درآمد واردات از چین

خرید از چین

درآمد واردات کالا از کشور‌های مختلف به ایران براساس سود حاصل از خرید کالا در نهایت تعیین می‌شود. درآمد واردات کالا پس از تعیین هزینه فروش کالا، هزینه خرید کالا و هزینه انتقال کالا به ایران تعیین می‌شود. هر چه مبدا خرید فاصله بیشتری با ایران داشته باشد هزینه حمل و نقل کالا افزایش پیدا می‌کند، در کنار این مورد به صورت کلی واردات کالا از طریق حمل و نقل هوایی کالا هزینه حمل بالایی دارد و تنها برای کالاهای خاصی از این روش حمل و نقل کالا استفاده می‌شود. درآمد واردات از چین نیز مانند سایر کشور‌ها براساس فاکتورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم تعیین می‌شود. مسلم است که هرگز نمی‌توان از تجارت و انجام مبادلات با کشورهای دیگر صرف نظر کرد. علت این امر هم عدم وجود کالاهای کافی در داخل کشور است و به موارد زیادی بستگی دارد.

در برخی کشورها به دلیل کمبود نیروی کار، مواد اولیه یا نبود زیر ساخت‌های کافی و دانش فنی باید کالای موردنیاز را از دیگر کشورها وارد کنند، در ایران هم برخی از مواد اولیه به میزان کافی در داخل کشور تولید نمی‌شوند به همین دلیل نیاز است تا مواد اولیه و یا برخی از کالاهای اساسی برای پاسخ به نیاز مردم در داخل کشور از کشور‌های دیگر به ایران وارد شود. کشور ایران برخی از کالاهای خود را از دیگر کشورها مانند چین و دبی وارد می‌کند، اگر به‌عنوان یک تاجر به فکر واردات کالاها از چین و دبی هستید باید بدانید که پرسودترین کالا برای واردات کدام است.

 

چه دلایلی واردات کالا از چین به ایران را سودآور کرده است؟

اگر به محصولات خود نگاه کنید ممکن است علامت ساخت چین را روی آنها ببینید. تولیدات چین گسترش‌ زیادی پیدا کرده‌اند به طوری که می‌توان گفت اغلب کالاهایی که در جهان به آن‌ها نیاز است در چین تولید می‌شوند. نه‌تنها ایران بلکه بسیاری دیگر از کشورها واردات کالا از چین را انجام می‌دهند. کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، آلمان از شرکای تجاری چین هستند. موارد زیادی وجود دارد که سبب شده کشور‌های دیگر در جهان و کشور ایران اقلام خود را از چین وارد کنند.

قیمت مناسب و سودآوری

اگر در حوزه فعالیت‌های تجاری فعالیت دارید حتما می‌دانید که اصل اساسی برای سودآوری کسب درآمد بیشتر نسبت به هزینه است. سود همان کسر هزینه از درآمد است، در نتیجه هرچه قدر درآمد شما افزایش پیدا کند، میزان سودآوری شما هم بیشتر می‌شود. اگر در یک بازار رقابتی مشغول به کار هستید باید از رقبای خود پیشی بگیرید تا تقاضای محصولات شما افزایش داشته باشد. این افزایش تقاضا درآمد و سودآوری را افزایش می‌دهد، اغلب مردم به دنبال کسب سود هستند. برای خرید و فروش هم این قاعده در نظر گرفته می‌شود یعنی مردم به دنبال خرید کالاهایی هستند که قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

هرچه قیمت کالا کمتر باشد رضایت خریدار افزایش پیدا می‌کند علاوه بر قیمت، کیفیت هم  نقش زیادی در قیمت نهایی کالا‌ها  دارد. اغلب محصولات چینی قیمت مناسبی دارند. قیمت مناسب این کالاها سبب شده که تجارت با این کشور افزایش قابل توجهی داشته باشد واردات کالا با قیمت و کیفیت مناسب مشتری‌های بیشتری را جذب می‌کند و در نتیجه  سودآوری را افزایش می‌دهد.

حمل بار از چین
حمل بار از چین

محصولات باکیفیت چینی در آسیا

تا چند سال پیش مردم این عقیده را داشتند که کالاهای چینی کیفیت قابل قبولی ندارند اما این مشکل در حال حاضر برای کالاهای چینی در بازار وجود ندارد در حال حاضر نمی‌توان به‌طورقطع درمورد کیفیت کالاهای یک کشور نظر داد بسته به نوع کالا و کارخانه تولیدکننده آن کیفیت اجناس تولیدی متفاوت هستند. کشور چین هم براساس این قاعده صرفاً محصولات بی‌کیفیت یا باکیفیت تولید نمی‌کند. تکنولوژی پیشرفته در تولید کالاها و کارخانه‌های چینی بر افزایش کیفیت تولیدات تأثیر قابل توجهی داشته است. در حال حاضر برخی از این کالاها کیفیت عالی و قابل قیاس با نمونه‌های باکیفیت جهانی دارند به عقیده برخی کیفیت اغلب این کالا از تولیدات کشورهایی مانند هند و ویتنام هم بهتر است. دلیل این امر را می‌توانیم مشتری‌های سخت‌گیر چین از کشورهای اروپایی بدانیم.

اگر شما هم قصد دارید کالاهای باکیفیت را از چین وارد کنید باید تولیدکننده‌های معتبر آنها را بشناسید. موضوع مهم یافتن تولیدکننده‌های معتبر است. معمولاً برای شناسایی و خرید کالا از تولیدکنندگان چینی باید به کشور چین سفر کنید. پیشنهاد ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل است که با داشتن نمایندگانی مجرب در چین می‌توانند کارخانه‌ها و تأمین‌کننده‌های معتبر را در این کشور شناسایی کنند. با این کار امکان خرید کالاهای باکیفیت و سود بیشتر با واردات از کشور چین فراهم می‌شود.

واردات کالا با حجم زیاد

یکی از معضلات تاجران خرید کالا ازک شور‌های خارجی است که معمولا حجم کمی دارند، ممکن است به آن میزان که شما جنس موردنظر نیاز داشته باشید نتوانید تهیه کنید چرا که برخی از تأمین‌کنندگان نمی‌توانند حجم زیادی از اجناس را تولید کنند. نکته مثبتی که در رابطه با خرید کالا از چین وجود دارد، تهیه کالاها از این کشور به میزان موردنیاز است. علت این امر هم به‌کارگیری تکنولوژی در تولید و نیروی کار ماهر است، برخی از کارخانه‌های چینی از تکنولوژی در تولیدات که اغلب بدون محدودیت کالاها را در حجم زیاد تولید کنند. علاوه بر این نیروی کار متخصص و ماهری که در شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی این کشور مشغول به کار هستند، در تسریع تولید کمک کننده هستند. اکثر آن‌ها با متدهای روز دنیا آشنا هستند و علاوه بر اینکه اجناس باکیفیت تولید می‌کنند، میزان آن را افزایش می‌دهند پس بدون نگرانی در خصوص محدودیت حجم سفارش‌ها می‌توانید واردات از چین را انجام دهید.

سفارشی‌سازی محصولات

اگر به‌عنوان فروشنده در بازار فعالیت دارید، می‌دانید که کالاهای تولیدشده به‌صورت سفارشی متقاضیان بیشتری دارند. اگر شما براساس نیاز مشتری و سلیقه آن‌ها کالا عرضه کنید احتمال فروش آن تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. شما با واردات از کشور چین می‌توانید از مزیت سفارشی‌سازی کالاها استفاده کنید؛ برخی از تأمین‌کنندگان چینی این امکان را به وجود آورده‌اند که کالاها را مطابق با نظر مشتری تولید کنند.

واردات مستقیم کالا از چین
واردات مستقیم کالا از چین

پرسودترین‌ها کالاها برای واردات از چین کدام است؟

اگر قصد دارید کالایی را از چین وارد کنید اما به‌صورت کامل درمورد سودآوری اقلام وارداتی از چین اطلاعی ندارید در ادامه مقاله همراه ما باشید تا کالاهایی که واردات آن‌ها از چین به ایران با سودآوری بالایی همراه است را بررسی کنیم. شما باید کالاهایی را وارد کنید که تقاضای زیادی برای آن در بازار وجود ندارد. واردات کالاهایی که برای آن متقاضی زیادی وجود نداشته باشد سبب اتلاف هزینه و ضرر برای تاجران می‌شود. در ادامه به بررسی پرسودترین کالاها برای واردات از چین می‌پردازیم.

لباس

لباس‌ جزو کالاهایی است که همیشه برای آنها تقاضا وجود دارد. کشور چین جزو تولیدکننده‌های بزرگ در حوزه پوشاک است. مردم علاقه زیادی به خرید لباس‌های چینی دارند زیرا قیمت اغلب آنها مناسب است، علاوه بر این مورد حجم بالای تولید لباس‌ها در چین امکان خرید و واردات لباس در حجم بالا فراهم شود. برخی از تولیدکنندگان چینی این امتیاز را برای خریداران در نظر گرفته‌اند که با خرید لباس در حجم زیاد تخفیفاتی به خریداران داده  می‌شود. این عامل  می‌تواند هزینه‌های واردات از چین را کاهش دهد شما می‌توانید لباس‌هایی که خریداری می‌کنید را در انبارهای موجود در چین نگهداری کنید و در زمان مناسب که فروش لباس‌ها بیشتر است آن‌ها را ترخیص کنید.

خودروها

بازار خودرو یکی از پرسودترین‌ها برای تجارت است. مواد اولیه یکی از مواردی است که در تعیین قیمت کالاها نقش اساسی دارد هرچه میزان مواد اولیه بیشتری در دسترس باشد قیمت نهایی کالای تولیدی کاهش پیدا می‌کند. کشور چین اغلب مواد اولیه لازم برای تولید خودرو را دارد و این امر می‌تواند قیمت برخی از خودروهای تولیدی این کشور را کاهش بدهد. اگر سرمایه شما زیاد است، می‌توانید از واردات خودرو سود خوبی به دست بیاورید. دراگرسرمایه زیادی به‌اندازه واردات خودرو ندارید می‌توانید قطعات خودرو را وارد کنید که در ایران مشتریان زیادی دارند.

گوشی همراه

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران استفاده از گوشی‌‌های همراه رایج شده است. در حال حاضر شرکت‌های تولیدی گوشی‌های همراه در حال افزایش هستند و رقابت بین آنها بیشتر شده است به همین دلیل سعی در ارائه گوشی‌های باکیفیت دارند کشور چین یکی از تولیدکننده‌های گوشی‌های همراه است. وجود نیروی کار زیاد در کشور چین و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، مواردی هستند که قیمت برخی از گوشی‌های چینی را کاهش می‌دهند. علاوه بر گوشی‌های همراه، واردکردن لوازم جانبی گوشی همراه از چین نیز می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد.  واردکردن لوازم جانبی گوشی‌های همراه به سرمایه کمتری نیاز دارد و می‌تواند سود خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. پیدا کردن تولید کننده و فروشنده گوشی همراه معتبر از چین به ایران یکی از مواردی است که سود شما را تعیین می‌کند.

 

مزایای واردات کالا از دبی به ایران

دبی یکی از کشورهای طرف معامله ایرانیان است، دبی که در کشور امارات و در حوزه خلیج‌فارس قرار گرفته مکان مناسبی برای تجارت است. واردات کردن کالاها از کشور دبی مزایای زیادی برای ایرانیان دارد. در ادامه مهم‌ترین مزیت‌های تجارت با کشور دبی را بررسی خواهیم کرد. اگر قصد واردکردن کالا از دبی را دارید می‌توانید با شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل به‌صورت مطمئن کالاهای خود را خریداری کنید و با صرف هزینه کمتر آنها را وارد کشور کنید.

 

واردات کالا از دبی با سرمایه کم

چگونه می‌توان با سرمایه کم از دبی کالا وارد کرد. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد واردات از کشور دبی با سرمایه کم امکان‌پذیر اس. همان‌طور که بررسی کردیم دبی یکی از شهرهای پیشرفته امارات است که در حوزه خلیج‌فارس قرار گرفته است. این امر دلیل مهمی برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل است، وقتی شما از کشوری خرید می‌کنید باید هزینه‌ای را برای انتقال کالا به کشور خود پرداخت کنید. هرچه کشور طرف معامله شما از نظر جغرافیایی و مسافت دورتر باشد این هزینه افزایش پیدا می‌کند. دبی در نزدیکی ایران واقع شده است به همین دلیل هزینه‌ها تا حد معقولی کاهش پیدا می‌کند. براساس قانون کشور امارات برای ترخیص کالاها از دبی نیاز به پرداخت تعرفه‌های گمرکی نیست. همه این عوامل در کاهش هزینه‌ها تأثیر دارد و سبب می‌شود که واردات با سرمایه کم از دبی امکان‌پذیر باشد.

 

واردات از دبی و دورزدن تحریم‌ها

همان‌طور که می‌دانید کشور ایران تحریم است، به این معنی که امکان مبادلات بازرگانی با برخی از کشورها به‌صورت مستقیم وجود ندارد. دبی سببشده که این مشکل تا حد زیادی برطرف شود علت آن هم وجود کالاهای خارجی در دبی است که تاجران ایرانی می‌توانند آنها را خریداری و وارد کشور کنند. برخی از شعب کارخانه‌های تولیدی اروپایی در دبی شعبه دارند این امر سبب می‌شود که دستیابی به کالاهای اروپایی با واسطه‌گری دبی انجام پذیر باشد.

 

پرسودترین کالاها برای واردات از دبی چیست؟

امکان واردات کالاهای زیادی از دبی وجود دارد، نکته حائز اهمیت بررسی پرسودترین کالاها برای واردات است. موارد زیر کالاهایی در دبی که واردات آن برای ایران سودآور است را نشان می‌دهد. برای وارد کردن اقلام از دبی باید تخصص و مهارت کافی داشته و با روش‌های واردات از دبی آشنا باشید.

واردات لوازم‌خانگی از دبی

لوازم‌خانگی برندهای متفاوتی دارند که هر بنرد کالاهای مختلف با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی دارد، هر کدام از این کالا‌ها در بازار با قیمت‌های متفاوتی فروخته می‌شوند و مزایای خاص خود را دارند. لوازم‌خانگی در کشور ایران هم تولید می‌شوند اما جوابگوی بازار تقاضا نیست. برخی افراد مایل‌اند تا لوازم‌خانگی‌های برند و ساخت دیگر کشورها را خریداری کنند همان‌طور که گفته شد به دلیل تحریم‌ها امکان واردات از برخی کشورهای تولیدکننده این اقلام وجود ندارد. اما از طریق دبی می‌توان این اقلام را فراهم کرده و وارد کشور کرد.

واردات لپ‌تاپ از دبی

کالای پرسود دیگر برای واردات از دبی، لپ‌تاپ است. استفاده بیشتر از لپ‌تاپ‌ها باعث شده که واردات آن از دبی سودآور باشد. اکثر برندهای معتبر لپ‌تاپ در دبی وجود دارد، علاوه بر این مورد نمونه‌های استوک نیز در دبی قابل تهیه است و به دلیل قیمت مناسب آنها، متقاضیان زیادی برای آن وجود دارد.

واردات لوازم آرایشی از دبی

لوازم آرایشی یکی دیگر از کالای پرسود برای واردات از دبی است. تنوع و فراوانی این محصول در دبی و کیفیت خوب اکثر آنها موجب شده که طرفداران زیادی داشته باشد. استفاده از لوازم آرایشی در کشور ایران زیاد بوده که واردات آن را سودآور کرده است.

حمل و نقل کالا از چین به دبی
حمل و نقل کالا از چین به دبی

واردات کالا از چین با سرمایه کم

کشور چین یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است، چین در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، محدودیت مراودات تجاری ایران با سایر کشورها، قیمت مناسب محصولات چینی، تولیدات انبوه و بهره‌مندی از ابزارهای روز دنیا در این کشور، سبب افزایش قابل توجه واردات کالا از چین به ایران شده است.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که واردات به سرمایه زیادی نیاز دارد، اما این طور نیست. واردات از چین با هر میزان سرمایه‌ای ممکن است؛ اما کم هزینه‌ترین روش واردات از چین بستگی به برنامه ریزی مناسب، پیدا کردن تامین کننده معتبر، واردات کالای پرسود و انتخاب روش حمل و نقل ارزان دارد. توجه داشته باشید که میزان سرمایه در واردات از چین اهمیت زیادی ندارد، بلکه سود حاصل از تجارت با سرمایه کم است که اهمیت دارد. در ادامه نحوه واردات از چین با سرمایه کم را بررسی خواهیم کرد.

 

پرسود ترین کالا برای واردات از چین

اگر سرمایه اولیه شما کم است بهترین کالا برای واردات از چین انتخاب پرسود ترین کالا است چرا که با حاشیه امن می‌توانید با سرمایه اندکی که دارید میزان سود خود چند برابر کنید. پرسود ترین کالا برای واردات از چین عبارت‌اند از:

لوازم جانبی موبایل، لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت‌های مچی هوشمند، دوربین مداربسته، اسپیکرهای بلوتوثی، اسباب بازی، پوشاک و لوازم ورزشی.

توجه داشته باشید که به دلیل تنوع بالای این محصولات حتما باید قبل از خرید محصول، از صحت کیفی و کمی کالاها اطمینان حاصل کنید.

 

بهترین کالا برای واردات از چین با سرمایه کم

اغلب افراد فکر می‌کنند که با سفر به کشور چین و  خرید کالاهای مختلف و واردات آن به کشور می‌توانند به سود بالایی دست پیدا کنند. اما به این مورد توجهی ندارد که هزینه واردات، تنها به هزینه خرید کالای مورد خلاصه نمی‌شود. هزینه‌های سفر به این کشور، حمل و نقل، بازرسی، امور گمرکی تنها بخشی از مراحل واردات است. پیشنهاد ما به شما این است که از روش‌های جدید واردات کالا با سرمایه کم استفاده کنید. بهترین راه واردات کالا از چین با سرمایه کم، همکاری با شرکت بازرگانی و سپردن صفر تا ۱۰۰ مراحل واردات کالا به آن‌ها است برخی از شرکت‌های بازرگانی کالاهایی متناسب با سرمایه شما را پیشنهاد می‌کنند. علاوه بر این، خرید، بازرسی کمی و کیفی کالا، حمل و نقل، ترخیص را نیز برای شما انجام می‌دهند. تنها کافی است تا سفارش خود را ثبت کنید و کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. در این صورت واردات کالا از چین با سرمایه کم، بدون دردسر و صد البته پرسود را تجربه خواهید کرد.

خرید از چین بدون واسطه
خرید از چین بدون واسطه

برای واردات از چین با سرمایه کم در ابتدا باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

انتخاب کالای مناسب

اولین قدم برای واردات کالا از چین با سرمایه کم، انتخاب نوع محصول با توجه به قیمت آن است. شما به عنوان وارد کننده باید به قیمت محصول توجه کنید و به نسبت سرمایه‌ای که دارید تعداد آن را مشخص کنید. برای مثال افرادی که قصد واردات تجهیزات پزشکی به کشور را دارند سرمایه بیشتری نیاز دارند تا افرادی که قصد واردات لوازم جانبی موبایل را دارند.

واردات کالاهای پرسود

به دلیل قیمت مناسب محصولات چینی بسیاری از کالاهای این کشور پرسود هستند کالاهایی مانند لوازم الکترونیکی، لوازم ورزشی، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی از کالاهای پرسود برای  واردات از چین هستند توجه داشته باشید که در برخی مواقع به دلایل مختلف، کالاهای متفاوتی برای واردات بهتر هستند که برای اطلاع از بهترین کالا برای واردات با سرمایه کم از چین با شرکت‌های بازرگانی در تماس باشید.

انتخاب تامین کننده معتبر

به دلیل تعداد بالای تولیدکنندگان چینی شما برای بار اول، دچار سردرگمی می‌شود و نمی‌توانید کالای مناسب را پیدا کند. مسلما هیچ کدام از دو تامین کننده، کالای مورد نظر شما را با قیمت و شرایط ارسال برابری پیشنهاد نمی‌دهند. تامین کننده‌ای که قیمت پایین تری پیشنهاد می‌دهد بهتر نیست پس باید به دنبال تامین کننده‌ای باشید که استانداردهای لازم در تولید محصول مورد نظر شما را رعایت کرده باشد.

حمل و نقل مناسب

انتخاب نوع روش حمل و نقل نیز تاثیر زیادی بر روی هزینه واردات از چین دارد. از بین روش‌های حمل و نقل، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش حمل و نقل کالا، روش دریایی است، بیش از ۳۰۰ لنگر گاه در کشور چین وجود دارد یعنی شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را به راحتی وارد کشور کنید. علاوه بر قیمت پایین، سلامت فیزیکی کالا و امنیت در این روش از سایر روش‌های حمل و نقلی بیشتر است.

انجام امور گمرکی

انجام امور گمرکی نیز هزینه‌های مخصوص به خود را دارد. اگر در طول مراحل مربوط به گمرک، مرتکب خطایی شوید نه تنها هزینه، بلکه زمان را نیز از دست می‌دهید. اگر تاریخ انقضای کالای شما نزدیک هم باشد، مشکل پیشرفته تر می‌شود. در نتیجه به شما پیشنهاد می‎کنیم که حتما از افراد و شرکت‌های بازرگانی متخصصی برای انجام امور گمرکی و ترخیص کالا خود کمک بخواهید تا بتوانید با حداقل سرمایه بار خود را به ایران وارد و از گمرک‌های فعال در ایران ترخیص کنید بدون این که دچار مشکلی شوید. درآمد واردات از چین به تمامی مواردی که در این مقاله بررسی کردیم وابسته است.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *