بندر چینگدائو چین | حمل کالا از چینگدائو

بندر چینگدائو چین

بندر چینگدائو یک بندر دریایی در دریای زرد در مجاورت چینگدائو (Tsingtao)، استان شاندونگ، جمهوری خلق چین است. این بندر یکی از ده بندر شلوغ جهان است، این بندر توانسته رتبه هفتمین بندر در سال 2019 با در نظر گرفتن حجم کل بار بدست آورد.  بندر چینگدائو از چهار منطقه تشکیل شده است که به دلیل وسعت خود اغلب به آنها بنادر گفته می‌شود: منطقه بندر داگانگ، منطقه بندر کیانوان، منطقه بندر نفتی هوانگدونگ (برای نفتکش‌ها ) و منطقه بندر دونجیاکو. دومین بندر  در 40 کیلومتری جنوب شهر چینگدائو قرار دارد. از جمله ترمینال کانتینری Qingdao Qianwan و پایانه بین المللی کانتینری Qingdao Cosport که در مناطق مختلف قرار دارند، چینگدائو یک ترمینال بزرگ برای حمل سنگ آهن نیز دارد. بندر چینگدائو چین در حال حاضر نیز به عنوان یکی از بنادر مهم و فعال در کشور چین شناخته می‌شود و فعالیت‌های بسیار زیادی در حوزه حمل دریایی کالا از چین به سایر کشور‌های آسیایی و اروپایی و برعکس دارد. بندر چینگدائو چین در حال حاضر برای تارجان و بازرگانان به دلیل موقیعیت و کیفیت ارائه خدمات اهمیت زیادی دارد.

تاریخچه بندر چینگدائو چین

در سال 2011، بندر چینگدائو به همراه سه بندر دیگر چین در استان شاندونگ شرق چین، یک اتحاد استراتژیک با بزرگترین بندر جمهوری کره (ROK) امضا کردند. این اتحاد شامل بندر چینگدائو شاندونگ، بندر یانتای، بندر ریژائو، بندر ویهای و بندر بوسان ROK بود هدف این قرارداد ایجاد یک مرکز حمل و نقل و لجستیک در شمال شرق آسیا بود. در ماه مه 2014، شرکت بین المللی بندر چینگدائو اعلام کرد که به دنبال جذب 377 میلیون دلار آمریکا در عرضه اولیه عمومی هنگ کنگ است. در آگوست 2014، فاش شد که این شرکت در دو دعوی حقوقی با شرکت انبارداری جهانی Pacorini Logistics درگیر بوده و در مجموع 58. 4 میلیون دلار خسارت را مدعی شده است. این به دنبال شکایتی بود که شرکت قبلاً از منابع CITIC مشمول آن شده بود.

اعتقاد بر این است که انسان‌ها منطقه بندر چینگدائو را برای بیش از 6000 سال اشغال کرده‌اند و استفاده از این بندر از گذشته بین مردم رواج داشته است.  قبل از قرن هفدهم، بندر چینگدائو چیزی بیش از یک دهکده ماهیگیری نبود، اما استحکاماتی در دوران سلسله چینگ در سال 1891 در این بندر ساخته شد. نیروی دریایی آلمان در سال 1898 کنترل بندر را به دست گرفت و آن را به یک بندر مهم تبدیل کرد و در شرق دور، در آسیا مستقر شد. بندر چینگدائو در سال 1922 به حکومت چین بازگشت و امروزه یک مرکز تولیدی در چین است.

این بندر بخشی از جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یکم است که از سواحل چین تا سنگاپور، به سمت نوک جنوبی هند تا مومباسا امتداد دارد. از بندر چینگدائو چین بار‌ها از طریق دریای سرخ از طریق کانال سوئز و به مدیترانه منتقل می‌شوند. سپس  از آنجا به منطقه آدریاتیک علیا تا مرکز ایتالیایی شمالی تریست با اتصال به اروپای مرکزی و دریای شمال منتقل می‌شوند. که راهی قدیمی و طولانی برای انتقال بار‌ها است. اولین مونوریل معلق جهان که قادر به حمل کانتینرهای 20′ و 40′ تن با بار کامل است، از سال 2020 در بندر چینگدائو در دست ساخت است که فاز اول آن در سال 2021 به بهره برداری رسیده است و سبب ایجاد یک منطقه بازرگانی مهم در این منطقه چین برای حمل بارهای مختلف شده است.

چین، قطب مرکزی کشتیرانی در جهان، دارای برخی بنادر چشمگیر است.

بندر چینگدائو چین بین منطقه بندر بوهای ریم و منطقه بندر دلتای رودخانه یانگ تسه در چین واقع شده است و موقعیت مرکزی در میان بنادر شمال شرق آسیا را اشغال می‌کند. این بندر نقش مهمی در حمل و نقل به غرب اقیانوس آرام دارد و یکی از جامع ترین بنادر جهان است.

بندر چینگدائو یکی از ده بندر شلوغ جهان است و در سال 2019 جایگاه هفتم را بر اساس حجم کل بار به خود اختصاص داد. این به چهار منطقه بزرگ تقسیم شده است که در واقع آنقدر بزرگ است که اغلب به آنها پورت‌های مختلف می‌گویند. این مناطق عبارتند از  بندر Dagang، بندر Qianwan، بندر نفت Huangdong (برای نفتکش ها) و بندر جدید Dongjiakou.

بندر چینگدائو یک بندر طبیعی مهم در چین  است و در تمام طول سال میزبان کشتی‌های بازی با حجم بالا است. این بندر همچنین یک مرکز فرهنگی با چندین دانشگاه مهم و یک مرکز بزرگ علوم و فنون دریایی است. شهر چینگدائو بخشی از یک منطقه ویژه توسعه اقتصادی و فناوری است که از رشد شهر با صنایع ثانویه و ثالث حمایت می‌کند. خود این بندر مشاغل زیادی را برای مردم چین فراهم کرده است  و نقش بزرگی در حمایت از اقتصاد محلی ایفا می‌کند که سبب شده است تا  تجارت بین المللی در این منطقه شکوفا شود. و سرمایه گذاری خارجی در این بندر روز به روز افزایش پیدا کند.

 

توسعه بندر چینگدائو

در اواسط سال 2020، منطقه بندر Dongjiakou به طور رسمی افتتاح شد و گفته می‌شود که سالانه حدود 14. 2 میلیون دلار در هزینه‌های لجستیک برای شرکت‌های مستقر در آن و اطراف آن صرفه جویی می‌کند. این منطقه بندری چند منظوره خواهد بود اما عمدتاً برای واردات و صادرات محموله‌های فله‌ای از آن استفاده می‌شود.

اقتصاد بندر چینگدائو چین

به صورت کلی در هر کشور تولید و اقتصاد با هم رابطه‌ای مستقیم دارند، هر چه قدر تولید در یک کشور و منطقه بیشتر باشد اقتصاد این کشور نیز افزایش پیدا میکند و اقتصاد کشور شکوفا می‌شود. در ادامه مقاله بندر چینگدائو چین و اهمیت آن در رشد اقتصاد چین را بررسی خواهیم کرد، خصوصا در بخش‌های شیبی، لیچانگ و چنگ یانگ، که در حال حاضر مراکز اصلی تولید کالا در اقتصاد چین هستند.

بندر چینگدائو چین در سال‌های اخیر یک دوره رشد قوی را پشت سرگذاشته است و به یک منطقه تجاری با مرکزی جدید در شرق منطقه تجاری قدیمی آن ایجاد شده است. درست  خارج از مرکز شهر، یک منطقه صنعتی بزرگ وجود  دارد که شامل فرآوری شیمیایی، لاستیک و تولید سنگین در بندر چینگدائو چین می‌شود. علاوه بر این در بندر چینگدائو چین، یک منطقه با فناوری پیشرفته نیز ایجاد شده است و در حال حاضر  و تعداد زیادی از شرکت‌ها‌ی خدمات محلی و ملی به جای تولیدکنندگان، در بخش جنوبی بندر چینگدائو چین مستقر شده‌اند و خدمات مختلفی را به مردم بومی و محلی ارائه می‌دهند.

 

در  سال‌های اخیر، منطقه مهمی در شرق چین به‌عنوان استان شاندونگ، تغییرات اساسی داشته است و تبدیل به یک منطقه تجاری و اقتصادی شده است. پیش از این، این میزان توسعه در در Qingdao متمرکز شده بود و این شهر توسعه سریعی را تجربه کرده بود.

با رشد سالانه 18. 9 تولیدات و فروش در سال‌های  اخیر، تولید ناخالص داخلی بندر چینگدائو چین به 42. 3 میلیارد رسیده است که رتبه اول در استان شاندونگ و دهم را در بین 20 شهر برتر چین به خود اختصاص می‌دهد. تولید ناخالص داخلی سرانه نیز در همین  سال‌ها 52895در حدود  دلار آمریکا بوده است.

 

در بندر چینگدائو چین تولید ناخالص داخلی با سرعت متوسط ​​16 درصد در سال رشد کرده است این رشد به حدی بوده است که در حال حاضر این شهر از بین  120 شهر چین بر اساس مواردی مانند  فضای سرمایه‌گذاری و اثربخشی دولت یکی از شش شهر طلایی، توسط بانک جهانی شناخته می‌شود و جایگاه بسیار بالایی در بین شهر‌های چین دارد.

در سطح بین‌المللی، بندر چینگدائو چین بیشتر به دلیل داشتن  کارخانه آبجوسازی Tsingtao که توسط یک سرمایه‌گذاری مشترک آلمان و بریتانیا در سال 1903 تأسیس شد شناخته می‌شود. آبجو Tsingtao، معروف‌ترین آبجو صادراتی چین را تولید می‌کند. علاوه بر این مورد، بندر چینگدائو چین محل استقرار Haier، یک تولیدکننده بزرگ کالاهای سفید و Hisense، یک شرکت بزرگ الکترونیکی است.

در سال 1984 دولت چین منطقه‌ای از بندر چینگدائو چین را یه نام منطقه‌ی  ویژه توسعه اقتصادی و فناوری (SETDZ) نامید. در کنار این منطقه کل بندر چینگدائو چین، توسعه شگفت‌انگیز صنایع ثانویه و ثالثه را پشت سر گذاشته‌اند. در حال حاضر بندر چینگدائو چین  به دلیل  سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تجارت بین‌المللی، به‌عنوان یک بندر تجاری مهم در چین شناخته می‌شود و اهمیت زیادی برای اقتصاد چین دارد.

کره جنوبی و ژاپن سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در بندر چینگدائو چین انجام داده انو در حال حاضر تقریباً 80000 شهروند کره جنوبی در بندر چینگدائو چین ساکن هستند. از نظر صنایع  نبخش اولیه چینگدائو حدود (200 کیلومتر مربع) زمین قابل‌کشت دارد و تولید برق بادی در این شهر در بالاترین سطح در منطقه چین قرار دارد که اهمیت زیادی در رشد اقتصادی این کشور ایفا میکند.

 

بندر چینگدائو چین مناطق صنعتی بسیاری دارد که باعث رونق هر چه بیشتر این بندر می‌شوند. در ادامه مهم ترین مناطق صنعتی در این منطقه از چین را بررسی خواهیم کرد.

منطقه جدید ساحل غربی Qingdao

منطقه ویژه توسعه اقتصادی و فناوری Qingdao

منطقه آزاد تجاری Qingdao

منطقه صنعتی با فناوری پیشرفته Qingdao

منطقه صنعتی دانشگاه Qingdao

واردات محصول از بندر چینگدائو چین

همان‌طور که از ابتدای مقاله بررسی کردیم و شما متوجه شدید، بندر چینگدائو چین یکی از شهرهای پیشرو چین در تجارت بین‌المللی در چین است. در حال حاضر صادرات گسترده‌ای از بندر چینگدائو چین به سایر کشور‌های دنیا انجام می‌شود. شما نیز می‌توانید به‌عنوان تاجر و بازرگان با داشتن  آگاهی از شرایط و ضوابط واردات کالا از بندر چینگدائو چین برای خرید و واردات کالا از این شهر اقدام کنید.

توجه داشته باشید که برای انجام این فرایند شما باید با قوانین هر دو کشور مبدا و مقصد آشنایی کامل و کافی داشته باشید چرا که ممکن است کالایی در چین ممنوعیت صادراتی نداشته باشد اما در کشور ایران برای آن ممنوعیت‌های وارداتی در نظر گرفته شده باشد.

 

علاوه بر این مورد شما باید با نیازهای بازار کشور ایران  آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید با وارد کردن کالاهای مناسب با نیاز مردم، درصد فروش کالاهای وارداتی خود  را بالا ببرید و سود بیشتری کسب کنید. برای واردات کالا از چینگدائو باید این نکته را در نظر داشته باسید که شما پیش از بارگیری محموله، باید کالاهای خود را از جهت درستی و سلامت تست کنید. اگر بار شما به ایران برسد و مشکلی در آن ایجاد شود بازگردانی بار برای شما بسیار سخت خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین مراحل موجود در انتقال بار از بندر چینگدائو چین به ایران ترخیص کالای وارداتی از گمرک است. شما به عنوان بازرگان و تارج باید  پس از وارد کردن  بار تجاری خود به ایران، آن را با رعایت قوانین و ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز از گمرک ترخیص کنید. پس از ترخیص کالا نیز شما باید با هماهنگی با یکی از شرکت‌های لجستیک بار خود را به منطقه‌ی نهایی و انباری که در نظر دارید ارسال کنید.

 

صادرات کالا به چینگدائو چین

اغلب افراد تصور میکنند که به دلیل وجود تولیدی‌های مختلف و متعدد در بندر چینگدائو چین، این شهر دیگر به واردات کالا نیازی ندارد، اما باید به شما بگوییم که این باور کاملا اشتباه و غلط است. توجه داشته باشید که همه این کارگاه‌های تولیدی، برای اینکه به فعالیت‌های خود ادامه دهند  به مواد اولیه نیاز دارند که در صورت کمبود این مواد، تاجران و بازرگانان این شهر باید برای واردات این کالا‌ها اقدام کنند.

شما به عنوان تاجر و بازرگان می‌توانید با حضور در نمایشگاه‌های مختلف در کشور چین و نیز عضو شدن در اتاق بازرگانی چین و ایران از نیازهای بازار چینگدائو اطلاع کافی کسب کنید. پس از کسب آگاهی‌های لازم درباره تقاضای بازاردر بندر چینگدائو چین، شما باید از بین کالاهای مناسب برای صادرات به  شهر چینگدائو چین، پرسودترین کالا را برای صادرات انتخاب کنید. برای یک انتخاب صحیح  شما می‌توانید از افراد باتجربه در این امر راهنمایی و کمک بگیرید تا برای صادرات کالا دچار مشکل نشوید و تجارت خوبی را تجربه کنید.

 

صادرات به چینگدائو چین

پس از اینکه کالا‌های  صادراتی خود را مشخص کردید، شما باید برای انجام  مراحل قانونی مورد نیاز و اخذ مجوزهای لازم با توجه به نوع کالا اقدام کنید. شما با اخذ این مجوزها و ارائه مدارک موردنیاز به گمرک، می‌توانید کالای خود را به برای حمل به  بندر چینگدائو چین بارگیری کنید.

 

فورواردر از چینگدائو چین

در مراحل مورد نیاز برای تجارت با بندر چینگدائو چین، یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین مراحل مربوط به انجام تشریفات حمل‌ونقلی است. این تشریفات برای کالاهای مختلف متفاوت هستند اما به صورت کلی عبارتند از: عقد قرارداد با یک شرکت حمل‌ونقل معتبر، دریافت بیمه کالا، اخذ مجوزهای حمل و نقل کالا، برنامه‌ریزی حمل و انتخاب مناسب‌ترین شیوه جابه‌جایی و انجام امور گمرکی.

انجام تمامی این مراحل به دقت و تخصص بالایی نیاز دارد، متاسفانه این مراحل وقت زیادی را از تاجران می‌گیرد، به همین دلیل اغلب تاجران برای برنامه‌ریزی حمل کالاهای تجاری خود با شخصی به نام فورواردر قرارداد امضا میکنند. فورواردرها به کلیه‌ی قوانین بین‌المللی حمل‌ونقل محموله آگاه هستند و می‌توانند موارد مربوط به جابه‌جایی کالا‌های شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت بالا انجام دهند.

 

خرید از چینگدائو چین

یکی از مراحل مهم  واردات کالا از چین مربوط  به خرید کالا است. تاجران باید برای خرید کالا از  بندر چینگدائو چین و سپس واردات کالا به ایران، با مراکز خرید این منطقه  آشنا باشند  و بتوانند یک فروشنده مورد اعتماد را براساس  روش‌های اعتبار سنجی پیدا کنند و کالاهای مد نظر خود را از آن بخرند. توجه داشته باشید که اگر در خرید کالا دقت کافی نداشته باشید ممکن است با خرید یک کالای نامرغوب و بی کیفیت، تجارت خود را در معرض تهدید و کاهش سود قرار دهید و شهرت و اعتبار خود در بازار داخلی را از دست دهید.

 

خرید عمده از چینگدائو چین

برای خرید عمده کالا از بندر چینگدائو چین شما باید با مراکز عمده‌فروشی این شهر آشنایی کاملی داشته باشید. توجه کنید که در مراکز عمده‌فروشی شما با طیف گسترده‌ای از کالاها در رنگ‌ها، شکل‌ها و قیمت‌های متنوع رو به رو خواهید شد که ممکن است شما را گیج کنند اما باید توجه داشته باشید که نباید به هر قیمت کمی در بازار چین اعتماد کنید و آن  کالا را خریداری کنید، چرا که م در این‌ بازارها امکان تقلبی بودن کالا‌ها بسیار بالا است؛ بنابراین سعی کنید از برندهایی معروف چینی خرید عمده کالاهای خود را انجام دهید.

 

کارگو کالا از چینگدائو چین

کارگو همان روشی است که شما به کمک آن محموله تجاری خود را از مبدأ به مقصد ارسال می‌کنید. در برخی  از مناطق مثل بندر چینگدائو چین  به دلیل وجود بنادر بین‌المللی، کارگو دریایی بسیار رایج است. در حال حاضر در غرب اقیانوس آرام یکی از بندرها مهم برای تجارت بین‌المللی بندر چینگدائو چین  است که  می‌توان  از آن برای ارسال بار به کشور‌های اروپایی نیز استفاده کرد. این بندر مهم تجاری، چهار محوطه مختلف دارد که هرکدام از آن‌ها برای ارسال کالاهایی خاص مناسب هستند. در ادامه محوطه هر بندر را برای اینکه تجارت راحتی داشته باشید بررسی خواهیم کرد.

 

محوطه‌ی بندر چینگدائو چین

این بخش برای حمل اکسید آلومینیوم، زغال‌سنگ، دانه، کود، فولاد و برخی کالاهای عمومی تأسیس شده است.

محوطه‌ی بندر Qianwan

معمولا  از این بخش برای بارگیری سنگ معدن فلزی، ظروف، خمیر، زغال‌سنگ استفاده می‌شود.

بندر نفت Huangdao

تاسیس این بخش در بندر چینگدائو چین برای جابه‌جایی محموله‌های فله مایع است.

بندر Dongjiakou

از این بخش نیز معمولا برای حمل‌ونقل مواد خام استفاده می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله بندر چینگدائو چین و اهمیت این بندر در صنعت دریایی و حمل و نقل کالا از چین را بررسی کردیم. اگر قصد تجارت دریایی کالا با کشور چین را دارید این بندر می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *