در صورت خرید از چین باید هزینه گمرک پرداخت کنیم؟

گمرک
فهرست مطالب نمایش

واردات کالا از چین و کشور‌های دیگر برای تأمین نیاز داخلی انجام می‌شود. خرید کالا از چین و سایر کشور‌ها به دلیل قوانین کشور و تأمین نیاز‌های گمرک‌های ایران و چین شامل پرداخت هزینه گمرک می‌شود. هزینه گمرکی برای کالاهای مختلف متفاوت است و برای هر کالا براساس شرایط حال حاضر کشور و نوع کالا و میزان کالا تعیین می‌شود، پرداخت هزینه گمرکی یکی از موارد اصلی است که باید در زمان واردات کالا به کشور مدنظر داشته باشید تا زمانی که شما حقوق و عوارض گمرکی مربوط به کالا یا کالاهای خود را پرداخت نکنید نمی‌توانید کالاهایی که مدنظر دارید را به ایران وارد کنید و کالای شما در گمرک باقی می‌ماند، اگر در زمان تعیین‌شده برای ترخیص کالا اقدام نکنید پس از حدود 90 روز به‌صورت معمول کالای شما توقیف می‌شود.

 

خرید از چین بدون واسطه

برای خرید از چین بدون واسطه کافی است تا با متخصصان شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل تماس بگیرید. بر همین اساس شما تمامی واسطه‌ها را حذف کرده‌اید و می‌توانید بدون واسطه و باقیمت مناسب کالاهایی که مدنظر دارید را به کشور وارد کنید. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل با سالها تجربه درزمینهٔ خرید از این کشور و دارا بودن دفتر در مقصد منابع و تأمین‌کننده‌های خوبی می‌شناسد و می‌تواند برای هر محصولی به‌راحتی منبع یابی کند.

 

خرید مستقیم از فروشگاه‌های چینی

این روش مزایا و معایب خودش را دارد اما بهترین مزیت آن این است که کیفیت محصول را از نزدیک مشاهده می‌کنید. متأسفانه بازهم سودجویانی هستند که نمونه باکیفیت معرفی کنند اما جنس نامرغوب تحویل مشتری دهند. از معایب این روش هم می‌توانیم به این نکته اشاره‌کنیم که شما باید مسافتی طولانی طی کنید زبان چینی بدانید و تأمین‌کننده مناسب پیدا کنید.

 

خرید از سایت های چینی

این روش نسبت به روش قبلی به دلیل اینکه به‌صورت آنلاین است آسان‌تر به نظر می‌رسد. اما مهم‌ترین نکته در این روش پیدا کردن تأمین‌کننده مناسب محصول است. در حال حاضر سایت های زیادی در چین هستند که شما می‌توانید کالاهایی که مدنظر دارید را از آن‌ها خریداری کنید، مشابه ایران در چین هم تمامی سایت های فروش کالا تائید شده نیستند، شما باید اعتبار سایت و فروشنده‌ای که قصد خرید از آن را دارید به‌دقت بررسی کنید تا در دام کلاه‌برداران گرفتار نشوید.

آسان‌ترین و مطمئن‌ترین راه این است که کار خرید کالا از چین را به شرکت‌های بازرگانی بسپارید. تا با خیال راحت صفر تا صد خرید محصول شما را با نازل‌ترین قیمت و بهترین کیفیت انجام بدهند. در این روش نه دردسر سفر را دارید نه پیدا کردن تأمین‌کننده و حتی حمل‌ونقل و ترخیص کالا که درنهایت برای شما ارزان‌تر و اقتصادی‌تر تمام می‌شود.

 

خرید مستقیم کالا از چین باقیمت کارخانه

اگر شرکتی دارید که محصولات خود را به‌صورت آنلاین در آن می‌فروشید، اگر شرکت شما کوچک است، اگر تصمیم به خرید مستقیم کالا از چین باقیمت کارخانه را دارید، می‌توانید تجارت خود را رقابتی‌تر کنید. اگر شما در حال حاضر محصولات شرکت خود را تولید می‌کنید. درگذشته، تنها شرکت‌های بزرگ می‌توانستند دفتر فروش خود را که می‌تواند واردات و تأمین منابع محصولات خارج از کشور داشته باشد حفظ کنند. در حال حاضر اما به لطف پیشرفت‌های فناوری، همه این موارد به‌صورت آنلاین در دسترس است و دیگر نیازی به رفتن به چین، سازمان‌دهی سفرهای کاری سخت و گران‌قیمت، بازدید از کارخانه‌های چینی و تماس با تأمین‌کنندگان نیست. مسلم است که تجارت الکترونیکی مزایا و معایب خود را دارد زیرا گرچه می‌تواند سریع و ارزان باشد.

 

خرید مستقیم کالا از چین

اگر تصمیم به واردات محصولات چینی دارید، باید بدانید که میزان کالای خریداری‌شده نقش مهمی در صنعت دارند. در صورت درخواست 50، 1000 یا 10000 قطعه و روش حمل‌ونقل، قیمت پیشنهادی تأمین‌کنندگان تغییر می‌کند. در حقیقت، حمل مقادیر کمی از محصولات از طریق هواپیما امکان‌پذیر است، انجام این کار برای مقادیر بیشتر امکان‌پذیر نیست. به‌صورت کلی، خرید مقدار زیاد کالا بهترین استراتژی برای صرفه‌جویی در هزینه است. این سیستم کاملاً آسان است و به منطق بازار که بین تأمین‌کننده چینی و تولیدکنندگان آن‌ها رخ می‌دهد بستگی دارد.

 

تأمین‌کننده حتی یک شرکت متعهد، نمی‌تواند یک قیمت واحد برای کالاها به شما بدهد. زیرا قیمت بسته به مقدار آن بسیار متفاوت است.

درخواست خود را مدام تغییر ندهید، به این خاطر که اگر به‌طور مداوم درخواست خود را تغییر دهید، می‌توانید مشتری ناخوشایندی شوید.

تأمین‌کنندگان چینی هرروز هزاران درخواست دریافت می‌کنند و از دست دادن شما به‌عنوان مشتری نمی‌ترسند. به‌خصوص اگر درخواست مقادیر کمی از محصولات را داشته باشید.

موضوع دیگری که باید در موضوع خرید مستقیم کالا از چین مدنظر داشته باشید، نحوه جستجوی تأمین‌کنندگان مناسب است. اگر به دنبال خرید آنلاین هستی. در وب سایت‌هایی مانند Alibaba به دنبال فروشنده مناسب بگردید و پس‌ازاین که فروشنده مناسب را پیدا کردید مراحل زیر را برای ثبت سفارش طی کنید.

 

راه‌های خرید عمده کالا از چین

برای خرید عمده کالا از چین می‌توانید به این کشور بروید و خودتان محصولات موردنیاز خود را خریداری کنید اما این روشی نیست که همیشه به شما پیشنهاد کنیم این کار قوانینی خاص دارد که گذشتن از آن‌ها و به انجام رساندن کار، نیازمند دانش و مهارت و روابط مناسب و درست است.

اولین شرط برای واردات قیمت خرید کالا است تا بتوان سود بسیار زیادی از واردات کالا کسب کرد. به همین منظور بهترین کار محاسبه شرایط خرید و هزینه‌های جانبی کالا است تا بتوان کالایی باقیمت مناسب وارد کرد که سود خوبی عاید کند.

پس از خرید کالا نوبت به محاسبه‌ی هزینه‌های حمل‌ونقل کالا و هزینه‌های گمرکی هر دو کشور است. فروشنده‌های چینی معمولاً براساس ترم‌های حمل‌ونقل (بستگی به مقدار ارزشی کالا دارد) کالا را تحویل می‌دهند. گاهی درب انبار خود، گاه تحویل در محل شرکت حمل یا در بندر مربوطه، و گاها تحویل در بندر کشور شما این کار را انجام می‌دهند. هزینه معمولاً روی خرید شما محاسبه می‌شود.

 

هزینه‌های حمل کالا در گمرک

بعد از حمل نوبت به هزینه‌های گمرکی داخل ایران می‌رسد که بازهم بستگی به کالای مربوطه دارند. برخی از واردکنندگان تمایل دارند کالا در گمرک شهر خودشان ترخیص شود. پس هزینه‌های حمل از بندر یا گمرک تا گمرک شهر شما باز بر قیمت تمام‌شده محصول تأثیر می‌گذارند. هزینه‌های داخلی گمرک برای کالاهای مختلف براساس موارد زیر تعیین می‌شود:

هزینه دریافت مجوزها + زمان موردنیاز تا دریافت مجوز (توصیه می‌شود اول مجوزات را بگیرید بعد شروع به واردات و خرید را انجام دهید)

انبارداری گمرک

هزینه‌های کارشناسی و ارزیابی

دستمزد ترخیص‌کار

مالیات کالا (بسته به درصد مالیاتی تعریف‌شده در گمرک).

 

امکان خرید از چین پرداخت در ایران چگونه است؟

در شرایط فعلی ایران امکان خرید از چین پرداخت در ایران با مشکلاتی مواجه است. نوسان‌های ارز و تغییرات قوانین گمرکی ازجمله مشکلاتی است که پیش روی خریداران وجود دارد مشکلاتی که به دلیل تحریم ایران برای پرداخت به وجود آمده تا حدودی به‌واسطه‌ی شرکت‌های بازرگانی، صرافی‌ها، پیج‌های اینستاگرام یا به‌اصطلاح آنلاین شاپ‌ها خرید کالا از چین حل‌شده است. این واسطه‌ها با دریافت کارمزد می‌توانند انتقال پول به سایت‌ها یا فروشندگان آن‌ها را برای خریداران در ایران انجام دهند و حتی برخی از شرکت‌ها حمل و باربری و تحویل کالاها را نیز انجام می‌دهند.

کالاهایی که به‌صورت کلی در چین به فروش می‌رسند قیمت‌های بسیار کمی دارند به همین دلیل بسیاری از افراد به‌جای خریدوفروش کالاهای داخلی به خریدوفروش کالاهای چینی ترغیب می‌شوند در حال حاضر خرید کالا از چین به روش شخصی انجام می‌شود و بیشتر افراد این‌گونه کار ها را به شرکت‌های بازرگانی واگذار می‌کنند.

 

عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری حمل کالا

تأثیر وزن و حجم بار، بر هزینه حمل بار از چین: وزن و حجم بار شما، تأثیر مستقیم بر قیمت تمام‌شده‌ی ارسال کالا از چین دارد. هرچه وزن بار شما بیشتر باشد، قیمت تمام‌شده برای هر کیلو بار هوایی و دریایی از چین برای شما کمتر خواهد شد. این مسئله در مورد حجم بار هم صدق می‌کند.

تأثیر وزن حجمی بر قیمت ارسال بار از چین: اگر کالای شما به‌صورت بار حجمی محسوب شود، این مسئله در هزینه تمام‌شده‌ی شما بسیار مؤثر است. وقتی بار شما در هر مترمکعب بیشتر از 167 کیلوگرم باشد، بار شما حجمی محسوب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد وزن حجمی و نحوه‌ی محاسبه‌ی آن می‌توانید صفحه‌ی هزینه فریت بار را در سایت ما مشاهده نمایید.

قیمت کرایه حمل شرکت‌های حمل هوایی و دریایی: عامل مهم دیگر در ارزیابی قیمت ارسال بار از چین، شرکت‌های حمل بین‌المللی هستند.

چه در حمل دریایی و چه در حمل هوایی، داخلی یا خارجی بودن شرکت حمل، اثر بسیار زیادی در هزینه‌های حمل دارد. خطوط کشتی‌رانی داخلی و خطوط کشتی‌رانی خارجی قیمت‌های متفاوتی دارند، قیمت حمل هوایی خطوط پروازی داخلی مانند هواپیمایی ماهان، باقیمت‌های حمل خطوط هوایی خارجی مانند: هواپیمایی امارات و یا قطر ایرویز متفاوت هستند. اینکه شما کدام شرکت را برای ارسال کالای خود از چین به ایران انتخاب می‌کنید، تأثیر مستقیمی بر قیمت حمل بار شما دارد.

خیابان‌های مشهور برای خرید کالا از چین عبارت‌اند از:

Wangfujing پکن، شمال چین

Chunxi چنگدو، استان سیچوان، جنوب غربی چین

Barkhor لهاسا، تبت، جنوب غربی چین

 

خرید عمده کالا از چین

در حال حاضر بسیاری از اقلام موردنیاز مردم ایران از طریق خرید از چین تأمین می‌شوند. این نوع خرید به دلیل راحتی فراوانی که دارد، رایج‌تر از دیگر انواع خرید‌ها است. خرید عمده آنلاین از چین به روش غیرحضوری انجام می‌پذیرد. مشتریان در این نوع خرید به شیوه غیرحضوری اقلام موردنیاز خود را خریداری می‌کنند.

 

قیمت حمل بار از چین به ایران

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم قیمت حمل بار از چین به ایران هزینه مشخصی ندارد. اما برای استعلام قیمت حمل بار از چین به ایران می‌توانید با شماره‌های تماس شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل در تماس باشید تا متخصصان ما برای شما هزینه حمل بار از چین به ایران را برای کالای شما محاسبه کنند.

 

مدت‌زمان حمل بار از چین به ایران

برای مدت‌زمان حمل بار از چین به ایران باید گفت از آن زمان که خرید از چین انجام می‌گیرید از 10 روز تا دو هفته طول خواهد کشید. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل جزو شرکت‌هایی است که کار خرید از چین و ارسال به ایران را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام می‌دهند.

 

مراحل واردات کالا از چین به ایران

تمام افرادی که قصد واردات کالا از چین رادارند باید نسبت به قوانین این کار و مراحل انجام آن اطلاعات لازم را داشته باشند. واردات انواع کالاها از چین دارای چند مرحله است این مراحل به‌صورت زیر هستند:

انتخاب نوع کالا و تحقیق و بررسی آن

پیدا کردن یک تأمین‌کننده مطمئن چینی

ارتباط با تأمین‌کننده و مذاکره با آن برای استعلام قیمت و نوع محصول

بستن قرارداد با شرکت یا شخص تأمین‌کننده

کارهای مربوط به ترخیص ارز و خرید کالای موردنظر

حمل کالا از مبدأ و کارهای مربوط به بیمه آن

انجام کارهای ترخیص کالا از گمرک

 

روش‌های واردات کالا از چین

یکی از مواردی که واردات از چین را برای تجار و واردکننده‌های داخلی راحت کرده است، گمرک‌های متعدد ایران هستند. در واردات کالاها می‌توان از روش‌های مختلف دریایی، هوایی و زمینی استفاده کرد که هرکدام شرایط و هزینه مخصوص به خود رادارند یکی از بهترین راه های پیشنهادی برای واردات انواع کالاها از چین، روش دریایی و استفاده از کانتینرهای اشتراکی است. این روش نسبت به روش هوایی ارزان‌تر است و در مقایسه با روش زمینی نیز سریع‌تر انجام می‌شود.

 

محاسبه هزینه واردات از چین

یکی از چالش‌هایی که برای تاجران تازه‌کار مطرح است، میزان هزینه واردات از چین است. محاسبه هزینه‌ها در ابتدای کار سبب می‌شود تا نسبت به سوددهی کالایی که قرار است وارد بازار شود مطلع شوند. هزینه‌هایی که برای واردات انواع کالاها وجود دارند و باید توسط شرکت یا فرد واردکننده محاسبه شوند به شرح زیر هستند:

هزینه موردنیاز برای خرید کالا

هزینه موردنیاز به انتقال یا حمل‌ونقل محصولات

میزان هزینه بیمه

هزینه دریافت مجوزهای موردنیاز و ثبت سفارش آن

هزینه‌های مربوط به تخصیص ارز و حواله آن

هزینه انبارداری محصولات در گمرک ایران

هزینه آزمایشگاه برای کالاهایی که نیاز به آزمایش دارند

پرداخت تعرفه‌های گمرکی

 

لیست کالاهای وارداتی از چین به ایران

واردات کالا از چین به ایران به‌صورت جزئی و کلی و در دسته‌بندی‌های مختلف محصولی انجام می‌شود. برخی از مهم‌ترین کالاهایی که توسط بسیاری از شرکت‌ها و افراد شخصی به ایران وارد می‌شوند را می‌توان در دسته‌بندی‌های زیر طبقه‌بندی کرد:

محصولات و لوازم‌خانگی

پوشاک در دسته‌بندی‌های متنوع

کالاهای دیجیتال مثل موبایل، لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن‌ها

پارچه و منسوجات

لوازم پلاستیکی مختلف

لوازم تزئینی و دکوراسیونی مثل کاغذ‌های دیواری و انواع لوستر

آهن‌آلات

مواد غذایی

 

بهترین کالا برای واردات از چین

دامنه وسیعی از کالاها برای واردات از چین وجود دارد که تمام کالاها قابلیت عرضه با بهترین حاشیه سود را در بازار داخلی دارند. تنوع این محصولات به حدی زیاد است که نمی‌توان آن را به‌صورت تکی در نظر گرفت.

لوازم و تجهیزات ورزشی متنوع مثل دستگاه‌های بدن‌سازی، شنا، بوکس، ایروبیک

انواع محصولات در حوزه پوشاک مثل کیف و کفش، اکسسوری، عینک‌های آفتابی

لوازم‌خانگی مانند یخچال، لباسشویی، ظرف‌شویی، اجاق‌گازهای برقی و گازی

انواع لوازم الکترونیکی مثل موبایل، لپ‌تاپ، تلویزیون، دوربین‌های دیجیتالی

محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع مانند عطر و ادکلن، لوسیون، مرطوب‌کننده، ضد آفتاب

 

سود واردات کالا از چین چقدر است؟

یکی دیگر از موارد مهمی که در ارتباط با واردات کالا از چین مطرح است، میزان حاشیه سود کالاها است. به‌صورت کلی کالاهایی که از چین وارد کشور می‌شوند در دو دسته بندی مصرفی و صنعتی قرار می‌گیرند. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها نیز شرایط و حاشیه سود مخصوص به خودشان رادارند. به‌صورت کلی به دلیل قیمت مناسب کالاهای چینی، حاشیه سودهای بالایی برای شرکت‌ها و فروشنده‌ها به همراه دارند ولی باید در نظر داشت که میزان سود در هرکدام از دسته‌بندی‌های محصولی متغیر است.

 

واردات از چین بدون گمرک

یکی از مراحل واردات از چین، مجوزها و هزینه‌های گمرک است که باید انجام شود، در بعضی از شرایط می‌توان محصولات را بدون گمرک هم وارد کرد. این شرایط برای کالاهای غیرتجاری و چمدانی است تمام محصولات غیرتجاری در حجم‌های کم که به‌اندازه یک چمدان بوده را می‌توان بدون تعرفه گمرک وارد کشور کرد.

 

مجوزهای موردنیاز برای واردات کالا از چین

اصلی‌ترین مرحله برای واردات از چین دریافت مجوزهای ضروری و مرود نیاز است. در صورت نداشتن هرکدام از مجوزهای لازم، امکان واردات کالا از کشور چین وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین مجوزها برای واردات کالاهای مختلف از کشور چین به ایران شامل موارد زیر هستند:

کارت بازرگانی

بارنامه یا قبض انبار

داشتن شناسه تجاری

گواهی‌نامه از کشور مبدأ

گواهی‌نامه استاندارد کالا

مجوز لازم برای ثبت سفارش کالا

فاکتور خرید کالا

 

اسناد مربوط به حمل‌ونقل کالا

میزان واردات از چین در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. دلیل اصلی این امر افزایش رابطه سیاسی خوب بین این کشور و ایران است. کالاهایی که از چین وارد بازار کشور می‌شوند متنوع هستند و با توجه به نیاز بازار تعیین می‌شوند، اطلاع از کلیه قوانین و مقررات برای واردکنندگان کالاها از چین الزامی است. اگر قصد واردات از کشور چین را دارید باید نسبت به این قوانین مطلع یا از یک فرد و شرکت فعال در این زمینه راهنمایی بگیرید.

در صورت خرید از چین، آیا باید هزینه گمرک پرداخت کنیم؟

بله، در صورت واردات کالا از چین، باید هزینه گمرکی را پرداخت کنید.

هزینه گمرکی بر اساس چه فاکتورهایی محاسبه می‌شود؟

هزینه گمرکی بر اساس عواملی مانند نوع کالا، ارزش کالا، کشور مبدأ و مقصد، نرخ گمرکی و سیاست‌های تجاری مربوطه محاسبه می‌شود.

آیا هزینه گمرکی برای همه کالاها یکسان است؟

خیر، هزینه گمرکی برای هر کالا ممکن است متفاوت باشد و بسته به شرایط و ضوابط گمرکی مربوطه تعیین می‌شود.

آیا می‌توان هزینه گمرکی را پیش‌بینی کرد؟

بله، با مطالعه و بررسی قوانین و مقررات گمرکی کشور مقصد و مشاوره با کارشناسان بازرگانی می‌توانید هزینه گمرکی را پیش‌بینی کنید.

آیا هزینه گمرکی در قیمت کالا در نظر گرفته می‌شود؟

بله، هزینه گمرکی به عنوان بخشی از هزینه کل واردات، معمولاً در قیمت کالا در نظر گرفته می‌شود.

آیا ممکن است به هر دلیلی از پرداخت هزینه گمرکی معاف شویم؟

بله، در برخی موارد ممکن است برخورداری از معافیت‌های گمرکی یا تخفیفات خاص، مانند توافقنامه‌های تجاری بین المللی، برخی از مالیات‌ها و هزینه‌های گمرکی را کاهش دهد. اما این موارد وابسته به شرایط و قوانین مربوطه است و باید به صورت جداگانه بررسی شوند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *