حمل هوایی با ایرلاین ماهان از چین

ماهان ایر

حمل بار به صورت هوایی از چین به ایران با ایرلاین‌های مختلف آسیایی و ایرانی انجام می‌شود. حمل بار هوایی از چین به ایران با شرکت هواپیمایی ماهان نیز انجام می‌شود. با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی ماهان یک شرکت ایرانی در حوزه حمل هوایی بار و حمل و نقل هوایی است، برای حمل بار انتخاب مناسب تری برای تاجران ایرانی است. این شرکت دارای پرواز مستقیم و غیر مستقیم به کشور چین است. اگر شما هم قصد خرید و تجارت کالا از چین به ایران را دارید و کالاهای شما وزن کمی دارند و می‌توان آن‌ها را به صورت هوایی جا به جا کرد، باید اطلاعات خود را در ارتباط با شرکت‌های مختلف حمل و نقل هوایی کالا بالا ببرید تا بتوانید یک شرکت مناسب را برای حمل کالاهایی که در اختیار دارید انتخاب کنید.

 

ایرلاین ماهان، حمل بار با ایرلاین ماهان

ایرلاین ماهان در سال 1371 در شهر کرمان به عنوان اولین ایرلاین خصوصی کشور تاسیس شد. نام این ایرلاین برگرفته از شهر ماهان در 35 کیلومتری جنوب شرق استان کرمان است. از نقاط دیدنی شهر ماهان میتوانیم به باغ شاهزاده که در دوران قاجاریه به دست عبدالحمید میرزا فرما ساخته شده است اشاره کنیم.

تاسیس ایرلاین ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان از جنبه ناوگان هوایی و مسافران حمل شده به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۷۱ با برخورداری از دو فروند هواپیمای مسافربری، تأسیس شد. شرکت هواپیمایی ماهان خدمات رسانی خود را در سال ۱۳۷۲ با برقراری پرواز بین شهر کرمان و پایتخت آغاز کرد. شروع پروازهای بین‌المللی این شرکت از اواخر سال  1372 شروع که طی آن پرواز تهران به مقصد دبی انجام می‌شد. حمل بار با ایرلاین ماهان از همان زمان شروع شده است و تا به امروز نیز ادامه دارد، در حال حاضر هم شرکت هواپیمایی ماهان بار‌هایم ختلف را براساس پروتکل پروازی خود به صورت هوایی بین ایران و کشور‌های مختلف مانند چین جا به جا می‌کند.

حمل بار با ایرلاین ماهان

شروع فعالیت‌های ایرلاین ماهان در ایران با پرواز‌های تهران به کرمان در سال 1372 شروع شد و 7 سال بعد از شروع فعالیت، 2 فروند هواپیمای ایرباس 300 به ناوگان هوایی این شرکت اضافه شد. این روند رو به رشد تا جایی پیش رفت که در سال‌های بعد ایرلاین ماهان توانست مدل‌های ایرباس 300، 600، 320، 340 و یک فروند بوئینگ 747 که در آن زمان یکی از به روزترین هواپیماهای موجود در جهان بود را برای مقاصد اروپایی و شرق آسیایی استفاده کند. شرکت هواپیمایی ماهان توانست در سال 1379 به عضویت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ( iata) در بیاید تا اولین ایرلاین خصوصی در ایران باشد که به عضویت یاتا درآمده است. در سال 1380 ماهان با خرید چند فروند ایرباس 310 خود را برای رقابت با سایر ایرلاین‌های خارجی از جمله دوسلدوف، دهلی و بیرمنگام آماده کرد. حمل بار با ایرلاین ماهان همواره در طی این سال‌ها انجام می‌شد و همواره مخاطبان خود را نیز داشته است. در کنار حمل مسافران به مقاصد مختلف، بار‌های مختلفی مانند مواد دارویی و غذایی نیز از ایران به سایر کشور‌ها به برعکس جا به جا می‌شوند.

 

روند رشد ایرلاین ماهان

در ادامه رشد شرکت هواپیمایی ماهان پرواز‌های خود را به مقاصد منچستر، لاهور در سال 1385 راه اندازی کرد. در آن زمان استقبال از سرویس‌های ایرلاین ماهان بسیار بالا بود، از طرفی حمل بار با ایرلاین ماهان نیز رو به رشد بود این روند تا جایی پیش رفت که ماهان در سال 1386 تعداد پرواز‌های دبی به تهرانش را به 2 بار در روز افزایش داد پرواز‌های Bangkok این شرکت که برای حمل بارهای اینترلاین بدند به صورت روزانه درآمدند که موجب شد حمل بار با ایرلاین ماهان بسیار بین تجار ایرانی محبوب شود. در سال 1391 پرواز‌های چین ماهان به صورت متداوم شد تا جایی که به 3 شهر گوانگجو، شانگهای و پکن سرویس‌های منظمی را ارائه کردند که برای تاجران اهمیت زیادی داشت. در حال حاضر هم شرکت ماهان با 60 فروند هواپیما تعداد پرواز‌های خارجی خود را به 24 مقصد بین المللی رسانده است.

در حال حاضر این شرکت از تعداد ۶۰ فروند هواپیما برای انجام پروازهای خود به ۲۴ مقصد بین‌المللی در اروپا، خاور دور و خاور میانه (شامل شهرهایی همچون دوسلدرف، مونیخ، میلان، مسکو، کیف، پاریس، کپنهاگ، استانبول، آنکارا، شانگهای، گوانگژو، پکن، بانکوک، کوالالامپور، دهلی، دبی، آتن، آلماتی، ایروان، بغداد، نجف، بیروت، دمّام، دمشق، اربیل، جده، کابل، کویت بهره شرکت هواپیمایی ماهان دارای شبکه پرواز گسترده داخلی به مقصد ۳۲ شهر جهان است

ایرلاین ماهان در دهه 70

ایرلاین ماهان در وب سایت خود فعالیت سال به سال خود را به این صورت شرح می‌دهد:

سال 1371: هواپیمایی ماهان به عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا تنها مسافران را جا به جا می‌کرد.

سال 1372: آغاز فعالیت در عرصه کشور با برقراری پروازهای منظم تهران-کرمان.

سال 1375: در این سال تعداد مسافرین حمل شده به یک میلیون نفر رسید.

سال 1376: فعالیتهای پروازی باری با دو فروند هواپیمای ایلوشین آغاز شد.

سال 1377: پروازهای برنامه‌ای دو بار در هفته ازتهران به دوبی شروع شد. در سالهای اخیر دوبی به یکی از مهمترین مسیرهای بین المللی ماهان تبدیل شده است.

سال 1378: اولین هواپیمای ایرباس مدل 300 به ناوگان هواپیمایی ماهان اضافه شد.

سال 1379: عضویت در سازمان بین المللیIATA. شروع پروازهای برنامه‌ای از تهران به مقصد بانکوک

ایرلاین ماهان در دهه 80

سال 1380: ورود ایرباسهای مدل 310 و تقویت ناوگان، شروع پرواز به کشور‌های خاور دور مانند چین.

سال 1381: افزایش مقصد‌های جدید پروازی مانند دوسلدورف در آلمان، کلمبو در سری لانکا و دهلی در هند به شبکه پروازی ماهان.

سال 1383: مسیر بیرمنگام در انگلستان به عنوان دومین مقصد اروپایی هواپیمایی ماهان راه اندازی شد.

سال 1384: ورود 4 فروند ایرباس مدل 320 به ناوگان ماهان و تبدیل شدن ماهان به تنها شرکت هواپیمایی دارنده ناوگان مدرن در کشور.

سال 1385: شروع پروازهای ماهان به منچستر انگلستان و لاهور در پاکستان

سال 1386: افزایش تعداد پروازهای دوبی به دو بار در روز و روزانه شدن پروازها به بانکوک. افزودن 3 فروند هواپیمای مدرن بوئینگ 400-747 به ناوگان به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافری جهان با ظرفیت 436 مسافر

سال 1387: برقراری پروازهای برنامه‌ای به شهر استانبول

سال 1388: پروازهای تهران-دوبی به سه پرواز روزانه افزایش پیدا کردند و مسیر مشهد به بانکوک در شهریور ماه این سال عملیاتی شد. باشگاه مسافرین کثیرالسفر هواپیمایی ماهان به نام Mahan & Miles راه اندازی شدند. پنج فروند هواپیمای مدرن ایرباس A300-600 به ناوگان پیوست.

سال 1389: افتتاح پرواز مستقیم از تهران به آلماتی در قزاقستان

ایرلاین ماهان در دهه 90

سال 1390: پروازهای مستقیم بین تهران و شانگهای و نیز اصفهان به استانبول شروع شدند. تعداد مسافرین حمل شده ماهان در این سال به 4. 8 میلیون مسافر رسید.

سال 1391: افزایش تعداد ناوگان به 45 هواپیما،. افزایش پروازها به اربیل و آنکارا. هواپیمایی ماهان در این سال، شاهد رشد 5% تعداد مسافرانش نسبت به سال گذشته بود. رشد 14% در تناوب پروازها نیز از پیشرفت‌های ماهان در سال 1391 است.

سال 1392: شروع پروازهای ماهان به کویت از تهران و شیراز، تعداد پروازهای تهران-گوانجو به سه پرواز در هفته افزایش پیدا کرد.

سال 1393: شروع پروازهای ماهان به ایروان، پکن و مونیخ. افزایش تعداد ناوگان به 58 فروند هواپیما، افزایش پروازها به شانگهای پنج پرواز در هفته، شروع پروازها به آتن، راه اندازی پرواز به مناطق محروم.

سال 1394: اضافه شدن 9 فروند هواپیما به ناوگان هواپیمایی ماهان و برنامه ریزی 6 مسیر پروازی بین المللی (بحرین، مسکو، سنت پطرزبورگ، آتن، میلان، سوچی) و گسترش ارائه خدمات.

سال 1395: شروع پروازهای شرکت ماهان به کیف، کپنهاگ، پاریس، مسکو؛ افزایش پروازها در مسیرهای خاور دور مانند چین، را ه اندازی سیستم دریافت کارت پرواز اینترنتی از طریق سایت ماهان.

شرکت هواپیمایی ماهان
شرکت هواپیمایی ماهان

خدمات بار هواپیمایی ماهان

بار داخلی

خدمات حمل و نقل بار هواپیمایی ماهان در مسیرهای داخلی با تکیه بر شبکه گسترده هوایی و بهره گیری از تعداد 552 پرواز در هفته از سایر مبادی پروازی به سایر مقاصد داخلی و خارجی و تعداد 86 پرواز از مبدا مشهد به سایر مقاصد داخلی و خارجی از قابلیت تحویل بار در کوتاهترین زمان ممکن را برای تاجران مختلف در ایران فراهم می‌کند. در حال حاضر  این مجموعه در ایستگاههای داخلی خود با در اختیار داشتن نمایندگی‌های فعال فروش در شهرستان‌ها که همگی از مجوز‌ها و گواهی نامه‌های معتبر زیر نظر نظر سازمان هواپیمایی کشور برخور هستند که توانسته به نیازهای متقاضیان استفاده از سرویس و خدمات حمل و نقل در شبکه داخلی کشور پاسخ بدهند و به عنوان نمادی از کیفیت برتر و اعتبار این صنعت مطرح شود. در پروازهای داخلی ماهان حداکثر بار مجاز در کلاس پروازی اکونومی 20 کیلوگرم و در کلاس تجاری 25 کیلوگرم است، اضافه بار مسافران ازطریق صدور بارنامه به مقاصد داخلی ارسال می‌شود افرادی که مسافرنیستند اما قصد ارسال بار به مقاصد داخلی دارند می توانند از طریق خدمات بار ماهان نسبت به ارسال بار خود اقدام کنند.

در قسمت کارگو ترمینال ماهان محموله توسط کارکنان پذیرش بررسی و مشاهده می‌شود و پس از تایید قابلیت حمل محموله با هواپیما و بسته بندی مناسب فرم اظهارنامه با قید ارزش کالا توسط مشتری پر می‌شود. در مرحله بعد محموله توسط قسمت حراست چک و با تایید نهایی واحد حراست بارنامه کالا صادر می‌شود و تگ بار به محموله الصاق می‌شود. بارنامه پس ازصدور برای بررسی نهایی به مشتری ارایه می شود، صدور بارنامه قراردادی است بین فرستنده کالا و شرکت حمل کننده که مسوولیت هایی را برای فرستنده و تعهد هایی را برای شرکت حمل کننده ایجاد می کند. متقاضیان محترم برای ارسال و کسب اطلاعات می‌توانند به این واحد مراجعه کنند و اطلاعات تکمیلی را از نمایندگی‌های این خطوط هوایی دریافت کنند.

 

بار خارجی

خدمات حمل و نقل بار هواپیمایی به کشور‌های خارحی ماهان با تکیه بر شبکه مناسب حمل و نقل بین المللی خود به نقاط اصلی منطقه و خاور دور انجام می‌شود و مسیری مطمئن و کارآمد در ارسال و دریافت بار از ایستگاههای خارج از کشور در نقاط اصلی تجارت بین الملل از جمله در کشور چین، امارات، اروپا است. نمایندگان فروش و خدمات بار این مجموعه در کشورهای تحت شبکه پروازی بین المللی آماده پذیرش و ارسال بار کلیه متقاضیان و صاحبان صنعت و تجارت در مبادی ذکر شده هستند، از انجایی که حمل و نقل هوایی طی چند دهه گذشته تحول و انقلاب بزرگی در صنعت هوانوردی کشور بوده است  شرکت هواپیمایی ماهان برای تدوین استراتژی موثر در این زمینه تلاش زیادی کرده است که با بررسی و تجزیه و تحلیل موقعیت منطقه ایی و بازار تجارت جهانی بستری مناسب برای گسترش سیستم ارتباطات و اطلاعات و رشد اقتصادی کشور با در نظر گرفتن قوانین و مقررات ملی و بین المللی در صنعت هوانوردی در ایران دارد.

برای محموله‌های صادراتی پس از چک اجازه ورود بار به محوطه ترمینال بار را صادر می شود با ارایه برگه گمرک به واحد حراست بار، فرستنده می تواند بار خود را به سالن پذیرش منتقل کند که در این قسمت ابتدا بسته‌ها توسط واحد پذیرش بار وزن می شوند. پس از دریافت برگه توزین و ارزیاب گمرک، بار از جهت قوانین گمرکی بازرسی می‌شوند. در صورت عدم ممنوعیت، بار به واحد بسته بندی منتقل می شوند. برخی از این ممنوعیت‌ها در فرم اظهارنامه گمرک قید می‌شوند و بعضی از کالاها نیز برای صادرات نیاز به برخی از مجوزهای خاصی دارند که همگی باید برای ارسال بار دریافت شوند. پس از بسته بندی، بار توسط واحد پذیرش دریافت می شود و برگه ای برای کالا صادر می شود که در آن اطلاعاتی از قبیل وزن بار، مقصد، ابعاد بسته‌ها درج شده است. پس از صدور این برگه، پته سبز گمرکی توسط واحد گمرک صادر می شو. فرستنده با در دست داشتن نسخه پذیرش و پته گمرکی به واحد فروش بار و آژانس های باری مراجعه می کند. واحد فروش بار با توجه به اطلاعات درج شده در نسخه پذیرش و پته گمرکی براساس قوانین مربوطه بارنامه را صادر می کند. در این مرحله فرستنده باید بارنامه صادر شده را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات مندرج، آن را امضا کند. بارنامه قراردادی بین فرستنده و شرکت حمل کننده است و مسوولیت هایی برای فرستنده و تعهدهایی برای شرکت حمل کننده دارد. با صدور بارنامه، به تعداد بسته‌ها «تگ» بار چاپ و به فرستنده ارایه می شود و فرستنده با در دست داشتن رسید بارنامه خود و تگ‌ها به سالن پذیرش که بسته‌ها در آنجا قرار دارد باز می رود و با مراجعه به نماینده فروش بار، تگ را به روی بار الصاق می کند. در بازبینی نهایی واحد حراست، بارها از نظر امنیتی چک و بسته‌ها X-ray می شوند تا در صورت نبود وجود اشیا ممنوعه، بار به انبار منتقل و برای ارسال آماده شود.

بخش کارگوی ایرلاین ماهان، با ناوگان هواپیماهای خود در بخش حمل و نقل هوایی و سرویس‌های جانبی به بازویی بزرگ در صنعت حمل هوایی ایران تبدیل شده است. این شرکت با استفاده از ارتباطات سیاسی خود در اقتصاد سیاست زده ایران و همچنین با استفاده از ناوگان هواپیماهای پهن پیکر و نازک پیکری  که دارد،  در بخش حمل هوایی در سال‌های متوالی توانسته، توانایی خود را در حمل و جابه جا کردن انواع محموله‌های تجاری، مسافری و مهاجری به اثبات برساند.

کارگوی ایرلاین ماهان دارای سیستم پیگیری محمولات ارسالی است که فرستنده بار به صورت آنلاین می‌تواند مرسولات خود را پیگیری کنند و از محل بارهای خود آگاه شود این مورد برای تاجران اهمیت زیادی دارد. بخش خدمات بار هواپیمایی ماهان سرویس رزرواسیون بار را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند. با استفاده از این سرویس نمایندگان فروش بار می‌توانند پیش از موعد پرواز مد نظر خود، وزن و حجم محموله هوایی خود را مشخص کنند تا بتوانند در روز مشخص بدون دغدغه بارهای ارسالی خود را به صورت هوایی به مقصد مورد نظر خود فریت کنند.

 

سرویس حمل هوایی بار عمومی | جنرال کارگو هواپیمایی ماهان

یکی از بخش‌های مهم در هواپیمایی ماهان، ارسال بارهای مسافری، مهاجری و تجاری است. کارگو هواپیمایی ماهان تمام خدمات مربوط به این بار‌های هوایی را به طور کامل انجام می‌دهد و با رعایت استاندارد‌های حمل و نقل هوایی بار را به کشور‌های مختلف انجام می‌دهد. در قوانین کارگو هواپیمایی ماهان محدودیتی برای نوع، حجم و  وزن بار لحاظ نشده است.

هواپیمایی ماهان متعهد است محموله‌‌های شما در زمان مقرر با مراقبت‌های استاندارد و قیمت مناسب به مقصد ارسال کند. پرسنل  کارگو هواپیمایی ماهان پس از تحویل گرفتن بارهای تجاری، اضافه بار مسافری یا مهاجری، در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی با در نظر گرفتن فضایی مناسب بار شما را با اولین پرواز به مقصد مورد نظر ارسال می‌کنند. کارگو هواپیمایی ماهان گزینه‌ای سریع‌ و امن‌ برای بارهای عمومی است. بخش خدمات بار هواپیمایی ماهان، تلاش می‌کند تا بارها را در زمان مقرر بارگیری و در مقصد به دست مشتریان برساند. در قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی پرسنل هواپیمایی ماهان محموله‌های هوایی رویت می‌کنند  و پس از تایید قابلیت حمل محموله با هواپیما و بسته بندی مناسب، عملیات تشریفات گمرکی برای خروج قانونی کالا از ایران تکمیل می‌شود. در مرحله بعد محموله توسط قسمت حراست چک و با تایید نهایی واحد حراست بارنامه صادر می‌شود و تگ بار به محموله الصاق می‌شود. کارگو هواپیمایی ماهان، تمهیداتی برای رفاه حال ارسال کنندگان در نظر گرفته است که به شرح زیر هستند:

خدمات رزرو بار به  ارسال کنندگان کالا این امکان را می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز  امکان رزرو حمل‌ونقل این شرکت هواپیمایی را داشته باشند.

خدمات حمل بار هواپیمایی شرکت ماهان توانسته با تکیه بر گسترش شبکه مناسب حمل و نقل بین المللی خود مسیری مطمئن و کارآمد در ارسال و دریافت بار از ایستگاه‌های خارج از کشور ایجاد کند.

ارسال کنندگان بار می‌توانند بار خود را از زمان رزرو  تا رسیدن به مقصد ردیابی کنند. شما می‌توانید با ورود به سایت این شرکت هواپیمایی با وارد کردن شماره بارنامه، حرکت محموله‌ بارب خود با کارگو هواپیمایی ماهان در زمان واقعی ردیابی کنید.

آیا ایرلاین ماهان حمل هوایی از چین ارائه می‌دهد؟

بله، ایرلاین ماهان خطوط هوایی ایرانی است که خدمات حمل هوایی بین چین و ایران را ارائه می‌دهد.

چه مسیرهایی برای حمل هوایی با ایرلاین ماهان از چین وجود دارد؟

ماهان خطوط هوایی مسیرهای متعددی برای حمل هوایی از چین به ایران ارائه می‌دهد، از جمله شانگهای، بکین، گوانجو و هنگ‌کنگ.

چه نوع بارهایی می‌توان با ایرلاین ماهان از چین حمل کرد؟

ایرلاین ماهان قادر است به حمل انواع بارها از چین بپردازد، از جمله بارهای عمومی، بارهای پراکنده، بارهای خطرناک و بارهای درجه‌بندی شده.

آیا ایرلاین ماهان خدمات باربری نیز ارائه می‌دهد؟

بله، ایرلاین ماهان علاوه بر حمل هوایی، خدمات باربری نیز ارائه می‌دهد. این شامل حمل بارها از فرودگاه به مقصد نهایی و خدمات تخلیه و بارگیری می‌شود.

آیا ایرلاین ماهان برای حمل بارهای حساس به دما یا زمان محدود خدمات خاصی دارد؟

بله، ایرلاین ماهان برای بارهای حساس به دما یا زمان محدود، مانند بارهای فریز شده یا بارهای اورژانسی، خدمات خاصی ارائه می‌دهد. این خدمات از طریق برنامه‌های خاص حمل و نگهداری ارائه می‌شود.

چه اطلاعاتی برای حمل هوایی با ایرلاین ماهان از چین نیاز است؟

برای حمل هوایی با ایرلاین ماهان از چین، نیاز به اطلاعاتی مانند نوع بار، وزن بار، ابعاد بسته‌ها، مبدأ و مقصد، محتوای بار و اطلاعات مربوط به مقررات و محدودیت‌های حمل و نقل مربوطه دارید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *