حمل آجیل و خشکبار از چین

واردات آجیل از چین

یکی از محصولات پرطرفدار در ایران آجیل و خشکبار است. ایرانیان از گذشته به صادرات خشکبار مشغول بوده‌اند و در این حوزه ایران سابقه‌ای طولانی دارد. در حال حاضر نیز آجیل و خشکبار در کنار زعفران بیشترین محصولات صادراتی از ایران به سایر کور‌ها مانند چین هستند. هر چند که چین نیز در سال‌های اخیر با توجه به تولید انواع محصولات در صنعت آجیل و خشکبار نیز وارد شده است اما کیفیت خشکبار چینی هرگز به پای کیفیت آجیل و خشکبار تولید ایران نمی‌رسد. برای حمل و نقل آجیل و خشکبار باید دقت زیادی داشته باشید تا مرسوله در حین حمل و نقل دچار خرابی و مشکل نشود. مواد خشک در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا رطوبت بالا به سرعت خراب می‌شوند و خواص و کیفیت خود را از دست می‌دهند به همین دلیل باید برای انتقال آن‌ها دقت زیادی داشته باشید و یک شرکت مناسب و حرفه‌ای را انتخاب کنید.

 

صادرات کالا به چین

کشور چین جمعیت زیادی دارد هر چند که تلاش می‌کند تا تمامی نیاز‌های مردم خود را به صورت خودجوش تامین کند اما همچنان برخی از مواد غذایی و کالا‌ها را برای رفع نیازم ردم از کشور‌های مختلف به کشور خود وارد میکند برخی از نیز اقلام معمولا در چین تولید نمی‌شوند. زعفران، خشکبار و آجیل از جمله این موارد هستند که معمولا از ایران به چین صادر می‌شوند. البته متاسفانه در برخی موارد کالاهای ایرانی از ایرن به چین صادر و پس از آن به نام کشور چین به کشور‌های اروپایی صادر می‌شوند.

 

واردات و ترخیص آجیل از چین

چین یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان مهم آجیل از جمله گردو، بادام، بادام هندی و پسته درحال حاضر در جهان است. مصرف کنندگان ایرانی تقاضای زیادی برای خرید آجیل دارند و به همین دلیل واردات آجیل از چین به ایران یک فرصت تجاری سودآور برای بازرگانان است را که آجیل و خشکبار تولید چین معولا قیمت کمتری نسبت به خشکبار ایرانی دارند به همین دلیل بسیاری از بازرگانان و تاجران به واردات از چین علاقه دارند. با این حال، این فرآیند نیز پیچیده است و نیاز به برنامه ریزی دقیق و رعایت مقررات و الزامات واردات کالا به ایران صورت تخصصی دارد. ایران به دلیل داشتن میراث فرهنگی غنی و تنوع غذایی خود در جهان شناخته شده است. آشپزی ایرانی به دلیل استفاده از آجیل و میوه‌های خشک در انواع مختلف غذاهای سنتی معروف است. ایران به دلیل محدودیت ظرفیت تولید، حجم قابل توجهی آجیل و خشکبار مورد نیاز مردم را از کشورهای دیگر از جمله چین وارد می‌کند. در بررسی تمامی مراحل واردات آجیل و خشکبار، دلایل واردات این دسته از کالا‌ها به ایران و انواع  محصولات و تمامی نکاتی که باید در این فرایند رعایت کنید را بررسی خواهیم.

 

مزایای واردات آجیل و خشکبار از چین به ایران

یکی از مزیت‌های اصلی واردات خشکبار از چین به ایران صرفه جویی در هزینه‌های تولید کالا است. چین به دلیل تولید آجیل با هزینه کمتر نسبت به بسیاری از کشورها در جهان توانسته جایگاه خود را در جهان به عنوان تولید کننده خشکبار تثبیت کند و به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه خرید خود کمک کند. علاوه بر این، چین طیف گسترده‌ای از تامین کنندگان، تولید کنندگان و عمده فروشان آجیل را دارد و گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال تنوع و کیفیت بالا کالا هستند. این می‌تواند یک مزیت بزرگ برای مشاغلی باشد که به دنبال فروش یا توزیع این اقلام هستند. شما می‌توانید آجیل و خشکبار وارد شده از چین را با قیمتی مناسب در بازار ایران به فروش برسانید و به کسب و کارها کمک کنید اما باید بدانید که این آجیل و خشکبار کیفیت کمتری نسبت به محصولات ایرانی دارند. شما می‌توانید با واردات آجیل و خشکبار از چین به ایران به سود خوبی دست پیدا کنید.

حمل آجیل و خشکبار از چین
حمل آجیل و خشکبار از چین

واردات آجیل و خشکبار از چین

واردات آجیل و خشکبار از چین به ایران یک سرمایه گذاری تجاری سودآور برای تاجران ایرانی است. اما باید بدانید که درک روش‌های واردات و ترخیص برای اطمینان از روند روان و بدون دردسر واردات کالا اهمیت زیادی دارد.

انتخاب محصول مورد نظر

چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان آجیل و خشکبار در جهان است. در زمان انتخاب محصول برای واردات، باید به مواردی مانند کیفیت، قیمت و بسته بندی مناسب کالا‌ها توجه کنید. فرآیند منبع یابی نیازمند زمان و تلاش است، در کنار تحقیق در مورد تامین کنندگان، نمونه‌های محصول و بررسی کیفیت و پس از آن نهایی کردن خرید کالا.

آگاهی از مقررات و قوانین واردات

پیش از واردات آجیل و خشکبار از چین به ایران، شما باید از قوانین واردات این دسته از کالا‌ها به ایران آگاهی زیادی داشته باشید. گمرک‌های ایران قوانین و مقررات خاصی برای کالاهای وارداتی دارند. واردکنندگان باید مجوزها و گواهینامه‌های لازم برای ترخیص کالا را دریافت کنند.

پیدا کردن یک تامین کننده قابل اعتماد آجیل

اولین گام برای واردات خشکبار از چین به ایران، پیدا کردن تامین کننده مطمئن برای خرید کالا است. این کار را می‌توان با حضور در نمایشگاه‌های تجاری، جستجو در فهرست‌های آنلاین یا کار با یک عامل تامین کننده انجام دهید. باید تامین کننده‌ای را انتخاب کنید که شهرت خوبی در چین برای تولید انواع آجیل مورد نیاز شما داشته باشد و بتواند کیفیت و کمیت خشکبار را برای شما تامین کنید تا شما پس از واردات محصول بتوانید کالاهای خود را به خوبی در بازار به فروش برسانید. پس از اینکه نوبت به پیدا کردن یک تامین کننده قابل اعتماد می‌رسد، مهم است که تحقیقات کاملی را انجام دهید و سؤالات مناسبی از تامین کننده بپرسید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری و وارد ایران کنید. شما باید نمونه‌هایی از آجیل‌های مورد نظرتان را فروشنده به عنوان نمونه درخواست کنید و گواهینامه‌های تامین کننده و فرآیندهای کنترل کیفیت را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با خواندن نظرات و جستجو اعتبار تولیدکنندگان را به صورت آنلاین بررسی کنید.

قیمت‌ها و شرایط مذاکره در مورد پرداخت و خرید آجیل

زمانی که یک تامین کننده قابل اعتماد پیدا کردید، باید در مورد قیمت‌ها و شرایط خرید با آن مذاکره کنید. این توافق بر سر قیمت، شرایط پرداخت، زمان تحویل، و هر گونه جزئیات دیگر است. شما باید یک قرارداد روشن داشته باشید و شرایط در آن کاملا مشخص باشد تا پس از خرید کالا‌ها از هرگونه سوء تفاهم یا اختلاف جلوگیری شود. زمانی که نوبت به مذاکره در مورد قیمت‌ها و شرایط می‌رسد، شما باید آماده باشید و درک کاملی از بازار و هزینه‌های خود داشته باشید. شما باید گزینه‌های مختلف را بررسی کنید مانند روش‌های مختلف حمل و نقل یا شرایط پرداخت جایگزین.

توجه و آشنایی با عوارض و مالیات واردات آجیل

حقوق و عوارض وارداتی از کالاهای وارداتی در ایران از دولت دریافت می‌شود. شما باید تعرفه‌ها و مالیات‌های مربوط به کالا را پرداخت کنید که معمولت هزینه بالایی هم دارند. نرخ عوارض بسته به نوع محصول، کشور مبدا و ارزش کالا متفاوت هستند.

حمل و نقل آجیل و خشکبار

پس از ثبت سفارش، آجیل باید از چین به ایران ارسال شود، حمل و نقل چه از طریق دریا، چه از طریق هوا، یا زمین براساس اسناد و مدارک و روند قانونی ترخیص کالا انجام می‌شود. مدارک برای ترخیص کالا عبارتند از بارنامه یا قبوض راه هوایی. فرآیند حمل و نقل ممکن است چندین هفته طول بکشد، بنابراین مهم است که برای دریافت کالا برنامه ریزی مناسبی داشته باشد. زمانی که صحبت از حمل و نقل کالا می‌شود، مهم است که یک باربری یا نماینده حمل و نقل قابل اعتماد و با تجربه پیدا و انتخاب کنید. این افراد می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین روش حمل و نقل را براساس نیاز و کالاهایی که دارید انتخاب کنید و تمام مراحل اداری و ترخیص کالا از گمرک را انجام دهید.

حمل و نقل و لجستیک یکی از اصلی ترین مراحل واردات کالا هستند. تاجران باید ترتیبی اتخاذ کنند که کالاها از چین به ایران ارسال شود، این امر منوط به هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل، حمل و نقل و ارائه دهندگان حمل و نقل است. کالا باید قبل از حمل به مقصد نهایی به بندر مبدا حمل شده، به بندر ورودی حمل شود و پس از آن از گمرک ترخیص شود.

 

ترخیص آجیل و خشکبار وارداتی از گمرک

ترخیص کالا از گمرک مرحله حیاتی برای واردات کالا است پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. واردکننده باید اطمینان حاصل کند که تمام اسناد از جمله فاکتور تجاری، لیست بسته بندی و بارنامه دقیق و کامل هستند و مشکلی برای ترخیص کالا وجود ندارد. مقامات گمرکی کالاها را برای بررسی کمیت، کیفیت و ارزش آنها بازرسی می‌کنند.

 

سخن پایانی

به صورت کلی  واردات آجیل و خشکبار از چین به ایران یک فرصت تجاری سودآور کارآفرینان است اما آسان نیست و پیچیدگی‌هایی دارد که به تلاش، زمان و منابع قابل توجهی نیاز دارند. برای اطمینان از اینکه فرآیند واردات کالا به ایران روان و بدون دردسر انجام می‌شود. شما باید قوانین واردات، مراحل ترخیص گمرکی و لجستیک حمل و نقل را بدانید.  و بتوانید با رویکرد و برنامه ریزی صحیح، واردات آجیل و خشکبار از چین به ایران را سودآور و دقیق انجام دهید و به سود خوبی برسید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *