واردات اینورتر از چین

واردات اینورتر از چین

اینورتر چیست؟

اینورتریک دستگاه است که ولتاژ DC را به ولتاژ AC تبدیل می‌کند. در بیشتر موارد، ولتاژ DC ورودی معمولا کمتر است در حالی که AC خروجی برابر با ولتاژ تغذیه شبکه 120 ولت یا 240 ولت بسته به کشور است. اینورتر ممکن است به عنوان تجهیزات مستقل برای کاربردهایی مانند انرژی خورشیدی یا برای کار به عنوان منبع تغذیه پشتیبان از باتری‌هایی که جداگانه شارژ می‌شوند ساخته شود. مورد استفاده دیگر اینورتر زمانی است که بخشی از یک مدار بزرگتر مانند یک منبع تغذیه یا یک UPS باشد. در این حالت، DC ورودی اینورتر از AC برق اصلاح شده در PSU است، در حالی که از AC تصحیح شده در UPS در زمانی که برق وجود دارد، و از باتری‌ها هر زمان که قطعی برق وجود دارد.

بر اساس شکل موج سوئیچینگ انواع مختلفی از اینورترها وجود دارد. اینورتر‌ها دارای پیکربندی مدار، کارایی، مزایا و معایب متفاوتی هستند. یک اینورتر ولتاژ ac را از منابع برق dc فراهم می‌کند و در تغذیه تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی با ولتاژ شبکه ac مفید است. علاوه بر این، آنها به طور گسترده در مراحل معکوس منبع تغذیه حالت سوئیچ استفاده می‌شوند. مدارها بر اساس تکنولوژی سوئیچینگ و نوع سوئیچ، شکل موج، فرکانس و شکل موج خروجی طبقه بندی می‌شوند.

 

عملکرد اصلی اینورتر

مدارهای اصلی یک اینورتر عبارتند از یک نوسان ساز، یک مدار کنترل، یک مدار درایو برای دستگاه‌های قدرت، دستگاه‌های سوئیچینگ و یک ترانسفورماتور هستند. تبدیل dc به ولتاژ متناوب با تبدیل انرژی ذخیره شده در منبع dc مانند باتری یا از خروجی یکسو کننده به ولتاژ متناوب به دست می‌آید. این کار با استفاده از دستگاه‌های سوئیچینگ که به طور مداوم روشن و خاموش می‌شوند و سپس با استفاده از ترانسفورماتور افزایش می‌یابد انجام می‌شود. اگرچه برخی از پیکربندی‌ها وجود دارند که از ترانسفورماتور استفاده نمی‌کنند، اما به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

ولتاژ ورودی DC توسط دستگاه‌های قدرت مانند ماسفت‌ها یا ترانزیستورهای قدرت و پالس‌هایی که به سمت اصلی ترانسفورماتور تغذیه می‌شوند روشن و خاموش می‌شود. ولتاژ متغیر در اولیه باعث ایجاد ولتاژ متناوب در سیم پیچ ثانویه می‌شود. ترانسفورماتور همچنین به عنوان یک تقویت کننده عمل می‌کند که در آن ولتاژ خروجی را با نسبت تعیین شده توسط نسبت دور افزایش می‌دهد. در بیشتر موارد ولتاژ خروجی از 12 ولت استاندارد عرضه شده توسط باتری‌ها به 120 ولت یا 240 ولت AC افزایش می‌یابد.

سه مرحله خروجی اینورتر که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از: یک ترانسفورماتور فشاری با شیر مرکزی، نیم پل فشاری یا پل کامل فشاری. کشش فشاری با شیر وسط به دلیل سادگی و نتایج تضمین شده محبوبیت بیشتری دارد. اما از ترانسفورماتور سنگین تری استفاده می‌کند و راندمان پایین تری دارد.

اینورتر به صورت کلی از سه قسمت اصلی تشکیل می‌شود:

مبدل DC به DC (DC-DC Converter) که جریان DC را به ولتاژ DC دیگری تبدیل می‌کند.

مبدل DC به AC (DC-AC Converter) که ولتاژ DC را به ولتاژ AC تبدیل می‌کند.

کنترل‌کننده (Controller) که وظیفه کنترل جریان و ولتاژ خروجی را بر عهده دارد.

 

واردات اینورتر از چین به ایران

واردات اینورتر مانند سایر کالا‌ها مراحل مختلفی دارد، تاجران و بازرگانان اگر بخواهند به صورت قانونی اینورتر را به کشور وارد کنند باید تمامی این مراحل را به صورت درست و بدون مشکل پیش ببرند و انجام دهند تا بتوانند بدون مشکل کالای خود را به ایران وارد کنند. در ادامه مقاله واردات اینورتر از چین به ایران و مراحلی که باید برای واردات این کالا انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

 

در اولین مرحله، نیاز است تا برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید، شما بدون داشتن کارت بازرگانی نمی‌توانید هیچ کالایی را به صورت قانونی به ایران وارد کنید. با توجه به قوانین کشور ایران تنها بازرگانان و تاجرانی که کارت بازرگانی دارند می‌توانند به صورت بین‌المللی فعالیت کنند و کالاهای مختلف را به ایران وارد یا صادر کنند. اگر میخواهید تجارت خود را آغاز کنید اما کارت بازرگانی ندارید می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی کمک بگیرید و بدون کارت بازرگانی روند واردات کالاهایی که مد نظر دارید را آغاز کنید.

در مرحله بعدی شما باید تامین کننده مورد نظر خود برای واردات اینورتر از چین را مشخص کنید. بازرگانان و تاجران می‌توانند اینورتر را از  کشورهای مختلفی به ایران وارد کنند، کیفیت محصولات، اعتبار تولیدکنندگان، هزینه‌ و زمان حمل و نقل، قوانین گمرکی برخی از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که شما باید در زمان انتخاب تامین کننده به آن توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید تا تجارت مناسبی داشته باشید.

در مرحله بعدی شما باید، در سامانه جامع تجارت سفارش خود را ثبت کنید. اگر سفارش شما در سامانه ثبت شنده باشد در زمان ترخیص ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید و ترخیص کالای شما به تعویق بیفتد. پس از اینکه سفارش خود را در سامانه ثبت کردید لازم است با یکی از روش‌های پرداخت معتبر، هزینه خرید کالا را پرداخت کنید.

 

در مرحله بعدی، شما باید هماهنگی‌های بیمه و حمل و نقل کالا‌ها را انجام دهید. برای حمل بار به صورت بین‌المللی باید با در نظر گرفتن مسافت، هزینه و زمان از یکی از روش‌های حمل دریایی، حمل و نقل بین المللی زمینی و حمل هوایی استفاده کنید. معمولا برای انتقال کالاه در حجم بالا از چین به ایران از روش حمل و نقل دریایی استفاده می‌شود. شما باید شرکت‌های حمل بین‌المللی فعال در ایران را بررسی کنید و ارسال بار خود را به یک شرکت مطمئن بسپارید.

در مرحله بعدی، کالای مد نظر شما وارد بنادر گمرکی ایران می‌شود و شما باید برای ترخیص کالا اقدام کنید و با ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز کالاهایی که مد نظر دارید را به ایران وارد کنید.

ترخیص اینورتر از گمرک

ترخیص کالا از گمرک یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل واردات اینورتر است و پیچیدگی‌های زیادی دارد، اگر انجام این مرحله را به یک ترخیص‌کار حرفه‌ای یا شرکت مطمئن سپرده بسپارید خیال شما از ترخیص درست کالاهایی که قصد واردات آن را دارید راحت خواهد بود، اگر خودتان به تنهایی می‌خواهید برای ترخیص کالا اقدام کنید قطعا با مشکلات بسیاری روبه‎‎‌رو می‌شوید مثلا ممکن است بار شما به عنوان بار قاچاق شناخته شود یا در انبارهای گمرک باقی بماند و دیرتر از زمان تعیین شده از گمرک ترخیص شود. در این صورت شما دچار ضرر و زیان زیادی می‌شوید.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم اگر با مراحل ترخیص کالا از گمرک آشنایی ندارید انجام آن را به افراد حرفه‌ای یا شرکت ترخیص کالا بسپارید.

در ادامه مراحل ترخیص اینورتر از بنادر ایران را به صورت تیتروار بررسی خواهیم کرد:

ثبت اظهارنامه گمرکی در سامانه epl

دریافت شماره کوتاژ

تعیین مسیر گمرکی

دریافت مجوزهای مورد نیاز برای واردات اینورتر

پرداخت هزینه‌های ترخیص کالا

دریافت قبض انبار

دریافت مجوز بارگیری

خروج کالا از گمرک

 

تعرفه گمرکی واردات اینورتر از چین

یکی از موضوعات مهم که در زمان واردات دستگاه اینورتر برای تاجران وجود دارد، بررسی کد تعرفه گمرکی دستگاه است. کد تعرفه گمرکی یک کد 8 تا 10 رقمی است که برای شناسایی و کنترل کالا از آن استفاده می‌شود. از تعرفه گمرکی معمولا در پروفرما اینویس و دیگر اسناد استفاده می‌‌شود و باید آن را در هر فرم به درستی وارد کنید تا در زمان ترخیص بار خود دچار مشکل نشوید.

در ادامه مقاله کد تعرفه گمرکی برخی از دستگاه‌های اینورتر را بررسی خواهیم کرد:

کد تعرفه گمرکی اینورترهای خورشیدی با ظرفیت حداکثر 5 کیلووات: 85044086

کد تعرفه گمرکی اینورترهای خورشیدی با ظرفیت بیش از 5 کیلووات: 85044087

کد تعرفه گمرکی ماشین جوشکاری زیرپودری: 85153110

کد تعرفه گمرکی ماشین جوشکاری الکترود تنگستن با گاز بی‌اثر (TIG): 85153120

کد تعرفه گمرکی ماشین جوشکاری پلاسما: 85153130

کد تعرفه گمرکی ماشین جوشکاری القایی: 85158010

استفاده اشتباه از کد تعرفه گمرکی چه به صورت عمدی و چه به صورت سهوی، مشکلات زیادی را برای شما در واردات کالا ایجاد می‌کند و سبب بروز مشکلات زیادی برای شما می‌شود.

هزینه واردات و ترخیص اینورتر وارداتی از چین

هزینه‌های واردات از چین موضوعات مهم دیگری هستند که واردکنندگان اینورتر باید در زمان اقدام به واردات کالا آن را مد نظر قرار دهند. هزینه‌های واردات کالا موارد گوناگونی را شامل می‌شوند و واردکنندگان باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار بدهند. توجه داشته باشید در صورتی که برآورد درستی از هزینه‌ها نداشته باشید، واردات برای شما سودآور نیست و دچار ضرر و زیان زیادی خواهید شد. در ادامه مقاله برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی هزینه واردات و ترخیص اینورتر اثر می‌گذارند را بررسی خواهیم کرد.

هزینه سفر به صورت حضوری به کشور چین

هزینه مالیات و عوارض گمرکی

هزینه بیمه

هزینه حمل و نقل بین‌المللی

هزینه بارگیری

هزینه خرید کالا

هزینه انبارداری

هزینه‌های گمرکی

 

مدارک لازم برای واردات اینورتر از چین

اگر می‌خواهید در حوزه  تجارت بین‌الملل حضور موفقی داشته باشید، باید براساس اصول و قواعد تجارت حرکت کنید. هر کشور برای واردات کالا قوانین مشخصی برای بازرگانان دارد، در ایران هم قوانین مشخصی برای واردات کالا در نظر گرفته شده است و بازرگانان باید آن‌ها را رعایت کنند.

برخی از مدارک مورد نیاز برای واردات و ترخیص اینورتر عبارتاز بنادر و گمرک ایران عبارتند از:

کارت بازرگانی

فاکتور فروش

پروفرما اینویس

پکینگ لیست

بارنامه

قبض انبار

گواهی مبدا

گواهی بازرسی کالا

اظهارنامه گمرکی

برگه سبز گمرکی

 

سخن پایانی

در این مقاله مراحل واردات اینورتر از چین به ایران و مدارکی که برای انجام این کار باید مد نظر قرار دهید را بررسی خواهیم کرد. واردات کالا مراحل مختلف و پیچیده‌ای براساس نوع کالا دارد و اگر می‌خواهید در این کار موفق شوید باید تمامی این مراحل را به درستی پشت سرگذاشته و انجام دهید.

چرا ممکن است به واردات اینورتر از چین نیاز داشته باشیم؟

ممکن است به دلایلی مانند قیمت مناسب، تنوع محصولات، کیفیت قابل قبول و یا برخی تکنولوژی‌های پیشرفته، انتخاب واردات اینورتر از چین را توجیه کند.

آیا واردات اینورتر از چین با مشکلاتی همراه است؟

واردات اینورتر از چین ممکن است با چالش‌هایی مانند مسائل مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان محصول، فرآیند حمل و نقل بین‌المللی و مسائل گمرکی همراه باشد.

چه مراحلی برای واردات اینورتر از چین باید طی شود؟

مراحل واردات اینورتر از چین شامل تحقیق و انتخاب تأمین‌کننده مناسب، مذاکره در خصوص قیمت و شرایط قرارداد، ترتیب مدارک و اسناد مربوطه، ترخیص گمرکی و حمل و نقل می‌باشد.

آیا برای واردات اینورتر از چین به مجوز خاصی نیاز است؟

بله، برای واردات اینورتر از چین به کشورهای مختلف، ممکن است نیاز به مجوز‌ها و مجوزهای وارداتی مانند مجوز واردات، گواهی مطابقت فنی و استاندارد و مستندات مورد نیاز دیگر داشته باشید.

آیا واردات اینورتر از چین اقتصادی است؟

واردات اینورتر از چین می‌تواند اقتصادی باشد، زیرا چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های اینورترها در جهان، هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد و محصولات با قیمت مناسبی ارائه می‌دهد.

آیا واردات اینورتر از چین تأثیری بر بازار داخلی دارد؟

واردات اینورتر از چین می‌تواند تأثیری بر بازار داخلی داشته باشد. این تأثیر ممکن است شامل رقابت با تولیدکنندگان داخلی، تغییرات در قیمت و تأثیر بر زمینه‌های مشاغل داخلی مرتبط با تولید و فروش اینورترها باشد.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: strtoupper() expects parameter 1 to be string, null given in /home/h229539/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php:140 Stack trace: #0 /home/h229539/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(140): strtoupper(NULL) #1 /home/h229539/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(107): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hash_to_element(Object(DOMElement), 2, '<!doctype html>...') #2 /home/h229539/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(150): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hashes('<!doctype html>...') #3 /home/h229539/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(119): WP_Rocket\Engine\ in /home/h229539/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php on line 140