واردات دکمه از چین

واردات دکمه از چین

اغلب افرادی که وارد دنیای تجارت می‌شوند بر این اصل اتفاق نظر دارند که حرف اول و آخر را در تجارت مشتری می‌زند. به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کنند تا مشتریان‌شان را راضی نگه دارند. دکمه‌ها موارد استفاده بسیار گسترده‌ای دارند. دکمه‌ها تنها مختص خیاطی و دوخت لباس نیستند بلکه در صنعت کیف و کفش، هنرهای دستی و حتی ساختن زیور آلات فانتزی از آن‌ها بهره برده می‌شود. این امر سبب می‌شود تا نیاز به این محصول همیشه وجود داشته باشد. بنابراین واردات می‌تواند حوزه‌ای سودآور را تشکیل دهد. این که برای واردات انواع مدل‌های دکمه کدام کشور را انتخاب کنید کاملا بستگی به سلیقه مشتری و خواسته او در هنگام خرید دارد. معمولا مصرف کنندگان مدل‌هایی را می‌خرند که از یک طرف شیک و زیبا باشد و از طرف دیگر قیمت مناسبی هم داشته باشد. واردات دکمه از چین به خوبی پاسخگوی این نیاز است. استقبال مصرف کنندگان از این مدل دکمه‌ها نشان می‌دهد که از خرید و تهیه آن‌ها راضی هستند.

واردات دکمه از چین به ایران سابقه‌ای طولانی دارند و مربوط به یک یا دو سال اخیر نیست، براساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال 95، بیش از 780 تن دگمه از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از 780 تن انواع دگمه از جنس مواد پلاستیک و فلزات وارد کشور شده است.

براساس آمار واردات دکمه از کشورهای مختلف جهان، 2 میلیون و 21 هزار و 684 دلار، ارز از کشور خارج شده است. ارزش ریالی این میزان واردات، بیش از 62 میلیارد ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. دکمه از کشورهای امارات متحده عربی، تایوان، ترکیه، چین و قطر وارد ایران شده و در این بین چین بزرگترین صادر کننده دگمه به ایران بوده است.

 

واردات و صادرات دکمه

همانطور که می‌دانید واردات کالا در ایران از جزئی ترین تا بزرگترین و مهمترین کالاها را در بر می‌گیرد. یکی از این کالاهای جزئی و البته پر کاربرد که واردات آن در ایران انجام می‌گیرد دکمه می‌باشد که از کشور‌های چین، ترکیه و تایوان وارد می‌شود. و همچنین گاها از ایران به کشور‌های همسایه خود صادر می‌شود. البته لازم به ذکر است واردات و صادرات کالا در کشور ما در قدم اول مستلزم داشتن کارت بازرگانی می‌باشد که با استناد به آن اجازه واردات و صادرات به فرد داده می‌شود. در صورت وجود هرگونه پرسش و پاسخی در زمینه ترخیص کالا و یا کسب اطلاعات لازمه در زمینه تجارت می‌توانید با همکاران و کارشناسان ترخیص کار شرکت سلطان تجارت بازرگان تماس حاصل فرمائید.

برخی از انواع دکمه موجود در بازار برایو اردات از چین به ایران به شرح زیر هستند:

ترخیص دکمه سیاه قلم یا دودی

ترخیص دکمه یووی

ترخیص دکمه پلی استر

ترخیص دکمه پیراهنی

ترخیص دکمه شلواری

ترخیص انواع دکمه

ترخیص دکمه صدفی

ترخیص دکمه چوبی

ترخیص دکمه زرد قلم

ترخیص دکمه مسی

ترخیص دکمه کتی

ترخیص دکمه مانتویی

ترخیص دکمه پالتویی

ترخیص دکمه مجلسی

ترخیص دکمه مبلی

ترخیص دکمه فشاری

ترخیص دکمه‌های فانتزی

ترخیص دکمه نگینی

ترخیص دکمه نا مرئی

ترخیص دکمه پرسی

ترخیص دکمه قابلمه ای

ترخیص دکمه سردست

ترخیص دکمه نوزادی

ترخیص دکمه ریلی

ترخیص انواع دگمه

تعرفه گمرکی برای ترخیص دکمه از گمرک به شرح زیر است:

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دکمه سر دست و انواع دکمه در ردیف 71171100 است.

دکمه یکی از مهم‌ترین اجزاء پوشاک از گذشته تا به امروز است که برای باز و بسته کردن لباس‌ها کاربرد دارد. دکمه از جمله کالاهایی است که در کشور ما عمدتا از طریق واردات تامین می‌شود و به همین دلیل پرداختن به موضوع ترخیص دکمه از گمرک برای تاجران و بازرگانان داخلی اهمیت بالایی دارد. جنس و ساختار دکمه‌ها در دنیای امروز بسیار گسترده بوده و از آن‌ها برای جنبه تزئینی و زیبایی در این صنعت نیز استفاده می‌شود. قیمت دکمه‌ها نیز برحسب ماده اولیه به کار رفته در تولید آن متفاوت هستند. ارزان‌ترین دکمه‌ها، دکمه‌های پلاستیکی و باارزش‌ترین آن‌ها، دکمه‌های ساخته شده از طلا می‌باشند. در صورت قطع شدن واردات دکمه توسط تاجران و بازرگانان در کشور ما، صنعت پوشاک با مشکل اساسی مواجه می‌شوید.

 

واردات دکمه به ایران

هم‌زمان با توسعه صنعت پوشاک در جوامع مختلف صنعت تولید مواد اولیه پوشاک مانند صنعت زیپ و دکمه هم گسترش پیدا کرد و به یکی از مهم‌ترین شاخه‌های فرعی در صنعت پوشاک تبدیل شده است. در حال حاضر در اکثر لباس‌ها از انواع مختلف دکمه برای جنبه کاربردی و یا تزئینی استفاده می‌شود و به همین دلیل با وجود اندازه کوچک آن‌ها یکی از مهم‌ترین محصولات کاربردی هستند. در کشور ما تولیدات دکمه به اندازه تقاضای بازار مصرفی انجام نمی‌شود و به همین دلیل صنایع تولید پوشاک به واردات این محصول از کشورهای خارجی روی آورده‌اند. با وجود این که واردات پوشاک در ایران به سبب حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ممنوع اعلام شده است؛ واردات مواد اولیه آن‌ها بسیار رایج است و سالانه ارز بالایی به واردات دکمه از کشورهای خارجی اختصاص پیدا می‌کند.

کشور چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده دکمه به ایران است. کشور ترکیه هم تمرکز بالایی بر روی صنعت پوشاک خود داشته و به همین دلیل تولیدات مواد اولیه این صنعت و صادرات آن به کشورهای دیگر از جمله ایران هم جزو برنامه‌های این کشور است. عمده نیاز صنعت پوشاک کشور ما به دکمه، با واردات عمده دکمه‌های ارزان از چین تامین می‌شود. کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و تایوان نیز از جمله کشورهای صادرکننده انواع دکمه در ایران به شمار می‌روند.

 

مجوزهای لازم برای ترخیص دکمه از گمرک

ترخیص هر کالای ورودی و یا خروجی در کشور ما به معنی عبور از مرحله گمرک است. اداره گمرک، مسئولیت کنترل و بررسی محموله‌های تجاری را برعهده دارد و قوانین و دستورالعمل‌های خاصی را در این خصوص برای تاجران و بازرگانان تعریف شده است استترخیص کار رسمی اداره گمرک، با داشتن گواهی نامه کارت بازرگانی و وکالت‌نامه از سمت فعالان تجاری، اقدام به انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا می‌کنند. ترخیص کاری که قصد ترخیص دکمه از گمرک را دارد، وظیفه دارد برای تخصیص ارز، مجوز ارزی از دفتر صنایع منسوجات و پوشاک را اخذ نموده و همچنین نیاز به مجوز شناسه کالا دارد.

 

تعرفه گمرکی برای ترخیص دکمه

به صورت کلی شماره تعرفه گمرکی برای ترخیص دکمه، دکمه قابلمه، دکمه فشاری و دکمه سردست فشاری، پولک دکمه و سایر اجزاء و قطعات این اشیاء؛ دکمه تکمیل نشده، زیر ردیف ۹۶۰۶ قرار می‌گیرد و تعرفه ورودی آن‌ها برحسب واحد Kg محاسبه می‌شود.

کد تعرفه برای ترخیص دکمه قابلمه، دگمه فشاری و دکمه سردست فشاری و اجزاء و قطعات آنها از گمرک برابر ۹۶۰۶۱۰۰۰ است که دارای حقوق ورودی ۱۰% و اولویت کالایی ۲۶ است.

کد تعرفه برای ترخیص دکمه از مواد پلاستیکی، پوشانده نشده با مواد نسجی از گمرک برابر ۹۶۰۶۲۱۰۰ است که دارای حقوق ورودی و اولویت کالایی است.

کد تعرفه برای ترخیص دکمه از فلزات معمولی، پوشانده نشده با مواد نسجی از گمرک برابر ۹۶۰۶۲۲۰۰ است که دارای حقوق ورودی ۱۰% و اولویت کالایی ۲۲ است.

کد تعرفه برای ترخیص سایر دکمه ‌ها برابر ۹۶۰۶۲۹۰۰ است که دارای حقوق ورودی ۱۰% و اولویت کالایی ۲۴ است.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص پولک دکمه و سایر اجزاء و قطعات دگمه؛ دگمه تکمیل‌نشده برابر ۹۶۰۶۳۰۰۰ است که دارای حقوق ورودی ۵% و اولویت کالایی ۲۶ است.

 

متوسط زمانی که کالا به ایران می‌رسد چقدر است؟

این زمان بستگی به نوع کالایی دارد که برای واردات از چین در نظر دارید. بسته به نوع محصولات این زمان کاهش و یا افزایش میابد. اما به طور متوسط پس از اینکه پیش پرداخت به‌حساب تأمین‌کننده و یا تولیدکننده واریز شد. دراگر این کالا ماشین­‌آلات باشد 45 روز طول می‌کشد که کالا آماده بازدید شود. قالب‌ها پس از 2 ماه آماده بازدید می‌شوند. در مورد کالاهای دیگر این زمان حدود 25 روز است. پس از اینکه کالاها برای بازدید آماده شدند یک بازرس و یا کارشناس که از طرف شرکت خریدار یا واردکننده تعیین شده است. کالا ‌ها باید از لحاظ کمی و کیفی مجدد بررسی شوند. اگر بازرس شرکت کالا را از لحاظ کمی و کیفی تأیید کرد مابقی مبلغ قرارداد به‌حساب تولیدکننده و یا تأمین‌کننده واریز می‌شود. سپس کالا مطابق با استاندارد‌ها بارگیری شده و به ایران ارسال می‌شود.

 

حجم واردات از چین توسط ایران چقدر است؟

در سال‌های اخیر رشد بی سابقه در میزان واردات از چین به ایران ایجاد شده است. با نگاهی به بازارهای مهم کشور و جستجو در بین کالاها در متوجه می‌شوید که کالاهای چینی گوی رقابت را از کالاهای ایرانی ربوده‌اند. در بازار رقابت میان کالاهای ایرانی با چینی در بیشتر مواقع این کالای چینی است که برنده این مبارزه می‌شود. مهم ترین عامل این امر قیمت پایین کالا‌های چینی است که حجم گسترده‌ای از میزان واردات کالا به ایران را شامل می‌شوند و تاجران را ترغیب می‌کند تا برای واردات کالا کشور چین را انتخاب کنند. براساس گزارش‌های انجام شده به نقل از گمرک در سال 99 از چین 3. 543. 000  تن کالا که ارزشی معادل 9. 761. 000. 000  دلار داشته و وارد کشور ما شده است. از نظر حجم کالا این میزان 10 درصد واردات ایران و از جنبه ارزش کالا 25. 3 درصد کل واردات ایران را به خود اختصاص داده است. باتوجه‌به این آمار و ارقام می‌ فهمیم که حجم واردات از چین حجم قابل‌ملاحظه‌ای است.

 

خدمات کارگو واردات از چین

آشنایی با منابع عمده خرید و قیمت کالا‌ها برای تاجران و بازرگانان امری واجب و ضروری است. تمام این آگاهی‌ها به این منظور موردنیاز است تا خریدار بتواند بهترین خرید را انجام دهد. اما گاهی به دلیل عدم آگاهی تاجران در مورد خرید در بازارهای چین و یا اطلاعات ناقصی که دارند تجار ایرانی دچار مشکلات و هزینه‌های زیادی می‌شوند.

تضمین کیفیت کالا، دستیابی به خدمات پس از فروش که توسط تولیدکننده باید صورت گیرد، استفاده از انبار‌های امن و مطمئن  از دیگر چالش‌هایی است که بر سر راه تجار ایرانی قرار دارد. اشتباه در انجام این کارها سبب بروز هزینه‌های گزافی برای واردکننده می‌شود. برای اینکه از بروز اتفاقات و وقایع ناگوار و پیش بینی نشده جلوگیری می‌کند و از هزینه ‌های اضافی کاسته شود، تاجران ایرانی می‌توانند تمامی مراحل واردات کالا از چین را به دست شرکت‌های معتبر و متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند بسپارند. سفارش درست و اصولی کالا، خرید خوب و مناسب،  تضمین کیفیت کالا و دستیابی به خدمات پس از فروش برای برخی کالاها یکی از خدمات کارگو محسوب می‌شود که راهگشای تجار ایرانی در امر واردات کالا از چین باشد.

به‌طورکلی به‌تمامی خدمات اعم از سفارش خرید کالا، خرید کالا، بارگیری، حمل ونقل و ترخیص کالا از گمرک که در خصوص واردات کالا از چین انجام می‌شود، خدمات کارگو در کشور چین گفته می‌شود. استفاده از خدمات کارگو باعث جلوگیری از هزینه‌های پیش­بینی نشده‌ای می‌­شود که در مسیر واردات از چین سر راه تاجران ایرانی قرار دارد. همچنین خیال تاجران را بابت یک خرید درست، اصولی و حمل ونقل مطمئن، ایمن و با هزینه مناسب راحت می‌کند. ضمناً از بروز مشکلات گمرکی و صرف هزینه­های زیاد گمرکی جلوگیری می‌کند. درواقع استفاده از خدمات کارگو واردات چین تضمین‌کننده یک تجارت آسان و پرسود برای تجار ایرانی است که به آنها در راه واردات از چین یاری می­‌رساند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *