حمل هوایی از اروپا

حمل هوایی از اروپا

برای رشد اقتصاد داخلی هر کشور ارتباط با کشورهای دیگر ضروری است. بر همین اساس است که روزانه کالاهای مختلفی از ایران به اروپا و از اروپا به ایران ارسال می‌شوند. در واقع این چرخه اقتصادی برای رشد اقتصاد داخلی ایران است. با توجه به اینکه عمده‌ی حمل هوایی از اروپا به ایران مربوط به شرکت‌های بزرگ یا ارگان‌های داخلی است، این امکان فراهم شده است تا برخی از افراد بتوانند به صورت شخصی کالاهایی را از ایران به اروپا و از اروپا به ایران ارسال نمایند. نداشتن اطلاعات کافی در حوزه حمل هوایی از اروپا سبب می‌شود تا کالای شما دیرتر از موعد به دست شما برسد. با توجه به اهمیت این موضوع و افزایش حمل هوایی از اروپا به ایران در این مقاله ارسال بار از اروپا به ایران و مواردی که باید برای حمل هوایی از اروپا به ایران برای کالاهای مختلف را مد نظر داشته باشید بررسی خواهیم کرد.

 

حمل و نقل هوایی از اروپا به ایران

حمل بار از اروپا به ایران

در حال حاضر ۲۸ کشور در اتحادیه اروپا عضو هستند که عبارتند از:

اتريش، اسپانيا، استونی، اسلوواكی، اسلوونی، ايتاليا، ايرلند، آلمان، بريتانيا، بلژيک، بلغارستان، پرتغال، دانمارک، رومانی، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، فنلاند، قبرس، لتونی، لوكزامبورگ، لهستان، ليتوانی، مالت، مجارستان، هلند و يونان و كرواسی.

پنج كشور ايسلند، مونته نگرو، تركيه، جمهوری مقدونيه و صربستان نيز در انتظار پیوستن به اتحادیه اروپا قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اتاق بازرگانی تهران کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، هلند، ایتالیا و آلمان بر طبق شاخص ارزش، جزو ۲۰ کشور اول جهان در حوزه واردات کالا به ایران هستند. حمل هوایی کالا از اروپا به ایران در شرایط حساس کنونی و به دلیل تحریم‌های بین‌المللی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فرایندهای حمل کالا است به همین دلیل است که برخی از شرکت‌ها به واردات کالا از چین روی آورده‌اند.

زمانی که درباره حمل هوایی از اروپا به ایران یا برعکس، از ایران به اروپا صحبت می‌کنیم اغلب افراد پروسه‌ی طولانی و زمانبری را تصور می‌کنند که انجام آن بسیار دشوار است. این باور در شرایطی که شما اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید باوری کاملاً اشتباه است، شما می‌توانید به راحتی بارهای مورد نیاز خود را از اروپا به روش حمل هوایی به ایران ارسال کنید.

تنها موردی که برای حمل هوایی از اروپا به ایران باید مد نظر قرار دهید و در انتخاب آن دقت بالایی داشته باشید، استفاده از یک شرکت باربری معتبر و قابل اطمینان برای حمل کالا یا محموله‌های مد نظر شما است.

 

روش‌های ارسال بار به اروپا

روش‌های مختلفی برای ارسال بار به اروپا و بالعکس وجود دارد. شما می‌توانید بر اساس نوع کالای خود و میزان هزینه‌ی باربری، یکی از شرایط موجود را انتخاب کنید. مانند سایر کشورها، ارسال کالا از اروپا به ایران بر اساس انواع روش‌های حمل و نقل امکان‌پذیر است، اما برای کالاهایی که فاسد شدنی هستند یا داروها و مواد پزشکی، حمل هوایی بهترین روش حمل و نقل است. در عین حال اگر می‌خواهید کالای شما در زمان به مراتب کوتاه‌تری به دست شما برسد، حمل هوایی از اروپا بهترین گزینه برای شما است چرا که در حمل و نقل زمینی و دریایی کالا حدوداً ۲ الی ۵ هفته پس از ارسال به دست شما می‌رسد.

روش‌های متعددی برای ارسال بار به اروپا وجود دارد که شما می‌توانید بر‌اساس شرایط و هزینه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. شما این امکان را دارید که بار خود را از ایران به اروپا با استفاده از روش‌های زمینی، هوایی و دریایی به کشور مقصد ارسال نمایید. همانطورکه گفتیم، همه چیز به شرایط خود شما و بودجه‌ای که قرار است برای ارسال بار در نظر بگیرید، بستگی دارد.

 

حمل هوایی بار از اروپا

یکی از روش‌هایی که در آن کالا در مدت زمان کمتری به دست شما می‌رسد، حمل هوایی بار از اروپا به ایران است. در روش حمل و نقل هوایی، کالا از طریق هواپیما به مقصد ارسال می‌شود. حمل هوایی از اروپا در مقایسه با سایر روش‌های حمل و نقل کالا مزایایی دارد که یکی از مهمترین این مزایا  این است که کالای شما در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما می‌رسد. توجه داشته باشید که در حوزه‌ی حمل هوایی بار از اروپا محدودیت‌هایی در حجم و وزن بار وجود دارد به همین دلیل، این روش بیشتر برای حمل کالاها و بارهای کوچک و ضروری استفاده می‌شود.

حمل هوایی از اروپا در مقایسه با حمل دریایی و زمینی هزینه بیشتری دارد به همین دلیل اغلب صاحبان کالا و شرکت‌ها ترجیح می‌دهند روش‌های دیگر حمل و نقل را برای ارسال کالای خود به ایران استفاده کنند، مگر در مواردی که بار ارزش مالی زیادی داشته باشد یا در دسته‌ی کالاهای فاسد شدنی باشد  که باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد ارسال شود.

قبل از استفاده از روش حمل هوایی از اروپا برای ارسال کالای خود، حتماً قوانین حمل و نقل بین‌المللی و قوانین حمل هوایی کالا از اروپا به ایران را مطالعه کنید تا در هنگام ترخیص کالا در ایران یا در زمان ارسال کالا دچار مشکل نشوید.

 

واردات بار از اروپا به ایران

حمل هوایی از اروپا امتیازات و مزیت‌های رقابتی زیادی دارد که سبب می‌شود شرکت‌های بازرگانی تمایل داشته باشند تا کالای خود را از این روش با وجود هزینه بالا به ایران ارسال کنند، این موارد عبارتند از:

از جمله امتيازات و مزيت هاي رقابتي اين مجموعه در حوزه حمل هوايي از اروپا مي توان به موارد زير اشاره كرد:

امکان ارائه سرویس درب به درب

خدمات گسترده با خطوط هواپیمایی ماهان، ترکیش، امارات، قطر و لوفتهانزا از اروپا به ایران

سرعت بالا در جمع‌آوری کالا

ارائه‌ی قبض انبار به صورت فوری و پای پرواز

انجام امور گمرکی در کشور مبدا

بسته‌بندی کالا و ساخت پالت و جعبه‌ی چوبی در مبدا حتی برای کالاهایی با ابعاد و وزن بالا

دارا بودن انبارهای اختصاصی جهت تجمیع سفارشات

رهگیری محموله به صورت آنلاین در وب سایت شرکت آریا حمل

 

مراحل ارسال بار از اروپا

یکی از مهمترین روش‌های حمل بار از اروپا به ایران و بالعکس حمل و نقل هوایی است. پس از انتخاب این روش برای حمل کالای خود باید بدانید چگونه کارهای ارسال بار خود را انجام دهید. مهمترین مراحلی  که شما باید برای حمل هوایی کالای خود از اروپا به ایران و بالعکس انجام دهید، عبارتند از: انتخاب شرکت باربری و حمل و نقل بین‌المللی مناسب، ارائه لیست کالا‌ها به شرکت باربری، دریافت بیمه نامه بین‌المللی، تشریفات گمرکی و حمل بار به گمرک. در ادامه‌ی مقاله تمامی این مراحل را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

انتخاب شرکت باربری مناسب

اولین کاری که برای حمل و نقل همه‌ی بارها انجام می‌شود، پس از اینکه روش حمل و نقل کالا مشخص شد، انتخاب شرکتی مناسب و متخصص برای حمل کالا است. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در حوزه‌ی حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی در ایران فعال هستند و حمل کالا از اروپا و بالعکس را انجام می‌دهند. اما همه‌ی آنها تخصص و دانش کافی در حوزه حمل هوایی از اروپا را ندارند. به همین دلیل در حین پروسه‌ی حمل ممکن است مشکلاتی برای شما به عنوان دریافت کننده کالا یا حتی کالای شما ایجاد شود. آسیب کالا یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که به دلیل حمل هوایی کالا در شرایط نامناسب برای کالای شما ایجاد می‌شود و موجب ضرر و خسارت می‌گردد. شرکت‌هایی که دانش و تخصص کافی در حوزه‌ی حمل هوایی از اروپا را دارند به تمامی قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی از اروپا و شرایط و ضوابط بسته‌بندی کالا و سایر موارد حمل کالا آگاهی کافی دارند در نتیجه کالای شما در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون بروز هیچ مشکلی در ایران به دست شما می‌رسد.

ارائه لیست کالا‌ها به شرکت باربری

پس از اینکه شرکت‌های مختلف فعال در حوزه حمل هوایی از اروپا را بررسی کردید و شرکت مورد نظر را انتخاب نمودید، در گام بعدی باید یک لیست کامل از محصولاتی که قرار است از اروپا به ایران ارسال شوند را تهیه کنید و به شرکت باربری تحویل دهید. توجه داشته باشید که اگر این لیست ناقص باشد و نام تمامی کالاها در آن قید نشده باشند، اگر در طول مسیر مشکلی برای یکی از محصولات شما ایجاد شود که در این لیست نام آن قید نشده باشد، شرکت باربری هیچ هزینه‌ای بابت این کالا به شما پرداخت نخواهد کرد. به همین دلیل است که باید  لیست  کالاهای ارسالی را به دقت کامل کنید و مطمئن شوید تمام کالاهایی که قرار است از طریق این شرکت و حمل هوایی ارسال شوند در فهرست اولیه قرار دارند.

دریافت بیمه‌نامه بین‌المللی

می‌دانید ارسال بار از اروپا به ایران و بالعکس سختی‌های زیادی دارد و نسبت به حمل هوایی بار در داخل کشور پیچیدگی‌های بیشتری را پیش روی وارد‌کنندگان قرار می‌دهد. بر همین اساس و برای اینکه تضمین کنید مشکلی برای بار شما پیش نمی‌آید، بهتر است برای حمل هوایی بار از اروپا، از بیمه نامه‌های بین‌المللی استفاده کنید. این بیمه نامه‌ها در صورت بروز مشکل خسارت وارد شده به بار شما را جبران می‌کنند. اگر بیمه نامه‌ی بین‌المللی برای کالاهای خود دریافت کرده باشید هر مشکلی برای کالای شما ایجاد شود و یا هر کم کاری که از طرف شرکت باربری  وجود داشته باشد بیمه نامه بین‌المللی تمام خسارت‌های وارد شده به شما حتی در حوزه‌ی تاخیر در دریافت  کالا را پرداخت می‌کند. در حوزه حمل و نقل بین‌المللی حتی اگر خود شما هم اقدام به دریافت بیمه نامه بین‌المللی برای کالاهای خود نکنید، قانون تصویب‌ شده‌ی کشور شما را مجبور به دریافت این بیمه نامه می‌کند. دلیل این آن است که فاصله ایران و کشورهای اروپایی بسیار زیاد است و به همین دلیل استفاده از بیمه ‌نامه بین‌المللی برای صادرات و واردات کالا از اروپا به ایران و بالعکس ضروری است.

تشریفات گمرکی

مهم نیست که کالای وارداتی مد نظر شما چیست و از چه طریقی آن را به کشور وارد می‌کنید، در هر شرایطی باید تشریفات گمرکی تعیین شده در ایران را به اتمام برسانید تا بتوانید کالای خود را ترخیص نمایید. حتماً پیش از رسیدن کالای خود به مبادی گمرک هوایی کشور مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالاهای خود از  گمرک را جمع آوری کنید و به صورت کامل به مسئولان گمرک ارائه دهید.

حمل بار به گمرک

بر اساس نوع روشی که برای حمل و نقل کالای خود انتخاب می‌کنید بار شما باید به گمرک ارسال شود. برای نمونه اگر از حمل و نقل هوایی و دریایی برای ارسال بار به اروپا یا برعکس استفاده می‌کنید، باید بار با کامیون یا تریلی به گمرک ارسال شود تا در ادامه بتوان آن را درون هواپیما یا کشتی قرار داد. این امر در شرایطی است که شما قصد ارسال کالا از طریق هوایی به اروپا را داشته باشید البته در شرایط دریافت کالا در ایران نیز همین روند به صورت برعکس طی می‌شود.

هزینه ارسال بار از اروپا به ایران

هزینه ارسال بار از طریق حمل و نقل هوایی از اروپا و برعکس براساس حجم و وزن بار متفاوت است و هزینه ثابتی ندارد. هزینه‌ی حمل هوایی از اروپا به عوامل متعددی وابسته است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

کشور مبدا

ارزش بار

نوع بار (اگر کالا خطرناک باشد، کرایه حمل افزایش پیدا می‌کند)

وزن ناخالص بار

تشریفات گمرکی

مجوزهای مورد نیاز

تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم سبب می‌شوند که هزینه ارسال بار از طریق هوایی از اروپا به ایران متفاوت باشد. برای نمونه هرچه کالای شما وزن و حجم کمتری داشته باشد، هزینه حمل هوایی آن از اروپا به ایران کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه حمل هوایی از اروپا معمولاً هزینه بالاتری به همراه دارد، بیشتر برای کالاهای ضروری از آن استفاده می‌شود و کالاهایی که زمان رسیدن آنها به مقصد می‌تواند طولانی‌تر باشد از طریق زمینی و دریایی از اروپا به ایران ارسال می‌شوند.

مهمترین عامل در حوزه واردات کالا از اروپا  به ایران و حمل بار از کشورهای اروپایی، هزینه‌های مربوط به حمل هوایی کالا از اروپا به ایران است که در مجموع به آن هزینه واردات کالا از اروپا نیز می‌گویند. مهم‌ترین مسئله برای شرکت‌های واردکننده کالا، قیمت تمام شده حمل هوایی از اروپا به ایران است. برای محاسبه هزینه‌های حمل بار از کشورهای اروپایی به ایران، باید مواردی را در نظر گرفت. این موارد حوزه‌های مختلفی را که در قیمت تمام شده‌ی حمل کالا از اروپا به ایران تاثیرگذار هستند در بر می‌گیرد.

 

عوامل موثر در قیمت گذاری حمل کالا از کشورهای اروپایی به ایران و سایر کشورها

وزن و حجم بار شما

حجم و وزن بار شما تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده ارسال کالا از اروپا به ایران دارد. هرچه وزن بار شما بیشتر باشد قیمت تمام شده برای هر کیلو بار هوایی بیشتر خواهد بود. این مورد در ارتباط با حجم بار نیز صدق میکند.

وزن حجمی و تاثیر آن بر قیمت ارسال بار از اروپا

اگر کالای شما به صورت بار حجمی محاسبه شود، این مسئله در هزینه تمام شده‌ی ارسال بار شما از اروپا به ایران موثر خواهد بود. اگر بار شما در هر متر مکعبی بیش از ۱۶۷ کیلوگرم باشد محموله‌ی شما، حجمی محسوب می‌شود و دیگر قیمت آن  را به صورت وزنی محاسبه نمی‌کنند.

هزینه دریافت شرکت‌ها برای حمل هوایی و دریایی بار از اروپا

عامل مهم دیگر در ارزیابی قیمت ارسال بار از اروپا به ایران، هزینه دریافتی توسط شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی است. چه حمل و نقل هوایی را انتخاب کرده باشید و چه سایر روش‌های حمل و نقل کالا را، خارجی یا داخلی بودن ایرلاین حمل کننده‌ی انتخابی توسط شما، اثر بسیار زیادی در هزینه تمام شده حمل کالا از طریق هوایی از اروپا به ایران دارد. قیمت حمل هوایی کالا از اروپا به ایران با خطوط داخلی مانند هواپیمایی ماهان با قیمت حمل هوایی کالا از اروپا با خطوط خارجی مانند امارات و قطر متفاوت است. اینکه شما کدام روش را برای ارسال کالای خود از اروپا به ایران انتخاب می‌کنید تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده حمل بار شما از اروپا به ایران دارد.

تفاوت قیمت ارسال بار از شهرهای مختلف اروپا

همانطور که اشاره کردیم کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا وسعت زیادی دارند. بنابراین ارسال بار از شهرهای مختلف اروپا به ایران و سایر نقاط جهان هزینه‌های متفاوتی دارد و نمی‌توان برای حمل هوایی از اروپا به ایران هزینه مشخصی را در نظر گرفت. به عنوان مثال هزینه ارسال بار از برلین با هزینه ارسال بار از پاریس به ایران متفاوت است. برخی از شهرهای اتحادیه اروپا دارای بندر و برای حمل دریایی مناسب هستند و پیشنهاد می‌شود برای حمل کالا از این شهرها و تا جای ممکن برای کاهش هزینه‌ها از روش حمل دریایی استفاده کنید. برخی از شهرهای اروپا نیز دارای فرودگاه‌های بین‌المللی هستند و برای حمل بار هوایی هزینه مناسب‌تری را نسبت به سایر شهرهای اروپایی دارند.

پرداخت هزینه حمل کالا برای ارسال از اروپا به کشورهای دیگر

اگر به عنوان یک شرکت بازرگانی قصد دارید کالایی را از یک کشور اروپایی خریداری و به کشور دیگری به جز ایران در اروپا و آسیا مانند بحرین، قطر، عراق، کویت، چین، اندونزی، ژاپن، هند، امارات، ترکیه و سایر کشورها ارسال کنید، می‌توانید به کمک شرکت حمل و نقل شرایطی را فراهم نمایید تا هزینه‌های خرید و حمل کالای شما به صورت مستقیم از مبدا به مقصد نهایی محاسبه شود. اگر شرکت حمل و نقل ایرانی را برای این کار انتخاب می‌کنید، می‌توانید هزینه نهایی را به صورت ارزی یا ریالی تسویه نمایید.

 

سخن پایانی

در این مقاله حمل هوایی از اروپا و مواردی که باید در حوزه حمل هوایی از اروپا مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم. حمل هوایی از اروپا هزینه‌های متفاوتی با توجه به گستردگی اتحادیه اروپا و این قاره دارد به همین دلیل بهتر است پیش از اقدام به حمل هوایی کالای خود از اروپا به ایران، با شرکت‌های معتبر حمل و نقل هوایی کالا مشورت کنید.

چگونه می‌توانم کالا را از اروپا به ایران حمل کنم؟

برای حمل کالا از اروپا به ایران، شما می‌توانید از خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنید. تماس با شرکت‌های حمل و نقل هوایی یا ارائه دهندگان خدمات لجستیک می‌تواند به شما کمک کند تا در خصوص روش‌ها، مدارک و هزینه‌های مربوطه مشاوره بگیرید.

چه مدت زمانی برای حمل هوایی کالا از اروپا به ایران نیاز است؟

مدت زمانی برای حمل هوایی کالا از اروپا به ایران بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع کالا، مسیر حمل و نقل، و شرکت حمل و نقل هوایی. اما به طور کلی، حمل هوایی کالا از اروپا به ایران معمولاً تا چند روز طول می‌کشد.

چه محدودیت‌هایی برای حمل هوایی کالا از اروپا به ایران وجود دارد؟

حمل هوایی کالاها از اروپا به ایران ممکن است با برخی محدودیت‌ها همراه باشد. این محدودیت‌ها شامل محدودیت‌های مربوط به نوع و ابعاد کالا، محتوای کالا (به عنوان مثال، کالاهای خطرناک)، نیاز به مجوزهای ویژه و محدودیت‌های مربوط به صادرات و واردات ممکن است. برای حمل هوایی کالاها به ایران، بهتر است با شرکت حمل و نقل هوایی یا مراجع مربوطه تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق تری دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *