واردات چمدانی از چین

واردات چمدانی

کشور چین به دلیل تولید بالای محصولات مختلف با کیفیت‌های متفاوت و همچنین داشتن نمایندگی برند‌های مختلف در قاره آسیا مقصد اغلب افراد در این قاره برای خرید محصولات مختلف و تجارت است. کشور چین پس از آمریکا به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان شناخته می‌شود‌. پیش‌بینی می‌شود کشور چین تا سال ۲۰۲۸ میلادی به قطب اول اقتصاد در جهان تبدیل شود. این کشور به صورت سالانه میلیاردها دلار تنها از طریق صادرات انواع محصولات به کشورهای سرتاسر دنیا درآمد خالص دارد.

کشور ایران یکی از بزرگ‌ترین مشتریان محصولات صادراتی از مبدا چین است با توجه این که محصولات چینی ارزان و باکیفیت هستند، تعداد زیادی از شرکت‌ها و مجموعه‌های وارداتی برای واردات محصولاتی که نیاز دارند از کشور چین اقدام می‌کنند. واردات چمدانی از چین یکی از روش‌های خرید و واردات کالا از چین به ایران است، البته این روش برای کالاهایی که وزن زیادی دارند و یا حجم آن‌ها بالا است کاربرد ندارد. مصحولات آرایشی و بهداشتی و برخی از دارو معمولا به این روش وارد کشور می‌شوند.

 

منظور از واردات چمدانی از چین چیست؟

مسافران بسیاری در چین از بازار‌های مختلف این کشور خرید می‌کنند و محصولاتی که خریداری کرده‌اند را به کشور وارد می‌کنند. به واردات این کالاها به وسیله مسافران، تجارت چمدانی گفته می‌شود. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم این روش برای واردات اشخاصی که به تازگی تجارت را شروع کرده‌اند مزیت‌های زیادی دارد. در این روش واردات کالا، کالاها بدون نیاز به هزینه حمل و نیز پرداخت مالیات به کشور وارد می‌شوند.

براساس آماری که سالانه منتشر می‌شود کشور چین یکی از کشورهای مورد علاقه تاجرانی ایرانی برای واردات کالا است که این موضوع دلایل زیادی دارد. کشور چین اولین شریک تجاری ایران است و میزان و حجم تجارت میان این دو کشور گسترده است. راه‌های زیادی برای واردات محصولات از چین وجود دارد و محصولات گوناگونی در این کشور تولید و عرضه می‌شوند، برای افرادی که قصد واردات در سطح کم را دارند تجارت چمدانی یکی ‌از بهترین این روش‌ها تجارت از کشور چین است.

 

بهترین محصولات برای واردات چمدانی از کشور چین

آشنایی کامل با محصولات چینی اولین قدم برای شروع واردات از کشور چین به شیوه چمدانی است. آشنایی کامل با محصولات چینی به این دلیل اهیمت دارد که شما به عنوان یک بازرگان و واردکننده با داشتن اطلاعات کافی در مورد این محصولات می‌توانید بهترین، مناسب‌ترین و سودآور‌ترین کالاها را برای واردات انتخاب کنید و از تجارت خود لذت ببرید و سود خود را چندین برابر کنید. برخی از محصولات به قدری بزرگ هستند که شما نمی‌توانید آن‌ها را با خود به ایران بیاورید؛ اما برخی از محصولات هستند که شما توانایی حمل آن‌ها با چمدان را دارید و گمرک کشور ایران نیز با ورود آن‌ها به کشور مخالفتی نمی‌شود. در ادامه فهرستی از مهم‌ترین محصولات صادر شده از کشور چین به کشورهای جهان را بررسی خواهیم کرد.

 

فهرست مهم‌ترین محصولات صادر شده از کشور چین به کشورهای جهان

از سال ۲۰۱۴ میلادی کشور چین در کنار یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان در جهان، به عنوان بزرگ‌ترین کشور تجاری در زمینه صادرات و واردات نیز شناخته شد. در سال ۲۰۱۹ میلادی مازاد تجاری کشور چین چیزی حدود چهارصد و بیست و دو میلیارد دلار آمریکا بود، چین توانست با رساندن صادرات محصولات به بالاترین حد در حدود ۲. ۵ تریلیون دلار سود آمریکا به دست آورد. مهم‌ترین محصولات صادراتی از کشور چین به کشورهای مختلف جهان به شرح زیر هستند:

انواع مختلف رایانه‌ها

سایر تجهیزات پخش صوتی

انواع مختلف تلفن‌های همراه

سایر قطعات ماشین اداری

انواع لوازم جانبی پخش

انواع دستگاه‌های نیمه هادی

انواع ترانسفورماتورهای الکتریکی

انواع مختلف مبلمان

ژاکت‌های بافتنی در رنگبندی

کیف و چمدان‌های کوچک و بزرگ

کفش و کتانی در سایزهای مختلف

سایر چاپگرهای صنعتی

کفش‌های چرم در طرح‌های مختلف

انواع محصولات پلاستیکی

ابزارهای نمایش ویدیو

سایر قطعات خودرو

انواع مختلف صندلی و نیمکت

سایر بردهای الکترونیکی

انواع کنسول‌ها و بازی‌های ویدئویی

سایر تجهیزات حفاظتی ولتاژ پایین

سایر تجهیزات ضبط ویدئو

انواع مختلف بخاری برقی

لامپ‌های کوچک و بزرگ

واردات از چین
واردات از چین

واردات چمدانی از کشور چین قاچاق محسوب می‌شود؟

واردات یا تجارت چمدانی از چین برای بهبود اقتصاد کشور ایران مفید است اگر به شیوه صحیح آن را مورد استفاده قرار بگیرد؛ اگر از این روش سوءاستفاده‌هایی مانند قاچاق انجام شود ممکن است اوضاع اقتصاد کشور و تولید داخلی دچار مشکلات زیادی شود. تعداد زیادی از افراد با سفرهای مستمر به چین این کار را انجام می‌دهند. اگر که مقدار واردات از میزان مجاز مشخص شده بیشتر شود به‌نوعی قاچاق محصول محسوب می‌شود که مجازات و جریمه را برای تاجران در ادامه خود دارد. واردات چمدانی به وسیله قانون‌گذاران کنترل‌ می‌شود. اگر به درستی انجام نشود برای آن جریمه و مجازات مشخص شده است که بسته به میزان و همین‌طور نوع محصول وارداتی این مجازات متفاوت است، توجه داشته باشید که اگر محدودیت میزان واردات کالا را رعایت کنید مشمول جریمه و مجازات نمی‌شوید.

 

به چه شکل می‌توان سوددهی خود را در زمینه واردات چمدانی از کشور چین افزایش داد؟

برای افزایش سوددهی شما باید شما دانش کافی را درمورد کالاهای مناسب برای تجارت چمدانی داشته باشید و مناسب‌ترین و بهترین قیمت را روی کالاهای خودتان بگذارید. اگر کالای شما در کشور ایران مشتری‌ داشته و مورد علاقه افراد باشد، مطمئنا سود شما هم به میزان بیشتری افزایش پیدا می‌کند.

 

آیا نداشتن تخصص و دانش کافی در زمینه حوزه چمدانی سبب بروز مشکلات می‌شود؟

نداشتن دانش و تخصص در زمینه واردات چمدانی از چین سبب سرمایه‌گذاری اشتباه می‌شود که ضررهای وحشتناکی را به شما به عنوان تاجروارد می‌کند. شما باید دانش و اطلاعات خود را در زمینه واردات با چمدان افزایش دهید یا از یک مجموعه وارداتی و بازرگانی کمک بگیرید تا ضررهای شما در این زمنیه به حداقل برسد و درنهایت بتوانید تجارت خود را با موفقیت پشت سر بگذارید و کالاهای خود را بدون بروز مشکل به ایران وارد کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از چین به ایران

برای ترخیص کالا باید مدارکی مانند بارنامه، پروفرما، پکینگ لیست، گواهی مبدأ در اختیار کارکنان گمرک قرار بدهید. کارت بازرگانی، از اصلی ترین مدارک برای ترخیص کالا از چین است. این کارت برای کالاهایی که تضادی با فرهنگ عمومی کشور ندارد صادر می‌شود که ازجمله کالاهای قابل ‌ورود از چین پوشاک، دارو و تجهیزات پزشکی، مینی لودر، لیفتراک‌های کوچک، ادوات کشاورزی، کیف، کفش، عطر و ادکلن، انواع دستگاه کپی و چاپ، انواع دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی، مواد غذایی و لوازم‌آرایشی و بهداشتی هستند.

 

نکات مهم پیش از واردات مستقیم کالا از چین به ایران

همیشه دنبال پایین‌ترین قیمت نباشید، اگر به فاکتوری برخوردید که بیش از حد ارزان‌تر از بقیه کالاها بود  به آن شک کنید. باید بدانید که پایین‌ترین  قیمت همیشه ریسک بالایی دارد، شاید کالا کیفیت کمی داشته باشد.

زمان ارسال حواله به چین از یک صرافی معتبر استفاده کنید.

تامین‌کننده مورد اعتمادی را انتخاب کنید

بازرسی کالا و بررسی کیفیت کالا برای اینکار می‌توانید قبل از واردات عمده یک کالا بصورت نمونه از آن تامین کننده خریداری کرده و در ایران بررسی کنید. پس از اطمینان از کیفیت کالا و رضایت کافی وارادات عمده از چین را انجام دهید.

واردات چمدانی از چین
واردات چمدانی از چین

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا واردات چمدانی کالا از چین و مواردی که باید در ارتباط با این روش واردات بدانید را بررسی کردیم. تجارت چمدانی جزو راه‌های ابتدایی برای آغاز تجارت است، اما اگر قصد دارید وارد این کار شوید نیاز است که حتما محدودیت میزان و حجم واردات رعایت کنید اگر این کار را انجام ندهید، باید در انتظار روبه‌رو شدن با جریمه‌ها و مشکلات گمرکی باشید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *