دو بار در سال در ماه‌های آوریل و اکتبر منتشر می‌شود. نهادهای غیر حاکمیتی (جهان، قاره‌ها و برخی از سرزمین‌های وابسته ) و دولت‌هایی که به رسمیت شناخته شده‌اند اما حوزه محدودی دارند (مانند کوزوو و تایوان ) در فهرستی که در منابع آمده است، گنجانده شده‌اند. این کشور‌ها با اینکه مستقل محسوب می‌شوند اما همچنان به کشور‌های دیگر وابستکی دارند.

آمریکا به عنوان بزرگترین کشور تجاری جهان، با بیش از 5. 3 تریلیون دلار صادرات و واردات کالا و خدمات در سال 2022، سنگ بنای اقتصاد جهانی را شکل می‌دهد و نقش مهمی در اقتصاد کل جهان دارد. در حال حاضر، ایالات متحده با بیش از 200 کشور، منطقه و انجمن منطقه‌ای در سراسر جهان روابط تجاری دارد. در این مقاله، بر اساس آخرین اعداد موجود، مناطق و کشور‌هایی که بیشترین میزان صادرات ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهند بررسی خواهیم کرد و توضیح می‌دهیم که چگونه صادرکنندگان می‌توانند صادرات به این بازارها را دنبال کنند.

واردات و صادرات از آمریکا
واردات و صادرات از آمریکا

5 صادرات برتر ایالات متحده

بر اساس داده‌های اداره سرشماری، به عنوان دومین صادرکننده بزرگ در جهان – که فقط از چین بالاتر است – کل صادرات ایالات متحده برای سال 2022 برای اولین بار به 3. 0 تریلیون دلار رسید. بر اساس داده‌های موجود تا اکتبر 2022، صادرات برتر ایالات متحده به شرح زیر است:

بنزین و سایر سوخت ها

نفت خام

گاز طبیعی مایع (LNG) و سایر گازهای طبیعی

قطعات هواپیماهای غیرنظامی

وسایل نقلیه مسافربری

در ادامه نگاهی دقیق به هر یک از این صادرات ایالات متحده دارد.

 

صادرات بنزین و سایر سوخت نسبت به سال گذشته 26. 02 درصد افزایش داشته است. مقاصد اصلی صادراتی این کالا‌ها از آمریکا در ماه اکتبر عبارت بودند از کشور‌های:

مکزیک

کانادا

شیلی

برخی از بازارهای صادراتی که سریع‌ترین رشد را برای بنزین و سایر سوخت‌های ایالات متحده دارند، برزیل، کلمبیا و ترینیداد و توباگو هستند.

نفت خام: 96. 9 میلیارد دلار

در مقایسه با سال گذشته، صادرات نفت خام 68. 56 درصد افزایش یافته است و نفت خام از رتبه 4 در سال 2021 در فهرست برترین صادرات ایالات متحده قرار گرفته است. از سال 2020، ایالات متحده سومین صادرکننده بزرگ نفت خام در جهان بود. مقاصد اصلی صادراتی این صادرات از آمریکا در ماه اکتبر عبارت بودند از:

هندوستان

هلند

کره جنوبی

برخی از بازارهای صادراتی نفت خام آمریکا که سریع‌ترین رشد را دارند، کره جنوبی، هلند و هند هستند.

گاز طبیعی مایع (LNG) و سایر گازهای طبیعی: 81. 6 میلیارد دلار

صادرات LNG در مقایسه با سال گذشته 14. 94 درصد افزایش یافته است. از سال 2020، ایالات متحده سومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان بود. مقاصد اصلی صادراتی این صادرات از آمریکا در ماه اکتبر عبارت بودند از:

مکزیک

فرانسه

انگلستان

قطعات هواپیماهای غیرنظامی: 73. 3 میلیارد دلار

صادرات قطعات هواپیماهای غیرنظامی در مقایسه با سال گذشته 13. 45 درصد افزایش یافته است. مقاصد اصلی صادراتی این صادرات از آمریکا در ماه اکتبر عبارت بودند از:

فرانسه

آلمان

انگلستان

وسایل نقلیه مسافربری: 47. 6 میلیارد دلار

صادرات خودرو در مقایسه با سال گذشته 15. 3 درصد افزایش یافته است، اما این صادرات در سه ماهه اول امسال 5. 65 درصد کاهش داشته است. مقاصد اصلی صادراتی این صادرات از آمریکا در ماه اکتبر عبارت بودند از:

کانادا

آلمان

چین

در سال 2020، ایالات متحده سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان بود. خودروها همچنین سومین محصول صادراتی آمریکا در آن سال بودند. برخی از بازارهای صادراتی که سریع‌ترین رشد را برای خودروهای آمریکایی دارند، بلژیک، آلمان و چین هستند. علاوه بر این، برخی دیگر از محصولات صادر شده از ایالات متحده شامل تراشه‌های کامپیوتری است. پلاسما، واکسن و خون؛ قطعات وسایل نقلیه موتوری؛ طلا؛ داروها در دوزهای فردی؛ و تلفن‌های همراه و تجهیزات مربوطه.

بزرگترین خریداران کالاهای صادراتی ایالات متحده در سال 2022 عبارتند از:

کانادا: 15 درصد از کل صادرات، 669 میلیارد دلار

مکزیک: 15 درصد از کل صادرات، 656 میلیارد دلار

چین: 13 درصد از کل صادرات، 587 میلیارد دلار

ژاپن: 4. 3 درصد از کل صادرات، 190 میلیارد دلار

آلمان: 4 درصد از کل صادرات، 180 میلیارد دلار

چگونه صادرکنندگان می‌توانند فرصت‌های صادرات را شناسایی کنند؟

به طور معمول، صادرکنندگان از قبل می‌دانند که قرار است چه چیزی را صادر کنند، آنها برای انجام آن به کمک یا راهنمایی نیاز دارند. اما در برخی موارد، صادرکنندگان ممکن است به دنبال صنایع، محصولات یا خدمات بالقوه برای رشد کسب و کار خود باشند. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: راه اول این است که منفعلانه منتظر بمانید تا مشتریان بالقوه جدید با شما تماس بگیرند، اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدمات شما بپرسند و امیدوار باشید روزی سفارشی ثبت کنید.

دومین راه توصیه شده برای رشد صادرات شما این است که خریداران استراتژیک محصولات یا خدمات خود، بخش‌های بازاری که از کالاهای شما استفاده می‌کنند، کشورهایی که به آنچه می‌فروشید نیاز دارند و شرکت‌های جهانی که با آنها رقابت خواهید کرد، شناسایی کنید. در حالی که این استراتژی مستلزم کار بیشتر است، پتانسیل ایجاد رشد قابل توجه و مداوم را دارد که می‌تواند شرکت شما را به سطح بعدی درآمد و سود برساند.

 

حمل و ترخیص کالا از آمریکا

حمل کالا از آمریکا و ارسال آن از آمریکا به ایران یکی از مهمترین خدماتی است که گروه‌های بازرگانی فعال در این حوزه به مشتریان خود ارائه می‌دهند، این شرکت‌ها معمولا دارای دفتر و نمایندگی در کشور آمریکا برای ارائه خدمات مشاوره به تاجران و بازرگانان هستند و می‌توانند حمل و نقل کالاهای مورد نظر از آمریکا به ایران و ترخیص آن‌ها را برای شما در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. ترخیص کالا از آمریکا وحمل هوایی کالا از آمریکا، با توجه به افزایش رشد واردات کالا از آمریکا بیش از گذشته مورد توجه بازرگانان و تاجران ایرانی قرار گرفته است دائما در حال گسترش است. در مقابل کالاهایی نیز از ایران به آمریکا به صورت غیر مستقیم صادر می‌شوند هر چند که تعداد این کالا‌ها از میزان کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران کمتر است. این کالاها عبارتند از: پسته به آمریکا، زعفران، خشکبار و گیاهان دارویی و غنچه گل رز. این کالاها توسط تاجران ایرانی و به کمک کشور‌های واسط و شرکت‌های مختلف از ایران به آمریکا صادر می‌شود.

با توجه به عوامل متفاوتی که برای حمل و ترخیص کالا از آمریکا و صادرات کالا از ایران به آمریکا وجود دارد، انجام این خدمات نیازمند داشتن شرایط خاص مانند دفتر و نماینده در کشور آمریکا استو علاوه بر این داشتن تجربه در انجام امور حمل و ترخیص کالا از آمریکا اهمیت زیادی دارد، این امر سبب می‌شود تا فرایند‌های مربوط به ترخیص کالای شما در مدت زمان کوتاه و بدون بروز مشکل انجام شوند.

 

حمل کالا از آمریکا

تحریم‌های آمریکا علیه کشور ایران در سال‌های اخیر تغییر کرده است، آمریکا برای مدت کوتاهی پس از برجام تحریم‌های خود علیه ایران را کم کرد اما این مدت دوام زیادی نداشت و مجددا تحریم‌ها علیه ایران شدت گرفتند و این بار حتی از گذشته هم بیشتر شدند. با توجه به افزایش میزان تحریم‌ها از طرف آمریکا موضوع واردات کالا از آمریکا و نیز صادرات کالا از ایران به آمریکا موضوع مهمی برای تاجران و بازرگانی است، با توجه به دوری کشور آمریکا از ایران و نیز وجود مشکلاتی بر سر حمل کالا از آمریکا به ایران وجود دارد فرایند واردات کالا از آمریکا به ایران حتی بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها فرایندی سخت و دشوار است. این امر با توجه به شرایط موجود و نیز قوانین و مقررات وضع شده در ارتباط با حمل کالا از آمریکا انجام می‌شود و فرایندی سخت و پیچیده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. حمل ایمن کالا از آمریکا به ایران، بسته بندی کالا، پیدا کردن کارگوی مناسب برای حمل کالا از آمریکا به ایران و داشتن نماینده در آمریکا برای پیدا کردن اطمینان از سلامت وضعیت کالای حمل شده از آمریکا به ایران از عوامل مهم در حمل کالا از آمریکا هستند که باید برای انتقال کالای خود به ایران به تمامی این موارد توجه کنید.

 

اهمیت ترخیص کالا از آمریکا

قوانین سخت گیرانه‌ای  امور ترخیص کالا از آمریکا وجود دارند علاوه بر این مورد ترس شرکت‌های خارجی برای صادرات کالای خود از آمریکا به ایران باعث شده است که حمل و ترخیص کالا از آمریکا به ایران سخت باشد.

ترخیص کالا از آمریکا و قوانین موجود در گمرک‌های این کشور براساس میزان صادرات کالا از این کشور به سایر نقاط دنیا سبب می‌شود تا بازرگانان و تجار در میانه راه واردات کالا از آمریکا با مشکلاتی مواجه شوند، در صورتیکه بازرگان خواهان واردات کالای خود از آمریکا به ایران و از مسیرهای قانونی باشند باید با شرکت‌هایی که در آمریکا نمایندگی فعال دارند همکاری کنند. ترخیص کالا از آمریکا و حمل کالا از آمریکا به ایران یکی از مهم ترین بخش‌ها در این تجارت است که می‌توان آن را تنها بر اساس شرایط و قوانین موجود پشت سر گذاشت.

تجارت با آمریکا
تجارت با آمریکا

روند خرید کالا از تولیدکنندگان آمریکایی

خرید کالا از آمریکا، حمل و ترخیص کالا از آمریکا و صادرات کالا از ایران به آمریکا مشابه سایر کشور‌های جهان تابع قوانین و مقررات خاصی است با توجه به گسترش رو به رشد این مسیر بازرگانی آشنایی با قوانین صادرات و واردات کالا از آمریکا وترخیص کالا از گمرک‌های این کشور و همچنین آشنایی با قوانین گمرکی این کشور و آشنایی با نحوه انجام مکاتبات و بستن قرارداد با تولیدکنندگان کالا و فروشندگان کالا در این کشور و اطمینان از حمل و ترخیص کالا از آمریکا بصورت صحیح و ایمن از جمله  مواردی هستند که در فرآیند حمل و ترخیص کالا از آمریکا اهمیت زیادی دارند و تاجران باید به آن‌ها توجه کنند. برای  خرید کالا از آمریکا، انجام امور مربوط به نقل و انتقال بانکی بصورت نقد و حواله دلار و نیز بستن قرارداد با شرکت‌های آمریکایی قوانین و نکات زیادی وجود دارند که باید به صورت تک به تک هر کدام را بررسی و چک کنید.

 

از چه مرحله‌ای حمل و ترخیص کالا از آمریکا آغاز می‌شود؟

حمل و ترخیص کالا پس از بستن قرارداد با شرکت یا تولید کننده آمریکایی و پیش از شروع فرآیند بسته بندی و جابجایی کالا شروع می‌شود، بازرگان باید پس از انجام مکاتبات اولیه با شرکت و یا فروشنده آمریکایی روش خرید کالا و یا Terms of Delivery   را کالاهای خود را مشخص کنند، با توجه به اینکه شرکت‌های آمریکایی معمولا مایل به انجام معاملات خود به صورت Exwork هستند، دریافت کالا از انبار شرکت و یا فروشگاه، ارسالا کالا به گمرک، ترخیص کالا از گمرکات آمریکا و نیز حمل کالا از آمریکا مواردی هستند که باید برای  ارسال کالا از آمریکا به ایران توسط تاجران انجام شوند.

 

مراحل واردات و صادرات کالا از آمریکا شامل چه مواردی هستند؟

در ارتباط با صادرات کالا از ایران به آمریکا باید مراحل زیر را مد نظر قرار داده و هر کدام را به ترتیب طی کنید تا کالای شما بدون مشکل وارد خاک آمریکا شود. این مراحل عبارتند از:

پیدا کردن خریدار در آمریکا

انجام مذاکرات اولیه با طرف آمریکایی و جلب نظر او به کالای خود

ارسال نمونه کالا به آمریکا جهت انجام تست‌ها و آزمایشات اولیه

عقد قرارداد با شرکت و یا خریدار آمریکایی و ایجاد اطمینان در مورد امنیت پولی طرف آمریکایی

تهیه مدارک مورد نیاز صادرات کالا به آمریکا

ترخیص کالا از گمرک ایران

حمل کالا از ایران به آمریکا

ترخیص کالا در گمرک آمریکا و تحویل مدارک مربوطه به خریدار.

 

مراحل واردات کالا از آمریکا به ایران نیز به شرح زیر هستند

پیدا کردن کالای مورد نظر بین شرکت‌ها و سایت‌های فورش کالای اینترنتی در آمریکا

انجام مذاکره با شرکت و یا فروشنده آمریکایی و عقد قرارداد

برای خرید از سایت‌های اینترنتی خرید مستقیم کالا انجام می‌شود و باید مبلغ خرید به صورت مستقیم به حساب فروشنده کالا واریز شود

حواله دلار به آمریکا برای فروشنده

دریافت کالا از فروشنده، بسته بندی کالا و حمل کالا به گمرک آمریکا

ترخیص کالا از آمریکا

حمل کالا به گمرکات ایران

ایالات متحده به عنوان صادرکننده عمده محصولات کشاورزی در جهان  شناخته می‌شود. در واقع آمریکا بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان است! صادرات محصولات کشاورزی این کشور در سال 2021 با فروش 177 میلیارد دلاری مواد غذایی و محصولات کشاورزی به رکورد بالایی رسیده است. از سویا و محصولات مختلف غذایی گرفته تا دام، صادرات کشاورزی ایالات متحده سهم قابل توجهی در اقتصاد دارند.

“سایر محصولات گیاهی”، اصطلاحی که USDA برای شامل شیرین کننده‌ها، سایر محصولات باغبانی، دانه‌های کاشت، کاکائو، قهوه و سایر غذاهای فرآوری شده استفاده می‌کند، بزرگترین صادرات کشاورزی در 22 ایالت مختلف است. از میان ایالت‌هایی که سایر محصولات گیاهی را به عنوان بزرگترین صادرات خود دارند، فلوریدا با 1. 67 میلیارد دلار ارزش صادرات در صدر فهرست قرار دارد. رایج ترین صادرات کشاورزی در ایالات متحده سویا است. سویا یکی از صادرات عمده ایالات متحده است و از نظر ارزش دلاری در 14 ایالت مختلف بزرگترین صادرات است.

بزرگترین صادرات ایالات متحده از نظر کشاورزی چیست؟

در سال 2021، بزرگترین صادرات کشاورزی در ایالات متحده به طور کلی دانه سویا بود که منجر به ارزش صادرات 27. 37 میلیارد دلار شد. اینها بزرگترین صادرات ایالات متحده در بخش کشاورزی هستند:

سویا: 27. 37 میلیارد دلار

ذرت: 18. 72 میلیارد دلار

گوشت گاو: 10. 58 میلیارد دلار

آجیل درختی: 8. 88 میلیارد دلار

محصولات لبنی: 7. 66 میلیارد دلار

گندم: 7. 24 میلیارد دلار

میوه‌ها و سبزیجات (تازه، فرآوری شده و آب میوه ها): 6. 29 میلیارد دلار

پنبه: 5. 71 میلیارد دلار

محصولات طیور: 5. 25 میلیارد دلار

چین، مکزیک و کانادا بیشترین صادرات محصولات کشاورزی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. این سه کشور به تنهایی دریافت کننده  نزدیک به 49 درصد از صادرات محصولات کشاورزی این کشور هستند براساس گزارش‌های USDA  خریدهای چین 33 میلیارد دلار از ارزش صادرات ایالات متحده در این بخش را تشکیل می‌دهد. اکثر این خریدها سویا بوده است. ایالات متحده در سال 2021 بیش از 14 میلیارد دلار دانه سویا به چین ارسال کرد. ذرت نیز خرید بزرگی برای چین بود، زیرا آنها 5. 1 میلیارد دلار برای ذرت پرداخت کردند. این نسبت از 1. 22 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش یافته است.

مکزیک دومین کشوری است که بیشترین میزان خرید محصولات کشاورزی از ایالات متحده را دارد. خریدهای مکزیک در سال 2021 به میزان 25. 72 میلیارد دلار بود که نسبت به سال 2020 نزدیک به 40 درصد افزایش داشت. خرید ذرت از سال 2020 76 درصد افزایش یافته و به 4. 7 میلیارد دلار رسیده است. سومین خریدار بزرگ محصولات کشاورزی ایالات متحده کانادا است. کانادا در سال 2021 به ارزش 25. 05 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از ایالات متحده خریداری کرد.

 

چرا واردات و صادرات در هر کشور اهمیت دارد؟

حجم و ماهیت واردات و صادرات به شدت بر اقتصاد هر کشوری تأثیر می‌گذارد و ایالات متحده نیز از این قاعده مستثنی نیست. واردات و صادرات می‌تواند بر تولید ناخالص داخلی (GDP)، نرخ ارز و سطح تورم و نرخ بهره آن کشور تأثیر بگذارد. این امر به نوبه خود می‌تواند کالاها و خدمات را گرانتر کند یا اشتغال زایی کند و تولید داخلی را تحریک کند. همچنین می‌تواند بر نرخ بهره‌ای که برای بدهی کارت اعتباری، وام‌های مسکن و سایر وام‌گیری‌ها پرداخت می‌کنید، تأثیر بگذارد.

تراز تجاری و تولید ناخالص داخلی

ارزش نسبی واردات و صادرات در یک اقتصاد با معیاری به نام تراز تجاری بیان می‌شود. این معیار با گرفتن ارزش کل واردات از کل ارزش صادرات محاسبه می‌شود. اگر این عدد مثبت باشد، صادرات بیشتر از واردات است و می‌گویند کشوری مازاد تجاری دارد. در وضعیت معکوس، زمانی که یک کشور بیشتر از صادرات خود وارد می‌کند، گفته می‌شود که دارای کسری تجاری است. مازاد تجاری نشان می‌دهد که یک کشور در حال تولید کالا، خدمات یا مواد خام برای مصرف در خارج است. در مقابل، ایالات متحده مدت طولانی است که کسری تجاری زیادی را حفظ کرده است – بیش از نیم قرن واردات داشته است. 2 اقتصاددانان و کارشناسان تجارت در مورد اینکه آیا کسری بودجه به طور کلی بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد یا خیر اختلاف نظر دارند. کسانی که مخالف کسری بودجه پایدار هستند، معتقدند که این امر باعث بهای تمام شدن مشاغل تولیدی، کاهش دستمزدها و کاهش رقابت تجاری کشور شده است.

 

نرخ ارز، تورم و نرخ بهره

به طور کلی تصور می‌شود که کسری بودجه بزرگ، مانند آنچه که ایالات متحده دارد، باعث تضعیف اقتصادها می‌شود. این به این دلیل است که خرید کالا و خدمات از خارج به معنای خروج خالص ارز از یک کشور است – دلارها اساساً در ازای کالاها و خدمات به خارج از کشور ارسال می‌شوند. توجه داشته باشید روشی که تجارت بر نرخ ارز خارجی دلار تأثیر می‌گذارد پیچیده است، زیرا حلقه‌های بازخوردی در اقتصاد وجود دارد که برای تثبیت ارزش یک ارز عمل می‌کند.

کسری تجاری در تئوری باعث کاهش ارزش پول و گرانی کالاهای وارداتی می‌شود. با این حال، این امر صادرات را ارزان تر می‌کند و تقاضا از خارج را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، تا زمانی که واردات و صادرات نسبتاً متعادل باشند، یک اقتصاد می‌تواند در یک تعادل نسبتاً باثبات نگه داشته شود. با این حال، این روند می‌تواند منجر به تورم شود. اگر کشوری به کالاهای وارداتی (و به ویژه مواد اولیه مانند بنزین و مواد غذایی) متکی باشد و هزینه این کالاها به دلیل ارز ضعیف‌تر افزایش یابد، میانگین هزینه زندگی در آن کشور افزایش می‌یابد. کنترل تورم از این نوع یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی است و یکی از راه‌های اصلی این کار افزایش نرخ سود است. افزایش نرخ بهره مردم را تشویق می‌کند که به جای خرج کردن، پس انداز کنند و به عنوان ترمزی بر تورم عمل کند.

 

صادرات ایالات متحده در مقابل واردات

کسری تجاری در بیشتر دو سال گذشته رو به افزایش بوده است. از ژانویه تا آوریل 2022، کسری کالا و خدمات 107. 9 میلیارد دلار یا 41. 1 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2021 افزایش یافته است. توجه داشته باشید در ایالات متحده، اطلاعات مربوط به صادرات و واردات هر ماه توسط اداره سرشماری منتشر می‌شود. کالاها و خدماتی که ایالات متحده وارد و صادر می‌کند، بسته به نیازهای داخلی و روند اقتصاد جهان، ماه به ماه متفاوت است. با این حال، برخی از بزرگترین دسته‌های واردات و صادرات در سال‌های اخیر نسبتاً ثابت مانده‌اند.

 

سخن پایانی

شکی نیست که انجام مراحل حمل کالا و ترخیص کالا از کشور‌های مختلف نیازمند داشتن و تجربه کافی و نیز  تخصص و تیم حرفه‌ای جهت پیگیری و انجام امور مربوطه است، حمل و ترخیص کالا از آمریکا نیز با توجه به وجود قوانین و مقررات بازرگانی جاری در کشور آمریکا نسبت به سایر کشور‌ها در جهان سخت تر و تخصصی تر است. شما تنها می‌توانید با با داشتن تیم حرفه‌ای و تخصص بالا این مراحل را طی کنید. شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل  با کسب مجوز‌های لازم از سازمان‌ها و نهادهای قانونی در ایالات متحده اقدام به انجام امور بازرگانی در این کشور می‌کند، این دفتر با به کارگیری تیم حرفه‌ای در امور حمل و نقل کالا و نیز ترخیص کالا از آمریکا جهت انجام خدمات مختلف به تاجران و بازرگانان ایرانی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

برخی از خدمات شرکت آریا حمل برای واردات کالا از آمریکا به ایران عبارتند از:

حمل کالا از آمریکا به ایران بصورت هوایی و دریایی

انجام امور گمرکی وترخیص کالا از گمرکات کشور آمریکا

واردات کالا از آمریکا

صادرات کالا از ایران به آمریکا

انجام مراحل ارزی و پرداخت پول به حساب‌های آمریکایی

عقد قرارداد واردات وصادرات با شرکت‌های معتبر آمریکایی

خرید کالا از سایت‌های آمریکایی

پیک آپ کالا از تمام نقاط کشور آمریکا

خرید کالا از سایت‌ها و ارسال به ایران بصورت Door-to-Door

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *