واردات کفش از چین

واردات کفش از چین

واردات کفش از چین بخش مهم و زیادی از واردات کشور ایران را شامل می‌شود. در حال حاضر واردات کفش از چین سهم زیادی از بازار واردات ایران از چین را شامل می‌شود. در این مقاله نکات مهم در مورد کفش‌های چینی را بررسی خواهیم کرد و شما را با روش واردات این کفش‌ها آشنا خواهیم ساخت.

هر چند که این روزها تولیدکنندگان زیادی در ایران به تولید و عرضه کفش مشغول هستند. یکی از بزرگترین نقاط ضعفی واردات کفش از چین این است که تولیدات آنها همسو با نظر مردم  ایران نیست. به عقیده کارشناسان تولیدکنندگان داخلی نتوانسته‌اند بر اساس سلیقه مردم پیش بروند و در ایران ما تغییرات زیادی در تولید کفش‌های چرم نمی‌بینیم. در حالی که یکی از اصلی ترین ویژگی‌ها در بازار پوشاک و خصوصا کفش تغییرات مداوم و ایجاد طرح‌های جدید و جذاب است. موردی که در حوزه تولیدات داخلی کمتر به آن توجه می‌شود.

برعکس کفش‌های ایرانی در واردات کفش از چین این تنوع قابل مشاهده تر است. تولیدکنندگان چینی در انواع و اقسام کفش‌ها به خصوص کفش‌های پاشنه بلند زنانه و کفش‌های ورزشی و اسپرت مردانه، طرح‌های بسیار زیادی را عرضه می‌کنند و تنوع خوبی دارند. کشور چین یکی از کشورهای صنعتی و از قدرتهای اقتصادی دنیا در حال حاضر است که به دلیل داشتن کارگر ارزان قیمت! معروف است، بیشتر برندها و شرکت‌های بزرگ دنیا نمایندگی‌ها و کارخانه‌های بزرگی در این کشور دارند. دستمزد کارگر در چین بسیار پایین است. افراد و به راحتی می‌توانند محصولات خود را با همان کیفیت اصلی، اما با دستمزد کارگر کمتر، تولید کنند. این موضوع سبب می‌شود تا خیلی از محصولات مختلف، از تجهیزات الکترونیکی گرفته تا پوشاک در کشور چین تولید شوند. مثلاً تولید کننده بزرگی به اسم نایکی بخش قابل توجهی از محصولات خود را در کشور چین تولید می‌کند و در تمام دنیا عرضه می‌کند و اصلا برای این برند مشکلی در بازار جهانی ایجاد نمی‌شود.

رمز موفقیت چین در سال‌های اخیر، تولید انبوه کالا است. تولید انبوه محصولات با قیمت کم سبب شده است تا واردات کفش از چین در دستور کار خیلی از کشورها از جمله ایران قرار بگیرد یکی از موضوعاتی که شاید خیلی از افراد به آن انتقاد دارند کیفیت محصولات چینی است،  متناسب با قیمتی که برای محصولات چینی پرداخت می‌کنید، کفش‌ها کیفیت مناسبی دارند. مثلاً کفش چینی یکی از محصولات با کیفیتی است که اتفاقا در ایران طرفداران خاص خود را دارد.

 

خرید مستقیم کفش از چین

با واردات کفش از چین به صورت مستقیم واسطه‌گری‌ها حذف می‌شوند و در نهایت قیمت‌ها  هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند. امروزه می‌توان با استفاده از بسترهای‌های الکترونیکی به صورت مستقیم از بازارهای پوشاک و کفش در چین محصولات مختلف را برای مشتریان داخلی تهیه کرد.

اگر بخواهیم چند مزیت اصلی واردات کفش از چین به صورت مستقیم را نام ببریم حتما یکی از آنها کاهش هزینه حمل و نقل است، کشور ایران و چین هم از نظر تجاری و هم از لحاظ سیاسی  روابط خوبی دارند بر همین اساس سعی کرده‌اند که با کاهش تعرفه‌هادر حوزه مبادلات کالا بهتر عمل کنند.

در حال حاضر شاهد مبادلات تجاری گسترده بین ایران و چین هستیم. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانیم در مورد صنعت کفش چین بگوییم این است که چینی‌ها سالیان درازی است که محصولات خود را به ایران صادر می‌کنند، با سلیقه ایرانی‌ها آشنایی دارند، چینی‌ها می‌دانند که سلایق مردم ایران به چه شکلی است، به همین دلیل شاهد این هستیم که خیلی از جوانان ایرانی نیز کفش‌های چینی را می‌پسندند چون با سلیقه آنها همخوانی دارد.

خرید مستقیم کفش از چین

در حال حاضر و براساس شرایط ایران در بازار‌های جهانی کالاها و محصولات زیادی از کشور چین وارد ایران می‌شوند. از جمله این وسائل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کامپیوتر

لوازم التحریر

لوازم آرایشی شلوارهای جین

ما یکی از اصلی ترین محصولاتی که از کشور چین وارد ایران می‌شوند و طرفداران زیادی دارند کفش‌ است. واردات کفش از چین به صورت مستقیم و در اینترنت، به واسطه کاهش هزینه حمل و نقل و سودی که به مشتری و مصرف کننده می‌رسد، مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است. شرکتهای بازرگانی مختلفی امروزه به عنوان واردکننده از چین فعالیت می‌کنند. اما شما باید اعتبار و صداقت آنها را بررسی کنید.

 

بازارهای خرید عمده کفش در چین

واردات کفش از چین از مبدا گوانگجو انجام می‌شود. یکی از بزرگترین مراکز تولید، پخش و عرضه کفش در کشور چین شهر گوانجو است این شهر صنعتی و معروف جزو مراکز مهم تولیدی در کشور چین محسوب می‌شود و بازارهای عمده فروشی پوشاک از جمله کفش در آن دایر هستند.

در گوانجو بازارهای زیادی در حوزه عمده فروشی چرم نیز فعالیت می‌کنند. مجموعه جان شی، شهر کفش و شهر کفش گوانگجو از معروفترین مراکز عمده فروشی کفش در گوانگجو هستند که علاوه بر تولید و توزیع کفش، همکاری‌های زیادی با برندهای معروف اروپایی و آمریکایی دارند،  در کل این شهر یکی از شهرهای معروف در حوزه تولید پوشاک و پارچه است و تولید کنندگان بزرگی مانند نایکی در این شهر نمایندگی دارند.

 

پر سود ترین برند‌های کفش برای واردات از چین

دو برند نایکی و کاترپیلار معروفترین مارکهای کفش هستند که در کشور چین تولید می‌شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم بیشتر شرکت‌های بزرگ دنیا مانند نایکی و آدیداس درصدی تولیدات خود را در چین انجام می‌دهند. خود تولید کنندگان چین هم دارای برندهای معتبر و معروفی هستند مانند برند کاترپیلار به واسطه کاربردی بودن و ظاهر جذاب، بسیار معروف است. البته برند‌های مانند لار رینگر و اکو و حتی برند کلارک، جزو برند‌هایی هستند که کشور چین به صورت عمده در حوزه کفش تولید و عرضه می‌‌کند. در واقع این برندها جزو پرسودترین برندهای کفش برای واردات از چین محسوب می‌شوند. کشور چین بیشتر تمرکز خود را بر روی کفش‌های زنانه پاشنه بلند و کفش‌های ورزشی مردان قرار داده است. شما می‌توانید انواع کفش‌های مجلسی و انواع و اقسام کفش‌های مختلف را در تولیدات این کشور مشاهده کنید.

 

آیا واردات کفش از چین عاملی برای رکود در فروش کفش داخلی است؟

یکی از دلایل گران بودن کفش‌های داخلی واسطه‌گری است، واسطه‌گری‌ها سبب می‌شود تا کفش داخلی گران تر از کفش‌های وارداتی باشد در حالیکه کفش چینی نسبت به آن ارزانتر است. واردات کفش از چین واسطه‌ی کمتری دارد و می‌توان به طور مستقیم از چین کفش‌ها را وارد کرد. البته باید در نظر بگیرید که کفش‌های ایرانی قیمت بالایی دارند و به همین دلیل مردم به واسطه پایین آمدن قدرت خریدشان به سراغ کفش‌های چینی رفته‌اند. متاسفانه تنوع نیز در آن‌ها کم است. اگر قیمت و کیفیت محصولات ایرانی مطلوب باشد، مصرف کنندگان داخلی از آن‌ها استقبال می‌کنند. کفش‌های چینی از نظر کیفیت، سطح مطلوبی دارند و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه هستند.

تولیدکنندگان چینی کفش‌هایی در اندازه، رنگ و طرح‌های بسیار زیبایی ایجاد کرده‌اند واردات کفش از چین به تولیدکننده ایرانی ضربه نمی‌زند. بلکه واردات کفش از چین سبب می‌شود تا تولید کننده داخلی برای افزایش کیفیت و تنوع محصولات خود تلاش بیشتری کند.

 

شرایط واردات و حمل کفش از چین

برای افرادی که قصد واردات کفش از چین یا هر مبدا دیگری دارند واجب است که بدانند واردات کفش از هر کشوری حقوق و عوارض خاص خود را دارد. اما بسته به جنس کفش، کشور مبدا، مرغوبیت و کیفیت آن و همه ویژگی‌هایی که برای کفش وجود دارند، ممکن است که این حقوق و عوارض از لحاظ ارزش متفاوت است. عوارض واردات کفش از یک کشور، مبلغ بیشتری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت که ۲۶ درصد حقوق ورودی و ۹ درصد ارزش افزوده برای تعرفه واردات کفش در نظر گرفته می‌شود.

برای اینکه واردات کفش از چین به بهترین شکل ممکن انجام شود  باید با قوانین گمرکی دو کشور آشنا باشید. هم کشور چین و هم ایران قوانین سختگیرانه‌ای در حوزه گمرک دارند افرادی که قصد واردات بار از چین به ایران را دارند، باید حتماً با قوانین آشنایی داشته باشند. تعرفه‌های گمرکی هم متنوع هستند و تاجران باید اطلاعات کافی در مورد آن‌ها داشته باشند.

 

یکی از اصلی‌ترین موضوعات این است که بازار فروش کالای مدنظر در ایران است برخی از محصولات چینی در ایران خریدار ندارند اما کفش‌های چینی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای واردات از چین باشند.

اغلب کالاها برای ورود به ایران نیازمند دریافت مجوز و مدارک مورد نیاز هستند که باید در چین و ایران مورد تایید قرار بگیرند. این موضوع سبب می‌‌شود تا هزینه‌های خرید و حمل کالا به بهترین شکل ممکن و به صرفه‌ترین حالت انجام شوند. حمل کالا هم به صورت هوایی و هم به صورت دریایی از چین به ایران امکان پذیر است. گمرک ایران هم در مناطق مختلف مانند منطقه آزاد تجاری چابهار، بوشهر، گمرک شهید رجایی ترخیص کالا از مبدا چین را انجام می‌دهد.

چین کشور اصلی تولید کننده کفش‌های جهانی است. اگر می‌خواهید تجارت کفش خود را توسعه دهید، واردات کفش از چین انتخاب خوبی برای شما است.

 

محل صنعت کفش چین

گوانگدونگ

گوانگدونگ بزرگترین پایگاه تولید کفش در جهان است،  Dongwan Guangdong، بیش از 1500 کارخانه کفش، 2000+ شرکت پشتیبانی و 1500+ شرکت تجاری دارد. بسیاری از کفش‌های مارک معروف در جهان از این شهر وارد می‌شوند.

کوانژو فوجیان

در اوایل دهه 1980، Jinjiang Footwear  به دلیل کفش‌های چرم مصنوعی و صندل‌های پلاستیکی معروف شد. جین جیانگ اکنون منطقه کوانژو است کفش‌های Putian که شهرت جهانی دارند، از شهر Putian، استان فوجیان هستند.

فوجیان یکی از پنج پایگاه برتر تولید کفش در چین است که بیش از 3000 کارخانه کفش موجود با بیش از 280000 کارمند و تولید سالانه 950 میلیون جفت کفش در آن قرار دارند، کفش‌های ورزشی و کفش‌های مسافرتی 40 درصد کل کل کشور و 20 درصد کل جهان را تشکیل می‌دهند.

ونژو ژجیانگ

صنعت کفش در Wenzhou عمدتا در Lucheng، Yongjia و Ruian متمرکز است. توسعه کفش در این سه مکان نیز سبک‌های متفاوتی دارد.

براساس آمار اولیه، Wenzhou در حال حاضر بیش از 4000 تامین کننده کفش و 2500+ شرکت پشتیبانی مانند ماشین آلات کفش، مواد کفش، شرکت‌های چرم و چرم مصنوعی دارد. نزدیک به 400000 نفر در کفش سازی یا صنایع مرتبط با آن مشغول به تولید کفش هستند. بسیاری از شرکت‌های تولید کفش در Yongjia در بازاریابی خوب عمل می‌کنند، مانند Aokang، Red Dragonfly و Ritai. چه برند، چه محبوبیت و چه سهم بازار داخلی، در موقعیت پیشرو در ونژو قرار دارد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ Wenzhou این است که شرکت‌های مختلف حمایت کننده در اطراف کارخانه‌های کفش جمع شده‌اند. بازارهای مختلف حرفه‌ای توسعه یافته به تقسیم کار و همکاری تخصصی دارند و سیستم صنعت کفش نسبتاً کامل است و قدرت رقابتی قوی در بازار کفش جهانی دارند.

چنگدو سیچوان

شهر چنگدو بزرگترین پایگاه تولید کفش در غرب چین است خصوصا برای کفش‌های زنانه و 10 درصد از کل تولیدات کشور و 7 درصد از کل تولیدات جهان را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر، چنگدو یک خوشه صنعتی متشکل از بیش از 4000 شرکت مرتبط تشکیل داده است. درآمد فروش سالانه محصولات بیش از 1. 6 میلیارد دلار آمریکا است که از این میزان صادرات 1 میلیارد دلار است که حدود 80 درصد را شامل می‌شود. بهترین مزایای سیچوان برای اقدام به واردات از این کشور سیاست‌های ترجیحی آن برای پردازش تجارت و بازار کار غنی است.

 

شرکت‌های معروف کفش در چهار خوشه صنعتی بزرگ

شرکت‌های معروف کفش در گوانگدونگ:

Yue Yuen Group – بزرگترین تولید کننده کفش ورزشی در جهان

Xingang Group-معروف‌ترین تولیدکننده کفش‌های معمولی در جهان

Huajian Group – بزرگترین تولید کننده کفش زنانه در چین

Gongsheng کفش Yongxin، کفش Yongbao، Yongjin Shoes، Yongsheng Shoes، Yongyi Shoes

شرکت‌های معروف کفش در فوجیان:

برندهای معروفی مانند Anta، 361°، Xtep، Hongxing Erke، Yali De، Del Hui، Xidelong.

شرکت‌های معروف کفش در ژجیانگ:

Kangnai، Dongyi، Gilda، Fujitec، Oren، Tongbang، Jiehao، Lu Lushun، Saiwang، Bangsai، Chunda.

شرکت‌های معروف کفش در سیچوان:

Aiminer، Kamedor Footwear، Yilan Footwear، Santa Niya.

 

بازار عمده فروشی کفش چین

وقتی صحبت از بازار عمده فروشی کفش چین می‌شود می‌توانیم به دو محل اصلی اشاره کنیم: گوانگژو و یی وو.

گوانگژو بزرگترین پایگاه تولید کفش در جهان است و اغلب از بازارهای عمده فروشی کفش در گوانگژو، عمدتاً در نزدیکی ایستگاه راه آهن گوانگژو قرار دارند. چه کفش‌های سفارشی گرانقیمت یا کفش‌های معمولی می‌توانید آن‌ها را در بازار عمده فروشی کفش گوانگژو پیدا کنید. در نزدیکی جاده هوانشی غربی و جاده ژانشی 12 شهر کفش و بازارهای عمده فروشی کفش مانند خیابان عمده فروشی کفش جاده ژانشی، میدان کفش بین المللی گوانگژو و پلازا کفش یورو قرار دارند. بسیاری از بازارهای عمده فروشی کفش در امتداد جاده جیفانگ مانند شهر کفش متروپلیس و شهر کفش جیفانگ قرار دارند. کفش‌های گران‌قیمت و بسیار باکیفیت معمولا در بازار کفش در غرب جاده هوانشی متمرکز شده‌اند. در جاده جیفانگ و بندر زیوان عمدتاً کفش‌های درجه پایین و معمولی به فروش می‌رسند.

جاده داکسین شرقی

بازار کفش Yiwu که کمتر از بازار عمده فروشی کفش گوانگژو نیست، یکی از بازارهای عمده فروشی است که اغلب واردکنندگان کفش از آن بازدید می‌کننددر بازار کفش Yiwu می‌توانید انواع کفش‌ها را پیدا کنید. یک  و نیم نفر در دنیا که کفش آنها در چین تولید می‌شود و چهار و نیم نفر در دنیا که کفش آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم از بازار Yiwu خریداری می‌شود. محصولات کفش عمدتاً در طبقه سوم منطقه چهارم شهر تجارت بین المللی Yiwu متمرکز شده‌اند.

 

روش تعیین کیفیت محصول

شما می‌توانید یک سازمان تست شخص ثالث حرفه‌ای را برای آزمایش کیفیت محصول انتخاب کنید یا اینکه از طریق گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت شرکت مشخص کنید که آیا کفش مورد نظر واجد شرایط  خرید است یا خیر. در عین حال توجه داشته باشید که آیا از شرایط تعیین شده توسط تامین کننده در سند مشخصات راضی هستید یا خیر. کفش‌های مختلف استانداردهای واجد شرایط متفاوتی دارند. واردکنندگان می‌توانند استانداردهای مختلفی را بر اساس محصولات خود ایجاد کنند، از جمله مواد برتر برای ساخت کفش، مواد آستر، کفی، برون سپاری، ضخامت کفی، رنگ، اندازه و غیره. مشکلات رایج کفش عبارتند از: صمغ زدایی شدید (به جز باندهای جانبی)، شکاف، شکستگی، نیتریک، فروپاشی، باز شدن، ترک خوردن، پارگی توری (مانند کفش‌های مسافرتی)، یا کفش‌های جدید دو برابر نیستند و اندازه کفش متفاوت است.

 

روش محاسبه سایز کفش

استاندارد چین از میلی متر یا سانتی متر برای اندازه گیری اندازه کفش استفاده می‌کند. ابتدا عرض پا و سنجاق شما را اندازه می‌کنیم.

روش اندازه گیری طول پا: نقطه انتهایی بلندترین انگشت پا و فاصله بطری آب بین دو خط عمودی در تماس با برآمدگی پس از پاشنه پا را انتخاب کنید. روش اندازه گیری عرض: پا از برجستگی صفحه افقی.

 

تامین کننده کفش‌های معروف چین

طراحی عالی نیاز به صنعتگرانی با کیفیت بالا دارد. اگر می‌خواهید تولید کننده مورد نظر خود را برای کفش خود پیدا کنید، ما چهار تامین کننده کفش چینی زیر را توصیه می‌کنیم:

مسترکوس

ترندون

Quanzhou Zhonghao

Aimei Shoe

کفش‌های کتانی به دلیل عملکرد ورزشی و ظاهر شیک مورد علاقه مردم هستند. اگر می‌خواهید کفش‌های ورزشی را از چین وارد کنید، ممکن است به این تامین کنندگان حرفه‌ای کفش ورزشی نیاز داشته باشید:

چگونه بفهمم که محصول در چین تولید شده است؟

سه عدد برتر در بارکدها عبارتند از 690، 691، 692 محصولات تولید شده در چین هستند.

پرفروش ترین کفش در یک سال کدام است؟

کفش ورزشی / کفش دویدن

محبوب ترین رنگ و اندازه کفش چیست؟

مشکی همیشه محبوب است. عمده فروشان عمومی 8 تا 12 سایز را به صورت دسته‌ای خریداری می‌کنند.

تفاوت و تبدیل کد اتحادیه اروپا و کد متوسط.

عدد سانتی متر × 2-10 = سیستم اروپایی، (اروپایی +10) ÷ 2 = عدد سانتی متر.

عدد سانتی متر -18 + 0. 5 = US، US + 18-0. 5 = عدد سانتی متر.

سانتی متر عدد -18 = سیستم انگلیسی، انگلیسی + 18 = سانتی متر

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *