واردات لوازم کمپینگ از چین

واردات لوازم کمپینگ از چین

کمپینگ و هر نوع فعالیت خارج از منزل همیشه علاقه‌مندان و طرف‌داران خاص خودش را در ایران دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید تهیه تجهیزات و وسال مناسب کمپینگ و سفر تفریحی است. این موضوع خصوصا برای گردشگران حرفه‌ای و کوهنوردان اهمیت بیشتری دارد. این افراد به دنبال باکیفیت‌ترین لوازم کمپینگ هستند، فروشگاه‌های تامین‌کننده لوازم کمپینگ و کوهنوردی باید این موضوع را مد نظر قرار دهند. با توجه به این موضوع اهمیت واردات لوازم کمپینگ از چین و دیگر کشورها بیشتر است. نکته مهم در واردات، خرید مستقیم لوازم کمپینگ از شرکت‌های تولیدکننده توسط واسطه‌های معتبر است.

 

واردات از چین

تحقیقات اولیه واردات تجهیزات کمپینگ از چین

در این مرحله از واردات لوازم کمپینگ از چین باید محصولات مورد نیاز دقیقا شناسایی شوند، تا منابع معتبر تولید و بازارهای مقصد شناخته شوند. شما باید لیست کاملی از لوازم کمپینگ مورد نظر خود را تهیه و به کارشناسان ما ارائه کنید. تیم ما از چادرها و کوله‌های کمپینگ تا لوازم آشپزی، همه اقلام مورد نیاز برای واردات لوازم کمپینگ از چین را برای شما تهیه و خرید می‌کنند. پس از انتخاب محصولات مورد نظر، ما تولیدکنندگان معتبر متخصص در تولید لوازم کمپینگ شناسایی می‌کنیم. در این زمینه توجه به اطلاعاتی چون تجربه، گواهینامه‌ها و نظرات مشتریان مهم است.

تیم ما با مقایسه و تحلیل قیمت‌های محصولات در بازار چین، مصولات را با بهترین قیمت خریداری می‌کنند. همچنین باید هزینه‌های حمل و نقل، گمرک هم در نظر گرفته شود. برای نهایی کردن این مرحله از واردات لوازم کمپنگ از چین باید یک درخواست رسمی خرید برای شرکت‌های فروشنده در چین ارسال کنید. این درخواست رسمی همان پیش‌فاکتور یا پروفرماست که در آن قیمت اجناس، تعداد درخواستی و نحوه پرداخت هزینه خرید قید می‌شود.

 

آشنایی با قوانین و مقررات واردات کالا از چین

برای وان تر شدن امور در مسیر واردات و جلوگیری از مشکلات قانونی، باید با قوانین و مقررات وارداتی چین آشنا باشید.

قوانین مربوط به گمرک و مجوزها:  شما باید فرآیند گمرکی و مدارک لازم برای واردات لوازم کمپینگ از چین را مطالعه کنید و مجوزها و مدارک مورد نیاز را دریافت کنید.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها: اگر در بین لوازم کمپینگ، محصولاتی دارای محدودیت یا ممنوعیت‌های وارداتی است باید شناسایی شوند.

 

انتخاب روش حمل مناسب لوازم کمپینگ از چین به ایران

آخرین مرحله واردات لوازم کمپینگ از چین به ایران، ارسال تجهیزات به یکی از روش‌های حمل‌ونقل باری به گمرک‌های فعال در ایران است.

حمل و نقل دریایی: اگر حجم محموله شما بزرگ تعداد کالا‌ها  بالا هستند، مناسبترین گزینه، حمل دریایی است. در این روش هزینه‌های حمل کم ولی زمان ترانزیت و تحویل بیشتر است.

حمل و نقل هوایی: اگر محموله‌ شما کوچکتر است حجم کمتری دارد و زمان تحویل برای شکت مهم است، حمل هوایی انتخاب خوبی برای تحویل سریع است.

حمل و نقل زمینی: واردات لوازم کمپینگ از چین می‌تواند با حمل جاده‌ای و ریلی نیز به گمرک‌های ایران تحویل داده شود. در اینصورت ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

انتخاب توزیع‌کننده

انتخاب توزیع‌کننده مناسب، کلیدی برای موفقیت واردات لوازم کمپینگ از چین است.

توزیع‌کنندگان محلی: شما باید برای فروش محصولات وارداتی خود، توزیع‌کنندگان معتبر و مناسب را در بازارهای داخلی انتخاب کنید.

فروش آنلاین: در دنیای امروز تجارت الکترونیک و فروش آنلاین یکی از روش‌های موثر در دسترسی به مشتریان در سراسر جهان است، در این زمینه از پلتفرم‌های آنلاین معتبر برای فروش محصولات استفاده کنید.

از جمله کشورهایی که به راحتی می‌توانید لوازم کمپینگ و کوهنوردی را از آنجا تهیه کنید، چین است. این کشور در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های کشورهای اروپایی و آمریکا، همواره روابط تجاری خود را با ایران حفظ کرده است در حال حاضر بخش عمده واردات کالا به کشور از چین انجام می‌شود و واردکنندگان زیادی مبادلات تجاری خود را با چین انجام می‌دهند.

شما می‌توانید برای واردات لوازم کمپینگ از چین، روش‌های خرید مستقیم و آنلاین از کمپانی‌های شناخته شده در چین، سفر به چین و خرید حضوری و یا خرید توسط واسطه‌های معتبری مانند شرکت‌های بازرگانی استفاده کنید. خرید حضوری برای شما سخت و پرهزینه است پس بهتر است خرید آنلاین یا حضوری خود را شرکت‌های تجاری بسپارید تا محصولاتی مطمئن و با کیفیت و با هزینه‌های مناسب وارد کنید. در حال حاضر امکان خرید مستقیم از پلتفرم‌هایی مانند آمازون، علی‌بابا و علی اکسپرس برای خریداران فراهم ده است.

قیمت‌گذاری لوازم کمپ و کوهنوردی، به کیفیت این تجهیزات و حرفه‌ای بودن مشتریان این ابزارها بستگی دارد. افراد حرفه‌ای حرفه‌ای بیش از هر چیز به کیفیت اجناس اهمیت می‌دهند، بنابراین باید در زمان خرید در انتخاب کارخانه تولیدکننده محصول احتیاط شود.

 

انواع تجهیزات کوهنوردی وارداتی به کشور

کفش‌های کوهنوردی : کفش‌هایی با سطح کفی محکم و تراکم دهی بالا و مناسب برای پیاده‌روی در شرایط پیچیده و غیرمساعد

پوشاک: لباس‌های ضدآب و تنفس‌پذیر جهت جلوگیری از گرما و یخ زدگی بدن

کوله پشتی: با ظرفیت و حجم مختلف و مناسب برای حمل تجهیزات، غذا و نوشیدنی

ماسک و عینک آفتابی: جهت جلوگیری از اثرات تابش‌های مضر آفتاب و همچنین گرد و خاک و باد

کارابین: ابزاری با قفلی که برای اتصال و نگه‌داشتن سیمان و سایر تجهیزات در کوهنوردی به کار می‌رود

طناب: در کوهنوردی و صعود به قله‌های بلند، طناب‌های با تحمل وزن بالا و مقاومت در برابر شکست نیاز است

 

ترخیص لوازم کمپینگ از گمرک چگونه است؟

با تمام شدن مراحل واردات لوازم کمپینگ از چین، نوبت به ترخیص تجهیزات از گمرک می‌رسد. برای ترخیص این تجهیزات از گمرک چین باید مدارکی را که از قبل تهیه کرده‌اید را به اداره گمرک چین ارائه کنید. این مدارک عبارتند از کارت بازرگانی، بارنامه، پروفرمای خرید کالا. در کنار ارائه این مدارک باید فرم درخواست ترخیص را هم تکمیل کنید و به اداره گمرک چین تحویل بدهید تا اقدامات و بازرسی‌های لازم برای ترخیص انجام شوند. با ترخیص از گمرک چین و ارسال تجهیزات به کشور، نوبت به مرحله ترخیص از گمرک ایران می‌رسد که شامل مراحل زیر است.

سپس با توجه به نوع و ارزش کالا، نوع مجوزات، وزن کالا، درصد حقوق ورودی محصول شما برای ترخیص در یکی از مسیرهای سبز، زرد یا قرمز گمرکی قرار می‌گیرد.

کنترل، ارزیابی و تعیین ارزش کالا: اگر کالای شما در مسیر سبز باشد، مستقیما به مرحله پرداختی‌ها در صندوق می‌رود. اما در مسیر زرد یا قرمز گمرکی، محموله دوباره باید توسط ارزیاب گمرک، بررسی گردد و مجوزهای دیگری دریافت شود.

با بررسی مجدد محصولات توسط کارشناس مجازی، در صورت تائید واردات لوازم کمپینگ از چین، باید هزینه‌های قابل پرداخت به گمرک را محاسبه و بپردازید.

با دریافت همه مجوزهای لازم و پرداخت هزینه‌های گمرکی و انبارداری، به انبار گمرکی مراجعه و با دریافت بیجک گمرکی و مجوز بارگیری، محموله را تحویل بگیرید تا از گمرک خارج شود.

 

برای اینکه بتوانید فرایند واردات لوازم کمپینگ از چین را به ‌بهترین شکل ممکن انجام دهید، بهترین روش واگذاری این عملیات به شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل است. این شرکت با تجربه بالای یک دهه در امر واردات انواع کالا از چین توانسته رضایت بسیاری از واردکنندگان را جلب کند.. برای تجربه وارداتی موفق و پرسود، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با کارشناسان ما تماس بگیرید و شرایط و اطلاعات کالای خود را بیان کنید تا در زمانی کوتاه تجهیزات کوهنوردی را در ایران به شما تحویل بدهیم.

 

لوازم و تجهیزات کمپینگ چیست؟

وسایل و تجهیزاتی که در هر نوع فعالیت خارج از منزل مانند چادر زدن و سفر تفریحی در جنگل و کوه و صحرا، کوهنوردی ولازم است تا ایمنی و سلامت افراد را تضمین کند.

 

چه انواعی از لوازم کمپینگ را می‌توان به کشور وارد کرد؟

کفش‌های کوهنوردی با سطح کفی محکم برای شرایط غیرمساعد، انواع لباس‌های ضدآب برای جلوگیری از گرما و یخ زدگی، کوله پشتی مناسب برای حمل تجهیزات و خوراک، ماسک و عینک آفتابی، زیرانداز برای استراحت، کارابین جهت اتصال و نگه‌داشتن سیمان و سایر تجهیزات در کوهنوردی و طناب با تحمل وزن بالا و مقاوم.

یکی دیگر از خدمات ترخیص کالا واردات لوازم کمپینگ از چین و ترخیص وسایل کوهنوردی از گمرک هستند. کوهنوردی ورزشی مفرح و شادی آور است. و افراد در هر سنینی از کودک و نوجوان، جوان، سالمند از این ورزش لذت می‌برند. دانید که طبیعت گردی یا کمپینگ، خارج از محیط منزل نیازمند داشتن تجهیزات و وسایلی است که قابل حمل بوده و برای اهداف گوناگون به کار گرفته می‌شوند.

این موضوع برای گردشگران و کوهنوردان حرفه‌ای، اهمیت بیشتری داشته و شامل وسایلی می‌شود که در صورت نیاز برای حفظ جان ضرورت هستند. از آن‌جا که این وسایل با جان انسان‌ها سروکار دارند، و عدم رعایت استانداردهای جهانی در ساخت آن‌ها حوادث و سوانح دلخراشی را ایجاد می‌کند، توجه به برند و کیفیت وسایل کوهنوردی در زمان خرید، اهمیت زیادی دارد. در کشور ما واردات لوازم معتبر و برند جهانی کوهنوردی، رواج دارد و غالبا از دو کشور چین و امارات متحده عربی تهیه می‌شوند. این دو کشور در سال‌های پس از تحریم، به دو مبداء وارداتی اصلی برای تاجران و بازرگانان ایرانی تبدیل شده‌اند.

 

واردات وسایل کوهنوردی

بیشتر واردات وسایل کوه نوردی به ایران از چین، کره، کانادا است. برای واردات این نوع از محصولات نیاز به دریافت مجوز‌های لازم از سازمان ورزش و جوانان دارید. برای اطلاع از مجوز‌های مورد نیاز باید به بخشنامه‌های صادر شده در این زمینه مراجعه کنید،  در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات در گمرک و برای ترخیص کالا با مشکلاتی مواجه می‌شوید. لازم به ذکر است به دلیل تغییرات بخشنامه‌ها نمی‌توان جزئییات دقیق تری را در این مقاله عنوان کرد. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات دقیقتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان ترخیص کار شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل تماس بگیرید.

 

وسایل کوهنوردی چه وسایلی هستند؟

لوازمی که برای کوهنوردی نیاز هستند تنوع بالایی دارد در ادامه به مهم‌ترین موارد و مهم ترین موارد را بررسی خواهیم کرد:

تجهیزات مرتبط با پوشاک و لباس: کفش و کتانی کوهنوردی، کوله پشتی کوهنوردی، کلاه کوهنوردی و کلاه ایمنی، جوراب، دستکش و کلاه ایمنی، باتوم و عصای کوهنوردی.

تجهیزات پخت و پز و خوراکی: پیک نیک و سرشعله، چاقو و قاشق و چنگال، قرص الکل یا ژل آتش‌زا، فلاسک و کتری، لیوان و ماگ فلزی، روغن، قند، نمک و ادویه‌جات، نان، آب و کنسروهای آماده.

تجهیزات الکترونیکی: جی پی اس، موبایل، نقشه‌های الکترونیکی، پاوربانک، ساعت و یا مچ‌بند هوشمند، ارتفاع سنج.

تجهیزات خواب و کمپینگ: کیسه خواب، چادر، چراغ قوه و ابزار روشنایی، زیرانداز خواب، قرص‌های حشره‌کش، صندلی‌های تاشو.

تجهیزات شخصی و بهداشتی: کرم ضدآفتاب و مرطوب‌کننده، دستمال مرطوب و حوله دست، مایع ظرفشویی، پدهای بهداشتی، پماد سوختگی، مسواک و خمیردندان.

تجهیزات امداد و نجات: کیت کمک‌های اولیه، داروهای مسکن و ضد حساسیت، دستگاه‌های نجات کوهستان، چاقو چندکاره، سوت و ابزار شناسایی، اره و تبر.

شماره‌های سازمان‌های امداد و نجات: هلال احمر، امداد کوهستان، مرکز رسیدگی به اتفاقات، آتش نشانی.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *