حمل دریایی از اروپا

حمل دریایی از اروپا

یکی از روش‌های قدیمی حمل و نقل که از گذشته تا به امروز برای واردات و صادرات کالا بین کشورهای مختلف رواج داشته است، حمل و نقل دریایی است. در حال حاضر حمل دریایی از اروپا نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز رایج است. یکی از دلایل اصلی رونق روش حمل دریایی از اروپا به ایران، مقرون به صرفه بودن هزینه‌های ارسال نسبت به روش حمل هوایی است. در کنار این مورد، مسیرهای حمل دریایی از اروپا به ایران امنیت مناسبی دارند. براساس همین موارد اغلب تاجر و بازرگانان حتی افراد حقیقی و حقوقی ترجیح می‌دهند بارهای خود را به صورت دریایی به اروپا ارسال یا به صورت دریایی دریافت نمایند. در ادامه‌ی مقاله موارد مربوط به حمل دریای کالا از اروپا به ایران و برعکس و موارد و مراحل مختلفی که برای ارسال کالا یا دریافت کالا به صورت دریایی به اروپا مورد نیاز است را بررسی خواهیم کرد.

 

حمل دریایی کالا از اروپا به ایران براساس قوانین بین المللی و قوانین داخلی ایران برای حمل بار‌های مختلف انجام می‌شود. با توجه به اینکه حمل دریایی بار از اروپا به ایران از طریق راه‌های آبی آزاد و برخی نیز از طریق راه‌های آبی کشور‌های مختلف انجام می‌شود، شما به عنوان تاجر باید شرکتی را برای حمل و نقل کالاهای خود انتخاب کنید که به موارد بین المللی و موارد مربوط به حمل و نقل هر کالا به صورت خاص آشنا باشد و بتواند بار شما را در زمان معین و بدون بروز مشکل و آسیب به دست شما در ایران برساند.

علاوه بر این شما باید مدارک و اسنادی که برای حمل و نقل بار خود به آن‌ها نیاز دارید را از همان ابتدای شروع به خرید کالا به صورت کامل دریافت و جمع آوری کنید تا در زمان ترخیص کالا از گمرک دچار مشکل و اختلال نشوید و بتوانید بار خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به ایران منتقل کنید.

حمل دریایی کالا از اروپا به ایران از کشور‌های مختلف عضو اتحادیه اروپا انجام می‌شود هر چند که در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران برخی از کشور‌ها مرز‌های آبی خود را بر روی کشتی‌های ایرانی بسته‌اند و حمل و نقل و تجارت برای تاجران سخت شده است، در این شرایط معمولا باید از راه‌های جایگزین استفاده کرد تا بتوان کالا‌ها را به ایران از طریق دریایی منتقل کرد. برخی از کشور‌های اروپایی نیز به دلیل تحریم‌ها تجارت خود را ایران را محدود کرده‌اند و به همین دلیل حمل و نقل دریایی کالا از اروپا به ایران در سال‌های اخیمر نسبت به گذشته کمرنگ تر شده است.

 

حمل و نقل دریایی بار

در حمل و نقل دریایی بار‌ها در معرض رطوبت و آب قرار دارند به همین دلیل باید به دقت و اصولی بسته بندی شوند تا بدون مشکل به مقصد ارسال شوند. به طور معمول از حمل و نقل دریایی برای انتقال بار در حجم وسیع استفاده می‌شود، حمل و نقل دریایی بار با کانتینر‌های مخصوص به ابعاد چهل و بیست فوت انجام می‌شود.  اگر می‌خواهید بار شما بدون مشکل به ایران ارسال شود بهتر است بار خود را بیمه کنید تا در صورت بروز مشکل، بیمه خسارت وارد شده را جبران کند. حمل و نقل دریایی بار با کشتی انجام می‌شود به همین دلیل معمولا در مدت زمان طولانی تری به ایران می‌رسد؛ اگر برای رسیدن بار‌های خود به ایران عجله دارید باید حمل هوایی را برای انتقال بار‌های خود انتخاب کنید تا بتوانید بار را در زمان کوتاهی به ایران منتقل کنید هر چند که این روش هزینه زیادی برای صاحب بار به همراه دارد به همین دلیل معمولا توسط صاحبان کالا برای انتقال بار‌ها انتخاب نمی‌شود.

در گذشته خطرات بیشتری بار‌ها را در حین حمل و نقل دریایی تهدید می‌کرد، در سال‌های اخیر این خطرات کمتر شده‌اند اما هچنان وجود دارند مانند برخورد دو کشتی به یکدیگر، سانحه دریایی و آتش گرفتن کشتی، حمله دزدان دریایی و افتادن بارها به آب این موارد همچنان سلامت بار را در سفر دریایی تحت تاثیر قرار می‌دهند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. معمولا برای انتقال محصولات فله مانند غلات نیز از روش حمل و نقل دریایی برای انتقال کالا استفاده می‌شود.

 

حمل و نقل دریایی بار، یک روش حمل و نقل است که در آن کالاها با استفاده از کشتی‌ها و سفینه‌ها از یک بندر یا بنادر مبدأ به یک بندر یا بنادر مقصد حمل می‌شوند. این روش حمل و نقل برای انتقال بارهای سنگین، بزرگ، حجیم و حتی بارهایی که نیاز به حمل در فواصل طولانی دارند، استفاده می‌شود.

برخی از ویژگی‌های حمل و نقل دریایی بار عبارتند از:
– ظرفیت حمل بالا: کشتی‌ها و سفینه‌ها ظرفیت بالایی برای حمل بار دارند و می‌توانند بارهای بزرگ را جابجا کنند.
– هزینه نسبتاً پایین: در برخی موارد، حمل و نقل دریایی بار هزینه نسبتاً کمتری نسبت به روش‌های دیگر نظیر حمل هوایی دارد.
– قابلیت حمل بین‌المللی: حمل و نقل دریایی بار امکان حمل بین‌المللی را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که کالاها را به سراسر جهان صادر یا وارد کنید.
– زمان تحویل طولانی: مدت زمان حمل و نقل دریایی بار ممکن است نسبتاً طولانی باشد و بسته به فاصله و شرایط دریا، ممکن است چند هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد.
– نیاز به مدارک و امور قانونی: برای حمل و نقل دریایی بار، ممکن است نیاز به مدارک و امور قانونی مربوطه نیز وجود داشته باشد. این شامل مدارک صادرات و واردات، بیمه بار، مجوزها و سایر مدارک مربوطه است.

استفاده از حمل و نقل دریایی بار به عوامل مختلفی نظیر نوع کالا، مقصد و مبدأ، زمان تحویل مورد نیاز و هزینه‌های مربوطه بستگی دارد. در نظر داشته باشید که برای جزئیات دقیق‌تر و بررسی شرایط خاص، بهتر است با شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا متخصصان لجستیک مشورت کنید.

 

ارسال بار دریایی به اروپا

به صورت کلی ارسال بار از ایران به کشورهای اروپایی که در مجموع ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا هستند، به سه روش مختلف انجام می‌شود. حمل بار هوایی به اروپا، حمل بار زمینی به اروپا و حمل بار دریایی به اروپا.

هر کدام از این روش‌ها بر اساس نوع بار و مدت زمانی که برای ارسال یا دریافت کالا مد نظر دارید، مزایا و معایبی دارند و نمی‌توان روش مشخصی را برای ارسال بار به اروپا به صورت کلی تعیین و یا تایید کرد. به همین دلیل است که افراد باید با توجه به شرایط و نیز بودجه‌ای که در اختیار دارند بهترین روش برای حمل بار خود به اروپا را از بین یکی از روش‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی انتخاب کنند. در زمان انتخاب روش مناسب برای حمل بار به اروپا، باید مدت زمانی که برای ارسال بار به مقصد در اختیار دارید نیز در نظر بگیرید. معمولاً برای کالاهایی که باید در زمان کوتاهی به اروپا ارسال شوند از حمل هوایی استفاده می‌شود.

 

مزیت‌های حمل دریایی از اروپا

امکان ارسال بارهای سنگین

یکی از مزیت‌های اصلی انتخاب روش حمل دریایی از اروپا، امکان انتقال بارها و محموله‌هایی با حجم و وزن بالا است. اغلب کشورها از جمله ایران روزانه حجم زیادی از کالاهای تجاری خود را از طریق حمل دریایی از اروپا دریافت می‌کنند. حمل دریایی با توجه به اینکه محدودیت وزن و حجم برای تاجران را ایجاد نمی‌کند، طرفداران زیادی در حوزه تجارت بین‌المللی دارد.

اغلب افراد حقیقی و حقوقی که می‌خواهند اجناس و کالاهای خود را از اروپا به ایران وارد کنند، از روش حمل دریایی استفاده می‌نمایند تا بتوانند حجم بالایی از کالای خودشان را به کشور وارد کنند. با توجه به اینکه اغلب کشورهای اروپایی دارای بندر دریایی هستند، حجم زیادی از صادرات و واردات کالاهای مختلف از طریق دریایی و بندر‌های مختلف کشورهای اروپایی در این قاره انجام می‌شود. برای حمل دریای بار از اروپا به ایران، محموله‌ها در کانتینر و یا کشتی‌های مخصوص بارگیری شده و در بندر شهید رجایی یا بنادر دیگر تخلیه می‌شوند. تخلیه و بارگیری کالا از کشتی و کانتینر یکی از مراحل مهم در حوزه حمل دریایی از اروپا است، این مرحله حتماً باید توسط افراد متخصص انجام شود تا کالاها در حین تخلیه و بارگیری دچار آسیب نشوند.

قیمت مناسب حمل دریایی از اروپا

حمل بار دریایی از کشورهای اروپایی از جمله کشورهایی که در حوزه اتحادیه اروپا قرار دارند مانند کشورهای انگلستان، کشورهای اسکاندیناوی، آلمان، ایرلند، هلند، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، ایتالیا و پرتغال که دارای مرز دریایی و بندر هستند، روشی مناسب و مقرون به صرفه است که سبب می‌شود قیمت نهایی کالای وارداتی و کالای صادراتی شما کمتر شود و بتوانید کالاهای خود را با قیمت کمتری در بازار به مشتریان عرضه کنید. به همین دلیل است که اغلب مسافران و تاجران ترجیح می‌دهند محموله‌های خود را از طریق دریا و مسیرهای آبی از کشورهای اروپایی به ایران منتقل کنند.

اجاره کشتی

مراحل حمل و نقل دریایی از اروپا

حمل و نقل دریایی از اروپا مانند حمل و نقل زمینی و هوایی مراحل مختلفی دارد که باید برای حمل کالای خود از اروپا و بالعکس، تمامی این مراحل را به درستی پشت سر بگذارید. این مراحل عبارتند از:

 

دریافت مشاوره صحیح برای حمل دریایی از اروپا

اگر قصد دارید کالا یا محصول خود را به صورت دریایی از اروپا دریافت کنید، در مرحله اول باید با یک شرکت حمل و نقل برای ارسال کالای خود تماس گرفته و مشاوره تلفنی دریافت نمایید. در این مشاوره مواردی مانند هزینه حمل کالا، نوع کالای شما، نحوه بسته‌بندی کالا و نوع حمل بررسی و مشخص می‌شوند.  اگر می‌خواهید کالای شما در بهترین شرایط ممکن بسته‌بندی و حمل شود و در حین بارگیری و تخلیه دچار آسیب نشود، باید شرکت حمل و نقل مناسبی را انتخاب نمایید. این مرحله اهمیت زیادی برای تجار و بازرگانان دارد، اگر تجربه و دانش کافی در حوزه حمل دریایی از اروپا ندارید بهتر است با افرادی که در این زمینه تجربه بالایی دارند مشورت کنید تا بتوانید شرکت مناسبی را چه در حوزه داخلی و چه در حوزه بین‌المللی برای حمل کالای خود انتخاب نمایید.

نحوه ارسال محموله، هزینه ارسال بار، شرایط ارسال بار و پاسخ به سوالات و شبهات صاحبین بار در خصوص چگونگی باربری و حمل دریایی از اروپا، همگی مواردی هستند که در زمان مشاوره‌ی تلفنی یا حضوری با شرکت حمل و نقل و نماینده تاجر و بازرگان بررسی می‌شوند.

تهیه لیست اقلام و کالاها

پس از اینکه شرکت حمل و نقل مناسبی را برای حمل دریایی کالای خود از اروپا انتخاب کردید، باید تمامی اقلام و کالاهایی که قصد ارسال آن از طریق دریایی از اروپا به ایران را دارید، شماره‌گذاری کرده و لیست دقیقی از اقلام و کالاها تهیه کنید. لیستی که تهیه می‌شود باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد. در اصل نسخه‌ی ترجمه شده به انگلیسی برای ارائه به اداره گمرکات ایران ضروری است و حتما باید از مبدا تهیه شود.

بسته‌بندی استاندارد بار برای حمل و نقل دریایی از اروپا

برای ارسال دریای بار از اروپا و استفاده از روش حمل دریایی حتماً باید تمامی کالا به صورت دقیق و استاندارد بسته‌بندی شوند تا در عین حمل و نقل و بارگیری، دچار مشکل و خسارت نشوند. از رایج‌ترین آسیب‌هایی که به کالاها در حین حمل و نقل دریایی وارد می‌شود، وارد شدن آب به داخل کالاها و یا مرطوب شدن کالاها به دلیل رطوبت ناشی از دمای دریا است. اگر در زمان بسته‌بندی، اصول اولیه و استاندارد بسته‌بندی رعایت شوند و اهمال کاری در حین بسته‌بندی کالاها انجام نشود، هیچ مشکلی در حین ارسال دریایی کالای شما از اروپا ایجاد نمی‌شود و بار شما به سلامت و بدون مشکل به بندر نهایی در ایران می‌رسد.

اگر در حین بسته‌بندی کالا برای حمل دریایی از اروپا اهمال کاری یا سستی انجام شود، متاسفانه مشتری خسارت زیادی می‌بیند چرا که در کنار هزینه باربری از اروپا، با توجه به اینکه بار دریافت شده از اروپا دچار خسارت شده است، تاجر دچار ضرر و زیانی می‌شود که آن را پیش بینی و محاسبه نکرده است. به همین دلیل در حین انتخاب شرکت حمل و نقل باید شرکتی را انتخاب کنید که بتواند همه مراحل بسته‌بندی کالاهای مختلف تجاری را با دقت و نظارت کامل کارشناسان خود انجام دهد تا کالای شما دچار خسارت و آسیب نشود. برخی از شرکت‌های حمل و نقل تنها در حوزه‌ی ارسال کالایی خاص به صورت دریایی از اروپا فعالیت می‌کنند اما برخی دیگر امکانات و کارشناسان ماهری دارند و می‌توانند تمامی کالاهای مختلف تجاری را به شکلی مناسب بسته‌بندی و از اروپا به ایران ارسال کنند.

 

سمپاشی بار و صدور گواهینامه معتبر بین‌المللی

یکی از مهم‌ترین مراحل برای حمل دریای بار از اروپا، سمپاشی کردن کلیه محموله است. این مرحله برای کالاهای چوبی از جمله چوب‌های خام تا مصنوعات چوبی و غیره با دقت و حساسیت بیشتری انجام می‌شود. پس از اینکه سمپاشی بار و بسته‌بندی کالاها به صورت کامل و دقیق انجام شدند، گواهینامه معتبر بین‌المللی توسط شرکت حمل و نقل دریایی از اروپا صادر می‌شود و محموله شما آماده بارگیری در بندر است.

 

بارگیری محموله

برای حمل دریای کالا از اروپا به ایران، معمولاً محموله در کانتینرهایی با گنجایش مناسب بارگیری می‌شود و برای انتقال به بنادر کشورهای اروپایی آماده می‌شود.

 

صدور بیمه نامه بین‌المللی ارسال کالا از اروپا

همزمان با اینکه مراحل مختلف حمل و نقل دریایی کالای خود از اروپا را پیگیری می‌کنید، ضروریست جهت تضمین سلامت کالاهایی که دریافت می‌نمایید، بیمه نامه معتبر برای محموله و بار دریافتی خود از اروپا را از طرف مراجع ذیربط دریافت نمایید. این بیمه نامه براساس ارزش کالاهای دریافتی تعیین می‌شود. یعنی هرچه ارزش ریالی محموله شما بیشتر باشد، قیمت بیمه نامه آن نیز افزایش پیدا می‌کند، در کنار این مورد، بیمه نامه باید به صورت کاملاً دقیق به انگلیسی ترجمه شود تا در ایران نیز معتبر و قابل استناد باشد.

پیگیری آنلاین محموله

حمل دریایی بار از اروپا معمولاً زمان بیشتری نسبت به حمل هوایی دارد به همین دلیل صاحبان بار می‌توانند پس از ارسال دریایی بار خود از اروپا، به کمک کد رهگیری و به صورت آنلاین به شکل لحظه‌ای کالای خود یا بار تجاری خود را رهگیری کنند. شرایط فراهم شده به تاجران و بازرگانان کمک می‌کند تا هر لحظه از وضعیت بار خود اطلاع پیدا کنند و بدانند که بار آنها در حال حاضر در چه مکانی قرار دارد.

صاحبین بار پس از ارسال دریایی بار از اروپا می‌توانند از طریق کد رهگیری و به صورت آنلاین به صورت لحظه‌ای لوازم و یا بار تجاری خود را پیگیری کنند. در این صورت قادرند به صورت لحظه‌ای از وضعیت بار خود در هر زمان و مکان آگاهی پیدا کنند. ما در آریا حمل این قابلیت را برای مشتریان خود فراهم نموده‌ایم تا با وارد نمودن کد رهگیری محموله‌ی خود در وب سایت این مجموعه، در هر لحظه از آخرین وضعیت محموله خود آگاه شوند.

حمل دریایی
حمل دریایی

حمل دریایی بار از اروپا

شرکت‌های معتبر در حوزه خدمات حمل و نقل دریایی از اروپا باید محموله‌ی شما را سالم و صحیح به مقصد برسانند. شرکت‌های معتبر به دلیل استفاده از کادر مجرب و حرفه‌ای و همچنین تسلطی که بر امور حمل و نقل و تشریفات گمرکی در ایران و بنادر مختلف کشورهای اروپایی دارند، می‌توانند بهترین خدمات را به شما به عنوان صاحب بار ارائه دهند. در نتیجه این امر کالای شما درسلامت کامل در هر حجم و وزنی از اروپا به ایران ارسال می‌شود.

 

هزینه ارسال بار از اروپا

هزینه‌ی ارسال بار از اروپا بر اساس حجم و وزن کالا و نیز نوع کالا متفاوت است، هر کالایی بسته به ساختار و وزن و حجمی که دارد، دسته بندی و شرایط نگهداری متفاوتی نیاز دارد که همه‌ی این عوامل سبب می‌شوند تا هزینه نهایی ارسال دریایی بار از اروپا به ایران متفاوت باشد و نتوان هزینه کلی برای این امر در نظر گرفت. بهتر است برای برآورد قیمت ارسال بار دریایی خود از اروپا به ایران، از کارشناسان شرکت حمل و نقل درخواست جلسه‌ای کنید و با دادن اطلاعات کامل در ارتباط با کالاهایی که قصد ارسال آن از طریق دریایی از اروپا را دارید، برآورد دقیقی از  هزینه حمل دریایی کالاهای خود به دست آورید.

در شرایطی که قبلاً مشاوره‌ی تلفنی دریافت کرده‌اید و تمایل دارید با مهمترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل دریای کالا از اروپا آشنا شوید، عواملی که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد را به خاطر بسپارید:

حجم بار

فاصله مبدا تا مقصد

چگونگی بارگیری

انبارداری

صدور بیمه نامه

انجام امور تشریفات گمرکی

نوع بسته‌بندی و غیره

برای کالاهایی که حجم بالایی دارند بهترین روش انتقال، حمل دریایی از اروپا است. شرکتی که خدمات حمل دریای بار شما از اروپا را انجام می‌دهد باید تسلط کافی بر انجام امور انتقال و تشریفات گمرکی در کشور مبدا و مقصد را داشته باشد تا بتواند رضایت شما به عنوان صاحب بار را جلب کند.

مواردی که توسط شرکت حمل و نقل برای حمل دریایی بار از اروپا ارائه و رعایت می‌شوند عبارتند از:

همانطور که عنوان شد برای انتقال بارهای حجیم از مبدا و تحویل در مقصد، بهترین روش ارسال بار دریایی از اروپا می‌باشد. شرکتی که خدمات حمل بار دریایی از اروپا را ارائه می‌دهد باید بتواند با تسلط کافی بر انجام امور زیر رضایت صاحبین بار را تا حد ممکن جلب کند:

امکان دسترسی از ایران به گمرک‌های اروپا

تضمین امنیت کالا و بار در حین حمل و نقل

پوشش سراسری کالا در حین حمل و بارگیری و تخلیه بار

امکان جمع‌آوری به موقع بار

امکان تحویل محموله در هر زمان و مکان

 

سخن پایانی

در این مقاله حمل دریایی بار از اروپا و مواردی که برای ارسال کالای خود به صورت دریایی از اروپا باید مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم. درست است که روش‌های حمل بار از اروپا مختلف هستند. اما اغلب افراد به دلیل قیمت مناسب‌تر، حمل دریای بار خود از اروپا را به حمل هوایی و زمینی ترجیح می‌دهند. شما به عنوان تاجر یا بازرگان می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید برآورد درستی از هزینه باربری کالای خود از اروپا داشته باشید و مناسب‌ترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید تا هم به سود مناسبی دست پیدا کنید و هم کالای شما در حین حمل و نقل دچار آسیب و خسارت نشود.

چگونه می‌توانم کالا را از اروپا به ایران دریافت کنم؟

برای حمل کالا از اروپا به ایران به وسیله حمل دریایی، شما می‌توانید از خدمات شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا ارائه دهندگان خدمات لجستیک استفاده کنید. با کمک این شرکت‌ها، شما می‌توانید کالاهای خود را از اروپا به ایران حمل کنید.

چه مدت زمانی برای حمل دریایی کالا از اروپا به ایران نیاز است؟

مدت زمانی برای حمل دریایی کالا از اروپا به ایران بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله مسیر حمل و نقل، نوع کالا، و شرایط دریا و بنادر. عموماً، حمل دریایی کالاها از اروپا به ایران ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

چه محدودیت‌هایی برای حمل دریایی کالا از اروپا به ایران وجود دارد؟

حمل دریایی کالاها از اروپا به ایران ممکن است با برخی محدودیت‌ها همراه باشد. این محدودیت‌ها شامل محدودیت‌های مربوط به نوع کالا (مانند کالاهای خطرناک)، محدودیت‌های مربوط به ترانزیت و واردات، محدودیت‌های مالی و مالیاتی و مقررات مربوط به صادرات و واردات می‌شوند. برای حمل دریایی کالاها از اروپا به ایران، بهتر است با شرکت حمل و نقل دریایی یا مراجع مربوطه تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *