واردات بلبرینگ از چین

واردات بلبرینگ از چین

بلبرینگ یکی از قطعات مکانیکی مهم است که برای کمک به حرکت یا چرخش اجزاء مختلف در ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد بالایی در انواع صنایع دارد. بلبرینگ‌ها معمولا به صورت یک واحد غیرقابل تجزیه و جدایی ناپذیر شناخته می‌شوند و وظیفه اصلی آن تحمل فشار و رطوبت است که به وسیله‌ی حرکت یا چرخش اجزاء مختلفی اعم از اسپیندل، شفت، گیربکس ایجاد می‌شود. با توجه به اهمیت این قطعه در صنایع مختلف و حتی ساخت ماشین و خودرو‌های متفاوت در ایران، واردات بلبرینگ از چین در سال‌های اخیر افزایش چشم گیری پیدا کرده است و دائما نیز در حال افزایش است.

 

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ از یک حلقه داخلی و یک حلقه خارجی ساخته شده است که در بین آن‌ها یک مجموعه از توپ‌ها یا رولر‌ها قرار دارند تا اصطکاک را در مقایسه با زمان عدم وجود آنها کاهش  پیدا کند و حرکت به طور صحیح و با کمترین انرژی انتقال انجام شود. بلبرینگ‌ها در انواع مختلفی و با اهداف مختلف تولید و عرضه می‌شوند و کاربرد‌های بالایی در صنایع مختلف دارند، از جمله بلبرینگ‌های رایج می‌توانیم به بلبرینگ‌های توپی، رولری، مخصوص باربری اشاره کنیم.

 

واردات بلبرینگ از چین به ایران

با توجه به گرانی و بالابودن قیمت بلبرینگ‌های اروپایی و ژاپنی، واردات بلبرینگ از چین برای شرکت‌ها و کارخانجات در ایران مقروت به صرفه تر است و در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. با توجه به این شرایط اما همچنان باید اصول و قواعد تجارت را برای واردات در نظر گرفت  محصولات باید بر اساس  استانداردهای لازم و برای استفاده در صنایع و زمینه‌های گوناگون تطابق داشته باشند و کیفیت ساخت آن‌ها مناسب باشد. علاوه بر این باید تعهدات تامین‌کننده بلبرینگ چینی به دقت بررسی شود. واردات بلبرینگ از چین در سال‌های اخیر به دلایل زیادی به ایران افزایش پیدا کرده است که در ادامه مقاله هر کدام از این دلایل را بررسی خواهیم کرد.

 

قیمت مناسب بلبرینگ‌های چینی

اصلی ترین دلیل واردات بلبرینگ‌ از چین به ایران برای تاجران، قیمت مناسب و رقابتی این محصول در بازار چین ست. چین در حال حاضر  به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بلبرینگ در جهان شناخته می‌شود و تسهیلات تولیدی بزرگ و کارآمدی دارد که به شرکت‌ها این امکان می‌دهند تا محصولات خود را با قیمتی رقابتی تولید و عرضه کنند.

تنوع و تولید در حجم بالا

تنوع بالای بلبرینگ‌های چینی به تاجران این امکان را می‌دهد انواع مختلفی از بلبرینگ با اندازه‌ها و ویژگی‌های متنوع را به صورت یک جا به ایران وارد کنند. کشور چین از امکانات تولیدی بزرگی بهره می‌برد در نتیجه می‌تواند تعداد بالایی از بلبرینگ‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید کند.

کیفیت بالای تولیدات

در سال‌های اخیر چین تلاش کرده است تا با  بهبود و بالابردن کیفیت محصولات خود و  استفاده از استانداردها، کیفیت بالاتری را در محصولات خود ایجاد کند. این امر برای تولید بلبرینگ نیز صادق است به همین دلیل در برخیاز  شرکت‌ها در چین کیفیت بین‌المللی مانند ISO برای تولید محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد به همیت دلیل این مصحولات در چین کیفیت بسیار بالایی دارند.

زمان تحویل به موقع و منطقی

با توجه به وجود تسهیلات تولیدی بزرگ و زیرساخت ‌های مناسب در بخش‌های مختلف صنعت در چین مخصوصا در حوزه حمل و نقل، زمان تحویل کالا نسبت به بسیاری از دیگر کشورها کوتاه‌تر است. به همین دلیل امکان دریافت به موقع بلبرینگ‌ها برای صنایع مختلف بسیار بالاتر است و این امر سبب شده تا واردات بلبرینگ از چین به ایران افزایش پیدا کند.

تکنولوژی و نوآوری

کشور چین در حال حاضر در حوزه تکنولوژی و نوآوری پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. برخی از  شرکت‌های چینی به تحقیق و توسعه بلبرینگ‌های پیشرفته مشغول هستند و توانسته‌اند ویژگی‌های مانند عمر مفید بلبرینگ، دقت و تحمل بارهای سنگین را در این دسته از قطعه‌ها بهبود ببخشند. این امر باعث میشود تا واردکنندگان بلبرینگ از چین با خیال آسوده تری واردات بلبرینگ را انجام دهند و دچار مشکلی نشوند.

خدمات پس از فروش

تامین‌کنندگان بلبرینگ در چین خدمات پس از فروش قابل اعتمادی را به تاجران ارائه می‌دهند که به آن‌ها در صورت مواجهه با مشکلات فنی و نیازهای پس از فروش کمک می‌کند. به همین دلیل در هنگام واردات بلبرینگ از چین به ایران، واردکننده می‌تواند با خیال آسوده از خدمات تامین کننده محصول را خریداری کند. در زمان واردات از چین انتخاب تامین کننده با اهمیت ترین  و اصلی ترین عنصر است. واردکننده باید با توجه به کیفیت محصولات و استانداردهای مورد نیاز، تامین‌کننده مناسبی را برای خرید کالا انتخاب کند. همچنین موارد مربوط به تجارت و واردات کالا نیز باید در این زمان مورد بررسی قرار گیرند.

چرا بلبرینگ واردات کنیم؟

واردات بلبرینگ‌ برای صنایع مختلف در ایران اهمیت زیادی دارد و به تضمین تنوع، کیفیت، و بهره‌وری در صنایع مختلف کمک می‌کند. تصمیم به واردات یا تولید داخلی بلبرینگ‌ها بسته به شرایط محلی و نیازهای کسب‌وکارها متفاوت است. واردات بلبرینگ به دلایل زیادی انجام می‌شود که در ادامه برخی از مهم تریم دلایل را بررسی خواهیم کرد.

واردات بلبرینگ می‌توان از تنوع گسترده‌ای از انواع و اندازه‌های مختلف بلبرینگ بهره برد. این تنوع به شرکت‌ها و کارخانجات مختلف این امکان را می‌دهد تا بلبرینگ‌های مناسب با نیاز کارخانه‌های ایرانی به ایران وارد شوند. در چین بلبرینگ‌ها در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شوند در نتیجه شما می‌توانید به راحتی بلبرینگی که مد نظر دارید را از تامین کننده مناسب خریداری و به ایران وارد کنید.

کیفیت و فناوری بهبود یافته

در  برخی کشورها، خصوصا کشور‌های اروپایی و ژاپن، صنعت بلبرینگ سازی پیشرفته‌ تر از چین است و بلبرینگ‌های با کیفیت بالایی در این کشور‌ها تولید می‌شوند. اما تولیدکنندگان چینی، با تمرکز بر استاندارد‌های گوناگون و بررسی نیازهای مشتریان توانسته‌اند کیفیت ساخت بلبرینگ‌های خود را افزایش دهند و نسبت به گذشته پیشرفت تر شوند.

هزینه‌های تولید

در برخی موارد، تولید بلبرینگ در کشور اقتصادی‌تر است  و هزینه‌های تولید پایین‌تری دارد. به همین دلیل واردات بلبرینگ‌ ممکن است به کاهش هزینه‌های تولید برای کارخانجات و شرکت‌ها کمک کند. در زمان تولید بلبرینگ از سایر کشورها این نکته اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

امکان خرید از دپو و موجودی گذشته

واردات بلبرینگ از کشور‌های گوناگون خصوصا کشور چین، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از موجودی یا دپو آنها استفاده کنند. این به معنای داشتن موجودی بلبرینگ‌های کافی در انبار برای تأمین نیازهای فوری و جلوگیری از خرابی ناگهانی ماشین‌آلات و تجهیزات است.

حل مشکلات تحریمی

در شرایط تحریمی کشور ایران واردات بلبرینگ از کشورهای دیگر می‌تواند یک راه حل جایگزین باشد. این امر بعضا برای بسیاری از کشور‌های صنعتی مانند المان، ایتالیا، سوئد غیر قابل حل است.  به همین دلیل واردات بلبرینگ از چین میتواند جایگزینی مناسب و کارآمد در این شرایط باشد.

مراحل واردات بلبرینگ از چین

واردات بلبرینگ از چین به برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت مستندات، و همکاری با کنندگان و ادارات و سازمان‌های گمرکی نیاز دارد. پیدا کردن اطلاعات دقیق و داشتن تجربه کافی در این حوزه می‌تواند به واردکنندگان و صنعتگران در فرآیند واردات کمک زیادی کند. در ادامه مقاله مراحل اصلی واردات بلبرینگ از چین را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد:

برنامه‌ریزی و تحقیق پیش از اقدام به واردات

در این گام واردکننده باید بلبرینگ‌هایی که قصد وارد کردن آنها را دارد مشخص کند. سپس تعداد و میزان بلبرینگ‌هایی که نیاز دارد را مشخص کرده و برای واردات آن‌ها از چین اقدام کند. تاجران باید اطلاعات مربوط به تولید کالا، قیمت‌ها، واحدهای اندازه‌گیری، ویژگی‌ها و استانداردهای مورد نیاز را جمع‌آوری و بررسی کنند تا بتوانند تامین کننده مناسبی را انتخاب کنند. همچنین باید بازاریابی و تجزیه و تحلیل بازار هدف نیز در این مرحله توسط واردکننده انجام شود.

انتخاب تامین‌کننده مناسب و قابل اعتماد

انتخاب وارد کننده یکی از مراحل مهم و با اهمیت در فرآیند واردات بلبرینگ از چین است. تاجر و وارد کننده بلبرینگ باید از نظر کیفیت محصولات، قیمت، قابلیت تولید حجمی، و توانایی ارائه خدمات پس از فروش، تاجر را مطمئن کند. تاجران باید باید تحقیقات کافی را در مورد تامین‌کننده انجام دهند و از طریق انجام مکاتبات و مذاکرات به توافق اولیه برای خرید و واردات کالا برسند.

مذاکره با تولیدکننده بلبرینگ

پیش از امضای قرارداد با تولیدکننده بلبرینگ، واردکننده باید در ابتدا شرایط معامله را بررسی کند. در قرارداد واردات از چین باید مواردی مانند قیمت کالا، شرایط پرداخت محصول، تاریخ تحویل نهایی کالا، مشخصات فنی گیربکس، و شرایط تحویل بطور کامل بررسی شوند. واردکننده بلبرینگ باید مطمئن شود که تمام موارد به صورت کامل در قرارداد ذکر شده‌اند و نیز حقوق و تعهدات هر دو طرف باید در قرارداد کاملا مشخص باشد.

دریافت مجوزها و مستندات مربوط به واردات بلبرینگ از چین

برای واردات بلبرینگ از چین به  مجوزها، مستندات و استاندارد‌های مختلفی نیاز است. این اسناد عبارتند از اسناد گمرکی، استاندارد، و مجوزهای مربوط به بلبرینگ. پیش از اقدام به خرید و واردات بلبرینگ  شما باید از تطابق مستندات با قوانین و مقررات چین با استاندارد‌های ایران مطمئن شوید.

هماهنگی برای حمل بلبرینگ‌ها به ایران

انتقال کالا از چین به ایران از دیگر مسائل مهمی اشت که باید برای واردات بلبرینگ مد نظر قرار دهید. واردکنندگان در زمان واردات از کالا از کشورهای مختلف میتوانند از روش‌های مختلف حمل و نقل کالا با توجه به نوع کالا استفاده کنند. ولی در زمان واردات بلبرینگ از چین، فقط می‌توان از 2 روش حمل و نقل دریایی، هوایی استفاده کرد. انتخاب روش حمل و نقل مناسب، زمان تحویل و هزینه‌های مربوطه در مبدا و مقصد را تحت شعاع قرار می‌دهد.

پرداخت مالیات و انجام امور گمرگی

شما به عنوان تاجر باید برای واردات کالاها از چین هزینه‌های مربوط به گمرک و عوارض کالا را پرداخت کنید و بتوانید کالا را در زمان مناسب به بنادر ایران منتقل کرده و حق گمرکی را نیز براساس نوع کالا پرداخت کنید.

به صورت کلی هزینه‌هایی که شما باید برای واردات کالا به ایران پرداخت کنید عبارتند از پرداخت مالیات و انجام امور گمرکی، و بررسی  تطابق با قوانین ویژه و استانداردهای مورد نیاز برای واردات کالا از چین.

پس از دریافت بلبرینگ، شما باید موارد مربوط به پس از تحویل کالا مانند ضمانت، خدمات پس از فروش، و مشکلاتی که ممکن است در  مورد کالاها ایجاد شوند را مدیریت کنید. همچنین، باید مراقبت و نگهداری کالاها پس از تحویل مورد توجه قرار گیرد. توجه داشته باشید که همه‌ی محصولات وارداتی مزایا و معایبی دارند. واردات بلبرینگ از چین نیز دارای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به همین دلیل  تمامی معایب و مزایای واردات بلبرینگ از چین را در ادامه بررسی خواهیم کرد تا شما با دید باز برای واردات کالا از چین اقدام کنید.

 

مزایا واردات بلبرینگ از چین

قیمت مناسب بلبرینگ‌های چینی

یکی از مزیت‌های اصلی واردات بلبرینگ از چین، قیمت مناسب این کالا‌ها در کشور چین است. در حال حاضر کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بلبرینگ در جهان دسترسی به تولیدات بزرگ و بهره‌وری بالایی دارد، همین عامل  می‌تواند به کاهش هزینه‌های خرید تاجران کمک زیادی کند.

تنوع و انتخاب گسترده

کشور چین انواع مختلفی از بلبرینگ‌ها را تولید و عرضه می‌کند. این امر به تاجران کمک میکند تا در زمان واردات بلبرینگ از چین، بلبرینگ مناسب با نیازهای داخل را برای واردات کالا انتخاب کنند.

تولید انبوه

کشور چین دارای کارخانه‌های بزرگ با امکان تولید کالا در تعداد کالا و تولید کالاهای مختلف است. همین عامل به بازرگانان اجازه میدهد تا بتوانند بلبرینگ‌های بزرگ و با ابعاد گوناگون را بصورت انبوه تهیه و به ایران وارد کنند. این امر برای واردکنندگان اهمیت زیادی دارد چرا که در این صورت تنها یک بار نیاز است تا هزینه گمرکی و حمل و نقل را برای کالا‌ها پرداخت کنند.

تکنولوژی و نوآور

کشور چین توانسته به تدریج در زمینه تکنولوژی و نوآوری پیشرفت کند و بلبرینگ‌های پیشرفته‌تری نسبت به گذشته تولید کند. این امر سبب م یشود تا کیفیت و عمر مفید بلبرینگ‌های تولید جدید افزایش پیدا کنند.

 

معایب واردات بلبرینگ از چین

کیفیت متغیر در محصولات تولیدی

یکی از اصلی ترین مشکلات واردات بلبرینگ از چین کیفیت متغیر آنها در روند تولید است. برخی تولیدکنندگان ممکن است استانداردهای کیفیت را در تولید بلبرینگ‌ها رعایت نکنند و محصولاتی با کیفیت پایین تر تولید کنند. به همین دلیل، انتخاب تامین‌کننده مناسب برای خرید کالا اهمیت زیادی دارد.

ترخیص و انجام امور گمرکی

واردات کالاها از چین به مسائل مختلف در گمرک از جمله تطابق با مقررات مربوط به هرکدام از کالاها وابسته است.

فاصله زیاد جغرافیایی چین و ایران

فاصله بین چین و ایران از نظر موقعیت جغرافیایی زیاد ایت همین عامل میتواند هزینه واردات کالا را افزایش دهد. این امر در برخی موارد میتواند، واردکنندگان را با مشکلات متعدد روبرو کند.

اختلاف زبانی و فرهنگی بین تولید کننده و واردکننده

تفاوت‌های زبانی و فرهنگی بین تولیدکنندگان چینی و واردکنندگان ایرانی می‌تواند در ارتباطات و تفاهم با تامین‌کننده‌ها مشکلاتی را  ایجاد کند. به همین دلیل داشتن اطلاعات کامل و فهمیدن نسبی زبان چینی میتواند واردکنندگان بلبرینگ را در روند خرید و بستن قرارداد کمک کند. اگر تصمیم به واردات بلبرینگ از چین دارید باید در ابتدا بازار را به دقت بررسی کنید. انتخاب تامین‌کننده مناسب و اطمینان از کیفیت محصولات امر بسیار مهمی است این موارد سبب می‌شوند تا شما بتوانید بهره‌وری اقتصادی بالا را در فرآیند واردات کالاهای خود حفظ کنید.

استاندارد‌های بلبرینگ چینی چه استاندارد‌هایی میباشد؟

بلبرینگ یکی از اساسی ترین قطعات تشکیل دهنده صنعتی است. این قطعه با توجه به محل قرارگیری، حساسیت و اهمیت پیدا می‌کند. به همین دلیل  بلبرینگ‌های وارداتی باید از اساندارد‌های خاصی پیروی کنند. برای اطمینان از کیفیت بلبرینگ‌های چینی و تطابق آنها با استانداردهای بین‌المللی باید استاندارد‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

استانداردISO: استاندارد ISO (سازمان بین‌المللی توانمندی‌های استانداردسازی) این استاندارد برای تمامی بلبرینگ‌ها یک استاندارد جهانی است. بلبرینگ‌‌های  مطابق با استاندارد ISO کیفیت و دقت کافی را دارند و مناسب هستند.

استاندارد: استاندارد ABEC (Annular Bearing Engineers’ Committee) این استاندارد به دقت و عملکرد بلبرینگ‌ها اشاره دارد و ارقام مختلفی (مانند ABEC-1، ABEC-3، ABEC-5 و برای  توصیف سطوح دقت مختلف از آن استفاده می‌شود.

استانداردهای ملی ایران: هر کشور استانداردهای خود را برای  خرید بلبرینگ‌ها دارد.

استانداردهای مرتبط صنعتی: صنایع خاص ممکن است استانداردهای خود را برای خرید و استفاد  بلبرینگ‌ داشته باشند. به عنوان مثال، در صنایع هواپیمایی یا اتومبیل‌سازی، استانداردهای خاصی برای بلبرینگ‌ها تعیین می‌شود.

در زمان واردات بلبرینگ از چین مهم است که با تامین‌کننده بلبرینگ در چین توافق کنید که محصولات آنها بر اساس استانداردهای مورد نظر شما تولید شوند. شما باید مدارک و مستندات مربوط به استانداردها و گواهی‌نامه‌ها را دریافت کنید تا از کیفیت و تطابق بلبرینگ‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

کد تعرفه‌های گمرکی برای واردات بلبرینگ از چین

کدهای تعرفه گمرکی بلبرینگ‌ها، معمولاً در گروه 8482 از تعرفه گمرکی بین‌المللی به ثبت می‌رسند. این گروه تعرفه شامل تعرفه‌های 848210 تا 848299 می‌شوند و مربوط با رولرها، توپ‌ها، و بلبرینگ‌های مشابه هستند. این کدهای تعرفه گمرکی به طور دقیق بستگی به نوع و ویژگی‌های هر بلبرینگ دارند. در ادامه میتوانید تعدادی از کد تعرفه‌های گمرکی مرتبط با واردات بلبرینگ از چین را مشاهده کنید:

84821000 – بلبرینگ‌های توپی، شیار عمیق

84822000 – بلبرینگ‌های رولری، توپی، کروی

84823000 – بلبرینگ‌های مخروطی

84825000 – بلبرینگ‌های مخصوص دیگر

84828011 – بلبرینگ‌های توپی مخصوص، دو ردیف

84828012 – بلبرینگ‌های توپی مخصوص، چهار ردیف

84828021 – بلبرینگ‌های رولری مخصوص، مخروطی

84828022 – بلبرینگ‌های رولری مخصوص، سوزنی

84828030 – بلبرینگ‌های گرفتگی مخصوص

84828090 – بلبرینگ‌های مخصوص دیگر

توجه داشته باشید که این کدها برای انواع مختلف بلبرینگ‌ها با ویژگی‌ها و ابعاد متفاوت معتبر هستند. شما باید برای واردات کالای خاص خود کد تعرفه دقیق مربوط به محصول را از مقامات گمرکی دریافت و یا کتاب قوانین و مقررارت واردات ایران را بررسی کنید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *