واردات تجهیزات کشاورزی به ایران

واردات تجهیزات کشاورزی به ایران

تجهیزات کشاورزی یکی از اصلی‌ترین کالاهای وارداتی به ایران هستند و تجار بسیاری در حوزه واردات تجهیزات کشاورزی فعالیت می‌کنند. در کشور ایران حدود ۱۶ میلیون زمین زراعی وجود دارد که ضریب کشاورزی در آنها فقط یک اسب بخار است. همین عامل، بازار بزرگی را برای واردات ماشین آلات کشاورزی به ایران فراهم می‌کند. هرچند کشور ایران دارای ظرفیت‌های زیادی برای تولید انواع تجهیزات کشاورزی است، اما همچنان به واردات تجهیزات کشاورزی سنگین که نمی‌توان آنها را در داخل ایران تولید کرد نیاز است.

کشور ایران یکی از اولین کشورهایی است که فعالیت کشاورزی در آن ایجاد شده و رونق گرفته است. اما متاسفانه به دلیل شرایط آب و هوایی و کمبود آب در سال‌های اخیر تنها ۱۲ درصد از زمین‌های کشاورزی ایران قابل کشت هستند. توجه داشته باشید در کنار واردات ماشین آلات سنگین کشاورزی، قطعات دیگر کشاورزی نیز به ایران وارد می‌شوند. در ادامه مقاله واردات تجهیزات کشاورزی به ایران را به صورت کلی بررسی خواهیم کرد.

 

مراحل واردات تجهیزات کشاورزی

واردات و ترخیص تجهیزات کشاورزی مانند سایر کالاهای وارداتی بر اساس قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا در ایران انجام می‌شود. قطعات کشاورزی نیز دارای تعرفه گمرکی هستند. بر همین اساس توصیه می‌شود برای ترخیص کالا و تجهیزات کشاورزی خود از گمرک، از ترخیصکاران و مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید تا مراحل واردات و ترخیص کالای شما از گمرک با سرعت بیشتری انجام شود.

اگر به تازگی برای تجارت و واردات تجهیزات کشاورزی اقدام کرده‌اید، می‌توانید برای ترخیص کالاهای خود از گمرک به شرکت‌های بازرگانی مراجعه کرده و از آنها کمک بگیرید. براساس قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا در ایران، ترخیص کالا از گمرک‌های ایران بسته به نوع ماشین آلات کشاورزی موجود در انبار، مشمول هزینه‌های مختلفی می‌شود. پس بهتر است پیش از اقدام به واردات کالا آیین‌نامه و بخشنامه‌های اجرایی این حوزه را به دقت بخوانید و همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید با کمترین هزینه به بالاترین میزان سود برسید.

 

شرکای اصلی ایران برای واردات تجهیزات کشاورزی

تجهیزات کشاورزی کشورهای مختلفی وارد ایران می‌شوند و هر کدام از آنها شرایط و قوانین خاص خود را دارند. یکی از اصلی‌ترین شرکای ایران برای واردات تجهیزات کشاورزی، کشور چین است. در حال حاضر اغلب کالاهای مورد نیاز کشاورزی ایران از کشور چین خریداری می‌شود. یکی از اصلی‌ترین تجهیزات کشاورزی مورد نیاز، ادوات کشاورزی هستند.

واردات تجهیزات کشاورزی از کشور چین به روش‌های مختلف حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی امکان‌پذیر است. برای اینکه در حوزه واردات تجهیزات کشاورزی به موفقیت برسید باید در ارتباط با تمامی روش‌های حمل و نقل اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید از مناسب‌ترین روش استفاده کنید. به طور کلی صادرات از چین و سایر کشورها بندها و مقررات قانونی خاصی دارد که باید نسبت به آنها نیز آگاه باشید و در روند واردات کالای خود آنها را رعایت کنید.

 

واردات تجهیزات کشاورزی

موارد مختلفی در هنگام واردات تجهیزات کشاورزی به ایران باید در نظر گرفته شود. برخی از نکات به قدری مهم هستند که می‌توانند به صورت مستقیم بر روی نتیجه حاصل از تجارت شما اثر بگذارند و شما را از یک شکست بزرگ نجات دهند.

انتخاب تامین‌کننده و تولیدکننده خوب در کشور مبدا

یکی از مهمترین نکات که در ارتباط با واردات تجهیزات کشاورزی باید مد نظر داشته باشید، انتخاب تامین‌کننده یا تولیدکننده مناسبی در کشور مبدا است. توجه داشته باشید که امروزه شرکت‌های زیادی در حوزه‌ی تولید و تامین تجهیزات کشاورزی فعالیت می‌کنند، اما همه‌ی آنها نمی‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. برخی از این شرکت‌ها ممکن است قیمت‌های بالایی ارائه دهند، برخی دیگر نیز ممکن است کالایی به شما ارائه کنند که کیفیت خوبی نداشته باشد و برخی دیگر نیز در زمان مشخص، کالا را به دست شما نمی‌رسانند. همگی این موارد در نهایت سبب می‌شود تا شما به عنوان تاجر و واردکننده دچار ضرر و زیان زیادی شوید.

به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از اینکه بخواهید با مجموعه یا تولیدکننده‌ای همکاری کنید، تحقیقات کاملی در ارتباط با شرکت و تولیدی مورد نظر انجام دهید و مطمئن شوید که آنها قابلیت لازم برای ارائه کالای مورد نظر به شما را دارند. علاوه بر این، قیمت ارائه شده توسط این مجموعه را با سایر تولید کننده‌ها مقایسه کنید تا از قیمت مناسب و رقابتی کالای ارائه شده مطمئن شوید.

به صورت مستقیم وارد مذاکره شوید

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می‌کند در واردات تجهیزات کشاورزی به سود بالایی برسید، مذاکره به صورت مستقیم است. در کشورهایی مانند چین که به عنوان یک از شرکای اصلی تجاری ایران شناخته می‌شود، افراد زیادی به عنوان واسطه فعالیت می‌کنند. این افراد که در اصطلاح به آنها دلال گفته می‌شود به عنوان واسطه بین شما و تولید کننده اصلی قرار می‌گیرند و از این راه سود زیادی به دست می‌آورند و سبب می‌شوند هزینه واردات کالای شما نیز بالاتر برود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا شما مستقیماً با تولیدکننده تجهیزات کشاورزی وارد مذاکره شوید.

تعرفه گمرکی برای واردات ماشین آلات کشاورزی

تمامی کالاهای صادراتی و وارداتی با استفاده از کدهای مشخصی که در گمرک تعیین شده است شناسایی می‌شوند. بر همین اساس برای اینکه در هنگام ترخیص کالای خود از گمرک دچار مشکل نشوید، باید کد کالایی که قصد واردات آن را دارید، بدانید. توجه داشته باشید که تعرفه‌ی واردات کالا بسته به نوع کالا متفاوت است.

تعرفه گمرک برای نشاکار برنج ۸ درصد است.

تعرفه گمرک ایران برای ترخیص کمباین ۸ تا ۴ درصد است.

تعرفه گمرک برای ترخیص وسایل آماده سازی زمین حدود ۸ درصد است.

 

ماشین آلات و دستگاه کشاورزی چیست؟

در عصر حاضر برای تولید محصولات کشاورزی از ماشین‌های جدید استفاده می‌شود. این تجهیزات کشاورزی جدید کمک می‌کنند تا سرعت زراعت و رشد محصول و حتی کیفیت محصول افزایش پیدا کند. علاوه بر این، تنوع تولید محصولات کشاورزی با پیشرفت ماشین آلات و دستگاه‌های کشاورزی افزایش پیدا کرده است که این امر سبب می‌شود اقتصاد کشور ایران به عنوان یک اقتصاد مبتنی بر صادرات محصولات کشاورزی توسعه پیدا کند.

تجهیزات کشاورزی به دسته‌ای از ابزارهایی کشاورزی گفته می‌شود که سبب می‌شوند تا تولید محصول با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود. تراکتور، دستگاه‌های علف چین و دستگاه‌های آبپاش از جمله پرطرفدارترین تجهیزات کشاورزی هستند.

 

واردات تجهیزات کشاورزی نو و استوک (دست دوم)

تجهیزات کشاورزی را می‌توان بر اساس میزان استفاده به دو دسته نو و تجهیزات استوک طبقه‌بندی کرد که بر اساس قوانین گمرک ایران می‌توان برخی از آنها را وارد کرد که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم نمود.

انواع ماشین آلات سبک و سنگین کشاورزی

کمباین

دستگاه دروگر خودگردان

لوازم یدکی ماشین آلات و دستگاه‌های کشاورزی

دستگاه‌های سم پاش، کود پاش و بذر پاش

دستگاه چغندر قند کن

تراکتور کشاورزی چرخدار لاستیکی

انواع کمباین برداشت محصول

انواع تراکتور

دستگاه‌های بذر کار و کودکار

دستگاه بیل زن با ابزارهای گاو آهن

دستگاه یونجه چین و پرس یونجه

دستگاه تولید علوفه به روش صنعتی

کلا واردات تجهیزات کشاورزی استوک و نو باید براساس کد تعرفه‌ای که به آنها تعلق گرفته است، انجام شود. همچنین پیش از اقدام به واردات باید نسبت به تعرفه گمرک ورود هر دستگاه کشاورزی به کشور اطلاعات لازم را به دست آورید.

به طور کلی برای واردات ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل باید نسبت به کالاهایی که کد تعرفه به آنها تعلق گرفته است، اقدام نمود. همچنین قبل از هر اقدامی برای واردات باید نسبت به این دستگاه‌ها و نحوه ورود آنها شناخت داشته باشید.

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی

ترخیص تجهیزات کشاورزی از تمامی گمرکات ایران مانند سایر کالاهای وارداتی براساس قوانین و مقررات صادرات و واردات کشور و براساس تعرفه گمرکی انجام می‌شود. به همین دلیل برای شناخت این قوانین بهتر است با ترخیص‌کاران و کارشناسان حرفه‌ای گمرک همکاری کنید تا بتوانید کالای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از گمرک ترخیص نمایید. مطالعه و شناخت قوانین و مقررات تجارت به شما کمک می‌کند تا همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید و بر اساس اطلاعات روز، اقدام به صادرات و واردات کالا کنید و به سوددهی بیشتری در کنار عدم ضرردهی برسید.

 

کد تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل

کد تعرفه گمرک برخی از تجهیزات و دستگاه‌های کشاورزی برای ترخیص تیلر در صورت آماده  کوپه (غیر قابل جدا کردن) در ردیف ۸۴۳۲۸۰۰۰ قرار گرفته که ۸ درصد حقوق ورودی گمرکی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. تعرفه گمرکی ترخیص کمباین در ردیف ۸۴۳۳۵۳۱۰ یا ۸۴۳۳۵۳۹۰ است که بر اساس استفاده از آن ۴ تا ۸ درصد حقوق ورودی به آن تعلق می‌گیرد. تعرفه ترخیص نشاگر برنج نیز در ردیف ۸۴۳۲ قرار گرفته می‌شود.

 

اهمیت واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی به کشور

کشور ایران یکی از کشورهای غنی برای تولید انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود، با توجه به اینکه نیاز اصلی بشر تامین غذاست، استفاده از تجهیزات کشاورزی به روز می‌تواند سبب شود تا تولیدات کشاورزی افزایش پیدا کند و اقتصاد کشور نیز رشد بیشتری داشته باشد.

تجهیزات کشاورزی قدیمی که مستعمل شده‌اند، باعث می‌شوند تا روند کاشت، داشت و برداشت با سرعت پایین‌تری انجام شود. به همین دلیل نمی‌توان انتظار تولید محصول بالایی را در نهایت داشت. برندهای مختلفی در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کشاورزی در جهان فعالیت می‌کنند تا بتوانند ماشین آلات پیشرفته‌ای را تولید کنند که به کمک آنها بتوان روند کاشت، داشت و برداشت محصول را با سرعت بیشتری انجام داد.

طراحی و تولید تجهیزات کشاورزی نیاز به دانش بالایی دارد، در کنار دانش باید به مواد و تجهیزاتی که برای تولید این دستگاه‌ها نیاز هستند نیز دسترسی داشت. با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نمی‌توان تمامی تجهیزات کشاورزی مورد نیاز را در داخل ایران تولید کرد به همین دلیل نیاز است تا بخشی از تجهیزات کشاورزی از سایر کشورها وارد شوند.

قوانین وضع شده توسط دولت و فروش سریع تجهیزات کشاورزی در کشورهای مختلف سبب شده تا واردات تجهیزات کشاورزی به یک تجارت پرسود تبدیل شود. تاجران می‌توانند با واردات این دسته از کالاها تجارت تازه تاسیس خود را به سرعت گسترش بدهند و سرمایه خود را چند برابر کنند. اگر می‌خواهید در این حوزه فعالیت کنید باید تجهیزات کشاورزی را برای واردات انتخاب کنید که ریسک کمتری در بازار دارند و می‌توان با فروش آنها در بازار در مدت کوتاه به حداکثر سود رسید.

 

سخن پایانی 

کشاورزی به عنوان یکی از اصلی‌ترین کالاهای وارداتی به ایران شناخته می‌شود که می‌تواند نیازهای داخلی را در حوزه زراعت تامین کند. هرچند که واردات تجهیزات کشاورزی نکات و قوانین خاصی دارد که شما به عنوان تاجر ملزم به رعایت آنها هستید. اما در کنار همه این موارد به عنوان یکی از تجارت‌های پرسود در ایران شناخته می‌شود و تاجران زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *