کوریر یا پست سریع چیست؟

کوریر یا پست سریع

پست سریع کالا‌ها یکی از روش‌های ارسال کالاهای پستی است، مهم‌ترین مزیت این روش  همانطور که از نام آن مشخص است سرعت بالا در ارسال کالاهای مختلف است و به عنوان سریع‌ترین پست ایران و بین المللی شناخته می‌شود.

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل به عنوان یکی از برترین شرکت‌های پست بین‌المللی در ایران با دریافت تمامی مجوز‌های قانونی مراحل پست بین‌ المللی را برای مشتریان بسیار ساده‌تر، سریع‌تر و مطمئن‌تر می‌کند و مجموعه کاملی از خدمات پست سریع هوایی بین‌ المللی را با بهترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت ودر کوتاه‌ترین زمان به شما برای ارسال سریع مرسولات پستی کمک می‌کند.

از جنبه دیگر مشتریانی که قصد ارسال مرسوله یا ارسال مدارک به خارج از کشور را دارند یا می‌خواهند بار وارداتی یا صادراتی خود را ارسال کنند می‌توانند به کمک پست بین‌المللی بسته‌های پستی مورد نظر خود را به کل جهان ارسال کنند. برای راهنمایی بیشتر و استعلام هزینه همچنین ثبت سفارش کافی است با کارشناسان تماس بگیرید. در ادامه مقاله نیز قصد داریم  تا به صورت کامل انواع روش‌های پستی را بررسی کنیم و سریع‌ترین نوع پست‌ها را‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

انواع پست

پست به فعالیت ارسال و تحویل نامه‌ها، بسته‌ها و اشیاء مختلف به کمک سیستم پستی مربوط است. سازمان‌ها یا شرکت‌های پستی مسئولیت جمع‌آوری، مرتب‌سازی، انتقال و تحویل کالاها را به عهده دارند، در ادامه این مقاله با انواع روش‌های پست آشنا خواهیم شد.

پست معمولی شامل ارسال نامه‌ها و بسته‌هایی است که با درج تمبر بر روی آن به مقصد ارسال می‌شوند.

پست ویژه شهری sps مرسولات (کالا‌ها و نامه‌ها) در پست ویژه شهری تا حداکثر ۳ ساعت به مقصد می‌رسند در این روش بسته‌ها دارای بیمه هستند.

پست پیشتاز پیش از پست سفارشی سریع ترین نوع ارسال کالا است که در آن مرسولات تا ۴۸ ساعت به مقصد می‌رسند.

پست سفارشی، ارسال کالا و توزیع مرسوله را به سرعت انجام می‌دهد برای ارسال درون شهری مرسولات بین ۱۲ الی ۲۴ ساعت زمان لازم است و برای شهرستان‌ها بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت زمان می‌برد. در این سرویس کلیه قوانین و مقررات پست مانند و مقررات گمرکی رعایت می‌شومد و روند تحویل و ارسال کالا مانند سایر روش‌های پستی است.

به کمک سرویس پست مستقیم ایران شرکت‌های مختلف می‌توانند به مشتریان و مخاطبین خود در محدوده مورد نظرشان: محله، روستا، شهر، شهرستان، استان و سراسر کشور دسترسی داشته باشند. در این سرویس نیاز به شناخت نام و یا آدرس افراد نیست، به همین دلیل محدوده جغرافیایی و مخاطبین هدف از بین دیتابیس مشاغل، مناطق مسکونی و آپلود دیتابیس شخصی انتخاب می‌شوند. علاوه بر این کاتالوگ معرفی محصول یا خدمت طراحی شده به دست مخاطبین انتخابی در محدوده مورد نظر ارسال می‌شود.

پست دو قبض، در مواقعی که فرستندگان قصد دارند از تحویل مرسوله خود اطمینان حاصل کنند، هزینه‌ای جداگانه برای قبض دوم پرداخت می‌کنند. زمانی که کالا به مقصد می‌رسد قبض دوم با امضای گیرنده صادر می‌شود و با سریعترین سرویس پستی برای فرستنده ارسال می‌شود.

پست رستانت مخصوص زمان‌هایی است که فرد آدرس دقیق از شخص گیرنده ندارد و بسته خود را به نزدیک ترین دفتر پستی ارسال می‌کند. این نوع سرویس بیشتر برای مسافران، توریست‌ها وافرادی که اقامت دائمی ندارند کاربرد دارد. مراجعه‌کننده می‌تواند با ارائه کارت شناسایی معتبر بسته را تحویل بگیرد. مهلت نگهداری کالا برای این نوع دسته رسولات نهایتا دو ماه است.

در صورت مفقود شدن مدارک و اسناد با استفاده از پست یافته می‌توان اسناد یافت شده را استرداد کرد. صاحبان اسناد می‌توانند با مراجعه به اداره پست درخواستی ارائه کنند. در صورت پیدا شدن مدارک به او بازگردانده می‌شوند. معمولا هزینه این نوع پست بر عهده مشتری است.

پست سریع که با نام اکسپرس هم شناخته می‌شود سریع‌ترین روش برای ارسال کالاهای پستی است. این روش مربوط به مرسولاتی است که در مقابل پرداخت هزینه که حق تقدم بیشتری نسبت به کالا‌های دیگر را دارند و با سرعت بیشتری برای فرستنده ارسال می‌شوند.

پست بین‌المللی اکسپرس روشی قابل اطمینان، مؤثر، سریع و مقرون به صرفه برای ارسال کالا به خارج از کشور است. در این روش کالاهای پستی به درخواست مشتری و در مقابل پرداخت هزینه مربوطه به کشور مقصد ارسال می‌شوند در پست بین‌المللی، بسته‌بندی کالا در صورت نیاز توسط شرکت‌های مرتبط انجام می‌شود تا مشتری با خیال آسوده بار خود را به شرکت تحویل بدهد.

 

مزیت‌های پست سریع کالاها

در حال حاضر در دنیا سرویس پست سریع به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در تجارت الکترونیکی شناخته می‌شود. با رشد فروشگاه‌های آنلاین و افزایش تقاضای مشتریان برای تحویل سریع محصولات، این سرویس به یکی از روش‌های برتر و کاربردی تحویل کالا تبدیل شده است. مزیت‌های این روش به شرح زیر هستند:

سرعت تحویل: یکی از بزرگترین مزیت‌های پست سریع سرعت بالای تحویل بسته‌ است، با استفاده از خدمات پست سریع بسته شما به سرعت به مقصد خود می‌رسد و زمان تحویل کاهش پیدا می‌کند. این روش ارسال کالا برای کالاهایی که نیاز به ارسال فوری دارند مهم است.

امکان پیگیری مرسوله: خدمات پست سریع معمولا قابلیت ردیابی هستند. این امربه شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی مسیر حرکت بسته خود را پیگیری کنند و در هر لحظه بدانند که بسته آن‌ها در کجا قرار دارد. این قابلیت برای اطمینان از تحویل صحیح و به موقع بسته مفید است و کاربرد دارد همچنین رهگیری آنلاین مرسوله به مشتریان این امکان را می‌دهد با استفاده از کد رهگیری و نصب اپلیکیشن بتوانند بسته خود را تا زمان رسیدن به مقصد رصد کنند و زمان رسیدن کالاهای خود به مقصد را شناسایی کنند.

امنیت بیشتر: خدمات پست سریع از امنیت بالایی برخوردار هستند. این  بسته‌ها به طور معمول تحت نظر و با روش‌های امنیتی حمل می‌شوند تا از سرقت، خرابی و آسیب‌های دیگر در امان باشند این امر به شما اعتماد بیشتری در ارسال مرسوله‌های مهم و ارزشمند می‌دهد.

پوشش جغرافیایی گسترده: خدمات پست سریع بیشترین پوشش جغرافیایی را در مقایسه با سایر روش‌های ارسال کالاها دارند. این امر به شما این امکان را می‌دهد بسته‌های خود را به سراسر جهان ارسال کنند و در هر نقطه‌ای از جهان دریافت کنند.

توسعه کسب و کار: با وجود پیشرفت روش‌های ارتباط الکترونیک و فناوری توسعه پست فیزیکی تا حد زیادی به رشد اقتصاد وابسته است. پست سریع با خدمات و مزایای یاد شده نقش مؤثری در خرید اینترنتی، توسعه کسب و کار آنلاین، واردات و صادرات دارند.

خدمات اضافی: پست سریع معمولاً خدمات اضافی مانند بیمه، امکان تحویل درب منزل، امکان تحویل در زمان مشخص و سرویس‌های مشابه ارائه می‌دهند. این امکانات تجربه ارسال شما را افرایش می‌دهند و به نیازهای خاص شما پاسخ می‌دهند. به صورت خلاصه پست سریع با سرعت بالا، قابلیت ردیابی، امنیت، پوشش جغرافیایی گسترده و خدمات اضافی، یک راه عالی برای ارسال بسته‌های فوری و ارزشمند است.

پست سریع
پست سریع

هزینۀ ارسال بار و مرسولات پُستی

هزینه ارسال بار و کالاهای پستی متغیر است و به عواملی متفاوتی وابسته است. برای اطلاعات در مورد هزینه ارسال کالا مناسب است با شرکت‌های پستی مورد نظر تماس بگیرید یا از سایت و منابع آنلاین استفاده کنید. در ادامه مقاله عواملی که در هزینه ارسال بار و مرسولات پستی بستگی دارند را بررسی خواهیم کرد.

وزن و ابعاد: هزینه ارسال بسته‌ها بر اساس وزن و ابعاد آن‌ها مشخص می‌شود، بسته‌های سنگین‌تر و بزرگتر معمولاً هزینه بیشتری دارند.

مسافت: فاصله جغرافیایی بین مبدأ و مقصد تأثیر زیادی در هزینه ارسال دارند و ارسال بین شهرها و کشورها ممکن است هزینه بیشتری نسبت به ارسال درون شهری داشته باشند.

انتخاب نوع خدمات پستی مانند ردیابی، بیمه و تحویل درب منزل می‌تواند تأثیری در هزینه ارسال بار داشته باشد.

محدودیت‌ها: برخی بسته‌ها ممکن است به دلیل محدودیت‌های مختلف مثل محدودیت وزنی، محدودیت اندازه یا محدودیت محتوایی هزینه بالایی برای کاربران دارند.

شرکت ارسال‌کننده: هر شرکت پستی تعرفه‌های خود را بر اساس سیاست‌ها و خدمات خود دارد، به همین دلیل هزینه ارسال بین شرکت‌های مختلف متفاوت است.

 

مدت زمان تحویل بار از طریق کوریر

یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که در زمان ارسال مرسوله به روش پست سریع برای افراد مختلف ایجاد می‌شود در ارتباط با مدت زمان ارسال مرسوله است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پست سریع ارسال مرسوله در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در این روش پستی، زمان رسیدن بسته در صورت ارسال به داخل کشور حداقل ۲۴ ساعت می‌باشد. علاوه بر این مدت زمان تحویل بسته‌ها از طریق کوریر به چندین عامل مختلف وابسته است:

مسافت: فاصله جغرافیایی بین مبدأ و مقصد تأثیر زیادی بر روی مدت زمان تحویل  مرسولات دارد. معمولاً بسته‌هایی که در فواصل کوتاهی قرار دارند سریعتر تحویل داده می‌شوند.

سرویس انتخابی: کوریرها معمولا چند سرویس مختلف مانند سرویس‌های فوری، سریع و استاندارد برای ارسال‌ کالاهای مختلف دارند در هر سرویس زمان تحویل متفاوت است. سرویس‌های فوری و سریع معمولاً سبب تحویل سریع‌تر بسته به مقصد می‌شوند.

عوامل محلی مانند: ترافیک، شرایط جاده‌ها و هوای بارانی یا برفی می‌تواند تأثیر زیادی بر مدت زمان تحویل کالاداشته باشد، در چنین شرایطی ممکن است زمان تحویل بسته‌ها طولانی‌تر باشد.

 

تفاوت پست با کوریر (پست سریع) چیست؟

اگر بخواهیم تفاوت‌های اصلی بین پست و کوریر (Courier) را بررسی کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سرعت تحویل

یکی از تفاوت‌های اصلی بین پست و کوریر سرعت تحویل بسته‌ها است. کوریرها معمولا به عنوان خدمات ارسال سریع و فوری شناخته می‌شوند در این روش بسته‌ها را با سرعت بالا و در مدت زمان کوتاهی به مقصد می‌رسند. در عوض پست عادی ممکن است زمان تحویل بسته را نسبت به شرایط و فاصله جغرافیایی طولانی تر کند.

قابلیت ردیابی

اغلب خدمات کوریر امکان ردیابی بسته‌ها را فراهم می‌کنند، این قابلیت به شما امکان و وضعیت بسته را نشان می‌دهد تا بتوانید در هر لحظه بسته خود را پیگیری کنید در عوض، در پست عادی امکان ردیابی بسته وجود ندارد و شما نمی‌توانید به طور دقیق مکان بسته خود را پیگیری کنید.

هزینه

خدمات کوریر معمولاً هزینه بیشتری نسبت به پست عادی دارند. این امر به دلیل سرعت بالاتر، قابلیت ردیابی و خدمات اضافی است. در پست عادی شما هزینه کمتری پرداخت می‌کنید اما زمان تحویل کالا طولانی‌تر است، کوریرها نسبت به پست عادی دارای سرعت بالاتر، قابلیت ردیابی، خدمات اضافی هستند اما هزینه بیشتری دارند. انتخاب بین این دو پست بستگی به فوریت و نیازهای شما دارد؛ اگر سرعت و قابلیت ردیابی برای شما مهم است و می‌توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید کوریر گزینه مناسبی برای شما است. اما اگر زمان تحویل برای شما اهمیت کمی دارد و هزینه مهم تر است پست عادی برای شما مناسب تر است.

 

روش‌های پست کالا

برای ارسال کالا روش‌های مختلفی وجود دارد. حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی از رایج‌ترین روش‌ها برای حمل و نقل مرسوله‌های پستی هستند. در ادامه مقاله روش‌های مختلف پست کالا را بررسی خواهیم کرد.

پست هوایی

پست سریع هوایی یکی از روش‌های محبوب حمل و نقل است و به دلیل مزایای بسیاری که دارد بسیار رایج است. این روش، کالاها را در سریع‌ترین زمان ممکن تا مقصد مورد نظر ارسال می‌کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل به عنوان یکی از شرکت‌های پیش رو در حمل و نقل بین‌ المللی، مرسوله‌های پستی مشتریان را از طریق سرویس پست سریع بین‌المللی در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت به سراسر جهان ارسال می‌کند. شما می‌توانید از طریق سرویس رهگیری پست بین‌المللی به صورت لحظه‌ای وضعیت مرسوله خود را بررسی کنید.

پست دریایی

حمل و نقل دریایی یکی از دیگر روش‌های معمول برای ارسال کالا است در حال حضر حجم عظیمی از کالا‌ها از طریق این روش پستی جابه جا می‌شوند. پست دریایی سابقه طولانی دارد و معمولاً در صورتی که کالا‌های ارسالی حجم بالایی داشته باشند یا وزن آن‌ها زیاد باشد و سرعت رساندن مرسوله چندان مدنظر نباشد از این روش برای حمل و نقل بین‌المللی استفاده می‌شود.

پست زمینی

حمل و نقل زمینی یکی از دیگر روش‌های رایج برای ارسال کالا است. این روش از قدیمی‌ترین روش‌های حمل و نقل کالاها در دنیا است و از زمان حیات بشر مورد استفاده قرار داشته‌اند. روش حمل و نقل کالا در پست زمینی معمولاً از طریق تریلی و کامیون انجام می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله انواع روش‌های پست و پست سریع کالاها را بررسی کرده‌ایم، و به تفاوت‌های پست معمولی با پست سریع اشاره کردیم، شرکت حمل و نقل بین‌ المللی آریا حمل یکی از بهترین شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی است که با وجود دفاتر فعال در کشور‌های چین، ترکیه، امارات و سوریه، آماده ارائه خدمات پست سریع هوایی در کمترین زمان و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان است.

شرکت ما با در اختیار داشتن ریل اختصاصی و تیم ترخیص حرفه‌ای در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) علاوه بر پست سریع بین‌المللی آماده‌ی ارائه خدمات ترخیص کالا از گمرک است. تحویل سریع، امکان پیگیری لحظه‌ای مرسوله، سرویس پس کرایه، اعلام هزینه تمام شده پیش از ثبت سفارش، ترخیص یک روزه از گمرک فرودگاه امام خمینی و غیره برخی از مزایای شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل هستند.

پست سریع چند روز طول می‌کشد؟

زمان رسیدن بسته در صورت ارسال به داخل کشور حداقل ۲۴ ساعت است. در پست سریع بین‌المللی با توجه به کشور مقصد و نوع مرسوله زمان متفاوتی دارد.

استفاده از پست سریع چه مزایایی دارد؟

ارسال بسته‌های پستی از طریق پست سریع مزایای زیادی دارد مانند سرعت تحویل کالا، امانت داری و توسعه کسب و کار.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *