حمل هوایی با ایرلاین قطر از چین

هواپیمایی قطر ایرویز

هواپیمایی قطر یا همان قطر ایرویز یکی از معتبرترین ایرلاین‌های جهانی با پروازهای روزانه به سراسر کشورهای دنیا است. این ایرلاین خدمات حمل و نقل هوایی کالا را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند که برای مسافران و تجار ایرانی امتیاز قابل‌توجهی است. فریت بار به قطر با قطر ایرویز مناسب مهاجران، دانشجویان خارج از کشور و مسافران و فعالان اقتصادی است. با توجه به گرانی خرید لوازم شخصی منزل، اغلب مهاجران مجبور به حمل‌ونقل لوازم موردنیاز شخصی خود برای زندگی در کشورهای دیگر هستند. از طرف دیگر  اغلب تاجران ایرانی برای صادرات کالای خود به نیازمند داشتن اطلاعات دقیق گمرکی هستند. خصوصا برای حمل و نقل بار به صورت هوایی که معمولا هزینه زیادی نیز دارد و باید با دقت بالایی انجام شود تا بار‌ها در زمان مناسب ارسال شوند و آسیب نیز نبینند.

نکته لازم به ذکر و قابل‌توجه این است که حمل‌ونقل کالا از ایران به دو صورت هوایی و دریایی به کشور چین امکان‌پذیر است. با این تفاوت که خدمات فریت‌بار هواپیمایی قطر به افراد حقیقی و حقوقی این امکان را می‌دهد تا بتوانند تمام وسایل و لوازم شخصی و ارزشمند خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و کاملاً سالم و قانونی به کشور مقصد ارسال کنند. برای بهره‌مندی از خدمات فریت بار هواپیمایی قطر باید از یکی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی در زمینه حمل‌ونقل کالا فعالیت دارد کمک بگیرید.

 

قطر ایرلاین

قطر ایر لاین، هواپیمایی قطر یا قطر ایرویز (Qatar Airways) یکی از شرکت‌های هواپیمایی معتبر در دنیا است که در فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه مستقر است. قطرایرلاین از ماه اکتبر ۲۰۱۳، به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه وان ورلد یا اتحاد شرکت ‌های هواپیمایی آمریکایی محسوب می‌شود.

این شرکت هواپیمایی که دارای پرچم قطر است، به بیش از ۱۵۰ مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه پرواز مستقیم دارد. در واقع قطر ایر لاین جز معدود شرکت ‌های هوایی است که به ‌طور مداوم به هر ۶ قاره جهان پرواز دارد و مرز هوایی ایران نیز برای هواپیماهای قطر ایرلاین باز است.

قطر ایرلاین دارای هواپیمای مخصوص با کلاس‌های مختلف برای حمل مسافر به رنقاط مختلف جهان است، این شرکتبخش باربری یا حمل و نقل بار هم دارد به گونه‌ای که توانایی سرویس دادن و جا به جایی ۷نا۵۰۰۰۰ تن بار در سال را دارد که رقم بسیار بالایی است.

 

مراحل و مزایای فریت بار با ایرلاین قطر

ثبت درخواست مشتری برای ارسال بار

تماس اپراتورهای متخصص حمل‌ونقل با مشتری

بازدید متخصصین و بازرسان از بار و محموله ارسالی مشتری و تشخیص نوع بسته‌بندی و تهیه لیست اولیه و برآورد هزینه ارسال بار

بسته‌بندی کالای ارسالی با بهترین کیفیت و به‌صورت کاملاً استاندارد و جلوگیری از ضربه به بار

پکینگ لیست و لیست ترجمه شده به زبان کشور مقصد

انجام سم‌پاشی پالت‌های چوبی و صدور گواهینامه معتبر جهت ترخیص کالا در گمرک

بارگیری توسط وسیله نقلیه و حمل به گمرک

انجام کلیه امور و تشریفات گمرکی

صدور بیمه‌نامه معتبر

انجام امور مرزی و حرکت به‌طرف مقصد

ایرلاین قطر
ایرلاین قطر

محدویت‌های فریت بار با هواپیمایی قطر

قطر ایرویز کلاس‌های پروازی متفاوتی دارد که هرکدام از این کلاس‌های پرواز محدودیت حمل بار مختلفی دارند. به همین دلیل لازم است با محدودیت‌های حمل بار قطر آشنا باشید که در ادامه مقاله این موارد را بررسی خواهیم کرد. این ماورد معمولا برای بار‌هایی که مسافری جا به جا می‌شوند کاربرد دارد.

پروازهای کلاس اکونومی در قطر ایرلاین

اکونومی Classic: مجاز به حمل ۲۵ کیلوگرم بار در پروازها به تمام مقاصد

اکونومی Convenience: مجاز به حمل ۳۰ کیلوگرم بار در پروازها به تمام مقاصد

اکونومی Comfort: مجاز به حمل ۳۵ کیلوگرم بار در پروازها به تمام مقاصد

 پروازهای کلاس بیزینس در قطر ایرلاین

بیزینس Classic 40: کیلوگرم بار در پروازهای به و از همه مقصدها

بیزینس Elite 40: کیلوگرم بار در پروازهای به و از همه مقصدها

 پروازهای کلاس درجه یک در قطر ایرلاین

درجه یک Elite 50: کیلوگرم بار در پروازهای به و از همه مقصدها

هزینه ارسال بار هوایی قطر ایرلاین

برایارسال بار هواپیمایی با هواپیما  مهم‌ترین موضوع اطلاع از میزان بار، وزن و ابعاد آن است. درصورتی‌که میزان بار از مقدار تعیین شده بیشتر باشد، اضافه‌بار محسوب می‌شود و شما مجبور هستید هزینه‌ای برای آن پرداخت کنید که معمولاً برای تاجران اقتصادی نیست. در این شرایط دو راه برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافه‌بار وجود دارد:

کم‌کردن وزن اضافه‌بار به مقدار مجاز قابل حمل

استفاده از فریت بار مسافری

 

بازه زمانی حمل بار هواپیمایی قطر

برای ارسال بار به قطر می‌توان هم از مسیر دریایی و هم از مسیر هوایی استفاده کرد؛ اما برای ارسال وسایل و خرده بار به قطر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حمل‌ونقل هوایی بهترین گزینه است. هواپیماهای باری معمولاً بین ۲ تا ۳ روز از هر نقطه جهان به هر جای دیگر می‌روند و شما می‌توانید از این طریق ارسال خرده بار را انجام دهید. هواپیمایی قطر هم در همین بازه زمانی کالا را به مقصد می‌رساند.

ویژگی‌های استفاده از حمل بار هوایی به قطر

فریت مسافری: معمولا شرکت‌های هواپیمایی برای اضافه‌بار همراه مسافرین مبالغ یادی را به‌عنوان جریمه حمل اضافه‌بار از مسافران دریافت می‌کنند؛ فریت بار جایگزینی مناسبی است برای جریمه اضافه‌بار مسافری است. این روش هزینه را به حداقل رسانده و سلامت بار را تضمین می‌کند.

کارگو: حمل بار تجاری که وزن زیادی ندارند؛ مانند نمونه بار یا کالاهایی که باید سریعاً به مقصد برسند (مانند مواد غذایی فاسدشدنی).

چارتر: در این نوع از باربری هوایی یک هواپیمای باری کامل به یک محموله اختصاص داده می‌شود. (دربست) این روش معولا برای ارسال بار شرکت‌های بزرگ کاربرد دارد.

Door TO Door: زمانی که شما می‌خواهید یک مجموعه از سی‌دی‌های یادگاری یا هدیه و یا مدارک را از درب‌خانه برای دوستتان به خارج ایران ارسال کنید. گزینه خدمات درب به درب مناسب‌ترین راه برای شما است.

 

لیست فرودگاه‌های قطر

قطر دو شهر بزرگ و مهم دارد که دو فرودگاه بسیار مهم این کشور را در خود جای‌داده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی دوحه: این فرودگاه در پایتخت و مهم‌ترین شهر در نزدیکی مهم‌ترین بندر تجاری قطر قرار دارد. بیشتر کالاهای وارداتی از این فرودگاه به مقصد اصلی ارسال می‌شوند. فرودگاه دوحه (DIA) فرودگاه بین‌المللی تجاری قطر است تا اینکه فرودگاه بین‌المللی حمد در 27 مه 2014 افتتاح شد. این فرودگاه برای بازسازی و بازگشایی برنامه‌ریزی شده است تا ترافیک بیشتری را برای جام جهانی فوتبال 2022 در دوحه مدیریت کند.

فرودگاه الخور: این فرودگاه در شهرستان الخور قرار دارد و یکی از مناطق استراتژیک قطر است.

فرودگاه بین‌المللی حمد: این فرودگاه جدیدترین فرودگاه ساخته شده در قطر است و جزو 6 فرودگاه برتر جهان است. فرودگاه بین‌المللی حمد (DOH) یک فرودگاه بین‌المللی در قطر و خانه شرکت هواپیمایی قطر، قطر ایرویز است. این فرودگاه در نزدیکی دوحه به‌عنوان فرودگاه اصلی قطر شساخته شده است. این فرودگاه به اولین فرودگاه خاورمیانه تبدیل شده که  توانسته جایزه بهترین فرودگاه اسکای ترکس را در سال 2021 در جوایز فرودگاه جهانی 2021 دریافت کند.

 

آسان ترین راه استفاده از خدمات فریت بار قطر ایروریز

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل یکی از شرکت‌های معتبر و باتجربه در زمینه فریت بار و کارگو به تمام کشورهای دنیا است و به تاجران این امکان را می‌دهد تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مسیر حمل‌ونقل را که نه‌تنها خدماتی مثل بسته‌بندی استاندارد و ایمن را به مشتریان خود ارائه کنید، این شرکت تمام کارهای مربوط به حمل بار از درب منزل تا فرودگاه بین‌المللی را برعهده می‌گیرد و پس از انجام تشریفات گمرکی و اخذ مجوزهای لازم و صدور بارنامه هوایی، تمام بار و محموله را در پالت‌های مخصوص حمل بار هوایی قرار داده و توسط خدمات بار هواپیمایی قطر یا هر شرکت هواپیمایی که مدنظر شما است مانند هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان، امارات یا ترکیش‌ایر به مقصد موردنظر شما ارسال می‌کند؛ اگر قصد دارید فریت‌بار هوایی به قطر را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی حتماً با کارشناسان مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل ارتباط برقرار کنید تا با تمام قوانین فریت بار قطر‌ ایرلاین آشنا شوید.

 

چه ایرلاین‌هایی دارای پرواز از چین به ایران هستند؟

در حال حاظر به دلیل تحریم‌های آمریکا ایرلاین‌های کمی دارای پرواز از چین به ایران هستند اما در شرایط عادی ایرلانی‌های زیر دارای سرویس‌های حمل بار از مبدا چین به مقصد ایران را ارائه می‌دهند:

ماهان ایر

ایرا ایر

ترکیش ایرلاین

امارات

قطر ایرویز

عمان ایر

کویت ایر

چایتا ساوترن

از جمله ایرلاین‌هایی هستند که خدمات ارسال بار هوایی از چین به ایران را انجام می‌دهند. هر کدام از این ایرلاین‌ها دارای شرایط، هزینه و زمان حمل مخصوص  به خود را دارند که صاحبین کالا با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب و از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند.

هزینه حمل بار هوایی با ایرلاین قطر از چین به ایران معمولا بر حسب دلار محاسبه می‌شود و با توجه به نرخ متغیر دلار در بازار ایران هزینه ثابتی ندارد و دائما در حال تغییر است. این هزینه براساس مسافت و حجم بار کمی بیشتر از هزینه ارسال بار از دبی و قطر به ایران است. با توجه به اینکه قطر ایرلاین پرواز‌های دائم و ثابتی از چین به کشور‌های مختلف دنیا مانند ایران دارد برای تاجرانی که می‌خواهند بار خود را با سرعت بیشتری به ایران ارسال کنند گزینه مناسب تری است. قطر ایرلاین پرواز‌های مستقیمی به شهر‌های مهم ژاپن و شهر تهران و برخی از شهر‌های توریستی ایران مانند اصفهان دارد.

توجه داشته باشید که هزینه‌های مربوط به حمل و نقل کالا از هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا جدا هستند و این هزینه‌ها متفاوت حساب می‌شوند:

عوامل تاثیر گذار در نحوه محاسبه قیمت ترخیص کالا

حقوق ورودی کالا در گمرک و سود بازرگانی

برای اینکه کالا اجازه ورود به کشور را دریافت کند تاجر باید سود بازرگانی و 4 درصدی را از کل ارزش کالا به اداره گمرک کشور پرداخت کند این هزینه در آخر به خزانه کشور واریز می‌شود. مبلغ واریز شده برای هر کالا متفاوت است و برای  قطعی شدن واردات کالا باید این هزینه وارد شود. نکته‌ای که باید بدانید این است که این عوارض فقط مختص ایران نیست بلکه یک قانون بین المللی است و در تمامی کشور‌ها، طبق قانون هر کشور برای کالاها دریافت می‌شود.

هزینه‌های انبارداری در مبادی گمرک

هزینه‌ای که از زمان تحویل کالا در انبار‌های گمرک پرداخت می‌شود این مبلغ بر زمان نگهداری بار، مقدار و حجم کالا و نوع انبار دخیل است.

کارت بازرگانی

پس از ورود کالا برای اینکه تاجر بتواند موارد مالیاتی مربوط به کالا را انجام دهید باید کارت بازرگانی داشته باشد. گرفتن این کارت مراحلی دارد و در هر مرحله باید هزینه‌هایی باید پرداخت شوند.

هزینه ثبت کردن سفارش

واردکننده باید از طریق وزارت صنعت معدن تجارت ثبت سفارش انجام دهد و بخشی از ارزش کالای وارداتی را پرداخت کند.

هزینه ترخیص کار کالا

برای اینکه کار ترخیص کالا به آسانی و اصولی پیش برود بهتر است این امر را به ترخیصکار بسپارید. ترخیص کار هزینه‌ای را برای تشریفات خارج کردن کالا از گمرک دریافت می‌کند این مبلغ بر اساس تعداد مجوزهای لازم برای واردات، حجم و ارزش کالا و نوع انبار تعیین می‌شود.

تعرفه گمرکی

هزینه‌ای که بازرگان باید در زمان وارد کردن کالا بپردازد این هزینه به دو صورت است:

اگر به صورت ارزش کالا و هزینه ثابت محاسبه شود به آن تعرفه مختلط گفته می‌شود.

اگر به صورت دریافت دو درصد از ارزش کالا و بخشی از بار باشد به آن تعرفه درصدی گفته می‌شود.

عوارض گمرکی

کلیه هزینه‌هایی که تاجر از خرید کالا تا اولین گمرک پرداخت کرده استعوارض گمرکی نام دارند به علاوه مبالغی که برای حمل و نقل و بارگیری دریافت می‌شوند. ارزش افزوده به نوع کالا بستگی دارد.

 

وظیفه ترخیص کار در فرآیند ترخیص کالا در گمرک

ترخیص کار گمرک فردی است که از تجربه و سرعت عمل بالا، دانش و اطلاعات کافی برخوردار باشد یکی از وظایف اصلی فرد ترخیص کننده این است که بتواند در زمان مشخص کالا را از گمرک خارج کند پس اگر قبل از ورود کالا مدارک و مجوز‌های لازم را جمع‌آوری کند، می‌تواند در وقت صرفه جویی کند.

با توجه به این که خدمات گمرکی و ترخیص امری تخصصی هستند، اغلب مالکان، کار ترخیص را به افرادی که مهارت لازم را دارند می‌سپارند، ترخیص کار براساس قرارداد تمامی امور مربوط به ترخیص بار را انجام می‌دهد. نکته قابل توجه این است که اگر کالا در زمان مقرر ترخیص نشود هزینه‌های اضافی دارد.

بهترین شرکت ترخیص کالا و حمل و نقل کالا شرکتی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

با تمامی قوانین گمرکی اشنا باشد

دارای مجوز رسمی باشد

دارای کارت بازرگانی معتبر باشد

شرکت‌های حمل کالا را بشناسد

با تمامی مراحل ترخیص و واردات کالا آگاه باشد

ثبت شده باشد

ثبت سفارش و خرید را از خارج انجام داده باشد.

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل با تجربه و مورد اعتماد تجار، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در زمینه واردات و صادرات کالا است، شرکت ما  با داشتن بیش از چندین سال سابقه در زمینه واردات و صادرات کالا دارای مجوز کارگزاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و کارت بازرگانی تولیدی، تجاری و صادراتی آماده خدمت رسانی به فعالین این حوزه می‌است.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *