حمل بار زمینی از اروپا

حمل بار زمینی از اروپا
فهرست مطالب نمایش

حمل بار زمینی به فرآیند حمل و نقل بارها و بسته‌ها با استفاده از وسایل نقلیه زمینی اشاره دارد. در این روش حمل و نقل، بارها با استفاده از وسایل نقلیه مانند کامیون‌ها، خودروهای وانت، واگن‌ها و اتوبوس‌ها به مقصد مورد نظر منتقل می‌شوند. حمل بار زمینی معمولاً برای مسافت‌های کوتاه تا متوسط ​​بین شهری یا بین‌المللی استفاده می‌شود. این روش حمل و نقل عموماً سریع، ارزان و قابل اعتماد است و برای انواع بارها از جمله کالاهای صنعتی، مواد غذایی، محصولات تولیدی و حتی حیوانات زنده استفاده می‌شود.

 

حمل بار زمینی از اروپا

اصلی‌ترین روش حمل کالا از اروپا به ایران، استفاده از کامیون می‌باشد. محموله‌های سنگین و حجیم عموما از طریق حمل زمینی وارد گمرکات ایران می‌شوند. چنانچه بخواهیم مزایای حمل زمینی از اروپا به ایران را در مقایسه با حمل دریایی و هوایی از اروپا بیان کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

فراهم بودن قابلیت رهگیری محموله در لحظه از طریق GPS های فعال در کامیون‌ها

حمل مستقیم کالا از درب انبار محل بارگیری تا مقصد مورد نظر مشتریان

سرعت بالای جابه‌جایی کالا در مقایسه با حمل و نقل دریایی

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های‌ مربوط به بسته‌بندی کالا

امکان تغییر اسناد محموله بنا به درخواست صاحب کالا

قابلیت چینش و عدم چینش کالاها بر روی یکدیگر

کرایه حمل کمتر نسبت به حمل دریایی

حمل محموله‌های گروپاژ یا خرده بار

 

حمل و نقل جاده‌ای از اروپا به ایران

حمل و نقل جاده‌ای از اروپا به ایران یکی از روش‌های معمول برای حمل کالاها است. برای انجام این حمل و نقل، معمولاً از کامیون‌ها و وسایل نقلیه جاده‌ای استفاده می‌شود. در زیر توضیحاتی درباره مراحل و جزئیات این روش حمل و نقل آورده شده است:

۱. بارگیری: در ابتدا، کالاها در محل مبدأ در اروپا بسته‌بندی و آماده می‌شوند. سپس بارگیری آنها بر روی کامیون یا وسیله نقلیه دیگری انجام می‌شود. این مرحله شامل بررسی و ثبت اطلاعات مربوط به کالاها و تأیید صحت مستندات حمل و نقل است.

۲. مسیر حمل و نقل: بعد از بارگیری، کامیون به مقصد در ایران حرکت می‌کند. مسیر حمل و نقل ممکن است از طریق کشورهای مختلف عبور کند و بستگی به مسیر انتخاب شده و محدودیت‌های مربوطه دارد.

۳. عبور از مرزها: در طول مسیر، کامیون باید از مرزها عبور کند. در این مرحله، مستندات مربوط به حمل و نقل و کالاها بررسی می‌شوند و ممکن است مراجع مرزی مختلف مانند گمرک‌ها و نیروهای امنیتی مربوطه مدارک را بررسی کنند.

۴. تحویل کالا: پس از عبور از مرزها، کامیون به مقصد در ایران می‌رسد و کالاها تحویل می‌شوند. در این مرحله، مستندات حمل و نقل بررسی می‌شوند و کالاها به گیرنده نهایی تحویل داده می‌شوند.

مهم است بدانید که در حمل و نقل جاده‌ای بین المللی، ممکن است محدودیت‌ها و مقررات مربوط به وزن، اندازه و نوع کالاها وجود داشته باشد. همچنین، هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای ممکن است بسته به فاصله، وزن و نوع کالاها متفاوت باشد.

حمل و نقل زمینی
حمل و نقل زمینی

خدمات حمل زمینی آریا حمل از اروپا

حمل کالا با کامیون دربستی از اروپا – FTL

این روش حمل در رابطه با محموله‌هایی که از نظر وزنی و حجمی ظرفیت یک کامیون را به طور کامل اشغال می‌کنند، کاربرد دارد. وزن قابل بارگیری در کامیون معمولا تا 23.500 کیلوگرم و حجم آن به اندازه یک کانتینر 40 فوت های‌کیوب یعنی معادل با 66 CBM می‌باشد. کامیون‌هایی که از مبدا کشورهای اروپایی به مقصد گمرکات ایران بارگیری می‌شوند غالبا به دو دسته کامیون‌های ایرانی و ترک طبقه‌بندی می‌شوند.

 

حمل کالا به صورت گروپاژ (خرده بار) از اروپا – LTL

چنانچه محموله شما از وزن و حجم کمی برخوردار است، می‌توانید کالای خود را در کنار سفارش دیگر مشتریان و در یک کامیون به مقصد ایران حمل نمایید. با استفاده از این روش شما تنها کرایه حملی متناسب با وزن و حجم کالای خود پرداخت می‌نمایید. همچنین اگر بار شما قابلیت چینش روی یکدیگر را نداشته باشد، می‌توانید سرویس Non-stackable را انتخاب نمایید. از معایب حمل خرده بار زمینی می‌توان به افزایش مدت زمان حمل کالا به دلیل تجمیع سفارشات نام برد.

 

مدت زمان حمل کالا با کامیون دربستی از اروپا به ایران

ایرانی یا ترک بودن کامیون و تعداد دفعات ترانشیپ از مهمترین عواملی هستند که در این مدت زمان تاثیر گذارند. به طور کلی مدت زمان حمل کالا با کامیون ایرانی و ترک از اروپا به ایران (به شرط عدم ترانشیپ) حدود 7 روز می‌باشد.

 

مدت زمان حمل خرده‌ بار زمینی از اروپا به ایران

مدت زمان حمل بار به صورت گروپاژ به ایران با در نظر گرفتن مدت زمان لازم برای تجمیع سفارشات در مبدا، حدود 3 هفته می‌باشد.

 

دلایل تفاوت در نرخ‌های کرایه حمل زمینی از اروپا به ایران

شما ممکن است نرخ‌های کرایه حمل زمینی متفاوتی از چندین شرکت حمل و نقل بین‌المللی دریافت نمایید. از مهمترین علل این تفاوت قیمت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

سیاست قیمت ‌گذاری شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی بر روی خدمات خود

مستقیم یا غیر مستقیم بودن مسیر حمل کامیون دربستی یا خرده بار زمینی

تعداد دفعات ترانشیپ

ایرانی یا ترک بودن

 

حمل زمینی کالای خطرناک از اروپا

جامدات، مایعات و گازهای قابل اشتعال و مواد ساخته شده از فراورده‌های رادیواکتیو از جمله موارد کالای خطرناک به حساب می‌آیند. برای حمل این قبیل محموله‌ها، می‌بایست شرکت حمل و نقل بین‌المللی که سابقه‌ی حمل این قبیل کالاها را داشته باشد، انتخاب نمایید. نکات زیر برای حمل یک کالای خطرناک به صورت زمینی می‌بایست در نظر گرفته شود.

قراردادن علائم اخطار مربوط به کالای مورد حمل بر روی بدنه وسیله نقلیه

برخوردار نمودن وسیله نقیله و راننده از کاملترین تجهیزات ایمنی

بسته‌بندی تخصصی کالای خطرناک

 

حمل زمینی کالای یخچالی از اروپا

برای حمل محموله‌هایی مانند مواد غذایی، دارو، میوه‌جات و سبزیجات از کامیون‌های یخچال‌دار استفاده می‌شود. این کامیون‌ها همگی دارای سیستم ارائه گزارش دمای داخلی می‌باشند علاوه بر این راننده موظف است تا در طول مسیر همواره دمای مورد نیاز را چک و بررسی نماید. محموله‌هایی که نیاز به نگهداری در درجه دمایی خاصی دارند، تنها از طریق کایمون‌های دربستی یخچالی حمل می‌شوند و امکان حمل گروپاژ آنان وجود ندارد.

 

نحوه محاسبه وزن حجمی بار زمینی

برای اینکه از میزان وزن حجمی بار خود مطلع شوید، کافیست ابعاد کالا به سانتی متر را در هم ضرب نموده و بر عدد 3000 تقسیم نمایید. اگر میزان این عدد از وزن ناخالص کالا بیشتر باشد، معیار نرخ کرایه حمل زمینی براساس وزن حجمی خواهد بود و بالعکس.

 

انواع کامیون‌های دربستی برای حمل کالا از اروپا

حمل کالا با کامیون ایرانی

از مزایای حمل کالا با کامیون ایرانی از اروپا به ایران می‌توان به بارگیری و تخلیه کالا با یک پلاک کامیون واحد و مدت زمان حمل پایین اشاره نمود

حمل کالا با کامیون ترک

از مزایای حمل کالا با کامیون ترک از اروپا به ایران، نرخ کرایه حمل کمتر نسبت به کامیون ایرانی و از معایب آن می‌توان به امکان ترانشیپ یا انجام عملیات تخلیه و بارگیری در کامیون جدید در طول مسیر حمل اشاره نمود.

 

اینکوترمزهای رایج در حمل و نقل زمینی از اروپا

اینکوترمزهای متفاوتی در حمل و نقل زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به توافق در نحوه دریافت کالا با فروشنده، یکی از روش‌های زیر را برای حمل زمینی کالای خود استفاده نمایید.

FCA یا Free Carrier

در اینکوترمز FCA فروشنده کالا را به انباری که خریدار مشخص کرده است، ارسال می‌نماید و هزینه‌های مربوط به امور گمرکی، EX1 و همچنین کرایه کامیون از انبار مشخص تا گمرک مقصد بر عهده خریدار کالا می‌باشد.

Ex-works یا EXW

در اینکوترمز EXW کلیه هزینه‌های گمرکی در مبدا و کرایه حمل کامیون از محل بارگیری تا گمرک مقصد بر عهده صاحب کالا می‌باشد.

Carriage Paid To یا CPT

چنانچه شما اینکوترمز خود را CPT انتخاب نمایید، فروشنده مسئول پرداخت کرایه حمل، انجام امور گمرکی و هماهنگی‌های لازم برای ارسال کالا می‌باشد. لازم به ذکر است که این فروشندگان کلیه هزینه‌های مربوطه را از قبل در اینویس کالا لحاظ کرده‌اند.

 

چه نوع کالاهایی از اروپا به ایران از راه زمینی منتقل می شود؟

از راه زمینی می‌توان انواع مختلفی از کالاها را از اروپا به ایران منتقل کرد. برخی از نوع کالاهایی که معمولاً از طریق حمل و نقل جاده‌ای انتقال می‌یابند عبارتند از:

۱. مواد غذایی: انواع مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی، محصولات لبنی، گوشت و ماهی، محصولات آجیل و خشکبار، نوشیدنی‌ها و محصولات آشامیدنی و …

۲. محصولات صنعتی: انواع محصولات صنعتی از جمله قطعات خودرو، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، محصولات فلزی و فولادی، محصولات شیمیایی و پتروشیمی، محصولات الکترونیکی و …

۳. محصولات مصرفی: انواع محصولات مصرفی مانند لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم ورزشی و …

۴. محصولات پوشاک: انواع پوشاک و لباس‌ها از جمله لباس‌های زنانه، مردانه، بچه‌گانه و …

۵. محصولات دارویی: انواع داروها و محصولات دارویی از جمله داروهای تجویزی و بدون نیاز به نسخه، مکمل‌ها و …

۶. محصولات خودرو: انواع قطعات یدکی خودرو، لاستیک‌ها، روغن‌ها و محصولات مرتبط با خودرو و …

۷. محصولات ساختمانی: انواع مصالح ساختمانی، مثل سیمان، آجر، شیشه، درب و پنجره و …

۸. محصولات کشاورزی: انواع محصولات کشاورزی مانند میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان دارویی و …

این فقط چند مثال از نوع کالاهایی هستند که می‌توانند از طریق حمل و نقل جاده‌ای از اروپا به ایران منتقل شوند. هر نوع کالایی که قابلیت حمل و نقل جاده‌ای را داشته باشد و با مقررات و محدودیت‌های مربوطه سازگار باشد، می‌تواند از این روش حمل و نقل استفاده کند.

 

آریا حمل دارای سرویس حمل زمینی از مبادی زیر به مقصد ایران می‌باشد:

حمل زمینی از اسپانیا به گمرکات ایران

حمل زمینی از آلمان به گمرکات ایران

حمل زمینی از انگیس به گمرکات ایران

حمل زمینی از ایتالیا به گمرکات ایران

حمل زمینی از فرانسه به گمرکات ایران

حمل زمینی از سوئد به گمرکات ایران

حمل زمینی از چک به گمرکات ایران

چگونه می‌توانم بار زمینی را از اروپا حمل کنم؟

برای حمل بار زمینی از اروپا، می‌توانید از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی یا ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل معتبر استفاده کنید. در ابتدا، یک شرکت حمل و نقل با تجربه و قابل اطمینان را پیدا کرده و با آنها تماس بگیرید. آنها می‌توانند جزئیات مربوط به برنامه‌ریزی، مسیرها، هزینه‌ها و امکانات را برای حمل بار شما ارائه دهند.

چه مدت زمانی طول می‌کشد تا بار زمینی از اروپا به مقصد برسد؟

زمان لازم برای رسیدن بار زمینی از اروپا به مقصد وابسته به فاصله، مسیر، شرایط راه‌ها و موارد دیگر است. معمولاً، برای مسافت‌های طولانی، زمان لازم می‌تواند چند روز تا چند هفته باشد. اما با توجه به اهمیت و تسریع در حمل و نقل، شرکت‌های حمل و نقل معمولاً تلاش می‌کنند تا بهینه‌ترین زمان برای رساندن بار را ارائه دهند.

چه امکاناتی برای حمل بار زمینی از اروپا وجود دارد؟

بسته به نوع بار و نیازهای شما، امکانات مختلفی برای حمل بار زمینی از اروپا وجود دارد. این امکانات شامل بسته‌بندی و بارگیری مطمئن، ترمینال‌های حمل و نقل حرفه‌ای، خدمات پیگیری بار، بیمه بار و خدمات گمرکی می‌شود. پیش از انتخاب شرکت حمل و نقل، مطمئن شوید که امکانات مورد نیاز شما تأمین می‌شود.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *