مدت زمان حمل هوایی کالا از چین

حمل و نقل هوایی

مدت زمان حمل هوایی کالا از چین به ایران در حدود یک هفته است اما این زمان ممکن است براساس نوع بار و نیز نیاز وارد کننده کالا تغییراتی داشته باشد به همین دلیل است که پیش از بررسی کالا نمی‌توان زمان دقیق دریافت کالا در ایران را مشخص کرد. مدت زمان حمل کالا از چین به ایران باید پیش از اقدام برای ارسال کالا محاسبه کرد، حمل هوایی کالا با توجه به این که هزینه زیادی دارد معمولا انتخاب اول افراد برای انتقال کلا از چین به ایران نیست مگر اینکه کالا شرایط خاصی داشته باشد.

 

چرا برای حمل بار از چین حمل هوایی را انتخاب کنید؟

اولین کارکرد مثبتی که از حمل بار هوایی در ذهن افراد شکل می‌گیرد، سرعت بالای نقل و انتقال کالا با هواپیما است این عامل، از برجسته ترین مزایای انتخاب حمل هوایی کالا از چین به ایران برای تاجران ایرانی است. اگر بیشتر بودن هزینه حمل هوایی از چین به ایران را با حمل دریایی فاکتور مقایسه نکنیم دلایل زیادی وجود دارند که سبب می‌شوند تا خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل در زمینه حمل بار هوایی از چین در بین مشتریان پرطرفدار باشند.

 

سرعت بالا برای حمل و ترانزیت کالا از چین به ایران

سرعت بالای حمل هوایی کالا از چین مهمترین فاکتوری است که توجه تاجران را به سمت این شیوه حمل و نقل بار جلب می‌کند. اگر مدت زمان حمل و ترانزیت کالا وارداتی برای شما اهمیت دارد، انتخاب حمل بار هوایی بهترین گزینه است چرا که خدمات حمل بار هوایی از طریق ایرلاین‌های مستقیم در کمتر از یک تا دو روز کاری انجام می‌شوند و این مدت زمان با ایرلاین‌های غیر مستقیم، تقریبا 2 تا 5 روز کاری طول می‌کشد این سرعت جهت حمل کالا نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل به ویژه حمل بار دریایی تقریبا بیست تا چهل روز کاری طول می‌کشد برای تاجران مهم است و نمی‌توان این عامل را نادیده گرفت.

 

امکان حمل هوایی از چین به ایران بدون نگرانی از تحریم ها

یکی از نگرانی‌های اصلی تاجران ایرانی تحریم‌های بین المللی است همین مسئله سبب شده تا حمل و نقل‌های بین المللی با محدودیت‌هایی مواجه شود. اگر برای تحریم‌ها نگران هستید و قصد واردات کالاهای حساسی را دارید، پیشنهاد می‌شود حمل بار هوایی خود را از چین به ایران توسط ایرلاین‌هایی که دارای پرواز مستقیم به تهران هستند انجام دهید دو لاین پیشنهادی ما برای حمل هوایی از چین به ایران عبارتند از:

لاین ماهان

ایران ایر

امنیت بسیار بالا

سود مهم دیگری که خدمات حمل بار هوایی از چین به ایران برای شما رقم ایجاد می‌کند، ایمنی در پروسه حمل و نقل کالا از شهرهای چین به فرودگاه‌های ایران است.

 

حمل هوایی چگونه می‌تواند امنیت کالاهای ارسالی شما را تضمین کند؟

بسته بندی کالا به شکل مناسب و درست و سرعت بسیار بالای حمل و نقل کالا، دو فاکتور مهمی هستند که سبب شده تا امنیت به یکی از اصلی ترین مزیت‌های حمل هوایی کالا از چین به ایران تبدیل شود، شما می‌توانید با مدیریت بسته بندی مناسب، علاوه بر تضمین ایمنی حمل کالا، هزینه حمل هوایی را چشمگیری کاهش دهید و از بروز آسیب و خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنید.

 

ترخیص سریع کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی تهران

در حال حاضر اصلی ترین گمرک هوایی کشور گمرک فرودگاه اما خمینی  در تهران است. کالاهای وارداتی از چین به این فرودگاه وارد می‌شوند با توجه به این که  این گمرک به ترخیص بار هوایی اختصاص دارد، پروسه ترخیص کالا و دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص بار هوایی از ارگان‌های دولتی نسبت به سایر گمرکا‌های کشور سریع تر است.

 

بدون نیاز به ترانزیت داخلی کالا در ایران

اگر قصد دارید تا بار وارداتی خود را به تهران یا یکی از استان‌های شمالی کشور وارد کنید، حمل بار هوایی از چین نسبت به استفاده از حمل بار دریایی گزینه بسیار بهتری است؛ در این روش شما دیگر نیازی  به ترانزیت داخلی بار در ایران ندارید و  دیگر نیازی نیست تا هزینه حمل و نقل هوایی کالا را نیز پرداخت کنید، این هزینه بسیار کم است. اگر مقصد نهایی شما تهران یا استان‌های شمالی کشور باشد، کالاهای حمل شده از چین به ایران با کشتی در گمرک‌های  جنوبی کشور تخلیه می‌شوند  در نتیجه پروسه ترخیص کالا و حمل بار به مقصد مورد نظر شما هزینه‌های بالایی را برای شما در پی دارد.

 

لیست مدارک مورد نیاز جهت حمل بار هوایی از چین

پس از این که خرید خود را از چین نهایی کردید و قصد حمل بار از چین به ایران را دارید پیش نیازهای مختلفی برای شروع فرایند حمل و نقل کالا نیاز است که باید به شرکت حمل و نقل مد نظرتان ارائه کنید. این پیش نیاز‌ها اسناد و مدارکی هستند که باید برای ترخیص کالای خود در ایران ارائه دهید.

با توجه به این که شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل ارائه دهنده خدمات متنوع حمل و نقل اعم از کارگو (ارسال بار هوایی) از چین به ایران است برای حمل محموله‌های وارداتی شما از چین نیاز به لیستی از اسناد و مدارک دارید تا بتوانید فرایند حمل و ارسال بار را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام دهند. پرفورما اینویس  و گواهی مبدا سه مورد از اسنادی هستند که باید برای حمل هوایی کالا آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

 

پروفرما اینویس

برای حمل بار هوایی از چین به ایران و استعلام کرایه و هزینه حمل هوایی نیاز به پروفرما اینویس کالای وارداتی شما وجود دارد.

 

پروفرما اینویس چیست و چه اطلاعاتی را شامل می‌شود؟

پروفرما اینویس به اصطلاح پیش فاکتور هم نامیده می‌شود . قبل از این که معامله خود را با تولید کننده چینی نهایی کنید، باید این فاکتور را از او دریافت کنید از پروفرما اینویس ببرایه دو منظور استفاده می‌شود: اطلاع از جزئیات دقیق کالا و دریافت مجوز از وزارت صمت جهت واردات و ترخیص کالا.

با استفاده از اطلاعات درج شده در پیش فاکتور کالای وارداتی شما میتوان از جزئیاتی مانند وزن و تعداد کالا مطلع شد یکی از مهمترین مدارکی که برای حمل هوایی از چین به مقصد ایران باید در اختیار داشت پیش فاکتور است. علاوه بر وزن خالص و ناخالص و کالا، کشور سازنده، نحوه و شیوه پرداخت وجه، تعهدات طرفین قرارداد، مشخصات کالا، برند کالا نیز در پروفرما اینویس درج می‌شوند.

 

پکینگ لیست

پکینگ لیست یا لیست عدل بندی از دیگر مدارک مهم دیگر برای حمل بار هوایی از چین است که باید در کنار پروفرما اینویس ارائه شود. پکینگ لیست سندی بین المللی است که تعدادی از اطلاعات درج شده در آن مشابه پروفرما هستند اما به هیچ عنوان نمی‌توان آن را  جایگزین پیش فاکتور کرد. توجه داشته باشید که حتما مشخصاتی مانند شماره ردیف کالا، نام و آدرس خریدار و فروشنده، کشور تخلیه و بارگیری بار، شماره و تاریخ صدور فاکتور، شماره LC، وزن خالص و ناخالص کالا، نحوه پرداخت وجه، شرح کالا،  تعداد کالا و بسته‌ها در پکینگ لیست درج شده باشند.

 

گواهی مبدا

این سند به محل ساخت و تولید کالای خریداری شده از چین مربوط است گواهی مبدا یکی از مدارکی است که در کنار پروفرما اینویس و پکینگ لیست، برای حمل بار هوایی از چین به آن نیاز است. تمامی هویت و مشخصات کالا در گواهی مبدا درج می‌شوند این سند انواع مختلفی دارد که نوع CSTP گواهی مبدا در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه، قیمت صدور کارت گواهی اظهارنامه برای هر فقره حدودا تا مبلغ 200 هزار دلار و متغیر است.

شهرهای دارای پرواز مستقیم از چین به ایران

شنژن

گوانجو

شانگهای

پکن

شنژن، گوانجو، شانگهای و پکن از شهرهای اقتصادی و مهم چین هستند که می‌توانید به عنوان مبدا حمل بار هوایی خود به مقصد ایران این شهر‌ها را انتخاب کنید. این شهرها دارای خدمات پرواز مستقیم به شهرهای ایران هستند معمولا مدت زمانی که طول میکشد تا مرسوله شما از این شهرها به تهران برسد، حدود 1 تا 3 روز کاری است عوامل متعددی در مدت زمان زمان حمل هوایی از چین موثر هستند و می‌توانند سبب کاهش یا افزایش سرعت حمل شوند.

 

وزن حجمی در حمل هوایی چیست؟

محاسبه هزینه حمل هوایی از چین به دلیل ظرفیت محدود هواپیما با سایر روش‌های حمل و نقل بین المللی بار تفاوت دارد. وزن واقعی بار را با استفاده از باسکول یا ترازو اندازه گیری می‌شود، فرمولی برای محاسبه وزن حجمی کالا در حمل هوایی استفاده می‌شود.

وزن حجمی بار از فرمولی به دست می‌آید که براساس آن، هر یک متر مکعب بار باید حداقل 167 کیلو وزن داشته باشد تا به توان بر اساس وزن حجمی، کرایه حمل هوایی را محاسبه کرد. در غیر این صورت هزینه حمل هوایی با توجه به وزن واقعی کالا که توسط باسکول یا ترازو اندازه گیری شده است محاسبه می‌شود و ملاک محاسبه کرایه حمل قرار می‌گیرد. در اصل روشی که در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بین وزن واقعی و وزن حجمی بار، مقدار بیشتر را مبنای محاسبه هزینه حمل بار هوایی قرار دارد به این ترتیب، کرایه‌های حمل و نقل کالا محاسبه می‌شوند.

 

فرمول و شیوه محاسبه وزن حجمی در حمل هوایی بار

قانونی که برای محاسبه کرایه حمل هوایی بار وجود دارد، بر این اساس است که مقدار هر یک از وزن حجمی یا وزن واقعی بار بیشتر باشد، این مقدار معیار محاسبه قرار دارد. وزن واقعی بار همان مقداری است که توسط باسکول یا ترازو اندازه گیری می‌شود، اما برای محاسبه وزن حجمی نیاز به استفاده از یک فرمول مشخص دارید.

برای این که بتوانید وزن حجمی بار خود را محاسبه کنید باید طول عرض و ارتفاع بار را در هم ضرب و بر عدد 5000 تقسیم کنید. شما برای اطمینان از مقدار هزینه‌ای که باید برای حمل هوایی از چین بپردازید، میتوانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل  تماس بگیرید.

اگر بار شما طولی به اندازه 60 سانتی متر، عرضی به اندازه 70 متر و ارتفاع 80 سانتی متری داشته باشی، وزن حجمی این بار براساس فرمول، 56 کیلوگرم است. اگر وزن حجمی به دست آمده بیشتر از وزن واقعی بار باشد، همین مقدار مبنای محاسبه هزینه حمل بار هوایی از چین قرار می‌گیرد.

 

برای محاسبه هزینه حمل هوایی از چین چه اطلاعاتی باید ارائه دهید؟

زمانی که برای محاسبه هزینه حمل هوایی از چین به ایران با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل تماس می‌گیرید، برای این که کارشناسان ما بتوانند هزینه حمل بار و مشاوره‌های لازم را به شما ارائه دهند، نیاز به دانستن مشخصاتی درباره کالا و مبدا حمل آن دارند به همین دلیل سوالاتی از شما در این مورد می‌پرسند تا بتوانید از بهترین قیمت و شرایط حمل بار خود به ایران اطلاع پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از این که با کارشناسان ما تماس بگیرید، اطلاعات زیر را تهیه کنید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن، بهترین مشاوره را همراه با استعلام قیمت دریافت کنید:

  • ابعاد محموله
  • وزن کل بار
  • مبدا حمل کالا در چین
  • نوع و ماهیت کالا
  • روش  حمل  FOB یا EXW

توجه داشته باشید که جزئیاتی مانند باتری، موتور، پودر یا برند شناخته شده در بار را به کارشناسان اطلاع دهید اگر به خدمات پیکاپ در چین هم نیاز دارید، ادرس دقیق فرستنده کالا را فراموش نکنید.

 

جدول زمان بندی حمل بار هوایی از چین به ایران

اطلاع از زمان دقیق حمل بار هوایی از چین به ایران غیرممکن هستند، عوامل زیادی در مدت زمان حمل هوایی و فریت بار از چین موثر هستند و باید مورد توجه قرار داده شوند اما با توجه به این که حمل بار هوایی و فریت بار از چین به ایران توسط کدام ایرلاین انجام می‌شود، مستقیم یا غیرمستقیم بودن پرواز و تعداد پروازهای ایرلای، میتوان مدت زمان تقریبی حمل هوایی از شهرهای شنژن، شانگهای، گوانجو و پکن چین به تهران، مشهد، شیراز و تبریز تحمین زد.

سرویس حمل بار هوایی شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل از شهرهای مختلف چین به ایران که با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت حمل  انجام می‌شود، البته شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص استعلام قیمت و مدت زمان حمل هوایی بار خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بازه‌های زمانی که در جدول برای اطلاع شما از زمان تقریبی حمل بار هوایی از شهرهای چین به ایران قرار دارند، براساس پروازهای لاین ماهان و قطر ایرویز محاسبه شده‌اند معمولا بسته به مسافت حمل و سایر فاکتورهای تاثیرگذار، حدود 1 تا 12 روز کاری طول می‌کشد.

از / به تهران تبریز مشهد شیراز
شنژن 1 تا 2 روز کاری 8 تا 12 روز کاری 5 تا 7 روز کاری 8 تا 12 روز کاری
گوانجو 1 تا 3 روز کاری 9 تا 12 روز کاری 6 تا 7 روز کاری 6 تا 7 روز کاری
شانگهای 2 تا 3 روز کاری 8 تا 12 روز کاری 5 تا 7 روز کاری 8 تا 12 روز کاری
پکن 1 تا 2 روز کاری 5 تا 7 روز کاری 8 تا 12 روز کاری 8 تا 12 روز کاری

 

بارنامه هوایی چیست و چه کاربردی دارد؟

با تحویل کالا به شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل، بارنامه هوایی برای ارائه خدمات حمل هوایی از چین به ایران به شما تحویل داده می‌شود شد؛ با رسیدن بار به مقصد که معمولا گمرک فرودگاه امام خمینی است باید به شرکت مراجعه کرده و حواله تحویل کالا را دریافت کنید. کاربرد بارنامه هوایی  برای هماهنگی تخلیه و بارگیری کالا در فرودگاه‌ها است و امکان پیگیری وضعیت محموله، با شماره بارنامه وجود دارد. شما میتوانید از طریق تماس با کارشناسان ما و ارائه شماره بارنامه هوایی و مشخصات آن، از وضعیت ارسال محموله خود هنگام حمل بار هوایی از چین مطلع شوید.

در بارنامه صادر شده حتما تاریخ پرواز و شماره پرواز با مهر شرکت هواپیمایی درج می‌شوند تا  شما بتوانید از زمان رسیدن کالا به مقصد اطلاع پیدا کنید به علاوه، با توجه به این که بارنامه هوایی رسید کالا، مشخص کننده قرارداد حمل، صورت حساب هزینه حمل هوایی، راهنمای نحوه حمل کالا و گواهی بیمه محسوب می‌شود، حائز زیادی دارد و از مدارک الزامی برای حمل و ترخیص کالا در کشور ایران است.

اطلاعات درج شده در یک بارنامه هوایی استاندارد شامل موارد زیر است:

نام و آدرس گیرنده بار

کد سه حرفی معرف فرودگاه مقصد

کد سه حرفی معرف فرودگاه مبدا

وزن واقعی بار که با باسکول اندازه گیری شده است

وزن حجمی بار (یا وزن معادل حجم)

کرایه حمل واحد وزن بار

هزینه کل حمل هوایی

شماره و تاریخ پرواز

شرح کالا و ابعاد بسته‌ها

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *