بندر نانشا چین | حمل کالا از نانشا

بندر نانشا چین

بندر نانشا در  شهر  گوانگژو در جزیره Longxue در جنوب شهر گوانگژو واقع شده است. این بندر تنها ترمینال کانتینری آب‌های عمیق در غرب منطقه دلتای رودخانه مروارید (PRD) است.

ترمینال نانشا 14 خوشه شهری پویا از جمله گوانگژو، فوشان، ژونگشان و جیانگمن را پوشش می‌دهد. در حال حاضر دارای 16 اسکله کانتینری با کلاس 150000 تن با طول اسکله 5718 متر است. خدمات حمل و نقل بین المللی به اروپا، آمریکا، خاورمیانه و دریای مدیترانه را ارائه می‌دهد. همچنین پیشرفته ترین سخت افزار و تجهیزات حمل و نقل را برای انتقال انواع بار‌های مختلف دارد.

کانال نزدیک بندر گوانگژو به ترمینال نانشا تقریباً 35 نیوتن متر با زمان بخار تقریباً 3 ساعت است. عمق آب کانال 17- متر و عرض کف آن 243 متر است. ترمینال نانشا قادر است کشتی‌های مگا را مانند بن فرانکلین CMA-CGM که در فوریه 2016 به بندر نانشا رفتند، در خود جای دهد.

پروژه لایروبی کانال در دسامبر 2015 برای تعریض کف کانال به 385 متر توسط دولت مرکزی تصویب شد. پروژه کانال در آگوست 2020 تکمیل شد و اکنون دارای قابلیت بخاردهی و خروج همزمان دو کشتی بزرگ در این بندر به صورت همزمان وجود دارد.

در بندر نانشا مرکز بازرسی متمرکز بندر گوانگژو (NPCIC) توسط GPGL مدیریت می‌شود. این مکان، یک مرکز متمرکز و تخصصی  برای محموله از بندر نانشا و بازرسی فردی آن‌ها را فراهم می‌کند. هدف ما داشتن یک محیط کارآمد و هماهنگ برای کلیه خدمات ترخیص کالا از گمرک و خدمات گمرکی است. ترمینال نانشا مرکز بازرسی متمرکز بندر گوانگژو (NPCIC) یک پلت فرم بازرسی همه آب و هوا، میدان بازرسی همه آب و هوا را فراهم می‌کند. تجهیزات ما شامل دستگاه بازرسی اشعه ایکس H986، بار سنج، سکوی استریل شده، گذرگاه سریع استریل شده، زمین تمیز کردن ظروف، اتاق خشک کردن حرارتی، اتاق بخور و انبار سردخانه است. گمرک چین اقدامات تسهیل کننده را برای 7 روز در هفته ترخیص و قابلیت پیش از ترخیص را در این بندر تعیین کرده است.

گوانگجو و شنجن دو شهربزرگ استان گوانگدونگ در جنوب چین هستند، این دو شهر نقش مهمی را در صادرات و واردات چین بر عهده دارد و بخش اصلی اقتصاد چین را برعهده دارند، در حال حاضر تولید ناخالص داخلی گوانگجو در سال 2020 با نرخ رشد 2. 7%، 0. 4% بالاتر از میانگین ملی و استانی، از 2. 5 تریلیون یوآن (383 میلیارد دلار) بالاتر رفته است که از میزان سودآوری شهرهای پکن و شانگهای بیشتر است. تعداد شرکته‌ای فعال در حوزه اقتصاد فناوری در گوانگجو به 12 هزار شرکت در حال حاضر رسیده است.  این شهر از نظر تعداد شرکت‌های فناور کوچک و متوسط در سه سال متوالی رتبه اول را در چین به خود اختصاص داده است که یکی از عوامل این امر را می‌توان وجود بندر نانشا در این شهر دانست.

در سال 2020 گوانگجو، شنجن و هنگ کنگ در رده دوم شاخص نوآوری جهانی قرار گرفتند که برای این دو شهر در چین روند رشد قابل توجهی بود.. شنجن بزرگترین شهر صادراتی در چین است که 10% از کل واردات و صادرات چین و 40% از تجارت خارجی استان گوانگدونگ را به خود اختصاص می‌دهد و به همین دلیل مورد توجه صادرکنندگان و واردکنندگان کالا به ایران قرار دارد. شنجن علاوه بر این موارد در حال حاضر بزرگترین شهر صنعتی در چین است و در آن  تقریبا 40% از تولید ناخالص داخلی چین تامین می‌شود. منطقه آزاد نانشا در 60 کیلومتری جنوب گوانگجو ایجاد شده است. از لحاظ جغرافیایی نیز نانشا مرکز منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ- هنگ کنگ-ماکائو (GBA) است.

 

گوانگجو (Guangzhou)

گوانگجو مرکز استان گوانگدونگ است، این شهر نیز نقش مهمی‌ را در چین به عنوان موتور اصلی برای توسعه منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو (GBA) بر عهده دارد، نقشی که توانسته در سال‌های اخیر آن را به خوبی ایفا کند.

در سال ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی گوانگجو با نرخ رشد ۲. ۷%، ۰. ۴% بالاتر از میانگین ملی و استانی، از ۲. ۵ تریلیون یوآن (۳۸۳ میلیارد دلار) پیشی گرفت که باز هم از شهر‌های  پکن و شانگهای بیشتر بود.

 

گوانگجو به عنوان مرکز نوآوری‌های علمی و فناوری در چین شناخته می‌شود. ارزش قراردادهای معاملات فناوری در سال گذشته در این شهر بیش از   ۲۲۵. ۶ میلیارد یوآن (۳۴. ۵ میلیارد دلار) بوده‌اند. در حال حاضر تعداد شرکت‌ها با دارا بودن  فناوری پیشرفته در گوانگجو به ۱۲ هزار شرکت می‌رسدو این شهر از نظر دارا بودن  شرکت‌های فناور کوچک و متوسط در سه سال متوالی رتبه اول را در چین کسب کرده است. در سال ۲۰۲۰ نیز  گوانجو در کنار همراه شنجن و هنگ کنگ در رده دوم شاخص نوآوری جهانی قرار گرفت.

خدمات دولتی در این شهر در بالاترین سطح خود ارائه می‌شوند به همین دلیل است که این شهر رتبه اول و در رتبه بندی جامع محیط کسب و کار بهترین رتبه را در چین به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاری خارجی با رشد 7. 5%  به 50 میلیارد یوآن (7. 6 میلیارد دلار)  در این شهر رسیده است که و رکورد جدیدی به شمار می‌آید.

سرمایه گذاری خارجی در گوانگجو به طور خاص از طرف کشورهایی که در ابتکار «کمربند-راه» مشارکت دارند 67. 6% افزایش پیدا کرده است. به صورت کلی  مجموع 309 شرکت از فهرست کشور‌های عضو Fortune 500 در گوانگجو سرمایه گذاری  مستقیم کرده‌اند.

در سال 2022 میزان بار و ظرفیت حمل بار در بندر گوانگجو به ترتیب در رتبه‌های ۴ و ۵ جهان قرار داشته است. طول مترو گوانگجو نیز  در سال گذشته به ۵۳۱ کیلومتر رسید و توان ایستگاه راه آهن جنوب گوانگجو رتبه نخست را در میان تمام قطب‌های راه آهن چین به خود اختصاص داد، این موارد در کنار هم سبب شده‌اند تا جهش اقتصادی در این شهر از کره رشد قابل توجهی را تجربه کند. شهرداری شهر گوانگجو در حال اجرای پروژه فاز چهارم مجتمع نمایشگاه کانتون با سرمایه گذاری ۵. ۴ میلیارد یوآن و سطح زیربنای ۵۱۵ هزار مترمربع است. در صورت  تکمیل این پروژه بزرگترین مجتمع نمایشگاهی جهان در گوانگجو افتتاح خواهد شد که این امر نیز سبب رونق مجدد و بیشتر این شهر می‌شود و توجه تاجران از سرتاسر جهان را به سمت این شهر جذب می‌کند.

در سال 2020 295 هزار نفر در مناطق  مختلف گوانگجو مشغول به کار شده‌اند که ۴۷. ۵% بیش از هدف سالانه پیش بینی شده  در این شهر بوده است. نرخ بیکاری شهری ثبت شده ۲. ۵۳% است  و درآمد قابل استفاده ساکنان شهری و روستایی به ترتیب ۵% و ۸. ۳% افزایش پیدا کرده است. در پنج سال گذشته، تولید ناخالص داخلی منطقه‌ای گوانگجو،  به ازای هر نفر به بیش از ۲۰ هزار دلار رسیده است و رشد خوبی داشته است. رتبه بندی گوانگجو در شاخص مراکز مالی جهانی از ۳۷ در سال ۲۰۱۷ به ۲۱ رسیده است. رتبه گوانگجو در شاخص توسعه مرکز حمل و نقل بین‌المللی نیز از ۲۸ در سال ۲۰۱۵ به رتبه ۱۳ در سال 2022 رسیده است.

 

شنجن (Shenzhen)

شنجن نیز شهری مهم و بزرگ  در منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو (GBA) است که دراستان گوانگدونگ در جنوب چین قرار دارد. این شهر بعنوان نخستین منطقه ویژه اقتصادی در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاست درهای باز، تأثیرات زیاد و دستاوردهای ویژه‌ای برای اقتصاد خارجی چین داشته است. از شنجن  به عنوان معجزه تاریخی در توسعه چین یاد می‌شود. در حال حاضر جمعیت این شهر بیش از 20 میلیون نفر است و تولید ناخالص داخلی آن در سال گذشته نزدیک به 2. 8 تریلیون یوان (429 میلیارد دلار) بوده است  که توانسته این شهر را در بین پنج شهر برتر آسیا قرار دهد.

اقتصاد شنجن سال 2022 به رشد سریع و با کیفیتی دست پیدا کرده است و تولید ناخالص داخلی آن ۳. ۱% رشد داشته است. این شهر مرکز اقتصادی مهمی در چین است، شنجن بزرگترین شهر صادراتی چین است که ۱۰% از کل واردات و صادرات چین و ۴۰% از تجارت خارجی استان گوانگدونگ را به خود اختصاص می‌دهد. شنجن بزرگترین شهر صنعتی در چین است که تقریبا ۴۰% از تولید ناخالص داخلی آن را صنایع مختلف فعال در این شهر تشکیل می‌دهند.

بخش خدمات مالی رکن اصلی در شهر شنجن است. سال 2022 ارزش افزوده بخش مالی شنجن از 400 میلیارد یوان (61. 2 میلیارد دلار) بالاتر رفته است  و به بیش از 15% از تولید ناخالص داخلی شهر رسیده است.  شنجن در آخرین رتبه بندی شاخص جهانی مراکز مالی (GFCI) جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است، در حوزه فناوری مالی نیز  شنجن رتبه چهارم جهان را کسب کرده است.

 

شهر شنجن قطب مهم نوآوری در جهان است، در این شهر فرهنگ، اکوسیستم و صنعت شهر از نوآوری پشتیبانی می‌کند. اقتصاد شنجن بیش از ۶۰% از تولید ناخالص داخلی شنجن را تشکیل می‌دهد. شنجن از نظر صنعت در چین تبدیل به یک پایگاه برجسته شده است، در حال حاضر  بیش از ۷۰ هزار شرکت با فناوری پیشرفته در شنجن ایجاد شده‌اند. ۱۸۵۰۰ شرکت با تکنولوژی پیشرفته در سطح ملی، که پس از پکن شنجن را در رتبه دو مشهر‌های مهم جهان قرار داده است. میزان درخواست ثبت اختراع بین المللی در شنجن از ۲۰ هزار مورد فراتر رفته است  ودر  طی ۱۷ سال متوالی در بین شهر‌های چین رتبه اول به شهر شنجن در این حوزه تعلق گرفته است. در حال حاضر شنجن یک شهر بین المللی باز است و سرمایه گذاری خارجی در شنجن در سال گذشته ۱۱. ۲% افزایش یافته است که نشان دهنده ورود سرمایه خارجی به این شهر است.

شنجن با سرعت در حال رشد و توسعه است و توانسته  به «منطقه نمونه سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی» مطابق با معیارهای دولت مرکزی تبدیل شود. هدف چین از این امر  ساختن شهری مدرن و بین المللی تا سال ۲۰۲۵ و شهر نوآور، کارآفرین و خلاق با نفوذ جهانی تا سال ۲۰۳۵ در شنجن است.

مرکز مالکیت فکری جنوب چین (SIPC) در شهر شنجن قرار دارد.

این مرکز بع نوان اولین پلت فرم آزمایشی مالکیت فکری ملی چین محل اجرای بسترهای حمایت مالی از نوآوری، تقویت شرکت‌های مالکیت فکری، رشد ارزش حقوق مالکیت فکری و حمایت از چرخه تحول نوآوری است. این مرکز متعهد می‌شود تا حداکثر ارزش حقوق مالکیت فکری  را برای صاحبان اثر فراهم کند و و پلت فرم ملی منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ- هنگ کنگ-ماکائو (GBA) را ایجاد کند. این مرکز،  هسته مرکزی  است و وظیفه مهم شنجن ایجاد مدل اکولوژیکی مالکیت فکری است.

 

نانشا (Nansha)

منطقه آزاد نانشا در 60 کیلومتری جنوب گوانگجو قرار  دارد، از نظر جغرافیایی نانشا  مرکز منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ- هنگ کنگ-ماکائو (GBA) است. در این منطقه بندر معروف نانشا واقع شده است، این بندر بزرگترین بندر جنوب چین و از نظر ظرفیت کانتینری دومین بندر پس از شانگهای در چین است. در بندر نانشا از بزرگترین خوشه‌های صنعتی تولید خودرو در جنوب چین در این منطقه مستقر قرار دارد و فناوری‌های پیشرفته و نوظهور از قبیل هوش مصنوعی، تولید هوشمند، هوافضا، زیست پزشکی، مواد جدید و انرژی جدید در نانشا به صورت فعال مورد استفاده قرار می‌گیرند. با اجرای سیاست‌های دولت چین، قرار است  استعدادها و نخبگان داخلی و خارجی برای راه اندازی کسب و کار به این منطقه مهاجرت کنند. بندر نانشا در حال حاضر یکی از مناطق نمونه برای زندگی، کسب و کار و گردشگری است.

بندر نانشا از 3 فاز تشکیل شده است  که مجموعا ظرفیت آنها در سال 2020 حدود 18 میلیون TEU تخمین زده میشود. عمق اسکله بندر نانشا 17 متر است که بیشترین عمق اسکله در دنیا است. بندر نانشا دارای تجهیزات و زیرساخت‌های لجستیک پیشرفته‌ای است و به شبکه ریلی چین نیز  متصل است که یک امتیار مهم برای این بندر به شمار می‌رود.

بندر نانشا در سال ۲۰۱۴ از طرف دولت چین به عنوان یک منطقه آزاد تجاری انتخاب شد. این منطقه دارای ۷ منطقه  استراتژیک لجستیک و حمل و نقل، مالی، پارک‌های صنعتی، خدمات مدرن، علم و فناوری و نوآوری، تولید خودرو و بازرگانی است. این مناطق از زیرساخت‌های حمل و نقل مدرن برخوردار هستند که سبب می‌شود تا ارتباط  بین این بندر و شهر‌های شنجن و هنگ کنگ در شرق و جوهای و ماکائو در غرب منطقه خلیج بزرگ سریع و بدون مشکل انجام شود.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *