واردات پارچه و لباس از چین

واردات پارچه و لباس از چین

یکی از مهم‌ترین صنایع در هر کشور، صنعت پوشاک است. از گذشته تا به امروز پوشاک از اصلی‌ترین نیازهای مردم هر کشور بوده است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. پوشاک یکی از صنایع مهم در ایران است چرا که لباس جزو ضروریات زندگی مردم ایران به شمار می‌رود. یکی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لباس در ایران، پارچه است که حتماً باید به مقدار کافی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد تا آنها بتوانند پوشاک مختلف برای گروه سنین متفاوت را تولید کنند.

با توجه به اینکه تولید داخلی پارچه در ایران جوابگوی نیاز صنایع مختلف تولیدی پوشاک نیست، واردات پارچه از کشورهای مختلفی از جمله چین به ایران انجام می‌شود. در حال حاضر اغلب بازرگانان ایرانی معاملات تجاری خود برای خرید پارچه را با بازرگانان چینی انجام می‌دهند و پارچه مورد نیاز صنایع مختلف را وارد می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا نکات واردات پارچه از چین و مواردی که باید در حوزه تجارت پارچه از چین به ایران در نظر بگیرید را بررسی کنیم.

واردات از چین

واردات پارچه از چین به ایران راهی برای تامین صنعت پوشاک کشور است. صنعت پوشاک در ایران یکی از صنایع مهم به شمار می‌رود چرا که لباس از ضروریات زندگی هر فرد است. با توجه به اینکه تولید داخلی پارچه جوابگوی نیاز صنعت پوشاک نیست، واردات پارچه از کشورهای مختلف از جمله چین به ایران انجام می‌شود.

در حال حاضر بازرگانان ایرانی با بازرگانان چینی معاملات مختلفی را برای خرید انواع پارچه‌های متفاوت انجام می‌دهند و پارچه‌های مورد نظرشان را برای کشور خریداری و در اختیار شرکت‌های تولیدی پوشاک قرار می‌دهند. با توجه به شرایط تحریمی کشور ایران، در حال حاضر کشور چین یکی از بهترین مراکز برای واردات پارچه به ایران است. چین بعد از کشور آمریکا دومین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر توانسته به شکوفایی اقتصادی چشمگیری دست پیدا کند. میزان تولید پارچه مرغوب در چین بسیار بالا است و در حال حاضر چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان پارچه در جهان شناخته می‌شود. این کشور رابطه دوستانه‌ای با کشور ایران دارد به همین دلیل داد و ستدهای مالی با کشور چین راحت‌تر از سایر کشورها انجام می‌شود.

قیمت تمام شده خرید محصول نقش مهمی در قیمت نهایی محصولی که به فروش می‌رسد دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی در ایران نسبت به گذشته سخت‌تر شده است، عامل قیمت برای مردم اهمیت بالایی پیدا کرده است. وارد کردن پارچه‌های چینی سبب می‌شود که قیمت نهایی پوشاک نیز کاهش پیدا کند و بخش بیشتری از مردم بتوانند کالاهایی با کیفیت تهیه کنند قوانین واردات پارچه از کشور چین به ایران نسبت به سایر اقلام متفاوت است و شما به عنوان واردکننده باید با تمامی این قوانین آشنایی کامل داشته باشید. پس از اینکه قرارداد خرید کالاهای خود را با شرکت چینی امضا کردید، باید یک شرکت حمل و نقل معتبر در این حوزه پیدا کنید تا کالاهای خود را بدون بروز آسیب و مشکل از چین به ایران منتقل نمایید. علاوه بر این برای اینکه بار شما از گمرک خارج شود باید از شرکت بازرگانی ترخیص کالا نیز کمک بگیرید چرا که انجام این کارها برای شما به صورت جداگانه سخت و زمانبر خواهند بود.

شما باید برای وارد کردن پارچه به کشور از وزارت صمت مجوز مربوطه را دریافت کنید. در واقع قبل از اینکه قرارداد خود را با شرکت چینی ببندید حتماً باید از ممنوع نبودن واردات کالایی که انتخاب کرده‌اید اطمینان حاصل کنید. با توجه به حساسیت‌هایی که در امر واردات پارچه به ایران وجود دارد، حتماً از قوانین موجود در این زمینه  پیروی کنید تا مشکلی پس از وارد کردن کالا برای شما ایجاد نشود.

 

روش‌های واردات پارچه از چین به ایران

شما برای وارد کردن پارچه به کشور می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. با توجه به اینکه فاصله بین ایران و چین زیاد است، استفاده از راه‌های دریایی و هوایی برای انتقال بار روش‌های مناسب‌تری هستند. اگر شما بار خود را به روش دریایی به ایران منتقل می‌کنید، بار شما در ابتدا در یکی از بنادر چین مثل شانگهای یا گوانجو بارگیری می‌شود. پس از این مرحله بار شما از طریق اقیانوس هند در مسیر ایران قرار می‌گیرد و در نهایت پارچه‌ها در بندر عباس یا سایر بنادر جنوبی ایران تخلیه می‌شوند. در صورتی که شما برای انتقال پارچه‌های خود مسیر هوایی را انتخاب کنید، هواپیمای باربری در فرودگاه امام خمینی فرود می‌آید و شما می‌توانید بار خود را در آن فرودگاه تحویل بگیرید.

شما برای اینکه بتوانید بار خود را از گمرک ترخیص کنید، ابتدا باید مراحل اداری مربوط به گمرک را پشت سر بگذارید. اگر دوست دارید که انتقال بار برای شما ارزان‌تر تمام شود پیشنهاد می‌کنیم روش حمل و نقل دریایی را انتخاب کنید درست است که در این روش کالاهای شما زمان طولانی‌تری به دست شما می‌رسند، اما این روش نسبت به روش هوایی بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و در نهایت قیمت نهایی فروش پارچه نیز برای شما کمتر خواهد شد.

تعرفه گمرکی واردات پارچه‌های مختلف براساس نوع پارچه تعرفه‌های مختلفی دارند که برای ترخیص بار خود ابتدا باید این هزینه را پرداخت کنید. تعرفه گمرکی مربوط به پارچه هر ساله تغییر می‌کند و شما باید اطلاعات خود را به روز کنید و از جدیدترین قوانین در این حوزه آگاه باشید. به صورت کلی کیفیت پارچه و نوع آن برای تعرفه گمرکی کالا تاثیر مستقیم دارد. اگر شما پارچه‌های گران قیمت و با کیفیت را وارد کرده باشید، باید هزینه بیشتری برای تعرفه گمرک کالاها پرداخت کنید. معمولاً قبل از اینکه بار پارچه شما در چین بارگیری شود، باید مسائلی مانند بازبینی و کیفیت محصول را بررسی کنیم و در صورت نیاز به اصلاح آن را به صادرکننده بسپارید تا تغییرات لازم را انجام دهد و سپس بار شما را به سمت ایران ارسال کند. این نظارت کیفی نیز دارای هزینه مربوط به خود است که جزو تعرفه گمرکی کالا محاسبه می‌شود البته در بیشتر موارد این هزینه را صادرکننده پارچه پرداخت می‌کند.

 

نکات مهم در واردات پارچه از چین به ایران

واردات پارچه از کشور چین کار دقیق و حساسی است و شما باید در این حوزه تمامی نکات لازم را رعایت کنید. سعی کنید تمامی خریدهای خود را از شرکت‌های معتبر و مجوزدار چینی انجام دهید تا برای شما در ادامه مشکلی ایجاد نشود. برای وارد کردن کالا به کشور نیز حتماً از راه‌های قانونی استفاده کنید. توجه داشته باشید که واردات کالا از راه‌های غیرقانونی هرچند که هزینه تعرفه گمرکی را برای شما در پی ندارد، اما امنیت بار شما تضمین نمی‌شود. اگر بار خود را از مبادی قانونی وارد کشور کنید امنیت بار شما به صورت ۱۰۰ درصدی تضمین خواهد شد. قبل از اینکه بخواهید واردات این محصول را در حجم بالا انجام دهید، حتماً کارهای مربوط به بازاریابی را در صنعت نساجی انجام دهید تا پس از خرید پارچه برای پیدا کردن خریدار دچار مشکل نشوید. شما مطمئن شوید تا مشتری کافی برای فروش محصولات خود در بازار ایران دارید در این حالت تمامی پارچه‌های وارداتی شما به راحتی به فروش می‌رسند و شما نیز در مدت کوتاهی به سود مناسبی دست پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید که معمولا مردم در هر فصل از پارچه‌های مناسب فصل استفاده می‌کنند پس حتماً در انتخاب نوع پارچه و حجم آن در واردات دقت لازم را داشته باشید. معمولا” در هر فصل نوعی خاصی از پارچه در بین مردم استفاده می‌شود که در واقع به آن ترند می‌گویند پس به همین دلیل حتما در انتخاب نوع پارچه و حجم آن در واردات دقت لازم را داشته باشید. مسلماً اگر شما این نکات ساده را جدی بگیرید واردات پارچه و انواع منسوجات برای شما سودآوری کافی به همراه خواهد داشت.

انجام مراحل مربوط به ترخیص پارچه از گمرک ایران جزئیات زیادی دارد که انجام همه این مراحل برای شما به عنوان تاجر و بازرگان سخت و وقت گیر خواهد بود. در این شرایط شما می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی معتبر در این حوزه کمک بگیرید. این شرکت‌ها به خوبی به تمام اصول خرید و انتقال بار به ایران آشنا هستند و بهترین خدمات در این بخش‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر شما برای انجام واردات با متخصصان مشورت کنید به طور قطع در این کار به موفقیت چشمگیری دست پیدا خواهید کرد.

 

چرا واردات پارچه از کشور چین انجام می‌شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله بررسی کردیم، صنعت پوشاک کشور نیاز زیادی به پارچه‌های وارداتی دارد و باید برای این موضوع از تمامی ظرفیت‌های ممکن استفاده کرد. کشور چین یکی از بهترین مراکز برای واردات پارچه به ایران است در کشور چین تولیدی‌های متعددی وجود دارد و انواع پارچه‌ها در کیفیت‌های مختلف را تولید می‌کنند. صادرات پارچه از چین یکی از تجارت‌های پرسود به شمار می‌رود و پارچه‌هایی که در چین تولید می‌شوند به اغلب کشورهای جهان حتی کشور آمریکا نیز صادر می‌گردند. میزان تولید پارچه مرغوب در کشور چین بسیار بالا است و در حال حاضر چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان پارچه در جهان شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه کشور چین ایران را تحریم نکرده است، شما به عنوان بازرگان، راحت‌تر می‌توانید موارد مربوط به پرداخت پول و نیز ترخیص کالای خود و حتی خرید کالا را انجام دهید و دیگر نیازی به کشور واسطه یا افراد واسطه برای خرید کالای خود ندارید. در نتیجه این عامل سود شما از خرید کالا بیشتر خواهد بود و شما نیازی به کشورهای واسطه یا افراد واسطه برای خرید کالاهای مورد نیاز خود ندارید.

 

سخن پایانی 

صنعت پوشاک در ایران بسیار وسیع است و برای تامین مواد اولیه آن نمی‌توان تنها به تولید داخلی اتکا کرد. مراحل واردات پارچه از چین به ایران متعدد و زیاد است و جزئیات زیادی نیز دارد به همین دلیل انجام تمامی این مراحل به تنهایی برای شما به عنوان تاجر کار دشوار و زمانبری خواهد بود. از همین رو در چنین مواقعی می‌توانید از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کمک بگیرید. این شرکت‌ها به صورت کاملاً اصولی بار شما را از چین به ایران منتقل می‌کنند و موارد مربوط به گمرک بار را نیز انجام می‌دهند. اگر شما برای انجام واردات با متخصصان این حوزه مشورت کنید دچار ضرر و زیان نمی‌شوید و بار شما به عنوان بار قاچاق نیز شناخته نمی‌شود.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *