مسیرهای مهم حمل و نقل هوایی

مسیر پروازی
فهرست مطالب نمایش

مسیر‌های حمل و نقل هوایی کالا‌ها براساس سه فاکتور اساسی حجم کالا، زمان تحویل و قیمت، نوع حمل و نقل هوایی تعیین می‌شود. هیچ کدام از این سه فاکتور برتری بر دیگری در این حوزه ندارند ولی بسته به احتیاج صاحبان کالا و افراد کاربرد‌های مختلفی دارند و امکان سهولت در جایه جایی کالا و افراد را فراهم می‌کنند.

 

پرواز بازرگانی (ویژه حمل کالا)

یکی از روش‌های حمل و نقل هوایی برای حمل کالا پرواز بازرگانی است. حمل و نقل کالا به دو روش فریت و کارگو انجام می‌شود روش کارگو از نظر هزینه برای تاجران مناسب تر است. در روش کارگو حمل کالا به صورت دسته جمعی انجام می‌شود و اشخاص می‌توانند بارهای خود را به همراه دیگر کالاها به مقصد ارسال کنند. این روش براساس با استاندار‌های ایمنی و توسط هواپیماهای مخصوص باربری انجام می‌شود.

روش فریت مربوط به حمل کالاهای مسافرین است که قصد سفرهای طولانی مدت را دارند و کاربرد تجاری ندارد. بیشتر هواپیما‌ها قابلیت حمل کالا به صورت فریت را دارند.

 

مزیت‌ها و معایب حمل و نقل هوایی

مهمترین مزیت حمل و نقل هوایی سرعت بالای این روش برای حمل کالا نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل کالا است. این ویژگی حمل و نقل هوایی را از دیگر روش‌های حمل و نقل متمایز کرده است.

از مزایای دیگر این روش ایمنی و امنیت بار است در داخل هواپیما آسیب چندانی به بار وارد نمیشود.

بزرگترین معایب این روش که سبب می‌شود  شرکت کمتر زیر بار این روش بروند هزینه بالای این روش است، مردم ترجیح می‌دهند از روش‌های دیگر برای حمل کالای خود استفاده کنند.

مشکل دیگری که این روش دارد این است که با هواپیما نمی‌شود هر کالایی را حمل کرد،  کالاهایی با ابعاد متوسط و با حجمی سبک از طریق هواپیما قابل حمل هستند.

 

آشنایی با مراحل انجام حمل بار هوایی

حمل بار هوایی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و باید به ترتیب انجام شوند این مراحل عبارتند از:

حمل هوایی بار از فرودگاه مبدا به فردگاه مقصد

انجام تشریفات ترخیص بارهوایی

انجام تشریفات حمل و نقل هوای برای صادرات

بررسی حمل هوایی بار از فرودگاه مبدا به فردگاه مقصد

پس از انجام عملیات صادرات کالا توسط فروشنده، کالا تحت نظر گمرگ به هندلینگ ایرلاین تحویل داده می‌شود و سپس حمل و نقل هوایی آغاز کالا آغاز می‌شود به این صورت که ایرلاین کالا را بارگیری و تا مقصد حمل می‌کند.

بررسی انجام تشریفات ترخیص بارهوایی

پس  از حمل کالا از فردگاه مبدا به فردگاه مقصد ایرلاین کالای مربوطه را  از طریق هندلینگ به انبار تحت نظر گمرک تحویل می‌دهد. یک فروشنده در مبدا و یک خریدار در مقصد برای هر بار هوایی که قصد ارسال آن را دارید  وجود دارند. وقتی خریدار تایید نهایی را برای حمل بار به فروشنده می‌دهد. فروشنده اقدام‌های  لازم را برای  صادرات بارهوایی از کمرگ انجام می‌دهد.

بارهای معمولی

بارهایی مثل پاکت‌ها، کتاب و نشریات، لوازم شخصی به جز لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل به جز شکستنی‌ها، محصولات پلاستیکی کارخانجات، لوازم ساختمانی، لوازم یدکی، ابزار آلات، صنایع دستی، لوازم الکتریکی مانند تلویزیون، کامپیوتر بار‌های معمولی در حمل و نقل کالا هستند.

بارهای فاسد شدنی

بارهایی که در صورت نبود برخی از شرایط امکان فاسد شدن آن‌ها وجود دارد محصولات لبنی، صیفی جات و سبزیجات، انواع گوشت باید در محیط  سرد قرار داده و سپس حمل شوند.

بارهای حجمی و سبک

برخی  اوقات حجم محصولات بالا ولی وزن کمی دارند برای محاسبه بارهای حجمی  از این فرمول استفاده می‌شود.

طول*عرض *ارتفاع بار

عدد بدست آمده را با وزن اصلی مقایسه می‌شود و عدد بزرگ تر برای محاسبه قیمت مدنظر قرار داده می‌شود.

بارهای خطرناک

برخی از بارها مانند مواد منفجره، گازهای قابل اشتعال، مواد مسری، اسیدها، مایعات قابل اشتعال، مواد رادیو اکتیو باید در بسته بندی‌های خاص و براساس  قوانین انجام شود این دسته از کالا‌ها برای حمل تحت پروتکل خاصی قرار دارند و به همین دلیل حمل و نقل آن‌ها دشوار است و هزینه بالاتری دارد.

خدمات حمل و نقل بار به صورت هوایی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هر مسیر از خطوط حمل و نقل هوایی که به صرفه ترین قیمت‌ها و بهترین خدمات را دریافت کنید. دسترسی شما به تمام مسیرهای پروازی در سرتاسر دهکده جهانی میسر از طریق شرکت‌های حمل و نقل هوایی به راحتی و بدون مشکل انجام می‌شود. در ادامه مسیر‌های مهم حمل و نقل هوایی کالا را برای شما بررسی خواهیم کرد.

مسیر حرکت هواپیماها
مسیر حرکت هواپیماها

شبکه پروازی هواپیمایی آذربایجان

هواپیمایی آذربایجان این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به بسیاری از مراکز مهم دنیا در سرتاسر جهان دسترسی داشته باشید.  هواپیمایی آذربایجان به  نام آزال به تازگی فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل  کالا در ایران اغاز کرده است و با همکاری مشترک با شرکت silkway west، (شریک تجاری آزال)، شرکت‌های بسیاری را در سرتاسرتحت  دنیا پوشش خود قرار می‌دهد. نرخ حمل  و نقل کالا  توسط هواپیمایی آذربایجان  رقابتی با سایر ایرلاین‌های فعال در ایران است و برای ارسال کالا به باکو، اروپا، آسیای میانه، آسیای شرقی شرقی و نیویورک، مناسب ترین گزینه برای تاجران کالا است.

 

شبکه پروازی هواپیمایی ترکیش

هواپیمایی ترکیش ایرلاین  برای شما امکان دسترسی به بیش از 260 شهر در 108 کشور دنیا را فراهم می‌کند و برای مسافرینی که قصد ارسال بار به شهرهای مختلف امریکا، کانادا و اروپا را دارند، گزینه مناسبی به شما می‌رود. هزینه‌های حمل و نقل بار توسط هر ایرلاین براساس میزان و حجم بار مشخص می‌شوند و قیمت پایه نیز در ایرلاین‌های خارجی معمولا به صورت بین المللی است.

 

شبکه پروازی هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر امکان دسترسی به 150 شهر در دنیا را برای تاجران فراهم کرده است. علاوه بر پروازهای مسافری، امکان استفاده از پروازهای باری برای کالاهای نا متعارف هم توسط این ایرلاین فراهو شده است. هواپیمایی قطر گزینه مناسبی برای ارسال کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس، خاور میانه و آسیای شرقی است علاوه بر این کشورهای آفریقای، آمریکای شمای و جنوبی را با پروازهای مستقیم از دوحه و یا غیر مستقیم پوشش را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

 

شبکه پروازی هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات به این شما امکان را می‌دهد تا به بیش از 150 شهر در دنیا کالا ارسال کنید. قیمت‌های مناسب حمل کالا به شهرهای  مختلف استرالیا مانند سیدنی، ملبورن، پرت، آدلاید و آکلند، ایرلاین هواپیمایی امارات را بدون رقیب در مسیرهای ذکرشده ساخته است علاوه بر این در نواحی خاور میانه و خاور دور و شهرهای مختلف آمریکا گزینه بسیار مناسبی است.

 

زمان حمل و نقل هوایی کالا در ایران

برای اولین بار در سال 1910 میلادی ‌استفاده از حمل و نقل هوایی کالا مورد استفاده قرار گرفت. این بار از شهر دیتون به کلیستون منتقل شد و مدت زمان انتقال بار هم یک ساعت بود در آن سال‌، هواپیما باربری موجود جنس، دوام بالا و ظرفیت زیادی نداشت به همین دلیل امکان حمل بارهای سنگین با‌استفاده از هواپیما وجود نداشت و تنها می‌شد بارها و بسته‌های کوچک را با‌ به کار‌گیری حمل و نقل هوایی بین بخش‌های مختلف جهان و کشور جا به جا کرد.

بین سال‌های 1920 تا 1945 میلادی استفاده از هواپیما به علت جنگ جهانی دوم رونق بیشتری پیدا کرد نیروهای نظامی درگیر در جنگ نیاز به جابه‌جایی حجم عظیمی از سلاح‌ها، مهمات داشتند. در سال 1945 انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی تشکیل شد این اتفاق نقطه‌ی عطفی در دوران این روش حمل و نقل کالا بود. درسال 1968 این اتفاق افتاد و بوئینگ 747 به عنوان اولین هواپیمای باربری معرفی شد. از این تاریخ، تولید هواپیما رونق گرفت و این روش به عنوان یک راه حمل و نقل بهینه به صورت عمده استفاده شد.

به صورت کلی به هرنوع انتقال بار به وسیله هواپیما از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر حمل و نقل هوایی گفته می‌شود. هواپیماها‌ی باربری نسبت به نوع عادی تفاوت‌هایی در ساختار دارند. میزان پهنای هواپیمای باربری نسبت به نوع عادی بیشتر است، تعداد چرخ‌ها آن‌ها هم بیشتر است و در ‌های بزرگتری هم دارند تا بتوان بارهای مختلف را به راحتی در داخل آن‌ها قرار داد و در حین حمل آسیبی برای کالا‌ها ایجاد نشود.

 

حمل و نقل هوایی از طریق پرواز چارتر

چارتر در لغت به معنی دربست‌کردن است این موضوع می‌تواند در مورد هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری به کار برده شود. زمانی  که تعداد زیادی از صندلی‌های هواپیما خالی باشد و فرصت زیادی برای پر‌کردن آن به طریق عادی نیست، استفاده می‌شود. چارتر سه دسته گروه دارد، دسته‌ی اول آژانس هواپیمایی، دسته‌ی دوم شرکت باربری چارتر‌کننده است و سومین گروه هم صاحبان بار هستند یا مسافران خریدار بلیط‌های هواپیمای چارتر هستند.

پرواز چارتر هم برای جابه‌جایی بار و هم برای حمل و نقل مسافران عادی کاربرد دارد و در این موضوع محدودیت خاصی وجود ندارد ندارد. این روش به غیر از قیمت پایین مزایای دیگری هم  دارد مانند  امکان جابه‌جایی و یکدفعه تمام بارهای شرکت با‌ استفاده از یک پرواز و استفاده از یک مسیر کوتاه پروازیو

 

حمل و نقل هوایی از طریق پرواز سیستمی

این پرواز با چارتر در هزینه‌ی بلیط، برنامه پرواز و تعداد بلیط خریداری‌شده تفاوت دارد. در پرواز چارتر شما امکان پرداخت هزینه بلیط کم‌تری نسبت به پرواز سیستمی دارید اما  در پرواز سیستمی برنامه‌ی سفرتان مشخص‌شده است و شما امکان ایجاد تغییر در ساعت بلیط را ندارید. در پرواز چارتر شما امکان دربست‌کردن پرواز به صورت کلی را دارید  اما در پرواز سیستمی این امکان برای شما وجود ندارد. از این پرواز تنها می‌توانید برای حمل و نقل مسافران استفاده کنید و برای بار‌های تجاری با شرایط خاصی از این دسته کالا‌ها استفاده می‌شود.

 

حمل و نقل هوایی از طریق پرواز بازرگانی

پرواز بازرگانی به طور خاص برای جابه‌جایی بار انجام می‌شود. پرواز دارای دو نوع فریت و کارگو است در هنگام انجام این کار تمامی استاندارهای ایمنی لازم رعایت می‌شود و نیازی نیست نگران باشید. در پرواز بازرگانی فریت، کالا توسط مسافرین حمل می‌شود در این روش شما با‌استفاده از یک مسافر که قصد سفر به نقاط موردنظر را دارد، هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهید تا به همراه خودش کالای شرکت را حمل کند معمولا مسافر هزینه‌ی در قبال انجام این کار از شما می‌گیرد و این امر طبیعی است.

 

دلایل انتخاب حمل و نقل هوایی برای کالاهای مختلف چیست؟

بهترین روش برای حمل بارهای خطرناک به شمار می‌آید

برخی از کالاها خطرناک هستند و باید در شرایط ایمنی خاصی حمل شون. هیچ کدام از روش‌های جابه‌جایی به غیر از حمل و نقل هوایی نمی‌توانند این موقعیت را فراهم کنند و به شما در جابه‌جایی این نوع از کالاها کمک کند.

امکان فراهم‌کردن درجه حرارت خاص در هواپیما

موادغذایی حساس هستند و باید در شرایط دمایی خاصی حمل و نقل شوند در روش حمل و نقل هوایی یخچال‌های ویژه‌ای وجود دارد که این شرایط را فراهم و آماده می‌کند.

 

چه مجموعه‌هایی از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند؟

شرکت‌های صادرات و واردات خشکبار

این مجموعه‌ها بار خود را به داخل کشور و یا به صورت بین المللی منتقل می‌کنند، برای انجام این کار شرکت‌های واردات و صادرات دو راه دارن، یا از حمل و نقل دریایی استفاده کنند یا حمل و نقل هوایی را برای این هدف به کار بگیرند. حمل و نقل دریایی محدودیت برای حمل خشکبار دارد  و کالا با صرف زمان زیادتری به دست مشتری در کشور دیگر می‌رسد. اما حمل و نقل هوایی محدودیت دسترسی ندارد ومی توان با آن محصول موردنظر در سریع‌ترین زمان ممکن بین دو کشور مختلف جا به جا کرد.

واردکننده‌های گوشی هوشمند

در سال‌های اخیر استفاده از گوشی تلفن همراه فراگیر شده است و شما می‌توانید در دست هرکسی یکی از آن‌ها را ببینید. همین موضوع سبب شده است تا واردات آن توسعه زیادی پیدا کند برای واردات گوشی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها حمل و نقل هوایی است شرکت‌های مختلف به طور معمول، برای انجام این کار از پرواز بازرگانی استفاده می‌کنند چرا که  آن‌ها سود خوبی دارد و می‌توانند از این طریق درآمد مناسبی داشته باشید.

شرکت‌های دارویی

داروها کالاهایی  بسیار حساس هستند و اگر در دمای نامناسبی قرار داده شوند، دچار فساد می‌شوند به همین دلیل لازم است که در هنگام انتقال شرایط مناسبی داشته باشند تا با‌کیفیت و سلامت کامل به دست مشتری نهایی برسند. به همین دلیل برای جابه‌جایی دارو از کشورهای دیگر، حمل و نقل هوایی کالا به کار برده می‌شود چرا که  امکان فراهم‌کردن شرایط دمایی و محیطی مناسب برای دارو را می‌دهد و دغدغه شما در این زمینه را به طور کامل از بین می‌برد.

 

عوامل درگیر در حمل و نقل هوایی چه کسانی هستند؟

در هنگام انجام حمل و نقل هوایی تعدادی افراد به طور مستقیم و غیرمستقیم درگیر می‌شوند که در ادامه این موارد و نوع درگیری این افراد در هنگام حمل و نقل هوایی به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

صاحبین بار

صاحبین بار اولین افرادی هستند که در زمان حمل و نقل هوایی درگیر می‌شوند درگیری آن‌ها در این موضوع به صورت غیر‌مستقیم و از طریق شرکت‌های باربری یا حمل و نقل‌کننده کالا است و این افراد به طور مستقیم در این موضوع دخیل نیستند.

شرکت‌های باربری

پس از اینکه بار به دست شرکت باربری رسید، براساس سفارش مشتری و زمان‌بندی رسیدن بار این شرکت باید تعیین کند که از چه نوع روشی برای انجام این کار استفاده کنند. اگر فاصله شهر مقصد خیلی دور باشد معمولا این مجموعه‌ها حمل و نقل هوایی را به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌کنند تا بتوانند بار در سریع‌ترین زمان ممکن به دست صاحب آن در شهر دیگر ارسال کنند.

شرکت‌های هواپیمایی

شرکت‌های هواپیمایی سفارش حمل بار را از مجموعه‌های باربری دریافت می‌کنند و باید آن را در زمان تعیین‌شده انجام دهند. درگیری این افراد در این موضوع مستقیم است و وظیفه‌ی سنگینی در این حوزه برعهده دارند آن‌ها باید حمل و نقل کالا را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند.

خلبان هواپیما

خلبان هواپیما وظیفه دارد تا بار تحویل‌داده شده در هواپیما را به صورت سالم و بدن هیچ آسیب‌دیدگی تحویل مدیران فرودگاه مقصد دهد تا آن‌ها کارهای لازم برای آن را انجام بدهند.

مامور گمرک

پس از اینکه بار به مقصد رسید، مامور گمرک مدارک و مجوزهای مربوط به آن  را چک می‌کند تا بعد از آن کالاها بتوانند ترخیص شوند و به سمت مقصد مشتری نهایی در آن شهر موردنظر بروند. توجه داشته باشید که در زمان ترخیص کالا، به طور معمول هزینه و کارمزد هم گرفته می‌شود که باید بر‌روی هزینه‌های کل محاسبه کنید.

 

انواع هواپیمای مورداستفاده در حمل و نقل هوایی چیست؟

در حمل و نقل هوایی دو نوع هواپیمای مختلف کاربرد دارد که در ادامه مقاله این دو هواپیما را بررسی خواهیم کرد.

هواپیماهای مسافربری PAX

این دسته از هواپیماها بیشتر بازرگانی هستند و برای حمل بار استفاده می‌شوند هر چند که قابلیت حمل مسافر هم دارند. قسمت بار این دسته از هواپیماها، اولویت‌بندی شده است. اولیت اول مربوط به بسته‌های پستی دپلماتیک است، پس از آن باید چمدان مسافران قرار می‌گیرد سپس بارهای مربوط به پیک جا داده می‌شوند و در آخر بارهای عمومی در این بخش هواپیمای مسافربری PAX قرار می‌گیرند تا به سمت مقصد حمل شوند.

هواپیماهای باربری CAO

هواپیماهای باربری CAO تنها مخصوص حمل بار هستند و امکان حمل هیچ مسافری را ندارد بنابراین ظرفیت بیشتر نسبت به هواپیمای مسافربری PAX برای حمل بار دارند. اما هزینه‌ی هواپیماهای باربری CAO نسبت به نوع قبلی بیشتر است که یکی از عیب‌های این روش در حمل و نقل کالا است.

 

چه عواملی در حمل و نقل هوایی اثرگذار هستند؟

در افزایش بازدهی حمل و نقل هوایی عوامل زیادی اثرگذار هستند شما باید این موارد را بشناسید تا بتوانید در زمان  انتخاب روش، بهتر تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشید.

مسافت انتقال بار در طول حمل و نقل هوایی

اولین مورد مسافت انتقال بار است هرچه مسافت موردنیاز برای انتقال بار کم‌تر باشد، زمان رسیدن بار به مقصد هم کم‌تر است و مشتری نهایی شما هم راضی تر است.

هواپیمای استفاده شده در حمل و نقل هوایی

هواپیمای انتخاب‌شده برای انتقال بار اهمیتی زیادی در سلامت بار دارد. اگر هواپیمای استفاده‌شده تماما باری باشد، توقف‌های کم‌تری دارد و بار شما سریع‌تر به مقصد می‌رسد. از جنبه دیگر این هواپیماها مقاومت و شرایط داخلی بهتری دارند همین موضوع سبب  می‌شود تا ریسک آسیب‌پذیری بارها تا حد بسیار بالایی کاهش پیدا کنند.

نوع پرواز انتخاب‌شده برای انتقال بار

نوع پرواز نیز در تعیین میزان هزینه‌های نهایی حمل و نقل کالا اثرگذار است. برای نمونه مثال پرواز چارتر را انتخاب کنید، قطعا هزینه‌ی کم‌تری نسبت به پرواز بازرگانی پرداخت می‌کنید البته این روش برای حمل و نقل بارهای تجاری کاربرد کمتری دارد.

 

در زمان حمل و نقل هوایی باید چه چیزهایی به همراه داشت؟

در زمان تحویل کالا و ترخیص آن باید تعدادی مدارک به همراه داشته باشید. این مدارک مشخصات کالا را نشان می‌دهند و به مامور می‌گویند که شما صاحب واقعی محصول موردنظر هستید.

بارنامه

بارنامه باید مشخصات کامل بار موردنظر درج‌شده باشد تا قابل شناسایی و بررسی به طور دقیق و کامل باشد. اگر بارنامه همراهتان نباشد، صاحب بار شما نخواهید بود.

 

مجوزهای لازم برای حمل بارهای خطرناک

اگر قصد دارید بار‌های خطرناک را از طریق حمل و نقل هوایی حمل کنید، باید برای آن مجوزبگیرید. برای حمل و نقل هوایی این بارها داشتن مجوز ضروری است.

 

استفاده از لجستیک در حمل و نقل هوایی چه اثری دارد؟

مدیریت حمل و نقل و توزیع و پخش را لجستیک حمل و نقل می‌گویند لجستیک در کیفیت حمل و نقل هوایی اثر دارد و سبب بهبود فرایند حلم کالا می‌شود برای اینکه بتوانید لجستیک حمل و نقل هوایی خوبی داشته باشید، باید از سه ابزار نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل، ردیاب خودرو و دارایی و نرم‌افزار بازارگاه حمل و نقل آنلاین استفاده کنید.

 

استفاده از نرم‌افزار مدیریت ناوگان در بهبود حمل و نقل هوایی چه اثرهایی دارد؟

نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل امکانات بسیاری را برای شما فراهم می‌کند و کمک می‌کند تا بتوانید حمل و نقل هوایی و روند آن را به طور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود بدهید.

مدیریت بهتر انبارهای مختلف بار کمک می‌کند

مدیریت انبارداری در زمان حمل و نقل هوایی مهم اس چرا که تعداد بار زیاد است و باید این بارها به خوبی دسته‌بندی جدا شوند تا در موقع مناسب به سمت هواپیما مناسب‌شان ارسال شوند. اگر مدیریت انبارداری به خوبی انجام نشود، امکان دارد تا محصولی به صورت اشتباهی به سمت یک شهر یا کشور دیگر ارسال گردد که سبب  بی‌آبرو‌شدن شرکت و نارضایتی مشتری موردنظر می‌شود. جای هیچگونه نگرانی نیست، چرا که می‌توان این کار را با‌استفاده از نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل انجام داد و از این بابت هم مشکلی وجود ندارد.

برنامه‌ریزی برای ارسال راحت‌تر بار

استفاده از نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل کمک می‌کند تا بتوانید به طور مناسب برنامه‌ریزی ارسال بارهای مختلف مشتریان خود انجام دهید و در زمان انجام آن‌ها با مشکل یا دغدغه‌ای رو‌به‌رو نشوید برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند تا بارها کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد موردنظر ارسال شوند.

نگهداری و تعمیر هوایپماهای باربری اهمیت زیادی دارد  است و کوچک‌ترین اشتباهی در انجام آن‌ها می‌تواند سبب  بروز بزرگ‌ترین صدمات و هزینه‌ها به شرکت هواپیمایی و باربری شود. باید قطعات آسیب‌دیده و نیازمند تعمیر به موقع شناسایی شوند تا بتوان آن‌ها را بدون مشکل کم و کاستی تعمیر کرد. تا پیش از ورود ردیاب دارایی این امکان وجود نداشت اما خوشبختانه و پس از ورود ردیاب به بازار مصرفی، این مشکل به طور کامل رفع شد و امکان شناسایی دقیق قطعات و تعمیر به موقع آن‌ها برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شد.

 

پیگیری و رصد بارها در هواپیما

شرکت‌های باربری می‌توانند با‌استفاده از ردیاب دارایی متوجه شوند بار آن‌ها در کجا قرار دارد و در چه زمانی به مقصد می‌رسد. در صورت گم‌شدن تاجران می‌توانند به راحتی نسبت به پیدا‌کردن کالا اقدام کنند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *