واردات لجن کش از چین

واردات لجن کش از چین

کشور چین یکی از کشور‌های صنعتی در جهان است که در آن انواع کالای مختلفف و متنوع در دسته‌های گوناگون تولید و به بازار‌های سرتاسر دنیا عرضه می‌شوند. واردات از چین به ایران نیز رواج زیادی دارد، کالاهای چینی به دلیل قیمت مناسب و کیفیت قابل قبولی که دارند در سال‌های اخیر در بازار ایران مورد اقبال زیادی قرار گرفته‌اند. یکی از دسته کالاهایی که واردات آن‌ها از چین به ایران رواج زیادی دارد، کالاهای صنعتی هستند. این کالا‌ها اغلب برای مصارف صنعتی به ایران وارد می‌شوند و توسط کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

واردات لجن کش از چین چگونه است؟

یکی از روش‌هایی که می‌تواند سودآوری زیادی برای تاجران به همراه داشته باشد واردات لجن کش از چین است. کشور چین این در حال حاضر این امکان را ایجاد کرده است تا افرادی  که در عرصه تجارت بین المللی تازه کار هستند بتوانند با خرید کالاهای مورد نیاز خود از این کشور به سودآوری برسند. با توجه به اینکه پمپ آب لجن کش مصارف مختلفی دارد و در مکان‌های متفاوتی مانند منازل مسکونی، کارخانه جات از آن استفاده می‌شود، به صورت عمده از چین به ایران وارد می‌شود. این پمپ‌های لجن کش اندازه‌های متفاوتی دارند و در توان‌های مختلف برای پمپاژ کردن آب از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

نحوه عملکرد پمپ لجن کش

از این نوع پمپ در محل‌هایی که سیالات دارای لجن هستند استفاده میشود، پمپ در این محل‌ها قرار می‌گیرد و مایعات را پمپاژ می‌نماید. انتقال فاضلاب‌های صنعتی و خانگی که همراه با لجن و ذرات ریز است، دستگاه‌های  لجن کش این ذرات را جدا می‌کنند. این دسته از پمپ‌ها در دو نوع سه فاز و تک فاز تقسیم طبقه بندی می‌شوند و در اندازه و جنس‌های بدنه مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از پمپ‌های لجن کش معمولا برای تخلیه آب استخر و برداشت آب از حوض‌ها و یا رودخانه‌ها و چاه استفاده می‌شود. دستگاه‌های لجن کش دارای سنسورهای حرارتی، روغن، بیرینگ، آب و رطوبت هستند.

 

انواع پمپ لجن کش

پمپ‌های لجن کش براساس ساختار و کاربرد دارای دسته بندی‌های مختلفی هستند که در ادامه مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پمپ لجن کش ساده

پمپ لجن کش فلوتردار (دارای قطع کن برقی)

پمپ لجن کش بادی (پنوماتیک)

پمپ لجن کش برقی ضد انفجار (EX) اروپایی (برای انتقال مایعات شیمیایی و قابل اشتعال و انفجار و انواع مشتقات نفتی با بدنه چدن و سه فاز)

پمپ لجن کش خازن داخل

پمپ لجن کش خازن بیرون

 

انواع الکتروپمپ لجن کش از جنبه شیوه خنک کاری

پمپ لجن کش آب خنک

پمپ لجن کش روغن خنک

انواع لجن کش از لحاظ نوع پروانه

پمپ لجن کش تک کاناله

 

پمپ لجن کش دو کاناله

پمپ لجن کش پروانه نیمه باز

پمپ لجن کش پروانه باز

پمپ لجن کش پروانه ورتکس (Vortex)

 

انواع لجن کش از لحاظ نحوه نصب

پمپ لجن کش ثابت

لجن کش متحرک

 

معمولا پمپ لجن کش از نظر نحوه کاربری، دارای دو دسته بندی کلی است که عبارتند از:

لجن کش شناور (مستغرق)

این نوع از لجن‌کش‌ها دارای درجه حفاظت IP68 هستند و می‌توانند در مایعات به صورت کامل غوطه‌ور شوند. عبور مایعات از اطراف الکتروموتورب که کاملا آب‌بندی شده است، سبب خنک شدن موتور و در نتیجه افزایش طول عمر موتور می‌شود. همچنین به دلیل کاهش جریان موتور، راندمان موتور افزایش پیدا می‌کند.

لجن کش عمودی (ورتیکال)

این نوع لجن کش‌ها در خارح از الکتروموتور در ارتفاع مورد نظر و در خارج مایعات  قرار دارند و پمپ در داخل مایع  غوطه‌ور می‌شود. این دو بخش لجن کش  از طریق کوپلینگ به هم وصل می‌شوند، در نتیجه به راحتی می‌توان الکتروموتور را در صورت نیاز از آن جدا کرد.

کاربرد پمپ لجن کش

جابه جایی و انتقال  مایعاتی که دارای ذره‌های جامد هستند مانند الیاف بلند

جابه جایی و انتقال مایعاتی که  دارای ذرات سایشی هستند.

جابه جایی و انتقال  فاضلاب‌های صنعتی

جابه جایی و انتقال  آب‌های آلوده

جابه جایی و انتقال آب گل آلود

جابه جایی و انتقال مایعات دارای آب و گاز

جابه جایی و انتقال لجن پساب صنعتی مخلوط شده با آب

انتقال و پمپاژ خمیر کاغذ در صنعت فولاد سازی

پمپاژ مایعات خورنده

صنعت چوب و کاغذ

صنعت چرم

 

کشاورزی

نحوه انتخاب پمپ لجن کش

برای انتخاب پمپ لجن شک باید مواردی را مد نظر قرار دهید که در ادامه مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

ارتفاع پمپ لجن کش

مانند کف کش‌ها، ارتفاع یکی از عوامل مهم در انتخاب لجن کش است. از پایین ترین نقطه‌ای که لجن کش قرار می‌گیرد تا بالاترین نقطه‌ای که قرار است مایعات به آن جا منتقل شوند، در کنار افت ناشی از اصطحکاک سیال درون لوله، ارتفاع یا هد پمپ را تعیین می‌کنند. توجه داشته باشید که حداکثر ارتفاع آبدهی در دبی صفر تعیین می‌شود، به همین دلیل ضروری است که پمپ لجن کش با ارتفاع بیشتری نسبت به ارتفاع محاسبه شده، انتخاب شود.

قطر لوله پمپ لجن کش

با توجه به اینکه  دبی با قطر لوله رابطه‌ای مستقیم دارد؛ قطر خروجی لجن کش عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب نوع آن است. دبی لجن کش باید مناسب با حجم مایع موجود باشد و مدت زمان تخلیه آن نیز باید قابل محاسبه باشد. مانند کف کش‌ها، تغییر قطر لوله بلافاصله پس از خروج لجن کش سبب به آسیب رسیدن به پمپ می‌شود؛ به همین دلیل در صورت نیاز بهتر است تا حدود 2 متر سایز خروجی پمپ لوله کشی را انجام دهید و سپس قطر آن را تغییر دهید.

جریان پمپ لجن کش

لجن کش‌ها معمولا با برق AC کار می‌کنند و براساس با قدرت موتور به صورت تک فاز (220 ولت) و سه فاز (380 ولت) تولید می‌شوند.

فلوتر (قطع کن)

پمپ لجن کش فلوتر معمولادر مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حجم مایع در آن کم است و این امکان وجود دارد که جریان مایع قطع شده و منجر به خشک کار کردن پمپ شود در نتیجه ممکن است پمپ بسوزد.

نوع پروانه پمپ لجن کش

براساس  نوع مایع و خورندگی آن و نیز میزان ذرات جامد، نوع پروانه و جنس آن تعیین می‌شود.

 

پمپ لجن کش چینی

پمپ لجن کش چینی ساخت کشور چین است و  قیمت و کیفیت بالایی دارد این محصولات را می‌توان با نمونه‌های مشابه اروپایی و آمریکایی با توجه به نوع کارایی مقایسه کرد. به دلیل داشتن قیمت مناسب این پمپ‌ها دارای خریداران زیادی در جهان هستند. اگر به دنبال پمپ لجن کش با قیمت مناسبی هستید پمپ چینی گزینه مناسبی برای شما است.

در پمپ‌های ایتالیایی کف کش و لجن کش‌ها رنج فشار و هد کاری بسیار کمی دارند که این مشکل در پمپ‌های چینی وجود ندارد، برای مثال در سری QDX پمپ‌های کف کش در پمپ‌های تکفاز و یک اینچ می‌توان کفکش ارتفاع بالا تا ارتفاع 32 متر را مشاهده کرد که در پمپ مشابه ایتالیایی این ارتفاع تا 15 متر است.

 

سخن پایانی

کشور چین در شرایط حال حاضر ایران و شرایط تحریمی علیه ایران بهترین گزینه برای خرید و واردات پمپ لجن‌کش به ایران است. پمپ‌های چینی کیفیت مناسبی دارند و می‌توانند نیاز‌های بازار را رفع کنند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *