واردات پیچ و مهره از چین

واردات پیچ و مهره از چین

واردات پیچ و مهره از چین یکی از راهکارهای مناسب در تولید برای جبران کمبود تولید پیچ و مهره در داخل کشور است. تنها %20 از نیاز مصرف پیچ و مهره در داخل کشور تولید می‌شود بقیه نیاز‌های نیاز از راه واردات تامین می‌شوند. بر همین اساس واردات پیچ و مهره از چین بسیار پرسود برای تاجران است چرا که در  بازار تقاضا برای این محصول در داخل کشور بسیار زیاد است. بیشترین واردات پیچ و مهره کشور از دو کشور تایوان و چین به ایران انجام می‌شود. %90 واردات پیچ و مهره ایران از کشور چین انجام می‌شود و سهم تایوان تنها %10  واردات پیچ و مهره  کشور است. بنابراین چین با اختلاف مهمترین مبدا برای واردات پیچ و مهره ایران است.

یکی از مواردی که سبب شده تا بازرگانان ایرانی بیشتر مایل به واردات پیچ و مهره از چین باشند قیمت ارزان این محصول در چین است. همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین عوامل در هزینه‌های تولید هزینه دستمزد نیروی کار استدر چین، به دلیل وجود نیروی کار فراوان در کشور چین هزینه‌های دستمزد در این کشور بسیار پایین است. به همین دلیل هزینه تولید در چین پایین تر از کشورهای دیگر است و در نتیجه هزینه فروش محصولات هم ارزان تر هستند. از دیگر عواملی که سبب گسترش واردات پیچ و مهره از چین شده است به کیفیت بالای پیچ و مهره چینی و وجود تحریم‌ها هستند استفاده از بروزترین فناوری در امر تولید توسط چینی‌ها سبب شده که محصولات چینی یکی از باکیفیت ترین محصولات تولیدی در دنیا به حساب بروند.

 

واردات از چین

مراحل واردات پیچ و مهره از چین

تاجران برای واردات پیچ و مهره از چین مانند کالاهای دیگر باید مراحلی را پشت سر بگذارند. پشت سر گذاشتن این مراحل تاثیر چشمگیری در کاهش و یا افزایش هزینه واردات دارد تاجرانی که تجربه این کار را ندارند نباید بدون آگاهی وارد این حوزه شوند. تنها داشتن سرمایه کافی برای واردات واردات پرسودی برای شما را تضمین نمی‌کند. اگر شما جزو تاجرانی هستید که سرمایه کافی برای واردات را در اختیار دارید اما هیچ تجربه و دانشی در حوزه واردات ندارید. باید برای واردات کالا با شرکت‌های بازرگانی معتبر برای واردات همکاری کنید. شرکت‌های بازرگانی معتبر دانش و تجربه کافی را برای گذراندن درست مراحل واردات و صادرات در اختیار دارند. مراحل واردات پیچ و مهره از چین عبارتند از:

انتخاب یک فروشنده و یا تامین کننده مناسب برای واردات پیچ و مهره از چین

یکی از چالش‌هایی که برای واردات پیچ و مهره بر سر راه تاجران قرار دارد انتخاب یک فروشنده معتبر و مناسب است. تاجران در جستجوی فروشنده‌ای هستند که پیچ و مهره با کیفیت و ارزان قیمت تولید و عرضه کند. بازرگانان باید در این مرحله با دقت عمل کنند تا گرفتار فروشنده‌هایی که کالاهای بی کیفیت تولید می‌کنند و یا قصد کلاهبرداری دارند نشوند. کیفیت  پیچ و مهره‌ها باید مطابق با استاندارد‌های جهانی باشد برای پیدا کردن یک فروشنده مناسب راهکارهایی وجود دارد:

استفاده از تجربه سایر بازرگانان که در حوزه واردات پیچ و مهره فعالیت می‌کنند.

کمک گرفتن از اتاق بازرگانی محل سکونت بازرگانان

استفاده از سایت‌هایی نظیر علی بابا که برای همین منظور طراحی شده‌اند.

شرکت در نمایشگاه‌های تجاری و بین المللی در چین

همکاری با شرکت‌های بازرگانی معتبر و کمک گرفتن از آنها

استفاده از گوگل

 

ارسال پروفرما یا پیش فاکتور توسط فروشنده و یا تولیدکننده

پس از انتخاب فروشنده مطمئن و معتبر و توافق با آن بر سر موضوعات مختلف تاجران باید از فروشنده تقاضای پروفرما کنند. پروفرما سندی است که تمامی اطلاعات معامله و ویژگی‌ها کالا در آن درج می‌شود. اطلاعاتی مانند تعداد کالا، قیمت کالا، اینکوترمز انتخابی جهت معامله، اطلاعات مربوط به فروشنده، اطلاعات مربوط به خریدار در پروفرما درج می‌شوند. پس از دریافت پروفرما خریدار کالا باید برای آماده سازی کالا درصدی از مبلغ کل معامله را برای تولیدکننده و یا تامین کننده حواله کند.

 

بازرسی و بررسی کالا توسط خریدار و یا نماینده قانونی آن پیش از بارگیری

پس از اینکه کالا توسط طرف چینی آماده تحویل شد خریدار جهت بررسی کالا پیش از بارگیری باید اقدام کند. این مرحله توسط خریدارو یا نماینده قانونی آن انجام می‌شود. اگر مغایرتی بین کالای تولیدی با تعهدات طرف چینی وجود نداشته باشد مابقی مبلغ قرارداد برای فروشنده چینی حواله خواهد شد. سپس کالا جهت انتقال به بندر و یا فرودگاه بارگیری می‌شود. در صورت مشاهده مغایرت بین تعهدات فروشنده چینی و کالای آماده شده معامله فسخ و مبلغ حواله شده پس گرفته می‌شوند. حواله مبلغ قرارداد با دلار برای ایرانیان امکان پذیر نیست بازرگانان باید مبلغ قرارداد را به یوان و یا یورو برای فروشنده چینی حواله کنند.

 

حمل و نقل کالا از چین به ایران

برای حمل کالا از چین روش‌های متفاوتی وجود دارد. بازرگانان برای حمل کالاهایی که تاریخ انقضا دارند و یا کالاهایی که قصد دارند به سرعت روانه بازار فروش کنند از هواپیما برای ارسال کالا استفاده می‌کنند. ارسال کالا به ایران  از طریق کامیون هم امکان پذیر است اما به دلیل مسافت زیادی که بین ایران و چین وجود دارد و هزینه‌ی بالای آن این روش به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشترین روشی که در ارسال کالا از چین به ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد حمل  و نقل دریایی کالا است. به دلیل دسترسی هر دو کشور به آب‌های آزاد ارسال کالا از روش حمل دریایی و با کشتی امکان پذیر است. در این روش هر چند که زیادی طول می‌کشد که کالا به گمرک‌های ایران برسد اما هزینه حمل آن تفاوت چشمگیری با هزینه حمل هوایی دارد. بیشتر بازرگانان از این روش برای ارسال کالای خود به ایران استفاده می‌کنند.

 

دریافت مجوزها برای ترخیص کالا از گمرک

تمامی کالاها برای عبور از گمرک باید مجوز استاندارد داشته باشند. برخی از کالاها به دلیل اهمیت بالایی که دارند باید مجوزهای بیشتری نسبت به باقی کالاها جهت ترخیص کسب کنند. کالاهایی مانند کالاهای بهداشتی، درمانی، خوراکی و داروها  نیازمند دریافت مجوز‌های بیشتری نسبت به سایر کالاها هستند. دریافت مجوزها هر چه سریع تر انجام بشود کالای شما زودتر از گمرک ترخیص می‌شود. شرکت‌های بازرگانی تجربه بسیار زیادی در دریافت مجوزها با سرعت بالا دارند به همین دلیل همکاری با شرکت‌های بازرگانی می‌تواند برای بازرگانان سودمند است.

 

ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک یک کار تخصصی است و نیاز به تجربه دار  اگر بازرگانی تجربه و دانش ترخیص کالارا ندارد بهتر است که ترخیص کالای خود را به یک ترخیص کار بسپارید. ترخیص کاران خبره از تغییرات جدید قوانین به خوبی مطلع هستند و می‌دانند که چگونه در کار ترخیص کالا عمل کنند که برخی معافیت‌ها و یا تخفیف‌ها شامل حال کالا شما شود. اما اگر شخصی که تجربه و دانش این کار را ندارد شخصا برای ترخیص کالای خود اقدام کند ممکن است که عملی برخلاف قانون انجام دهد که آن را گرفتار جریمه‌های سنگین و یا حتی زندان کند.

 

مزایای همکاری بازرگانان با شرکت‌های بازرگانی

کاهش ریسک و خطر تجارت خارجی

تجارت چه خارجی باشد و چه داخلی ریسک‌هایی دارد  اما اگرچه تجارت خارجی مانند واردات پیچ و مهره از چین معمولا سود بیشتری نصیب تاجران می‌کند اما به دلیل چالش‌های بیشتری که دارد ریسک و خطر بیشتری نیز دارد. همکاری با یک شرکت تاجران معتبر بیشترین مزیتی که برای یک تاجران دارد کاهش ریسک و خطر تجارت است. شرکت‌های تجاری دانش و تجربه زیادی در امر واردات و صادرات دارند. همین امر عاملی است که سود حاصل از تجارت شما را تضمین کرده و ریسک تجارت شما را کاهش می‌دهد.

هدایت و پشتیبانی از بازرگانان از اولین گام در واردات

اولین گام برای بازرگانان تازه کار که قصد واردات کالا را دارند انتخاب یک کالای پرسود برای واردات است. شرکت‌های بازرگانی می‌توانند با ارائه مشاوره‌های تخصصی در این زمینه با در نظر گرفتن توانایی بازرگانان در امر فروش کالاها و شرایط مالی و میزان سرمایه آنها  به بازرگانان کمک کنند. انتخاب کالای مناسب برای واردات می‌تواند سود خوبی نصیب تاجران کند.

انتخاب بهترین تولیدکننده و یا تامین کننده چینی

شرکت‌های بازرگانی به خوبی با تولید کنندگان و یا تامین کنندگان چینی در هر حوزه‌ای آشنا هستند. این شرکت‌ها می‌توانند خودشان برای شما خرید کنند، به دلیل آشنایی این شرکت‌ها با شرایط بازار در چین و آشنایی با زبان تجارت چینی‌ها این شرکت‌ها می‌توانند خرید‌هایی با بهترین تخفیف‌ها و بیشترین کیفیت کالا  را برای بازرگانان انجام دهند. خرید کالاهای باکیفیت برای تاجران اهمیت زیادی دارد در صورتی که کالای وارداتی از کیفیت مطلوب و استاندارد برخوردار نباشد ترخیص کالا از گمرک انجام نمی‌شود.

کاهش هزینه حمل در واردات

یکی از هزینه‌های مهم برای واردات پیچ و مهره از چین  مربوط به هزینه حمل کالا است. پس از بررسی کالا بعد از آماده سازی کالا جهت ارسال به بندر و یا فرودگاه توسط یک شرکت حمل و نقل چینی باید جابه جا شوند. شرکتهای بازرگانی به خوبی با این شرکت‌های حمل و نقل آشنا هستند و می‌دانند که کدام شرکت‌های حمل و نقل چینی بهترین کیفیت خدمات را با کم ترین قیمت ارائه می‌دهند. انتخاب درست شرکت حمل و نقل چینی هزینه واردات را کاهش می‌دهد، اگر تاجران تمایل حمل هوایی کالای خود از چین به ایران را داشته باشند شرکت‌های بازرگانی به خوبی با شرکت‌های هواپیمایی و نرخ خدمات آنها آشنا هستند و می‌توانند بهترین انتخاب در این حوزه را برای بازرگانان انجام دهند.

جلوگیری از هزینه‌های اضافی و اتلاف زمان

شرکت‌های بازرگانی به خوبی می‌دانند که چگونه باید در واردات پیچ و مهره از چین عمل شود تا کالای وارداتی شامل تخفیف‌های مالیاتی و یا معافیت‌های گمرکی شود. آنها با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان خود خیلی سریع در امر ترخیص کالا عمل می‌کنند و کالای وارداتی را به سرعت جهت فروش روانه بازار می‌کنند. این شرکت‌ها با سرعت عملی که در امر ترخیص کالا دارند از زیان‌های ناشی از ماندن کالا پشت درب‌های گمرک جلوگیری می‌کنند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *