حمل سریع از چین (فرست کلاس) بصورت هوایی

حمل هوایی و دریایی کالا از چین به امارات

حمل سریع از چین (فرست کلاس) بصورت هوایی در حال حاضر شروع شده است. براساس درخواست‌های مکرر مشتریان سرویس ویژه فرست کلاس حمل سریع هوایی از چین راه اندازی شده است. به صورت معمول سفارش‌های فرست کلاس در سه پرواز در هفته مستقیم از چین به ایران (فرودگاه امام خمینی ره) حمل می‌شوند. کالا پس از ورود به کشور و انجام تشریفات قانونی درب منزل یا محل کار شما تحویل می‌شود. حمل سریع کالا از چین به ایران به صورت فرست کلاس براساس نیاز افراد مختلف تعیین شده است، معمولا کالاهای اساسی و دارویی بر همین اساس به ایران منتقل می‌شوند. به این روش فاصله شما به تجارت با چین به سه الی ده روز رسیده است.

 

آیا سفارش‌ها به این روش در ایران ترخیص هم می‌شوند؟

بله عملیات ترخیص کالا به نیابت از مشتریان به صورت پستی توسط پیمانکاران انجام می‌شوند. مدت زمان ارسال و تحویل کالا، اگر سفارش شما از سوی فروشنده شما آماده تحویل باشد سه الی ده روز است پنجشنبه و جمعه در محاسبه زمان معمولا در نظر گرفته نمی‌شوند.

نکات مهم در سفارش‌های مستقیم:

کالای شما باید در تعداد غیر تجاری باشد در صورت تعداد تجاری یا تشخیص ارزیاب مستقر در گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص بصورت تجاری  انجام می‌دهد.

کالا‌های باطری دار، شیمیایی و مایعات در این پرواز‌ها حمل نمی‌شود.

هزینه حمل کالا به نسبت سایر روش‌ها بالا تر است، نسبت به باربری عادی از چین و کارگو از چین.

اگر به هر دلیلی کالای شما کالای تجاری تشخیص داده شود، هزینه ترخیص و سایر هزینه‌ها به عهده مشتری است و به صورت جدا از مشتری دریافت می‌شود.

حمل هوایی سریع‌السیر
حمل هوایی سریع‌السیر

ترفندهای موثر برای کاهش هزینه حمل بار هوایی از چین

نگرانی درباره هزینه حمل هوایی از چین به ایران برای تاجران مسئله تازه‌ای نیست و همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی تجار و وارد کنندگان، هزینه‌های بالای حمل و نقل هوایی کالا است. شما با چند ترفند ساده می‌توانید هزینه حمل بار هوایی را تا حد زیادی کاهش و مدیریت کنید معمولا زمانی که از راهکارهای کاهش هزینه‌های حمل و نقل بین المللی صحبت می‌شود، اولین مسئله‌ای که مورد توجه قرار دارد، کرایه حمل پرداخت شده به شرکت حمل و نقل است.

کاهش ابعاد بسته بندی

نوع بسته بندی کالا در هر کدام از روش‌های حمل و نقل بین المللی علاوه بر تضمین ایمنی حمل محصولات، تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های حمل و نقل هوایی دارد؛ حجم اشغال شده توسط بار شما از مهمترین فاکتورهایی است می‌تواند در افزایش کرایه حمل تاثیر داشته باشد. بهینه سازی فضای اشغال شده توسط محموله وارداتی و همچنین قابلیت روی هم چینی که برای برخی کالاها وجود دارد، دو عامل مهمی هستند که میتوانند هزینه حمل هوایی را حتی تا نصف کاهش دهند.

اصلی ترین ترفندی که می‌توانی سبب کاهش هزینه حمل بار هوایی از چین شود کاهش سایز بسته بندی کالا است. با توجه به این که شما به عنوان صاحب کالا در حمل و نقل هوایی ملزم به پرداخت سانت به سانت فضایی هستید که کالا اشغال می‌کند (به دلیل تاثیر آن بر وزن حجمی بار) بهترین راهکار، درخواست کاهش سایز بسته بندی سفارشات از فرستنده بار یا فروشنده کالا در چین است.

عدم ارسال کالای خطرناک دارای باتری و مگنت

هزینه‌ای که ایرلاین‌ها برای حمل کالای خطرناک در نظر می‌گیرند خیلی بیشتر از هزینه حمل کالاهای معمولی و نرمال است؛ چرا که حمل هوایی کالاهای خطرناک باید با شرایط و بسته بندی‌های خاصی انجام  شود. پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که ممکن است کالاهای خطرناک را برای واردات از چین انتخاب نکنید و یا اگر به دنبال حمل و واردات آنها به کشور هستید از روش‌های حمل و نقل دیگری به ویژه خدمات حمل بار دریایی شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل استفاده کنید. کالاهای خطرناک برای حمل هوایی شامل کالاهای دارای باتری و پودر، قطعات برند و مایعات می‌شود.

 

خرید کالا به روش حمل فوب

یکی از بهترین راهکارهایی که برای کاهش هزینه‌های حمل بار هوایی، خرید کالا از فروشندگان و تامین کنندگان چینی به صورت حمل فوب (FOB) است. زمانی که شما حمل و نقل هوایی را برای ارسال محموله خود به ایران انتخاب می‌کنید، علاوه بر پرداخت هزینه فریت بار، ملزم به پرداخت هزینه‌های دیگری مانند هزینه پیکاپ و جمع آوری کالا از فروشنده در چین و هزینه‌های لوکال فرودگاهی در چین هم هستید. به طور معمول این هزینه‌ها بر عهده خریدار کالا می‌باشد؛ اما اگر کالاهای مورد نظر خود را از فروشنده چینی به روش فوب خریداری کنید، هزینه‌هایی بر عهده فروشنده کالا است. فراموش نکنید که حتما با فروشنده برای استفاده از این روش خرید و فوش کالا به توافق برسید.

انتخاب درست ترم مناسب در اینکوترمز

استفاده از حمل فوب میتواند نقش موثری بر کاهش هزینه حمل هوایی از چین داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر برای حمل و ارسال محموله خود از ترم‌های D یا C در اینکوترمز استفاده کنید، هزینه حمل را به عهده فروشنده گذاشته‌اید و بسیاری از هزینه‌های حمل را برای شما حذف می‌شود. برای حمل بار هوایی از چین هم، بهترین پیشنهاد ما به شما روش fob است که دلایل آن را برای شما بررسی کرده‌ایم.

زمانی که برای پرواز و حمل هوایی از چین به ایران انتخاب می‌کنید، علاوه بر تاثیری که بر سرعت حمل بار شما دارد، در کاهش یا افزایش هزینه‌ها اثرگذار است. وقتی که ایرلاین‌ها با ترافیک بالایی در تعطیلات رو به رو باشند، هزینه حمل هوایی از چین به دنبال آن افزایش پیدا می‌کند این مسئله با یک برنامه ریزی دقیق و دریافت مشاوره از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل قابل حل است.

مراحل زیر به ترتیب برای حمل و نقل هوایی بار شما از چین به مقصد ایران انجام می‌شوند:

نهایی شدن کرایه حمل بار هوایی از چین به ایران یا بالعکس با شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل (در دفتر ایران یا چین)

تحویل و ارسال کالاهای خریداری شده شما توسط فروشنده کالا به انبارهای ما در شهرهای چین

انجام پروسه یکپارچه سازی کالاهای تمامی مشتریان در انبار شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل در چین

بارگیری کالاهای شما در یکی از فرودگاه‌های چین

خروج بار از چین و حمل آن به فرودگاه امام خمینی تهران

انجام پروسه تخلیه بار از هواپیما و تحویل محموله‌های وارداتی به انبارهای گمرک

تسویه هزینه حمل هوایی از چین به ایران با شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل

 

آشنایی با فرایند ترخیص بار هوایی از فرودگاه امام خمینی

اگر از خدمات حمل بار هوایی شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل برای حمل مرسوله‌های خود از چین به ایران استفاده کنید، قطعا محموله وارداتی شما به فرودگاه امام خمینی وارد می‌شود در حال حاضر تنها گمرکی که در این حیطه خدمات ارائه م یدهد، گمرک فرودگاه امام خمینی برای ترخیص تخصصی بار هوایی است. از جمله خدماتی که گمرک فرودگاه امام خمینی ارائه می‌کند ترانزیت، واردات قطعی و واردات موقت، پست سریع بین المللی و فریت بار هستند، با توجه به این که پروازهای زیادی از سراسر دنیا به این گمرک وارد می‌شوند، امکان ترخیص اختصاصی بارهای تجاری و غیرتجاری هم در گمرک فرودگاه امام خمینی وجود دارد. گمرک فرودگاه امام خمینی بسته به نوع کالایی که به صورت هوایی وارد کشور می‌شود، به چند حوزه تقسیم بندی شده است. محموله‌های وارداتی شما از چین وارد حوزه یک گمرک فرودگاه امام می‌شوند این حوزه به طور اختصاصی در زمینه واردات و ترخیص بارهای تجاری و کارگو هوایی فعالیت دارد. زمانی که بار شما توسط کارگزاران ما در شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل  به صورت کارگو حمل می‌شود در گمرک فرودگاه امام خمینی پذیرش و انبار می‌شود تا پروسه ترخیص کالا آغاز شود.

حمل و نقل هوایی بار
حمل و نقل هوایی بار

چرا به فورواردر از چین نیازاست؟

اگردر فکر تجارت با تاجران چینی هستید بهتر است در این حوزه بررسی‌های بهتر و بیشتری انجام دهید؛ استخدام فورواردر بی تجربه با هزینه کم یک هزینه مازاد و غیرضروری است و امکان دارد برای شما ضرر مالی بسیاری هم داشته باشد. پس از تعیین فورواردر محصولات در کانتینرها بارگیری می‌شوند در صورتی که محصولات کافی به اندازه یک کانتینر را ندارید نگران نباشید؛ می‌توان به آسانی از روش حمل ونقل LCL محموله شما را به ایران  ارسال کرد.

 

وظایف فورواردر از چین

وظایف مربوط به فوروادر بسته به مسئولیتی که به او داده می‌شود متفاوت هستند. هر چه قدر  این خدمات بیشتر باشند، هزینه دریافتی هم بیشتر است. افراد حقیقی یا حقوقی موردنظر اکثرا با صنف واردکنندگان، صادر کنندگان و شرکت‌های سازمان دهی وسایل حمل ونقل ایمن، طرف هستند. در ادامه برخی از وظایف فروادر از چین را بررسی خواهیم کرد.

داشتن  اطلاعات لازم در ارتباط با  دستورات مورد نیاز از تاجر برای صدور پیش برگ یا پروفرما، بارنامه و دیگر اسناد مربوط به حمل‌ونقل کالا

انعقاد قرارداد اجرای عملیات حمل و نقل براساس دستورات تاجر

نظارت بر امور عملیات حملو نقل، تهیه و ارائه اطلاعات مورد نیاز به تاجر

تحویل محصول به گمرک مقصد

امضا صورت جلسه به جهت آسیب دیدگی و فقدان و کمبود محصول

تسویه حساب با تاجر، شخص حمل‌کننده یا پیمانکاران

اعلام ورود محصول به تاجر و صدور جواز ترخیصیه‌های کلی یا تفکیکی محصول

تحویل محصول در نقطه مقصد و عملیات حملونقل از گمرک تا انبار تاجر

فورواردر، باید مسئولیت‌های مدنی خود را در باب خدمات فورواردی که بر عهده می‌گیرد بیمه کند.

همکاری در تهیه صورت جلسه‌ها و گزارش‌های لازم، در مواقع بروز خسارات احتمالی یا گم شدن کالا

 

کریر کیست؟

کریر فردی است حقیقی یا حقوقی، که حمل ونقل فیزیکی بار را انجام می‌دهد. کریرها خود دارای وسیله حمل‌ونقل هستند و کلیه‌ی مسئولیت‌های حمل‌ونقل را بر عهده می‌گیرند. قوانین داخلی کشورها ونیز قوانین بین المللی تعیین‌کننده در حیطه اختیارات و وظایف کریر است.

 

تفاوت کریر با فورواردر از چین

فورواردر فرد یا مجموعه‌ای است که براساس هزینه دریافتی از شما ، ترتیب حمل‌ونقل محصول را از یک کشور به کشور دیگر را می‌دهد. اما مسئولیت حمل‌ونقل محصول کالای شمارا برعهده ندارد، هر چند که به عنوان یک واسطه حرفه‌ای در میان فرستنده یا گیرنده محصول از یک طرف و متصدی باربری از طرف دیگر عمل می‌کند و به آن کارگزار هم گفته می‌شود. اما کریر همان حمل کننده قانونی محصول، فردی که با فرستنده برای حمل‌ونقل محموله قرارداد منعقد کرده است و امکان دارد مالک کشتی یا اجاره کننده آن هم باشد و به آن کریر گویند کریر کلیه مسئوليت‌های حمل بار را بر عهده دارد.

 

حمل با فورواردرها ارزانتر است یا کریرها؟

فورواردرها ارزان‌تر هستند و نرخ‌هایی که فورواردرها به علت داشتن حجم قابل ملاحظه‌ای از بار را به‌طور مرتب در یک مسیر از کریرها دریافت می‌کنند کمتر از نرخی است که کریرها به تاجران به‌طور مستقیم اعلام می‌کنند. حجم بالای کالاهایی که به وسیله فورواردرها حمل می‌شود، به آن‌ها قدرت چانه زنی بیشتری می‌دهد.

 

کریرها، زمانی که با یک فورواردر همکار می‌کنند، در واقع با فردی کاربلد، آگاه و آشنا به خرده کارهای حمل‌ونقل کار می‌کنند.  فورواردرها خدمات متفاوت و بسیاری را نسبت به دامنه عمل کریرها انجام می‌دهند. به عبارتی یک کریر دریایی که از طریق چین به بندرعباس عملیات حمل بار را انجام می‌دهد، کاری به روند حمل و ترانزیت از بندرعباس به تهران ندارد. اما یک فورواردر، کلیه مسئولیت حمل از چین به تهران را انجام می‌دهد.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *