واردات ظروف یکبار مصرف از چین

واردات ظروف یکبار مصرف از چین
فهرست مطالب نمایش

در سال‌های اخیر استفاده از ظروف یکبار مصرف در رستوران‌ها و مراکز مختلف در ایران و دنیا افزایش پیدا کرده است. با توجه به این که فرایند تولید این ظروف برای این که سلامت و سالم باشند باید به صورت تخصصی انجام شود، تولید این دسته از محصولات به استفاده از دستگاه‌های مختلفی نیاز دارد که باید استاندارد باشند بر همین اساس هر کشور و هر کارگاهی توانایی و صلاحیت تولید اینظروف برای استفاده افراد را ندارد. با توجه به این که تعداد مراکزی که در ایران ظروف یک بار مصرف را به صورت استاندارد تولید می‌کنند کم و محدود هستند، واردات ظروف یکبار مصرف از چین برای رفع نیاز داخلی انجام می‌شود.

واردات ظروف یکبار مصرف از چین یکی از پرسودترین کالاها برای تجارت در ایران است که تاجران به انجام آن مشغول هستند و رونق خوبی دارد،  این واردات به این خاصر سودآور است که ظروف یکبار مصرف دارای کابردی وسیع در زندگی روزمره ما هستند. این ظروف را می‌توانید برای هرنوع پخش غذا و نوشیدنی در هر موقعیتی استفاده کنید.

 

واردات از چین

واردات ظروف یکبار مصرف

برای اینکه بتوانید به موضوع واردات ظروف یکبار مصرف از چین به‌خوبی تسلط پیدا کنید باید مراحل انجام آن را که شامل خرید این ظروف یکبار مصرف، ترخیص این ظروف از گمرک کشور چین و ارسال آنها به ایران هستند به‌خوبی بشناسید. سپس باید نکاتی که برای انجام درست این مراحل لازم است اجرا شوند به خوبی بشناسید و اجرا کنید. در انتها هم باید شرکتی که می‌تواند کارهای واردات ظروف یکبار مصرف شما را انجام بدهد بشناسید و از آن برای انتقال کالاهای خود کمک بگیرید.

 

ظروف یکبار مصرف و کاربردهای آن

حتما شما هم در مکان‌ها، مراسم‌ها، ادارات یا زمان خرید انواع غذاهای آماده از بیرون خانه با ظروف یکبار مصرف را دیده‌اید. این ظروف را برای این کار می‌سازند که برای غذارسانی یا پخش نوشیدنی درشرایطی خاص نیازی نباشد از بشقاب‌ها و دیگر لوازم فلزی یا چینی که جابجایی آنها دشوار است و تمیزکردن آنها پس استفاده وقت گیر و دشوار است استفاده کرد. مثلا درمراسم‌های مذهبی و پخش نذری تنها با ظروف یکبار مصرف ممکن است.

 

ظروف یکبار مصرف مروج فرهنگ یک بار استفاده از وسایل هستند و به روند انجام کارها سرعت می‌دهند. باتوجه‌به این توضیحات واردات ظروف یکبار مصرف در ایران متقاضی زیادی دارد و جزو پرسودترین واردات وسایل از کشور چین به ایران است چرا که کاربردهای این ظروف در هر مراسمی را دیده‌ایم و درنتیجه تقاضا برای آن بسیار بالا است اما زمانی این واردات پرسود است که به‌روش درستش انجام شود و کالا‌ها کیفیت قابل قبول برای استفاده را داشته باشند.

 

واردات ظروف یکبار مصرف

برای واردات ظروف یکبار مصرف از چین باید هرمرحله به‌درستی انجام شود شما باید حتما این مراحل و نکات هرکدام از آنها کاملا بررسی کنید. همانطور که گفتیم مراحل انجام این واردات شامل خرید ظروف یکبار مصرف از چین، ترخیص ظروف یکبار مصرف خریداری شده از گمرک این کشور و درنهایت ارسال آنها از چین به ایران هستند. مثلا مرحله خرید خود دارای ۳ نکته بسیار اساسی است که اگر قصد دارید واردات شما پرسود باشد باید حتما آنها را رعایت کنید. درادامه ابتدا این نکات خرید ظروف یکبار مصرف را بررسی می‌کنیم و سپس نکات دیگر مراحل را بررسی خواهیم کرد.

 

خرید ظروف یکبار مصرف

خرید ظروف یکبار مصرف اولین مرحله برای واردات ظروف یکبار مصرف از چین به ایران به صورت قانونی است. این مرحله همانطور که اشاره کردیم سه نکته مهم دارد که باید به آنها توجه شود. این نکات عبارتند از خرید این اجناس از یک شرکت معتبر، خرید آنها به‌روش عمده و درنهایت ارسال یک فرم درخواست خرید کاملا مناسب برای خرید رسمی این ظروف یکبار مصرف از شرکت موردنظر.

اولین نکته خرید ظروف یکبار مصرف از یک شرکت معتبر است باید کیفیت ظروف یکبار مصرف وارد شده توسط شما تضمین شوند. اگر ظروف یکبار مصرف خریداری شده توسط شما دارای کیفیت کافی نباشد متقاضی زیادی در بازار ایران ندارند و درنتیجه سودی عاید شما نمی‌شود.

 

خرید عمده ظروف یکبار مصرف

گام دوم مرحله اول واردات ظروف یکبار مصرف از چین یعنی خرید این ظروف به صورت عمده هم برای این است که سود واردات شما ماکزیمم شود. درقسمت سود واردات ظروف یکبار مصرف به طوردقیق توضیح می‌دهیم که چگونه خرید عمده این ظروف منجربه ماکزیمم شدن سود واردات آنها می‌شود، دراین نوع خرید شما می‌توانید تعداد زیادی ازاین اجناس را با قیمتی مناسب از چین خریداری کرده و در بازار ایران با قیمتی مناسب به‌فروش برسانید. همین امکان سبب می‌شود که بتوانید سودی مناسب از فروش این ظروف یکبار مصرف کسب کنید.

 

خرید عمده ظروف یکبار مصرف

نکته مهم دیگر که درمورد خرید عمده ظروف یکبار مصرف وجود دارد این است که اگر ظروف موردنیاز خود را از چین به این روش خریداری نکنید واردات شما توجیه اقتصادی ندارد دراین صورت مجبور می‌شوید که برای هربار خرید این ظروف یکبار مصرف به چین سفر کنید و برای واردات آنها هزینه کنید. این موضوع سبب می‌شود هرچه سرمایه دارید خرج هزینه واردات ظروف یکبار مصرف از چین شده و اصلا سودی برای شما باقی نماند.

 

خرید ظروف یکبار مصرف از چین

نکته سوم واردات ظروف یکبار مصرف از چین در گام خرید که باید به آن توجه کنید این است که حتما در ارسال درخواست رسمی خرید این ظروف به درست تکمیل کردن پیش‌فاکتور یا پروفرما توجه کامل داشته باشید. مراقب باشید که در این مرحله پروفرمای خرید ظروف یکبار مصرف را به صورت کامل تکمیل کنید.

اطلاعاتی که باید برای تکمیل این پیش‌فاکتور وارد پروفرما کنید عبارتند از قیمت خرید ظروف یکبار مصرف، تعداد درخواستی، چگونگی پرداخت هزینه خرید آنها، اطلاعات شرکت فروشنده و اطلاعات شرکت خریدار. اگر در پروفرما اطلاعات مبهم باشد فرایند نهایی خرید ظروف یکبار مصرف ناقص مانده و شما نخواهید توانست خریدی مناسب داشته باشید.

پس از اینکه این سه نکته را در مرحله خرید واردات ظروف یکبار مصرف از چین را رعایت کردید و پروفرمای خرید این محصولات به دست شرکت فروشنده رسید، اقدام به تهیه ظروف درخواستی شما می‌کنند و اگر مشکلی وجود نداشته باشد آنها را برای ارسال قانونی به ایران تحویل گمرک چین می‌دهند. دراین مرحله شما باید برای ترخیص این کالاها به اداره گمرک چین بروید و درخواست ترخیص کالاها را به آنها بدهید.

 

ترخیص ظروف یکبار مصرف

گام دوم واردات ظروف‌ی کبار مصرف از چین ترخیص این محصولات از گمرک چین است. برای ترخیص این ظروف یکبار مصرف از کشور چین لازم است که مدارکی را تهیه و به گمرک این کشور تحویل دهید این مدارک عبارتند از کارت بازرگانی، پروفرمای خرید این محصولات و البته بارنامه آنها.

بازرسان گمرک چین پس از دریافت این مدارک اقدام به بررسی ظروف یکبار مصرف می‌کنند و اگر ازنظر قانونی مشکلی نداشته باشند برای آنها برگه تخریص صادر می‌کنند و شما در این مرحله می‌توانید کالاهای خودتان  را تحویل بگیرید و به ایران ارسال کنید.

 

وارد کننده ظروف یکبار مصرف

برای انجام هرکدام از مراحل واردات ظروف یکبار مصرف از چین باید فردی در این کشور حضور داشته باشد و پیشروی قانونی کارها را پیگیری کند. این شخص مسلما خود شما نیستید چراکه نه تجربه خرید، ترخیص و ارسال کالا از چین را دارید و نه با قوانین گمرک و خرید ظروف یکبار مصرف از چین آشنایی کافی دارید. به همین دلیل است که باید کارهای واردات خود را به یک شرکت بازرگانی واسطه بسپارید تا انجام این مراحل را به‌جای شما برعهده بگیرد.

 

حمل و نقل ظروف یکبار مصرف

آخرین گاک برای واردات ظروف یکبار مصرف از چین  ارسال این اجناس از کشور چین به ایران است. برای اینکه بتوانید ظروف یکبار مصرف خریداری شده خود را از چین به ایران ارسال کنید می‌توانید از ۳ روش استفاده کنید. روش اول این است که ازطریق کارگو زمینی اقدام کنید که درآن از یک قطار باری برای انجام اینکار استفاده می‌شود.

 

راه دوم این است که کار واردات را با کارگو دریایی انجام دهید که درآن از یک کشتی باری برای ارسال کالاها استفاده می‌شود و روش سوم نیز استفاده از کارگو هوایی است که درآن از هواپیمای باری برای اینکار استفاده می‌شود هر چند که البته متداول‌ترین راه استفاده از کارگو دریایی است.

 

سود واردات ظروف یکبار مصرف

سود واردات ظروف یکبار مصرف از چین به ایران به دلیل روش خرید این ظروف یعنی خرید عمده است. اگر شما ظروف مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری می‌کنید درواقع آن‌ها را با قیمتی پایین و باتعداد بالا از چین خریداری می‌کنید و با قیمتی بالاتر در بازار ایران به‌فروش می‌رسانید. اختلاف قیمت میان خرید آنها از بازار چین و فروش آنها در بازار ایران تعیین‌کننده سود این واردات است که هرچه این اختلاف بیشتر باشد نتیجتا سود واردات ظروف یکبار مصرف از کشور چین هم بیشتر می‌شود.

برای واردات ظروف یکبار مصرف از چین لازم است که بدانید تقاضا برای خرید این اجناس در بازار ایران بالا است. درواقع درهرجایی که نیاز باشد بدون صرف انرژی زیادی از مردم پذیرایی شود می‌توان از این ظروف استفاده کرد. مثلا در مراسم‌های مذهبی، عذاداری‌ها، عروسی‌ها، رستوران‌های بیرون بر و مراسمات خانگی همگی نیاز به استفاده از این ظروف یکبار مصرف دارند.

 

انواع ظروف یکبار مصرف کاغذی

کاغذ پلی اتیلن ماده اولیه ظروف یکبار مصرف کاغذی را تشکیل می‌دهد برای ساخت این ظروف، کاغذهای مخصوص درون دستگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرند و در ابعاد گوناگون برش می‌خورند. پس از آن در بسته‌بندی‌های مشخص قرار می‌گیرند و آماده عرضه می‌شوند. این محصولات دامنه وسیعی از ظروف یکبار مصرف را شامل می‌شوند؛ انواع لیوان، انواع قیف، انواع پیش دستی و کاسه از جمله ظروف کاغذی هستند که از چین وارد می‌شوند. واردات این ظروف به ایران به آسانی انجام می‌شود و سود فراوانی دارند.

 

انواع ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی قیمت ارزان‌تری دارند و برای واردات آن‌ها سرمایه کمتری نیاز است با توجه به کاربرد گسترده‌ای که ظروف پلاستیکی در زندگی امروزه دارند؛ کیفیت آنها اهمیت بالایی دارد. کشور چین با برخورداری از بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا، بهترین کارخانه‌های تولید ظروف پلاستیکی در خاورمیانه را دارد برای تولید این ظروف روش‌های مختلفی وجود دارد که متداول‌ترین آن‌ها عبارتند از روش نیمه فرمینگ و روش ترموفرمینگ.

 

دو روش‌ تولید ظروف یکبار مصرف

روش نیمه فرمینگ: در این روش مواد اولیه را با حرارت بالا ذوب می‌کنند تا به آسانی وارد دستگاه بشوند و حالت بگیرند. پس از ورود مواد اولیه به دستگاه، آن‌ها را فشرده می‌کنند و به شکل دلخواه در می‌آورند.

روش ترموفرمینگ: ظروف پلاستیکی تولید شده به کمک این روش کیفیت بالاتری دارند. در این روش ابتدا مواد اولیه به ضخامت و طول مورد نظر در می‌آیند و بعد از آن گرم شده و برای حالت گیری آماده می‌شوند.

 

واردات کدام ظروف یکبار مصرف سود بیشتری خواهد داشت؟

فروش ظروف با تم‌های مختلف برای جشن‌ها در ایران بازار خوبی دارند این ظروف اکثرا با طرح‌های فانتزی دخترانه و پسرانه با رنگ‌ها و مدل‌های متنوع به کشور وارد می‌شوند. تقاضا و فروش ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و کاغذی در مناسبت‌های خاص افزایش پیدا می‌کند مانند محرم. با برنامه‌ریزی درست و در نظر گرفتن جوانب، می‌توانید سود خوبی از فروش این محصولات در بازه‌های زمانی مختلف کسب کنید.

 

واردات ظروف یکبار مصرف از چین، دبی و هند

ظروف‌ یکبار مصرف از کشورهای گوناگونی به ایران وارد می‌شوند. از کشورهای پیشرو برای صادرات ظروف کاغذی می‌توان به چین، امارات و هند اشاره کرد. اگر به تازگی پا به عرصه تجارت گذاشته‌اید، باید بدانید که واردات انواع ظروف یکبار مصرف از آسان‌ترین تجارت‌ها است. با آگاهی داشتن از مراحل و تسلط به قوانین بازرگانی، می‌توانید این ظروف را به ایران وارد کنید و سود خوبی از فروش آنها کسب کنید.

واردات ظروف یکبار مصرف دارای سه مرحله پیش از خرید، خرید و پس از خرید است:

پیش از خرید

دریافت کارت بازرگانی

بررسی بازار و انتخاب کالاهای وارداتی

دریافت مجوزهای لازم

پیدا کردن تامین کننده مناسب

خرید

مذاکره با فروشنده

درخواست پیش فاکتور

امضای قراردادهای لازم

بیمه محموله

انتقال وجه برای فروشنده

دریافت مجوزهای ورود

انجام تشریفات گمرکی

ترخیص کالا

حمل و نقل محموله

 

بهترین روش حمل برای واردات ظروف یکبار مصرف چیست؟

ظروف یکبار مصرف حجم بالایی دارند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند برای واردات این محصولات بهتر است کانتینرها را به صورت اختصاصی اجاره کنید این روش FCL نامیده می‌شود، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است و در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کند. در روش FCL تمام ظرفیت کانتینر توسط محصولات یک خریدار تکمیل می‌شود و امنیت بالاتری برای حمل و نقل کالاها وجود دارد. کل محموله موجود در کانتینر یک پروانه گمرکی دریافت می‌شوند و تنها یکبار بررسی می‌شوند. اگر یک کانیتنر را به صورت اختصاصی اجاره می‌کنید حواستان به مهلت محدود اجاره باشد، وگرنه باید مبلغ زیادی را به عنوان دموراژ به صاحب کانتینر بپردازید.

دموراژ جریمه‌ای است که بابت تاخیر در عودت کانیتنر از افراد گرفته می‌شود. گاهی اوقات در فرایند حمل کالاها دیرکردی پیش می‌آید و صاحب کانتینر مبلغی را برای جبران این تاخیر دریافت می‌کند؛ این مبلغ دموراژ نام می‌گیرد. اگر از روش حمل FCL حمل محموله با یک کانتینر اختصاصی استفاده می‌کنید حواستان به دموراژ و جریمه‌های تاخیر باشد.

هرساله حجم زیادی از ظروف یکبار مصرف از کشورهای چین، امارات و هند به ایران وارد می‌شود. شما با دانستن مراحل واردات و شناختن انواع ظروف یک بار مصرف می‌توانید وارداتی سودآور و موفق داشته باشید. شما  می‌توانید برای واردات ظروف پلاستیکی با شرکت‌های معتبر بازرگانی همکاری کنید. این شرکت‌ها، به شما کمک می‌کنند تا با واردات ظروف یکبار مصرف سود فراوانی کسب کنید.

ظروف یک‌بار مصرف عمده  عبارتند از مواد کاغذی، مقوایی یا پلاستیکی که به شکل لیوان، دیس، بشقاب، کارد و چنگال، قاشق، کاسه و … درآمده و به دلیل عدم استحکام کافی پس از یک یا چندبار استفاده از بین رفته و قادر به استفاده مجدد نیستند. شستن ظروف چینی، استیل، شیشه‌ای یکی از چالش‌هایی است که افراد خانه‌دار با آن روبه‌رو هستند. به همین دلیل  برای رهایی از مشکل شستن ظروف زیاد که در مراسم‌هایی مانند تولد، ختم  استفاده می‌شوند، ظروفی ارزان قیمت و کاربردی تحت عنوان ظرف‌های یک‌بار مصرف ابداع شده و به بازار مصرفی جهانی عرضه شدند.

 

مجوزهای لازم برای ترخیص ظروف یک‌بار مصرف از گمرک

ترخیص کاری که قصد ترخیص ظروف یک‌بار مصرف کاغذی از گمرک را دارد، باید نسبت به دریافت مجوز ارزی از دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار جهت تخصیص ارز اقدام کنید. دریافت مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مصارف انسانی ظرف یکبار مصرف کاغذی یا مقوایی و اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی برای مصارف حیوانی آن ضرورت دارد.

 

تعرفه گمرکی برای ترخیص ظروف یک‌بار مصرف

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ظروف یک بار مصرف کاغذی یا مقوایی از جنس بامبو برابر 48236100 است که از حقوق ورودی 20% و اولویت کالایی 4 برخوردار است و تعرفه ورودی آن برحسب واحد کیلوگرم محاسبه می‌شود.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ظروف یک‌بار مصرف کاغذی یا مقوایی از سایر مواد برابر 48236900 است که از حقوق ورودی 10% و اولویت کالایی 4 برخوردار است و تعرفه ورودی آن برحسب واحد کیلوگرم محاسبه می‌شود.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی ذیل ردیف 3924 قرار داده می‌شود.

برای واردات ظروف یکبار مصرف از چین چه مراحلی باید طی شوند؟

مراحل لازم برای واردات این ظروف از چین به ایران عبارتنداز خرید این ظروف از چین، ترخیص آنها از گمرک این کشور و ارسال آنها به ایران.

برای افزایش سود واردات ظروف یکبار مصرف از چین چه کار کنیم؟

بهترین کار برای افزایش شدن این سود خرید آنها از یک شرکت معتبر در چین و استفاده از روش خرید عمده این ظروف از چین است.

مدارک لازم برای ترخیص ظروف یکبار مصرف از گمرک چین چه مدارکی هستند؟

این مدارک عبارتند از بارنامه، کارت بازرگانی و البته پروفرمای خرید ظروف یکبار مصرف از چین.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *