خرید از تائوبائو

خرید از تائوبائو
فهرست مطالب نمایش

تائوبائو یکی از محبوبترین سایت‌های چینی است که زیرمجموعه شرکت بزرگ علی بابا قرار دارد. سایت تائوبائو از بهترین سایت‌های خرید و فروش آنلاین است که امکان دسترسی به کالاهایی ارزان قیمت و باکیفیت را برای مشتریان فراهم می‌کند. این شرکت در چین مستقر است و با توجه به این که کل سایت فروشگاه به زبان چینی است، معمولا افراد از سراسر جهان برای انجام فرایند خرید از تائوبائو با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

خرید از سایت‌های معتبر برای ایرانی‌های داخل ایران دشوار است و خرید از سایت چینی تائوبائو نیاز به واسطه گر دارد، حضور کارگزاران خرید هم در چین و هم در ایران برای مشتریان سایت‌هایی مانند علی بابا، تائوبائو، ebay، آمازون اهمیت زیادی دارد.

 

تاریخچه تاسیس سایت تائوبائو

تائوبائو به زبان چینی به شکل 淘寶 نوشته می‌شود و یک پلتفرم خرید و فروش آنلاین است که دفتر مرکزی آن در شهر هانگژو چین قرار دارد. تائوبائو متعلق به شرکت بزرگ علی بابا است و توانسته طبق رتبه بندی الکسا، جایگاه هشتمین وبسایت پربازدید جهان در  سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهد. Taobao. com در ۲۱  آپریل سال ۲۰۰۳  توسط گروه علی بابا (Alibaba) تاسیس شد و با گسترش خرده فروشی مصرف کننده به مصرف کننده (C2C) بستر مناسبی را برای کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان چینی زبان در هنگ کنگ، تایوان، ماکائوفراهم کرد و روز به روز پیشرفت کرد و گسترش پیدا کرد.

شیوه خرید و فروش در سایت چینی تائوبائو هم به صورت حراجی و هم قیمت ثابت است؛ اما میزان حراجی‌ها نسبت به سایر فروشگاه‌های اینترنتی معروف کمتر هستند. مشتریان و خریداران می‌توانند با استفاده از امکاناتی مانند رتبه بندی‌ها، نظرات و شکایات، سوابق فروشنده را در سایت بررسی کنند و سپس برای خرید از سایت تائوبائو اقدام کنند. در ارتباط با فروش فوق العاده Taobao باید بدانید که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱ میلیار فروش محصول داشتند و در سال ۲۰۱۷ مجموع حجم معاملات فروشگاه تائوبائو و Tmall. com به ۳ تریلیون یوان که رقم چشمگیری است رسیده است.

 

ویژگی‌های خرید از فروشگاه اینترنتی تائوبائو

طیف متنوعی از محصولات و کالا در سایت تائوبائو قابل خریداری و مشاهده هستند، کاربران این سایت می‌توانند از ویژگی‌های مختلف آن بهره مند شوند و در زمینه‌ای که دوست دارند مشغول به فعالیت شوند یا نسبت به خرید کالای مورد نظر خود اقدام کنند. برخی از ویژگی‌های مهمی که این سایت چینی را به یک سایت محبوب در جهان تبدیل کرده‌اند به شرح زیر هستند:

ارائه روش‌های کسب درآمد ساده

یکی ازخدمات ویژه‌ای که سایت تائوبائو به کاربران خود ارائه می‌دهد ایجاد شرایط مناسبی را برای فروش محصولات و کسب درآمد است، هر تولید کننده یا تامین کننده‌ای می‌تواند در این فروشگاه چینی از روش‌های راحت زیادی کسب درآمد کند و با استفاده از کمیسیون معاملات، بازاریابی آنلاین و هزینه‌های فروشگاه به درآمد مناسبی برسد.

امکان راه اندازی فروشگاه با پرداخت هزینه

فروشگاه چینی تائوبائو اجازه راه اندازی رایگان فروشگاه آنلاین را در سایت خود به کاربران نمی‌دهد؛ به همین دلیل  فروشندگان نمیتوانند به صورت رایگان محصولات خود را بفروش برسانند. این افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌هایی نسبت به راه اندازی فروشگاه آنلاین خود اقدام کنند.

مشهور به عنوان بزرگ ترین خالق شغل در چین

این فروشگاه اینترنتی از ۱۰ سال پیش تا الان بیش از ۱۰ میلیون شغل در کشور چین ایجاد کرده است و نقش چشمگیری در گسترش کسب و کارها داشته است، چین با این سایت از مزیت‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی برخوردار ده است که از جمله آنها میتوانیم به حوزه لجستیک، تولید و فناوری و اطلاعات اشاره کرد. به همین دلیل برای چینی‌ها، خرید و فروش در تائوبائو می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کسب درآمد و تجارت با افراد خارجی باشد.

تائوبائو توانسته با ویژگی‌ها و امکانات خوبی که ارائه می‌دهد، بسیاری از کاربران چینی و حتی افراد خارجی را به خرید از تائوبائو جلب کند تمام مزایا و خدمات منحصر به فرد این سایت چینی سبب شده‌اند تا تائوبائو در لیست ۱۵ سایت پربازدید جهان، جایگاه یازدهم را به خود اختصاص بدهد. اگر شما هم جزو افرادی که هستید که به دنبال خرید از Taobao هستند، پیشنهاد می‌کنیم  حتما از شرکت حمل و نقل و یک کارگذاری مناسب برای انجام مراحل خرید کالای خود و ارسال کالا به ایران کمک بگیرید.

 

چگونه شماره موبایل خود را در تائوبائو تغییر بدهیم؟

اگر نیاز به تغییر اطلاعات خود خصوصا شماره تلفن در سایت تائوبائو دارید، با چند مرحله ساده می‌توانید شماره تلفن خود را تغییر دهید و شماره‌ای که می‌خواهید را وارد نمایید. فراموش نکنید این سایت کاملا به زبان چینی و از زبان انگلیسی پشتیبانی نمی‌کند؛ شما باید از ابزاری مثل گوگل ترنسلیت طی تغییر اطلاعات خود استفاده کنید تا دچار اشتباه نشوید.

برای تنظیم یا ویرایش شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل فعلی خود، ابتدا به “My Taobao” – “Account Settings” بروید. قوانین تغییر شماره تلفن همراه / آدرس ایمیل در سایت تائوبائو عبارتند از:

شما می‌توانید آدرس ایمیل خود را تنظیم یا ویرایش کنید، اما نمی‌توانید آن را لغو ثبت کنید، آدرس ایمیل فقط برای یک حساب کاربری در تائوبائو قابل استفاده است.

شما می‌توانید شماره تلفن همراه را تنظیم، ویرایش یا حذف کنید. پیش  از اینکه بتوانید شماره تلفن همراه خود را حذف کنید، ابتدا باید آدرس ایمیل خود را تنظیم کنید.

حداکثر ۶ حساب تائوبائو می‌توانند از یک شماره تلفن همراه استفاده کنند، اما تنها یک حساب کاربری در تائوبائو می‌تواند ورود با همان شماره تلفن همراه را فعال کند، شما تنها می‌توانید یک حساب کاربری داشته باشید که می‌تواند از طریق تلفن همراه وارد شود، در حالی که سایر حساب‌ها باید با استفاده از شناسه یا آدرس ایمیل شما وارد شوند. اگر نمی‌توانید شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل خود را ویرایش کنید، لطفاً با خدمات مشتریان تائوبائو تماس بگیرید تا بتوانند به شما برای اعمال تغییرات کمک کنند.

 

روش‌های دریافت کالای خریداری شده از سایت تائوبائو

با توجه به تحریم‌های بین المللی علیه ایران، امکان خرید مستقیم از سایت‌های خارجی حتی سایت‌های چینی برای ایرانیان داخل کشور وجود ندارد و در مراحلی مانند پرداخت هزینه‌ها یا ارسال بار به ایران تاجران با مشکل مواجه می‌شوند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه سفارش خود را ثبت کنید، درباره روش‌های ارسال و حمل کالاهای خریداری شده به ایران تحقیق کنید و با شرکتی معتبر در این زمینه همکاری کنید تا بتوانید کالاهای خود را با هزینه‌ای مناسب و در کوتاهترین زمان ممکن، بدون نگرانی از تحریم‌ها در داخل ایران تحویل بگیرید. به طور کلی دو روش برای ارسال کالاهای خریداری شده از سایت تائوبائو وجود دارند که عبارتند از:

ارسال مستقیم کالا: در این روش کالای خریداری شده به طور مستقیم به آدرس شما ارسال می‌شود دقت داشته باشید که رویکرد هر دو کشور برای ورود و خروج کالاها از گمرک چگونه است و نیاز به چه تشریفاتی برای ترخیص کالا دارید تا دچار مشکل نشوید.

ارسال غیرمستقیم کالا: با توجه به اینکه امکان ارسال مستقیم کالاهای خریداری شده به مقصد ایران وجود ندارد، شما می‌توانید با استفاده از خدمات تخصصی  در زمینه حمل بار هوایی یا دریایی از چین به ایران، کالاهای خریداری شده خود را دریافت کنید و درگیر پیچیدگی‌های خرید، حمل و پرداخت و ترخیص کالا نشوید. برای استفاده از این خدمات باید از شرکت‌های حمل و نقل کمک بگیرید.

 

راهنمای مرحله به مرحله خرید از سایت چینی تائوبائو

اگر قصد خرید کالایی باکیفیت و مقرون به صرفه از سایت چینی تائوبائو دارید یا می‌خواهید به صورت عمده از سایت علی بابا خرید کنید و با مشکلات مختلفی در پیدا کردن فروشنده معتبر یا شیوه پرداخت مواجه شده‌اید، می‌توانید از کارشناسان و مشاوران شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل برای خریدی امن و مطمئن کمک بگیرید. اگر قصد دارید خودتان وارد سایت تائوبائو شوید و محصولات مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید، راهنمای زیر را دنبال کنید. قبل از ورود به سایت Taobao. com بهتر است مرورگر گوگل کروم را باز کنید تا بتوانید از خدمات ترجمه صفحه استفاده کنید.

 

خرید از تائوبائو یا علی اکسپرس کدام بهتر است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که از بین فروشگاه‌های آنلاین چینی کدام گزینه مناسب تری برای کاربران خارجی به ویژه ایرانی‌ها است؟ به صورت کلی هر دو سایت برای خرید و فروش آنلاین بسیار محبوب هستند و امکانات خوبی دارند، اما تفاوت‌های جزئی با هم دارند که خوب است پیش از خرید این موارد را نیز مد نظر قرار دهید. به همین دلیل تصمیم داریم تا با مقایسه خرید از تائوبائو و علی اکسپرس با یکدیگر، به انتخاب بهتر و راحت تر شما کمک کنیم.

خرید از تائوبائو ارزان تر از علی اکسپرس است چون از آن برای فروش به بازار داخلی چین استفاده می‌شود، اما در  علی اکسپرس، تامین‌کنندگان می‌ توانند با قیمت‌های بالاتر از مشتریان خارجی که درآمد بیشتری داشته باشد و کمتر قیمت‌ها را می‌شناسند، ارتباط داشته باشند.

قیمت‌ها در سایت علی اکسپرس خیلی گران نیست و از جمله سایت‌هایی است که کالاهایی با قیمت مناسب ارائه می‌دهد؛ حتی اگر قیمت‌ها کمی بالاتر از آن چیزی باشند که در تائوبائو می‌بینید باز هم از ارزان‌ترین مواردی هستند که در سایت‌های خارجی یافت می‌شوند و ممکن است ارزان تر از خرید همان محصولات در کشور خودمان باشند. از نظر قیمت و انتخاب محصول، تائوبائو پیشرو است از آنجایی که سایت فقط به زبان چینی در دسترس است، ممکن است گزینه قابل استفاده‌ای برای همه افراد نباشد. شما میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ترنسلیت از امکانات این سایت بهره مند شوید.

خرید از AliExpress، همچنان یک گزینه عالی برای خرید به عنوان یک خریدار بین ‌المللی برای شما می‌تواند باشد و در سال‌های آینده هم پیشرفته تر می‌شوند و فروشندگان بیشتری از این پلتفرم استفاده می‌کنند و روز به روز بر کاربران آن افزوده می‌شود. اگر   خواهید از تائوبائو استفاده کنید، به یک مترجم نیاز دارید؛ لازم نیست که نگران زبان چینی این سایت و چگونگی خرید باشید، کارشناسان خرید ما می‌توانند  صفر تا صد این پروسه را به راحتی برای شما به انجام برسانند.

تائوبائو  بیشتر از روش‌های پرداخت چینی مانند علی پی و نقل و انتقالات بانکی چینی پشتیبانی می‌کند. همچنین چندین کارت اعتباری از جمله Visa، MasterCard و JCB را نیز می‌پذیرد. کارت‌های بدهی و اعتباری اصلی مانند Visa، American Express و Maestro و همچنین انتقال سیمی، PayPal، کارت‌های Discovery و موجودی Alipay، از جمله گزینه‌های دیگر هستند.

تائوبائو طیف متنوع تری از محصولات را برای همه دسته‌ها، از لباس و پوشاک تا دکوراسیون منزل و کالای الکتریکی ارائه می‌دهد. طیف محصولات AliExpress به اندازه تائوبائو متنوع نیست.

از سایت تائوبائو بین ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد تا محصولات شما تحویل داده شوند. حمل و نقل بین المللی می‌تواند مدت زمان بیشتری طول بکشد. بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است مجبور باشید بین ۱۵ تا ۹۰ روز منتظر بمانید تا محصولات تحویل داده شوند.

 

ایجاد حساب کاربری تائوبائو

در اولین مرحله برای اینکه بتوانید از خدمات و امکانات سایت چینی تائوبائو استفاده کنید، باید یک اکانت یا حساب کاربری بسازید. اگر نمی‌خواهید گوگل ترنسلیت (google translate) استفاده کنید می‌توانید به راحتی بر روی گزینه 登录/免费注册 به معنای ورورد به سیستم / ثبت نام رایگان کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام هدایت شوید. در مرحله بعد بر روی «English» کلیک کنید تا ادامه مراحل ایجاد حساب کاربری را به زبان انگلیسی ببینید باقی مراحل نیز به همین صورت ساده است و تنها کافی است اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کنید. در ادامه یک شماره موبایل، آدرس ایمیل معتبر و رمز عبور جدید را وارد کنید و کد تائید ارسال شده را وارد کنید تا عملیات راه اندازه اکانت تائوبائو تمام شود. پس از این می‌توانید شروع به خرید محصولات متنوع و باکیفیت کنید.

پس از اینکه موفق به باز کردن حساب کاربری در تائوبائو شدید، با میلیون‌ها محصول متنوع و مختلف برای خرید از سایت چینی تائوبائو مواجه می‌شوید. اگر از قبل می‌دانید که به دنبال چه چیزی هستید، باید کلمه کلیدی محصول مورد نظر خود را در نوار سفید جستجوی سایت که در بالای صفحه قرار دارد وارد کنید. برای اینکه سریع‌تر کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید، می‌توانید نتایج جستجو را براساس دسته بندی‌های مختلف نظیر برند و نام تجاری، اندازه، نوع، محدوده قیمت محدود کنید.

 

زمانی که کالای مورد نظر خود را در سایت چینی تائوبائو پیدا کردید، به صفحه محصول منتقل می‌شوید. در این قسمت با چند گزینه برای خرید کالا رو به رو خواهید شد که معنای هر کدام عبارت است از:

“立即购买” (اکنون خرید کنید): با این گزینه می‌توانید بلافاصله خرید کنید.

“宝贝详情” (جزئیات محصول): از این گزینه برای دیدن جزئیات محصول می‌توانید استفاده کنید.

«累计评论» (خواندن نظرات): به عنوان خریدار می‌توانید رتبه بندی، نظرات و تصاویر سایر کاربران از خریدهای خود را ببینید.

“加入购物车” (افزودن به سبد خرید): از این گزینه برای انتخاب چندین محصول می‌توانید استفاده کنید.

تسویه حساب

پس از انتخاب کالای مورد نظرمی‌توانید بر روی گزینه «立即购买» (اکنون خرید کنید) کلیک کنید تا به صفحه پرداخت منتقل و هزینه خرید خود را پرداخت کنید. شما می‌توانید به جای این روش بر روی عبارت «购物车» (سبد خرید) در صفحه اصلی سایت تائوبائو کلیک کنید تا محصولاتی که می‌خواهید هزینه آنها را پرداخت کنید ببینید سپس بر روی عبارت “结算” (پرداخت) کلیک کنید. در مرحله بعد برای تسویه حساب از شما خواسته می‌شود تا آدرس، کد پستی، نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

پس از افزودن این موارد اگر می‌خواهید که آدرس پیش  فرض خود را انتخاب کنید، باید روی گزینه «设置为默认收货地址» (پیش ‌فرض) کلیک کنید. پس از تکمیل اطلاعات برای ثبت آنها باید عبارت “保存” (ذخیره) را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی انتقال داده شوید. در این مرحله پس از انتخاب گزینه ذخیره باید روی عبارت “提交订单” (تأیید سفارش) کلیک کنید.

پرداخت هزینه خرید محصول

پس از  تائید و ثبت سفارش خرید خود از سایت چینی تائوبائو  به صفحه پرداخت الکترونیکی Alipay هدایت می‌شوید. اگر تا به حال از حساب علی پی استفاده نکرده‌اید، باید برای اولین خرید یک رمز عبور پرداخت Alipay (6 رقمی) ایجاد کنید. پس از انجام این مراحل بر روی گزینه روی “确定” (تأیید) کلیک کنید تا بتوانید در مرحله بعد جزئیات و مشخصات کارت اعتباری خود را وارد کنید. پس از افزودن اطلاعات کارت اعتباری خود، بر روی گزینه “下一步” (ادامه) کلیک کنید.

اگر می‌خواهید کارمزدهای تبدیل ارز را پرداخت نکنید، می‌توانید از کارت‌های چند ارزی مانند Revolut یا YouTrip استفاده کنید. این امکانات برای ایرانی‌های داخل ایران فراهم نیست. در ادامه برای ثبت نهایی پرداخت جزئیات پرداخت را تائید کنید و منتظر تحویل سفارش خود از سایت تائوبائو باشید.

 

مزایا و محدودیت‌های خرید از سایت تائوبائو

سایت تائوبائو یکی از بزرگترین وبسایت‌های تجارت الکترونیک در چین است که با فروشگاه اینترنتی Tmall حدود ۸۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. مردم از سراسر چین به دلیل قیمت‌های رقابتی، طیف گسترده و متنوع از محصولات و سایر خدمات مناسب خرید می‌کنند؛ اما خرید از  تائوبائو مزایا و محدودیت‌هایی هم دارد:

مزایای خرید از سایت Taobao

قیمت‌های بسیار پایین

کالاهای موجود در تائوبائو به دلیل هزینه کم نیروی کار در چین، هزینه پایین مواد اولیه، هزینه پایین خدمات آنلاین تائوبائو و رقابت زیاد بین فروشندگان ارزان هستند. با توجه به این که فروشندگان زیادی یک محصول مشابه را در سایت می‌فروشند، به راحتی می‌توانید قیمت کالاهای مشابه را مقایسه کنید.

تنوع گسترده‌ای از محصولات

سایت تائوبائو یک فروشگاه کامل است. هر چیزی که نیاز دارید را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید و بخرید علاوه بر این، شما می‌توانید انواع محصولات را از میان تامین کنندگان و فروشندگان مختلف انتخاب کنید.

محصولات منحصر به فرد

شما می‌توانید محصولات خلاقانه‌ای  و خاصی را تنها در این سایت پیدا ببینیذ.

معایب خرید از تائوبائو

محدودیت‌های زبانی: زبان سایت تائوبائو برای خریداران بین المللی مشکل است این وبسایت کاملا به زبان چینی است؛ اما ابزارهای ترجمه آنلاین مانند گوگل ترنسلیت می‌توانند در این زمینه به افراد کمک کنند. در زمان برقراری ارتباط با فروشنده چینی و مذاکره نیز ممکن است با مشکل مواجه شوید.

احتمال کلاهبرداری: اخیرا کلاهبرداری‌های زیادی از این سایت گزارش شده است.

 

ایجاد اکانت و عضویت در سایت تائوبائو

ورود به سایت چینی تائوبائو مانند هر سایت خرید و فروش آنلاین دیگری نیاز به ایجاد حساب کاربری و افزودن برخی اطلاعات شخصی دارد. اگر می‌خواهید  وارد سایت  تائوبائو شوید  مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

وارد سایت تائوبائو به آدرس https: //world. taobao. com/ شوید. با توجه به اینکه زبان سایت کاملا چینی است، بر روی عبارت (免费注册) به معنای  ثبت نام کلیک کنید. بر روی نوار نارنجی رنگ NEXT کلیک کنید. پس از ان یک کد تائید پیامکی دریافت خواهید کرد که به زبان چینی است. باید یک کد تائید ۶ رقمی را پیدا و در کادر مربوطه وارد و بر روی گزینه Confirm کلیک کنید. در مراحل پایانی ساخت اکانت تائوبائو میتوانید رمز ورود و نام کاربری برای خود ایجاد کنید و پس از  انتخاب گزینه Submit، با پیام موفقت آمیز بودن ساخت حساب کاربری خود در سایت تائوبائو برای شروع خرید دسترسی داریئ.

 

بهترین شیوه جستجوی محصول در سایت تائوبائو چیست؟

اکثر سایت‌های خرید و فروش آنلاین مثل سایت تائوبائو، امکاناتی مختلفی را ارائه می‌دهند تا مشتریان بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. بهترین شیوه‌ای که برای جستجوی محصول در سایت تائوبائو پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از فیلترهای متفاوتی است که نتایج جستجوی شما را محدودتر می‌کنند. شما می‌توانید از این فیلترها به صورت جداگانه یا ترکیبی از آنها برای  یافتن نتیجه جستجوی مورد نظر استفاده کنید. از فیلترهای مهم و مفیدی که به شما در جستجوی کالا کمک می‌کنند دسته بندی‌ها، حراجی، اعتبار فروشنده، قیمت، محبوبیت و محل تحویل. هستند

وقتی کلمه کلیدی کالا را در تائوبائو سرچ می‌کنی، دسته بندی ‌های زیاد و مرتبطی با محصول مورد نظر به شما پیشنهاد می‌شود شما برای کاهش نتایج جستجو می‌توانید فقط  یکی از دسته بندی‌های مورد نیاز را انتخاب کنید. یکی دیگر از فیلترهای عالی برای جستجوی محصول مناسب، بررسی تعداد فروش محصول است. اعتبار فروشنده هم شاخصی برای بررسی اعتبار و عملکرد فروشندگان است این فیلتر به شما کمک می‌کند تا با مشاهده بازخوردهای دریافت شده بهترین انتخاب را داشته باشید، فیلتر براساس قیمت (از کم به زیاد یا برعکس) یک روش عالی برای محدود کردن نتایج جستجو است. فیلترهای بیشتری مانند کالاهای دست دوم، بیمه حمل و نقل، شیوه پرداخت نقد هم وجود دارند. حتما باید از ابزارهای ترجمه استفاده کنید تا زبان چینی شما را گیج نکند.

ترجمه سایت تائوبائو به انگلیسی

با توجه به این مورد که برای خرید از سایت چینی تائوبائو با زبان چینی است، شما به ابزارهایی نیاز دارید تا یک صفحه یا کل سایت را به زبان خودتان یا زبان انگلیسی ترجمه کنید. شما احتمالا در برقراری ارتباط با فروشندگان نیز با مشکل مواجه می‌شوید؛ اما ابزارهای ترجمه تا حدودی می‌توانند نیازهای شما را برای ورود به سایت و خرید یک محصول برطرف کنند.

مرورگر گوگل کروم

با استفاده از این مرورگر امکان ترجمه سریع صفحات وبسایت تائوبائو به زبان انگلیسی برای شما ممکن می‌شود تا بتوانید عملیات خرید را آغاز کنید. این روش نسبت به ترجمه کلمه به کلمه مفیدتر باشداست اما ممکن است ترجمه برخی جملات عجیب و غریب به نظر برسد.

گوگل ترنسلیت یا مترجم گوگل آنلاین: اگر در بخش ترجمه صفحات وب به مشکل برخوردید، گوگل ترنسلیت (google translate) به ترجمه سریع زبان چینی به انگلیسی کمک می‌کند. شما باید متن یا قسمت مورد نظر خود را انتخاب و در کادر مربوطه در گوگل ترنسلیت قرار دهید تا ترجمه شود.

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت: اگر امکان کپی و جایگذاری متن برای شما در صفحه وب گوگل ترنسلیت وجود ندارد، می‌توانید برنامه google translate را بر روی گوشی خود نصب کنید تا امکان عکس از صفحه سایت تائوبائو برای ترجمه سریع فراهم می‌شود.

 

بهترین شیوه حمل و نقل در سایت تائوبائو چیست؟

تشخیص بهترین شیوه حمل و نقل کالاهای خریداری شده از سایت چینی تائوبائو به ایران سخت است به همین دلیل بهتر است با کارشناسان در ارتباط باشید تا بهترین روش را متناسب با حجم و وزن و ارزش کالای خود انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر شما با این مرحله خرید از تائوبائو باید بدانید که در مرحله تسویه حساب نیاز به انتخاب گزینه حمل و نقل دارید. در این قسمت به دلیل کلمات متعدد و اصطلاحات مختلف چینی کار سختی هستند.

برای انتخاب بهترین شیوه حمل و نقل کالا از  تائوبائو باید به تعداد و وزن کالاهای خریداری  شده بیشتر توجه کنید. اگر فقط یک یا تعداد انگشت شماری محصول را خریده‌اید بهتر است هر فروشنده مستقیما محصول را برای شما ارسال کند؛ اما اگر چندین کالا خریداری کرده‌اید، حمل و نقل هوایی ساده‌ترین و سریع‌ترین روش  برای ارسال کالاهای زیاد استاگر حجم و وزن کالاها سنگین است، حمل و نقل هوایی مناسب نیستند اما حمل دریایی بار می‌تواند انتخاب بهتری است.

با توجه به‌این که نقل و انتقال کالا می‌تواند یکی از دغدغه‌های اصلی شما مشتریان است، سرویس حمل بار دریایی، حمل زمینی و حمل و نقل هوایی شرکت حمل و نقل بین الملی آریا حمل امکان جابجایی کالا را در سریع‍ترین زمان و با هزینه‌ای مقرون به صرفه از چین به ایران فراهم می‌کند.

 

نحوه جستجوی محصول با استفاده از کلمات کلیدی در سایت تائوبائو

برای اینکه بتوانید کالای دلخواه خود را راحت‌تر و سریع‌تر از این سایت بزرگ چینی خریداری کنید، می‌توانید از سایت FreeShoppingChina. com برای ترجمه کلمات کلیدی انگلیسی استفاده کنید. شما باید کلمه کلیدی مرتبط با محصول را در کادر مربوطه وارد کنید و با کلیک بر روی عبارت taobao. com، صفحه محصول مورد نظر خود را در سایت تائوبائو ببینید. استفاده از این روش کمک بسیاری به جستجوی دقیق و سریع محصول مورد نظر شما می‌کندو

خرید موفق از سایت تائوبائو

اگر قصد دارید به تنهایی فرایند خرید از تائوبائو را انجام دهید، باید تا حدودی با زبان چینی آشنا باشید. برقراری ارتباط با فروشندگان چینی بسیار مهم است.

در انتخاب کارت اعتباری بین المللی بسیار دقت کنید. پیشنهاد می‌کنیم از علی پی یا کارت‌هایی با UnionPay استفاده کنید که خدمات خوبی هم ارائه می‌دهند.

حتما کالاهای مورد نظر و مناسب خود را به سبد خرید اضافه کنید هیچ کالایی از سبد خرید شما حذف نمی‌شود شما می‌توانید با خیال راحت در سایت به جستجوی خود ادامه دهید.

برای حراجی‌ها و فروش‌های فوق العاده برنامه ریزی کنید.

حتما به رتبه بندی فروشندگان و نظرات خریداران قبلی توجه کنید تا اشتباه نکنید.

برای هزینه‌های حمل و نقل برنامه ریزی کنید و از کارشناسان کمک بگیرید.

از فروشنده بخواهید که از بسته بندی‌های کوچک استفاده کند تا با کاهش حجم و وزن بسته از هزینه‌های اضافه حمل و نقل جلوگیری شود.

 

آیا خرید از سایت تائوبائو امن است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که خریداران فروشگاه‌های اینترنتی با آن مواجه می‌شوند، امن بودن خرید از سایت مورد نظر است. بررسی این نکته پس از خرید از سایت تائوبائو اهمیت زیادی دارد همواره بهترین کار مشورت و دریافت راهنمایی از کارشناسان این زمینه است. با توجه به این که  اعتبارسنجی و پیدا کردن فروشنده‌ای معتبر با کالایی باکیفیت دشوار است، کارگزاران ما تجاری از صفر تا صد مراحل خرید از تائوبائو و سایر سایت‌های خارجی معتبر همراه شما هستند.

خرید از تائوبائو امن و مطمئن است. بازار فروش آنلاین محصولات آنقدر بزرگ است که ممکن است با فروشندگان بی وجدان و محصولات تقلبی هم رو به رو شوید البته این موارد علی رغم تلاش‌های سایت همچنان وجود دارد اما رعایت نکات زیر قطعا تاثیر به سزایی دارد: از فروشندگانی با نظرات زیاد خرید کنید. نظرات ترکیبی از بازخوردهای مثبت و منفی باشند. فروشنده از تصاویر واقعی استفاده کرده باشد.

 

امکان خرید از سایت تائوبائو به زبان انگلیسی وجود دارد؟

اگر برای اولین بار است قصد خرید از سایت تائوبائو را دارید، حتما شنیده‌اید که تمام سایت به زبان چینی هستند این امر فرایند خرید را برای شما دشوار کند. متاسفانه تمام قسمت‌های این پلتفرم خرید آنلاین چینی به زبان چینی هستند و برای مشتریان خارجی نسخه‌ای انگلیسی برای این سایت محبوب وجود ندارد. با توجه به این که خرید و ارتباط به زبان چینی با فروشندگان چینی سخت است، حضور واسطه گران و مترجمان برای شما کاربردی است علاوه بر این ابزارهای ترجمه آنلاینی هم وجود دارند که به ترجمه بخش‌های مختلف سایت کمک می‌کنند و می‌توانند فرایند خرید از سایت تائوبائو را راحت‌تر کنند.

 

بهترین کارت‌‌های اعتباری برای خرید کالا از تائوبائو

اگر امکان خرید از سایت‌های خارجی و پرداخت‌های بین المللی است را دارید بهتر است بهترین کارت‌های اعتباری را برای خرید کالاهای مورد نظر خود از سایت تائوبائو را هم بدانید. کارتی می‌تواند برای پرداخت هزینه خرید شما مناسب باشد که متناسب با هزینه خرید از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کند. زمانی که قصد خرید مسقیم از تائوبائو را دارید، می‌توانید از کارت‌های اعتباری مانند Mastercard و Visa استفاده کنید. همچین Ezbuy هم کارت اعتباری مناسبی برای پرداخت وجه در این سایت است.

بهترین کارت‌های اعتباری بری خرید کالاهای کوچک (حدود ۴۰۰ دلار در یک ماه) از تائوبائو عبارتند از:

DBS Live Fresh Card

OCBC Frank Card

اگر خرید شما در ماه بیشتر است، می‌توانید از کارت‌های اعتباری با قابلیت بازپرداخت نامحدود مانند موارد زیر استفاده کنید:

Citi Cash Back+ Mastercard

Standard Chartered Unlimited Cashback Credit Card

امن‌ترین و بهترین روش‌های پرداخت هزینه خرید کالا از سایت تائوبائو استفاده از حساب Alipay و WeChat Pay است. معمولا سایت‌های خرید و فروش آنلاین معتبر از هر دو شیوه پشتیبانی می‌کنند اگر شرایط برای شما فراهم است، می‌توانید از این دو شیوه استفاده کنید. روش‌های امن و معتبر دیگری هم برای پرداخت در سایت تائوبائو وجود دارند که عبارتند از:

کارت اعتباری: سایت تائوبائو از انواع کارت‌های اعتباری و نقدی مانند Visa، MasterCard، JCB پشتیبانی می‌کند. در این حالت کارمزد خدمات ۳ درصد مبلغ تراکنش است.

حساب بانکی در چین: اگر در چین هستید، می‌توانید با ایجاد یک حساب بانکی آن را در علی پی استفاده کنید. در این حالت هیچ هزینه خدماتی برای تراکنش‌ از شما دریافت نمی‌شود.

 

بهترین فروشنده در سایت تائوبائو کیست؟

در سایت تائوبائو میلیون‌ها فروشنده محصولات خود را عرضه می‌کند؛ اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان یک فرشنده مطمئن و قابل اعتماد را در این بازار شلوغ پیدا کرد؟ شما باید بازخورد مشتریان دیگر فروشنده را بررسی کنید. رتبه بندی بازخورد مشتری‌ها با گل نشان داده می‌شود، مشتری در صورت رضایت از محصول و خدمات گل قرمز ثبت می‌کند و گل زرد به معنای نظر خنثی است. گل‌های مشکی به معنای عدم رضایت مشتری هستند که باید به خوبی بررسی شوند.

بررسی اعتبار فروشندگان از نظر سایت تائوبائو هم موثر است. رتبه بندی‌ها و نظرات مشتریان براساس عوامل متعددی پردازش می‌شوند و اعتبار و رتبه‌ای به فروشنده تعلق داده می‌شود. فروشندگان تائوبائو به ازای هر بازخورد مثبت و یک معامله موفق، یک امتیاز کسب می‌کنند اعتبار فروشندگان در سایت با مانند همچون قلب، الماس، تاج آبی و تاج زرد نشان داده می‌شود.

 

کدام وبسایت‌های تائوبائو برای خرید شما مناسب هستند؟

تائوبائو وبسایت‌های زیادی را شامل می‌شود که هر کدام گروه‌های خاصی را با نیازهای متفاوت هدف قرار می‌دهند و بهتر است با توجه به هدف و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. برای دسترسی به سایر سایت‌ها باید یک حساب تائوبائو ایجاد کنید و بدانید تمام آنها فقط از زبان چینی پشتیبانی می‌کنند. به عنوان فردی که قصد خرید از  سایت تائوبائو را دارد، باید با تفاوت‌های وبسایت‌های تائوبائو آشنا شوید.

Taobao. Com (手机淘宝): این وبسایت یا برنامه تائوبائو، وبسایت اصلی تائوبائو است و معمولا مورد استفاده کاربران داخلی قرار می‌گیرد و تمام محصولات و خدمات را شامل می‌شود.

Taobao. Com (淘宝Lite): این وبسایت یا برنامه تائوبائو Lite برای خریداران و کاربران خارجی مناسب است و معمولا پیشنهادات ویژه‌ای هم برای مشتریان خارجی دارد برخی از محصولات یا دسته بندی‌ها مسدود شده‌اند و ممکن است امکان جستجوی بسیاری از محصولات وجود نداشته باشد.

Tmall. Com (手机天猫): این وبسایت یا برنامه Tmall بهترین و مناسبترین نسخه از تائوبائو است. در این سایت برخی از بزرگترین برندها و فروشگاه‌ها نیز یافت می‌شوند و حتی می‌توانید محصولاتی از نایک، آدیداس، سامسونگ، اپل را در آن پیدا کنید. هزینه‌ها نیز در این سایت نسبت به سایت چینی تائوبائو گران‌تر هستند.

Https: //2. Taobao. Com (闲鱼):  این وبسایت یا برنامه Idle Fish بازار دست دوم تائوبائو است شما می‌توانید بسیاری از کالاهای ارزان قیمت را در آن پیدا کنید.

 

اصطلاحات رایج چینی که باید معنی آنها را در زمان خرید از تائوبائو بدانید

زبان چینی سایت تائوبائو خرید را برای خریداران خارجی دشوار کرده است. اگر  قصد خرید مستقیم از تائوبائو را دارید، بهتر است علاوه بر استفاده از ابزارهای ترجمه آنلاین، برخی اصطلاحات رایج و پرکاربرد چینی در این سایت را بدانید:

 

搜索     search   جستجو کردن

快递      delivery تحویل (در صفحه محصول قرار دارد)

宝贝      a product on Táobǎo      محصولی در تائوبائو

店铺      a shop on Táobǎo          یک مغاره در تائوبائو

收藏     save for later      برای بعد ذخیره کنید

加入购物车       add to cart        به سبد خرید اضافه کنید

立即购买buy now  هم اکنون خریداری کنید

尺码size  اندازه لباس

月销how much of the product sold in a month  چه مقدار در یک ماه محصول فروخته شده است

订单备注This is where you can include any notes for the seller  قسمتی برای نوشتن یادداشت

提交订单         Submit order     ثبت درخواست

 

شرایط خرید مستقیم چه کالاهایی از تائوبائو وجود ندارد؟

یکی از نکاتی که باید پیش  از ثبت سفارش خرید از سایت چینی تائوبائو مد نظر قرار دهید، محدودیت‌ها و حساسیت‌هایی هستند که برای برخی از کالاها وجود دارند و امکان خرید و ارسال آنها به مشتریان خارجی وجود ندارد. اگر در بسته شما کالای حساسی شناسایی شود، سفارشات شما برای ورود به انبار رد می‌شود حتی در برخی مواقع امکان از بین رفتن آن‌ها هم وجود دارد. لیست زیر ۸ گروه از رایج‌ترین کالاهای حساسی هستند که پیشنهاد می‌کنیم از خرید آنها در سایت تائوبائو خودداری کنید:

کالاهای بیش از اندازه بزرگ یا بیشتر از محدودیت وزنی تعیین شده توسط انبار تائوبائو

خوراکی‌هایی مانند چای، نودل فوری، محصولات بامبو

مواد مایع، خمیر، پودر

محصولات آرایشی مانند عطر، رژ لب، لاک ناخن

مداد، خودکار، دماسنج، الکل

چاقو و تفنگ

دستگاه‌های الکترونیکی مانند پلوپز، اسباب بازی‌های برقی، جاروبرقی و..

قطعات مغناطیسی همچون آهنربا، تجهیزات صوتی، بلندگو، قطب نما و..

تلفن همراه، کامپیوتر، ساعت، بتری لیتیومی

باتری

کالاهای فیک و تقلبی

 

چگونه هزینه‌های خرید کالا از تائوبائو را کاهش دهیم؟

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خرید خود هستید، یکی از بهترین روش‌ها به غیر از خرید از فروشنده‌ای که با قیمت کمتری می‌فروشد، کاهش هزینه‌های حمل و ارسال کالا از چین است. کاهش هزینه‌های حمل و نقل بار تاثیر زیادی بر کل هزینه تمام شده دارد و تنها با رعایت چند نکته مهم می‌توانید نقش چشمگیری در مدیریت هزینه‌ها داشته باشید. شما باید با اصول محاسبه هزینه‌ها و چگونگی جلوگیری از اتلاف سرمایه آشنا باشید تا بتوانید خریدی موفق را تجربه کنید. برخی از این ترفندها عبارتند از:

مدیریت هزینه حمل و نقل داخلی: که بیشتر فروشنده‌ها هزینه‌های حمل و نقل داخلی را بر اساس ارزش کالا محاسبه می‌کنند، اگر ارزش کالاهای خریداری شده بیشتر از حداقل ارزش تعیین شده باشد، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های ارسال داخلی ندارید.

 

مدیریت هزینه حمل و نقل بین المللی: امکان ارسال مستقیم کالا از سایت تائوبائو وجود ندارد، هزینه‌های ارسال به فورواردر پرداخت می‌شوند. زمانی که بسته خریداری شده به فرواردر می‌رسند، مجددا آن را بسته بندی و به مقصد مورد نظر حمل می‌شوند. به علاوه، شما باید هزینه ارسال را با توجه به وزن مرسوله پرداخت کنید.

ابعاد مرسوله را کاهش دهید: فورواردر حمل و نقل، هزینه‌ها را براساس ابعاد مرسوله و وزن آن محاسبه می‌کند، تا جایی که ممکن است پیشنهاد کالاهای حجیم مانند صندلی و بالشت را سایت تائوبائو نخرید؛ چرا که هزینه ارسال این گونه کالاها به دلیل ابعاد زیاد، بالا است. هر چه وزن مرسوله بالاتر باشد، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

آیا ایرانیان می‌توانند به صورت مستقیم از سایت تائوبائو خرید کنند؟

سایت چینی تائوبائو یک فروشگاه آنلاین است که دسترسی به  کالاهای متنوی را برای مشتریان خود ایجاد کرده است. مزایای این سایت زیاد هستند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد در سراسر جهان به ویژه افراد ساکن ایران تمایل به خرید از این سایت معتبر دارند. برخی محدودیت‌ها سایت تائوبائو و تحریم‌های بین المللی برای حمل و نقل کالاهای خریداری شده، مهمترین دلایلی هستند که خرید مستقیم از این سایت را برای ایرانی‌ها غیرممکن کرده‌اند.

براساس اخرین اخبار، تائوبائو به طور رسمی از حمل و نقل به ۱۳ کشور غیر از سرزمین اصلی چین پشتیبانی می‌کند. این کشورها عبارتند از ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، فیلیپین، تایلند، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و ویتنام که می‌توانند از سرویس‌و خدماتی مانند ایجاد حساب تائوبائو، استفاده از کارت‌های بانکی استفاده کنند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *