بندر شانتو چین | حمل کالا از شانتو

بندر شانتو چین

بندر شانتو یک بندر طبیعی رودخانه‌ای در ساحل شهر شانتو، استان گوانگدونگ، جمهوری خلق چین است. این تنها بندر اصلی در شرق گوانگدونگ و دروازه‌ای به منطقه شانتو SEZ است. در سال 2012، 45. 6 میلیون تن محموله و 1250000 TEU کانتینر داشت. این بندر نیز مانند بسیاری از بنادر دریایی چین، در دو دهه گذشته رشدی بی‌سابقه داشته است و برنامه‌هایی برای توسعه گسترده در آینده دارد. در حال حاضر بندر شانتو به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین بنادر چین برای تجارت آبی به شمار می‌رود.

 

بندر شانتو

بندر شانتو، در خط ساحلی شرق استان گوانگدونگ، یکی از بنادر ساحلی بزرگ در چین با خطوط کشتیرانی به 272 بندر از 58 کشور برای واردات/صادرات محموله در شرق استان گوانگدونگ، جنوب غربی استان فوجیان و جنوب استان جیانگشی است. تجارت در بندر شانتو آن شامل بارگیری/تخلیه، انبارداری، حمل و نقل، تعداد کانتینرها، زغال سنگ، معادن، غلات و فله، حمل و نقل و آژانس حمل و نقل، تامین کالا می‌شود. بندر شانتو دارای پنج منطقه بندری است که عبارتند از Zhuchi، Guang’ao، Mashan، Queshi و منطقه بندر قدیمی. در مجموع 28 اسکله عملیاتی با ظرفیت 14. 17 میلیون تن  در شانتو وجود دارد که از این میان 11 اسکله آب عمیق با ظرفیت بیش از 10000 تن هستند. تجهیزات بندری محوطه‌ها، انبارها، امکانات ارتباطی و پشتیبانی در بندر شانتو چین جامع و کامل هستند و خدمات کاملی را ارائه می‌دهند. در سال 2005، ظرفیت محموله‌ها در بندر شانتو به 15. 08 میلیون تن رسید و ظرفیت کانتینری به 341000 TEU افزایش پیدا کرد.

منطقه شانتو در دهه ۱۹۸۰ در چین تبدیل به یک منطقه خاص اقتصادی تبدیل شد، با توجه به این امر و برای پیشرفت این منطقه، دولت برای شرکت‌های تجاری فعال در این منطقه معافیت مالیاتی را در نظر گرفت که این عامل سبب شد تا افراد زیادی در این منطقعه مشغول به فعالیت تجاری شوند. در مناطق روستایی شانتو چین اغلب مردم روستایی هستند و به ندرت توریستی را می‌توانید در این منطقه ببینید. به همین دلیل برای ساکنین محلی، افراد خارجی جذابیت زیادی دارند و با آن‌ها با گرمی برخورد میکنند.

فرودگاه بین‌المللی چاوشان جیانگ، فرودگاه اصلی شهر شانتو است که در سال 2011 جاگزین فرودگاه قدیمی این شهر شده است. جزیره نان‌آو، پارک شیپاتوای، معبد امپراطور گوان و معبد مادر پیر از جاذبه‌های گردشگری شهر شانتو هستند که دیدن آن‌ها در سفر به این شهر خالی از لطف نیست.

در ادامه مقاله ضمن ارائه تاریخچه‌ای از شهر شانتو چین، تاجران  را با اقتصاد و چگونگی تجارت با  این شهر نیز آشنا می‌کنیم. اگر شما هم قصد شروع تجارت در این حوزه را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله در کنار ما باشید و اطلاعات خود در مورد این شهر بندری مهم در چین را افزایش دهید.

 

تاریخچه شهر شانتو چین

شانتو دهکده ماهیگیری چین است و به عنوان بخشی از توجیانگ دو شهرستان جی یانگ، در زمان سلسله سونگ بوده است. این شهر در زمان سلسله یوان به عنوان Xialing نیز نامیده می‌شد و در سال ۱۵۶۳، بخشی از شهرستان چنگهای در استان چائو (چائوژو) چین شد. در اوایل سال ۱۵۷۴، شانتو، شاشانپینگ نامیده شد. در قرن هفدهم نیز، یک سکوی توپ به نام Shashantou Cannon در این شهر ساخته شد و نام مکان بعداً به “شانتو” تغییر یافت. در حال حاضر نیز از قرن 17 تا امروز این شهر به نام شاانتو نامیده می‌شود.

پلی به نام Queshi به شهر شانتو وصل می‌شود که در قرن نوزدهم توسط مردم محلی به‌عنوان Kakchio شناخته می‌شد. این پل محل اصلی کنسولگری آمریکا و بریتانیا در گذشته بود. در حال حاضر این منطقه به یک پارک دیدنی تبدیل شده است و برخی از آثار تاریخی نیز در آن همچتان به جای مانده و به چشم می‌خورند.

در سال ۱۸۶۰، شهر شانتو برای استفاده فراد خارجی آماده شد، براساس معاهده Tientsin شانتو به یک بندر تجاری تبدیل شد. بعد از این تاریخ شهر  شانتو روزبه‌روز پیشرفت کرد تا اینکه در دهه ۱۹۳۰، ظرفیت باربری بندر شانتو به عنوان یک مرکز حمل‌ونقل و یک مرکز توزیع کالا در جنوب شرقی چین در مقام سوم تجارت قرار گرفت که مقام بالایی برای این بندر تازه تاسیس بود.

 

اقتصاد شانتو چین

اقتصاد شهر شانتو در چین براساس استانداردهای گوانگدونگ متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود. بخش تولید سهم بزرگ و زیادی از اشتغال را در این شهر به خود اختصاص داده است. کنسرو، پوشاک، لیتوگرافی، پلاستیک و اسباب‌بازی برخی از محصولات اصلی و صادراتی هستند که در این شهر تولید می‌شوند. تولید اسباب بازی با ۴۰۰ میلیون دلار صادرات در سال، صنعت پیشگام در این شهردر حوزه صادرات  است. در شانتو شرکت‌های چندملیتی نیز وجود قرار دارند که کالای مخصوص به خود را تولید میکنند برای نمونه  Canaton Calculator Co یک شرکت چندملیتی تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی در شانتو است.

داده‌های تجزیه‌وتحلیل شده تولید ناخالص داخلی شانتو را تقریباً ۲۳۰ میلیارد یوان (۳۵. ۴ میلیارد دلار آمریکا) تخمین میزنند. علاوه در حال حاضر منطقه آزاد تجاری شانتو با مساحت ۲. ۳۴ کیلومترمربع (۰. ۹۰ مایل مربع)، در بخش جنوبی شهر شانتو قرار دارد.

این منطقه دائما  در حال توسعه و پردازش ظرفیت‌های صادراتی، ذخیره‌سازی، تجارت بین‌المللی، مالی و صنعت اطلاعات خود است. هدف از ایجاد این منطقه در شانتو چین، ایجاد یک منطقه بین‌المللی است که با استفاده از کسب تجربه از مناطق آزاد تجاری بین‌المللی ساخته و ایجاد شده است.

 

واردات محصول از شانتو چین

برای اینکه بتوانید واردات محصولات مختلف از شانتو را به درستی انجام دهید باید مانند واردات کالا از سایر نقاط جهان  با برخی از اصول و قوانین آشنا باشید و به آن‌ها عمل کنید. بازرگانان باید اطلاعات خود را در ارتباط با قوانین و مقررات تجارت در شهر شانتو افزایش داده و دائما در حال به روز رسانی اطلاعات خود باشند.

 

قوانین و مقررات خاصی  برای واردات  کالا از شهر شانتو وجود دارد که شما به عنوان بازرگان باید هنگام وارد کردن هر کالایی قوانین و مقررات مربوط به آن را بشناسید و به صورت کامل رعایت کنید. شما باید بدانید محصولات صادراتی از شانتو چه مواردی هستند. یکی از عمده اصلی ترین کالاهای صادراتی شهرشانتو، اسباب‌بازی است که برای واردات آن باید برخی از مجوزها را از سازمان‌های ذی‌ربط در ایران و چین دریافت کرده و سپس برای واردات کالا اقدام کنید. اگر در این حوزه تازوه وارد هستید و به تازگی تجارت خود را آغاز کرده‌اید بهتر است برای راحت‌تر کردن فرایند واردات کالاهای خود از یک شرکت معتبر کمک بگیرید.

به صورت کلی مراحل واردات کالا از شانتو چین به ایران شامل موارد زیر می‌شوند:

انتخاب کالای مدنظر

شناسایی تأمین‌کننده در شانتو چین

خریداری کالا و برنامه‌ریزی نمودن برای حمل‌ونقل آن

ترخیص کالا از گمرک

 

صادرات کالا به شانتو چین

همان طور که واردات کالا از شانتو منوط  به آشنایی با برخی اصول و قوانین است، صادرات هم نیازمند طی کردن مراحلی است تا به صورت کامل و با موفقیت انجام شود. در ارتباط با صادرات کالا به به شانتو چین، باید بدانید که  شما می‌توانید این کار را به دو روش انجام دهید، در روش اول شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به ارسال بار خود به شانتو کنید، در روش نیز شما  می‌توانید برای صادرات محصول خود به شهر شانتو چین، از شرکت‌های بازرگانی کمک بگیرید. هر دو این روش‌ها برای صادرات کالا به شانتو چین دارای مزایا و معایبی هستند که باید آن‌ها را در زمان انتخاب روش صادرات مد نظر قرار دهید.

 

روش صادرات مستیقیم یا صادرات بدون واسطه به عنوان اساسی ترین روش  ارسال بار شناخته می‌شود. در این روش  فرد تاجر خود  باید شخصاً امور مربوط به ارسال بار را پیگیری کند. برای مثال  تاجر باید به عنوان صادرکننده کالا ابتدا بازارهای شانتو را مورد بررسی قرار دهد تا درباره نیازهای مردم اطلاعاتی کامل را کسب کند و براساس نیاز برای صادرات کالا اقدام کند.

 

تاجرین در این روش باید در مقصد یک مشتری خوب داشته باشند ؛ پس از طی تمامی این مراحل و دریافت پول در انتها تاجران می‌توانند کالای خود را به شانتو چین ارسال کنند. توجه داشته باشید که شما باید  در این روش کارت بازرگانی داشته باشید تا بتوانید تمامی مراحل قانونی اعم از دریافت مجوزهای لازم برای صادرات را شخصاً طی کنید و کالاهای مورد نظر خود را صادر کنید.

روش مستقیم صادرات به شانتو چین وقت زیادی را از بازرگان می‌گیرد علاوه بر این، در روش صادرات مستقیم یک اشتباه ساده می‌تواند کل تجارت شما را تحت تاثیر قرار دهد و آن را خراب کند. هر چند که در این روش، تمامی سود برای خود شما باقی می‌ماند و شما نیاز نیست سودی را به افراد واسط پرداخت کنید.

در صادرات غیر مستقیم کالا  به شانتو، تاجر و بازرگان تمامی امور مربوط به صادرات را به یک شخص و یا بازرگان با تجربه یا حتی شرکت و سازمان‌های فعال در این حوزه می‌سپارد و خود دخالتی در صادرات کالا ندارد.  در این روش تمامی اشتباهات بر عهده نماینده شما است  و خود شما  هیچ نقشی در بازاریابی و ارسال کالا ندارید. در این روش شما باید بخشی از سود خود را به واسطه‌ها که از آن‌ها کمک گرفته‌اید پرداخت کنید.

 

فورواردر کالا از شانتو چین

اصطلاح فورواردر عبارت است از فرد  یا شرکتی که مسئولیت حمل‌ونقل بار شما از مبدا به مقصد را بر عهده دارد. این فرد  یا سازمان می‌تواند با استفاده چهار روش حمل‌ونقلی هوایی، دریایی، ریلی و زمینی بار شما را به مقصد ارسال کند. برخی از شرکت‌های  فواروارد در برخی از کشورها و شهرها نمایندگی دارند و از طریق نمایندگی‌های خود ارسال محموله شما را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

برای نمونه برای ارسال بار از شانتو چین به ایران  شما باید یک شرکت یا فرد  فورواردر که در این شهر نمایندگی دارد ارتباز برقرار کنید تا او بتواند موارد مربوط به حمل محموله شما را انجام دهد. هر چند که در حال حاضر برخی از شرکت‌ها با اینکه در این شهر فورواردر ندارند، اما کالاهای شما را از طریق نماینده خود در سایر شهرها، به محل نمایندگی خود انتقال می‌دهند و سپس از به شهر شانتو منتقل میکنند.

وظایفی که فوروارد عهده دارد، به شرح زیر هستند:

صدور پروفرمای حمل

عقد قرارداد حمل با صاحب کالا

صدور بارنامه

جمع‌آوری

انبارداری بار

بسته‌‌بندی بار

بیمه باربری

انجام امور تشریفات گمرکی در مبدا

عقد قرارداد با شرکت‌های کریر و اخذ بارنامه زمینی، هوایی، دریایی و ریلی

کسب آگاهی‌های مورد نیاز از جریان حمل

ارائه اطلاعات کسب شده بر حسب قرارداد به صاحب کالا

تحویل کالا به گمرک مقصد

انجام تسویه‌حساب

اعلام ورود کالا به صاحب کالا

خرید عمده کالا از شانتو چین

یکی از روش‌های واردات محصول از شهر شانتو به ایران خرید عمده کالا از مبدا است. شما به عنوان تاجر می‌توانید با خرید عمده کالا از شانتو چین هزینه‌های حمل‌ونقل کالاهای خود را به حداقل برسانید و تنها یک‌بار درگیر امور گمرکی می‌شوید و در یک مرحله محصولات زیادی را وارد خواهید کرد.

 

کارگو شانتو چین

خدمات کارگو به خدماتی گفته می‌شوند که در آن‌ها کالاها با قطار، هواپیما یا کشتی حمل می‌شوند؛ کارگو می‌تواند هم از طریق هوایی و هم به صورت دریایی و حتی ریلی حمل شود. در گذشته کارگو تنها برای حمل و نقل دریایی به کاربرده میشد. اما در حال حاضر برای تمامی روش‌ها کاربرد دارد. حمل‌ونقل کارگو اغلب برای محموله‌هایی استفاده می‌شود که در آن‌ها بارنامه یا سایر رسیدها توسط متصدی حمل‌ونقل صادر می‌شود. در ارتباط با کارگو  کالا از شانتو چین باید بدانید که در این شهر فرودگاه بزرگی وجود دارد و شما می‌توانید کالای خود را به صورت هوایی ارسال کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله واردات و صادرات کالا به شهر شانتو چین را بررسی کردیم. همان طور که می‌دانید تجارت با هر شهر و کشوری نیازمند آشنایی با قوانین و مقررات و رعایت اصول حمل و نقل و تجارت است. این امر موفقیت تجارت شما را تضمین میکند. برای تحقق این امر و سودآوری بیشتر بهتر است شما با افراد باتجربه در این امر مشورت کنید یا اینکه فرایند تجارت کالای خود را  به یک شرکت بازرگانی معتبر بسپارید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *