بندر ژوهای چین | حمل کالا از ژوهای

بندر ژوهای چین

بندر ژوهای بندر شهر ژوهای است که در سمت غربی مصب رودخانه مروارید در استان گوانگدونگ چین قرار دارد. بندر ژوهای از هفت منطقه بندری اصلی تشکیل شده است: گائولان، وانشان، جیوژو، شیانگژو، تانجیا، هونگوان و دومن.  مناطق اصلی عبارتند از منطقه بندر Jiuzhou در شرق شهر، و منطقه بندر Gaolan در غرب. تا سال 2012، این بندر دارای 131 اسکله، 126 اسکله تولیدی بود که از این تعداد 17 اسکله در آب‌های عمیق بیش از 10000 DWT بودند.

این بندر در سال 2012 دارای توان کل بار 71، 870، 000 تن (70، 730، 000 تن) بود، و در سال 2013 از 100، 000، 000 تن (98، 000، 000 تن) پیشی گرفت. حجم ترافیک بندر و جمعیت شهری، ژوهای را بر اساس سیستم طبقه‌بندی شهر بندری ساوتهمپتون به یک کلانشهر بندر متوسط ​​تبدیل کرده است.

منطقه بندر جیوجیانگ شامل یک پایانه کانتینری و یک پایانه برای کشتی‌های پرسرعت است که ژوهای را به شنژن در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ متصل می‌کند. همچنین در حال تبدیل شدن به یک مرکز حمل و نقل با خدمات اتوبوس منظم است که بندر را با شهرهای مختلف غرب رودخانه مروارید مانند جیانگمن و شوند متصل می‌کند. مسافران می‌توانند از ترمینال فری ژوهای به اسکای‌پیر HKIA سوار شوند.

 

تاریخ و جغرافیا ژوهای

پایانه‌های کانتینری بین‌المللی ژوهای (Jiuzhou)، ZICT(J)، واقع در شهر ژوهای در ساحل غربی دلتای رودخانه مروارید (PRD) در استان گوانگدونگ، در مجاورت ماکائو و 36 مایل دریایی (67 کیلومتر) از هنگ‌کنگ. در سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرد. ZICT(J) با ارائه خدمات جابجایی کانتینر و محموله‌های عمومی، دارای پنج اسکله چند منظوره است.

در 10 ژوئیه 2007، یک سرویس کشتی جدید بین بندر Jiuzhou و Skypier در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ ایجاد شد. سرویس جدید قرار بود روزانه دو سفر رفت و برگشت داشته باشد و بتواند 1300 مسافر را حمل کند، کشتی‌هایی که جیوژو را در ساعت‌های 9: 30 صبح و 3: 30 بعد از ظهر حرکت می‌کنند و فرودگاه را در ساعت‌های 11: 15 صبح و 5 بعد از ظهر ترک می‌کنند. کارخانه‌هایی برای افزایش تعداد دفعات سفر به سه سفر رفت و برگشت روزانه تا اوت و چهار بار در روز تا ژانویه 2008 وجود داشتند. در بهار 2009، بازسازی بندر با فروشگاه‌های جدید و سایر امکانات برای مسافران تکمیل شد.

کشور چین در حال حاضر یکی از مراکز اصلی تجارت جهانی است، در حال حاضر کشور چین بزرگترین سهم را در اقتصاد جهانی و صادرات بار بین المللی دارد. اصلاحات اقتصادی چین که در سال ۱۹۷۸ میلادی بوقوع پیوستند سبب شدند تا چین امروز بزرگترین بازارهای صادراتی را در جهان به تولیدات کشور خود اختصاص دارد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

هر چند که کشور چین در حوزه تجارت بین المللی، بعنوان صادر کننده کالا شناخته می‌شود، اما به دلیل داشتن کارخانجات تولیدی متعدد و  زیاد در این کشور، نیاز به مواد اولیه نیز در چین بسیار بالاست؛ همین امر میتواند زمینه‌ی ارسال بار صادراتی به چین را برای بازرگانان و تولیدکنندگان ایران فراهم کند. بازارهای جهانی بسیاری برای صادرات کالا به چین وجود دارند،  این امر میتواند اهمیت صادرات بار از ایران به چین را را به تاجران نشان دهد. شرکتهای تولیدی خصوصا شرکت‌هایی که مواد اولیه تولید میکنند می‌توانند مواد اولیه خود مانند پلیمر و مواد پلاستیکی را از ایران به چین صادر کنند.

 

صادارت بار از ایران به ژوهای چین

شرکتهای تولیدی و صنعتی میتوانند کالاهای خود را  و یا نمونه‌های نمایشگاهی و تجاری خود را بصورت بار هوایی و یا بار دریایی به کشور چین برای بررسی ارسال کنند.

 

چه کالاهایی را می‌توان به چین صادر نمود؟

شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات را به  چین صادر کنید مانند محصولات نفتی و غیر نفتی. شرکت‌های چینی معمولا برای مواد اولیه به دنبال مواد اولیه با کفیت و با قیمت مناسب هستند، اگر شما بتوانید کالایی متناسب با نیاز آن‌ها تولید کنید می‌توانید نظر آن‌ها را به سمت کالای خود جذب کنید.

کالاهایی که معمولا از ایران به چین صادر می‌شوند عبارتند از:

کالاهای  فلزی مانند آهن و فولاد، آلومینیوم؛ روی؛ مس؛ پروفیل و…

مواد آلی و معدنی مانند: سنگ‌ آهن و کنسانتره؛ سنگ سرب و کنسانتره؛ سیمان؛ سنگ روی؛ زغال‌سنگ؛ سنگ کروم؛ هیدراکسید سدیم و سایر مواد معدنی

انیدرید فنالیک؛ اوره؛ بنزن؛ موى نرم (کرک)؛ پلى کلرو وینیل؛ پلى‌اتیلن؛ نخ از پشم، پنبه و سایر مواد

تنباکو؛ پوست و چرم از گاو، گوسفند، بز؛ گل، سرشاخه تازه و خشک

صادرات سنگ‌هاى ساختمانی، مرمر، گرانیت و سایر سنگها مانند سنگهای قیمتی و تزیینی مانند فیروزه و عقیق

صادرات انواع پارچه‌هاى پشمی، کتانى و نایلونى؛ و صادرات پوشاک و انواع فرش دستی و ماشینی

دى کلرو اتیلن؛ دى اتیلن گلیکول؛ اتر دى اتیلیک؛ اترهاى مونوبوتیلیک؛ آمونیاک مایع؛ کرم‌هاى آرایشی؛ ترى کلرو اتیلن؛ اترهاى سیکلانیک؛ اترمونولیک‌هاى اتیلن گلیکول

صادرات صنایع دستی مانند: فرش‌هاى نفیس دستبافت، شیشه‌های تزئینی خصوصاً با طرح‌هاى مدرن، پارچه‌هاى تزئینى رومیزی، نخى؛ ظروف میناکاری شده؛ انواع لوسترها؛ و اشیای تزیینی دیگر

صادرات مواد شوینده: صابون، پودر لباسشویی، انواع شامپو، مایع ظرفشویی، فوم دستشویی و انواع سفید کننده

صادرات خشکبار: زعفران، پسته، مغز پسته؛ کشمش، انجیر خشک، بادام و گردو، فندق، خرما؛ انجیر خشک؛ میوه‌های خشک و…

صادرات مواد دریایی: انواع ماهی دریای خزر و دریای جنوب، میگو و خرچنگ و خاویار

صادرات سبزیجات خشک و یخ‌ زده و تازه؛

میوه و آب‌ میوه: آب‌ انواع میوه نظیر آب سیب، آب پرتقال، گریپ‌ فروت، انگور، گلابى؛ گیلاس و سایرمیوه‌ها، آب گوجه‌ فرنگی، سس گوجه‌ فرنگی و سس مایونز، سرکه، نوشابه، آدامس، عسل، آب‌نبات، انواع شکلات و بیستکوییت، مربا، پیاز و سیر خشک، سبزیجات یخ‌ زده و موارد دیگری از این دست.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *