بندر فوشان چین | حمل کالا از فوشان

بندر فوشان چین

بندر فوشان در قسمت بالایی مسیر رودخانه فوشان در سیستم رودخانه مروارید، تقریباً 26 کیلومتری غرب گوانگژو واقع شده است. نمای کلی: این بندر در بخش مرکزی دلتای رودخانه مروارید، در جنوب و استان مرکزی گوانگدونگ واقع شده است و توسط رودخانه‌های Xijiang و Beijiang به هم متصل می‌شود. دارای خطوط خدمات حمل و نقل مستقیم تا حدود 10 پورت. فوشان از تعدادی بنادر درجه 1 ملی و پایانه‌های کانتینری تشکیل شده است. محموله‌های اصلی حمل و نقل در بندر عبارتند از الوار، زغال سنگ، نفت، کود شیمیایی، غلات، مواد معدنی و محصول تولیدی برای استفاده روزانه. این بندر دارای مساحت آبی 310000 متر مربع، مساحت زمین 3454 متر مربع است و در حال حاضر از 3 منطقه عملیاتی جیبیان، ناندی و سینشی تشکیل شده است. بندر جدید فوشان شامل بندر سانشان و بندر سانهویی خواهد بود که به بندرهای کلیدی در کانال‌های اصلی تبدیل خواهند شد.

ترافیک بندر فوشان در یک سال برابر است با تقریباً 30,000,000 تن بار و 1,304,000 TEU حداکثر اندازه هر بار برابر است با 3,000 DWT. بندر فوشان یکی از بنادر مهم برای خرید و جا به جایی کالا در چین و یا بین چین و کشور‌های همسایه به دلیل نزدیکی به رودخانه فوشان است. اگر شما هم قصد تجارت آبی درون خاک چین را دارید بهتر است بندر فوشان را بشناسید و حمل و نقل کالاهای خود در خاک چین را از طریق این بندر پیش ببرید. بندر جدید فوشان در استان گوانگدونگ چین واقع شده است. شهر فوشان سومین پایگاه بزرگ تولیدی در دلتای رودخانه مروارید است و صنایع کلیدی آن شامل مبلمان، لوازم برقی خانگی و الکترونیک و ارتباطات است.

فوشان در قسمت داخلی دلتای رودخانه مروارید در جنوب مرکزی استان گوانگدونگ، در شرق به گوانگژو واقع شده است. زمان سفر بین فوشان و هنگ کنگ یا ماکائو حدود دو ساعت است.

فوشان دارای شبکه حمل و نقل خوبی از جمله  حمل و نقل هوایی، ریلی، بزرگراهی، رودخانه‌ای و عمومی مدرن است. پروازهای موجود فرودگاه فوشان را به شهرهایی مانند پکن، شانگهای و شیجیاژوانگ متصل می‌کند و چهار سالن استراحت در فرودگاه فوشان وجود دارد که به طور یکپارچه به فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون متصل هستند. یک فرودگاه جدید در منطقه گاومینگ فوشان، به عنوان یکی از فرودگاه‌های اصلی استان گوانگدونگ، در حال ساخت است. ظرفیت مسافری طراحی شده آن 50 میلیون سفر مسافر است. انتظار می‌رود ساخت این فرودگاه جدید که در سال 2019 آغاز شده است در امسال پایان پیدا کند. به طور جداگانه، اولین بخش از خط گوانگژو- فوشان اولین راه آهن بین شهری کشور چین است. راه آهن بین شهری Guangzhou-Zhuhai فوشان را از نزدیک به گوانگژو، ژونگشان، ژوهای، هنگ کنگ و ماکائو متصل می‌کند.

اقتصاد فوشان مبتنی بر تولید است، از جمله صنایعی که در آنها فوشان از نقاط قوتی مانند تجهیزات ماشین آلات، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی سرامیکی، فرآوری فلزات و محصولات فلزی، منسوجات و پوشاک، اطلاعات الکترونیکی، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مواد شیمیایی و دارویی خوب، کالاهای خانگی برخوردار است. و غیره، و همچنین صنایع نوظهور از جمله اپتوالکترونیک، حفاظت از محیط زیست، مواد جدید، داروهای جدید و وسایل نقلیه مبتنی بر فناوری انرژی جدید هستند.

فوشان به عنوان “سرزمین ماهی و برنج”در جهان  شناخته می‌شود و به دلیل سیستم استخرهای ماهی، موز و نیشکر دایک معروف است. توسعه کشاورزی مدرن با تمرکز بر باغداری، آبزی پروری و دامداری در فوشان سرعت گرفته است. فوشان دارای بزرگترین پایه کاشت فالانوپسیس در کشور چین و بزرگترین پایگاه کشت سوسن مرغوب در استان است. فوشان همچنین به‌عنوان «خانه مارماهی‌ها در چین»، «خانه بچه ماهی‌های آب شیرین در چین» و «خانه گل‌ها و درختان در چین» نیز شناخته می‌شود. فوشان یکی از شهرهایی است که در اولین دسته از پایگاه‌های ملی برای صنعتی سازی کشاورزی قرار داشته است.

 

نگاه کلی به شهر فوشان

شهر فوشان، یکی از شهرهای مرکزی استان گوانگ دونگ کشور چین است. شهری فوشان ۳۸۴۸ کیلومتر مربع است و حدود ۷. ۱۹۷. ۳۹۴ نفر جمعیت را در خود جای داده است. فوشان به دلیل داشتن  آب‌وهوای مناسب و نیز موقعیت شهری که دارد به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی کشور چین شناخته می‌شود و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان است.

برخی از باستان‌شناسان شهر فوشان را قدیمی‌ترین شهر کشور چین می‌دانند. در فوشان آثار باستانی متعلق به قدیمی‌ترین امپراتوری‌های کشور چین کشف شده‌اند. در کنار تمامی این موارد شهر فوشان دارای جنگل‌های انبوه و معابد قدیمی است، فوشان در حال حاضر به عنوان یکی از سه شهر مهم کشور چین شناخته می‌شود و از نظر قدرت اقتصادی نام فوشان در کنار شهرهای پکن و شانگهای در بین مردم چین قرار دارد که نشان دهنده جایگاه بالای این شهر در بین مردم چین است.

 

شهر فوشان یکی از زیباترین و جذاب ترین شهر‌های چین است، کوهستان‌های زیبا، رودخانه‌های خروشان، ساختمان‌های مدرن و آثار باستانی مانند مجسمه برنزی، فوشان را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری چین تبدیل کرده‌اند. در کنار این مورد شهر فوشان قطب صنعتی در چین به دلیل داشتن یک بندر مهم است. به همین دلیل در حال حاضر فوشان به عنوان اولین مقصد بازرگانان و تاجران ایرانی شناخته می‌شود و واردات کالا از فوشان چین به ایران رونق زیادی دارد. کالاهای مختلف در کیفیت‌های متفاوت از فوشان چین به ایران وارد می‌شوند.

 

واردات کالا از فوشان چین

اغلب بازرگانان و تاجران ایرانی شهر فوشان را به‌عنوان مقصد اصلی خود برای خرید کالا انتخاب میکنند. اگر شما هم قصد خرید کالا و واردات آن از فوشان چین به ایران را دارید باید بدانید چه صنایعی در این شهر فعال هستند و محصول عمده تولیدی در این شهر چین چیست؟ تا بتوانید واردات درستی داشته باشید. در حال حاضر شهر فوشان به عنوان اولین قطب اقتصادی ساخت لوازم خانگی در کشور چین شناخته می‌شود، اغلب محصولاتی که در چین ساخته می‌شوند کیفیت بسیار بالایی دارند، مثل تلویزیون، کمد، لوازم صوتی تصویری، انواع یخچال و مایکروویو، لوازم برقی آشپزخانه در تولیدی‌های عظیم فوشان به صورت انبوه ساخته می‌شوند.

در کنار این صنایع، شهر فوشان مصالح ساختمانی بسیار باکیفیتی مثل انواع کاشی و سرامیک ساخته می‌شوند و به سرتاسر جهان خصوصا ایران صادر می‌شوند. در ادامه مقاله مراحل  مختلفی که شما باید به عنوان تاجر طی کنید تا بتوانید کالاهای مورد نظرتان را به ایران وارد کنید بررسی خواهیم کرد. در کنار این مورد شما می‌توانید صادرات کالا به بندر فوشان چین را هم مد نظر قرار دهید.

 

صادرات کالا از ایران به شهر فوشان چین

پیش از اینکه مراحل واردات کالا از بندرفوشان چین را بررسی کنیم بهتر است بدانید که چه محصولاتی از ایران به فوشان صادر می‌شوند. به صورت کلی تمامی کالاهای ایرانی که استاندارد جهانی دارند را می‌توان به راحتی به شهر فوشان صادر کرد.

به عنوان نمونه زعفران، پسته، بادام کوهی، عسل کوهی، انواع فرش و گلیم، انواع صنایع دستی و سفال‌های رنگی، لباس‌های محلی، مرکبات و سیفی‌جات، ماهی و میگو را می‌توان به راحتی به شهر فوشان چین صادر کرد.

اگر شما هم می‌خواهید کالای خود را از ایران به چین صادر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید و اطلاعات خود در ارتباط با حق گمرکی و کالاهایی که اجازه صادرات آن‌ها به چین را دارید بالا ببرید. ادامه مقاله مراحل واردات کالا از شهر فوشان را بررسی خواهیم کرد و پس از آن مراحل صادرات کالا به شهر فوشان را نیز بررسی خواهیم کرد.

 

خرید کالا از شهر فوشان چین

نخستین گام برای واردات کالا از شهر فوشان چین خرید کالا مورد نظر از تولیدکنندگان مناسب در این شهراست. تاجران و بازرگانان باید پیش از هر اقدامی کالاهایی که قصد واردات آنها را دارند مشخص کنند و سپس برای خرید آنها اقدام کنند تا در حرید خود دچار مشکل نشوند. برای خرید کالاهایی که مد نظر دارید در ابتدا باید به تولیدکنندگان یا شرکت‌های پخش کالا در چین مراجعه کنید و یک تقاضای خرید رسمی برای کالاهایی که مد نظز دارید ایجاد کنید. به این برگه تقاضای خرید پرفورما یا پیش‌فاکتور می‌گویند که در آن اطلاعات کالا، قیمت خرید کالا و تعداد مورد نیاز از کالا درج می‌شود.

خرید کالا از شهرفوشان چین

شرکت چینی مد ظنر شما پس از بررسی نامه درخواست خرید کالای شما و تایید آن، کالاهایی که مد نظر دارید را تهیه کرده و آن‌ها را به بخش کنترل کیفی خود برای بررسی دقیق انتقال می‌دهد. در این بخش پس از اینکه کیفیت کالاها بررسی و تایید شدند، مراحل ارسال اجناس به گمرک شهر فوشان انجام می‌شود و کالاها به گمرک تحویل داده می‌شوند. در این مرحله شما باید به عنوان تاجر این نکته را بدانید که چه نوع خریدی برای شما سودآور است و خاشیه سود مناسبی در کنار کیفیت مناسب دارد.

 

خرید عمده کالا از فوشان چین

بهترین روش خرید کالا از فوشان چین خرید عمده محصولات توسط تاجران است. در صورت خرید عمده شما می‌توانید اجناس را با قیمت عمده و سود بسیار کمتر از قیمت تکی خریداری کنید و پس از وارد کردن کالا می‌توانید آن را در بازار با قیمت تک‌فروشی که بیشتر از قیمت خرید عمده است بفروشید. علاوه بر این شما می‌توانید با انتخاب روش خرید عمده محصولات تنها یک بار به چین سفر کنید و یک بار هزینه رفت و آمد کالا به چین را ارسال کنید و برای کالا‌ها نیز تنها یک بار حق گمرکی پرداخت کنید.

در خرید عمده شما یک بار خرید می‌کنید، اما در تعداد زیاد، شما نیازی ندارید تا برای خریدهای جزئی چندین بار فوشان سفر کنید. روش خرید عمده بهترین روش برای خرید کالاها از شهر فوشان برای تاجرانی است که می‌خواهند کالاهای زیادی را به کشور وارد کنند و قصد خرید عمده دارند. برای خرید عمده کالا نیز شما باید ابتدا یک پیش‌فاکتور به شرکت چینی مدنظرتان در فوشان ارسال کنید، سپس منتظر تایید و ارسال بار خودتان به گمرک فوشان بمانید، پس از اینکه بار شما به گمرک ارسال شد شما باید برای ترخیص آن از گمرک اقدام کنید و اسناد و مدارک مورد نیاز را به گمرک برای ترخیص کالا‌ها ارائه کنید و عوارض گمرکی مربوط به کالا را نیز پرداخت کنید.

 

ترخیص کالا از فوشان چین

پس از اینکه کالاهای خریداری شده توسط شما به گمرک کشور چین ارسال شدند، برای اینکه بتوانید مرحله دوم واردات کالا از فوشان چین را تکمیل کنید باید اقدام به ترخیص کالاها از گمرک این شهر کنید. شما باید کالاهای خودتان را از گمرک چین ترخیص و برای ارسال آن به ایران اقدام کنید. شما به عنوان مالک کالا برای اینکه بتوانید اجناس را از گمرک فوشان ترخیص کنید باید اسناد و  مدارک رسمی مثل بارنامه، کارت بازرگانی و پروفرما را به گمرک شهر فوشان تحویل دهید و برگه درخواست ترخیص کالاها را تکمیل کنید. بازرسان گمرک فوشان پس از بررسی کالا و تایید آنها، مبلغی بابت حق گمرکی از شما دریافت میکنند و سپس اجازه ترخیص کالا‌ها را به شما می‌دهند. پس از این مرحله شما می‌توانید برای ارسال بارهای خود از فوشان به ایران اقدام کنید.

 

کارگو کالا ازبندر فوشان چین

مرحله سوم واردات از فوشان چین مربوط به ارسال اجناس از فوشان به ایران است. برای انتقال کالا از بندر فوشان به ایران سه روش کلی وجود دارد. روش اول ارسال کالا‌ها از طریق خشکی با قطار باری است که به آن کارگو می‌گویند. روش دوم ارسال کالا‌ها با کشتی از فوشان به ایران است. روش سوم نیز ارسال کالا‌ها از طریق هوایی با استفاده از هواپیمای باری است. هرکدام از روش‌های ارسال کالا  را که انتخاب کنید باید از قبل نوع بیمه مناسب با آن را نیز تهیه کنید.

 

سوالات متداول

نزدیک ترین فرودگاه‌های جایگزین به فرودگاه فوشان چه فرودگاهی (FUO) کدامند؟

نزدیک ترین فرودگاه‌های جایگزین به فرودگاه فوشان شادی (FUO) فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون، فرودگاه بین المللی شنژن بائوآن، فرودگاه بین المللی ماکائو و فرودگاه ژوهای جینوان هستند. فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون (CAN) نزدیک ترین فرودگاه است و از طریق جاده 41 کیلومتر با بندر فوشان فاصله دارد.

کدام شرکت‌های هواپیمایی به طور منظم به فرودگاه فوشان شادی (FUO) خدمات رسانی می‌کنند؟

خطوط هوایی چین یونایتد و آسیانا ایرلاینز همگی خدمات برنامه ریزی شده منظمی را به و از فرودگاه فوشان شادی (FUO) انجام می‌دهند.

نزدیکترین بندر به فرودگاه فوشان شادی (FUO) چیست؟

نزدیکترین بندر به فرودگاه فوشان شادی گوانگژو است که 31 کیلومتر با آن فاصله دارد.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *