خرید از چین و امارات

خرید از چین و امارات

خرید از چین و امارات | مقایسه مزایا و معایب واردات از چین و امارات

خرید کالا از بازارهای خارجی امری رایج در عرصه‌ی تجارت جهانی است و در سال‌های اخیر نیز گسترش بیشتری پیدا کرده است. در بین خریداران، چین و امارات به عنوان دو مقصد محبوب برای تهیه کالاهای الکترونیکی، پوشاک و کالاهای چند رسانه‌ای شناخته می‌شوند. قیمت خرید کالا از این دو کشور به مراتب مناسب‌تر از سایر کشورها برای بازرگانان ایرانی است. علاوه بر این، محصولاتی که در چین و دبی تولید می‌شوند معمولاً کیفیت بالایی دارند، که نه تنها تاجران ایرانی بلکه بسیاری از کسب و کارهای جهانی را به سمت خود جذب می‌کنند. با توجه به رشد پیوسته بازارهای جهانی، واردات از امارات و چین به عنوان یکی از راه‌های اقتصادی برای تأمین نیازهای بازار جهانی توسط کشورها در نظر گرفته می‌شود که کشور ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در این مقاله  قصد داریم تا خرید کالاها از چین و امارات و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم. علاوه بر این موارد، روش‌های حمل و نقل کالا را نیز از این دو کشور بررسی خواهیم کرد تا در نهایت شما به عنوان واردکننده بتوانید بهترین کشور برای خرید محصول مورد نظرتان و بهترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید.

 

خرید از چین و امارات؛ کدام بهتر است؟

امارات متحده عربی و چین دو مقصد اصلی برای واردات کالا  شناخته می‌شوند و در صنعت تجارت جهانی اهمیت زیادی دارند. هر کدام از این کشورها مزایا و ویژگی‌هایی دارند که بسته به نوع کالا و شرایط حمل و نقل، یکی از این دو کشور می‌تواند برای تولید کننده‌ها به صرفه باشد. در کنار تمام مزیت‌ها، واردات از کشورهای چین و امارات نیز معایبی دارد که در زمان انتخاب کشور و تولیدکننده باید به آنها توجه کرد.

خرید از چین و امارات متحده عربی به عنوان دو مقصد اصلی برای واردات کالا در صنعت تجارت بسیار اهمیت دارد. هر یک از این مقاصد دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود هستند که بسته به نوع کالا و شرایط خاص، انتخاب هر یک می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

خرید از کشور چین

برای اینکه واردات از کشور چین و امارات را با هم مقایسه کنیم در ابتدا باید مزایا و معایب خرید از هر کدام از این کشورها را به صورت جدا بررسی نماییم. چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کالا در جهان شناخته می‌شود و امکانات فراوانی را برای واردکنندگان فراهم می‌کند تا این کشور را برای خرید محصول مورد نظر خود انتخاب کنند. قیمت کالاهای تولید شده در چین به دلیل تعداد بالای نیروی کار از سایر کشورها پایین‌تر است. در کنار این مزیت خرید از کشور چین معضلاتی را نیز به همراه دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

اولین مشکل در زمان خرید کالا از چین، یکسان نبودن کیفیت کالاهای تولید شده در این کشور است. هرچند که اغلب کالاهای تولید شده در چین از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما کالاهایی با کیفیت پایین‌تر نیز توسط تولیدکنندگان ارائه می‌شود. به همین دلیل واردکنندگان باید برای خرید محصول مورد نظر خود به دنبال فروشندگانی باشند که محصولات با کیفیت و اصل را عرضه می‌کنند.

مشکل بعدی که در زمان خرید کالا از چین در مقایسه با امارات برای تجار وجود دارد، مسائل حمل و نقل کالا به ایران است. کشور ایران و چین فاصله زیادی با هم دارند به همین دلیل حمل و نقل کالا از کشور چین به ایران معمولاً با هزینه بالاتری همراه است. علاوه بر این برخی از کالاهای تولید شده در کشور چین به دلیل اندازه و وزن بالا نیاز به حمل و نقل ویژه‌ای دارند. این عامل نیز سبب می‌شود تا هزینه حمل و نقل افزایش بیشتری پیدا کند.

 

خرید از کشور امارات

کشور امارات متحده عربی که به نام امارات در بازار جهانی شناخته می‌شود یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان، با قدرت اقتصادی بالا است. مراکز خرید متعدد و زیادی در کشور امارات وجود دارند که امکان بررسی و واردات کالاهای مختلف را برای بازرگانان ایران و جهان فراهم می‌کنند. واردات از امارات نیز در کنار این مزیت‌ها معایبی دارد که در ادامه مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد.

اولین مشکل در هنگام واردات از کشور امارات در مقایسه با کشور چین، قیمت نهایی کالاهای تولید شده در امارات است. با توجه به اینکه هزینه‌های زندگی در کشور امارات نسبت به کشور چین بالاتر است، قیمت تمام شده کالاهای تولید شده در امارات نیز از کشور چین و سایر کشورها بالاتر می‌باشد. مزیت اصلی خرید کالا از کشور امارات برای تجار ایرانی، نزدیک بودن امارات به کشور ایران، سریع‌تر بودن حمل و نقل و کمتر بودن هزینه حمل کالا است. هزینه نهایی حمل و نقل کالا از امارات به ایران به طور کلی از هزینه حمل و نقل کالاها از چین به ایران به مراتب کمتر است.

بر اساس موارد فوق خرید از چین و امارات به عنوان دو تولیدکننده اصلی در جهان مزایا و معایبی دارد. پیش از اقدام به واردات بهتر است تامین‌کننده‌های کالای مورد نظر خود را در هر دو کشور چین و امارات پیدا کنید و مواردی مانند کیفیت کالا، قیمت، هزینه نهایی حمل و نقل و سایر چالش‌هایی که ممکن است پیش روی شما قرار داشته باشند را بررسی کنید و سپس یک کشور را به عنوان مبدا برای خرید محصول مورد نظر خود انتخاب نمایید.

 

روند واردات کالا از چین و امارات به ایران

برای واردات کالا از چین و امارات به بنادر گمرکی ایران باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

در ابتدا باید یک تامین‌کننده مناسب برای خرید کالای خود پیدا کنید. برای انجام این امر می‌توانید از سایت‌های مختلف تجاری مانند علی بابا استفاده نمایید.

در گام بعدی شما به عنوان واردکننده باید عملکرد و اعتبار تامین‌کننده را به دقت بررسی کنید. برای انجام این امر می‌توانید از افراد با تجربه‌ای که در این زمینه کار کرده‌اند، کمک و مشورت بگیرید.

قبل از خرید محصول بهتر است قیمت کالا و هزینه حمل و نقل را مشخص کنید. برای انجام این امر لازم است با تامین‌کننده تماس بگیرید و نحوه حمل و نقل کالا و نیز جزییات کالا را بررسی کنید.

پس از اینکه قیمت خرید کالا و تامین‌کننده مورد نظر خود را مشخص کردید، نیاز است تا شرایط پرداخت را با فروشنده مطرح کنید و بر اساس توافق، زمان و روش پرداخت را تعیین نمایید.

در این مرحله و پس از مشخص شدن نحوه پرداخت هزینه کالا، باید کالاهای مد نظر شما توسط تامین‌کننده، بسته‌بندی و به سمت مقصد ارسال شوند. در این مرحله بر اساس حجم، نوع و ارزش کالا از یکی از روش‌های حمل و نقل هوایی یا دریایی استفاده می‌شود.

زمانیکه کالای شما به گمرک رسید نیاز است تا برای ترخیص کالا و انجام امور گمرکی مستندات خود را به مقامات گمرکی ارائه دهید. برای اینکه ترخیص کالای شما از گمرک با سرعت بیشتری انجام شود، بهتر است در این مرحله از ترخیص‌کاران حرفه‌ای استفاده کنید.

در انتها بیش از انتخاب تامین‌کننده و کشور مورد نظر برای واردات کالا، باید مواردی مانند کیفیت کالا، هزینه مربوط به حمل و نقل و سایر موارد را به دقت بررسی کنید. علاوه بر موارد ذکر شده شما باید شرایط بازار داخلی را نیز بررسی کنید و سپس یک کشور و تامین‌کننده را که به نظر شما بهترین گزینه است برای تامین کالاهای مورد نظر خود انتخاب نمایید.

 

کالاهای پرسود برای خرید از چین و امارات

کالاهایی که واردات آنها از چین و امارات حاشیه سود بالایی دارند عبارتند از:

لوازم الکترونیکی شامل انواع تلفن همراه، لپ تاپ، تلویزیون‌های هوشمند، مانیتورهای کامپیوتر، دوربین دیجیتال

و سایر قطعات الکترونیکی. کشور چین و امارات هر دو به عنوان دو کشور تولیدکننده قدرتمند در صنعت الکترونیک شناخته می‌شوند.

پوشاک شامل انواع لباس‌های زنانه مردانه و بچه‌گانه می‌شود. پوشاک همواره یکی از محصولات محبوب برای واردات از چین و امارات به ایران هستند، در چند سال اخیر چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده پوشاک در جهان تبدیل شده است. انواع مدل‌ها و طرح‌های مختلف پوشاک توسط تولیدکنندگان کارگاه‌های تولیدی چینی با کیفیت مناسب تولید و عرضه می‌شود.

لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، هواپز، مایکروفر، سولاردوم و سایر دستگاه‌های خانگی. چین و امارات توانایی بالایی در تولید انواع لوازم خانگی با کیفیت بالا و بر اساس تکنولوژی روز دارند.

اسباب بازی شامل انواع اسباب بازی‌های فلزی، الکترونیکی، پلاستیکی و چوبی. به دلیل تقاضای بالا برای این محصولات در جهان، تولید اسباب بازی در کشورهای چین و امارات به صورت انبوه انجام می‌شود.

جواهرات و بدلیجات عبارتند از انواع انگشتر، دستبند، گردنبند، گوشواره، پابند در جنس‌های مختلف استیل، طلا و نقره. امارات به عنوان یکی از مراکز جهانی عرضه بدلیجات و جواهرات منحصر به فرد در دنیا شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این کشور سبک‌ها و طرح‌های مختلف جواهرات و بدلیجات را مشاهده کنید.

لوازم بهداشتی و آرایشی شامل انواع کرم‌های مراقبت پوست، عطر و ادکلن، محصولات آرایشی و بهداشتی. کشور چین و امارات هر دو توانایی تولید محصولات با کیفیت برندهای معروف را دارند.

مواد غذایی مانند انواع چای و قهوه، شیرینی و شکلات و خشکبار.

انواع لوازم و تجهیزات ورزشی مانند تجهیزات مورد نیاز بدنسازی، دستگاه‌های ورزش قدرتی و انواع تردمیل. دو کشور چین و امارات به عنوان تولیدکنندگان اصلی لوازم ورزشی در جهان شناخته می‌شوند که محصولات با کیفیتی را تولید و در بازار جهانی عرضه می‌کنند.

 

هزینه‌های حمل کالا از چین و امارات به ایران

هزینه حمل و نقل کالا از چین و امارات به ایران و بالعکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

برای حمل کالا از چین و امارات به ایران هزینه‌های مختلفی پیش روی تاجران قرار دارد. مانند هزینه‌های حمل و نقل در کشور مبدا، هزینه حمل و نقل دریایی و هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا از گمرک ایران. توجه داشته باشید که هزینه حمل کالاهای فاسد شدنی نسبت به سایر کالاها بیشتر است چرا که برای حفظ تازگی و کیفیت این نوع کالاها باید در هنگام حمل و نقل از تجهیزات مناسب و یخچال‌دار استفاده شود.

هزینه حمل و نقل کالا از چین به ایران با توجه به فاصله زیاد بین دو کشور و نیز فاصله‌ی طولانی بین شهرها در چین، بیشتر از امارات است. برای نمونه ممکن است شما برای حمل کالای خود به ایران مجبور باشید تا کالا را از طریق حمل و نقل زمینی یا دریایی از یک استان به استان دیگر کشور چین منتقل کنید و سپس برای حمل کالا به ایران اقدام کنید.

هزینه حمل و نقل دریایی از چین به ایران به دلیل فاصله زیاد بین دو کشور بالا است. علاوه بر این هزینه حمل و نقل دریایی بر اساس نوع و حجم کالا نیز تغییر می‌کند، برای نمونه در اغلب کالاهای سنگین و حجیم به کمک کشتی از کشور چین به ایران حمل می‌شوند که نسبت به حمل هوایی هزینه کمتری دارد. علاوه بر این مورد برخی از کالاها نیز برای انتقال به روش‌های حمل و نقل خاصی نیاز دارند که ممکن است برای تاجران هزینه بیشتری به همراه داشته باشند.

شما به عنوان واردکننده وظیفه دارید تا بهترین و ارزانترین روش را برای حمل و نقل کالای خود از کشور مبدا به مقصد انتخاب کنید. در هنگام انتخاب روش حمل و نقل، نکاتی مانند هزینه حمل و نقل، امنیت کالا و زمان تحویل را نیز باید در نظر داشته باشید. شما باید با بررسی و مطالعه دقیق شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی فعال، بهترین شرکت و بهترین روش حمل و نقل را برای حمل کالای خود از چین و امارات به ایران انتخاب نمایید.

 

حمل کالا از چین و امارات متحده عربی به ایران

روش‌های مختلف و متنوعی برای حمل و نقل کالا از کشور چین و امارات به ایران وجود دارد. سه روش رایج برای حمل و نقل کالا به ایران عبارتند از حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی و حمل و نقل هوایی.

 

حمل و نقل دریایی

برای حمل و نقل کالاهای سنگین که حجم بالایی دارند، حمل و نقل دریایی مناسب است. استفاده از روش حمل و نقل دریایی برای واردات کالا از چین و امارات هزینه واردات را کاهش داده و ریسک کمتری نیز به همراه دارد. توجه داشته باشید که در حمل و نقل دریایی کالا در فاصله زمانی طولانی‌تری نسبت به حمل هوایی به شما می‌رسد.

 

حمل و نقل هوایی

از حمل و نقل هوایی برای کالاهای مهم و ارزشمند، فاسد شدنی و نیز کالاهایی که سرعت تحویل در آنها مهم است، استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که برای حمل بارهای سنگین و بارهای با حجم بالا حمل و نقل هوایی گزینه‌ای غیر مناسب است و هزینه بسیار بالایی برای شما به همراه خواهد داشت مگر اینکه ارزش کالای شما و ضرورت سریع رسیدن کالا به قدری باشد که شما حاضر به پرداخت هزینه‌ی کرایه حملی معادل با چند برابر کرایه حمل دریایی باشید.

 

حمل و نقل زمینی

یکی از روش‌های رایج و مرسوم برای حمل و نقل کالا، حمل و نقل زمینی است که در مقایسه با حمل و نقل هوایی هزینه‌ی کمتر و نسبت به حمل و نقل دریایی هزینه‌ی بیشتری را به همراه دارد. حمل و نقل زمینی برای حمل بارهای کم حجم در فاصله کوتاه مبدا و مقصد مناسب است. قبل از اینکه روش حمل و نقل کالای خود را انتخاب کنید بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت نمایید تا بتوانید بهترین روش حمل و نقل را برای کالای خود انتخاب کنید که در کنار تضمین سلامت کالا، هزینه کمتری برای حمل و نقل پرداخت کنید و به سوددهی بیشتری پس از فروش کالا برسید.

 

چرا خرید از کشور چین به صرفه است؟

هزینه تولید کالا در کشور چین به دلیل زیاد بودن نیروی کار، کمتر از سایر کشورها است. همین عامل در نهایت سبب می‌شود تا هزینه‌ی نهایی که برای عرضه‌ی کالا تعیین می‌شود، کمتر باشد.

کشور چین به دلیل داشتن زیرساخت‌های حمل و نقل پیشرفته، حجم بالایی از صادرات را در مدت زمان کوتاهی انجام می‌دهد و به دلیل تجهیزات پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند هزینه حمل و نقل را به حداقل برساند. همین عامل سبب می‌شود تا قیمت نهایی کالا برای مشتریان کاهش پیدا کند و بازار اقتصاد چین رونق بالاتری داشته باشد.

ارزش بالای دلار آمریکا در مقابل یوان چین معاملات تجاری با تامین‌کنندگان چینی را برای خریداران بین‌المللی سودآورتر می‌کند. چین در تلاش است تا نرخ یوان را پایین نگه دارد تا بتواند خریداران بین‌المللی را به سمت بازار تولید خود جذب کند. در سال‌های اخیر بر اساس سیاست‌های دلارزدایی از بازارهای خرید و فروش کالا، اغلب معاملات انجام شده بین کشور ایران و چین بر اساس ارز توافقی که معمولاً یوان است انجام می‌شود. این امر سبب می‌شود تا نرخ کالاهای وارداتی از چین به ایران به مراتب کمتر از کالاهای وارداتی از امارات یا سایر کشورها به ایران باشد.

کشور چین جمعیت زیادی دارد که خود سبب می‌شود تا چین بازار بزرگی برای تولید و عرضه‌ی انواع محصولات باشد. تاجران می‌توانند انواع و اقسام کالاهای متفاوت و مختلف را با قیمت و کیفیت‌های مختلف در این بازار پیدا کنند. سازندگان چینی برای تولید محصولات خود از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا استفاده می‌کنند، این عامل سبب می‌شود تا محصولات تولید شده توسط تولیدکنندگان چینی کیفیتی برابر با محصولات اروپایی و آمریکایی داشته باشند.

تولید کنندگان چینی با توجه به منابع قوی و زیرساخت‌های حرفه‌ای که دارند، می‌توانند اغلب کالاهای سفارشی را تولید کنند. تاجران مختلف می‌توانند نیازهای خاص خود را به صورت سفارشی به تولیدکنندگان چینی ارائه دهند و محصولاتی را دریافت کنند که بر اساس انتظارات و نیازهایشان باشد.

 

چرا خرید از امارات به صرفه است؟

یکی از دلایل اصلی خرید از کشور امارات تنوع بالای محصولات در این کشور و نیز وجود برندهای مختلف در دبی است. شما می‌توانید انواع اقسام جواهرات، پوشاک و محصولات آرایشی و بهداشتی را از برندهای معروف خریداری و به کشور وارد کنید.

در کشور امارات لوازم الکترونیکی با کیفیت بالا تولید و عرضه می‌شود. در کنار این مورد امارات متحده عربی به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید تجهیزات و لوازم ورزشی در دنیا شناخته می‌شود. تمامی لوازم در این کشور بر اساس جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شوند.

براساس این موارد، خرید از امارات متحده عربی یک گزینه مناسب برای تاجران ایرانی است.

 

سخن پایانی

در این مقاله خرید از چین و امارات و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کردیم. هر دو کشور چین و امارات مزایایی دارند که خرید محصولات از آنها را به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر هم برای واردکننده و هم برای خریدار نهایی می‌کند. اگر به تازگی در حوزه واردات کالا از چین و امارات فعالیت خود را آغاز کرده‌اید بهتر است با افرادی که در این حوزه تجربه بیشتری از شما دارند و به زبان چینی یا انگلیسی و عربی مسلط هستند برای انجام مذاکرات مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید تا تجربه خرید بهتری از تامین‌کنندگان دبی و چین داشته باشید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *