هزینه ارسال کالا از آمریکا به ایران چقدر است؟

واردات کالا از آمریکا به ایران

هزینه ارسال بار از آمریکا به ایران براساس نوع بار، حجم بار و روش ارسال بار متفاوت است و هزینه ثابتی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. ارسال بار از آمریکا به ایران به دوشکل هوایی و دریایی امکان پذیر است با توجه به روابط سیاسی دو کشور و تحریم‌های آمریکا علیه ایران، حمل بار از آمریکا به ایران براساس شرایط خاصی انجام می‌شود که در ادامه مقاله هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

واردات از آمریکا

ارسال بار از آمریکا به ایران به روش حمل و نقل دریایی

با وجود تحریم‌ها ارسال بار از آمریکا به ایران به شکل مستقیم امکان پذیر نیست، بر همین اساس کالا‌ها معمولا به شکل Cross Stuffing به ایران منتقل می‌شوند و مدت زمان ارسال آن‌ها به ایران طولانی است.

Cross Stuffing (کراس استاف) چیست؟

کراس استاف به معنی تغییر وسیله حمل و اسناد است برای نمونه برای ارسال کالا از آمریکا به ایران معمولا بارها در جبل علی از کانتینر خارج می‌شوند و به یک کانتینر دیگر منتقل می‌شوند. با وجود تحریم‌های ایجاد شده بهتر است بارهای خود را به صورت هوایی ارسال کنید تا سریع تر به دست شما برسد اما اگر کالای شما سنگین و حجیم است و یا به دنبال کاهش هزینه‌های ارسال هستید بهترین انتخاب حمل کالا‌ها به کمک کشتی است. معمولا ارسال کالا از آمریکا به ایران در کانتینرهای 20 فوت و 40 فوت انجام می‌شود. مدت زمان تقریبی حمل و نقل دریایی بار از آمریکا به ایران 60 روز طول می‌کشد البته این زمان با توجه به لاین انتخابی کالا متفاوت است. توجه داشته باشید با که ممکن است زمان حمل کالا با توجه به عملیات Cross Stuffing بیشتر نیز می‌شود.

واردات کانتینری از آمریکا
واردات کانتینری از آمریکا

فریت بار از آمریکا به ایران به صورت حمل و نقل هوایی

فریت بار از آمریکا به ایران هم مانند حمل و نقل دریایی به صورت مستقیم فراهم نیست. در حمل هوایی نیز بارها به دبی ارسال می‌شوند و با تغییر مدارک به ایران منتقل می‌شوند. آمریکا از ارسال لوازم شخصی به ایران جلوگیری می‌کند اما ایران برای رفاه حال ایرانیان ساکن آمریکا، فریت بار به آمریکا را آزاد گذاشته است. بهترین خطوط هوایی برای ارسال کالا از آمریکا به ایران قطر و امارات هستند که متاسفانه هزینه حمل و نقل بالایی هم دارند.

 

ارسال لوازم شخصی از آمریکا به ایران

همانطور که در ابتدای مقاله بررسی کردیم براساس قوانین کشور آمریکا ارسال لوازم شخصی از آمریکا به ایران به صورت مستقیم ممنوع است. این محدودیت باعث شده که ایرانیان مجبور شوند بارها را به دبی و از آنجا به ایران وارد شوند. اینک ار هزینه‌های حمل را حداقل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار افزایش می‌دهد. نکته دیگر این است که کشور ایران فقط به افرادی تازه از آمریکا به ایران امده‌اند اجازه ترخیص لوازم شخصی را می‌دهد، یعنی اگر به هرطریقی بار خود را به گمرک ایران برسانید باز هم زمان ورود شما به کشور بارها چک می‌شوند و فقط در شرایطی که مهر ورود به تازگی در پاسپورت شما خورده باشد می‌توانید بار را تحویل بگیرید و از آن استفاده کنید. مهر پاسپورت ثابت میکند لوازمی که اورده‌اید وسایل شخصی هستند یا خیر. چون برخی از افراد می‌خواهند بار تجاری را به عنوان بار شخصی وارد کنند و شرط آمدن مسافر به ایران جلوی ورود این اقلام را می‌گیرد. در نظر داشته باشید شرکت‌های حمل ترخیص بار از آمریکا به ایران را نمی‌پذیرند. حتما در بارهای خود لوازم شخصی استفاده شده بگذارید نه کالاهای نو چرا که در این شرایط مراحل ترخیص بار مشکل می‌شود. موبایل، تبلت و لپتاپ نباید در بار شما قرار داشته باشند.

 

هزینه ارسال بار از آمریکا به ایران بصورت هوایی

به طور معمول وقتی شما هزینه حمل از آمریکا را از شرکت می‌خواهید به شما 3 قیمت داده می‌شود:

حمل از آمریکا تا یک کشور ثالث که معمولا امارات و شهر دبی است

هزینه حمل از دبی تا ایران

هزینه ترخیص در دبی

بارهایی که DUAL USE هستند یعنی هم می‌توان از آن‌ها در  جهت اهداف بشردوستانه از آن استفاده کرد هم برای جنگ استفاده کرد بسیار حساس هستند به همین خاطر هیچ چاره‌ای ندارید جز اینکه این کالا را در دبی به صورت کامل ترخیص کنید و هزینه آن را پرداخت کنید. پس از ترخیص باید کارهای گمرکی و صادراتی آن انجام شود و بار از دبی به ایران ارسال شود. در حال حاضر با توجه به اینکه روابط سیاسی کشور آمریکا و ایران خیلی خوب نیست واردات زیادی از کشور آمریکا به ایران انجام نمی‌شود.

واردات کالا از آمریکا
واردات کالا از آمریکا

برای اعلام هزینه ارسال بار از آمریکا به ایران به چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید هزینه‌ها را محاسبه کنید باید وزن دقیق، ابعاد دقیق، محل بارگیری، ترم خرید، hscode کالا و اینویس کالا را به بدانید. دلیل اینکه تمامی اطلاعات را با جزئیات باید بدانید این است که کالای شما قرار است به دبی برود و از انجا به ایران ری اکسپورت شود بنابراین فرایندی شبیه به ترخیص در دبی باید انجام شود برای این کار علاوه بر اطلاعات حمل به اطلاعات ترخیص از جمله hscode کالا و اینویس کالا و ارزش کالا نیاز است تا بتوان کالا را به گمرک دبی اظهار کرد.

 

هزینه ارسال بار از آمریکا به ایران

هزینه‌های ارسال کالا از آمریکا به ایران براساس نوع بار و شرایط کالا متغیر هستند در ادامه مقاله فاکتورهای مهم که بر قیمت حمل و نقل کالا تاثیر دارند را بررسی خواهیم کرد:

هزینه‌های گمرکی و جا به جایی کالا در آمریکا: اگر خرید شما exwork باشد، پرداخت هزینه‌های مربوط ارسال بار به گمرک خروجی، انبارداری و امور گمرکی در مبدا بر عهده شما است.

هزینه‌های بارنامه: هزینه بارنامه به نوع حمل (هوایی یا دریایی)، خط هوایی یا دریایی انتخابی، حجم و وزن بار و شرکت حمل شما بستگی دارد. هزینه‌های مربوط به Cross Stuffing تنها بارهایی که از آمریکا به سمت ایران می‌آیند این هزینه اضافی را باید پرداخت کنند.

هزینه‌های ترخیص کالا: شرکت حمل و نقل کالا تنها هزینه‌های مربوط به جا به جایی از مبدا تا مقصد را به شما اعلام می‌کند اما باید بدانید هزینه‌هایی از قبیل ترخصیه، قبض انبار همگی بصورت ریالی در مقصد از شما دریافت می‌شوند. در حمل  و نقل دریایی شما ملزم به گذاشتن چک تضمین هستید.

 

کالاهای محدود شده یا ممنوع برای صادرات در آمریکا

حدود 95 درصد از تمامی کالاهای صادراتی از آمریکا نیازی به مجوز صادرات ندارند. اما در زیر کالاهایی که صادرات آن ممنوع یا براساس کسب مجوز است، بررسی خواهیم کرد.

dual-use برای اقلامی که همزمان دارای کاربردهای تجاری و نظامی هستند.

محموله الماس خام

اقلام تقلبی، غیرقانونی یا دزدی

ارز، جواهرات، فلزات و سنگ‌های قیمتی

وسایل مربوط به قمار

مواد مخدر و داروهای روان گردان

ارسال هدیه از آمریکا به ایران

آمریکا حتی فرستادن هدیه و وسایل شخصی به ایران را تحریم کرده است اما باید بدانید که هدایایی به ارزش حداکثر 100 دلار را می‌توانید بدون عوارض و مالیات برای دوستان خود در آمریکا ارسال کنید.

 

برای ارسال بسته از آمریکا به ایران دو گزینه پیش روی شما قرار دارد:

شرکت‌های حمل نقل هوایی

حمل با پست

اینکه کدام روش برای شما بهتر است را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

ارسال بسته از آمریکا به ایران با شرکت حمل  و نقل

اگر کالای شما سبک و کوچک است، بهتر است خود را درگیر حمل و ترخیص بسته نکنید و آن را راحت با پست ارسال کنید تا گیرنده در ایران به راحتی آن را درب منزل دریافت کند. اگر ارزش کالا بالا باشد و یا اهداف تجاری برای ارسال آن وجود داشته باشد احتمال این که بار شما در گمرک بماند بسیار بالا است و با توجه به اینکه خودتان ترخیص کار ندارید، شرایط سخت می‌شود.

برای بسته‌های حجیم سنگین به قدری هزینه حمل با پست بالا است شما باید یک شرکت حملی را انتخاب کنید و کالای خود را به آنها بسپارید و سپس اقدام به ترخیص بار خود کنید. هلند یکی از کشور‌های اصلی دانشجویان ایرانی برای فریت و حمل بار است.

 

ارسال بسته پستی از آمریکا به ایران

ارسال بسته پستی از آمریکا به توسط پست‌های بین المللی (DHL و FEDEX) ممکن نیست، حتی اگر به سایت dhl هم سر بزنید متوجه خواهید شد که برخلاف اینکه به شما قیمت حمل و نقل  را می‌دهد اما در نهایت با توجه به اینکه مقصد نهایی ایران است، درخواست تغییر مقصد برای شما ارسال می‌شود. برای ارسال بسته‌های پستی از آمریکا به ایران باید از پست‌های داخل ایران اقدام کنید که آنها هم روندی مشابه با شرکت‌های حمل را طی می‌کنند اما فقط برای بارهای کوچک و کم وزن مناسب هستند.

واردات دریایی از آمریکا
واردات دریایی از آمریکا

هزینه پست از آمریکا به ایران

قبل از اینکه در مورد هزینه پست از آمریکا به ایران صحبت کنیم لازم است بدانید که کشور آمریکا اجازه نمی‌دهد هیچ کالایی بصورت مستقیم به ایران ارسال شود. به همین دلیل هرآنچه که می‌خواهید به ایران بفرستید ابتدا به کشور دبی می‌رود و از آنجا به ایران حمل می‌شود. برای تخمین هزینه‌ها با دو دسته اقلام روبرو هستید:

بسته‌های پستی که حاوی نامه، سند، مدارک و در مجموع هر چیز کاغذی، کم وزن و کم ارزش هستند.

اقلام و وسایلی که دارای ارزش دلاری هستند

در مورد مورد اول بسته پستی شما به دبی می‌رود و از آنجا بدون پرداخت هیچگونه عوارضی به ایران ارسال می‌شود و شما فقط باید هزینه حمل را بپردازید. در مورد دوم شما باید در کشور دبی یکسری هزینه‌ها و عوارض را پرداخت کنید و بعد از آنکه بار به ایران ارسال شد هم باید مالیات پرداخت کنید تا بتوانید بار را خود را تحویل بگیرید. هر کدام از اقلام ارزش دار باید نو باشند و امکان ارسال کالاهای دست دوم با پست وجود ندارد.

 

هزینه پست از آمریکا به ایران

اغلب افراد برای پست از ایران به آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند و نیاز به راهنمایی دارند. در ابتدا باید با تماس با پست مشخص کنید که چه چیزی را میخواهید به آمریکا ارسال کنید. اگر بسته پستی شما زیر نیم کیلو است و شامل اسناد ومدارک باشد شرکت پستی پس از دریافت هزینه حمل آن را تحویل گرفته و به دبی ارسال می‌کند. سپس بسته شما از دبی به آمریکا حمل می‌شود و بدون پرداخت عوارض یا مالیات به شما تحویل داده می‌شود.

اما اگر بسته شما بالای 2 و نیم کیلووزن داشته باشد و دارای ارزش مادی  باشد از ماهیت پستی خارج می‌شود و جنبه تجاری پیدا می‌کند به همین خاطر نمی‌توان بسته‌های بالای 5 کیلو را در یک نوبت ارسال کرد و بار شما ابتدا به دبی ارسال می‌شود و سپس  از آنجا به آمریکا منتقل می‌شود و براساس قوانین آمریکا برای ورود هر اقلامی به این کشور باید هزینه‌های گمرک و مالیات را گیرنده پرداخت کنید.

 

پست سریع از آمریکا به ایران

اغلب از افراد برای رساندن بسته‌های خود از آمریکا به ایران عجله دارند و می‌خواهند بدانند شیوه پست سریع از آمریکا به ایران چگونه ایت؟ با توجه به اینکه شرکت پستی بین الملل ایرانی در دبی دفتر دارند و می‌تواند با شرکت DHL همکاری کند بطور معمول بارها را از آمریکا به دفتر خود در دبی می‌آورند و در آنجا ترخیص می‌نمایند. از آنجاییکه DHL از بهترین شرکت‌های پستی در دنیا است بار را سریعا (زیر 3 تا 4 روز ) از آمریکا به دبی پست می‌کند و شرکت پستی بار را تحویل می‌گیرد و اگر دچار مشکل یا موارد ممنوعه نباشد سریعا بار را با اولین پروزاها که معمولا ماهان ایر یا ایران ایر هستند به ایران منتقل می‌شود.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *