خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین

خرید لوازم موبایل از چین

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا برای خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی آن و نیز گره خوردن زندگی روزمره مردم با این تکنولوژی، بازار خرید و فروش لوازم جانبی موبایل در ایران رونق زیادی گرفته است. در حال حاضر در ایران صدها برند مختلف لوازم جانبی از سراسر جهان به فروش می‌رسند. هر ساله مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان صرف واردات و خرید لوازم جانبی گوشی موبایل از باتری گرفته تا پاور بانک، گلس، کاور و هندزفری تا  لوازم جانبی دیگری که مختص برخی از گوشی‌های خاص مانند گوشی اپل هستند.

با توجه به تحریم‌ها و قیمت بالای خرید لوازم جانبی موبایل از کشورهای اروپایی، بخش عمده‌ای از واردات لوازم جانبی موبایل ایران از کشور چین انجام می‌شود. شرکت‌های تجاری و بازرگانی در حال حاضر لوازم جانبی موبایل را به صورت عمده از کشور چین خریداری و وارد می‌کنند. این حوزه در سال‌های اخیر رونق زیادی با توجه به هزینه‌ی پایین واردات لوازم جانبی موبایل از چین و سودآوری بالای آن پیدا کرده است.

واردات از چین

خرید لوازم جانبی موبایل از چین

خرید لوازم جانبی موبایل از چین مبلغ قابل توجهی از سهم وارداتی ایران را به خود اختصاص می‌دهد. این رقم نشان می‌دهد که استفاده از لوازم جانبی موبایل در بین ایرانیان اهمیت زیادی دارد. چین یکی از کشورهای مهمی است که در حال حاضر حجم بالایی از واردات و تولید لوازم جانبی موبایل به بازارهای مختلف دنیا را بر عهده دارد به همین دلیل خرید عمده  لوازم جانبی موبایل از چین برای تاجران ایرانی در شرایط تحریم گزینه خوبی به شمار می‌آید. در ادامه نحوه‌ی خرید لوازم جانبی موبایل از چین و کالاهایی که با برند تخصصی در حوزه تجهیزات موبایل در کشور چین تولید می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

بازار لوازم جانبی و تجهیزات موبایل در ایران گستردگی زیادی دارد و در کنار گستردگی سود بالایی نیز برای واردکنندگان به همراه دارد. به همین دلیل اغلب تجار به سمت این بازار کشیده می‌شوند. با توجه به اینکه مردم، اغلب هزینه‌های زیادی را برای خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی آن مانند محافظ صفحه نمایش، قاب، کاور و هندزفری پرداخت می‌کنند، بازار فروش لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران روز به روز در حال گسترش است. براساس آمار، بیشترین ثبت سفارش و خرید از چین در بازار لوازم جانبی موبایل مربوط به باتری و پس از آن شارژر موبایل است. بازار تجهیزات و لوازم جانبی موبایل در ایران، بسیار گسترده است و در عین سودآور بودن، جذاب نیز به نظر می‌رسد.

 

خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین

اقتصاد در کشور چین برپایه‌ی نیروی کار زیاد و ارزان قیمت استوار است به همین دلیل کشور چین در سال‌های اخیر توانسته تولیدات خود را در حوزه‌های مختلف افزایش دهد و به کشوری قدرتمند در زمینه‌ی تولید و صادرات در دنیا تبدیل شود. بر اساس همین روند تولیدات در چین است که خرید عمده از کشور چین خصوصاً در حوزه لوازم جانبی موبایل برای تاجران ایرانی تجارت پرسودی است. کشور چین در حوزه تولید لوازم جانبی موبایل و حتی گوشی‌های همراه به عنوان یکی از کشور‌های پیشرفته شناخته می‌شود. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بازار ایران به لوازم جانبی موبایل چینی تعلق دارد. از لوازم درجه یک تا اقلامی با کیفیت پایین‌تر همگی از چین به صورت عمده خریداری و در بازار ایران عرضه می‌شوند.

چنانچه پیش از این در حوزه‌ی فروش تلفن همراه یا لوازم جانبی موبایل فعالیت کرده باشید، می‌دانید که ارتباط با یک تامین‌کننده که کالای مناسب را با قیمتی رقابتی به شما عرضه کند، اهمیت بالایی دارد. شما به عنوان واردکننده لوازم جانبی موبایل می‌توانید اقلام مد نظرتان را به صورت عمده از تولیدکنندگان چینی خریداری کنید. با توجه به اینکه اغلب افراد که در حوزه تجارت موبایل و لوازم جانبی آن در ایران فعال هستند نسبت به مزیت‌های بازار چین و سودآوری آن آگاهی بالایی دارند، سبب شده تا کشور چین به عنوان منبع اصلی واردات انواع گوشی و  لوازم جانبی موبایل به کشور ایران شناخته شود.

فعالیت در حوزه لوازم جانبی موبایل طیف گسترده‌ای دارد، در کشور چین نیز برندهای مختلفی در این حوزه فعال هستند. پیشنهاد می‌شود لوازم جانبی موبایل را از چین وارد کنید که مشتریان بیشتری در داخل ایران دارند. تنوع در لوازم جانبی موبایل و استفاده از تکنولوژی پیشرفته در آنها هر روز بیشتر می‌شود. در حال حاضر کابل‌های ساده‌ی شارژ گوشی به کابل‌هایی تبدیل شده‌اند که با نزدیک کردن آن به گوشی، به راحتی می‌توانید گوشی خود را از طریق آنها شارژ کنید.

با پیشرفت تکنولوژی مصرف کنندگان نیز به دنبال کالاهایی با کیفیت بالاتر هستند تا اجناسی که فانتزی هستند، و صرفاً ظاهر زیبایی دارند. شما به عنوان واردکننده باید تحقیقات کاملی در مورد بازار هدف محصولات خود انجام دهید. علاوه بر این باید دائماً اطلاعات خود در این حوزه را به روز کنید تا از سایر رقبا عقب نیفتید.

 

خرید و واردات کالا از چین

شاید در گذشته کالاهای تولیدی کشور چین کیفیت پایینی داشتند اما در حال حاضر اغلب کالاهایی که در کشور چین تولید می‌شود کیفیت بالایی دارند، حتی برخی از گوشی‌ها و لوازم جانبی اپل نیز در کشور چین تولید می‌شود. اغلب افراد فکر می‌کنند که تمامی محصولات چینی کیفیت مناسبی ندارند در صورتی که کالاهای چینی مانند سایر کالاها در خود ایران، دارای درجه‌بندی مختلف از نظر کیفیت هستند. شما می‌توانید به عنوان واردکننده با بررسی و منبع‌یابی درست در کشور چین، کالاهای مختلفی را خریداری کنید. کیفیت کالاها نیز بر اساس هدف شما و بر طبق نظر شخص شما به عنوان واردکننده انتخاب می‌شود در نتیجه شما می‌توانید حتی از کشور چین نیز کالایی با کیفیت بالا مشابه با کالاهای اروپایی خریداری کنید.

متاسفانه در کشور چین نیز مانند سایر کشورها سودجویان زیادی وجود دارند که کالاهای تقلبی را به جای کالاهای اصل به تاجران می‌فروشند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید کالا از چین منبع‌یابی دقیقی انجام دهید و با افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه همکاری کنید تا بتوانید لوازم جانبی موبایل را از افراد قابل اطمینان و مراکز معتبر خریداری و به کشور وارد کنید.

سفر به چین برای خرید لوازم جانبی موبایل و حتی گوشی موبایل به صورت تکی به صرفه نیست اما  برای افرادی که به دنبال خرید عمده هستند مانند تاجران و بازرگانان گزینه‌ای اقتصادی مناسبی است. اگر به تازگی فعالیت خود را در حوزه واردات لوازم جانبی موبایل از چین آغاز کرده‌اید، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر چینی در حجم پایین انتخاب مناسبی برای شما است. توجه داشته باشید که خدمات ارائه شده‌ی تمامی این فروشگاه‌ها یکسان نیست، در برخی از این فروشگاه‌ها هزینه‌ای به نام هزینه‌ای ارسال از شما به عنوان خریدار دریافت می‌شود.

 

خرید عمده از چین

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر کشور چین برای واردات لوازم جانبی موبایل 

اگر به دنبال خرید عمده از سایت‌های چینی هستید، حتماً باید کیفیت و جنس اجناس را نیز در نظر داشته باشید. برای اینکه خرید بهتری داشته باشید حتماً نظرات مربوط به محصول را به دقت بخوانید. سایت‌های علی‌بابا، 1688، تائوبائو، علی اکسپرس، دی اچ گیت، بنگ گود و دیل اکستریم، معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در کشور چین برای خرید انواع مختلف محصولات خصوصاً لوازم جانبی موبایل هستند.

 

انواع لوازم جانبی و موبایل برای واردات عمده از چین

لوازم جانبی موبایل تنها محدود به قاب و گلاس گوشی، هندزفری و سیم شارژر نمی‌شود. انواع سیم‌های رابط، کابل‌های سوییچینگ‌های همه کاره، قطعات جانبی موبایل شامل LCD، فلت، IC و پاور بانک، سایر کالاهایی هستند که به عنوان لوازم جانبی موبایل شناخته می‌شوند و شما می‌توانید برای واردات آنها از کشور چین اقدام کنید. این موارد عبارتند ازانواع باکس تعمیرات، هیتر مادون قرمز، اون، خمیر قلع، چسب نقره و … شما می‌توانید این تجهیزات را به راحتی از کشور چین خریداری و به کشور وارد کنید و از فروش عمده‌ی آنها سود خوبی به دست آورید.

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که خرید لوازم جانبی موبایل از کشور چین حاشیه سود بالایی برای واردکنندگان ایرانی به همراه دارد. این به شرطی است که شما به عنوان واردکننده با قوانین و مقررات صادرات کشور چین و واردات کشور ایران آشنایی کاملی داشته باشید و دشواری‌ها و پیچیدگی‌هایی که ممکن است در این راه برای شما به عنوان واردکننده ایجاد شود را از قبل بدانید تا در صورت بروز مشکل، اقدامات لازم را در زمان کوتاه انجام دهید و متضرر نشوید. توصیه می‌شود برای اقدام به واردات موبایل و لوازم جانبی موبایل از کشور چین حتماً با افرادی که در این حوزه سابقه‌ی کاری و تجربه خوبی دارند همکاری کنید و از مشورت آنها برای انتخاب شرکت چینی و نیز روند واردات به کشور ایران کمک بگیرید. حاشیه سود لوازم جانبی موبایل در ایران به دلیل مصرفی بودن این لوازم بالا است و برخی از این لوازم ممکن است در طول سال چندین بار تعویض شوند.

 

برندهای معروف لوازم جانبی کشور چین

برندهای انکر، شیائومی و بیسوس از جمله معروف‌ترین برندهای چینی هستند که در حوزه تولید گوشی و لوازم جانبی موبایل فعالیت می‌کنند. در ادامه این برند‌ها را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد:

بیسوس

بیسوس یکی دیگر از کمپانی‌های معتبر و محبوب در حوزه تولید لوازم جانبی گوشی موبایل در کشور چین است. انواع پایه‌های نگهدارنده، پاور بانک‌ها و کابل‌های شارژ تولید شده توسط این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارند و بخش عمده‌ای از بازار لوازم جانبی موبایل را به خود اختصاص می‌دهند. خرید عمده پاور بانک از برند بیسوس و تحویل در ایران سود بسیار بالایی برای واردکنندگان ایرانی به همراه دارد.

آنکر (Anker)

برند انکر در زمینه تولید انواع تجهیزات و لوازم جانبی موبایل مانند انواع کابل‌های اتصال، پاور بانک و هدفون مشغول به فعالیت است و محصولات با کیفیتی را تولید و ارائه می‌کند. در حال حاضر محصولات برند آنکر به بیش از ۳۰ کشور جهان صادرات می‌شود.

برند آنکر در شهر چانگشای چین واقع شده و در زمینه تولید و ارائه انواع تجهیزات و لوازم جانبی موبایل نظیر: کابل‌های USB، شارژهای همراه و هدفون بسیار موفق عمل کرده است. حدود 30 کشور در جهان میزبان فروش محصولات مختلف این کمپانی می‌باشند.

شیائومی

برند شیائومی یکی از برندهای محبوب و مطرح چینی است که در زمینه تولید انواع گوشی موبایل و لوازم جانبی آن فعالیت می‌کند. شرکت شیائومی تمامی محصولات خود را با قیمتی مناسب در بازار عرضه می‌کند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و به عنوان رقیب شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل در جهان شناخته می‌شود.

برای واردات لوازم جانبی موبایل از کشور چین بهتر است برندهای معتبر و پرفروش این کشور را انتخاب کنید.

خرید عمده لوازم جانبی از چین و دبی

اگر قصد خرید لوازم جانبی موبایل به صورت عمده را دارید، بهترین راه، خرید از کشورهای چین و دبی است چرا که واردات لوازم جانبی موبایل از این کشورها حاشیه سود بالاتری دارد. البته در شرایطی که مقدار خرید شما به اندازه‌ای باشد که هزینه حمل از سود نهایی شما کمتر باشد. به عنوان مثال کالاهای مانند کاور، قاب و گلس را می‌توان از طریق حمل و نقل دریایی از دبی به ایران وارد کرد اما اگر سرعت واردات برای شما مهم است حمل و نقل هوایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌خواهید پیش از ارائه گوشی جدید به بازار، گلس و قاب اختصاصی آن را به عنوان واردکننده داشته باشید باید قبل از اینکه گوشی جدید در بازار ایران عرضه شود ثبت سفارش محصول خود را انجام دهید.

در ارتباط با واردات عمده‌ی لوازم جانبی الکترونیکی نیز حاشیه سود بالایی وجود دارد اما شما باید به عنوان واردکننده سرمایه بیشتری داشته باشید. برای واردات این دسته از کالاها باید حداقل ۱۰۰۰ دلار به بالا هزینه کنید تا حاشیه‌ی سود خوبی بدست بیاورید. در نهایت توجه داشته باشید که خرید عمده لوازم جانبی موبایل در شرایطی برای شما سودآور است که امکان فروش این محصولات را نیز داشته باشید. کالاهایی مانند پاوربانک، هندزفری، شارژر، ال‌سی‌دی و کالاهای مشابه آن‌ها حاشیه سود بالایی دارد. در کنار این موارد کالاهایی مانند قاب، گلس، گارد، کابل و امثال آن‌ها سود کمتری دارند اما ریسک خرابی آنها پایین‌تر است.

 

ترخیص لوازم جانبی موبایل از چین و دبی

واردات لوازم جانبی موبایل تجارتی به روز است و فرایند ترخیص کالاهای وارد شده باید هرچه سریعتر از گمرک انجام شود. هر کدام از کالاهای وارداتی که در دسته لوازم جانبی موبایل قرار می‌گیرند به مجوزهای خاصی برای واردات و ترخیص از گمرک نیاز دارند و هر کدام را باید به روش خاص تعیین شده از گمرک ترخیص کرد. اینکه لوازم جانبی موبایل از کدام کشور وارد شده باشد تاثیر کمی در روند ترخیص کالاها دارد. اگر قصد وارد کردن باتری گوشی همراه را دارید این نکته را در نظر داشته باشید که روند ترخیص این کالا از گمرک و نیز حمل آن با سایر لوازم جانبی موبایل متفاوت است و برای ترخیص آن از گمرک به تخصص و تجربه نیاز  خواهید داشت.

به طور کلی ترخیص کالا از گمرکات ایران فرایند پیچیده است و به ترخیص کار حرفه‌ای نیاز دارد. به عنوان مثال فرض کنید شما به عنوان واردکننده، گلس یک مدل خاص از گوشی همراه را وارد کرده‌اید اگر کالای شما به دلیل ثبت سفارش اشتباه یا سایر مسائل در گمرک بماند و شما نتوانید آن را در زمان مناسب ترخیص کنید این احتمال می‌رود که سرمایه اصلی خود را نیز از دست بدهید چرا که برای خرید این کالا تنها در یک بازه‌ی زمانی خاص تقاضا در بازار وجود دارد و پس از آن این کالا با تقاضای بسیار کمی رو به رو می‌شود.

 

ثبت سفارش برای واردات لوازم جانبی موبایل از چین

هر فرد حقیقی و حقوقی برای اینکه بتواند کالای مورد نظر خود را به صورت قانونی به کشور وارد کند باید در ابتدا مجوز ثبت سفارش کالا را از سازمان توسعه و تجارت کشور دریافت کند و پس از آن برای ثبت سفارش کالا اقدام کند. برای دریافت این مجوز شما به عنوان واردکننده باید در سامانه جامع تجارت سفارش واردات کالای خود را ثبت کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله علل واردات لوازم جانبی موبایل از کشور چین و روند قانونی آن را بررسی کردیم. لوازم جانبی موبایل حاشیه سود بالایی دارند به شرطی که به صورت قانونی وارد شوند و شرایط حمل و نقل مناسبی داشته باشد تا کالا‌ها در طول مسیر حمل دچار آسیب و خرابی نشوند. پس در کنار تمامی موارد فوق باید روش حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید و توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، اگر به دنبال سود هستید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *