واردات کاغذ از چین

واردات کاغذ از چین

کاغذ به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک و پرمصرف در دنیا نقش حیاتی در انتقال اطلاعات، آموزش، فرهنگ و تجارت بین الملل دارد از صفحه‌های کتاب و دفتر گرفته تا بسته‌بندی محصولات و مصارف صنعتی، ردپامگی از کاغذ ساخته شده‌اند، چین به‌عنوان غول تولید کاغذ جهان نقشی کلیدی در تأمین نیازهای کاغذی کشورهای مختلف دارد. ایران هم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان کاغذ در خاورمیانه سالانه حدود 700 هزار تن کاغذ را از کشورهای مختلف معمولا از چین وارد می‌کند. واردات و ترخیص کاغذ از چین، مزایای زیادی دارد که از آن جمله آن‌ها می‌توانیم به دسترسی به تنوع گسترده محصولات با کیفیت بالا، قیمت‌های رقابتی و امکان تأمین به موقع اشاره کنیم.

 

فرایند واردات کاغذ از چین

واردات کاغذ از چین مانند واردات سایر کالاها فرایندی دشوار دارد و شامل چند مرحله مهم و اساسی است. به‌عنوان واردکننده کاغذ باید بدانید که فرایند واردات کالا شامل چه مراحلی است و در مرحله چه اقداماتی را باید انجام دهید. به‌طورکلی واردات کاغذ از چین شامل چهار مرحله زیر است:

تحقیق و منبع‌یابی

مذاکره و انعقاد قرارداد

حمل‌ونقل

ترخیص کالا از گمرک

در ادامه به صورت کامل هر کدام از این مراحل را بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول: تحقیق و منبع‌یابی

برای واردات کاغذ از چین در اولین قدم باید نوع کاغذ وارداتی مئنظرتان را انتخاب کنید. در کشور چین انواع گوناگونی از کاغذ از مانند کاغذ چاپ، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، مقوا، کاغذ پلاستیکی، کاغذ پاکت، کاغذ پشت چسب‌دار، کاغذگلاسه تولید شده و به فروش می‌رسند.

پس از آن که نوع کاغذ وارداتی مشخص شد نوبت آن است که تامین کنندگان کاغذ در کشور چین را شناسایی کنید، برای پیداکردن تامین کننده در چین روش‌های گوناگونی وجود دارد شما می‌توانید از طریق سایت‌‌های خرید از چین مانند علی بابا، مید این چاینا، تائوبائو تامین کنندگان معتبر کاغذ در چین را پیدا کنید یا به این کشور سفر کنید و به‌صورت حضوری تامین کنندگان را شناسایی کنید. در سومین مرحله باید قیمت و کیفیت کاغذ تامین‌کنندگان مختلف را با هم مقایسه کنیم و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مرحله دوم: مذاکره و بستن قرارداد

در مرحله دوم و پس از این که از بین تامین‌کنندگان کاغذ بهترین گزینه را انتخاب کردید نوبت آن است که با تامین‌کننده موردنظر در مورد شرایط فروش مانند قیمت، حمل‌ونقل، بسته‌بندی، بیمه مذاکره کنید و پس از توافق روی شرایط، یک قرارداد کتبی با تامین‌کننده امضا کنید.

مرحله سوم: حمل و نقل

پس از مذاکره و بستن قرارداد با تامین‌کننده نوبت آن است که با درنظرگرفتن وزن محموله، زمان و هزینه از میان دو روش حمل‌ونقل هوایی و دریایی بهترین روش براساس بار خود را برای حمل بار از چین را انتخاب کنید. پس از انتخاب روش حمل‌ونقل باید  با یک شرکت حمل‌ونقل معتبر برای حمل کاغذ از چین به ایران هماهنگ کنید.

مرحله چهارم: ترخیص کالا از گمرک

در آخرین مرحله باید برای ترخیص کاغذ از گمرک ایران اقدام کنید و مجوزهای ضروری مانند گواهی بهداشت، گواهی استانداردرا دریافت کنید. پرداخت عوارض و حقوق گمرکی مربوط به واردات کاغذ یکی از مهمض‌ترین اقداماتی است که در این مرحله باید انجام دهید.

 

قوانین ترخیص کاغذ از چین

ترخیص کاغذ از چین آخرین مرحله برای واردات کاغذ به ایران  است. در این مرحله باید متناسب با قوانین و مقررات گمرکی در کشور کاغذهای وارداتی را از گمرک خارج کنید. برای ترخیص کاغذ از گمرک باید مجوزهای لازم برای واردت کاغذ را دریافت کنید، بسته به نوع کاغذ وارداتی ممکن است به مجوزهای زیر نیاز داشته باشید:

گواهی بهداشت: این گواهی نشان می‌دهد که کاغذ جهت نظر بهداشتی سالم است.

گواهی استاندارد: این گواهی نشان می‌دهد که کاغذ از نظر کیفیت استانداردهای ایران است.

مجوز واردات: این مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران صادر می‌شود.

یکی از موضوعات مهمی که در قوانین گمرکی باید به آن توجه کنید پرداخت عوارض گمرکی است. بر اساس این قانون باید حقوق و عوارض گمرکی مربوط به واردات کاغذ را به گمرک ایران پرداخت کنید. باتوجه‌به سیاست‌های کشور ممکن است واردات کاغذ در بازه‌های زمانی کاغذ ممنوع باشد، بهتر است پیش از آغاز مراحل واردات با یک کارشناس گمرکی ارتباط بگیرید و درباره قوانین ترخیص اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

مراحل ترخیص کاغذ از گمرک

برای ترخیص کاغذ از گمرک باید مدارک و اسناد موردنیاز ترخیص را جمع‌آوری کنید. فاکتور فروش، بارنامه، اظهارنامه، گواهی‌های موردنیاز و پکینگ لیست برخی از مهم‌ترین مدارک برای ترخیص کالا از گمرک هستند. ثبت اظهارنامه گمرکی در سامانه epl و ارائه اسناد و مدارک دومین مرحله از مراحل ترخیص کالا هستند. دقت کنید که حقوق و عوارض گمرکی بر اساس اظهارنامه تعیین می‌شوند مهم است که در ثبت اظهارنامه دقت داشته باشید. پس از ثبت اظهارنامه نوبت به بازرسی و ارزیابی کالا می‌رسد. در این مرحله مسیر گمرکی برای ارزیابی کالا تعیین می‌شود. پرداخت حقوق و عوارض متعلقه یکی از اقداماتی است که برای ترخیص کالا از گمرک باید به صورت کامل انجام دهید.

پس از انجام این مراحل باید برای دریافت مجوز بارگیری از درب خروج اقدام کنید و هزینه انبارداری را هم به صورت کامل پرداخت کنید پس از این مرحله باید برای بارگیری کالا اقدام کنید و تشریفات گمرکی درب خروج را انجام دهید و بارهای خود را از گمرک خارج کنید. که زمان ترخیص کاغذ از گمرک به عوامل مختلفی مانند حجم کاغذ، پیچیدگی مراحل ترخیص و سرعت عمل در انجام مراحل بستگی دارد، ترخیص کاغذ از گمرک می‌تواند بین چند روز تا چند هفته طول بکشد.

 

چالش‌های واردات و ترخیص کاغذ از چین

واردات و ترخیص کاغذ از چین می‌تواند با چالش‌های مختلفی همراه باشد. برخی از این چالش‌ها عبارت‌اند از:

فرایند واردات و ترخیص کاغذ از چین شامل مراحل مختلفی دارد و می‌تواند پیچیده و زمان بر باشد.

آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به واردات کاغذ به ایران ضروری است.

هزینه‌های حمل‌ونقل، بیمه، عوارض و گمرکی می‌تواند بالا باشد.

هزینه‌های ترخیص‌کار نیز به این هزینه‌ها اضافه می‌شود.

اگر تامین کننده نامعتبر را انتخاب کردید، ریسک کلاهبرداری برای شما وجود دارد.

کیفیت کاغذ ارسالی ممکن است با نمونه اولیه مطابقت نداشته باشد.

ممکن است در زمان حمل‌ونقل کاغذ از چین به ایران مشکلاتی مانند گم‌شدن یا آسیب‌دیدن کالا به وجود بیایند.

نوسانات نرخ ارز می‌تواند بر قیمت کاغذ و هزینه‌های واردات و ترخیص آن تأثیر گذارباشند.

واردات برخی از انواع کاغذ به ایران ممنوع است.

 

مقابله با چالش‌های واردات و ترخیص کاغذ از چین

انتخاب تأمین‌کننده معتبر: قبل از خرید کاغذ، از سابقه و اعتبار تأمین‌کننده را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که اعتبار لازم را دارد. نمونه اولیه کاغذ را قبل از سفارش نهایی درخواست کنید.

استفاده از ترخیص‌کار: برای ترخیص کاغذ از چین می‌توانید از خدمات ترخیص‌کار استفاده کنید. ترخیص‌کار به شما در انجام مراحل ترخیص و رهاشدن از پیچیدگی‌های آن کمک می‌کند.

آشنایی با قوانین و مقررات: پیش از شروع فرایند واردات، قوانین و مقررات مربوط به واردات کاغذ به ایران را مطالعه کنید.

بیمه‌کردن کالا: برای جلوگیری از ضررهای احتمالی در حین حمل‌ونقل کالا‌ها را به صورت کامل  بیمه کنید.

استفاده از روش‌های حمل‌ونقل مطمئن: برای حمل کاغذ از چین، از روش‌های حمل‌ونقل مطمئن و معتبر استفاده کنید.

دنبال‌کردن اخبار و نوسانات نرخ ارز: برای پیش‌بینی هزینه‌های واردات و ترخیص، اخبار و نوسانات نرخ ارز را دنبال کنید.

 

واردات کاغذ از چین و روش حمل و نقل کاغذ‌ها

انتخاب روش حمل و نقل بین المللی و یک شرکت معتبر و مطمئن یکی از دیگر موضوعات مهمی است که در فرایند واردات کاغذ از چین باید به آن توجه کنید. برای واردات کاغذ از چین می‌توانید از یکی از روش‌های حمل‌ونقل دریایی یا هوایی استفاده کنید. انتخاب روش حمل‌ونقل به مواردی متفاوتی مانند حجم کاغذ، زمان و هزینه وابسته است و کلیت ندارد.

حمل‌ونقل دریایی ارزان‌ترین روش برای حمل بار از چین به ایران به صورت کلی است و مناسب برای ارسال بارهای حجیم و سنگین است، زمان ارسال بار در این روش حمل  و نقل کالاطولانی است و نیاز به انبارداری در بنادر دارد.

حمل‌ونقل هوایی سریع‌ترین روش حمل‌ونقل است و برای ارسال بارهای کم‌حجم مثلاً نمونه کالا و سمپل مناسب است. این روش حمل گران‌ترین روش حمل‌ونقل بین‌المللی است و محدودیت‌هایی در ارسال بار از نظر حجم و وزن دارد.

اگر هزینه ارسال برای شما  مهم است و می‌خواهید با کمترین هزینه ارسال بار داشته باشید حمل‌ونقل دریایی برای شما بهتر است.

اگر به‌سرعت نیاز دارید و می‌خواهید در کمترین زمان بار شما را به ایران برسد، حمل‌ونقل هوایی برای شما انتخاب مناسب تری است.

اگر زمان برای شما مهم نیست، حمل‌ونقل دریایی را انتخاب کنید.

اگر حجم بار شما بالاست حمل‌ونقل دریایی و اگر حجم بارتان کم است حمل‌ونقل هوایی انتخاب بهتری است.

اگر حجم بارشما کم است و قصد حمل خرده بار دارید حمل‌ونقل هوایی را انتخاب کنید.

نکات مهم در واردات و ترخیص کاغذ از چین

قبل از خرید کاغذ، از سابقه و اعتبار تأمین‌کننده را بررسی کنید.

پیش از سفارش نهایی نمونه اولیه کاغذ را درخواست کنید.

از چند تأمین‌کننده مختلف استعلام قیمت بگیرید.

پیش از شروع فرایند واردات، قوانین و مقررات مربوط به واردات کاغذ به ایران را بررسی کنید.

از تعرفه‌های گمرکی و عوارض و مالیات‌های مربوطه اطلاع پیدا کنید.

پیش از ورود کالا به گمرک برای دریافت مجوزهای واردات اقدام کنید.

با درنظرگرفتن حجم کاغذ، زمان و هزینه بهترین روش حمل‌ونقل را انتخاب کنید.

ترخیص کاغذ از چین می‌تواند پیچیده و زمان است بر همین اساس می‌توانید برای ترخیص کاغذ از چین، می‌توانید از خدمات ترخیص‌کار استفاده کنید، مراحل ترخیص کاغذ را به طور مداوم پیگیری کنید و حقوق و عوارض گمرکی مربوط به واردات کاغذ را کامل پرداخت کنید.

تعرفه گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده واردات کاغذ کپی (A4 – A3)

کاغذ یا مقوا، اشیا ساخته شده از کاغذ یا مقوا در قسمت دهم کتاب مقررات صادرات و واردات قرار دارند و در این بخش دسته بندی می‌شوند. شماره تعرفه گمرکی کاغذ و مقوای دست ساز، دارای حقوق ورودی 5% است و 9% هم مالیات به ارزش افزوده به آن تعلق می‌گیرد. کاغذ و مقوا برای چاپ و نوشتن در صورتی که قشر نزده و اندوده نشده باشند در ردیف 4802 طبقه بندی می‌شوند. این ردیف دارای ردیف‌های فرعی بسیاری است که بر اساس گراماژ کاغذ و اندازه آن تعیین می‌شوند. کاغذ A4 دارای 15% حقوق گمرکی و سود بازرگانی و فاقد مالیات ارزش افزوده است. کاغذA3 دارای 4% حقوق گمرکی و فاقد مالیات ارزش افزوده است.

واردات کاغذ a4

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کاغذ آ چهارترخیص کاغذ A4 48025600 تعرفه گمرکی 4802 اما  ردیف آن با توجه به نوع آنالیز ممکن است فرق کند و دارای حقوق ورودی 15% بوده و برای اطلاع از نرخ حقوق ورودی جدید به صفحه 887 کتاب مقررات واردات و صادرات مراجعه کنید. کاغذ آ چهار ترخیص کاغذ A4از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و جزو کالاهای گروه ده می‌باشد که سود بازرگانی آن دوبرابر است.

 

توصیه‌هایی برای واردات کاغذ

در حال حاضر واردات کاغذ از کشورهای زیادی انجام می‌شود که در میان آن‌ها می‌توانیم به اندونزی، چین، آلمان، برزیل و تایلند اشاره کنیم؛ اما در بین همه این کشور‌ها اندونزی کاغذهای بهتری دارد.

برای کاهش هزینه کاغذ A4، می‌توانید آن را به صورت رولی وارد و با دستگاه‌های لیزری برش دهید که در این صورت هزینه هابه صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

زمان مورد نیاز برای واردات و ترخیص کاغذ آ چهار

از خرید تا ترخیص کاغذ a4 (آ چهار)، ترخیص کاغذ A4 حدود 40 روز طول می‌کشد

 

شرایط و هزینه‌های احتمالی واردات کالا از چین به ایران

برای واردات کالا از چین به ایران، باید شرایط بازار کشور و نیاز اقتصادی مردم را در نظر بگیرید. برخی از کالاها جنبه مصرفی دارند و برخی دیگر جنبه تخصصی داشته و برای ساخت و تولید کالاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتقال و واردات کالا از چین به ایران هزینه‌هایی دارد که باید توسط خریدار پرداخت شوند هزینه‌هایی مانند هزینه کارشناسی کالا، هزینه گمرک، هزینه‌های انبارداری، هزینه حمل و نقل کالاها، هزینه ثبت سفارش و تخصیص ارز و بیمه‌نامه از هزینه‌های ضروری برای واردات کالاهای مختلف از چین به ایران هستند، البته باید دقت کنید که در برخی از موارد برخی از این هزینه‌ها شامل تخفیف‌ها و معافیت‌هایی هم می‌شوند که لازمه آن دانش و استفاده از روش صحیح و راه درست واردات از چین به ایران است.

برای کاهش این هزینه‌ها باید از راه‌ها و روش‌های مختلفی استفاده کنید، برای نمونهباید بدانید کالای مورد نظر شما در چه زمانی با مالیات کمتری وارد می‌شود؛ بهتر است ابتدا با قوانین مالیاتی ایران و مشخصات مالیاتی کالایی که وارد می‌کنید، آشنا شوید. کارگزار مالیاتی مورد اعتمادی را برای انجام امور مالیاتی انتخاب کنید. هزینه واردات کالا از چین به ایران بسیار متغیر است و نمی‌شود مقدار سرمایه مورد نیاز برای شروع کار را با یک عدد و میزان ثابت تخمین زد.

 

روش‌های حمل کالا از چین به ایران

روش‌های حمل کالای وارداتی از چین به ایران  مختلف هستند اما به صورت کلی  می‌توانیم سه روش برای این کار در نظر بگیریم که عبارتند از؛ راه دریایی، روش حمل هوایی و حمل زمینی.

حمل کالاها به روش دریایی به دلیل آسان بودن در استفاده و هزینه کمتر بیشتر مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد و کاربرد بیشتری دارد. از بنادر و مناطق مختلفی که در این زمینه فعال هستند می‌توان به بندر امام خمینی، منطقه آزاد تجاری چابهار، گمرک منطقه ویژه شهید رجایی و منطقه ویژه بوشهر اشاره کنیم. اینکه از کدام بندر برای واردات کالا مناسب تر است، بستگی به نوع کالای وارداتی از چین دارد. حتی انتخاب روش انتقال به نوع کالا بستگی دارد؛ به عنوان نمونه مواد غذایی باید از سریع‌ترین راه ممکن و در کوتاه‌ترین زمان انتقال پیدا کنند.

 

مراحل واردات کالا از چین به ایران

شناسایی و تحقیقات از بازارهای داخلی: برای اینکه در این مرحله موفق باشید و تجارت پر سودی داشته باشید، بهتر است محصول و کالایی را برای واردات انتخاب کنید که با نیازهای بازار و میزان تقاضای جامعه منطبق هستند شما باید نیاز جامعه را بشناسید تا بتوانید همان کالا را وارد کشور کرده و تجارت کنید.

پیدا کردن  تولید کننده و یا شرکت معتبر در چین: پس از این که نیاز بازار و جامعه خود را پیدا کردید نوبت آن است که تولید کننده مناسب را پیدا کنید. در چین کارخانه‌های مختلفی وجود دارند که کیفیت تولید هر کدام با بقیه متفاوت هستند. بسته به اینکه شما چه کالایی را با چه سطحی از کیفیت می‌خواهید، باید به تحقیقات زیادی در این زمینه بپردازید. اگر در این حوزه تازه‌کار هستید توصیه می‌کنیم از افراد ماهر و کاربلد راهنمایی بگیرید. بهترین روش برای پیدا کردن تولید کننده‌های با کیفیت و مناسب، بازارهای عمده فروشی چین، نمایشگاه‌های سالانه و یا شهرک‌های صنعتی این کشور است.

تنظیم قرارداد و یا ارسال پروفرما: وقتی تولید کننده مورد نظر خود را پیدا کردید باید با آن وارد معامله شوید. در این مرحله باید قراردادی را با شرکت مورد نظر خود امضا کرده و فاکتور محصولاتی که سفارش می‌دهید را دریافت کنید. در این زمان باید مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت به شرکت مورد نظر پرداخت کنید. این مبلغ می‌تواند توافقی باشد و به‌صورت دلار و یا یوان به شرکت سازنده پرداخت شود.

پیش‌فاکتور برای هر دو طرف مهم است و باید مواردی مانند مشخصات کامل خریدار و فروشنده، مشخصات کامل کالای مورد نظر را شامل می‌شود، هزینه بسته بندی و ارسال، مبدأ و مقصد نهایی، روش انتقال و حمل کالا، نحوه دقیق پرداخت هزینه‌ها، مبلغ دقیق پرفورما و کشور سازنده کالا باید به طور کامل و دقیق در پروفرما ذکر شوند و پروفرما به امضا و تأیید هر دو طرف قرارداد برسد.

بررسی محصول قبل از بارگیری: با توجه به چیزی که در پیش‌فاکتور نوشته شده است و قراردادی که مابین دو طرف بسته شده است، باید قبل از بارگیری همه این موارد چک و دوباره بررسی شوند. در این مرحله بعد از اتمام بارگیری تمامی اسناد از فروشنده به خریدار تحویل داده می‌شود.

ارسال حواله ارزی: شما باید در این مرحله  حساب خود را با شرکت تولید کننده طبق قرارداد تسویه کنید. برای این کار می‌توانید حواله ارزی را توسط صرافی‌ها به دست فروشنده یا تولید کننده کالا برسانید.

ارسال کالا از چین: براساس توافق دو طرف مسئولیت ارسال کالای مورد نظر می‌تواند با خریدار یا فروشنده باشد در این مرحله بارنامه به‌طرف مقابل فرستاده می‌شود، از این زمان به بعد کالا آماده ارسال به مقصد نهایی است.

دریافت مجوزها برای واردات کالا از چین: داشتن مجوزهای مختلف برای واردات کالا از چین بسیار مهم است. هر کدام از مجوزها را باید از سازمان و اداره مرتبط تهیه کنید. مانند مجوز سازمان غذا و دارو برای واردات مواد غذایی، مجوز بهداشت برای کالاهای بهداشتی و دارو و.

ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک: زمانی که همه این مراحل را انجام دادید و سفارش خود را ثبت کردید و اسناد اصلی را از فروشنده در چین تحویل گرفتید، نوبت آن است که برای ترخیص کالااز گمرک اقدام  کنید. البته در این مرحله هزینه‌هایی مانند حقوق و عوارض گمرک وجود دارد که باید پرداخت شوند.

 

قوانین واردات کالا از چین به ایران

کشور چین به دلیل تولیدات گسترده‌ در زمینه‌های با کشورهای مختلفی در ارتباط است بر همین اساس باید قوانین و مقررات ثابتی برای خروج این کالاها از کشور داشته باشد. تمامی کشورهایی که با چین در ارتباط اقتصادی و تجاری هستند، باید این قوانین را شناخته و در انجام آنها متعهد باشند.

یکی از قوانین مهم این کشور قانون کپی رایت است. قانون دیگر این است که فقط کالاهای اصل و اورجینال قابلیت خروج از این کشور را دارند. این کالاها باید حتماً از نمایندگی‌های معتبر و شرکت‌های سازنده آن خریداری شوند. اظهارنامه‌های خروجی که در گمرک ارائه می‌شوند، باید با مشخصات و تعداد کالای موجود مطابقت داشته باشد. هر گونه تغییر هر چند کوچک می‌تواند سبب توقف کالا در گمرک شود.

کالاهایی که دارای باتری هستند، حتماً باید از راه دریایی حمل شوند برای اینکه واردات کالا از چین به‌درستی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود، باید مجوزهای لازم مانند مجوز استاندارد، بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو و مجوزهای ضروری دیگر را دریافت کنید تا مانعی بر سر راه واردات کالا وجود نداشته باشد.

بهتر است در ابتدای کار با افرادی که سال‌ها تجربه دارند و فعالیت کرده‌اند مشورت کنید. می‌توانید از سفارت ایران در پکن سفارت چین در تهران، سرکنسولگری ایران در شانگهای، رایزن بازرگانی ایران در پکن، شرکت‌های مشاوره واردات و صادرات، سرکنسولگری ایران در گوانجو راهنمایی بگیرید.

در این مراکز افرادی هستند که به شما در انجام معاملات اقتصادی کمک می‌کنند، شرکت‌های معتبر زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *