نکات کلیدی در انتخاب تامین‌کنندگان از چین برای واردات

خرید از چین

برای پرداخت حداقل هزینه و بهره‌وری بیشتر در فرایند واردات مشورت با افراد خبره و متخصص و نیز کارشناسان در حوزه واردات کالا از چین امری ضروری است. در این صورت می‌توانید انتظار داشته باشید که تجارت شما به موفق برسد و به سوددهی بالایی در حوزه واردات کالا از چین به  ایران داشته باشید. کلی برای دستیابی به واردات ارزان‌تر از چین باید با متخصصین در این حوزه مشورت کنید یا وقت کافی داشته باشید و تمام تامین کنندگان در حوزه محصول مورد نظرتان را به صورت شخصی چه از طریق حضوری و یا آنلاین بررسی کنید و بتوانید یک تامین کننده مورد اعتماد برای خرید کالاها پیدا کنید که هم قیمت مناسبی برای کالا به شما ارائه دهد و هم کیفیت کالاها را تضمین کند تا تجارت شما دچار مشکل نشود.

 

تأمین‌کنندگان چینی: انتخاب‌های جدید برای واردات ارزان و با کیفیت

هنگام انتخاب تامین کننده مناسب باید دقت بسیار بالایی به خرج دهید تامین کننده نقش مهمی در سودآوری کالای شما دارد اگر تامین کننده کالای شما را به درستی و یا در زمان تعیین شده در اختیار شما قرار ندهد تجارت شما دچار مشکلات جدی خواهد شد. این تصمیم در موفقیت کسب و کار شما در تجارت بین‌المللی نقش اصلی را ایفا می‌کند و تاثیر مستقیمی بر وجهه بین المللی شما دارد.

برای انتخاب تامین کنندگان چینی اگر به تازگی وارد حوزه تجارت کالا از کشور چین به ایران شده‌ای پیشنهاد می‌کنیم یا اطلاعات خود در این حوزه را افزایش دهید یا با افراد خبره در این حوزه که پیش از شما در حوزه تجارت کالا از چین فعالیت کردند مشورت کنید تا بتوانید تامین کننده مناسب را در کشور چین پیدا کنید. اگر شرایط سفر به کشور چین را ندارید می‌توانید از سایت‌های آنلاین مانند علی بابا تامین کنندگان و فروشندگان مختلف در حوزه کالایی که مد نظر دارید را بررسی و مقایسه کنید و با هر کدام از آنها ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین تامین کننده را انتخاب کنید.

اغلب افرادی که به تازگی در حوزه تجارت کالا وارد شده‌اند فکر می‌کنند وقت گذاشتن برای پیدا کردن یک تامین کننده مناسب کار بیهوده‌ای است در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. اگر شما بتوانید یک تامین کننده مناسب را پیدا کنید کیفیت و فروش کالای خود را تضمین خواهید کرد چرا که اگر کالای شما قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشد مسلماً نظر خریداران به سمت خود جلب می‌کند و افراد از محصول شما را برای تامین نیازهای خود تهیه می‌کنند. برعکس این مورد نیز در حوزه تجارت صدق می‌کند اگر کالای شما کیفیت مناسبی نداشته باشد یا به صورت مناسب ارائه نشود و یا قیمت آن بسیار گران باشد اغلب افراد از خریدن آن منصرف می‌شوند و شما بازار مصرفی خود را از دست خواهید داد.

کیفیت محصولات

برای اینکه بتوانید کیفیت محصولات خود را تضمین کنید می‌توانید یک تامین کننده با سابقه در حوزه محصولی که قصد خرید آن را دارید انتخاب کنید این امر به شما کمک می‌کند که محصولاتی با کیفیت خریداری کنید همچنین این هم کاهش احتمالات اشکالات کیفی و از بین بردن نیاز به بازگشت محصولات به تامین کننده را نیز تضمین می‌کند به همین دلیل است که کیفیت محصولات رابطه مستقیمی با خدمات ارائه شده توسط تولید کننده و کیفیت محصولاتی که تولید کننده برای ساخت محصول مورد نظر شما استفاده می‌کند، دارد.

کاهش هزینه‌ها

اگر شما بتوانید یک تامین کننده مناسب در کشور چین پیدا کنید می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را با مذاکره با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید  هزینه‌های واردات خود را به حداقل می‌رسانید علاوه بر این تأمین کنندگانی که بتوانند قیمت‌های مناسب‌تری به شما ارائه دهند می‌توانند برای واردات ارزان از چین گزینه‌های مناسب‌تری برای شما باشند علاوه بر این شما می‌توانید به صورت طولانی مدت همکاری خود با آنها را حفظ کنید.

تامین منابع انسانی ماهر

شما باید برای خرید کالا از تامین کنندگان رت نیروی انسانی را نیز در نظر بگیرید توجه داشته باشید افرادی که محصول مورد نظر شما را تولید می‌کنند باید توانایی تولید محصول با کیفیت را داشته باشند این امر به شما کمک می‌کند  تا بتوانید محصول با کیفیتی را در نهایت تحویل بگیرید هرچند که در حال حاضر اغلب محصولات چینی با دستگاه تولید می‌شوند اما همچنان هم نیروی انسانی در امر تولید محصولات مختلف نقش دارند و بر تولید محصولات نظارت می‌کنند پس بهتر است تامین کننده را انتخاب کنید که از منابع انسانی ماهر برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند.

قابلیت تحویل به موقع

در نظر داشته باشید که محصول شما باید در زمان تعیین شده به گمرک کشور چین تحویل داده شود سپس با استفاده از شرکت حمل و نقل بین المللی به سمت ایران حرکت کرده و با گذشتن از اقیانوس هند به یکی از بنادر جنوب ایران برسد در این پروسه زمان نقش مهمی را ایفا می‌کند پس تامین کننده وظیفه دارد کالای شما را در زمانی که مقرر شده به شما تحویل دهد تا شما بتوانید در زمان تعیین شده کالای خود را به ایران برسانید و مجبور نباشید هزینه‌های مربوط به دیرکرد و سایر هزینه‌های اضافی مرتبط با تاخیر در تحویل کالا را بپردازید. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدا فرایند و زمان تحویل کالا را مشخص کنید و این مسئله را در قرارداد ذکر کنید تا پس از آن دچار مشکل نشوید.

مدیریت موجودی

تامین کننده باید بتواند موجودی خود را مدیریت کند اینم به شما کمک می‌کند تا موجوده بهینه‌ای از محصولات در اختیار داشته باشید این امر سبب می‌شود تا شما هزینه انبارداری و مدیریت موجودی را در ایران و نیز در حین ارسال بهتر و دقیق‌تر کنترل کنید به عنوان مثال شما می‌توانید در نظر بگیرید که آیا ارسال کلیه محصولات با یکدیگر به ایران برای شما به صرفه‌تر است یا ارسال محموله به صورت بخش بخش.

قوانین و مقررات محلی

افرادی که کالاهای مورد نیاز شما را تامین می‌کنند یا تولید کنندگان چینی باید با قوانین و مقررات محلی کشور خود آشنا باشند و آنها را رعایت کنند تا کسب و کار شما دچار مشکل نشود معمولا مالیات بر کالاهای چینی بسیار کم در نظر گرفته می‌شود تا تولید کنندگان چینی بتوانند محصولات بیشتری را تولید و صادر کنند صادر کنند. توجه داشته باشید که اگر مسائل حقوقی در حوزه قوانین محلی کشور چین توسط شما و یا تامین کننده رعایت نشود ممکن است با مشکلات حقوقی و مالی شدیدی مواجه شوید پس این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.

ارتباط مؤثر

تامین کنندگانی که می‌توانند ارتباط بهتر و موثر‌تری با شما برقرار کنند گزینه مناسب‌تری برای خرید کالا هستند این تامین کنندگان تلاش می‌کنند تا در هر مرحله گزارشی از محصولات در اختیار شما قرار دهند و از پیگیری مستمر مشکلات یا نیازهای شما هیچ کوتاهی نمی‌کننددر نتیجه شما می‌توانید با خیال آسوده‌تر محصولات وکالاهایی که مد نظر دارید را خریداری. کنید.

قیمت توافقی و شرایط پرداخت مناسب

توجه داشته باشید که در همان ابتدای عقد قرارداد قیمت و شرایط پرداخت را مشخص کنید به صورت کلی قیمت و شرایط پرداخت به نحوی در نظر گرفته می‌شود که بتوانید هزینه‌ها را به موقع پرداخت کرده و در عین حال به سودآوری نیز برسید.

شما می‌توانید با انتخاب یک تامین کننده یا تولید کننده مناسب واردات ارزان و با کیفیتی را از چین به ایران داشته باشید و از هزینه‌ها و مشکلات می‌تواند در این راه برای شما ایجاد شود جلوگیری کنید این انتخاب به عنوان یک استراتژی مهم در تجارت بین‌المللی شناخته می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و موفقیت بیشتری داشته باشید.

مشکلات رایج در واردات از چین و راهکارهای مقابله

توجه داشته باشید که هر مشکلی در تجارت شما می‌تواند فرایند خرید و واردات از چین به ایران را تحت تاثیر قرار دهد انتخاب تامین کننده باید با دقت و انجام مطالعه انجام شود. شما می‌توانید با استفاده از قراردادهای واضح و توافقنامه‌های متناسب و نیز آگاهی داشتن از قوانین و مقررات محلی کشور چین و قوانین بین‌المللی در حوزه صادرات و واردات و حمل و نقل بین المللی مشکلاتی که می‌تواند در حوزه تجارت ایجاد شود را به حداقل برسانید و فرصت‌های زیادی در تجارت بین‌المللی برای خود ایجاد کنید.

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید که در حال حاضر کالاهای چینی مانند گذشته بی‌کیفیت نیستند بلکه در سطوح مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید کالاهایی با کیفیت بسیار بالا را نیز در کشور چین پیدا کنید اینکه کیفیت کالای شما در چه سطحی باشد مربوط به این است که شما کالای خود را از چه تامین کننده خریداری می‌کنید. اگر تامین کننده از مواد اولیه مرغوب برای تولید کالا استفاده کند در نهایت کالایی که شما خریداری می‌کنید نیز کیفیت بالایی خواهد داشت معمولاً لوازم الکترونیکی که در کشور چین تولید می‌شوند کیفیت قابل قبولی دارد و عمده واردات ایران از چین نیز به این حوزه اختصاص دارد در این مقاله مواردی که باید در انتخاب تامین کننده برای خرید محصولات از چین مدنظر قرار دهید تا بتوانید تجارت پرسودی داشته باشید را بررسی کردیم شما می‌توانید با رعایت نکات فوق به سود قابل توجهی در تجارت دست پیدا کنید و بازار مشتریان را در دست بگیرید.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *