تجمیع سفارشات در حمل هوایی

حمل و نقل هوایی

هزینه ارسال بار در حمل و نقل هوایی معمولا بالاتر ازحمل و نقل زمینی و یا دریایی کالاهای مختلف است به همین دلیل برای کاهش هزینه‌ها براساس شرایط باز از روش تجمیع سفارشات در حمل هوایی استفاده می‌شود. تجمیع سفارشات در حمل هوایی معمولا برای بارهایی که تعداد کمی دارند کاربرد دارد بدین صورت که این بار‌ها در کنار بارهای افراد دیگر و به صورت تجمیع ارسال می‌شوند و نه به صورت یک محموله جداگانه.

زمانی که شما کالایی را تحویل پست می‌دهید کالای شما براساس روش انتخابی شما به سه صورت حمل و ارسال زمینی، حمل و ارسال هوایی، حمل و به مقصد ارسال می‌شود. ارسال مرسوله شما وابسته به نوع روش ارسال کالا شما متفاوت است.

 

کالاهایی که به صورت فریت بار ارسال می‌شوند، با توجه به تعداد پرواز از ایران در روز به مقصد، زمان دریافت متفاوتی توسط گیرنده دارند. دریافت مجوزها و انجام عملیات فریت بار 4 الی 5 روز طول می‌کشد و در حمل بار هوایی داخلی به کیش و ارسال بار هوایی خارجی به امارات با توجه به این که معمولا روزانه پرواز به این کشور وجود دارد، در مجموع زمان انجام فریت بار، کالا یک هفته‌ای به مقصد می‌رسد اما ارسال بار هوایی به کشورهای اروپایی با توجه به پروازهای موجود از ایران به مقصد با مجموعه زمان فریت بار 15 الی 20 روز طول می‌کشد. در زمان تجمیع بار، بار شما در کنار بار‌های افراد دیگر به صورت یک بار و با یک بارنامه ارسال می‌شود و سپس در مقصد شما باید با بارنامه واحد برای ترخیص کل کالاها اقدام کنید. در حال حاضر معمولا محصولات دارویی و بهداشتی که در ایران نمایندگی فعال ندارند به این صورت از کشور‌های دبی و ترکیه وارد ایران می‌شوند. البته باید نحوه و شرایط صحیح بسته بندی و نگهداری برای سالم رسیدن کالا‌ها را در نظر داشت.

به صرفه‌ترین راه ارسال خرده کالا به صورت بین المللی، حمل بار هوایی است شما برای ارسال بار هوایی نیاز به آشنایی با مقوله فریت بار دارید: فریت بار اصطلاحی است که در زمینه حمل و نقل کالا کاربرد دارد و برای حمل و ارسال بار به صورت هوایی، زمینی و دریایی از آن استفاده می‌شود. به صورت معمول این اصطلاح برای شخصی به کار برده می‌شود که می‌خواهد مهاجرت کند و اثاثیه خانه‌اش را هم می‌خواهد همراه خود به کشور مقصد ببرد، در این صورت فرد باید از فریت بار استفاده کند با توجه به اینکه در این زمان معمولا حجم بار زیاد است کمتر از روش تجمیع سفارشات در حمل هوایی استفاده می‌شود.

 

مراحل فریت بار

برای فریت بار چه در ارسال عادی و چه در ارسال چندین بار به صورت همزمان و تجمیع شده با هم باید مراحل زیر را طی کنید:

دریافت جواز برای ارسال بار هوایی: اولین کاری که باید انجام دهید گرفتن مجوز فریت بار از فرودگاه مبدا است.

بسته بندی: پس از این که مجوز را از فرودگاه دریافت کردید،  باید بار را برای بسته بندی تحویل دهید. معمولا از نایلون‌های حبابدار، کارتن‌‌های ضخیم 5 لایه و سلفون برای بسته بندی ارسال بار هوایی استفاده می‌کنند.

حمل بار هوایی به گمرگ: پس از بسته بندی بار، باید بارهای خود را به دایره ارزیابی  گمرک منتقل کنید و تا در آن قسمت کارهای اولیه گمرکی آن انجام شود.

دریافت بارنامه: پس از انجام مراحل قبلی در این قسمت یک پته سبز از گمرک دریافت می‌کنید و با مراجعه به شرکت‌های حمل و نقل هوایی بارنامه و مجوزهای دیگری که نیاز است را تهیه کنید.

قرار دادن تگ روی بارها: پس از دریافت بارنامه باید به بخش فریت فرودگاه مراجعه کنید و روی بار‌های خود تگ قرار دهید تا از گم شدن بارها جلوگیری شود و کسی ادعایی برای دریافت بار شما نداشته باشد.

شما می‌توانید درحالیکه مسافر هستید از فریت بار استفاده کنید یا در حالیکه کالا و مرسوله‌ای را برای ارسال به گیرنده مورد نظر در خارج از کشور ایران دارید از فریت بار استفاده کنید. اگر شما مسافر یک شرکت هواپیمایی باشید الزامی ندارد که حتما از ارسال بار هوایی همان شرکت استفاده کنید و می‌توانید شرکتی را تنها برای ارسال بارهای خود انتخاب کنید.

شما تنها هزینه بارنامه و گمرک را پرداخت می‌کنید و برای انجام مراحل دیگر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

 

قیمت حمل بار هوایی خارجی چقدر است؟

عواملی وجود دارد که بر روی هزینه ارسال بار بین‌الملل تاثیرگذار هستند و نمی‌توان همه آن‌ها را از قبل پیش بینی کرد

مثلا هزینه ارسال بار به چین چقدر است؟ در پاسخ باید گفت برای این که قیمت دقیق هزینه ارسال بار هوایی به چین را بدانید باید عوامل مختلف و شرایط مختلفی را بررسی کنید مانند: میزان بار، هزینه گمرک، نوع بار ارسالی وزمان انتقال بار.

کالاهایی که ممکن است ایمنی پرواز را به خطر بیاندازند به صورت کلی چه به صورت تک و چه به صورت تجمیعی بین کشور‌های مختلف به صورت هوایی جا به جا نمی‌شوند. این موارد زیاد هستند اما تعدادی از رایج ترین آن‌ها عبارتند از:

عطر

ادکلن

شامپو

مواد آرایشی مایع

مواد آتش زا مانند الکل

کالاهایی که مجوز خروج از کشور را ندارند نیز به صورت هوایی ارسال نمی‌شوند این کالا‌ها عبارتند از:

انواع وسیله‌های نظامی

هر نوع شی گران‌بها مانند طلا و سکه و نقره و میراث فرهنگی

 

لیست شرکت‌های حمل و نقل هوایی

شرکت‌های حمل و نقل هواپیمایی زیادی وجود دارند که در حال حاضر می‌توانند کالای شما را به صورت داخلی (کالاهای بزرگ مانند اثاثیه و مبلمان و وسایل الکترونیکی خانه ) و به به کشورهای خارج از ایران (ارسال لوازم خانه به دلیل مهاجرت و یا هدایایی همچون فرش دستباف برای دوستان و نزدیکانی که در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند) ارسال کنند البته تمامی این شرکت‌ها برای حمل و نقل هوایی کالا‌ها با هم در رقابت هستند و برای ارسال بار هوایی حتما قبل از ارسال از چند شرکت در رابطه با قیمت و نوع خدمات تحقیق کنید تا بتوانید یک شرکت مطمئن با یک قیمت مناسب را برای ارسال کالاهای خود پیدا کنید. نوع خدمات حمل بار هوایی ایران ایر و نوع خدمات حمل بار هوایی ماهان خدمات حمل بار متفاوتی دارند.

 

مزایا و معایب باربری هوایی

به صورت کلی باربری و ارسال بار به صورت هوایی از هر نوعی که باشد مزایا و معایبی دارد که بر هر تاجر و بازرگانی واجب است تا پیش از ارسال بار دانش خود را در این حوزه بالا ببرد تا در ادامه دچار مشکلی در حوزه ارسال کالاهای خود و پرداخت هزینه ارسال کالا نشود.

 

مزیت‌های باربری هوایی کالا ها

حمل و نقل هوایی کالا سریع ترین روش ارسال کالا‌ها و محموله‌ها بین استان و بین المللی بین کشور‌های مختلف جهان است.

ارسال حیوانات زنده که در 80 درصد مواقع فقط با ارسال هوایی ممکن است. به دلیل طولانی بودن مسافت‌ها ممکن است حیوانات در طول مسیر آسیب ببینندف به همین دلیل از این روش برای حمل هوایی حیوانات زنده استفاده می‌شود، در انتقال بین استانی و بین المللی حیوانات سرعت انتقال آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

احتمال آسیب دیدگی بسیار پایین تر از سایر روش‌ها حتی در حساس ترین کالاها است؛ به همین دلیل تمامی محموله‌ها بیمه می‌شوند، باربری هوایی یکی از راه‌های مناسب برای ارسال کالاهای حساس است. ارسال محموله‌هایی با حجم بسیار بزرگ و وزن‌های بسیار بالا یکی دیگر از مزایای این روش است. مرسوله هاس کوچک مانند اسناد و مدارک از یک پاکت تا بار‌های بزرگ مانند یخچال و یا خودرو همه با هواپیما قابل ارسال هستند. پرواز همیشه در سراسر کشور و جهان وجود دارد همین عامل سبب می‌شود تا  اغلب مواقع ارسال کالا در کمتر از 2 ساعت انجام شود.

 

معایب باربری هوایی

هزینه باربری بالاتر‌ها برای کسانی که حتی مقداری هزینه پایین پستی برای‌شان مهم است. عدم وجود فرودگاه در تمام شهرها؛ در این روش کالا‌ها به فرودگاه ارسال می‌شوند، اگر فرودگاهی وجود نداشته باشد کالا‌ها به مرکز شهر ارسال می‌شوند.

اکثر ایرلاین‌ها علاوه بر جا به جایی مسافران، خدمات دیگری را نیز ارائه می‌کنند. هر شرکت هواپیمایی به مسافران اجازه می‌دهد تا مقدار مشخصی بار را همراه خود وارد هواپیما کند. درصورتی که بار شما از وزن مجاز بیشتر باشد، می‌بایست مبلغی به عنوان اضافه بار، پرداخت کنید.

به همین خاطر شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان برای ارائه خدمات بهتر، ارسال بار هوایی را در بین فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. به این ترتیب مردم می‌توانند از طریق خدمات ارسال بار هوایی از حداقل وزن 10 کیلو گرم تا بالای 300 کیلوگرم بار را به راحتی به روش فریت ارسال کنند.

 

ارسال بارهوایی داخلی

ارسال بار داخلی به دو روش انجام می‌شود. در روش اول می‌توان با شرکت‌هایی که خدمات حمل بار هوایی داخلی را برعهده دارند، تماس گرفت و حمل بار را با شرکت‌ها انجام داد. در روش دوم شما می‌توانید به صورت مستقیم به دفاتر ایرلاین‌های داخلی مراجعه کنید و بار خود را تحویل می‌دهید. پس از انجام تشریفات اداری وصدور بارنامه، وسایل شما به مقصد مورد نظر ارسال می‌شود.

برای ارسال بار هوایی به صورت داخلی باید، با شرایط و قوانین این مورد آشنا باشید تا در این پروسه با مشکل مواجه نشوید. در قسمت حمل بار هوایی داخلی معمولاً با مشکلات کمتری روبرو هستید. چند نکته که باید در این قسمت به آن‌ها توجه کنید را در ادامه بررسی خاوهیم کرد برای ارسال بار به صورت تجمیع شده هم باید این موارد را مد نظر قرار دهید تا بار شما بدون بروز مشکل بین شهر‌های مختلف ایران جا به جا شود.

در هنگام مراجعه به شرکت‌های خدمات بارهوایی، مطمئن شوید که لوازم شما جز بارهای ممنوعه نیست چرا که اگر باشد کالای شما ارسال نمی‌شود و برگشت می‌خورد. برخی از شرکت‌ها در بخش ارسال بار داخلی، معمولاً تعرفه‌های مناسب تری دارند.

از قوانین فرودگاه‌های داخلی در خصوص بارهوایی اطلاعات لازم کافی داشته باشید. شرایط حمل بار هوایی ایرلاین‌ها را بررسی کنید و مناسب ترین گزینه را بین آن‌ها انتخاب کنید. در زمان صدور بارنامه توجه کنید که اشتباه یا مشکلی در ادامه ایجاد نشود.

 

ارسال بار هوایی خارجی

بار هوایی خارجی به کالاهایی گفته می‌شود که در بین خطوط هوایی بین المللی جابه جا می‌شوند. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، لوازم و وسایل زندگی‌شان را معمولاً وزن سنگینی دارند و می‌توانند به صورت هوایی به کشور مورد نظر خود بدین صورت کالاهای خود را جا به جا کنند.

این موارد بار هوایی خارجی هستند که به صورت فریت ارسال می‌شوند. از آن جایی که این گونه بارها بین دو یا چند کشور جابه جا می‌شوند، با قوانین سخت گیرانه‌ای در ارسال بار هوایی خارجی وجود دارد.

بهترین کار برای ارسال بار به خارج از کشور، مراجعه به شرکت‌های خدمات بارهوایی است. در این صورت کالاهای شما به شیوه اصولی بسته بندی و تحویل گرفته می‌شود و تمامی مراحل اداری و گمرکی آن توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید با خیال آسوده در زمان مقرر بار خود را در فرودگاه کشور مقصد ارسال کنید.

قبل از هر کاری از شرایط و قوانین فرودگاه مقصد اطلاعات کسب کنید، فرودگاه‌های بین المللی هر کدام قوانین خاصی دارند. به طور مثال در کشور ما با توجه به قوانین که وجود دارد، ارسال نوشیدنی‌های الکل دار مجاز نیست.

پس از تحویل بار و بازرسی آن در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، بارنامه برای بار‌های تجمیع شده صادر می‌شود. توجه داشته باشید که در قسمت چپ بارنامه یک شماره سه رقمی (شماره ایرلاین) و شماره هشت رقمی(  کد رهگیری بار) ذکر شده و اشتباهی در برگه وجود نداشته باشد.

مسیر محموله خود را پیگیری کنید تا از زمان دقیق رسیدن آن مطلع شوید.

سعی کنید حتماً کمتر از دو روز بعد از رسیدن بار به فرودگاه مقصد برای تحویل بار مراجعه کنید تا شامل جریمه نشوید.

ارسال بار هوایی با هزینه‌های قابل توجهی روبرو است به همین دلیل ارسال بار هوایی برای چند دسته از افراد مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد که در موارد زیر، به آن‌ها اشاره شده است.

افرادی که قصد دارند تا در کشور دیگری زندگی کنند و فریت بار برای آن‌ها ارزان تر از خرید مجدد لوازم زندگی در کشور مقصد است.

افرادی که در حوزه صادرات و واردات فعالیت می‌کنند و تمام کسانی که برای محصولات خود مشتری خارجی دارند.

فریت بار، کارگو و ارسال بار هوایی، بهترین روش برای تمامی افرادی هستند که وقت کافی ندارند و می‌خواهند مرسوله آن‌ها به سرعت به مقصد مورد نظر ارسال شود.

 

تجمیع بار Consolidation چیست؟

تجمیع بار Consolidation یک فرآیند در حوزه حمل و نقل کالا است که در آن کالاهای مختلف از چندین فروشنده یک باره جمع آوری می‌شوند و سپس به صورت مشترک به مقصد نهایی حمل می‌شوند. این روش حمل و نقل به صورت مشترک برای کالاهای مختلف از تولید تا نهایی می‌توانند صرفه اقتصادی بالایی داشته باشند و زمان حمل و نقل کالاها در این روش کاهش پیدا می‌کند.

یکی از مزایای استفاده از تجمیع بار، کاهش هزینه‌های حمل و نقل است. با تجمیع کالاهای مختلف در یک بار، هزینه‌های مربوط به بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه کاهش زیادی پیدا می‌کند. با این روش، هزینه‌های ناشی از حمل و نقل تک تک کالاها به صورت جداگانه نیز کاهش پیدا می‌کند.

از دیگر مزایای تجمیع بار، کاهش زمان حمل و نقل است با تجمیع کالاهای مختلف در یک بار، زمان لازم برای بارگیری و تخلیه کاهش پیدا می‌کند و تعداد سفرهای مورد نیاز برای حمل کالاها نیز کاهش پیدا می‌کند. این امر سبب می‌شود که زمان حمل و نقل به صورت کلی کاهش پیدا کند و کالاها به مقصد نهایی به سرعت تری حمل شوند.

استفاده از تجمیع بار می‌تواند به بهبود محیط زیست کمک کند،  با کاهش تعداد سفرهای حمل و نقل و استفاده بهینه از وسایل نقلیه، میزان آلودگی هوا و ترافیک در جاده‌ها کاهش پیدا می‌کند. استفاده از این روش حمل و نقل می‌تواند موجب کاهش مصرف سوخت و انرژی شود.

تجمیع بار یک راهکار هوشمندانه برای حمل و نقل کالاها است. با استفاده از این روش، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کنند، زمان حمل و نقل کاهش پیدا میک ند و محیط زیست هم بهبود پیدا میک ند و کمتر آلوده می‌شود بنابراین، استفاده از روش تجمیع بار به عنوان یک راهکار مناسب در صنعت حمل و نقل می‌تواند در بهبود عملکرد و کارایی این صنعت نقش مهمی ایفا کند.

ادغام محموله در شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل به طور منطقی، کارآمد و علمی کالاها انجام می‌شود. پس از سالها اکتشاف و تمرین، ما یک رویکرد علمی برای ذخیره سازی کالا به دست آورده‌ایم. بهبود کارایی و اطمینان از ایمنی از اصول مهم انبار ما است. ما یک تیم لجستیک حرفه‌ای برای قضاوت دقیق و توسعه راه حل برای مشتریان داریم، همه خدمات ما به وضوح علامت گذاری شده و با توجه به هزینه‌های استاندارد بدون هزینه پنهان شارژ می‌شوند.

تجمیع بار در چین جمع آوری و ذخیره محموله‌های کوچک محموله شما در انبارهای ما است، این فرایند تشکیل چندین محموله در حجم تجاری وسیله نقلیه’ است، کارکنان ما در زمینه خود متخصص هستند و به شما کمک می‌کنند تا انبار را برای تجمیع و مسیر بهینه از نظر زمان حمل و نقل و هزینه تحویل انتخاب کنید.

حمل بار هوایی چقدر طول می‌کشد؟

زمان حمل بار هوایی کالاهای مختلف بسته به مقصد ارسال کالا متفاوت است اما ارسال بار به کشور‌های اروپا معمولا بین 15 تا 20 روز طول می‌کشد.

هزینه ارسال بار با هواپیما چه قدر است؟

هزینه حمل بار هوایی به موارد مختلفی وابسته است و براساس وزن و حجم بار محاسبه می‌شود.

کالاهای غیرمجاز در ارسال بار هوایی چیست؟

کالاهایی که ایمنی پرواز را به خطر بیاندازند مانند عطر، شامپو و کالاهایی که خروج آن‌ها از کشور غیرمجاز است.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *