واردات خودرو از دبی

واردات خودرو
فهرست مطالب نمایش

انجام مراحل واردات خودرو از دبی زمانی درست انجام می‌شود که شما اطلاعات کامل و کافی در این حوزه را در اختیار داشته باشید. بهتر است قبل از اقدام به واردات خودرو از دبی از این اطلاعات آگاهی کامل داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا مراحل واردات خودرو از دبی به ایران و تمامی اطلاعاتی که باید در این حوزه مد نظر قرار دهید را بررسی کنیم. شما باید با قوانین و ضوابط و اصول کار درباره واردات خودرو آشنا باشید تا بتوانید خودرو خود را به راحتی و بدون مشکل از دبی به ایران منتقل و از گمرک دبی و ایران ترخیص کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر از آن دسته تاجران و بازرگانانی هستید که می‌خواهید واردات  خودرو از دبی را بعد از سال‌ها تحریم و ممنوعیت دنبال کنید تا انتهای مقاله همراه باشید تا بتوانید تجارت پرسود و بدون مشکلی را تجربه کنید و روز به روز به سودآوری بیشتری برسید.

 

روند واردات خودرو از دبی به ایران

همانطور که می‌دانید شهر دبی یکی از بهترین شهر‌های تجاری در حوزه خلیج فارس برای واردات خودرو است. شما باید حتما با شرایط و قوانین گمرگی برای واردات خودرو آشنا باشید تا بتوانید این فرایند را به راحتی و بدون بروز مشکل پیگری کنید. توجه داشته باشید که تمامی خودروها مجوز صادرات به ایران را ندارند و باید خودرو مد نظر شما برای واردات به ایران، مجوز ورود به ایران را داشته باشد. معمولا خودرو‌های بسیار لوکس و گران قیمت اجازه واردات به ایران را از طرف دولت ندارند و شما نمی‌توانید این خودرو‌ها را به ایران وارد کنید.

 

شرایط و اصول واردات خودرو از دبی

شما برای موفقیت خود در امر واردات خودرو از دبی به ایران باید با مجموعه‌ای از اصول و قوانین مربوط به واردات خودرو در سطح بین المللی و در ایران آشنایی داشته باشید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید تجارت پرسود و موفقی را تجربه کنید. در ادامه چند مورد از مهم ترین مواردی که شما باید برای موفقیت در تجارت خود مد نظر قرار دهید را بررسی خواهیم کرد. از اصلی ترین شرایط واردات خودرو از دبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

داشتن کارت بازرگانی و کارت مربوط به اجازه واردات واردات خودرو از دبی. شرایط ویژه‌ای برای داشتن کارت بازرگانی وجود دارد و هر فردی نمی‌تواند کارت بازرگانی دریافت کند. از جمله مهم ترین موارد برای دریافت کارت بازرگانی فعال حداقل داشتن 23 سال سن و نداشتن سابقه کیفری اشاره داشت. در شرایطی که سفارش خودرو را انجام دادید یک کد 8 رقمی برای شما ارسال می‌گردد. شما باید با نمایندگی خودرو و اتومبیل خریداری شده، قرارداد رسمی ببندید تا بتوانید در ایران از خدمات پس از فروش استفاده کنید. قرارداد باید به سازمان صنعت و معدن و تجارت در کشور دبی ارائه شود تا شما بتوانید برای واردات خودرو به صورت قانونی به ایران اقدام کنید.

برای واردات خودرو از دبی نیاز است تا شما به عنوان تاجر شماره شاسی اتومبیل را در سیستم مکانیزه ثبت خودرو، درج کنید. در ادامه کد 8 رقمی برای نمایندگی  شرکت خودرو ارسال می‌شود. در صورت تایید شرایط، تاییدیه برای شما ارسال می‌شود و کد 8 رقمی برای گمرگ ارسال می‌شود. در اینصورت مجوز واردات خودرو برای شما صادر می‌شود در ادامه باید مواردی مانند روش حمل خودرو تا مقصد و بررسی کارهای گمرکی و ترخیص خودرو با پلاک ملی را انجام دهید.

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای افراد حقیقی برای واردات خودرو

حداقل سن بالای 23 سال.

داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت همیشگی از خدمت.

حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم.

سه سال فعالیت تجاری با تایید دو نفر که دارنده کارت بازرگانی هستند و مدرک معتبر دانشگاهی لیسانس هستند.

داشتن دفتر کار رسمی و قانونی.

داشتن محل کسبی متناسب با رشته کاری به صورت ملکی یا استیجاری.

نداشتن سوء پیشینه و محکومیت کیفری.

عدم ورشکستگی در صورت تقصیر و یا تقلب.

مراجعه حضوری برای مذاکره با فروشنده خودرو

برای واردات خودرو از دبی بهتر است که خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید. باید شما به عنوان تاجر به امارات سفر کنید و به نمایشگاه‌های مختلفی از خودرو مراجعه کنید و مذاکره  با شرکت و برند‌های مختلف انجام دهید در زمان بررسب و خرید خودرو باید دقت زیادی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید و خرید شما به درستی و بدون مشکل پیش رود. در ادامه شما به عنوان وارد کننده خودرو باید ثبت سفارش را برای واردات خودرو انجام دهید. در این مرحله یک کد 8 رقمی را دریافت خواهید کرد، در صورت وجود استانداردها، تاییدیه ارائه و مجوز واردات به شما داده می‌شود.

واردات خودرو از دبی
واردات خودرو از دبی

تحویل خودرو وارداتی از دبی

یکی از روش‌های تحویل خودرو بر اساس قرارداد FOB   است. روش دیگر نیز تحویل خودرو بر اساس قرارداد CFR است. بعد از آن شما باید باید خودرو را از بنادر ایران ترخیص کنید و هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا مانند مالیات و حق گمرکی هر کالا را پرداخت کنید.

ترخیص و هزینه‌های پرداختی در ترخیص خودرو

از مهم ترین و اصلی ترین مراحل برای واردات خودرو از دبی ترخیص خودرو است. اگر ترخیص خودرو به درستی انجام نشود و خودروی شما از گمرک ایران ترخیص نشود عملا فعالیت تجاری شما شکست خورده است و سرمایه شما از بین رفته است. تاجران و بازرگانان در این مرحله باید هزینه‌هایی را  پرداخت کنند تا بتوانند خودرو را دریافت کنید. هزینه‌های پرداختی در این مرحله شامل موارد زیر می‌شوند:

پرداخت هزینه کامل خودرو

پرداخت هزینه مربوط به حمل و نقل اتومبیل

پرداخت حقوق ورودی یا ID برای خودروهایی که زیر 2 هزار سی سی هستند، حقوق ورودی برای این خودرو 45 درصد است. برای خودروهایی که بالای 2 هزار سی سی هستند، حقوق ورودی 55 درصد توسط دولت تعیین شده است.

پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزود یا VAT که مقدار آن معادل با 9 درصد کل ارزش سیف و حقوق ورودی است.

پرداخت هزینه عوارض هلال احمریا H که برابر است با با نیم درصد حقوق ورودی کالا.

سایر هزینه‌هایی جانبی عبارتند از هزینه استاندارد، هزینه‌های THC و هزینه بازدید خودرو.

تعرفه گمرکی برای ماشین‌های وارداتی از دبی به ایران

اگر مدت زیادی است که در حوزه تجارت خودرو فعالیت میکنید حتما می‌دانید که برای انجام امور گمرکی، هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود که باید به حساب بانک ملی واریز شود. با تعیین این هزینه، تفاوت قیمت خودروی وارداتی در داخل و خارج از کشور تعیین می‌شوددر نتیجه قیمت  ماشین وارداتی با قیمت جهانی آن در ایران  تفاوت دارد و هزینه‌های حرکتی رو به رشدی دارند. در نتیجه واردات خودرو از کالاهای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. واردات خودرو از دبی باید بر اساس قوانین مربوط به خودرو تعیین و اعمال شود. واردات خودرو در ایران  55 درصد حقوق و عوارض گمرکی دارد. این در حالی است که ماشین‌های سواری دارای 75 درصد حقوق و عوارض گمرکی نیز می‌شوند.

 

تعرفه واردات ماشین‌های هیبردی از دبی به ایران

در ارتباط با تعرفه ماشین‌های هیبریدی هم باید بدانید که، خودروهای متناسب با نوع و حجم و پایه بنزین، هیبرید و دیزل هیبرید که می‌توانند با اتصال به منبع خارجی شارژ شوند، حق گمرکی برابر 5 تا 45 درصد را دارند. واردات خودرو شامل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 4 درصد مالیات علی‌الحساب، عوارض هلال احمر برابر با یک درصد حقوق ورودی و 5 درصد از ارزش به عنوان عوارض واردات خودرو، مبلغ استاندارد آن که برابر 8 در هزار ارزش سیف است.

 

مزیت واردات و تجارت خودرو از دبی

واردات خودرو و شایر  وسایل نقلیه از دبی از جمله تجارت‌های پرسود است و فروش خوبی هم در ایران دارد. از جمله مزایای تجارت خودرو از دبی می‌توانیم به کمتر بودن هرینه‌های حمل و نقل برای بازرگانان و تاجران ایرانی به دلیل همسایگی با دبی با ایران و مسافت کم بین دو کشور اشاره کرد.

واردات خودرو از دبی به ایران
واردات خودرو از دبی به ایران

واردات خودرو دست دوم از دبی

تمامی تاجران برای واردات خودرو نو از دوبی به ایران اقدام نمی‌کنند، برخی از تاجران خودرو‌های دست دوم که در حد نو هستند را از دبی به ایران وارد می‌کنند برخی از آن‌ها علاقه زیادی به وارد کردن خودروهای دست دوم و کارکرده دارند. این تجارت هم مانند واردات خودروهای آکبند و صفر به دانستن اطلاعات به روز درباره قوانین مربوط به واردات خودرو و تجارت نیاز دارد. به همین دلیل و به دلیل تفاوت قیمت چشمگیر بین اتومبیل نو و دست دو، بازار واردات خودرو دست دو از دبی  بسیار داغ است و در طول این سال‌ها رشد خیلی خوبی داشته است  به طوری که در بازار امارات اتومبیل دست دوم کمیاب است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده خودرو چقدر است؟

با توجه به این نکته که چند سالی است واردات خودرو از دبی ممنوع شده است و اکنون مجدد امکان واردات فراهم شده است به قرار است به روال قبل خود باز گردد باید نسبت به مالیاتی که به وارد این نوع کالا تعلق می‌گیرد اطلاعات خود را به روز کنید چرا که مالیات بر ارزش افزوده به نرخ روز محاسبه می‌شود و با گذشته متفاوت است. در سال‌های گذشته نرخ مالیت بر ارزش افزوده خودروهای وارداتی براساس بودجه سال 10 درصد افزایش داشته است. اما از سال 1364 به بعد این درصد به 20 افزیش پیدا کرده است و در ماده شش قانون دریافت مالیات مقطوع نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 30 درصد هم افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه چند ماهی اسا که واردات  مجدد خودرو از کشور دبی به ایران آزاد شده است تاجران مجددا فعالیت خود در این حوزه را از سر گرفته‌اند.

 

وارد کردن خودرو از دبی چگونه امکان پذیر است؟

حالا  که متوجه روند وارد کردن خودرو از دبی شده‌اید، می‌خواهیم بیشتر درباره وارد کردن این کالا بعد از سال‌های زیاد ممنوعیت به ایران  صحبت کنیم و براتان بگوییم چطور می‌توانید این روند را با هزینه‌های کمتر و سودآوری بیشتری انجام دهید.

اگر می‌خواهد در تجارت با دبی برای وارد کردن خودرو از این کشور موفق باشید باید از قوانین و مقرارات مربوط به این کشور به خوبی اطلاعات داشته باشید. شما باید در امر واردات خودرو از دبی مرحله خرید و امور گمرکی را به درستی و با موفقیت پشت سر بگذارید تا بتوانید کالاهای خریداری شده را که همان خودروهای وارداتی هستند بدون مشکل وارد ایران کنید. بهتر است که انجام این امور کارها را به شرکت‌های بازرگانی واگذار کنید که صفر تا صد کارهای وارداتی از دبی بدون واسطه برای شما با کمترین هزینه‌ها انجام می‌دهند.

 

روند پلاک کردن خودروهای وارداتی از دبی

پس از آنکه تمام مراحل مربوط به خرید و واردات خودرو از دبی را پشت سر گذاشتید باید خودرویی که به ایران وارد کرده‌اید را در ایران پلاک گذاری کنید این مرحله یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل وارد کردن خودرو به ایران از دبی است.

قانونی برای پلاک کردن خودروهای وارداتی مشخص شده است، این قانون عبارت است از آن دسته از خودروهایی که مصرف بنزین و سوخت آن‌ها 6 لیتر در هر 1000 کیلومتر باشد عوارضی که باید به دولت پرداخت کنند نزدیک به 10 درصد ارزش سیف خودرو خودرو وارداتی است. فراموش نکنید که هزینه‌های واردات خودرو از دبی به ایران به این هزینه محدود نمی‌شوند، سایر هزینه‌های مربوط به پلاک کردن خودروهای وارداتی از کشور دبی عبارتند از:

مالیات شماره گذاری

عوارض شماره گذاری

هزینه مربوط به حساب مالیاتی مالیاتیمزایای واردات کردن خودرو از دبی برای ایرانیان

فعالیت تجاری در حوزه وارد کردن خودرو از دبی توسط بسیاری از کشورها همچون آمریکا، ترکیه، هند انجام می‌شود که برای هر کدام از این کشورها تجارت با کشوردبی مزیت‌های زیادی دارد.

مزیتی که تجارت با دبی برای ایرانیان دارد بیشتر از سایر کشورهایی است که با دبی تجارت می‌کنند، خصوصا تجارت در زمینه واردات خودرو از دبی به ایران. پس از سال‌ها ممنوعیت واردات خودرو از دبی و سایر کشورهای خارجی بدون شک آزاد شدن این تجارت مورد استقبال بسیاری از طرف تاجران و بازرگانان قرار گرفته است و اغلب افراد به تجارت در این حوزه علاقه مند شده‌اند. با توجه به این مسئله که تاجران ایرانی زیادی به تجارت در حوزه خودرو مشغول هستند و در سال‌های ممنوعیت واردات خودرو سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند آغاز مجدد این تجارت برای آن‌ها  مزیت‌های زیادی دارد. مهم ترین و اصلی ترین مزیت واردات خودرو از دبی برای ایرانیان عزیز هزینه مقرون به صرفه تر برای واردات خودرو خصوصا در حوزه حمل و نقل خودرو از دبی به ایران است.

دبی یکی از کشورهای تجاری بین المللی در خاورمیانه است که برای وارد کردن هر نوع کالایی هزینه بسیار کمی را برای ترخیص و واردات کالا از تاجران دریافت می‌کند به همین دلیل برای تاجران یک انتخاب مناسب است. تنها هزینه کم برای وارات خودرو از مزایای این تجارت برای ایرانیان نیست، از دیگر مزایای واردات خودرو از دبی برای ایرانیان می‌توانیم به زمان ارسال مناسب خودرو‌ها اشاره کنیم، کمترین زمان برای ارسال کالا در دنیای تجارت مربوط به واردات خودرو از دبی به ایران است.

دلیل این ارسال سریع فاصله و مسافت کم بین ایران و دبی است، همین مسئله باعث علاقه‌مندی بسیاری از تجار ایرانی برای تجارت با کشور دبی شده است.

در این بین بحث تحریم‌ها را نیز نباید نادیده گرفت و فراموش کرد. با توجه به اینکه ایران در تحریم با بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد بنابراین هر تجارت با کشور‌های تحریمی برای تاجران ایرانی غیر ممکن است. دبی سختی‌ها و وجود تحریم‌ها را برای بازرگانان ایرانی آسان و راحت کرده است.

شرایط واردات خودرو
شرایط واردات خودرو

مراحل وارد کردن خودرو از دبی به ایران

هر ماشینی باید در وزارت صنعت و معدن تجارت صبت شود و مجوز ورود به ایران را، برای دریافت این مجوز اطلاعت مختلفی بررسی می‌شوند مانند شرکت تولید خودرو مدل خودرو سال ساخت و کد موتور می‌باشد. مراحل واردات و خرید خودرو از دبی به ایران عبارتند از:

گرفتن مجوز‌های مربوط به آن در وزارت صنعت و معدن و صدور کارت بازرگانی دریافت یک کد ۱۶ رقمی که در گمرک ایران اظهار و ثبت می‌شود.

خرید ماشین مورد نظر و ثبت سفارش شده از دبی.

بارگیری خودرو در بندر جبل علی با اسناد خودرو در دبی.

تحویل گرفتن خودرو از گمرک بندر عباس.

خودرو‌ها با کد ثبت سفارش شده در وزارت صنعت و معدن در گمرک ایران اظهار می‌شود.

تشریفات گمرکی انجام می‌شود وحقوق گمرکی و مالیات توسط مالک خودرو‌ها پرداخت می‌شود، بازدید انجام می‌شوند و مجوز بارگیری صادر می‌شود.

خودرو‌ها با مجوز بارگیری از گمرک خارج می‌شوند و به پارکینگ مجموعه ارسال می‌شوند و کاردکس آن صادر می‌شوند. بدون کاردکس خودرو پلاک نمی‌شود و ارزش قانونی ندارد.

کاردکس و سند گمرکی ماشین به همراه بیمه ارسال می‌گردد برای شماره گذاری خودروو در نهایت خودرو شماره گذاری می‌شود. حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومن بستگی به قیمت و ارزش خودرو دارد که با توجه به آن محاسبه می‌شود.

 

تعرفه گمرکی برای ماشین‌های وارداتی از دبی به ایران

اگر سال‌های زیادی است که درحوزه  تجارت خودرو فعالیت کرده‌اید می‌دانید که برای کارها و امور گمرکی، هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود که باید به حساب بانک ملی واریز گردد. با تعیین این هزینه، تفاوت قیمت خودروی وارداتی در داخل و خارج از کشور مشخص می‌شود.

 

تعرفه واردات ماشین‌های هیبردی از دبی به ایران | واردات ماشین از دبی چقدر هزینه دارد؟

قیمت خودرو به درهم + کل هزینه‌های گمرکی +‌هزینه‌های پلاک خودرو + هزینه‌های کارت بازرگانی و مالیات خودرو

شرایط خاص برای واردات خودروهای هیبریدی

هزینه‌های واردات خودروهای هیبریدی کمتر از خودروهای بنزینی است. این هزینه‌ها عبارت است از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۴ درصد مالیات علی الحساب، عوارض هلال احمر، ۱ درصد حقوق ورودی، ۵ درصد عوارض واردات ماشین

تعرفه واردات خودرو

وزارت صمت تعرفه واردات خودرو را تا سقف قیمت ۲۰ تا ۲۵‌هزار دلار و حجم موتور بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی اعلام کرده است. بنابراین به هر میزان که حجم موتور ماشین بالاتر باشد و قیمت آن گران تر باشد تعرفه واردات خودور و مالیات آن نیز  افزایش پیدا می‌کند، افزایش مالیات نقل و انتقال خودرو را نیز در ادامه برای این خودرو‌ها اعمال می‌شوند.

شماره گذاری خودرو

با توجه به تصمیم دولت اعلام شده است که به ازای شماره گذاری هر ماشین وارداتی باید 1 تا 3 خودروی فرسوده اسقاط شوند. واردات خودرو برای شماره‌گذاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی منحصر به خودروهای هیبریدی یا تمام برقی است.

تعداد خودرو‌های وارداتی

براساس بررسی کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گرفته شده است که خودرو‌های کم مصرف و ایمن بدون سقف و محدود وارد کشور شوند. دیگر خودرو‌ها نیز با تعداد 70 هزار واردات برای هرسال تصویب شده‌اند. از بین این 70 هزار، 50 هزار سهم خودروهای بنزینی و سواری و 20 هزار دستگاه سهم خودروی هیبریدی، برقی و دوگانه سوز است.

 

واردات خودرو از امارات، شرایط و ضوابط

واردکنندگان برای واردات خودرو از دیگر کشور‌ها باید به شرایط و ضوابط تصویب شده توسط مجلس دانش کامل داشته باشند و آن‌ها را رعایت کنند تا در زمان واردات کالا دچار مشکل نشوند. شرایط و قوانین مجلس برای واردات خودرو عبارتند از:

اولویت با واردات خودروهای برقی، هیبریدی و کم‌مصرف است.

بازه قیمتی خودروهای وارداتی بین 700 میلیون تا 1. 5 میلیارد تومان می‌باشد.

شرکت‌های وارد کننده باید استاندارد‌های لازم را اخذ کرده باشند.

خدمات پس از فروش برای واردکنندگان خودرو الزامیست.

سقف واردات خودرو باید از طرف وزارت صمت تعیین گردد.

برخورداری از نمایندگی رسمی خودروساز خارجی الزامی است.

واردکنندگانی برای انتقال فناوری و تولید داخلی اقدام می‌کنند، از طرف وزارت صمت، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

واردکنندگان علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی، باید گواهی اسقاط خودروی معادل را دریافت کنند.

قوانین واردات خودرو در قانون طرح ساماندهی، به مدت 5 سال از تاریخ ابلاغ آن اعتبار دارد.

 

شرایط خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی باید موارد زیر را در بر بگیرد:

قطعات یدکی ضروری باید پیش از واردات تامین شوند.

تجهیزات و اسناد خدمات پس از فروش باید در داخل کشور شوند.

به ازای واردات هر 1000 خودرو یک نمایندگی پس از فروش الزامی است.

جهت واردات زیر 1000 خودرو یک نمایندگی الزامی است.

 

نرخ مالیات بر ارزش افزوده خودرو

با توجه به این که در چند سال گذشته واردات خودرو از دبی ممنوع بوده است و اکنون مجددا باز شده است به روال قبل خود باز گشته است، باید نسبت به مالیاتی که به واردات به این کالاها  تعلق می‌گیرد اطلاعات کامل و به روزی داشته باشید. در سال‌های گذشته نرخ مالیت بر ارزش افزوده خودروهای وارداتی براساس بودجه 10 درصد افزایش داشته است. در ماده شش قانون دریافت مالیات مقطوع نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 30 درصد افزایش یافته است.

هزینه واردات خودرو
هزینه واردات خودرو

واردات خودرو از جزیره کیش

یکی از مزایای منطقه آزاد کیش این است که شما می‌توانید بهترین خودروهای روز دنیا را چه از آسیا و چه از اروپا با قیمت‌های مناسب به ایران وارد کنید.

خودرو در منطقه آزاد کیش از مناسب تری دارد زیرا در این منطقه شرایط گمرکی و هزینه‌های بازرگانی کمتر و قیمت خودرو نیز ارزان تر از شهرهای دیگری مانند تهران و اصفهان است.

به همین دلیل می‌توانند با شرایطی راحت تر خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند، یکی از قوانین اصلی خرید و واردات خودرو در جزیره کیش داشتن حداقل سن قانونی 18 سال و ساکن بودن فرد در جزیره به صورت کامل است.

قانون کلی بدین صورت است که فرد اوردک ننده باید سن قانونی داشته باشد و حداقل به مدت سه سال در جزیره کیش ساکن باشد و شرکت‌ها نیز باید حداقل یک سال سابقه کسب و کار در منطقه را داشته باشند تا بتوانند خودرو از کیش به ایران وارد کنند. در منطقه آزاد کیش اجازه واردات خودروهای آمریکایی و خودروهایی که حجم موتور بالایی دارند برای مثال بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی دارند داده نمی‌‌شود.

 

واردات خودرو دست دوم از دبی

واردات خودرو دست دوم از دبی به ایران آزاد است اما تابع شرایطی است که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

واردات خودرو از برندهای مختلف به داشتن خدمات پس از فروش در ایران وابسته است.

عمر خودرو نباید بالای ۵ سال باشد.

 

شرایط مجلس برای واردات خودرو

مجلس شورای اسلامی با ۴ شرط مجوز واردات خودرو به کشور را آزاد کرده است:

واردات خودرو به ازای ارز تأمین شده از محل فروش نفت یا صادرات آن باشد.

واردات خودرو با سرمایه به‌دست آمده از محل صادرات خودرو باشد.

واردات خودرو با سرمایه‌های ارزی خارج از ایران باشد.

واردات خودرو با سرمایه به‌دست آمده از محل صادرات قطعات خودرو باشد.

 

شرایط واردات خودرو دست دوم از مناطق آزاد به ایران

تنها خودروهای غیر آمریکایی مناطق آزاد شامل این مصوبه هستند. نرخ سود بازرگانی برای واردکننده نباید از ۲۰ درصد بیشتر باشد. این نرخ باید در مقایسه با قیمت ماشین در بازار و متناسب با نوع خودرو و سال ساخت محاسبه شود. در صورت مشاهده موارد مغایر با این تبصره، دولت باید برای تعدیل نرخ سود بازرگانی اقدام کند. واردات ماشین کارکرده به ایران برای سازمان‌های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و شرکت‌های وابسته به آن ممنوع است. دستگاه‌های ماده ۵ قانون خدمات کشوری، نمی‌توانند برای واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی اقدام کنند.

 

سخن پایانی

تصویب قانون واردات خودرو دست دوم از دبی، در دسته خبرهای خوش سال ۱۴۰۲ قرار دارد. در این مقاله ورود ماشین‌های کارکرده  و واردات خودرو از دبی به ایران را بررسی کردیم براساس نظر کارشناسان واردات خودرو دست دوم می‌تواند، به تنظیم قیمت ماشین در بازار خودرو ایران کمک کند. واردات خودرو دست دوم از دبی و سایر کشور‌ها برای اغلب افراد مفید است. با توجه به این‌که بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داغ است. اگر قصد خرید و واردات انواع خودرو و واردات لوازم یدکی و قطعات خودرو از دبی را دارید توصیه می‌کنیم با افراد حرفه‌ای در این حوزه همکاری کنید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *