واردات و ترخیص گیربکس

واردات گیربکس

گیربکس از اصلی ترین قطعات در خودروها و ماشین آلات صنعتی است که به عنوان واسطه‌ای بین موتور و سیستم‌های قدرت برای انتقال نیرو و چرخش کاربرد دارد. واردات و ترخیص گیربکس به عنوان یکی از قطعات اصلی و حیاتی در صنعت خودرو و صنایع مرتبط با آن اهمیت زیادی دارد و در نتیجه سودآوری بالایی به همراه دارد. واردات و ترخیص گیربکس فرایندی تخصصی است و پیچیدگی‌های زیادی دارد. برای هموارتر شدن هر چه بیشتر این مسیر، راه‌حل‌های گوناگونی پیش روی شما قرار دارد شما می‌توانید به کمک مشاوران ما در شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حملتا با قیمتی مناسب و در مدت زمانی کوتاه از چین، دبی، ترکیه و دیگر کشورها گیربکس وارد کرده و از گمرک ترخیص نمایید.

 

گیربکس چیست؟

گیربکس یا جعبه دنده یکی از قطعات مهم در خودرو است که نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور را کنترل می‌کند و با توجه به نیاز خودرو به چرخ‌ها منتقل می‌کند. گیربکس‌ از قطعات زیادی مانند محور اصلی، یاتاقان، دسته دنده، میل ماهک، ماهک، کشویی دنده، دنده برنجی، کاسه نمدی و چرخ دنده ساخته شده است، چرخ دنده‌ها از مهم‌ترین قطعات‌ گیربکس است. در اصل تعداد زیادی چرخ دنده گیربکس را تشکیل می‌دهند که هر کدام دنده‌های روی دسته دنده را نشان می‌دهند.

 

واردات گیربکس به ایران چه مراحلی دارد؟

اگر می‌خواهید در حوزه  واردات قطعات خودرو به کشور فعالیت کنید، گیربکس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای واردات است. اما واردکنندگان برای واردات اصولی و قانونی گیربکس باید موارد مختلفی را مد نظر قرار داده و رعایت کنند. به طور کلی واردات گیربکس در 6 مرحله اصلی انجام می‌شود که در ادامه به صورت خلاصه این مراحل را بررسی خواهیم کرد:

اولین مرحله برای واردات گیربکس، دریافت کارت بازرگانی است در ایران تنها افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند می‌توانند برای انجام تجارت بین‌الملل فعالیت کنند. اگر با شرایط دریافت این کارت آشنایی ندارید می‌توانید از کارشناسان و افرادی که در این حوزه فعال هستند کمک بگیرید.

دومین مرحله انتخاب کالا، کشور و تامین‌کننده است. گیربکس‌ها در کشورهای زیادی و توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های گوناگونی تولید می‌شوند و این موضوع ممکن است شما را سردرگم کند به همین دلیل، در زمان پیدا کردن کالا، کشور و تامین‌کننده باید دقت بالایی داشته باشید.

ارسال پروفرما یکی از دیگر مراحل مهم برای واردات گیربکس است که  باید انجام شود. این مدرک از طرف فروشنده صادر می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از ارسال پروفرما در زمینه شرایط پرداخت، تحویل و قیمت با فروشنده به توافق برسید. ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت یکی از دیگر مراحل مهمی است که واردکنندگان باید آن را انجام بدهند.

بیمه و انتخاب روش حمل و نقل یکی از دیگر مراحل مهم واردات گیربکس است. برای حمل بار به صورت بین‌المللی معمولا از روش‌های دریایی، هوایی و زمینی استفاده می‌شود. انتخاب روش مناسب و واگذاری مراحل حمل به یک شرکت معتبر تاثیر ویژه‌ای بر زمان و هزینه حمل کالاها دارد.

ترخیص کالا از گمرک، آخرین مرحله واردات کالا است. انجام این مرحله امری تخصصی بوده و باید با دقت بالایی صورت گیرد. علاوه بر این شما باید به قوانین و مقررات گمرکی تسلط کامل داشته باشید.

 

تعرفه گمرکی واردات گیربکس

در گمرک برای هر کالایی یک کد تعرفه گمرکی (hs code) در نظر گرفته می‌شود با استفاده از این کد می‌توان به اطلاعات محصول دست پیدا کرد. روش‌های متفاوتی برای پیدا کردن کد تعرفه گمرکی وجود دارد مراجعه به کتاب واردات و صادرات و مشورت با کارشناسان گمرکی از بهترین روش‌ها برای جستجو کد تعرفه گمرکی است. در فصل هشتاد و هفتم کتاب مقررات واردات و صادرات می‌توانید کد تعرفه گمرکی جعبه دنده را مشاهده کنید، در این بخش کد تعرفه گمرکی برخی از انواع جعبه دنده را بررسی خواهیم کرد.

کد تعرفه گمرکی برای سواری و وانت با جعبه دنده دستی: 87084010

کد تعرفه گمرکی جعبه دنده دستی برای سایر وسایط نقلیه: 87084020

کد تعرفه گمرکی جعبه دنده خودکار (اتوماتیک): 87084015

واردات گیربکس به ایران
واردات گیربکس به ایران

مدارک لازم برای واردات و ترخیص گیربکس

دریافت مدارک و مجوزهای واردات و ترخیص یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای واردات و ترخیص گیربکس از گمرک باید انجام دهید آشنایی با این مدارک به شما کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت و هزینه نسبت به واردات و ترخیص گیربکس اقدام کنید. برخی از مدارک و مجوزهایی که برای واردات و ترخیص گیربکس باید ارائه کنید عبارتند از:

بارنامه

پروفرما

کارت بازرگانی

پکینگ لیست

قبض انبار

گواهی مبدا (در صورت نیاز)

گواهی بازرسی کالا (در صورت نیاز)

بیمه‎‌نامه

مجوزها ترخیص کالا

مجوز ثبت سفارش کالا

دقت داشته باشید که مشاهده هر نوع نقصی در مدارک واردات و ترخیص، پروسه ترخیص را با مشکل روبه‌رو می‌کند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل کنید.

 

ترخیص گیربکس از گمرک

از موضوعات مهم و اصلی که هر تاجر و بازرگانی باید شناخت کافی از آن داشته باشد ترخیص کالا و چگونگی انجام آن است. ترخیص کالا از مهم‌ترین مراحل واردات کالا است و اهمیت زیادی دارد.  برای ترخیص گیربکس از گمرک باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

ثبت اظهار در سامانه epl

احراز هویت و تعیین مسیر گمرکی

کنترل کالا

اخذ مجوزهای لازم

بررسی تعرفه و تطبیق کالا

صندوق و صدور سند ترخیص

انبارداری و اخذ مجوز بارگیری

خروج کالا از گمرک

حتما تاجران و بازرگانان به دلیل مشغله‌های زیادی که دارند فرصت کافی برای شناخت این مراحل و پیچ و خم‌های آن را ندارند. اگر جز این دسته از افراد هستید یا به تازگی به حوزه تجارت بین‌المللی ورود پیدا کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم مراحل ترخیص را شرکت‌های فعال در این زمینه بسپارید، این شرکت‌ها به دلیل بهره‌مندی از ترخیص‌کاران حرفه‌ای و آشنایی با قوانین گمرکی در مدت زمان کوتاهی بارهای وارداتی شما را از گمرک ترخیص می‌کنند.

 

واردات گیربکس از چین

در حال حاضر بازار واردات گیربگس از چین به دلیل کارآمدی این کشور در تولید انواع گیربکس داغ است و بسیاری از واردکنندگان قطعات خودرو، گیربکس مورد نیاز خود را از طریق این کشور وارد می‌کنند. علاوه بر این کشور چین قوانین پیچیده‌ای برای صادرات ندارد و روابط تجاری خوبی با ایران دارد و همین عامل سبب شده است تا به یکی از بهترین کشورها برای واردات گیربکس به ایران تبدیل شود. علاوه بر این مورد تولید کنندگان بسیاری در این کشور در زمینه تولید گیربکس فعالیت می‌کنند که این موضوع سبب شده تا محصولات متنوعی در کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوع برای انتخاب داشته باشید. قبل از اینکه بخواهید به عرصه واردات گیربکس وارد شوید باید به مواردی مانند انتخاب تامین کننده معتبر، قوانین بین‌المللی واردات و صادرات و انتخاب یک شرکت معتبر برای حمل و نقل توجه داشته باشید.

 

واردات گیربکس از دبی

دبی به یکی از اصلی‌ترین کشور‌های وارداتی برای ایران است و اغلب واردکنندگان گیربکس، دبی را برای واردات انتخاب می‌کنند. این شهر در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین مراکز فروش قطعات یدکی خودرو تبدیل شده و سالانه حجم بالایی از گیربکس مورد نیاز کشور از طریق این دبی به ایران وارد می‌شود. به دلیل مسافت کم هزینه‌های حمل بار از دبی به ایران نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است و این موضوع علاقه‌مندی بازرگانان را به واردات از دبی بیشتر می‌کند علاوه بر این در این شهر نمایندگی‌های برندهای مطرح و بزرگ لوازم یدکی خودرو فعالیت می‌کنند و این موضوع سبب شده تا تاجران با خیالی راحت قطعات باکیفیت را خریداری و با ارائه محصولات باکیفیت مشتریانی دائمی در ایران جذب کنند.

واردات و ترخیص گیربکس فرایندی تخصصی و پیچیده است به همین دلیل  انجام آن به افراد باتجربه و متخصص واگذار شود. شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه خدمات گسترده‌ای را در زمینه حمل و نقل بین المللی هوایی، دریایی و زمینی همچنین ترخیص کالا برای تجار و بازرگانان گیربکس در نظر گرفته است. این مجموعه با بهره‌مندی از شبکه گسترده جهانی و شعب بین‌المللی در کشورهای چین، امارات، ترکیه و سوریه به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده و باقیمتی مناسب به واردات و ترخیص گیربکس بپردازید.

 

سخن پایانی

در این مقاله با مراحل واردات و ترخیص گیربکس  را بررسی کردیم و مدارک موردنیاز برای واردات و ترخیص این کالا را بررسی کردیم. اگر صورتی که در این زمینه فعالیت دارید خوشحال می‌شویم از طریق بخش نظرات تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

هزینه واردات و ترخیص گیربکس چقدر است؟

هزینه تحقیقات بازار، ثبت سفارش، اخذ مجوزها، خرید کالا، بسته بندی، بیمه، حمل و نقل و ترخیص کالا مهم‌ترین هزینه‌هایی هستند که زمان واردات و ترخیص گیربکس باید در نظر بگیرید.

واردات و ترخیص گیربکس چقدر طول می‌کشد؟

زمان واردات و ترخیص گیربکس به عوامل گوناگونی وابسته است، وزن و حجم بار، روش حمل و نقل، شرکت حمل کننده بار، میزان تخصص و تسلط به مراحل واردات از مهم‌ترین عواملی هستند که مدت زمان واردات و ترخیص را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *