بندر گوانگجو چین | حمل کالا از گوانگجو

بندر گوانگجو

بندر گوانگژو بندر اصلی شهر گوانگژو در استان گوانگدونگ چین است. این بندر توسط Guangzhou Port Group Co. Ltd اداره می‌شود که یک شرکت دولتی است. این شرکت در 26 فوریه 2004 از دفتر بندرگاه سابق گوانگژو تأسیس شد. توسط دولت شهرداری گوانگژو تصویب شد. این بندر در حال حاضر بزرگترین بندر جامع در جنوب چین است. تجارت بین المللی دریایی آن به بیش از 300 بندر در بیش از 80 کشور و منطقه در سراسر جهان می‌رسد.

بندر گوانگجو چین به عنوان مرکز مهم اقتصادی و حمل و نقل برای منطقه دلتای رودخانه مروارید و استان گوانگدونگ عمل می‌کند. همچنین مرکز حمل و نقل حیاتی برای صنایع واقع در استان‌های همجوار مانند گوانگشی، یوننان، گوئیژو، سیچوان، هونان، هوبی و جیانگشی است.

تاریخچه بندر گوانگجو چین

بندر گوانگژو بندر مهمی در دوران باستان تا زمان سلسله کین بوده است. به عنوان یک بندر تجاری به عنوان “جاده ابریشم در دریا” عمل می‌کرد. این بندر در زمان سلسله مینگ و سلسله چینگ به یکی از شلوغ ترین بنادر چین تبدیل شد.

 

جغرافیا بندر گوانگجو چین

بندر گوانگژو در تقاطع سه رودخانه مهم Dongjiang، Xijiang و Beijiang در جنوب چین واقع شده است. هر سه رودخانه دارای آبراه، راه آهن، بزرگراه و خطوط هوایی هستند که در اینجا تلاقی می‌کنند، بنابراین یک مرکز حمل و نقل حیاتی را تشکیل می‌دهند. این بندر اصلی در منطقه دلتای رودخانه مروارید است.

منطقه بندری در امتداد ساحل رودخانه مروارید و مناطق آبی در شهرهای گوانگژو، دونگوان، ژونگشان، شنژن و ژوهای امتداد دارد. بندری که در آن سوی ورودی دهانه رودخانه پرل قرار دارد به عنوان دروازه‌ای برای فعالیت کشتیرانی برای سایر مناطق بندر مانند منطقه بندر نانشا، منطقه بندر شینشا، منطقه بندرگاه هوانگپو و منطقه بندر داخلی و منطقه بندر نانشا در نزدیکی هنگ کنگ قرار دارد.

 

زیرساخت بندر گوانگجو چین

بندر گوانگژو دارای 4600 اسکله، 133 شناور و 2359 لنگرگاه هر یک از کلاس‌های 1000 تنی است و بزرگترین ظرفیت آن 3000 تن است.  دولت لایروبی بندر را تصویب کرد تا به کشتی‌های 100000 تنی اجازه ورود به نانشا در هنگام جزر در جولای 2009 داده شود.

فعالیت‌های بندری گوانگجو چین

بندر گوانگژو نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد. این بندر طیف وسیعی از فعالیت‌ها را انجام می‌دهد که شامل بارگیری و تخلیه، ذخیره‌سازی، انبارداری، خدمات محموله کانتینری است. بسیاری از محصولات کشاورزی، صنعتی و تولیدی از طریق این بندر حمل می‌شود که شامل نفت، زغال سنگ، غلات، کود شیمیایی، فولاد، سنگ معدن و خودرو می‌شود. این بندر همچنین خدمات مسافری و همچنین خدمات لجستیکی را ارائه می‌دهد. همچنین نقش مهمی در کمک به موفقیت بیمارستان مبلغین، بیمارستان کانتون داشت.

حمل و نقل

بندر گوانگژو به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر جامع در جنوب چین، افزایش حجم بار و ورود کشتی‌ها را تجربه می‌کند. این به دلیل فعالیت اقتصادی پررونق در گوانگژو و مناطق داخلی اطراف آن است. در سال 1999، بندر گوانگژو از 100 میلیون تن بار سالانه عبور کرد. این دومین بندر در سرزمین اصلی چین است که با چنین حجم رکوردی رتبه بندی می‌کند. در نتیجه، حجم محموله سالانه همچنان در حال رشد است. در سال 2006، کل بندر گوانگژو از 300 میلیون تن (رتبه سوم در بنادر ساحلی چین و پنجمین در بین ده بندر برتر جهان) و 665 میلیون TEU و بندر گوانگژو به 201 میلیون تن و 4. 774 میلیون TEU رسید.

 

ویژگی‌های تجاری بندر گوانگجو

در بندر گوانگجو بازارها و نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌شود  که بازرگانان داخلی و بین‌المللی می‌توانند در این بازار اجناس مختلف را از نزدیک مشاهده و برای خرید آنها اقدام کنند.

معرفی بازارهای بندر گوانگجو

بندر گوانگجو دارای بازارهای تجاری بزرگ و متنوعی است که هر کدام از آن‌ها به فروش محصولات خاصی در سطح محلی و بین‌المللی مشغول هستند. معروف ترین بازار‌های محلی در بندر گوانگجو را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد.

بازار یوئکسیو: این بازار بیش از ۲۰ هزار غرفه و مغازه دارد. در  بازار یوئکسیو پوشاک مختلفی مانند لباس، کفش، کیف، اکسسوری و غیره با قیمت‌های مناسب و کیفیت‌های متفاوت در دسترس هستند و شما می‌توانید با هر سطح بودجه و مقدار پولیک ه مدن ظر دارید کالای مناسب با نیازتان را خریداری کنید.

بازار شیشه‌ای: این بازار دارای بیش از ۳ هزار غرفه و مغازه است مبلمان مختلفی مانند مبل، صندلی، میز، تخت، کمد، وسایل تزئینی و غیره با قیمت‌های مناسب و کیفیت‌های متفاوت در این بازار به فروش می‌رسند.

بازار چینی: این بازار بیش از هزار غرفه دارد  و در آن محصولات چینی مختلف مانند ظروف، لوازم تزئینی، ساعت، جواهرات، اسباب بازی و غیره با قیمت‌های مناسب و کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌شوند و شما می‌توانید کالاهایی که مد نظر دارید را به صورت عمده یا تک خریداری کنید.

نمایشگاه‌ها معروف بندر گوانگجو

بندر گوانگجو هر ساله میزبان نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی بزرگی است، در این نمایشگاه‌ها بازرگانان از سراسر جهان برای بررسی محصولات چینی حضور دارند. در ادامه مهم ترین این بازار‌ها در چین را بررسی خواهیم کرد.

نمایشگاه بین‌المللی مبادلات چین: این نمایشگاه دو بار در سال و در ماه‌های آوریل و اکتبر در کشور چینبرگزار می‌شود. در این نمایشگاه شما می‌توانید محصولات مختلفی  مانند ماشین‌آلات، الکترونیک، پوشاک، مبلمان، مواد غذایی، دارویی را مشاهده کنید.

نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی و دارویی چین: این نمایشگاه یک بار در سال در ماه ژوئن در چین برگزار می‌شود و در آن  محصولات مختلفی مانند چای، قهوه، شکلات، آبمیوه، شیرینی، نان، آشپزخانه، دارو، لوازم بهداشتی در معرض دید عموم قرار داده می‌شوند.

نمایشگاه بین‌المللی مد و پوشاک چین: این نمایشگاه دو بار در سال و در ماه‌های مارس و سپتامبر برگزار می‌شود و محصولات مختلفی در آن در معرض دید عموم قرار دارند که اغلب مربوط به حوزه پوشاک هستند.

 

واردات کالا از طریق خرید کالا از سایت علی بابا

در حال حاضر وب‌سایت علی بابا یکی از معتبرترین سایت‌های جهانی برای تجارت با کشور چین است. این وب‌سایت بسیار وسیع است  و کالاهای زیادی در خود دارد به همین دلیل به عنوان مرجع تامین کالا برای بسیاری از تجار و بازرگانان شناخته می‌شود و افراد بسیاری در دنیا از طریق سایت علی بابا با شرکت‌های مطرح ارتباط برقرار می‌کنند و کالا یا کالاهایی که مد نظر دارند را به ایران وارد میکنند.

بازرگانان و تاجران می‌توانند در سایت علی بابا محصولات خود را نیز قرار دهند و به کمک  بازاریابی بین المللی برای فروش محصولات خود مشتری پیدا کنند. تجارت  کالا به کمک سایت علی بابا روش خاص خود را دارد و کسب دانش کافی در این زمینه برای تاجران فعال در این حوزه، اهمیت زیادی دارد.

 

مشاوره واردات کالا از بندر گوانگجو

بازرگانان  می‌توانند با واردات کالا از بندر گوانگجو سود خوبی از تجارت خود بدست آورند. شما باید در این حوزه دانش فنی و تخصص کافی داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. دلیل این امر وجود جمله پیچیدگی قوانین و مقررات تجاری، تغییر مداوم قوانین، شرایط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی چین است.

 

علاوه بر این موارد مختار بودن کشور چین سبب شده تا نظام سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور چین با ویژگی‌ها و اصول حاکم بر سایر کشورهای جهان متفاوت باشد. به همین دلیل شما باید برای تجارت با چین از مشاوران بازرگانی خبره و راهنمایی افراد فعال در حوزه  واردات و صادرات کالا به چین و ایران استفاده کنید. روش‌های متفاوتی برای تجارت کالا بین ایران و چین وجود دارد در ادامه مراکز معتبر برای دریافت مشاوره در ارتباط با واردات و صادرات کالا به چین را معرفی خواهیم کرد.

سفارت ایران در پکن

سرکنسولگری ایران در شانگهای

رایزن بازرگانی ایران در شانگهای

رایزن بازرگانی ایران در پکن

سفارت چین در تهران

شرکت مشاوره واردات و صادرات

سرکنسولگری ایران در گوانجو

این مراکز و روش‌های متعدد گاهی تاجران نیاز دارند تا روند واردات  کالاهایشان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. موسسات و شرکت‌های بازرگانی معتبر می‌توانند در این موارد  با ارائه خدمات مشاوره و پیگیری امور اداری، شما را در این امر یاری کنند.

 

سوالات متدوال واردات کالا از بندر گوانجو

کالاهایی که می‌توان آن‌ها را از بندر گوانجو به ایران وارد کرد چه کالاهایی هستند؟

کالاهای مجاز برای واردات کاز بندر گوانجو  چین به ایران عبارتند از: پوشاک، دارو و تجهیزات پزشکی، مینی لودر، لیفتراک‌های کوچک، ادوات کشاورزی، کیف، کفش، عطر و ادکلن، انواع دستگاه کپی و چاپ، برخی دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی.

چگونه فرایند ترخیص کالا از چین را با کمترین هزینه انجام دهیم؟

همانطور که از ابتدای مقاله اشاره کردیم ترخیص و خرید کالا از چین با هر میزان سرمایه‌ای ممکن است اما ارزان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه قانونی انتخاب تامین‌کننده مناسب و روش مناسب برای حمل و نقل کالا تا ایران است. تا کالا بدون بروز مشکل و در زمان مناسب به ایران ارسال شود. اگر می‌خواهید در این حوزه موفق شوید باید از تجربه افراد و شرکت‌های فعال در این زمینه استفاده کنید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *