واردات سنسور اکسیژن از چین

واردات سنسور اکسیژن از چین

واردات سنسور اکسیژن خودرو سایر لوازم‌یدکی خودرو باید تحت شرایط استاندارد و بهینه انجام شود. سنسور اکسیژن از لوازم اصلی سیستم سوخت و احتراق خودرو است که برای کنترل نسبت سوخت به هوا در موتور خودرو از آن استفاده می‌شود. با توجه به نیاز بالای صنعت خودروسازی در ایران به سنسورهای اکسیژن و فناوری پیشرفته‌ای که این سنسورها دارند، واردات انواع سنسور اکسیژن خودرو به ایران بین تاجران ایرانی رواج بالایی دارد و واردات سنسور اکسیژن خودرو به ایران اهمیت زیادی برای صنعت خودروسازی داخلی دارد. در این مقاله قصد داریم تا فرایند واردات سنسور اکسیژن خودرو به کشور ایران و چالش‌ها و فرصت‌های واردات این کالا به ایران برای تاجران داخلی را بررسی کنیم.

 

سنسور اکسیژن خودرو چیست؟

سیستم اکسیژن خودرو با به‌کارگیری سنسور اکسیژن نسبت سوخت و هوا را کنترل می‌کند و برای بهینه‌سازی عملکرد موتور و کاهش آلاینده‌‌ها مانند اکسید‌های نیتروژن (NOx) و ذرات معلق در خروجی خودرو مؤثر است. با توجه به رشد سریع صنعت خودروسازی در ایران و تقاضای بالا برای تولید خودرو واردات سنسور اکسیژن از خارج از کشور برای تأمین نیاز صنعت خودروسازی به این قطعات اساسی ضروری است.

 

تأثیرات واردات سنسور اکسیژن خودرو به ایران

واردات سنسور اکسیژن خودرو به ایران تأثیر زیادی در صنعت خودروسازی داخلی و اقتصاد کشور دارد، واردات سنسور اکسیژن خودرو سبب تأمین نیاز صنعت خودروسازی به سنسورهای اکسیژن باکیفیت بالا می‌شود و کمک می‌کند تا موتور‌های خودروها بهتر عمل کنند و آلاینده‌‌ها را به کمترین مقدار برسانند. این کار بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی در شهرها را به دنبال دارد.

علاوه بر این موارد، واردات سنسور اکسیژن خودرو به ایران از لحاظ فناوری هم تأثیرات مثبتی در خودرو‌ها دارد. با واردات سنسور‌های پیشرفته‌تر صنعت خودروسازی در ایران با فناوری‌‌های جدیدتر و نوآورانه‌تر به‌روز می‌شود و این بهبود و تحولات فنی را به همراه دارد، واردات سنسور اکسیژن می‌تواند به توسعه صنعت قطعات خودرو هم کمک کند چون با تأمین نیاز به سنسور‌های اکسیژن شرکت‌‌های تولیدکننده وسایل خودرو در ایران نیز به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از این تحولات بهره‌برداری می‌کنند.

 

چالش‌های واردات سنسور اکسیژن

واردات سنسور اکسیژن خودرو به ایران چالش‌‌های خاص خودش را دارد. یکی از چالش‌‌های مهم واردات این قطعات، وابستگی به خارج از کشور است. اگر که تحریم‌ها یا مشکلات دیگر در روابط بین‌المللی ایجاد شوند، تأمین سنسورهای اکسیژن به مشکل خواهد خورد و صنعت خودروسازی در معرض خطر قرار می‌گیرد بنابراین، توجه به توسعه و تقویت صنعت داخلی تولید سنسورهای اکسیژن اهمیت بالایی دارد. با توجه به این‌که انواع سنسورها در کشور ما در دسته کالاهای وارداتی قرار دارند در هر شرایطی باید واردات آن‌ها را در نظر داشت و نمی‌توان واردات آن‌ها را نادیده گرفت چراکه در داخل به آن‌ها نیاز داریم.

 

مراحل واردات سنسور اکسیژن

واردات حسگر یا همان سنسور اکسیژن خودرو به ایران غالباً از مبدأ کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره، آلمان، ترکیه، ایتالیا، فرانسه انجام می‌شود و هرساله تعداد زیادی ارز به این منظور از کشور خارج می‌شوند.

انتخاب نوع سنسور اکسیژن وارداتی

در گام اول باید با تحقیق در بازار و تشخیص نیاز داخلی، نوع سنسور اکسیژن وارداتی خود را مشخص کنید. سپس اگر پروسه واردات را خودتان انجام نمی‌د‌هید درخواست واردات آن را به یک شرکت تجاری معتبر مانند شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل ارائه کنید.

تعیین کد فنی کالا

در گام بعدی باید کد فنی کالا را مشخص کنید هرکدام از قطعات خودرو ازجمله سنسورها، یک کد فنی مخصوص به خوددارند. اطلاع از کد فنی کالا برای واردات سنسور اکسیژن و به‌ویژه در مرحله ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک ضروری است. اگر شما کد فنی یا اصطلاحاً OEM NO سنسور موردنظر خود را نمی‌دانید، می‌توانید از کارشناسان گروه شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل کمک بگیرید.

پیدا کردن و شناسایی کارخانه تولیدکننده معتبر سنسور اکسیژن

ممکن است شما هم تمایل به خرید مستقیم سنسور اکسیژن از کارخانه و یا تأمین‌کننده از چین برای واردات به ایران را داشته باشید، ولی نگران صلاحیت و اعتبار کارخانه یا تأمین‌کننده باشید. در این زمینه می‌توانید با کمک نمایندگان شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل در چین برای اعتبارسنجی تأمین‌کنندگان استفاده کنید. به این طریق می‌توانید از کیفیت کالای خریداری‌شده مطمئن باشید.

خرید سنسور و انجام پرداخت ها

پس از خرید سنسور اکسیژن خودرو، باید هزینه لازم را به‌حساب فروشنده بپردازید و پروفرمای کالا را از فروشنده دریافت کنید. پروفرما از مدارک لازم برای ارائه به گمرک در زمان ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک است. انجام حواله و انتقال پول در واردات سنسور اکسیژن را به شرکت‌های معتبری مانند شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل بسپارید. ما انجام حواله‌های ارزی برای واردات این کالا را به‌صورت مستقیم به تأمین‌کننده انجام می‌دهیم؛ طوری که پول همان روز به‌حساب کارخانه یا تأمین‌کننده منتقل می‌شود.

ارسال و حمل کالا به ایران

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل با دارا بودن انبارهای مجهز و کادری آموزش‌دیده در شهرهای ایوو، گوانگجو، شنژن و شانگهای چین، سنسور اکسیژن خریداری‌شده شما را نگهداری و حمل‎ونقل آن‌ها را در سریع‌ترین زمان به مقصد دبی یا ایران انجام می‌دهد. با توجه به وضعیت گمرک‌های ایران و تغییر مداوم بخش‌نامه‌های واردات سنسور اکسیژن و سایر قطعات خودرو، جهت اطمینان از مجوز ثبت سفارش کالای خود با کارشناسان ما در شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل تماس بگیرید تا مراحل ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک را برای شما انجام دهیم.

 

سنسور اکسیژن خودرو چیست؟

یکی از قطعات مهم خودروها خصوصاً در خودروهای کاربراتوری و انژکتوری، حسگر یا سنسور اکسیژن نام دارد. سنسورها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هدف کلی آن‌ها این است که راننده را از وضعیت بخش‌های مختلف خودرو آگاه کنند تا کنترل خودرو بهتر شود. سنسورها در ابتدای مسیر اگزوز اتومبیل قرار دارند. با توجه به روند رو به رشد صنعت خودروسازی در ایران و تقاضای بالا برای قطعات خودروها، واردات سنسور اکسیژن از خارج از کشور نیز جهت تأمین نیاز صنعت خودروسازی ضروری است. شما هم اگر در این زمینه فعالیت دارید، می‌توانید پروسه واردات و انجام مراحل ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک را به شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل بسپارید.

به کمک سنسور راننده از مشکلاتی که در بخش‌های مختلف خودرو ایجادشده مطلع می‌شود. به‌این‌ترتیب که سنسور اکسیژن نسبت سوخت و هوا را در خودرو کنترل می‌کند و سبب بهینه‌سازی عملکرد موتور خودرو می‌شود، سنسور اکسیژن در کاهش آلاینده‌هایی مانند اکسیدهای نیتروژن (NOx) و ذرات معلق در خروجی خودرو می‌تواند مؤثر است.

 

سنسور اکسیژن چه وظایفی دارد؟

عملکرد سنسورهای اکسیژن در خودروهای مدرن و امروزی مهم و حیاتی است. با توجه به این‌که تولید این قطعه در داخل کشور برای تأمین نیاز داخلی کافی نیست، واردات سنسور اکسیژن از کشورهای خارجی در برنامه کار واردکنندگان قطعات خودرو قرار دارد. شما هم می‌توانید با ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک و تزریق به بازار داخلی، به سود خوبی دست پیدا کنید.

هر سنسور در خودرو وظایف مشخصی دارد و مسئول اندازه‌گیری پارامترهای مشخصی است. وظیفه اصلی این قطعه محاسبه میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور خودرو است. سنسور اکسیژن، اطلاعات جمع‌آوری‌شده خود را به قسمت مرکزی (کامپیوتر) یا همان ECU خودرو ارسال می‌کند. این بخش با کمک داده‌های دریافتی، مقدار سوخت تزریقی به درون سیلندر را تنظیم می‌کند. به‌این‌ترتیب که اگر ECU تشخیص داد اکسیژن موجود در اگزوز کم است، به این معنی که سوخت تزریقی زیاد است و ECU به کاهش سوخت تزریقی می‌پردازد. از طرف دیگر، اگر مقدار اکسیژن اگزوز بیش‌ازحد مجاز باشد، به معنای کمبود سوخت درون سیلندرهاست و ECU به افزایش مقدار سوخت می‌پردازد.

 

واردات سنسور اکسیژن به کشور در دو نوع تک سیم و چهارسیم انجام می‌شود. مدل تک سیم و فاقد گرم‌کن، در خودروهای قدیمی و مدل چهارسیم با فنّاوری پیشرفته‌تر، در خودروهای مدرن و امروزی کاربرد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تجارت و ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک، با کارشناسان شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل در ارتباط باشید. اهمیت و کاربرد سنسور اکسیژن به حدی زیاد است که در سال‌های اخیر برخی خودروسازان دو سنسور اکسیژن در خودروهای خود تعبیه می‌کنند به همین دلیل سنسور اکسیژن در تمام کشور‌ها مصرف بالایی دارد. پس با توجه به مطالب فوق، وظایف سنسور اکسیژن را می‌توانیم به شرح زیر خلاصه کنیم:

کمک به در کاهش مصرف سوخت

کاهش سطح آلایندگی خودرو

بهبود احتراق و افزایش عمر موتور خودرو

نحوه ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک

پس از طی مراحل واردات سنسور اکسیژن خودرو، نوبت به فرآیند ترخیص آن‌ها از گمرک می‌رسد که تشریفات آن تقریباً در کلیه گمرکات کشور مشابه و به‌قرار زیر است:

ثبت اطلاعات در سامانه epl در آغاز کار برای ترخیص باید اطلاعات مربوط به سنسور اکسیژن را تنظیم و در سامانه ثبت کنید.

دریافت شماره کوتاژ: مدارک و اطلاعات ارائه‌شده در اظهارنامه، توسط کارشناس گمرک بررسی و تائید می‌شود. سپس با ثبت رسمی در سیستم، شماره کوتاژ برای ترخیص کالا صادر می‌گردد.

ارائه مدارک موردنیاز: ترخیص کالا با ارائه مجوزها و اسناد و مدارک حمل‌و‌نقل به گمرک انجام می‌گیرد تا ثابت شود تمام نقل و انتقالات تجاری به‌صورت قانونی انجام و مورد تائید سازمان‌های مربوطه است.

تعیین مسیر گمرکی: این مرحله بیشتر به‌صورت سیستمی انجام می‌شود و واردات سنسور اکسیژن جهت ترخیص، با توجه به کامل بودن و یا نقص مدارک، در یکی از مسیرهای سبز، زرد و قرمز گمرکی قرار می‌گیرد. ترخیص‌کار این مراحل را با مشورت صاحب کالا هدایت و امور مربوطه را به‌سرعت انجام می‌دهد.

بازرسی سنسور از نظر استانداردها: مرحله بعد قطعات سنسور اکسیژن وارداتی ازنظر داشتن استاندارد لازم کنترل و بازرسی می‌شوند تا مجوز خروج و ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک صادر ‌شود.

پرداخت‌ مالیات‌ها و عوارض: در پایان با بررسی سنسور اکسیژن و تعرفه آن توسط کارشناسان گمرک، هزینه‌های گمرکی و انبارداری توسط واردکننده باید پرداخت شود.

ترخیص و خروج از گمرک: با بررسی‌های نهایی و دریافت بیجک گمرکی، شما مجوز ترخیص و اجازه خروج کالا از گمرک را دارید.

در کنار فوایدی که واردات انواع سنسور اکسیژن خودرو به ایران برای رفع نیاز داخلی صنعت خودروسازی به آن‌ها دارد، این واردات با چالش‌‌هایی هم همراه است. مهم‌ترین چالش‌ واردات سنسور به ایران این است که تداوم واردات سنسور اکسیژن، کشور را در این زمینه به خارج وابسته می‌کند و درنتیجه تولید داخلی حمایت نمی‌شود.

از طرفی هم تحریم‌ها یا مشکلات دیگر در روابط بین‌المللی، تأمین این قطعات و ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک را با مشکل مواجه کرده است. اگر چاره‌اندیشی درستی در این مورد انجام نشود صنعت خودروسازی در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ بنابراین در کنار واردات توجه به توسعه و تقویت صنعت داخلی برای تولید سنسورهای اکسیژن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

خدمات واردات و ترخیص سنسور اکسیژن با شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل ازجمله شرکت‌های فعال تجاری در ایران با ارائه خدمات بازرگانی مفید یکی از معتبرترین و خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها در این زمینه است. اگر شما هم قصد واردات سنسور اکسیژن به کشور را دارید، پیشنهاد ما این است که حتماً در این پروسه از خدمات ترخیص‌کار رسمی اداره گمرک ازجمله ترخیص‌کاران شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل استفاده کنید. به این صورت که شما صفرتا صد واردات و امور گمرکی خود را با خیالی آسوده به ما می‌سپارید تا از بروز مشکلات رایج گمرکی چون پرداخت هزینه‌های اضافی و اتلاف وقت برای ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک جلوگیری کنید. شما واردکنندگان محترم می‌توانید برای هماهنگی با کارشناسان ما از طریق این وب‌سایت و شماره‌های موجود ارتباط برقرار کنید.

از خدمات تیم باتجربه و ماهر این شرکت در واردات سنسور اکسیژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت سفارش از سازمان صنعت و معدن و اظهارنامه

انجام خدمات حمل‌ونقل

حواله‌های ارزی (آزاد و بانکی)

دریافت تمامی مجوزهای لازم

مشاوره رایگان درزمینهٔ تشریفات گمرکی و امور مربوط به ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک در سراسر کشور

ارائه آخرین اخبار و بخشنامه‌های مربوط به واردات قطعات خودرو ازجمله واردات سنسور اکسیژن

ترخیص انواع سنسور اکسیژن o2 خودرو، ترخیص سنسور اکسیژن Bosch Oxygen Sensor، ترخیص سنسور اکسیژن ACDelco Oxygen Sensor، ترخیص سنسور اکسیژن Denso Oxygen Sensor، ترخیص سنسور اکسیژن خودروهای سواری و ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک برای خودروهای سنگین و …

با ما تماس بگیرید تا واردات سنسور اکسیژن و ترخیص آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با عملکرد عالی تیم ترخیص‌کاران و حداقل هزینه برای شما انجام دهیم.

 

سخن پایانی

در این مقاله واردات یکی دیگر از قطعات خودرو یعنی سنسور اکسیژن را بررسی کردیم. به دلیل برخی مشکلات در تولید این قطعه خودرو در داخل کشور و کمبود آن لازم است واردات از کشورهای خارجی انجام گیرد. شما می‌توانید مشکلات واردات سنسور اکسیژن را با همراهی یک شرکت تجاری معتبر کاهش دهید و سود خوبی کسب کنید. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل با بیش از یک دهه سابقه و دارا بودن کارشناسان ماهر می‌تواند مرجع معتبری برای واگذاری امور گمرکی و ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک باشد.

سنسور اکسیژن چیست و چه وظایفی دارد؟

سنسور اکسیژن یکی از قطعات مهم خودرو است که در انواع مختلف تک سیم و چهار سیم تولید می‌شود. وظیفه اصلی این سنسور مطلع کردن راننده از وضعیت بخش‌های مختلف خودرو و کنترل بهتر خودرو است. سنسورها به کاهش مصرف سوخت، کاهش سطح آلایندگی خودرو و بهبود احتراق و افزایش عمر موتور خودرو کمک می‌کنند.

مراحل واردات سنسور اکسیژن چگونه است؟

شما باید با دریافت کارت بازرگانی و تهیه مجوز‌ها و مدارک لازم در ابتدا نوع کالا و کارخانه تولیدکننده معتبر را انتخاب کنید. سپس کد فنی کالا را تعیین و با خرید سنسور و انجام پرداخت ها، پروفرما را از فروشنده دریافت کنید. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل تمام این مراحل به‌علاوه حمل‌ونقل به ایران را برای شما انجام می‌دهد.

ترخیص سنسور اکسیژن از گمرک چه مراحلی دارد؟

مراحل ترخیص سنسور خودرو از گمرک مانند تمامی کالاهای وارداتی باید طبق قانون و مقررات گمرکی سپری شود تا امکان خروج قانونی کالا از گمرک به شما یا نماینده شما داده شود. این مراحل شامل ثبت اظهارنامه، احراز هویت، تعیین مسیر گمرکی، دریافت مجوزهای موردنیاز می‌شوند.

واردات سنسور اکسیژن با چه مشکلاتی همراه است؟

در حال حاضر باوجود تحریم‌ها، مشکلاتی در تجارت بین‌المللی کشور ما ایجادشده است و امکان واردات هر نوع کالایی به‌راحتی گذشته از هر کشوری و حمل از هر مسیری وجود ندارد. برای رفع و کاهش این مشکلات روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل کمک بگیرید که آشنا به تغییرات قوانین هستند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *