حمل کانتینر از آمریکا

حمل کانتینر از آمریکا

حمل دریایی بار از آمریکا به ایران با توجه به فاصله‌ی طولانی بین دو کشور و نیاز به گسترش شبکه حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از روش‌های مناسب حمل و نقل بار شناخته می‌شود. در واقع بارها از کشور آمریکا به کشور ایران به صورت دریایی حمل و نقل می‌شوند. این روش حمل و نقل مزیت‌های زیادی دارد مانند هزینه کمتر، قابلیت حمل بارهای سنگین و با حجم بالا، کاهش آلودگی هوا و امکان حمل بار در فصول سرد. در کنار این مزیت‌ها با توجه به اینکه فاصله بین آمریکا و ایران مسافت طولانی و زیادی است، امکان آسیب به کالا و طولانی‌تر شدن مدت زمان حمل وجود دارد لذا این موارد از معایب اصلی حمل دریایی بار از آمریکا به ایران نام برده می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی پیشنهاد می‌شود که قبل از اقدام به حمل بار برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و یک شرکت حمل و نقل مناسب را برای حمل دریایی بار خود از آمریکا به ایران انتخاب کنید.

 

مراحل حمل بار با کشتی از آمریکا به ایران

حمل دریایی از آمریکا

حمل دریایی بار از آمریکا به ایران یکی از رایج‌ترین روش‌های حمل بار است که برای انواع مختلف بارها استفاده می‌شود. برای حمل بار خود به روش دریایی از آمریکا به ایران باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

در گام اول باید نیازهای خود را برای حمل بار از آمریکا به ایران به دقت بررسی نمایید. این نیازها عبارتند از بررسی وزن و حجم بار، بررسی نوع بار و نیز مشخص کردن مقصد و زمان تحویل بار.

انتخاب یک شرکت حمل‌ و نقل دریایی مناسب برای حمل بار می‌تواند به شما کمک کند تا بارتان را بدون مشکل از آمریکا به ایران منتقل کنید. برای انتخاب یک شرکت حمل و نقل دریایی مناسب باید به مواردی مانند تجربه و سابقه شرکت و نیز شرایط عقد قرارداد و قیمتی که شرکت در نظر می‌گیرد توجه کنید.

پس از اینکه شرکت حمل و نقل مورد نظرتان را انتخاب کردید باید بار خود را به شرکت مورد نظر تحویل دهید و برای دریافت بار خود در مقصد، اطلاعات مربوط به مقصد و زمان تحویل آن را نیز به شرکت حمل و نقل ارائه دهید.

بسته‌بندی و آماده‌سازی بار به شکل مناسب با توجه به استانداردهای بین‌المللی برای حمل دریایی بار اهمیت زیادی دارد. برای مثال باید از جعبه‌های مقاوم براساس استانداردهای بین‌المللی برای دسته‌بندی بار استفاده کرد و بسته‌بندی کالا باید به صورتی انجام شود که در هنگام حمل دریایی هیچ آسیبی به کالا وارد نشود.

بسته به نوع کالا و کشور مقصد، ممکن است مدارک مختلفی برای حمل بار دریایی از آمریکا مورد نیاز باشد. مانند صدور صورتجلسه تحویل کالا و بارنامه دریایی. علاوه بر این مدارک ممکن است به فاکتور تجاری و گواهی مبدا نیز نیاز داشته باشید. پس از اینکه بار خود را به شرکت حمل و نقل تحویل دادید باید صبر کنید تا بار شما به سمت ایران حمل شود. مدت زمان حمل دریایی بارها از آمریکا به ایران با توجه به مسیر حمل و نقل و نیز شرایط جوی و ترافیک بندری متفاوت است و زمان کلی در این حوزه وجود ندارد.

پس از آماده‌سازی بار و صدور مدارک مورد نیاز، بار به بندر مبدا حمل می‌شود. برای این کار می‌توانید از خدمات حمل و نقل Exwork استفاده نمایید.

پس از اینکه بار شما به بندر مبدا رسید، باید آن را بارگیری کنید و به سمت مقصد حمل نمایید. در این مرحله شما باید بدانید که بار شما با کدام کشتی حمل می‌شود و مسیری که کشتی برای حمل بار شما از آن استفاده می‌کند چه مسیری است. علاوه بر این باید بتوانید مسیر کشتی را در حین حرکت به سمت ایران بررسی کنید.

پس از اینکه بار شما از آمریکا به ایران رسید، باید آن را در بندر کشور ایران از کانتینر تخلیه کنید. در این مرحله نیز باید تمامی استانداردهای بین‌المللی برای تخلیه مانند استفاده از جرثقیل و تجهیزات مناسب را مد نظر قرار دهید. پس از ترخیص کالا بار شما براساس شماره پیگیری و زمان تعیین شده تحویل داده می‌شود و شما می‌توانید بار خود را پس از پرداخت حق گمرکی تعیین شده توسط گمرک ایران دریافت کنید. این موارد شامل پرداخت مالیات و عوارض گمرکی، تهیه مدارک موردنیاز و تحویل مدارک به گمرک است. به صورت کلی حمل بار دریایی از آمریکا به ایران شامل شرایط و مراحل مختلفی است که برای موفقیت در این راه باید به تمامی جزئیات آگاهی کافی داشته باشید و تمامی استانداردهای بین‌المللی را برای حمل بار دریایی خود رعایت کنید تا بار شما بدون آسیب از آمریکا به ایران منتقل شود.

 

مدارک مورد نیاز حمل دریایی از آمریکا

برای حمل دریایی بار از آمریکا به مدارک مختلفی نیاز دارید که بسته به نوع کالا، مقصد و نیز سایر شرایط متفاوت هستند اما به صورت کلی برای حمل دریایی بار از آمریکا به ایران به مدارک زیر نیاز دارید:

صورت‌جلسه تحویل کالا (Delivery Order)

بارنامه دریایی (Bill of Lading)

فاکتور تجاری (Commercial Invoice)

گواهی‌نامه مبدأ (Certificate of Origin)

سندهای مربوط به محصولات خاص

تصویر کالا

وزن و ابعاد کالا

پیش از شروع کار بهتر است با شرکت حمل و نقل دریایی مناسب در کشور ایران تماس بگیرید و اطمینان حاصل کنید که مدارک مورد نیاز شما برای حمل دریایی بار از آمریکا به ایران کافی است تا در حین بارگیری یا ترخیص بار خود در گمرک ایران و آمریکا دچار مشکل نشوید.

 

قوانین و مقررات حمل بار دریایی از آمریکا به ایران

حمل و نقل دریایی بار از آمریکا به ایران شامل قوانین و مقررات مختلفی است که تمامی این موارد باید برای حمل بار رعایت شوند. در ادامه برخی از این قوانین و مقررات را بررسی خواهیم کرد:

تحریم‌های اقتصادی

ایران از سوی برخی از کشورها خصوصاً کشور آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم اقتصادی است بنابراین قوانین و مقررات مربوط به تحریم‌های اقتصادی باید بیش از حمل بار دریایی از آمریکا به دقت بررسی تا بار شما در کشورهای واسطه توقیف نشود.

محدودیت‌های تجاری

برخی از کالاها به دلیل محدودیت‌های تجاری مانند محدودیت‌های وارداتی و صادراتی امکان ورود به ایران را ندارند. بنابراین باید پیش از اقدام به واردات این دسته از کالاها، قوانین مربوط به محدودیت‌های تجاری کالاهای دریایی را به دقت بررسی کنید و اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشید.

مقررات حمل‌ و نقل بین‌المللی

حمل بار دریایی از آمریکا به ایران باید براساس قوانین و مقررات حمل و نقل بین‌المللی انجام شود. برخی از این مقررات شامل استانداردهای مربوط به بسته‌بندی و نیز برچسب‌گذاری کالاها هستند. بارنامه حمل و نقل بین‌المللی نیز بخش دیگری از مقررات حمل بار دریایی از آمریکا به ایران است.

مقررات گمرک

برای ورود تمامی کالاها به ایران باید مقررات گمرکی ایران را رعایت کنید. این مقررات عبارتند از صدور مجوز و گواهی‌نامه‌های لازم، پرداخت گمرکی و مالیات، و ارائه مدارک مربوطه مانند بارنامه دریایی.

مقررات بندری

برای ورود بار به بنادر ایران باید مقررات بندری مربوط به کشور ایران را به صورت کامل رعایت کنید. این مقررات عبارتند از تأمین بارگیری و تخلیه بار، استفاده از تجهیزات مناسب بارگیری و تخلیه بار و رعایت ایمنی در بندر.

به صورت کلی حمل بار دریایی از آمریکا به ایران قوانین و مقررات مختلف و زیادی را شامل می‌شود که همه‌ی قوانین باید به دقت رعایت و بررسی شوند. برای رفع ابهامات و دریافت راهنمایی در مورد قوانین و مقررات مربوط به حمل بار دریایی از آمریکا به ایران بهتر است با مسئولان و مشاوران خبره در حوزه حمل و نقل بین‌المللی تماس بگیرید تا برای حمل بار خود از آمریکا به ایران دچار مشکلات ثانویه نشوید.

مزایای حمل بار دریایی از آمریکا

حمل بار دریایی از آمریکا مزیت‌های مختلفی دارد اما به صورت کلی می‌توان مزیت‌های زیر را برای حمل بار دریایی از آمریکا به ایران مد نظر قرار داد.

هزینه کمتر، حمل بار با حجم بالا، کاهش آلودگی هوا، قابلیت حمل بارهای سنگین و قابلیت حمل بار در فصول سرد از جمله مزیت‌های حمل بار به شکل دریایی از آمریکا به ایران هستند. این روش حمل و نقل می‌تواند گزینه مناسبی برای شرکت‌ها و صنایع مختلف برای حمل بار باشد.

معایب حمل بار دریایی از آمریکا

حمل بار به شکل دریایی از آمریکا به ایران مانند سایر روش‌های حمل و نقل معایبی دارد. مهمترین معایب حمل دریایی بار از آمریکا به ایران عبارتند از:

زمان تحویل طولانی بار، خطر ازدست‌ رفتن بار، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، خطر آسیب به بار و پرداخت هزینه بالا برای بارهای کم‌حجم. در کل باید این نکته را در نظر داشت که حمل و نقل بار به شکل دریایی با توجه به معایب آن همچنان هم به عنوان یکی از روش‌های اصلی حمل و نقل بار از آمریکا به ایران شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

 

هزینه حمل بار دریایی از آمریکا

هزینه حمل کالا از کشور آمریکا به ایران به عوامل مختلفی وابسته است و هزینه کلی در این حوزه وجود ندارد. عواملی که هزینه حمل بار از آمریکا به ایران را تعیین می‌کنند عبارتند از:

نوع کالا، مسیر حمل، حجم کالا، نوع کشتی و شرکت حمل ‌و نقل

برای مثال حمل کالا با کشتی از غرب آمریکا به بندر عباس در جنوب ایران هزینه متفاوتی نسبت به حمل کالا با کشتی از شرق آمریکا بندرعباس دارد. علاوه بر این کرایه حمل کالا با کشتی برای کالاهای سبک‌تر مانند پوشاک با کالاهای سنگین‌تر مانند ماشین متفاوت است. به طور کلی بهتر است برای حمل کالای خود از آمریکا به ایران با شرکت‌های بازرگانی معتبر در این حوزه تماس گرفته و مشخصات کامل کالا و مسیر حمل خود را برای کارشناسان توضیح دهید تا آنها بتوانند بهترین قیمت پیشنهادی را به شما ارائه دهند.

 

کالای ممنوعه برای حمل بار دریایی از آمریکا

تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران می‌تواند بر روی حمل کالای شما از آمریکا به ایران تاثیرگذار باشند. شما باید کالاهای ممنوعه برای حمل از آمریکا به ایران را بشناسید. کالاهای ممنوعه کالاهایی هستند که نمی‌توان آنها را از آمریکا به ایران حمل کرد و شامل تحریم‌های بین‌المللی می‌شوند. برخی از این کالاها عبارتند از:

اسلحه و مهمات نظامی

مواد منفجره و پرتودهنده

مواد شیمیایی خطرناک

داروها و محصولات پزشکی بدون مجوز

کالاهای تحریمی به دلیل مسائل حقوقی و مالی

علاوه بر موارد فوق برخی از کالاها ممکن است با توجه به قوانین و مقررات محلی ایران دارای ممنوعیت باشند بنابراین بهتر است قبل از حمل هر نوع کالا به ایران با شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در این حوزه تماس بگیرید و از کارشناسان متخصص در این حوزه مشورت بگیرید که آیا کالای مورد نظر شما اجازه حمل به داخل ایران را دارد یا خیر.

 

سوالات متداول

نحوه ارسال بار از آمریکا به ایران چگونه است؟

شما می‌توانید از طریق یکی از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایرانی بار خود را از آمریکا به ایران حمل کنید. این شرکت‌ها تمامی مراحل کار را برای شما انجام می‌دهند و بار شما را در مقصد به گیرنده تحویل می‌دهند.

کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا به ایران کدام هستند؟

انواع ارز

جواهرات، طلا، سنگ‌های قیمتی

مواد مخدر

مشروبات الکلی

الماس خام

انواع سلاح گرم یا سرد

وسایل قمار

ارسال پست از آمریکا به ایران چگونه است؟

پست برای بسته‌هایی که زیر ۱۰ کیلوگرم هستند بسیار مقرون به صرفه است. زمانی که شما بسته یا اسناد و مدارک خود را از طریق پست از آمریکا به ایران ارسال می‌کنید دیگر نیازی به انجام تشریفات گمرکی ندارید و این موضوع خود یکی از مهم‌ترین مزایای ارسال پستی بار از آمریکا به ایران است.

مدارک مورد نیاز جهت حمل بار از آمریکا به ایران چیست؟

مدارک شناسایی فرستنده و گیرنده به صورت کامل، نشانی و اطلاعات کامل گیرنده و نیز لیست عدل‌بندی که لیست اقلام موجود در بار را با تمام مشخصات آنها در بر می‌گیرد.

 

سخن پایانی 

حمل و نقل دریایی بار از آمریکا به ایران می‌تواند از طریق کشتی‌های باری مختلف انجام شود. در حال حاضر به دلیل تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پیدا کردن کشتی‌هایی که بتواند بارهای شما را به ایران حمل کنند بسیار سخت و دشوار است. علاوه بر این برای انجام این کار باید مجوزهای لازم را از مقامات دولتی هر کشور که  بار شما به صورت دریایی از آن عبور می‌کند نیز دریافت کنید و همچنین باید از کشور مقصد یعنی ایران نیز مجوزهای مورد نیاز را دریافت نمایید. به دلیل پیچیدگی‌ها و شرایط سختی که برای حمل دریای کالا از آمریکا به ایران وجود دارد، بهتر است در این حوزه با یک شرکت بین‌المللی و خبره در ارتباط باشید تا بتوانید بار خود را بدون مشکل از آمریکا به ایران منتقل کنید. به صورت کلی حمل بار دریایی از آمریکا به ایران چهار تا شش هفته طول میکشد.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *