واردات دوچرخه از چین

واردات دوچرخه از چین

دوچرخه یکی از وسایل ورزشی و یکی از وسایل حمل‌ونقل مناسب برای حمل‌ونقل درون‌شهری است که عموماً توسط بازرگانان از چین وارد ایران می‌شود. هر ساله حجم وسیعی از کالاها و دستگاه‌های موردنیاز بازار ایران از چین وارد کشور می‌شوند که واردات دوچرخه یکی از آنها است. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۲ میلیارد دلار کالا و دستگاه از چین وارد کشور شده که واردات دوچرخه از چین نیز یکی از آن موارد بوده است. برای واردات دوچرخه به ایران باتوجه‌به این که این کالا حجم بالایی دارد باید از روش حمل‌ونقل دریایی یا زمینی برای انتقال کالا به ایران استفاده کنید. چین یکی از کشورهای پیشرو در حوزه تولید دوچرخه‌های برقی و کوهستانی است و هر ساله تعداد بالایی از انواع مختلف دوچرخه در چین تولید و به ایران و سایر کشورهای جهان صادر می‌شوند.

 

واردات دوچرخه از چین

واردات دوچرخه از چین به ایران در سه مرحله انجام می‌شود: مرحله اول خرید دوچرخه‌ها از شرکت‌های تولیدکننده چینی است، مرحله دوم ترخیص آنها از گمرک کشور چین و مرحله سوم ارسال دوچرخه‌ها به ایران است. برای این کالاهای شما در سلامت کامل و بدون مشکل وارد خاک ایران شوند باید تمامی مراحل را به‌دقت و بدون مشکل طی کنید به همین دلیل است که توصیه می‌شود فرایند حمل‌ونقل و انتقال کالاهای خود را به شرکت‌های حمل‌ونقل فعال در این حوزه واگذار کنید.

 

چرا واردات دوچرخه از چین سودآور است؟

اولین سؤالی که در ذهن هر بازرگانی ایجاد می‌شود این است که چرا دوچرخه وارد کنیم؟ آیا واردات دوچرخه سودی هم دارد؟ در پاسخ باید گفت که در ایران نیاز به خرید دوچرخه بالا است این تقاضا این در حالی است که هیچ تولیدی داخلی عظیمی برای پاسخ‌گویی به این نیاز وجود ندارد. درنتیجه لازم است که دوچرخه برای تأمین نیاز بازار داخلی به ایران وارد شود، تاجرانی که برای این کار اقدام می‌کنند در عوض سود بسیار زیادی از واردات دوچرخه کسب می‌کنند.

واردات از چین

برای خرید دوچرخه از شرکت‌های چینی اولین موضوعی که باید آن را مورد بررسی قرار دهید این است که باید شرکت فروشنده‌ای است که قصد دارید از آن خرید کنید را بررسی کنید و ببینید یا سابقه‌ای در فروش کالا دارد یا خیر و میزان رضایت تاجران دیگر از او چه‌قدر است، شرکت‌های چینی زیادی هستند که می‌توانید از آنها دوچرخه بخرید؛ اما اگر قصد دارید واردات شما بسیار پرسود باشد، حتماً روی بهترین آنها دست بگذارید.

توجه داشته باشید که واردات دوچرخه زمانی برای شما سودآور است که آنها را به‌صورت عمده خریداری کنید. در خرید عمده هزینه پرداختی برای شما بسیار کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید تعداد زیادی دوچرخه وارد کشور کنید که البته از فروش این تعداد زیاد سود فراوانی نصیب شما می‎‌شود.

برای خرید دوچرخه لازم است که یک درخواست خرید رسمی به نام پروفرما تهیه کنید و برای شرکت فروشنده ارسال کنید. در پروفرما اطلاعاتی مانند قیمت خرید، تعداد دوچرخه درخواستی و روش پرداخت هزینه خرید درج می‌شوند.

پس  از این که شرکت فروشنده پروفرمای شما را دریافت کرد، نوبت به تهیه دوچرخه‌ها و تحویل آنها به گمرک چین می‌رسد. در این مرحله لازم است که برای ترخیص آنها اقدام کنید. پیش از هر اقدامی باید بدانید که واردات قانونی وابسته به داشتن چه مدارکی است و با تهیه این مدارک به‌صورت کامل فرایند انتقال کالاهایی که در اختیار دارید را قانونی کنید. واردات دوچرخه از چین زمانی برای شما به‌صورت قانونی قابل‌انجام است که کارت بازرگانی داشته باشید و مجوزهای لازم برای این کار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر ارگان‌های مربوطه به واردات وسایل ورزشی دریافت کرده باشید.

 

ترخیص دوچرخه از گمرک چین

ترخیص دوچرخه از گمرک چین یک پروسه اداری  مهم و سخت است که طی آن شما ابتدا مدارکی مثل کارت بازرگانی، پروفرما و مجوزهای واردات را به گمرک ارائه دهید سپس بازرسان گمرک با بررسی مدارک و شرایط شما، برگه ترخیص را صادر می‌کنند و شما حق گمرکی را پرداخت می‌کنید.

حق گمرکی بسته به این که چه نوع دوچرخه و چه تعداد وارد کرده باشید متغیر است. برای این که از قبل بتوانید تخمینی از کل هزینه‌های واردات زده باشید حتماً از گمرک چین استعلام بگیرید که حق گمرکی واردات دوچرخه چه مقدار است و سپس برای ترخیص آنها اقدام کنید.

 

حمل‌ونقل دوچرخه از چین به ایران

در آخرین مرحله واردات دوچرخه از چین شما باید دوچرخه‌ها  را از یکی از روش‌های ارسال دریایی، ارسال زمینی یا ارسال هوایی به ایران انتقال دهید. معمولاً بازرگانان روش ارسال دریایی را برای انتقال دوچرخه‌ها از چین به ایران انتخاب می‌کنند که هم به‌صرفه است و هم با هزینه کمی قابل‌انجام است.

 

سود واردات دوچرخه از چین چقدر است؟

سود واردات دوچرخه به ایران به دلیل این که در داخل هیچ دوچرخه‌ای تولید نمی‌شود برای تاجران بسیار بالا است، در داخل ایران هیچ تولیدی نیست که بتواند به نیاز عظیم بازار ایران برای خرید دوچرخه پاسخ دهد. دلیل دوم همین تقاضای زیاد و کاربرد گسترده‌ای است که دوچرخه در بخش‌های مختلف زندگی شهری دارد. دلیل سوم ارزان‌بودن قیمت خرید دوچرخه از چین است. شما می‌توانید از شرکت‌های چینی دوچرخه‌هایی با قیمت بسیار اندک خریداری کرده و در عوض در ایران با قیمتی بالا بفروشید. این تفاوت قیمت مقدار سود واردات این وسایل ورزشی را برای شما مشخص می‌کند.

 

شرکت‎‌های بازرگانی زیادی وجود دارند که می‌‎توانند به شما در انجام‌دادن مراحل واردات دوچرخه از چین کمک کنند. اما یکی از مشهورترین و خوش‌سابقه‌ترین این شرکت‌ها، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل است. متخصصانی باتجربه و کارکشته در شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل فعالیت می‌کنند که می‌توانید از آنها برای خرید، ترخیص و ارسال دوچرخه از چین به ایران کمک بگیرید.

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل با ساده‌کردن بخش‌های مهمی از واردات کالا از چین توانسته کاری کند که بتوانید با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن، مراحل واردات دوچرخه از چین را پشت سر گذاشته و سود مناسبی از این واردات کسب کنید.

 

واردات دوچرخه برقی به ایران

دوچرخه یکی از وسایل نقلیه پرطرف‌دار در اکثر کشورها و شهرها محسوب می‌شود. دلیل این اتفاق رشد زیاد جمعیت، افزایش شهرنشینی، مشغله زیاد افراد و ترافیک‌های سنگین به‌خصوص در شهرهای بزرگ است. تولید دوچرخه‌های برقی توسط چین یکی از اقدامات مهم برای رفع این مشکلات است.

ساده‌ترین تعریفی که می‌توان از دوچرخه برقی ارائه داد این است که دوچرخه برقی به دوچرخه‌ای گفته می‌شود که با موتوربرقی که می‌تواند در راندن دوچرخه به افراد کمک کند، کار می‌کند. دوچرخه‌های برقی از اجزایی مانند موتور، درایور، نمایشگر، اهرم گاز، سنسور کمک پدال و چراغ‌های جلو و عقب تشکیل شده‌اند. وظیفه دوچرخه برقی بر خلاف تصور اغلب مردم، راندن و به حرکت درآوردن دوچرخه نیست، تنها کمک دوچرخه برقی به فرد در رکاب‌زدن و راندن دوچرخه است.

نحوه کار دوچرخه‌های برقی به این صورت است که ابتدا شما باید دوچرخه را به حرکت در بیاورید. سنسورهای دوچرخه برقی میزان تلاش و مقاومت و سرعت شما را می‌سنجند. این دوچرخه باتوجه‌به تنظیمات انتخابی شما در به حرکت درآوردن دوچرخه و ادامه مسیر با آن به شما کمک می‌کند. منبع تغذیه دوچرخه‌های برقی، باتری است که به طور معمول در خارج از قاب دوچرخه نصب می‌شود و بعد از تمام‌شدن به‌راحتی قابل‌شارژ است.

راندن دوچرخه‌های برقی مشابه راندن دوچرخه‌های معمولی است. با این تفاوت که فقط کنترل و هندلینگ آن کمی است. آن هم به دلیل اینکه وزن این دوچرخه‌ها به دلیل وجود باتری و موتور، سنگین‌تر از دوچرخه‌های معمولی است. ترمز دوچرخه‌های برقی به‌صورت دیسکی طراحی شده اند و از لاستیک‌های پهنی برخوردار هستند تا قدرت بالایی در متوقف کردن دوچرخه داشته باشند. با استفاده از دوچرخه برقی افراد بهتر و بیشتر می‌توانند رکاب بزنند، دیر تر خسته می شوند و در سربالایی ها و حرکت در مسیر باد موفق تر عمل می‌کنند.

 

انواع دوچرخه برقی

دوچرخه‌های برقی بر اساس محل قرارگیری موتور به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند: به دوچرخه‌هایی که موتور آن‌ها در وسط قرار گرفته است، درایو متوسط گفته می‌شود. موتورهایی که در جلو یا عقب دوچرخه برقی قرار می‌گیرند، با نام هاب جلو یا عقب شناخته می‌شوند. هر کدام از این انواع دوچرخه‌های برقی مزایا و معایب به‌خصوص خود را دارند. به‌عنوان‌مثال موتورهای هاب جلو، وزن سبکی داشته و می‌توانند سرعت بالاتری را داشته باشند.

افرادی که به دنبال سرعت زیاد هستند، می‌توانند از این نوع دوچرخه‌های برقی استفاده کنند. عیب بزرگ موتورهای هاب جلو هم همین وزن سبک آن‌ها است. این امر می‌تواند سبب ایجاد حس افتادن در دوچرخه‌سوار به‌خصوص در شیب‌های تند و بادهای شدید شود. موتورهای هاب عقب متداول‌ترین موتورهای موجود در دوچرخه‌های برقی هستند. موتورهای هاب عقب قدرت بیشتری داشته و می‌توانند به دوچرخه‌سوار در مسافت طولانی کمک زیادی کنند.

به همین دلیل افراد در مسافت‌های طولانی خسته نمی‌شوند. دوچرخه‌های برقی با هاب عقب سواری ساده‌ای دارند و نیاز به مهارت خاصی ندارند. در کنار این دو مدل، درایو وسط نیز وجود دارد که از بیشتر در دوچرخه‌های کوهستانی به‌کاررفته است. اما به دلیل کیفیت پایین، وزن سنگین و همچنین قیمت بالا زیاد مورد قبول واقع نشده است.

 

نقش چین در تولید دوچرخه‌های برقی

چین اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده دوچرخه‌های برقی در جهان است. این کشور از طریق تولید این وسیله به سودآوری اقتصادی بالایی دست‌یافته است و توانسته نقش مهم و مفیدی در مبارزه با معضل گرمایش جهانی داشته باشد. دوچرخه‌های برقی از جمله وسایلی هستند که بدون تولید کربن حرکت می‌کنند و موجب آلودگی هوا در جهان نمی‌شوند. به همین دلیل تولید و مصرف این‌گونه از دوچرخه‌ها در حال رشد و افزایش است.

در چین شرکت‌ها و کمپانی‌های بسیار بزرگی مشغول فعالیت در عرصه تولید انواع مختلفی از دوچرخه‌های برقی هستند. از جمله شرکت‌های معروف در این زمینه می‌توانیم به شرکت XDS، شرکت PHOENIX، شرکت برای همیشه، شرکت TRINX اشاره کنیم. این کمپانی‌ها با به‌کارگیری افراد متخصص و تحصیل‌کرده و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا توانسته‌اند انقلابی در صنعت دوچرخه‌سازی ایجاد کنند.

 

سود حاصل از واردات دوچرخه برقی

قیمت تمام شده تولید دوچرخه برقی در کشور چین پایین است بر همین اساس واردات این کالا از چین بسیار سودآور است. به دلیل هزینه ساخت بسیار پایین دوچرخه برقی در چین، اتحادیه اروپا واردات این کالا را از چین محدود کرده است تا تولیدکنندگان تمایل به رقابت در این زمینه را داشته باشند استفاده از دوچرخه‌های برقی فواید و مزایای زیادی دارد.

تولید دوچرخه برقی در چین مقرون‌به‌صرفه است، هزینه‌های مربوط به سوخت، جای پارک را ندارد. از طرفی به‌سلامتی افراد و به حفظ محیط‌زیست کمک زیادی می‌کند. به همین دلایل افراد زیادی به استفاده از این وسیله نقلیه روی آورده‌اند. در بسیاری از کشورها مانند ایران، این وسیله از کشور چین وارد می‌شود. چنانچه واردکنندگان بتوانند شرکت‌های معتبر را شناسایی کرده و اقدام به واردات دوچرخه برقی باکیفیت کنند، می‌توانند به‌راحتی و با قیمتی بسیار بالا آن‌ها را در ایران به فروش برسانند.

نکته مهم دیگر برای سودآوری بیشتر در خریدوفروش و یا واردات دوچرخه برقی، خرید عمده این کالا است. بهتر است در هر معامله با شرکت‌های چینی تعداد بالایی از دوچرخه برقی را خریداری کنید. خرید عمده یک وسیله به معنای خرید تعداد زیاد آن به قیمتی بسیار پایین است؛ بنابراین برای سودآوری هر چه بیشتر سعی کنید دوچرخه‌های برقی با کیفیتی را از چین به ایران در تعداد بالا وارد کنید.

 

بازار دوچرخه برقی در ایران

بازار دوچرخه‌های برقی در ایران نسبت به گذشته داغ‌تر شده است. به دلیل ترافیک‌های زیاد بین‌شهری و داخل‌شهری و مشغله‌های کاری فراوان، افراد به دنبال راهکارهایی برای کاهش اتلاف وقت و زمان خود هستند. استفاده از دوچرخه و موتور بهترین راه برای عبور از ترافیک‌های سنگین است در این میان افرادی که به فکر سلامتی جسمانی خود و به فکر آلودگی هوا هستند، ترجیح می‌دهند از وسایلی مانند دوچرخه استفاده کنند تا سهمی در هوای پاک شهر و کشور خود داشته باشند.

 

استفاده از دوچرخه برقی به‌جای استفاده از دوچرخه‌های معمولی، سبب افزایش راحتی و بالارفتن سرعت افراد و کاهش خستگی می‌شود. به همین دلیل  امروزه تعداد بیشتری از افراد به خرید این وسیله نقلیه تمایل پیدا کرده‌اند. از طرفی واردات این کالا از چین هم‌افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این به دلیل سودآوری بالای خریدوفروش دوچرخه‌های برقی، افراد زیادی به این کار ترغیب شده‌اند. برای واردکنندگان و فروشندگان دوچرخه‌های برقی لازم است که باید کالایی باکیفیت را به قیمتی پایین به‌صورت عمده از چین وارد کنند تا بتوانند با قیمت بالا کالایی باکیفیت را در ایران بفروشند و سود بالایی را کسب کنند.

 

ترخیص و واردات دوچرخه برقی

واردات دوچرخه برقی و واردات اسکوتر برقی از چین قوانین و مراحل مختلفی دارد. قوانین و بخشنامه‌هایی که در این مورد تدوین می‌شوند، متغیر هستند و نمی‌توان به بیان آن‌ها در این مطلب پرداخت. اما توجه به این نکته لازم است که افرادی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند، باید به همه این قوانین و مقررات واقف باشند و به آن‌ها عمل کنند. در غیر این صورت با مشکلات زیادی در مراحل ترخیص کالا از گمرک ایران مواجه می‌شوند.

برای انجام‌دادن بهتر و اصولی‌تر این کار، می‌توان از شرکت‌های بازرگانی معتبری کمک گرفت. از طرفی برای واردات این کالاها باید مجوزهای لازم را نیز دریافت کرد. گرفتن مجوزهایی مانند مجوز ارزی و مجوز فنی کالا مراحل پیچیده و خاصی دارد که فقط از عهده افراد باتجربه در این زمینه برمی‌آید؛ بنابراین بهترین کار این است که انجام مراحل واردات دوچرخه برقی را به شرکت‌های بازرگانی سپرده تا به‌صورت قانونی و رسمی تمامی مراحل را پشت سر بگذارید. به‌علاوه شناسایی تولیدکنندگان باکیفیت در چین نیز یکی از اقدامات مهم در زمینه واردات دوچرخه برقی محسوب می‌شود.

 

سخن پایانی

دوچرخه جزو وسایل ورزشی و حمل‌ونقلی ضروری در زندگی شهری برای انسان‌ها است. در ایران هیچ تولیدی انبوهی که بتواند نیاز جامعه به دوچرخه را برطرف کند وجود ندارد به همین دلیل بازرگانان با سفر به چین و واردات این وسیله ارزشمند سعی می‌کنند این نیاز را پاسخ بدهند و سود زیادی هم به دست آورند.

برای خرید دوچرخه از چین به چه مواردی توجه کنیم؟

در مرحله اول شرکتی که انتخاب می‌کنید مهم است شما باید بهترین شرکت‌ها را برای خرید انتخاب کنید در مرحله دوم باید به قیمت توجه کنید و درنهایت نیز تعداد دوچرخه ملاک مهمی در سودآور بودن خرید است.

چرا روش انتقال دریایی متداول‌ترین روش برای فرستادن کالا از چین به ایران است؟

این روش بسیار به‌صرفه است و قابلیت انتقال تعداد زیادی کالا را از چین به ایران دارد.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *