واردات سنگ از چین

واردات سنگ از چین

یکی از موادی که در نمای ساختمان‌ها و ساخت بناهای مختلف در ایران به کار برده می‌شوند سنگ‌ها هستند، واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران فرآیند ساده‌ای نیست و نیازمند برنامه ریزی دقیق، هماهنگی و رعایت مقررات است. واردکنندگان ایرانی باید بازار سنگ در چین را بشناسند، تامین کنندگان قابل اعتماد را شناسایی کنند، حمل و نقل و تدارکات را هدایت کنند، ترخیص کالا از گمرک را مدیریت کنند و از رعایت قوانین و مقررات آگاهی داشته باشند تا بتوانند سنگ‌هایی که خریداری کرده‌اند به ایران منتقل کنند.

 

شناخت بازار سنگ در چین

چین سهم  مهمی در بازار جهانی سنگ است این امر به دلیل داشتن ذخایر عظیم سنگ طبیعی و طیف وسیعی از محصولات سنگی از جمله سنگ مرمر، گرانیت، تراورتن، تخته سنگ است. تاجران  ایرانی باید بازار سنگ در چین از جمله انواع سنگ‌های موجود، کیفیت، قیمت و گزینه‌های منبع را بدانند. نکات و موارد مهم برای واردات سنگ از چین شامل موارد زیر هستند:

شناخت بررسی بر بازار سنگ در چین

انواع سنگ‌های موجود در چین برای واردات

درک کیفیت و قیمت سنگ در چین

 

شناسایی تامین کنندگان قابل اعتماد

انتخاب تامین کننده  قابل اعتماد برای واردات موفق سنگ از چین به ایران اهمیت زیادی دارد و مهم است. تاجران و بازرگانان  ایرانی باید تحقیقات کاملی انجام بدهند، تامین کنندگان را بر اساس شهرت، تجربه، کیفیت محصول، قیمت گذاری و خدمات مشتری ارزیابی کنند. نکات و موارد مهم و قابل توجه برای بررسی تامین کننده مناسب شامل موارد زیر هستند:

تحقیق و شناسایی تامین کنندگان سنگ معتبر در چین

ارزیابی تامین کنندگان: شهرت، تجربه و کیفیت محصول

مذاکره در مورد قیمت و شرایط با تامین کنندگان سنگ در چین

انتخاب تامین کننده سنگ مناسب برای نیازهای وارداتی شما

مدیریت حمل و نقل و لجستیک

حمل و نقل و تدارکات جنبه‌های اصلی واردات از چین به ایران عستند. تاجران باید حمل و نقل سنگ‌ها را هماهنگ کنند، اسناد را مدیریت کنند و از بسته بندی و جابجایی مناسب برای جلوگیری از آسیب در حین حمل و نقل اطمینان حاصل کنند.

هماهنگی حمل و نقل و لجستیک برای واردات سنگ از چین

مدیریت اسناد، بارنامه، لیست بسته بندی و موارد دیگر

بسته بندی و جابجایی: تضمین حمل و نقل ایمن سنگ

ترخیص سنگ‌ها از گمرک

ترخیص کالا از گمرک مرحله اصلی برای واردات کالا به ایران  است و واردکنندگان ایرانی باید از قوانین گمرکی، عوارض و مالیات‌های اعمال شده برای واردات سنگ از چین به ایران کاملا آگاخ باشند. نکات و موارد مهم و قابل توجه مرتبط با این موضوع به شرح زیر هستند البته توجه داشته باشید ممکن است این موارد براساس زمان و یا نیاز بازار تغییراتی کنند.

ترخیص کالا از گمرک واردات سنگ از چین به ایران

آشنایی با مقررات گمرکی، عوارض و مالیات

مدیریت اسناد و مدارک برای ترخیص کالا از گمرک

 

رعایت قوانین و مقررات

رعایت قوانین و مقررات ایران برای واردات و ترخیص موفق سنگ از چین ضروری است. تاجران ایرانی باید قوانین و مقررات داخلی مربوط به واردات سنگ از جمله استانداردهای زیست محیطی، ایمنی و کیفیت را درک کنند این موارد به صورت تیتروار به شرح زیر هستند:

آشنایی با قوانین و مقررات محلی واردات سنگ در ایران

انطباق با استانداردهای زیست محیطی، ایمنی و کیفیت

مدیریت مجوزها و مجوزهای واردات سنگ

 

مقابله با خطرات و چالش‌های بالقوه واردات کالا

واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران خطرات و چالش‌های مختلفی دارد مانند موانع زبانی، تفاوت‌های فرهنگی، تأخیر در حمل و نقل، مسائل مربوط به ترخیص کالا از گمرک و نگرانی‌های مربوط به کنترل کیفیت را به همراه دارد. تاجران ایرانی باید برای مقابله فعالانه با این چالش‌ها آماده باشند تا اختلالات احتمالی در فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند چالش‌ها و خطرات ممکن به شرح زیر هستند:

کاهش خطرات در واردات سنگ از چین به ایران

راهبردهای غلبه بر موانع زبانی و فرهنگی

مدیریت ریسک‌های حمل و نقل و تاخیر در واردات سنگ

پیمایش ترخیص کالا از گمرک

 

کنترل و بازرسی کیفیت

اطمینان از کیفیت سنگ‌های  وارداتی برای واردکنندگان ایرانی مهم است. کنترل کیفیت و بازرسی مناسب برای بررسی کیفیت محصولات سنگی پیش از ارسال از چین به ایران انجام می‌شوند نکات و موارد مهم مربوط به بازرسی سنگ‌ها به شرح زیر هستند:

اجرای اقدامات کنترل کیفیت در واردات سنگ

انجام بازرسی از محصولات سنگی در چین

مدیریت چالش‌های کنترل کیفیت در واردات سنگ

نکاتی برای اطمینان از کیفیت بالا در سنگ وارداتی

 

مدیریت پرداخت تراکنش‌های مالی

مدیریت پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی یکی از جنبه‌های اصلی واردات سنگ از چین به ایران است. تاجران ایرانی باید روش‌های مختلف پرداخت مانند  نرخ تبدیل ارز و گزینه‌های تامین مالی تجارت بین‌المللی را در نظر بگیرند تا از تراکنش‌های مالی روان با تامین‌کنندگان چینی اطمینان پیدا کنند.

 

نکات و موارد مهم برای پرداخت هزینه خرید سنگ‌ها به شرح زیر هستند:

شناسایی روش‌های پرداخت و تبادل ارز در واردات سنگ

مدیریت مالی تجارت بین المللی برای واردات سنگ

نکاتی برای معاملات مالی روان در واردات سنگ

 

برقراری ارتباط با تامین کنندگان چینی

داشتن روابط قوی با تامین کنندگان چینی می‌تواند مشارکت‌های بلند مدت و فرصت‌های تجاری سودمند منجر می‌شود. تاجران ایرانی باید تمام تلاش خود را برای ایجاد روابط با تامین کنندگان چینی ارتباطات موثر، بازدیدهای منظم و حفظ اعتماد و شفافیت سرمایه گذاری به کار بگیرند. نکات مربوط به برقراری ارتباط با تامین کنندگان چینی به شرح زیر هستند:

ارتباط موثر و ایجاد رابطه با تامین کنندگان چینی

تقویت همکاری‌های بلند مدت با تامین کنندگان چینی

 

رسیدگی به اسناد و مدارک

اسناد و مدارک مناسب برای واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران اهمیت زیادی دارند. تاجران ایرانی باید اطمینان پیدا کنند که تمام اسناد لازم مانند فاکتورهای تجاری، لیست بسته بندی، گواهی مبدا و مدارک مورد نیاز جامع و دقیق هستند موارد مهم این بخش  به شرح زیر هستند:

مدیریت اسناد و مدارک در واردات سنگ

مدارک ضروری برای واردات سنگ از چین به ایران

رعایت الزامات اسنادی برای واردات سنگ

 

مدیریت زبان و تفاوت‌های فرهنگی

تفاوت‌های زبانی و فرهنگی ممکن است چالش‌هایی را در واردات سنگ از چین به ایران ایجاد کند، تاجران باید به این تفاوت‌ها توجه داشته باشند و برای غلبه بر موانع زبانی و درک تفاوت‌های فرهنگی تجارت با تامین‌کنندگان چینی گام بردارند. موارد مهم مرتبط با تفاوت زبانی به شرح زیر هستند:

پیمایش زبان و تفاوت‌های فرهنگی در واردات سنگ

استراتژی‌های ارتباط مؤثر در تجارت بین‌فرهنگی

غلبه بر موانع زبانی در واردات سنگ

نکاتی برای مقابله با زبان و تفاوت‌های فرهنگی

 

آشنایی با تعرفه‌ها و مالیات ها

شناخت تعرفه‌ها و مالیات‌های مربوط به واردات سنگ از چین به ایران برای واردکنندگان ایرانی مهم است. آنها باید از تعرفه‌ها، مالیات‌ها و سایر هزینه‌های مربوط به واردات آگاهی داشته باشند تا به طور دقیق کل هزینه واردات سنگ را محاسبه کنند. موارد مهم مربوط به این بخش شامل موارد زیر هستند:

شناخت تعرفه‌ها و مالیات‌ها در واردات سنگ از چین

محاسبه کل هزینه‌های واردات

تعرفه‌ها، مالیات‌ها و سایر هزینه ها

مدیریت تعرفه و مالیات در واردات سنگ

نکاتی برای درک صحیح تعرفه‌ها و مالیات ها

واردات سنگ آهن از چین
واردات سنگ آهن از چین

چالش‌های واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران

واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران چالش‌های مختلفی را برای واردکنندگان ایرانی دارد. این چالش هااز موانع زبانی و تفاوت‌های فرهنگی گرفته تا مسائل حمل و نقل و تدارکات، مراحل ترخیص کالا از گمرک، رعایت مقررات، کنترل کیفیت، مدیریت پرداخت و اسناد را شامل می‌شوند و محدود به یک مورد خاص نیستند. برخی از چالش‌های کلیدی که واردکنندگان ایرانی ممکن است در زمان واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران با آن‌ها مواجه شوند را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد.

 

غلبه بر موانع زبان در واردات سنگ

موانع زبانی یکی از چالش‌های اصلی در واردات و پاکسازی سنگ از چین به ایران است. تاجران ایرانی ممکن است در برقراری ارتباط موثر با تامین کنندگان چینی به دلیل تفاوت زبانی با مشکل مواجه شوند. این امر می‌تواند سبب ایجاد سوء تفاهم و تاخیر در فرآیند واردات شود برای کنترل این مورد می‌توانید راهکارهای زیر را در پیش بگیرید.

چالش‌های زبانی در واردات سنگ: استراتژی‌هایی برای ارتباط موثر

پر کردن شکاف زبانی در واردات سنگ از چین به ایران

نکاتی برای غلبه بر موانع زبانی در واردات سنگ

 

تفاوت‌های فرهنگی در واردات سنگ: استراتژی کسب و کار موفق

تفاوت‌های فرهنگی ایران و چین ممکن است در واردات و پاک‌سازی سنگ چالش‌هایی را ایجاد کند. روش‌های تجاری مختلف، سبک‌های ارتباطی و هنجارهای اجتماعی ممکن است واردکنندگان ایرانی را ملزم کنند تا رویکرد خود را با تأمین‌کنندگان چینی تطبیق بدهند براب کنترل این موارد بهتر است راهکار‌های زیر را در پیش بگیرید:

ایجاد هوش فرهنگی برای واردات موفق سنگ

استراتژی‌های مقابله با تفاوت‌های فرهنگی در تجارت

اهمیت تفاهم بین فرهنگی در واردات سنگ

 

حمل و نقل و لجستیک برای واردات سنگ از چین به ایران

حمل و نقل و لجستیک یکی دیگر از چالش‌های مهم در واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران است. تاجران ایرانی باید مواردی مانند هزینه حمل و نقل، روش‌های حمل و نقل، زمان ترانزیت، ترخیص کالا از گمرک و بیمه را در نظر بگیرند. راهکارهای این چالش در حمل و نقل سنگ به شرح زیر هستند:

مدیریت حمل و نقل و لجستیک در واردات سنگ

غلبه بر چالش‌ها در حمل و نقل سنگ از چین به ایران

انتخاب روش‌های حمل و نقل مناسب برای واردات سنگ

آگاهی از روش‌های ترخیص کالا از گمرک

رعایت مقررات ترخیص کالا از گمرک برای واردات سنگ از چین به ایران اهمیت زیادی دارد. تاجران ایرانی باید از الزامات گمرکی، مقررات واردات، اسناد و فرآیندهای ترخیص در چین و ایران آگاه باشند که به شرح زیر هستند:

بررسی مراحل ترخیص کالا از گمرک در واردات سنگ

اطمینان از رعایت مقررات گمرکی در چین و ایران

نکاتی برای ترخیص راحت از گمرک در واردات سنگ

مدیریت چالش‌های گمرکی در واردات سنگ از چین به ایران

 

مدیریت کنترل کیفیت در واردات سنگ و تضمین کیفیت محصول

اطمینان از کیفیت سنگ‌های  وارداتی برای تاجران ایرانی  امری ضروری است. لازم است اقدامات کنترل کیفیت مناسب برای بررسی کیفیت محصولات سنگی قبل از ارسال از چین به ایران انجام شود موارد مهم مربوط به این حوزه به شرح زیر هستند:

اجرای اقدامات کنترل کیفیت در واردات سنگ

بررسی نکات برای مدیریت چالش‌های کنترل کیفیت در واردات سنگ

اهمیت تضمین کیفیت در تجارت واردات سنگ

 

تعرفه گمرکی و HS CODE  واردات و ترخیص سنگ از چین

0604 شاخ و برگ، برگ، شاخه‌های کوچک و سایر اجزای نباتات، بدون گل و بدون غنچه گل، و علف، خزه و گلسنگ دواله برای دسته گل یا برای زینت، تازه، خشک‌کرده، سفید کرده، ‌رنگ کرده، آغشته یا آماده به نحو دیگر.

25120000 خاک سیلیسی سنگواره (مثلاً، کیزلگور، تریپولیت، دیاتومیت) و سایر خاک‌های سیلیسی همانند، ‌که وزن مخصوص ظاهری آنها از 1 تجاوز نکند، حتی تکلیس شده.

2513 سنگ پا (Pumice stone)؛ ریگ سنباده؛ سنگ سنباده طبیعی، بیجاده طبیعی و سایر ساینده‌های طبیعی، حتی اگر با حرارت عمل آمده باشند.

25140000 سنگ لوح، حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک (Block) یا به شکل لوح (Slabs) مربع یا مستطیل.

2515 سنگ مرمر، سنگ‌های تراورتن، سنگ‌های اکوسین و سایر سنگ‌های آهکی برای تراش (Monumental) یا ساختمان که وزن مخصوص ظاهری آنها مساوی 5/2 یا بیشتر باشد، و سنگ رخام (Alabaster)، حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده، به‌ وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک (Block) یا به شکل لوح (Slabs) مربع یا مربع مستطیل.

2516 سنگ خارا، سنگ سماق، سنگ رخام سیاه (Basalt)، ماسه‌سنگ و سایر‌سنگ‌های تراش یا ساختمان حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده، به وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک (Block) یا به شکل لوح (Slabs) مربع یا مربع مستطیل.

2517 قلوه سنگ، ریگ، سنگ‌های خرد شده، از انواعی که عموماً برای بتون‌ریزی یا برای سنگ‌ریزی راه‌ها، یا برای راه‌‌آهن یا سایر بالاست‌ها (Ballasts)، به کار می‌رود، ریگ‌های صاف و سنگ‌های چخماق، حتی اگر با حرارت عمل آمده باشد؛ ماکادام مواد مذاب ‌معدنی، ماکادام جوش و سایر آخال طبیعی همانند، حتی اگر حاوی موادی باشد که در قسمت اول این شماره ذکر شده است؛ تارماکادام (Tarmacadam)؛ دانه، تراشه و خاک‌ سنگ‌های شماره 15 25 یا 16 25، حتی اگر با حرارت عمل آمده باشند.

2520 سنگ گچ؛ انیدریت؛ گچ (شامل سنگ گچ تکلیس‌شده یا سولفات کلسیم)، حتی رنگ‌کرده، یا مقادیر کمی مواد تندکننده یا کندکننده به آن افزوده شده باشد.

25210000 گدازه سنگ آهک (limestone flux)؛ سنگ آهک و سایر سنگ‌های آهکی از نوع مورد استفاده در ساخت آهک یا سیمان.

2526 سنگ صابون (Stealite) طبیعی، حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده، به‌وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک (Block) یا به شکل لوح (Slabs) مربع یا مربع مستطیل؛ تالک (Talc).

25131000

251320 ریگ سنباده، سنگ سنباده طبیعی بیجاده طبیعی و سایر ساینده‌های طبیعی:

ـ سنگ‌های مرمر و سنگ‌های تراورتن

25151130 سنگ‌های موسوم به چینی و کریستال

25152000 سنگ‌های اکوسین و سایر سنگ‌های آهکی برای تراش یا ساختمان؛ سنگ رخام (Alabaster)

ـ سنگ خارا (Granite):

25162000 ـ ماسه سنگ (Sandstone)

25169000 ـ سایر سنگ‌های تراش یا ساختمان

251710 ـ قلوه سنگ، ریگ، سنگ‌های خردشده، از انواعی که عموماً‌ برای بتون‌ریزی یا برای سنگ‌ریزی راه‌ها، راه‌آهن یا سایر بالاست‌ها به کار می‌رود، ریگ‌های صاف و سنگ‌های چخماق، حتی اگر با حرارت عمل آمده باشد:                                    25171010 ـ قلوه سنگ، ریگ، ریگ‌های صاف و سنگ‌های چخماق

ـ‌ دانه‌ریز، تراشه و پودر سنگ‌های شماره 15 25 یا 16 25، حتی اگر با حرارت عمل آمده باشند؛

25201000 ـ سنگ گچ؛ انیدریت

فصل بیست و ششم: سنگ فلز، جوش و خاکستر

2601 سنگ آهن و کنسانتره‌های آن، ‌ از جمله پیریت آهن تفته شده (خاکستر پیریت).

26020000  سنگ منگنز و‌کنستانتره آن، از جمله سنگ‌های منگنز آهن‌دار و‌کنستانتره‌های آن که بر حسب وزن خشک حاوی 20 درصد یا بیشتر منگنز باشد.

26040000 سنگ نیکل و کنستانتره‌های آن. 4 KG

26050000 سنگ کبالت و کنستانتره‌های آن. 4 KG

26060000 سنگ آلومینیوم و کنستانتره‌های آن. 4 KG

260700 سنگ سرب و کنستانتره‌های آن.

260800 سنگ روی و کنستانتره‌های آن.

26090000 سنگ قلع و کنستانتره‌های آن.

261000 سنگ کروم و کنستانتره‌های آن.

260300 سنگ مس و کنستانتره‌های آن.

26110000 سنگ تنگستن و کنستانتره‌های آن.

2612 سنگ اورانیوم یا توریوم و کنستانتره‌های آن.

2613 سنگ مولیبدن و کنستانتره‌های آن.

26140000 سنگ تیتان و کنستانتره‌های آن.

2615 سنگ نیوبیوم، ‌تانتال، وانادیوم یا زیرکونیوم و کنستانتره‌های آن.

2616 سنگ فلزات گرانبها و کنستانتره‌های آن.

2617 سایر سنگ فلزات و کنستانتره آنها.

ـ سنگ آهن و کنسانتره‌های آن غیر از پیریت‌های آهن تفته شده (خاکستر پیریت):

26011110 ـ سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با خلوص آهن40 تا 60 درصد

26011120 ـ سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با خلوص آهن 60 درصد به بالا

26011130 ـ سنگ آهن مگنتیت دانه‌بندی با خلوص آهن40 تا 60 درصد

 

26070010ـ سنگ سرب 4 KG

26080010 ـ سنگ روی  4 KG

26080020 ـ سنگ کنسانتره روی اکسیدی 4 KG

26100010 ـ سنگ کروم  4 KG

261210 ـ سنگ اورانیوم و کنستانتره آن:

261220 ـ سنگ توریوم و کنسانتره‌های آن:

26122010 ـ مونازیت، اورانوتوریانیت و سایر سنگ‌های توریونی و کنستانتره محتوی 20 % یا بیشتر توریوم

261510 ـ سنگ زیرکونیوم و کنستانتره‌های آن:

26159010 ـ سنگ وانادیوم و کنستانتره‌های آن 4 KG

26161000 ـ سنگ نقره و کنستانتره‌های آن 4 KG

26171000 ـ سنگ آنتیمون و کنستانتره‌های آن

2701 زغال‌سنگ، زغال قالبی، گلوله زغال‌سنگ و سوخت‌های جامد همانند که از زغال‌سنگ تهیه شده باشد.

2702 زغال سنگ چوب‌نما، حتی به هم فشرده، به استثنای کهربای سیاه.

270400 کک و نیمه کک (semi-coke) از زغال سنگ، لینییت یا تورب، حتی به هم فشرده؛ زغال قرع.

27050000 گاز زغال سنگ، گاز آب، گاز مولد (Producer gas) و گازهای همانند، غیر از گاز نفت (petroleum gas) و سایر هیدروکربورهای گازی. 4 KG

27060000 قطران زغال‌سنگ، قطران لینییت یا قطران تورب و سایر قطران‌های معدنی، حتی آب گرفته‌شده یا تا اندازه‌ای تقطیر شده و همچنین قطران دوباره ترکیب شده. 4 KG

2707 روغن و سایر محصولات که از تقطیر قطران‌های زغال‌سنگ در درجه حرارت زیاد به دست می‌آید؛ محصولات مشابه که در آن اجزای تشکیل‌دهنده بودار (Aromatic) از لحاظ وزن بر اجزای بی‌بو(Non aromatic) فزونی داشته باشد.

2708 زفت و کک زفت قطران زغال‌سنگ یا سایر قطران‌های معدنی.

2714 قیر و آسفالت، طبیعی؛ پلمه‌سنگ (Shale) و ماسه‌های قیردار: آسفالتیت (Asphaltites) و سنگ‌های آسفالت‌دار.

ـ زغال‌سنگ، حتی پودرشده ولی به‌هم فشرده نشده:

27011200 ـ زغال سنگ قیری 4 KG

27011900 ـ سایر زغال سنگ‌ها

27012000 ـ زغال قالبی، ‌گلوله زغال‌سنگ و سوخت‌های جامد همانند که از زغال‌سنگ تهیه شده باشد

27021000 ـ زغال سنگ چوب‌نما، حتی پودر شده ولی به هم فشرده نشده 4 KG

27022000 ـ‌ زغال سنگ چوب‌نمای به هم فشرده 4 KG

27141000 ـ پلمه سنگ (Shale) و ماسه‌های قیری 4 KG

28241000 ـ منواکسید سرب (مردار سنگ)

28451000 ـ آب سنگین (اکسید دوتریوم) 4 KG

قسمت سیزدهم: مصنوعات از سنگ، گچ، سیمان، پنبه نسوز (Asbestos)، میکا یا از مواد همانند: محصولات سرامیک: شیشه و مصنوعات از شیشه

فصل شصت و هشتم: مصنوعات از سنگ، گچ، سیمان، پنبه نسوز (Asbestos)، میکا یا از مواد همانند

68010000 سنگ برای سنگفرش، سنگ برای کنار پیاده‌رو و سنگ به صورت لوح برای سنگفرش، از سنگ طبیعی (به استثنای سنگ لوح).

6802 سنگ تراش‌پذیر کار شده یا سنگ ساختمان (به استثنای سنگ لوح) کار شده و اشیای ساخته شده از این سنگ‌ها، غیر از سنگ‌های شماره 01 68، مکعب بزرگ یا کوچک برای موزائیک‌کاری و همانند، از سنگ طبیعی (از جمله سنگ لوح)، حتی روی تکیه‌گاه؛ دانه تراشه و پودر، از سنگ طبیعی (همچنین سنگ لوح)، که به طور مصنوعی رنگ‌شده باشند.

ـ سایر سنگ‌های تراش‌پذیر یا سنگ‌های ساختمان و اشیای ساخته شده از این سنگ‌ها، که فقط بریده یا اره شده و دارای سطح صاف یا یکپارچه باشند:

68022100 ـ سنگ مرمر، تراورتن، رخام (Alabaster) 55 kg

68022300 ـ‌ سنگ خارا (گرانیت) 55 kg

68022900 ـ سایر سنگ‌ها 55 kg

680291 ـ سنگ مرمر، تراورتن، رخام

680292 ـ سایر سنگ‌های آهکی:

680293 ـ سنگ خارا (گرانیت):

680299 ـ سایر سنگ‌ها:

680300 سنگ لوح طبیعی کار شده و اشیای ساخته شده از سنگ لوح طبیعی یا فشرده.

68030010 ـ سنگ برای کف و دیوار 55 kg

6804 سنگ آسیاب، سنگ سنباده (Grindstone)، سنگ چرخ تراش (Grinding Wheel) و همانند، بدون پایه، برای ساییدن (Grinding)، تیزکردن (Sharpening)، صیقل‌دادن (Polishing) میزان‌کردن (Trueing) یا بریدن، سنگ برای تیز کردن یا صیقلی کردن با دست، ‌ قطعات آنها، ‌از سنگ طبیعی، از ساینده‌های طبیعی یا مصنوعی فشرده شده، یا از سرامیک، با یا بدون اجزای از سایر مواد.

68041000 ـ سنگ آسیاب و سنگ سنباده برای آسیاب‌کردن، ساییدن یا خمیر کردن (Pulping) 4 kg

ـ سایر سنگ‌های آسیاب و سنگ‌های سنباده و سنگ‌های چرخ تراش و همانند:

68042300 ـ از سنگ طبیعی

68043000 ـ سنگ برای تیزکردن یا صیقل کردن با دست

6807 اشیای ساخته شده از آسفالت یا از مواد همانند (مثلاً، قیر نفت، زفت قطران زغال سنگ).

6810  اشیای ساخته شده از سیمان، از بتون یا از سنگ مصنوعی، حتی مسلح‌شده.

68101920 ـ مورد مصرف برای سنگفرش

6815 اشیای ساخته‌شده از سنگ یا از سایر مواد معدنی (همچنین الیاف کربن، اشیای ساخته شده از الیاف کربن و اشیای ساخته شده از تورب) که در جای دیگر گفته‌نشده و مشمول شماره دیگر تعرفه نشده باشد.

7018 منجوق شیشه‌ای، مروارید بدلی، سنگ‌های گرانبها یا نیمه گرانبهای بدلی و اشیای کوچک شیشه‌ای همانند، ‌و اشیای مربوطه، غیر از زیور‌ آلات بدلی از شیشه، چشم شیشه‌ای غیر از چشم مصنوعی (Prosthetic)؛ مجسمه‌های کوچک و سایر اشیای تزئینی، از شیشه کار شده به وسیله چراغ شالومو (Lamp Worked)، غیر از زیور آلات بدلی؛ دانه‌ریز ‌کروی شیشه‌ای (Microsphere) که قطر آن از یک میلیمتر بیشتر نباشد.

701810 ـ منجوق شیشه‌ای، مروارید بدلی سنگ‌های گرانبها یا نیمه گرانبهای بدلی و اشیای کوچک شیشه‌ای همانند:

70181040 ـ سنگ‌های گرانبهای بدلی و نیمه گرانبهای بدلی تراش خورده و به صورت مکانیکی پولیش شده 10 kg

قسمت چهاردهم: مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ‌های گرانبها یا نیمه گرانبها، فلزات گرانبها، فلزات دارای روکش یا پوشش از فلزات گرانبها، و اشیای ساخته شده از این مواد؛ زیورآلات بدلی(فانتزی)؛ سکه

فصل هفتاد و یکم: مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ‌های گرانبها یا نیمه گرانبها، فلزات گرانبها، فلزات دارای روکش یا پوشش از فلزات گرانبها، و اشیای ساخته شده از این مواد؛ زیورآلات بدلی(فانتزی)؛ سکه

یکم مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ‌های گرانبها یا نیمه گرانبها

7103 سنگ‌های‌گرانبها (غیر از الماس) و سنگ‌های نیمه‌گرانبها، حتی‌کار شده یا درجه‌بندی شده ولی ‌نخ‌کشیده‌نشده؛ سوار‌نشده یا کارگذارده نشده؛ سنگ‌های‌گرانبها (غیر‌از‌الماس) و سنگ‌های نیمه گرانبها، درجه‌بندی نشده، که موقتاً برای سهولت نقل و انتقال نخ کشیده شده باشد.

7104 سنگ‌های سنتتیک یا دوباره ساخته‌شده گرانبها یا نیمه گرانبها، حتی کار شده یا درجه‌بندی شده ولی نخ کشیده نشده، سوار نشده یا کار گذارده نشده، سنگ‌های سنتتیک یا دوباره ساخته‌شده‌گرانبها یا نیمه‌گرانبهای درجه‌بندی نشده، که موقتاً برای سهولت نقل و انتقال نخ کشیده شده باشد.

7105 گرد یا پودر سنگ‌های طبیعی یا سنتتیک گرانبها یا نیمه‌گرانبها.

7116 مصنوعات از مروارید طبیعی یا پرورده، از سنگ‌های‌گرانبها یا نیمه گرانبها (طبیعی، ‌ سنتتیک یا دوباره ساخته).

71162000 ـ از سنگ‌های گرانبها یا نیمه گرانبها (طبیعی، سنتتیک یا دوباره ساخته)

8442 ماشین‌آلات، دستگاه‌ها و تجهیزات (به استثنای ماشین‌های مشمول ردیف 56 84 تا 65 84) برای تهیه یا ساخت صفحات (Plates)، سیلندرها یا سایر اجزای چاپی؛ صفحات، سیلندرها و سایر اجزای چاپی؛ صفحات، سیلندرها و سنگ‌های چاپ سنگی (Lithographic)، تهیه شده جهت مقاصد چاپی (برای مثال، مسطح (Planed)، نقطه‌چین (Grained) یا صیقلی شده (Polished)).

8460 ماشین ابزار برای گرفتن زواید، تیزکردن، سنگ‌زنی، هموار کردن، صاف‌کردن، صیقل ‌کردن یا به نحو دیگر پرداخت‌کردن فلز، یا سرمت‌ها به‌وسیله سنگ‌های سنباده، ساینده‌ها یا محصولات صیقل‌کننده، غیر از ماشین‌های تراش‌دادن چرخ‌دنده، سنگ زنی چرخ دنده یا پرداخت کردن چرخ دنده مشمول شماره 61 84.

8461 ماشین ابزار رنده‌کردن، شکل‌دادن، شکافدار کردن، برقوزدن (Broaching)، تراش دادن چرخ‌دنده، سنگ‌زنی چرخ‌دنده یا پرداخت کردن چرخ دنده، اره‌کردن، قطع کردن و سایر ماشین‌ ابزارهایی که کار آنها برداشتن فلز یا سرمت‌ها است، که در جای دیگر گفته نشده و مشمول شماره‌های دیگر نباشد.

8464 ماشین ابزار برای کارکردن روی سنگ، محصولات سرامیک، بتون، پنبه‌نسوز ـ سیمان، (Asbestos-Cement) یا مواد معدنی همانند یا برای کارکردن روی شیشه به حالت سرد.

8474 ماشین‌آلات و دستگاه‌های جورکردن، غربال کردن، جداکردن، شستن، خردکردن، ساییدن، مخلوط کردن، ورز دادن خاک، سنگ، کلوخه‌ها یا سایر مواد معدنی به شکل جامد (از جمله پودر یا خمیر)؛ ماشین‌آلات به هم فشردن، شکل‌دادن یا قالب‌گیری کردن سوخت‌های معدنی جامد، خمیرهای سرامیکی، سیمان‌های سفت نشده، مواد‌گچ‌‌کاری، یا سایر محصولات معدنی به شکل پودر یا خمیر؛ ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته‌گری از ماسه.

84137020 — انواع تلمبه‌‌ها، به طور ویژه طراحی یا آماده شده برای تولید آب سنگین مورد استفاده در فرایند تبادل آمونیاک هیدروژن 10 U

ـ ماشین‌‌آلات کندن معدن زغال‌سنگ یا کوه و حفر تونل:

844250  ـ صفحات، سیلندرها و سایر اجزای چاپی؛ صفحات، سیلندرها و سنگ‌های چاپ سنگی، تهیه شده برای مقاصد چاپی (برای مثال، مسطح، نقطه‌چین یا صیقلی شده)

ـ ماشین‌های سنگ‌زنی سطوح تخت:

ـ سایر ماشین‌آلات سنگ زنی:

84602200 ـ ماشین‌های سنگ زنی غیرتمرکزی (centreless) با کنترل شماره ای 4 U

84602300 ـ سایر ماشین‌های سنگ زنی سیلندری با کنترل شماره ای 4 U

ـ ماشین‌های تیزکردن (ابزار سنگ‌زنی یا برشی):

84603910 ـ ماشین سنگ سنباده (ابزار تیزکن)

84609010 ـ سنگ سنباده رومیزی

84614000 ـ ماشین‌های تراش دادن چرخ‌دنده، سنگ‌زنی چرخ دنده یا پرداخت‌کردن چرخ‌دنده

84642000 ـ ماشین‌های سنگ‌زنی یا صیقل‌کردن

84659300 ـ ماشین‌‌های سنگ‌زدن، سنباده زدن یا صیقل کردن

84672920 ـ دستگاه سنگ‌زنی دستی مجهز به موتور برقی

8207  ابزارهای تعویضی برای ابزار آلات دستی، حتی مکانیکی، یا برای ماشین ابزارها (مثلاً، برای پرس‌کردن، منگنه کردن، پانچ‌کردن (Punching)، قلاویزکردن، حدیده‌کردن، سوراخ‌کردن (Drilling)، صیقل‌کردن جدار داخلی (Boring)، برقوزدن (داخل تراشی) (Broaching)، فرزکردن (Milling)، ‌خراطی‌کردن (Turning)، یا پیچ‌گوشتی خورکردن، همچنین انواع حدیده‌ها برای کشیدن یا برای اکسترود کردن فلزات (Extruding)، و ابزارهای سوراخ‌کردن سنگ یا حفر زمین.

ـ ابزارهای سوراخ کردن سنگ یا حفر زمین:

820750 ـ ابزارها برای سوراخ کردن، غیر از آنهایی که برای سوراخ‌کردن سنگ به کار می‌روند:

8603 واگن‌های خودروی راه‌آهن یا تراموای مسافری، باری سبک و باری سنگین، غیر از آنهایی که مشمول شماره 04 86 می‌شوند.

8606 واگن‌های باری سبک و سنگین برای راه‌آهن یا تراموا، غیر خودرو.

860630 ـ واگن‌های باری سبک و سنگین با سیستم تخلیه خودکار، غیر از آنهایی که مشمول شماره فرعی 10 8606 می‌شوند:

86063010 ـ واگن‌های باری سبک و سنگین غیرخودرو 5 U

961000 سنگ لوح و تابلو، دارای سطح برای نوشتن یا رسامی، حتی قاب شده.

9613 فندک سیگار و سایر فندک‌ها، حتی مکانیکی یا الکتریکی، و اجزاء و قطعات آنها غیر از سنگ و فتیله.

9702 گراور، نقش برجسته و چاپ سنگی اصلی(لیتو گراف) اصلی (Original).

68159100 — داراي منيزيت (Magnesite)، منيزيم به شکل پريکلاژ (Periclase) (ماده معدني بي رنگ متشکل از اکسيد منيزيوم و سنگ آهک، دلوميت (Dolime))، يا کروميت (Chromite)

68159910 ـ مصنوعات سنگی رومیزی دست‌ساز و بدون نقش

68159920 ـ مصنوعات سنگی رومیزی نقش دار و حکاکي شده

68159930 ـ مصنوعات سنگی تراش خورده مورد استفاده در معماري

68159940 ـ تابلو معرق سنگي صنايع دستي

84145950 — دمنده‌ها، به طور ویژه طراحی یا آماده شده برای تولید آب سنگین، دوتریم و ترکیبات دوتریم مناسب برای گردش گاز سولفید هیدروژن، با ظرفیت ورودی حداقل 56 متر مکعب بر ثانیه و فشار مکش حداقل 1/8 Mpa

84148050 — کمپرسور‌ها، به طور ویژه طراحی یا آماده شده برای تولید آب سنگین، دوتریم و ترکیبات دوتریم مناسب برای گردش گاز سولفید هیدروژن، با ظرفیت ورودی حداقل 56 متر مکعب بر ثانیه و فشار مکش حداقل 1/8 Mpa

 

در حال حاضر ایران پس از چین و هند یکی از سه کشور عمده تولید کننده سنگ تزئینی خام در سطح جهان محسوب می‌شود. از آنجایی که ایران تمام سنگ‌های دنیا را ندارد در نتیجه به سنگ کشورهای دیگر نیز نیاز پیدا می‌کند. در کنار صادرات سنگ، واردات سنگ نیز به ایران هم انجام می‌شود. برخی از سنگ‌های وارداتی از کشورهای دیگر به ایران عبارتند از: سنگ امپرادور دارک، سنگ امپرادور لایت، سنگ هلویی چین، سنگ آبی نروژ، سنگ مشکی برزیل. در سال گذشته عمده واردات سنگ نما از کشور‌های چین، ترکیه و افغانستان بوده است و ترخیص سنگ‌های ساختمانی وارد شده از افغانستان حجم بالاتری نسبت به دو کشور دیگر داشته است.

واردات سنگ
واردات سنگ

ایران هشتمین کشور دارای معادن سنگ

ایران هشتمین کشور دارنده معادن سنگ ساختمانی در دنیا است و تقریبا ۸۰ درصد از انواع سنگ‌های ساختمانی در ایران وجود استخراج می‌شوند. بسیاری از سنگ‌های ساختمانی ایران جزو با کیفیت‌ترین سنگ‌های دنیا هستند. اغلب معادن سنگ ایران در شهرهای اصفهان، کرمانشاه، محلات، و قم قرار دارند؛ از جمله سنگ حاجی آباد و سنگ مرمریت هستند. سنگ مرمریت دهبید از لحاظ کیفیت و رنگ بندی در دنیا شناخته شده است این موضوع به این معنی نیست که سایر سنگ‌های ما از کیفیت بالا برخوردار نیستند؛ بلکه ممکن است در دنیا شناخته شده نباشند. این موضوع خود دلیلی بر ضرورت بازارسازی و برندینگ در زمینه صادرات سنگ است.

 

سنگ ایران به چه کشورهایی صادر می‌شود؟

جایگاه ایران در صنایع سنگ جهانمناسب است. ایران بیشتر کشورهایی که در همسایگی آن قرار دارند سنگ صادر می‌کند و حتی با کشورهای هم‌پیمان و دوست هم مبادلات سنگی انجام می‌دهد. کشورهایی مانند عمان، قطر، ترکیه، هند، روسیه و چین مقاصد صادرات ایران هستند. کشورهای اروپایی و آمریکایی و اقیانوسیه مانند ایتالیا، کانادا و استرالیا نیز از ایران سنگ وارد می‌کنند.

 

سخن پایانی

واردات و ترخیص سنگ از چین به ایران فرآیند پیچیده‌ای دارد و  نیاز به برنامه ریزی دقیق، هماهنگی و رعایت مقررات دارد. تاجران ایرانی باید بازار سنگ در چین را بدانند، تامین کنندگان قابل اعتماد را شناسایی کنند، حمل و نقل و تدارکات را مدیریت کنند، ترخیص کالا از گمرک را انجام دهند، قوانین و مقررات محلی را رعایت کنند و بر خطرات و چالش‌های احتمالی غلبه کنند.

چرا باید سنگ را از چین وارد کنیم؟

چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ در جهان است و به دلیل قیمت‌های رقابتی و تنوع بالای محصولات، گزینه‌ای جذاب برای واردات است.

چه نوع سنگ‌هایی می‌توان از چین وارد کرد؟

انواع مختلفی از سنگ‌ها مانند سنگ مرمر، گرانیت، سنگ آهک، سنگ تراورتن و سنگ‌های مصنوعی از چین وارد می‌شوند.

چگونه می‌توانم تامین‌کنندگان معتبر سنگ را در چین پیدا کنم؟

از طریق وب‌سایت‌هایی مانند Alibaba، Made-in-China و Global Sources می‌توانید تامین‌کنندگان معتبر را بیابید و بررسی‌های مشتریان را مطالعه کنید.

آیا کیفیت سنگ‌های وارداتی از چین قابل اعتماد است؟

بله، بسیاری از تامین‌کنندگان چینی محصولات با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، اما برای اطمینان از کیفیت باید نمونه‌ها را بررسی کرده و گواهینامه‌های کیفیت را درخواست کنید.

چه نکاتی را باید در انتخاب تامین‌کننده سنگ از چین مد نظر داشته باشم؟

به اعتبار تامین‌کننده، تجربه کاری، گواهینامه‌های کیفیت، شرایط حمل و نقل و پشتیبانی مشتری توجه کنید.

آیا نیاز به پرداخت مالیات و عوارض گمرکی برای واردات سنگ از چین دارم؟

بله، بسته به قوانین کشور مقصد، ممکن است نیاز به پرداخت مالیات و عوارض گمرکی داشته باشید.

چگونه می‌توانم مشکلات احتمالی در حمل و نقل سنگ را کاهش دهم؟

انتخاب شرکت‌های حمل و نقل معتبر، بیمه کردن محموله و پیگیری دقیق فرآیند حمل و نقل می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

آیا واردات سنگ از چین ریسک‌هایی دارد؟

بله، ممکن است با مشکلاتی مانند تاخیر در حمل و نقل، آسیب‌دیدگی سنگ‌ها یا کیفیت پایین محصولات مواجه شوید، اما با تحقیقات دقیق و انتخاب تامین‌کنندگان معتبر می‌توان این ریسک‌ها را کاهش داد.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *