بندر تایچنگ چین | حمل کالا از تایچنگ

بندر تایچنگ چین

بندر تایچنگ 臺中港  بندری است که در ناحیه ووکی، تایچونگ، در ببخش تایوان چین واقع شده است. این بندر  دومین بندر بزرگ تایوان پس از بندر کائوسیونگ است و توسط شرکت بین المللی بنادر تایوان، شرکت مدیریت بندر دولتی تایوان اداره می‌شود.

مساحت این بندر 3793 هکتار (9370 هکتار) است  و شامل بنادر صنعتی، ماهیگیری و تجاری است. طول لین بندر 12. 5 کیلومتر (7. 8 مایل) و عرض آن 2. 5 تا 4. 5 کیلومتر است. در این بنادر کشتی‌ها می‌توانند تا 60000 تن کالا را در خود جای دهد. بندر تایچنگ در  ژوئن 2000 رتبه ISO-9001 را به دست آورده است. بندر تایچنگ  همچنان فضای زیادی برای رشد و توسعه دارد به همین دلیل برای دریانوردی مورد توجه است.

این بندر در 110 کیلومتری دریایی از بندر Keelung و 120 کیلومتری از بندر Kaohsiung واقع شده است. در سال 2010، این  بندر از بندر کیلونگ پیشی گرفت و به دومین بندر بزرگ تایوان تبدیل شد. کل سرمایه گذاری 59 شرکت در این بندر از 457. 5 میلیارد NT دلار (15. 3 میلیارد دلار آمریکا) فراتر رفته است، در حالی که 30 شرکت در منطقه آزاد تجاری آن فعالیت دارند. در مقایسه با سال 2010، کل محموله‌های فرآوری شده 21 درصد رشد داشته‌اند و کانتینرهای جابجا شده 13. 92 درصد رشد داشته‌اند.  این بندر در سال 2010 شاهد رشد محموله‌های خودروهای لوکس بوده است که نشانه‌هایی از بهبود اقتصادی برای جزیره هستند.

برنامه توسعه آتی بندر تایچونگ شامل طرح توسعه بندر تجاری و طرح توسعه بندر صنعتی است که به تدریج در راستای توسعه کشتیرانی بین المللی اجرا خواهند شد. هدف این برنامه این است که بندر تایچونگ به یک بندر بین المللی با 78 پایانه تبدیل شود.

 

تاریخچه بندر تایچنگ چین

در آگوست 1968، تحقیقات اولیه در مورد یک بندر جدید آغاز شد.  تا اینکه در  ژوئیه 1969، تصمیم گرفته شد تا بندر تایچونگ به یک بندر بین‌المللی جدید تبدیل شود و ساخت آن از 1 فوریه 1971 آغاز شد.  این بندر برای اولین بار در 31 اکتبر 1976 افتتاح شد. پروژه‌های ساختمانی اصلی پیشنهاد شده توسط نخست وزیر چیانگ چینگ کو بودند.

امکانات بندر تایچنگ چین

بندر تایچونگ در حال حاضر دارای 58 پایانه با تجهیزات تخلیه و ذخیره سازی خودکار است که شامل امکانات زیر هستند.

منطقه تفریحی ساحلی، منطقه ماهیگیری: بندر ماهیگیری Wuqi و آکواریوم اکولوژیکی دریایی

منطقه فرآوری مواد غذایی

منطقه خدمات بندری (I): خدمات بندری، قرنطینه و سایر امکانات مرتبط و کمکی.

منطقه خدمات بندری (II): دفتر بندر، پایانه مسافربری بندر تایچونگ.

منطقه لجستیک و انبار: پارک صنعتی فناوری بندر تایچونگ وزارت امور اقتصادی.

نیروگاه (I): نیروگاه تایچونگ و تاسیسات کمکی مربوطه.

منطقه نیروگاهی (II): نیروگاه‌های کم آلاینده یا مولدهای برق بادی.

منطقه صنعتی پتروشیمی

منطقه صنعتی

 

منطقه آزاد تجاری: حجم کالاهای بندر در منطقه آزاد تجاری در سال 2013، 12637515 تن متریک بوده است که در رتبه اول تایوان قرار گرفته است. توجه داشته باشبد که تایوان به عنوان بخشی از کشور چین بزرگ در نظر گرفته می‌شود و در کنار مستقل بودن بخشی از چین به شمار می‌رود.

 

حمل دریایی کالا از بندر تایچنگ

حمل و نقل دریایی کالا از چین به ایران یکی از روش‌های رایج حمل و نقل کالا است. از این روش برای برای انتقال کالاها و محموله‌ها از یک بندر یا بنادر مختلف چین به ایران و برعکس استفاده می‌شود. در این روش، کالاها درون کانتینرها یا بارهای بزرگ قرار می‌گیرند و سپس به وسیله کشتی‌ها از طریق دریا از چین به ایران منتقل می‌شوند.

حمل و نقل دریایی به دلیل مزایایی زیادی که دارد معمولا برای حمل بار از چین به ایران خصوصا بار‌ها در اندازه زیاد استفاده می‌شود، حمل دریایی کالا هزینه کمی دارد و برای جا به جایی کالاهایی با حجم زیاد روش مناسبی است. شما با کمک روش حمل و نقل دریایی می‌توانید کالاهایی با حجم سنگین و حجیم را به راحتی جا به جا کنید. حمل و نقل دریایی می‌تواند به عنوان یک راه حمل و نقل بین‌المللی مؤثر مورد استفاده قرار گیرد. در کشور چین بنادر مختلف و زیادی وجود دارند که شما می‌توانید تجارت خود به ایران را از طریق این بنادر پیش ببرید.

 

حمل دریایی کالا از بندر تایچنگ

حمل و نقل دریایی کالا از چین به ایران یکی از روش‌های معمول برای واردات کالا به ایران خصوصا در حجم سنگین و بالا است. برای انجام این امر شما باید معمولا از بنادری مانند تایچنگ، شانگهای، نینگبو، یانتای و گوانجو استفاده کنید. بنادر ایرانی مانند بندرعباس، بندر امام خمینی (بندر امام) و بندر بوشهر نیز برای تخلیه کالاهای وارد شده از چین به ایران استفاده می‌شوند.

برای حمل و نقل کالاها ازبندر  تایچنگ چین به ایران ، شما می‌توانید از خدمات شرکت‌های حمل و نقل دریایی استفاده کنید. این شرکت‌ها  در این مسیر برای انتقال بار به شما کمک می‌کنند.  این شرکت‌ها معمولاً به عنوان عامل‌های حمل و نقل (Freight Forwarders) عمل می‌کنند و مسئولیت بسته‌بندی، بارگیری، حمل و تخلیه کالاهای شما را بر عهده می‌گیرند و شما می‌توانید فرایند واردات کالاهای خود را سریع تر پیش ببرید.

مدت زمان حمل و نقل دریایی کالاها از بندر تایچنگ چین به ایران معمولاً بسته به مسافت و میزان بار کشتی و نیز ترافیک دریایی متفاوت است و زمان ثابتی برایح مل کالا به صورت دریایی وجود ندارد. به صورت کلی اما حمل بار از چین به ایران بین 15 تا 30 روز طول می‌کشد.

پیش از اینکه بار خود را از بندر تایچنگ چین بارگیری کنید بهتر است تا با یک شرکت حمل و نقل دریایی تماس بگیرید و اطلاعات خود را در ارتباط با  نحوه بسته‌بندی کالا، مدارک لازم برای ارسال کالا، هزینه‌های موجود و زمان تحویل کالا در ایران افزایش دهید. علاوه بر این شما باید، قوانین و مقررات مربوط به واردات کالاها را بدانید و آن‌ها را به صورت کامل رعایت کنید.

 

مزیت حمل و نقل دریایی کالا از بندر تایچنگ چین به ایران

حمل و نقل دریایی کالا از بندر تایچنگ چین به ایران مانند سایر بنادر دریایی دارای مزایای زیادی است، در ادامه مقاله برخی از این مزایا را بررسی خواهیم کرد.

ظرفیت بالای حمل کالا: حمل و نقل دریایی تایچنگ به دلیل ظرفیت بالای کشتی‌ها، امکان حمل بارهای بزرگ و حجیم را برای تاجران و بازرگانان فراهم می‌کند. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا حجم وسیعی از بار را به صورت یکجا جا به جا کنید. در نتیجه مراحل مربوط به ترخیص کالا و مالیات را نیزمی توانید در یک مرحله پرداخت کنید.

هزینه کمتر: حمل و نقل دریایی کالا از بندر  تایچنگ معمولاً هزینه کمتری نسبت به حمل و نقل هوایی کالا از چین به ایران به همراه دارد. این روش حمل به  به شما این  امکان را  می‌دهد تا در هزینه‌های حمل و نقل  تجارت خودصرفه‌جویی کنید و سود بیشتری از تجارت داشته باشید.

امنیت: حمل و نقل دریایی از بندر تایچنگ به دلیل استفاده از کشتی‌ها و بنادر مجهز، امنیت بالایی دارد. این امر به شما اطمینان می‌دهد که کالاهای شما در طول مسیر حمل و نقل محافظت می‌شوند و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. در حمل و نقل دریایی کالا استفاده از کشتی‌های مناسب با نوع بار اهمیت زیادی دارد.

قابلیت حمل بارهای سنگین و حجیم: حمل و نقل دریایی به شما  این امکان را می‌دهد تا بتوانید  بارهای سنگین و حجیم را به راحتی جا به جا کنید. این امر در حمل و نقل هوایی اصلا ممکن نیست. معمولا برای انتقال صنایع سنگین مانند خودروسازی، صنایع فولادی و معدنی از بندر تایچنگ چین به ایران از روش حمل و نقل دریایی استفاده می‌شود.

حمل کالا با زمان تحویل طولانی: در مواردی که زمان تحویل کالا مهم نیست و کالاهای شما جزو مواد فاسد شدنی نیستند، روش حمل دریایی انتخاب بسیار مناسبی است. این روش به شما امکان می‌دهد تا کالاهای خود را با هزینه کمتری حمل و به ایران منتقل کنید.

حمل بارهای بین‌المللی: حمل و نقل دریایی به عنوان یک روش حمل و نقل بین‌المللی شناخته می‌شود و بندر تایچنگ چین نیز یک بندر بین المللی در چین است که تجارت در آن به صورت بین المللی و فرا قاره‌ای نیز انجام می‌شود. ابن امر به شما این امکان را می‌دهد تا به بازارهای جهانی را به راحتی دسترسی پیدا کنید و تجارت بین‌المللی خود را توسعه دهید، شما می‌توانید بار خود را از چین به بندر تایچنگ منتقل و سپس از آنجا به کشور‌های اروپایی صادر کنید.

برای انتخاب روش حمل و نقل مناسب شما باید باید نیازها و شرایط خاص کالاهای خود را در نظر بگیرید و بازار هدف کالاهای خود و قوانین موجود در حوزه واردات و صادرات کالا به روش دریایی را بررسی کنید.

مراحل حمل و نقل دریایی از چین به ایران عموماً به شرح زیر هستند:

بسته‌بندی و آماده‌سازی کالا

برای اینکه حلم دریایی کالا به راحتی و بدون مشکل انجام شود کالاهای شما باید به درستی بسته‌بندی شده و آماده برای حمل و نقل دریایی شوند. بسته‌بندی صحیح و محکم برای حفاظت از کالاها در طول مسیر حمل و نقل بسیار مهم است، اگر کالاهای سما درست بسته بندی نشوند ممکن است در طول مسیر حمل و نقل آسیب ببینند و فاسد یا خراب شوند.

انتخاب شرکت حمل و نقل دریایی

شما باید یک شرکت حمل و نقل دریایی را انتخاب کنید که بتواند کالاهای شما را از بندر تایچنگ چین به ایران منتقل کند. تمامی شرکت‌های فعال اجازه بارگیری کالا در این بندر را ندارند بنابراین شما باید در انتخاب خود دقت زیادی داشته باشید.

بررسی قوانین ومقررات و مدارک لازم

پیش از اقدام برای حمل کالاها، شما به عنوان صاحب بار باید مقررات و مدارک لازم برای واردات کالا به روش دریایی به ایران را بررسی کنید. این  مدارک شامل مدارک مالی، مدارک گمرکی، مجوزها و سایر مدارک مربوطه می‌شوند. شما  باید قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل دریایی بین المللی و قوانین مربوط به کشور چین را نیز در حین حمل بار خود رعایت و به آن‌ها عمل کنید.

بارگیری و حمل کالاها

پس از تهیه  اسناد و مدارک مورد نیاز مدارک و بررسی قوانین و مقررات موجود، کالاهای شما  باید بارگیری شوند و به کشتی یا کانتینرها در بندر منتقل شوند. این مرحله بارگیری، ثبت و تأیید بارنامه و مدارک حمل و نقل در بندر تایچنگ چین را در بر می‌گیرد.

تخلیه و گمرک‌ کالا: پس از رسیدن کشتی ‌ها به بندر مورد نظر در  ایران، کالاها تخلیه می‌شوند و مراحل گمرک مربوز به آن‌ها  آغاز می‌شود. این مراحل عبارتند از: پرداخت مالیات و عوارض و تحویل کالاها به مقصد نهایی

تحویل کالا

در این مرحله، کالاها به مقصد نهایی در ایران تحویل داده می‌شوند و شما می‌توانید پس از انجام مراحل گمرکی و پرداخت عوارض کالاهای خود را از انبار گمرک در ایران تحویل بگیرید.

سخن پایانی

بندر تایچنگ یکی از بنادر مهم در کشور چین است که از آن برای حمل و نقل دریایی کالا به ایران استفاده می‌شود. این بندرو سعت زیادی دارد و کشتی‌های باری مختلف می‌توانند در این بندر به راحتی پهلو بگیرند. اگر قصد شروع تجارت خدو به صورت دریایی را دارید باید اطلاعات خود در ارتباط با بنادر کشور چین و انواع کالاهای صادراتی و وارادتی در این حوزه را بالا ببرید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *