بندر شنژن چین | حمل کالا از شنژن

بندر شنژن چین

بندر شنژن نام کلی تعدادی از بنادر در امتداد بخش‌هایی از خط ساحلی شنژن در استان گوانگدونگ چین است. این بنادر در مجموع یکی از شلوغ ترین و سریع ترین بنادر کانتینری در جهان را تشکیل می‌دهند.

بندر شنژن محل استقرار 40 شرکت کشتیرانی است که حدود 130 مسیر کانتینری بین المللی را راه اندازی کرده‌اند. 560 کشتی به صورت ماهانه در بندر شنژن و همچنین 21 مسیر تغذیه به سایر بنادر در منطقه دلتای رودخانه مروارید در حال آماده‌باش هستند. پایانه مسافربری Shekou خدمات سریع کشتی را در سراسر دلتای رودخانه مروارید به هنگ کنگ، ماکائو و ژوهای ارائه می‌دهد

جغرافیا بندر شنژن

بندر شنژن در امتداد خط ساحلی 260 کیلومتری شهر شنژن قرار دارد. این منطقه توسط سرزمین‌های جدید و شبه جزیره کولون هنگ کنگ به دو منطقه تقسیم شده است: بندر شرقی و بندر غربی.

بندر غربی بندر شنژن در شرق Lingdingyang در مصب رودخانه مروارید واقع شده است و از یک بندر آب عمیق با پناهگاه‌های طبیعی امن تشکیل شده است. از هنگ کنگ به جنوب حدود 37. 04 کیلومتر و از گوانگژو به شمال 111. 12 کیلومتر فاصله دارد. در نتیجه، منطقه بندر غربی به منطقه رودخانه مروارید متصل می‌شود که شامل شهرها و شهرستان‌های کنار رودخانه است. بندر غربی نیز به آبراه On See dun متصل است که به تاجران اجازه می‌دهد تا به راحتی و بدون مشکل کالاهای مد نظر خود را به سایر بنادر منتقل کنند. منطقه بندر شرقی در شمال خلیج داپنگ قرار دارد که در آن بندر وسیع و آرام است و ادعا می‌شود که بهترین بندر طبیعی در جنوب چین است. دومین بندر بزرگ چین، بندر شنژن بخشی از جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یکم است که از سواحل چین به سمت جنوب تا نوک هند از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه و از آنجا به منطقه آدریاتیک بالایی تا مرکز ایتالیایی شمالی تریست با راه‌آهن آن می‌رود.

بندر شنژن در استان گوانگدونگ چین و در جنوب دلتای رودخانه مروارید واقع شده است. این یکی از مهم ترین بندرهای چین از نظر تجارت خارجی است. چندین بندر در امتداد خط ساحلی شنژن به عنوان بندر شنژن شناخته می‌شود. 260 کیلومتر خط ساحلی را پوشش می‌دهد. شبه جزیره کولون نیز این بندر را به دو بخش بندر شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

این بندر محل استقرار حدود 40 دفتر مرکزی شرکت‌های کشتیرانی است که حدود 130 خط کانتینری بین المللی را نیز افتتاح کرده‌اند. بندر شنژن نیز توسط 230 مسیر کانتینری بین المللی خدمات رسانی می‌شود. بیش از 300 بندر در بیش از 100 کشور به شنژن متصل هستند.

آینده بندر شنژن شاهد اجرای طرح “دو بال، شش منطقه و سه بندر اصلی” خواهد بود. به گروه‌های بندری شرقی و غربی «دو بال» گفته می‌شود، در حالی که «شش منطقه» مناطق بندر یانتیان و داپنگ شرق و نواحی بندری نانشان، خلیج داچان، جزیره داچان، جزیره شیائوچان و بندر بائوآن در غرب هستند. بندر یانتیان، بندر نانشان و بندر خلیج داچان «سه بندر اصلی» هستند که بر حمل و نقل کانتینری تأکید می‌کنند و بر رقابت‌پذیری اساسی بندر شنژن تأکید می‌کنند.

اطلاعات اصلی در ارتباط با بندر شنژن

ترافیک کانتینری در سال 2018: 27. 7 میلیون TEU

تناژ بار در سال 2018: 194. 9 میلیون تن

خط ساحلی: در امتداد 260 کیلومتر ساحل امتداد دارد

خطوط کانتینر: 130

تعداد پرسنل: 12454

صادرات برتر: محصولات مکانیکی و الکترونیکی، کامپیوتر، دستگاه‌های پردازش داده، تلفن همراه، تجهیزات صوتی و تصویری.

مجموع تجارت خارجی، از جمله واردات: 3. 45 تریلیون یوان.

سه بندر اصلی: بندر یانتیان، بندر نانشان و بندر خلیج داچان.

 

در حال حاضر تولید ناخالص داخلی شهر شنژن به‌ازای هر کیلومتر مربع، ۱. ۳۵ میلیارد یوان است. به همین دلیل است که  شنژن  توانسته از این لحاظ در رتبه نخست، در کشور چین قرار بگیرد. در حال حاضر شهر شنزن با داشتن ۱۵ بندر گمرکی، در مقایسه شهرهای دیگر چین بیشترین تعداد بندر گمرکی را دارد.

 

شهر شنژن چین

شهر شنژن یا شنزن، شهری در کشور چین است که به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور چین شناخته می‌شود. شهر شنژن از نظر دارا بودن جاذبه‌های تفریحی یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای کشور چین است. شنژن شهرت و محبوبیت خود را مدیون این تبدیل شدن یکی از قطب‌های اقتصادی کشور چین است. همان طور که از ابتدای مقاله بررسی و اشاره کردیم شنزن یکی از شهرهای استان گوانگ دونگ می‌باشد که در مرکز این قرار دارد.

در سال ۱۹۸۰ میلادی بندر شنژن به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی کشور چین به دنیا و تاجران چینی معرفی شد. در حال حاضر نیز جمعیت فعال در شهر شنژن حدود ۱۵ میلیون نفر پیش‌بینی می‌شوند که از این تعداد، حدود ۳. ۵ میلیون نفر در حاشیه شهر یعنی شنژن زندگی می‌کنند. در این شهر انسان‌های متفاوت با نژاد‌ها و افکار مختلف در کنار هم زندگی میکنند. به همین دلیل شما می‌توانید در این شهر افراد با علایق و فرهنگ‌های مختلف را مشاهده کنید.

شهر شنزن بازارهای بسیار زیاد و معروفی دارد، اگر می‌خواهید خریدی یکجا و عمده داشته باشید، به شما خرید از مراکز خرید معروف شنژن مانند دونگ مین و کوکو پارک  را پیشنهاد میکنیم. شهر شنزن در کنار مراکز خرید جدید،  مراکز خرید و بازارهای سنتی زیادی نیز  دارد اما در مقایسه با تمامی بازار‌های قدیم و جدید در این شهر، این دو بازار اهمیت و جایگاه بالاتری دارند.

اگر قصد سفر تجاری یا تفریحی به شهر شنژن را دارید، باید اطلاعات خود در مورد این شهر بزرگ و پیشرفته و مراکز خرید و تجارت آن را بالا ببرید. در قسمت شرقی رود پرل فرودگاه بین‌المللی شنژن قرار دارد که پروازهای هواپیمایی شنژن  از آن جها انجام می‌شود. شنژن از بسیاری از شهرها مانند بانکوک، سئول، کوالالامپور و وین پروازهای خروجی و ورودی دارد.

 

واردات کالا از شنژن چین

همان طور که اشاره کردیم شنژن یکی از بزرگ‌ترین شهرهای تجاری و یکی از قطب‌های تجاری کشور چین است. شهر شنژن  به‌عنوان یک منطقه برای انجام فعالیت‌های تجاری با دیگر کشورها، در دهه ۸۰ میلادی توسعه پیدا کرد و اکنون پس از ۴۰ سال، شنژن  توانسته به یکی ازبنادر مهم چین و به شهری اقتصادی تبدیل شود و نقش تاثیرگذاری در تجارت بین‌المللی کشور چین داشته باشد.

شنزن بین ۲۰ شهر مهم در تجارت جهانی دنیا قرار دارد و اهمیت آن روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل است که در حال حاضر بسیاری از تاجران ایرانی از شهر شنزن واردات کالاهای خود را انجام می‌دهند. پیش‌بینی میشود که در سال‌های اخیر واردات از شهر شنژن چین به ایران افزایش چشمگیری پیدا کند. حوزه واردات کالا و ترخیص کالا  از گمرک نیز  یکی از مهم‌ترین مراحل  واردات کالا به ایران است که باید براساس مقررات  و قوانین گمرکی و براساس و مراحل گمرک و ارائه  اسناد مورد نیاز طی شود. برای طی شدن سریع مراحل ترخیص کالای شما از گمرک و جلوگیری از بروز مشکلات متعدد میتوانید از یک ترخیص‌کار حرفه‌ای ویا یک شرکت معتبر در حوزه ترخیص کالا از گمرک کمک بگیرید.

 

صادرات کالا به شنژن چین

در حال حاضر کشور چین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کالا به کل دنیا است. مسلما شما هم با دیدن انبوه محصولات و اجناس چینی در بازار حتماً متوجه این مسئله شده‌اید. با وجود این امر تصور اینکه قوی‌ترین و بزرگ‌ترین صادرکننده جهان نیاز به واردات کالا به کشور خود ندارد تفکری اشتباه است، در حال حاضر عمده مواد اولیه لازم برای تولید کالا در چین از طریق واردات تامین می‌شوند. کشور چین در سال 2020 وارداتی به ارزش ۲۰۵۵ میلیون دلار در سال از کشورهای مختلف داشته است. به همین دلیل است که  تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند با تامین مواد مورد نیاز کشور چین سهم زیادی را در بازار این کشور داشته باشند و به کسب‌وکار خود از طریق صادرات به شهرهای مختلف چینی مانند شنژن رونق خوبی دهند و به سوددهی بالایی نیز برسند.

 

صادرات کالا به شهر شنزن نیز مانند واردات از این شهر به انجام برخی مراحل و آشنایی با برخی قوانین نیازمند است. برای مثال شما باید درباره نیازهای بازار شنژن تحقیقات مورد نیاز را کرده باشید و اطلاعات کامل و جامعی در اختیار داشته باشید تا بتوانید براساس نیاز شهر، کالای مناسب را به آن وارد کنید. با شناسایی دقیق نیاز بازار میزان موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

پس از شناسایی نیازهای بازار شنژن شما باید براساس قوانین کشور ایران و چین  برای صادرات کالا به شنژن اقدام  کنید و کارت بازرگانی داشته باشید.  در گام بعدی شما باید برای کالای صادراتی‌تان، از سازمان‌های ذیربط استاندارهای صادراتی را دریافت کنید. پس از این  مرحله  و تکمیل مدارک و اسناد مورد نیاز گمرک، شما می‌توانید با انجام فرایند گمرکی کالا‌های خودتان را به شهر شنزن صادر کنید.

 

فورواردر کالا از شنژن چین

فورواردر شخص مهمی در تعاملات تجاری است که می‌تواند فرایند معامله شما با افراد چینی را تسهیل کند. فورواردردر اصل مسئولیت سازمان‌های حمل‌ونقل را بر عهده دارد و محموله‌های سفارشی بین‌المللی را به دست واردکنندگان و تاجران می‌رساند. فورواردر  باید یک شرکت معتبر و با تجربه در کار فورواردری را برای شما پیدا کند؛ پس از عقد قرارداد با یک شرکت فورواردری شما می‌توانید صفر تا صد مراحل و روش حمل محموله خود از شنژن چین به ایران را به این شرکت‌ها واگذار کنید.

مزایای خرید کالا از شهر شنژن چین

مقرون‌به‌صرفه بودن خرید عمده

با خرید عمده، شما به عنوان وارد کننده برای  هزینه‌های حمل‌ونقل نگرانی کمتری دارد چرا که با واردات عمده، شما تنها یک‌بار هزینه حمل‌ونقل را برای کالا‌ها پرداخت می‌کنید. اما با خرید جزئی، تاجر باید هر بار این هزینه‌ها را بپردازد.

صرفه جویی در زمان

در کنار کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا، خرید عمده از شهر شنژن چین صرفه‌جویی در زمان را نیز برای شما به عنوان تاجر به همراه دارد. برای مثال، به جای اینکه تاجر هر بار جزئیات هر محصول را به صورت جداگانه و سفارش جداگانه به فروشنده ارائه دهد.  با خرید عمده واردکننده کالاها را در زمان واحد و با دقت بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهد و یکجا تحویل میگیرد. علاوه بر ایران تاجران با واردات عمده کالا مجبور به ارتباط مداوم با تأمین‌کننده چینی نیستند و نیاز ندارند به طور مداوم ثبت سفارش کنند. میزان درگیر بودن جهت ترخیص بار از گمرک چین و ایران و نگرانی‌ها بابت سالم رسیدن محصول به دست تجار، با خرید عمده نیز کمتر می‌شود. به صورت کلی واردات عمده را می‌توان برابر با سودآوری بیشتر در کمترین زمان برای تاجران دانست.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *