واردات اسباب بازی از چین

واردات اسباب بازی از چین

یکی از کالاهایی که در چین تولید می‌شود و طرفداران زیادی نیز دارد، اسباب بازی است، در چین اسباب بازی‌ها در مدل‌های مختلف و گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. این اسباب بازی‌ها کیفیت بالایی دارند و برخی زیر نظر برترین برند‌های روز دنیا تولید و عرضه می‌شوند. اغلب افرادی که در حوزه واردات کالا از چین به ایران فعال هستند، اسباب بازی را به عنوان یک کالای مناسب و پرسود برای تجارت و واردات از چین انتخاب و آن را به ایران وارد میکنند.

تنوع محصولات اسباب بازی بسیار زیاد است و پیدا کردن یک محصول مناسب برای فروش بسیار دشوار است. علاوه بر این، در کشور قوانین سرسختی برای واردات اسباب بازی در برخی از موارد وجود دارد که روند عرضه و واردات کالا را به ایران با مشکل مواجه می‌سازد. با این حال، واردات اسباب بازی و عروسک از چین، برخلاف تصور عمومی اغلب افراد کار سختی نیست و می‌توان با کمی دانش این دسته از واردات را نیز به راحتی و بدون مشکل انجام داد. شما می‌توانید با کمک شرکت‌های بزرگ و تولیدکنندگان مجرب اسباب بازی‌های مختلفی را از چین به ایران وارد کنید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با نحوه واردات اسباب بازی از چین و مواردی که باید برای واردات این دسته از کالاها مد نظر قرار دهید آشنا کنیم.

 

واردات کدام اسباب بازی‌ها از چین بهتر است؟

در چین اسباب بازی‌ها در طیف گسترده و وسیعی تولید و عرضه می‌شوند و خریداران می‌توانند با هر سلیقه‌ای که دارند اسباب بازی مورد نظر خود را انتخاب کنند. اولین موردی که باید در واردات اسباب بازی و عروسک از چین بدانید این است که باید از خودتان بپرسید قصد وارد کردن چه چیزی را دارید؛ مجسمه‌های اسباب بازی یا اسباب بازی‌های کلاسیک یا اسباب بازی‌های کودکانه، جورچین یا بازی‌های فکری. مانند هر تجارت دیگری باید از ابتدا تکلیف خودتان را مشخص کنید و بدانید قصد وارد کردن چه دسته‌ای از اسباب بازی‌ها را دارید شما باید با بررسی‌های میدانی پاسخ این سوال خود را پیدا کنید و متوجه شوید کدام دسته از اسباب بازی‌ها تقاضای بیشتری برای فروش در بازار دارد.

برای نمونه در ۲۰۱۳ اسباب بازی‌های بافتنی در بازار فروش بالایی داشتند و عمده واردات را در حوزه اسباب بازی از چین به ایران به خود اختصاص دادند. در سال  نیز ۲۰۱۴ اسکوتر‌ها پرفروش بودند و بیشترین امار واردات بازی از چین به ایران به این حوزه اختصاص داشت. در سال ۲۰۱۷  نیز اسپینرها تقاضای زیادی داشتند و بسیار ارزان بودند به همین دلیل به راحتی در بازار به فروش می‌رفتند و سود خوبی را برای تاجران به همراه داشتند.

به صورت کلی در هر حوزه اگر زودتر از رقبای خود دست به کار شوید و بتوانید یک گروه اسباب بازی پرفروش را انتخاب و براساس نیاز بازار آن را وارد کنید زودتر از سایر شرکت‌ها می‌توانید به سوددهی برسید و نبض بازار را در دست بگیرید. شما به عنوان اولین واردکننده اسباب بازی به نوعی نماینده آن کالا در ایران شناخته می‌شوید.

 

چگونه شرکت‌ها و تامین کنندگان اسباب بازی را پیدا کنیم؟

اغلب اسباب بازی‌های چینی در یک شهر خاصی تولید می‌شوند مانند زیورآلات که در شهر گوانجو ساخته می‌شوند. شما برای تجارت پرسود خود باید این شهر‌ها را پیدا کنید و برای خرید کالا به آن‌ها مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اگر در وبسایت‌های چینی و یا Alibaba. com به دنبال اسباب بازی موردنظرتان هستید، حتما آدرس شرکت تامین کننده و شهر آن در چین را یادداشت کنید. برای واردات اسباب بازی و عروسک از چین به ایران می‌توانید از سایت علی بابا به عنوان مرجعی مناسب کمک بگیرید. به طور کلی، اسباب بازی‌ها معمولا در پنج شهر چین تولید می‌شوند که در ادامه مقاله این شهر‌ها را بررسی خواهیم کرد.

شانگهای

شانگهای یکی از بهترین شهرها در چین برای خرید اسباب بازی است. شما می‌توانید برای خرید اسباب بازی‌های مختلف و واردات اسباب بازی و عروسک از چین به ایران به این شهر مراجعه کنید. در این شهر تولیدکنندگان مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید تنوع بالایی از محصولات را در این شهر پیدا کنید. شرکت‌های تولید اسباب بازی در این شهر بسیار زیاد هستند. در حال حاضر اغلب واردکنندگان اسباب بازی برای تامین نیاز خود به این شهر مراجعه میکنند و خرید خوبی نیز دارند.

کارخانه‌های این شهر معمولاً نمونه‌های خود را به شرکت‌های تجارت اسباب بازی ارسال می‌کنند و شما می‌توانید این نمونه‌ها را دریافت و کیفیت نهایی محصول را از نزدیک بررسی کنید. اغلب شرکت‌های بازرگانی چینی نمایشگاه‌های مخصوص خود را دارند که مشتریان می‌توانند از آنها بازدید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهند. در نهایت، شانگهای بهترین شهر برای تهیه وسایل الکترونیکی و واردات اسباب بازی‌های پلاستیکی از چین به ایران است.

 

ایوو Yiwu

شهر (ایوو) Yiwu مکانی در چین است که در آن اغلب اسباب بازی‌های ارزان قیمت تولید می‌شوند. علاوه بر این مورد اغلب تامین کنندگان اسباب بازی‌های چینی در این شهر قرار دارند و در آن بازار‌های عمده فروشی زیادی برای فروش اسباب بازی‌های مختلف وجود دارد. ایوو یکی از بهترین مکان‌ها برای واردات اسباب بازی به ایران و کسب و کارهای خارجی است.

 

یانگژو/ چینگدائو

با وجود اینکه در شهر‌های شانگهای و ایوو تامین کنندگان اسباب بازی‌های مجلل و گران قیمت وجود دارند، بسیاری از فروشندگان و شرکت‌های اسباب بازی برای واردات  اسباب بازی و عروسک از چین را می‌توان در شهر یانگژو پیدا کرد. علاوه بر این معمولا  اسباب بازی‌های پارچه‌ای در چینگدائو تولید می‌شوند و برای افرادی  که می‌خواهند اسباب بازی‌های پارچه‌ای را وارد کنند، بازار عمده فروشی یانگژو بهترین گزینه است.

 

یونگجیا

برای خرید انواع اسباب بازی‌های تفریحی و آموزشی برای بچه‌ها، یونگجیا بهترین انتخاب است، چرا که کارخانه‌های زیادی در این شهر وجود دارند که در آن‌ها اناوع اسباب بازی‌های فرکی تولید و عرضه می‌شوند.

 

نحوه شناسایی تامین کنندگان با کیفیت و ماهر

روش‌های متفاوتی برای  شناسایی تامین کنندگان باکیفیت و معتبر چینی وجود دارد که در ادامه بهترین روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

تحقیق و بررسی

از پلتفرم‌های قابل اعتمادی مانند علی بابا برای جستجوی تامین کنندگان چینی استفاده کنید، حتما اعتبار فروشنده را در این سایت‌ها بررسی کنید و  حتما به اعتبارسنجی فروشندگان علی بابا توجه کنید؛ در سایت علی بابا فروشندگان زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارند و عروسک‌های مختلفی را به شما عرضه میکنند. حتما آدرس شهر تولیدی را در سایت چک کنید و سایت آن را برای واردات اسباب بازی به ایران یادداشت و بررسی کنید و توجه داشته باشید که شرکت‌های تولید کننده‌ای که از منطقه یا شهری هستند که کارخانه‌های اسباب بازی در آن‌ها کمتر است ممکن است کلاهبردار باشند و خطر از آن‌ها با ریسک بیشتری برای شما همراه است. کار کردن با این اشخاص شانس معامله خوب را کمتر میکند.

علاوه بر این مورد توجه داشته باشید که اغلب عرضه کنندگان به شکل انلاین اسباب بازی‌های خود را به فروش می‌رسانند و سفارشات دریافتی خود را اکثرا از شرکت‌های بازرگانی دریافت می‌کنند. هر چند که برخی از کارخانه‌ها در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مانند علی‌بابا و فروشگاه DHGate چین مغازه‌هایی دارند اما به صورت خیلی کم سفارش خارجی دریافت میکنند. کارخانه‌های تولید کننده اسباب ‌بازی‌های  معروف نیز در نمایشگاه‌های اسباب ‌بازی، مانند نمایشگاه منابع جهانی و نمایشگاه کانتون فیر گوانجو، حضور دارند و شما می‌توانید از نزدیک کالاهای مختلف را مشاده و کالایی که مد نظر دارید را خریداری کنید.

 

تامین کننده مناسبی انتخاب کنید

براساس  قیمت و کیفیت، چند شرکت خاص را برای  واردات اسباب بازی و عروسک از چین انتخاب کنید، سپس محصولات هر کدام را بررسی کنید تا ببینید آنها تنها  در زمینه  ساخت اسباب بازی تخصص دارند یا محصولات دیگری نیز می‌توانند تولید کنند. بهتر است با شرکتی کار کنید که به تنهایی در تولید اسباب بازی تخصص دارد، حتما توضیحات مربوط به محصول را بررسی کنید. کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر توضیحات کاملی را در کنار محصول به حرفه‌ای ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهند در حالیکه سایر شرکت‌ها توضیحاتی بی ربط و بی مربوط را به شما ارائه می‌کنند.

 

با تامین کنندگان ارتباط برقرار کنید

تامین کنندگان حرفه‌ای مایلند تا تمام اطلاعات مربوط به اسباب بازی‌های خود را در اختیار مشتریان خود  قرار دهند. آنها آماده پاسخگویی به سوالات و توضیح ویژگی‌های اسباب بازی‌ها به شما هستند. شما به عنوان مشتریان خارجی کالا  باید سؤالات جامع و کاملی از تأمین کنندگان بپرسید تا مشخص شود آیا این تامین کنندگان در کارشان حرفه‌ای هستند یا نه. مقایسه شرایط کیفی و قیمت اسباب ‌بازی ‌های چند شرکت به شما کمک میکند تا بتوانید بهترین تامین کننده را برای خرید کالا انتخاب کنید. شما می‌توانید پیش از خرید عمده اسباب بازی تعدادی نمونه برای بررسی و تائید کیفیت کالا دریافت کنید تا مطمئن شوید که کالاها کیفیت مناسبی دارند. واردات سمپل یا نمونه بار یکی از بهترین گزینه‌ها برای بررسی کیفیت بار و نیز اطمینان از میزان فروش محصول در بازار است.

 

مشکلاتی که ممکن است در زمان  واردات اسباب بازی با آنها مواجه شوید

با توجه به اینکه اغلب اسباب بازی‌ها برای کودکان تولید می‌شوند، اغلب کشور‌ها استاندارد‌های ایمین و شرایط خاصی را برای واردات اسباب بازی‌ها دارند، در ایران نیز قوانین خاصی برای واردات اسباب بازی وجود دارد، شما به عنوان وارد کننده  قبل از اینکه بخواهید  محصولات خود را به کشور وارد کنید، باید با مراحل ترخیص کالا از گمرک را به درستی انجام دهید و بتوانید از پس چالش‌های آن بربیایید. از جمله مشکلاتی که ممکن است در زمان واردات عروسک و اسباب یازی از چین به ایران با آن مواجه شوید عبارتند از:

مشکل ایمنی و گواهی

گواهینامه و استانداردهای ایمنی برای اسباب بازی‌های وارداتی با توجه  به کشور متفاوت هستند. برای نمونه در کشور آمریکا اسباب بازی‌ها باید سه آزمایش مختلف را پشت سر بگذارند که عبارتند از:

تست‌های ASTM F963: آزمایش اشتعال پذیری، آزمایش شیمیایی و آزمایش فیزیکی.

قانون بهبود ایمنی محصولات مصرفی (CPSIA)

تست سرب و فتالات و تست برچسب

اگر اسباب ‌بازی ‌ها به اتحادیه اروپا صادر شوند، باید نشان CE داشته باشند و دستورالعمل ایمنی اسباب ‌بازی (EN 71-1,2,3) را نیز به همراه داشته باشند.

 

مشکل نقض طراحی

کارخانه‌های اسباب ‌بازی که شخصیت‌های انیمیشن معروف را روی محصولات خود چاپ می‌کنند، باید مجوز شرکت انیمیشن را داشته باشند. اگر این امر اتفاق نیفتد این کارخانه‌ها دچار تخلف می‌شوند و محصول آن‌ها نیز کپی محسوب می‌شود. تمامی اسباب ‌بازی‌‌ها توسط گمرک چین و گمرک ایران بررسی می‌شوند و به  آنهایی که مجوز ندارند، اجازه عبور داده نمی‌شود. واردکنندگان اسباب ‌بازی برای  واردات اسباب بازی و عروسک از چین، حتی اگر بازرسی گمرکی را دور بزنند و انجام ندهند باز هم در صورت فروش محصولات غیر مجاز ممکن است با مشکل مواجه شده و جریمه شوند. به همین دلیل است که شما باید به عنوان خریدار بررسی کنید که آیا تامین کننده مجوزهای لازم را دارد یا خیر. در غیر این صورت، شما باید باید تامین کننده دیگری را برای کالای خود انتخاب کنید چرا که نداشتن مجوز و مدارک مورد نیاز می‌تواند سبب ایجاد دردسذ‌های زیادی برای محصولات وارداتی شما شود.

 

سخن پایانی

موارد مختلفی هستند که شما باید در هنگام واردات اسباب بازی به ویژه واردات عروسک از چین مد نظر قرار دهید. واردات اسباب بازی به دلیل نوع کالا حساسیت‌های زیادی دارد و شما باید در زمان واردات کالا از چین مواردی مانند بررسی تامین کنندگان چینی و اعتبارسنجی فروشندگان را بررسی کنید و تلاش کنید تا با بازرسی کالا در چین و بررسی نمونه‌ها تا جای ممکن از سلامت و کیفیت محصولات مطمئن شوید. شما می‌توانید برای اینکه تجارت پرسود تری را تجربه کنید با شرکت‌های معتبر در حوزه حمل و نقل بین المللی همکاری کنید تا بتوانید به راحتی کالاهای خود را به ایران وارد کنید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *