بهترین شرکت واردات کالا

شرکت واردات کالا

واردات و صادرات یکی از موارد مورد برای تامین نیاز‌های کشور و توسعه اقتصاد داخلی کشور است. همیشه در زمینه تجارت بحثی داغ بوده و هست و طرفداران خود را دارد. شرکت‌هایی در ایران وجود دارند که فرایند صادرات و واردات کالا را برای شما انجام می‌دهند و کالاهای مد نظر شما را برای شما به خارج از کشور صادر و یا به داخل کشور وارد می‌کنند. در ادامه مقاله با توجه به اهمیت این موضوع و انتخاب یک شرکت مناسب برای صادرات و واردات کالا بهترین شرکت واردات کالا به ایران را بررسی خواهیم کرد و مواردی که باید برای انتخاب این شرکت‌ها مد نظر قرار دهید را نیز بیان خواهیم رکرد. اگر شما هم به تازگی وارد تجارت کالا شده‌اید و می‌خواهید تجارت خود را گسترش دهید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرکت‌های تخصصی واردات کالا معمولا دارای تیم تخصصی برای انجام خدمات حمل، ترخیص، خرید، انتقال ارز در کشور‌های طرف تجارت ایران مانند: چین، آلمان، ترکیه، امارات هستند. برای دریافت راهنمایی یا استعلام قیمت خدمات بهترین شرکت واردات و صادرات در تهران با مشاورین متخصص مشورت کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر برخی از شرکت‌ها تنها در حوزه واردات کالا فعال هستند و برای صادرات کالا اقدامی را انجام نمی‌دهند.

در سال‌های اخیر تولید محصولات مختلف در داخل کشور نسبت به قدیم به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌های مختلف سخت و دشوار شده است بر همین اساس در حال حاضر تاجران در تلاش هستند تا با واردات کالاهای مختلف با قیمت کمتر، محصولات مورد نیاز شرکت‌های مختلف داخلی را تامین کنند. تجارت کالا فرایندی سخت و دشوار است و نمی‌توان بدون دانش کافی در این حوزه ورود کرد، شما باید با بررسی و صرف زمان کافی و مناسب بهترین شرکت واردات کالا را برای انتقال کالاهای خود به داخل ایران انتخاب کنید. مورد دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که شما برای صادرات کالاهای مختلف به کشور‌های دیگر هم به شرکت صادرات و واردات کالا نیاز دارید، شما نمی‌توانید بدون دانش و تجربه و کمک گرفتن از شرکت‌های واردات کالا کالایی را به کشور وارد یا به کشور‌های دیگر صادر کنید.

برای واردات کالا به داخل کشور شما باید معیار‌های مختلفی را مد نظر قرار دهید مانند شناخت بازار، پیدا کردن محصول مناسب و پیدا کردن یک شرکت مناسب برای انتقال کالا به داخل ایران.

یکی از نکات مهمی که شرکت‌های واردات کالا باید در نظر داشته باشند این است که باید تمامی مراحل ترخیص را مطابق با قوانین و مقرارت تعیین شده در کشور دنبال کنند. در صورتی که واردات کالا بدون شناخت کافی انجام شود، ممکن است کالایی که قرار است وارد کشور کند، به عنوان قاچاق در داخل کشور شناخته  شود و منجر به خسارات مالی به شرکت‌ها یا افراد دیگر شود. رعایت مراحل و فرآیند ترخیص کالا می‌تواند نقش مهمی در تسریع روند ترخیص کالا برای واردات کشور‌های مختلف داشته باشد.

 

شرکت‌های واردات کالا در تهران

واردات و ترخیص کالا در تهران، باید نسبت به این حوزه ار تجارت شناخت کافی داشته باشید. تاجران و بازرگانانی که در امر واردات کالا فعالیت دارند، برای این که بتوانند بدون نگرانی و به شکل قانونی کالای خود را ترخیص کنند، باید اطلاعات کاملی در این حوزه داشته باشند یا از ترخیص کاران با تجربه برای انجام فرایند واردات کالا استفاده کنند.  داشتن آگاهی لازم در خصوص قوانین واردات و شناختن قوانین و ضوابط گمرک به بازرگانان کمک می‌کند تا در محیطی امن و بدون وقفه، کالاهای خود را به کشور وارد و از مبادی گمرکی ترخیص کنند.

بهترین شرکت‌های ترخیص کالا بر اساس تجربه و تخصصی که دارند می‌توانند به بهترین نحوه اقدام به ترخیص محصولات کنید و تمامی مراحل ترخیص کالا را در مدت زمان مناسب و بدون دردسر طی کنید. می‌توانید برای استفاده از این خدمات، با شرکت‌های فعال در حوزه واردات کالا مشارکت کنید. شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل به عنوان شرکت تخصصی در حوزه واردات کالاهای مختلف به داخل کشور با داشتن کادری مجرب و تخصصی می‌تواند تمامی کالاهای شما را از گمرک‌های مختلف کشور ترخیص و به بازار وارد کند.

 

یک شرکت موفق در زمینه واردات و صادرات چه ویژگی‌هایی دارد؟

شرکت واردات و صادرات موفق ویژگی‌های خاصی دارد که با بررسی آن‌ها می‌توان یک شرکت را ارزیابی کرد، اگر شرکتی که آن را برای انجام فرایند اوردات و صادرات کالای خود انتخاب می‌کنید این ویژگی‌ها را داشته باشد می‌توان گفت که شرکت مناسبی است. در ادامه مقاله این ویژگی‌ها را بررسی خواهیم کرد.

دانش بازار قوی

شرکت واردات خوب باید دانش گسترده‌ای از بازارهای جهانی فروش کالا داشته باشد، علاوه بر این باید درک درستی از محیط فرهنگی، اقتصادی و حقوقی کشورهایی که در آنها فعالیت می‌کند داشته باشد تا بتواند کالای مناسبی را به شما جهت خرید و واردات به بازار ایران معرفی کند.

شبکه تامین کنندگان و خریداران

شرکت واردات موفق شبکه‌ای از تامین کنندگان و خریداران قابل اعتماد در کشور مبدا واردات کالا را دارد که به او امکان می‌دهد محصولات را به طور کارآمد و موثر تهیه کند و در اختیار شما قرار دهد تا فرایند واردات کالاهای خود را به شکلی موثر پیش ببرید.

لجستیک و حمل و نقل موثر

شرکت واردات خوب دارای یک شبکه لجستیک و حمل و نقل قوی است که شرکت را قادر می‌سازد تا جابجایی کالا از مرزها را به طور کارآمد و مقرون به صرفه مدیریت کنند.

مدیریت مالی قوی

شرکت واردات موفق دارای مهارت‌های مدیریت مالی قوی از جمله توانایی مدیریت مبادله ارز و به حداقل رساندن ریسک‌های مالی است.

مهارت‌های مذاکره قوی

شرکت واردات خوب مهارت‌های مذاکره قوی دارد که به او این امکان را می‌دهد قیمت‌ها و شرایط مطلوبی را برای محصولاتی که وارد می‌کنند تضمین کنند.

انطباق با مقررات

شرکت واردات موفق در مورد کلیه مقررات مربوطه از جمله قراردادهای تجاری، تعرفه‌ها، رویه‌های گمرکی و رعایت قوانین و مقررات در کشورهای واردکننده و صادرکننده آگاهی کاملی دارد و تجارت شما را براساس این موارد مدیریت می‌کند تا در تجارت خود شکست نخورید.

انطباق پذیری

شرکت واردات خوب سازگار است و می‌تواند به سرعت به تغییرات بازار و مقررات پاسخ دهد و از فرصت‌های جدید استفاده کند در نتیجه در زمان بروز شوک‌های مختلف در بازار جهانی گرفتار این شوک‌ها نمی‌شود و تجارت شما نیز شکست نمی‌خورد.

مهارت‌های ارتباطی

شرکت موفق واردات کالا دارای مهارت‌های ارتباطی قوی است که به آنها اجازه می‌دهد به طور موثر با تامین کنندگان، خریداران و سازمان‌های دولتی ارتباط برقرار کنند.

تمرکز بر مشتری مداری

شرکت واردات خوب تاکید زیادی بر رضایت مشتری دارد و برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود تلاش می‌کند.

رویه‌های اخلاقی

شرکت موفق واردات کالا با صداقت کار می‌کند و در تمام معاملات تجاری خود از شیوه‌های اخلاقی پیروی می‌کند.

داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند به یک شرکت واردات و صادرات کمک کند تا به موفقیت و سودآوری بلندمدت در تجارت خود دست پیدا کند و مشتریان زیادی در بازار داشته باشد. تمام این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که یک شرکت خوب و موثر فعالیت می‌کند و موفق است و می‌تواند خواسته‌های شما را به راحتی براورده و رضایت شما را به صورت کامل جلب کند.

 

خدماتی که شرکت وارد کالا  ارائه می‌دهند به صورت کلی به شرح زیر هستند:

انجام کلیه خدمات خرید و واردات کالا‌های مجاز از جمله خرید، حمل و نقل، ترخیص و تحویل در انبار.

انجام نقل و انتقالات ارزی از جمله حوالات ارزی  به کشور چین، آلمان ، امارات و ترکیه.

حمل و نقل دریایی بار بصورت خرده بار ( LCL ) و بار کامل کانتینر ( FCL ). کارگو هوایی از چین، آلمان و ترکیه به مقصد ایران.

بازرسی کالا در حین تولید از لحاظ کیفیت و هنگام بارگیری و ارائه گواهی رسمیO. I.

انجام کلیه مراحل تشریفات گمرکی در ایران (ترخیص).

یافتن کارخانجات و مراکز فروش مرتبط با کالای درخواستی مشتری

ارائه مترجم فارسی زبان جهت انجام مکاتبات حضوری و عقد قرارداد و شرکت در نمایشگاه‌ها در کشور‌های چین، آلمان و ترکیه.

دریافت نمایندگی از تولیدکنندگان و شرکت‌های معتبر بین المللی.

تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات  صنعتی، پالایشگاهی، خودروسازی، صنعت برق و الکترونیک.

ترانزیت کالاهای وارداتی از گمرک کشور به صورت حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی.

انجام حمل و نقل جاده‌ای بار خرده بار و بار کامل از آلمان و کلیه نقاط اروپا به مقصد ایران.

کشور چین توانسته در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از نیروی کار ارزان در بازار به یکی از کشور‌های اصلی تولید کالای مختلف در جهان تبدیل شود و مشتریان زیادی در تمام کشور‌های جهان مانند ایران داشته باشد. همه کالاهای چینی بی کیفیت نیستند، بلکه بسیاری از آنها از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند، به همین دلیل تاجران ایرانی و وارد کنندگان ایرانی پس از اینکه ایران دچار تحریم شد اغلب بازرگانان ترجیح دادند تا کالای مورد نیاز کشور را بدون دردسر و مشکل از چین به ایران وارد کنند.

اغلب افراد با فرایند واردات کالا از چین آشنایی ندارند. به همین دلیل در ادامه مقاله فرایند واردات کالا از چین را بررسی خواهیم کرد. اگر قصد تاسیس شرکت واردکننده کالا دارید باید به شکلی کارامد با این فرایند‌ها و مراحل ترخیص کالا و نیز واردات کالا به ایران آشنا باشید. مهم نیست کشور مبدا کدام کشور است شما باید با قوانین و مقررات هر کشور برای واردات کالا از آن به ایران به خوبی آشنا باشید.

واردات کالا
واردات کالا

قوانین واردات کالا از چین

برای واردات از چین  به کشور و خروج کالا از کشور چین قوانین و مقررات خاصی در این حوزه وجود دارند که شما باید برای واردات کالا آن‌ها را رعایت کنید.

در کشور چین، قانون کپی رایت به صورت جدی اجرا می‌شود و اگر کالایی کپی شود، اجازه صادرات به کشور‌های دیگر را ندارد بنابراین شما باید کالای اصل را خریداری و به ایران وارد کنید.

برای تهیه کالای اصل باید آن را از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنید تا قابلیت خروج از چین را داشته باشد همچنین باید بیجیک، اظهارنامه و تایید شرکت تولید کننده را تهیه کنید تا بتوانید به راحتی کالاهای خودتان را از چین صادر کنید.

لیست و اظهارنامه در گمرگ خروجی بسیار مهم هستند و باید با کالاها مغایرتی نداشته باشند در صورت هرنوع تخلفی، کالا در گمرگ توقیف می‌شود.

کالاهایی که باتری خور هستند، نمی‌توانند با هواپیما صادر شوند و باید برای خروج با کشتی انجام شود.

برای ورود کالا از چین به کشور، باید مجوزهای لازم مانند مجوز بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو، استاندارد را دریافت کنید تا کالای شما در گمرک ایران متوقف نشود.

 

مراحل واردات کالا از چین

انتخاب محصول: اصلی ترین مرحله برای واردات کالا از چین انتخاب محصول است. شما باید نیاز بازار را بررسی کنید و میزان تقاضای مورد نیاز برای هرکالا را در بازار ایران بررسی کنید. اگر بدون بررسی اولیه و نیاز بازار اقدام به واردات کالا ازچین  کنید، پس از ورود کالا به ایران ممکن است تقاضایی نداشته باشید و درنتیجه تمام محصول روی دست شما باقی می‌ماند و شما دچار ضرر می‌شوید. ممکن است کالاهای انتخابی شما در شهرهای چین با کیفیتی متفاوت تولید شوند بنابراین شما باید کیفیت محصول را بررسی کنید سپس کالای مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب فروشنده

برای واردات کالا از چین دومین کاری که باید انجام دهید، بهترین فروشنده برای خرید کالا است. دراین مورد می‌توانید سراغ شرکت‌های و تولید کننده بزرگ چینی بروید. شما باید فروشندگان خوب را از طریق بازارهای عمده فروشی یا شهرک‌های صنعتی پیدا کنید. علاوه بر این هرساله نمایشگاهای مختلفی در چین برگزار می‌شود و به شما کمک می‌کنند تا شما با محصولات آنها اشنا شوید و در صورت رضایت از کالای آنها، با آنها وارد مذاکره شوید.

مشخصات کالا و لیست قیمت آنها

پس ازاین کالای مورد نظر و فروشنده یا شرکت مورد نظر را پیدا کردید، حالا می‌توانید از فروشنده درخواست کنید لیست قیمت کالا‌ها را دریافت کنید و قیمت کالا‌ها را با هم مقایسه کنید. در این مرحله می‌توانید قبل از خرید کالا، از فروشنده یک نمونه کالا دریافت کنید و در تمامی موارد بررسی کنید.

 

قوانین واردات از چین و تعرفه گمرکی

پس توافق با فروشنده بر سر قیمت کالای مورد نظر ودریافت پیش فاکتور شما باید در مورد هزینه کالا در گمرگ و شرایط واردات کالا اطلاعات کاملی داشته باشید. علاوه بر این شما باید درمورد چگونگی انتقال کالا، زمان ارسال کالا و حمل و تحویل کالا باید با فروشنده کالا توافق کنید.

مراحل واردات کالا از چین به این چند مرحله محدود نمی‌شوند اما این مراحل به صورت کلی برای واردات کالا از چین ضروری هستند و اهمیت بالایی دارند به همین دلیل در ادامه مقاله مراحل واردات کالا از چین به صورت تیتروار و کامل را نیز بررسی خواهیم کرد.

انجام سفارش در وزارت بازرگانی

دریافت مجوزهای اولیه

دریافت استاندارد

پیگیری تولید کالا

بررسی قبل از انجام حمل و نقل

دریافت اسنادر مرتبط به تهیه ارز

دریافت اسناد بازرسی

دریافت مجوزهای ورود کالا به کشور

پرداخت هزینه حقوق و عوارض گمرک

پرداخت تعهدات ارزی و مالیاتی

 

بهترین کالا برای واردات از چین

کشور چین یکی از بزرگترین شرکای ایران است، به دلیل تحریم‌ها سالهای واردات کالا از چین به ایران افزایش پیدا کرده است و کالاهای بزرگ و کوچکی از چین به ایران صادر می‌شوند برخی از این کالا عبارتند از:

قطعات و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر

وسایل ورزشی

لوازم جانبی اتومیبل

کاغذ

مواد اولیه و شیمایی و معدنی

ساعت دیواری و مچی

 

میزان سرمایه برای واردات کالا از چین

کشور چین بیشترین درصد کالاهای تولیدی جهان را دارد و در حدود ۸۰ درصد واردات کالا جهان از کشور چین انجام می‌شود بنابراین کشور چین دارای سطح بسیار بالایی در صادرات دارد. به دلیل هزینه دستمزد پایین و نیروی کار و کالاهای تولید ارزان، سود واردات کالا از کشور چین بیشتر از سایر کشور‌های جهان است.

 

روشهای واردات کالا از چین به ایران

انتخاب بهترین روش برای واردات کالا از چین تاثیر زیادی در هزینه واردات کالا دارد. به دلیل تحریم‌ها و قطع همکاری شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با ایران واردات کالا له حاک ایران برای تاجران ایرانی سخت و مشکل شده است و باید یک شرکت مناسب را در این حوزه پیدا کنند تا تجارت موفقی داشته باشند و شکست نخورند.

 

روش‌های حمل کالا از چین به ایران

حمل و نقل دریایی کالا از چین به ایران: در این روش حجم زیادی ازکالا را می‌توان با هزینه کمی به ایران وارد کرد اما واردات کالا از چین دراین روش، زمان زیادی طول می‌کشد، معمولا کالا‌ها بین ۳۵-۴۵ روز پس از حرکت به ایران می‌رسند.  روش حمل دریایی برای واردات کالا از چین روشی پرطرفدار است و می‌توان انواع مختلف محصولات را با این روش به ایران وارد کرد.

حمل و نقل هوایی: واردات کالا از چین به روش هوایی  برای محصولاتی که اهمیت بیشتری دارند استفاده می‌شود و از امن ترین و سریع ترین روش‌های ارسال کالا در جهان است زمان ارسال و رسیدن کالا در روش حمل و نقل هوایی متفاوت است و معمولا بین بین ۶-۸ روز طول می‌کشد.

حمل و نقل زمینی کالا از چین به ایران: از بهترین روشهای واردات کالا از چین، روش حمل و نقل زمینی کالا است. در این روش، کالا به دلیل مسافت دیرتر به مقصد می‌رسد و به دلیل هزینه کمتر نسبت به روشهای مناسب تر است.

 

ترخیص کالا در گمرک

برای انجام مراحل ترخیص کالا در گمرک باید اقدامات قانونی را دنبال کنید تا بتوانید کالای وارداتی خود را از گمرک دریافت کنید، در برخی از موارد صاحبان کالا و محصولات، خودشان می‌توانند مستقیما برای ترخیص کالا اقدام‌ کنند یا نمایندگان خود را برای ترخیص کالا به محل بفرستند.

واردات و ترخیص کالا یک فرآیند تخصصی است که در صورت عدم آگاهی ممکن است منجر به خسارت زیادی برای تاجران شود. بهتر است برای واردات کالاها از شرکت ترخیص  و واردات کالا با تضمین بالا استفاده کنید، این شرکت‌ها با دریافت پکینگ لیست و کسب مجوز ثبت کالا، برای بیمه کردن تمامی کالاهای شما اقدامات تخصصی و لازم را انجام می‌دهند. سپس برای تخصیص ارز، پرونده تشکیل می‌شود و مدارک و اسناد مورد نیاز تهیه و ارائه می‌شوند. سپس  با شرکت حمل و نقل بین المللی ارتباطات لازم را برقرار می‌کنند. با تایید کارشناس فنی کمرگ، امکان ترخیص کالا در تهران و گمرک میسر می‌شود.

 

وکالت ترخیص کار کمرگ

با ارائه وکالت ترخیص کار گمرک از سوی صاحب کالا، شرکت واردات کالا اقدام به طی کردن مراحل ترخیص کالای شما به صورت قانونی می‌کند. ترخیص کار شرکت می‌تواند در قالب شخصیت حقوقی یا حقیقی فعالیت کند و وظیفه دارد تا کالاهای موجود در گمرک را آزادکرده و سپس به تاجر تحویل بدهد.

 

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که باید زمان کافی برای ترخیص کالاها در نظر بگیرید. قوانین داخلی کشور و ضوابط بین المللی باید به صورت دقیق و کامل انجام شوند تا محصولات از مبدا به مقصد برسند و تاجر بتوانید بدون مشکل کالاها را به ایران وارد کند. این روند شامل اظهارات و درخواست قانونی، معرفی نامه تجارت و مدارم بین المللی می‌شود.

ترخیص کالا با تضمین از جمله نکاتی است که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات واردات کالا در نظر دارند. این شرکت‌ها با دریافت اسناد و مدارک مانند تصویر کارت بازرگانی، گواهی مبدا، اظهارنامه واردات، فاکتور و بیمه نامه خرید اقدام به آزادسازی و ترخیص کالا از گمرک اقدام می‌کنند سپس با تنظیم اظهارنامه که شامل دو فرم مخصوص است، فرآیند واردات و ترخیص کالا کامل می‌شود.

هنگامی که تمامی مراحل ترخیص به درستی و قانونی انجام شدند و مدارک به درستی تنظیم شدند، شرکت ترخیص کالا باید شماره کالا‌های مربوطه را در گمرک ثبت کند و با پیوست مدارک به آن، مراحل ترخیص را کامل کند. در نهایت در فرآیند واردات و ترخیص کالا از گمرک، احراز هویت انجام شده باعث می‌شود محصولات قانونی یا قاچاق شناسایی شده و دستور ترخیص یا توقیف کالا صادر می‌شود. در صورتی که نیاز به واردات کالا دارید حتما از مشاوره شرکت‌های قانونی فعال در این حوزه استفاده کنید.

 

چه مراحلی برای واردات کالا از چین و دبی و اروپا به ایران لازم است؟

مراحل واردات کالا از چین و دبی و اروپا به ایران شامل انتخاب تامین‌کننده، انجام مذاکرات تجاری، صدور سفارش، پرداخت هزینه‌های واردات، صدور مجوزهای لازم، ترخیص گمرکی و تحویل کالا می‌شود.

چگونه می‌توانم تامین‌کنندگان معتبر در چین و دبی و اروپا را پیدا کنم؟

برای پیدا کردن تامین‌کنندگان معتبر در چین و دبی و اروپا، می‌توانید از منابع آنلاین مانند وبسایت‌های تجارت الکترونیک، نمایشگاه‌های تجاری، دایرکتوری‌های تجاری و مشورت با کسانی که در صنعت مربوطه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید.

آیا باید از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استفاده کنم؟

بله، استفاده از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی می‌تواند در فرآیند واردات کمک کند. این شرکت‌ها مسئولیت حمل و نقل کالا از مبدأ تا مقصد را بر عهده می‌گیرند.

چه مدارکی برای واردات کالا به ایران لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای واردات کالا به ایران شامل پروفرما (PI)، فاکتور پروفرما، بارنامه، فاکتور تجاری، بیمه حمل و نقل، مجوز واردات، گواهی مبدأ، قرارداد و پرداختنامه می‌شود.

چگونه می‌توانم هزینه‌های واردات کالا را محاسبه کنم؟

برای محاسبه هزینه‌های واردات کالا، باید به عواملی مانند قیمت کالا، هزینه حمل و نقل، بیمه، مالیات و عوارض گمرکی، هزینه‌های بانکی و هزینه‌های مربوط به ترخیص گمرکی توجه کنید.

آیا باید گمرکی‌ها را در نظر بگیرم؟

بله، در واردات کالا از چین و دبی و اروپا به ایران، باید مقررات گمرکی را رعایت کنید. این شامل تعرفه‌های گمرکی، محدودیت‌های وارداتی و قوانین صادرات و واردات می‌شود.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *