واردات موتور پمپ از چین

واردات و ترخیص پمپ صنعتی

واردات و ترخیص موتور پمپ از چین به دقت بالایی نیاز دارد و سختی‌های فراوانی دارد اما اگر در آن موفق شوید امری سودآور و پول ساز به شمار می‌آید. کشور ایران با توجه به  رو به رو شدن ایران با  تحریم‌های متعدد، امکان خرید پمپ از هر کشوری برای تاجران ایرانی فراهم نیست. همین عامل سبب شده تا تاجران به فکر واردات و ترخیص پمپ از کشور چین بیفتند. حجم انبوه تجارت با کشور چین و واردات از چین سبب شده تا بسیاری از تاجران به فکر واردات کالا از چین بیفتند. تشریفات گمرکی و ترخیص موتور پمپ از گمرک و نیز دانستن تعرفه گمرکی موتور پمپ دغدغه‌ی مهم و اصلی اغلب تاجران است. با توجه به ممنوعیت و تغییر بخش نامه‌های در حوزه واردات کالا، باید برای ترخیص پمپ‌ای وارداتی خود از گمرک از افراد باتجربه و حرفه‌ای و آشنا به روال کار کمک بگیرید یا دانش خود را در این حوزه بسیار بالا ببرید تا در روند واردات دچار مشکل نشوید.

 

مراحل ترخیص و واردات موتور پمپ از چین

شناسایی نیاز بازار داخلی

واردکنندگان و تاجران هر کالایی باید از نیاز داخلی کشور آگاهی کاملی داشته باشند. در برخی موارد عدم شناخت صحیح نیاز بازار سبب می‌شود تا کالای شما در بازار به درستی به فروش نرسد و دچار ضرر زیادی شوید. اگر شما نیاز بازار را به درستی بررسی کنید، واردات  بعضی لوازم مانند موتور پمپ برای شما بسیار سودآور و پرمتقاضی است.

یافت منبع تولیدکننده یا سورسینگ کالا

برای واردات و ترخیص پمپ باید دنبال تولیدکننده مناسب باشید. خدمات سورسینگ کالا می‌تواند برای شما مفید باشد. برای واردات و ترخیص پمپ سنجیدن کیفیت محصول باید مد نظر قرار گیرد شما باید از تولیدکننده نمونه درخواست کنید و نمونه را از جنبه هاب مختلف، مورد بررسی قرار دهید. از شرکت تولیدکننده، لیست و پروفرما درخواست کنید در لیست تمام اطلاعات مربوط به ذکر می‌شود. داشتن پروفرما برای ترخیص موتور پمپ از گمرک لازم است.

فرآیند ترخیص موتور پمپ از گمرک

شما می‌توانید با پرداخت تعرفه گمرکی موتور پمپ و انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص و خروج موتور پمپ خود از گمرک اقدام کنید. ترخیص کالا یکی از فرایند‌های سخت و پیچیده است که حتما باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود.

 

لیست هزینه و تعرفه‌های واردات موتور پمپ

هزینه‌های واردات و ترخیص دستگاه‌های مختلف با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. واردات و ترخیص واتر پمپ در کنار هزینه تعرفه گمرکی موتور پمپ، هزینه‌های جانبی دیگری نیز دارد. این هزینه‌ها عبارتند از اجاره کردن کارت بازرگانی برای واردات یا پوشش هزینه‌های حمل و نقل و پرداخت هزینه خدمات شرکت‌های واسط. محاسبه تقریبی هزینه‌ها معمولا برای تاجران بسیار سودمند است. شما می‌توانید برای دریافت لیست هزینه‌ها و آگاهی از روش‌های کم هزینه و مناسب جهت واردات و پیدا کردن کالای مدنظرتان با قیمت مناسب و دانستن تعرفه گمرکی از شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند مشورت بگیرید.

 

مدارک لازم برای واردات کالا به ایران

اقدام برای دریافت کارت بازرگانی

دریافت کد ثبت سفارش از طریق سامانه ثبت سفارش سازمان توسعه و تجارت ایران، ثبت سفارش باید توسط فرد متقاضی امضا شود این اوراق سه برگه هستند.

اقدام برای دریافت مجوزهای قانونی برای شفاف سازی قانونی بودن روند واردات کالا.

ارائه اصل فاکتور یا همان پروفرما و همچنین یک برگ کپی از آن.

ارائه بروشور کالای وارداتی که به معرفی محصول پرداخته است.

اظهارنامه

بارنامه و بیمه‌نامه

قبض انبار و ترخیصیه کالا

چرا واردات موتور پمپ از چین سودآوری خوبی دارد؟

برای واردات و ترخیص پمپ با توجه به تحریم‌های ایجاد شده بر ضد کشور ایران، تاجران و بازرگانان ایرانی باید  به دنبال تولیدکنندگان خارجی باشند که روابط خوبی با کشور ایران داشته باشند و در زمینه تولید پمپ نیز حرفی برای گفتن داشته باشند و محصولات آن‌ها کیفیت خوبی داشته باشد. تولیدکنندگان پمپ در کشور چین برای اینکه از بازار پمپ و تولید آن‌ها جا نمانند از فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کنند و سعی دارند تا از نوآوری ‌های روز در سطح جهانی برای ساخت کالاهای خود استفاده ‌کنند و به همین دلیل پمپ ‌های تولید شده در کشور چین منحصر به فرد و تولید شده براساس فناوری‌های روز دنیا هستند.

اغلب مردم تصور خوبی از کالاهای تولید کشورچین ندارند و تصور می‌کنند که پمپ ‌های تولید شده در کشور چین بی کیفیت هستند اما این باور کاملا اشتباه است. در حال حاضر کشور چین پمپ‌های با کیفیتی تولید می‌کند که همپای پمپ‌های اروپایی و آمریکایی هستند. تولیدکنندگان چینی شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شما به عنوان تاجر بتوانید قبلا از خرید نمونه‌ای از پمپ را درخواست و آن را بررسی کنید. شما به عنوان واردکننده باید به دنبال کم کردن هزینه واردات پمپ از چین به ایران باشید. ترخیص پمپ از گمرک در کنار تعرفه گمرکی موتور پمپ هزینه‌های دیگری نیز دارد، تولیدکننده چینی مناسب می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های جاری شما را کمتر کند.

 

چطور بهترین فروشندگان پمپ در چین را پیدا کنیم؟

همان طور که در ابتدای مقاله بررسی کردیم پیدا کردن یک تامین کننده مناسب در کشور چین برای خرید پمپ یکی از مراحل حیاتی واردات است. یکی از روش‌ها برای پیدا کردن بهتر تولیدکننده پمپ در چین این است که میزان بازخورد شرکت در بازار‌ها را بررسی کنید. شما می‌توانید برای بررسی تولید کنندگان مختلف به نمایشگاه‌های کشور چین سر بزنید، در این نمایشگاه‌ها شرکت‌ها و تولیدکنندگان، تمامی خدمات و محصولات خود را به نمایش می‌گذارندتا تاجران بتوانند به راحتی با محصولات و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوند. این نمایشگاه ‌ها در حال حاضر بهترین مکان برای بررسی حضوری کالا و صحبت با تولیدکنندگان محصولات و خدمات است که در آن خریداران می‌توانند به طور مستقیم با فروشندگان مذاکره و گفتگو کنند و سوالات خود را در ارتباط با محصولات بپرسند. شرکت در این نمایشگاه‌ها سبب افزایش دانش تجاری شما در ارتباط با محصولاتی که در بازار خواهان بیشتری دارند می‌شود.

 

لیست اسناد و مدارک مورد نیاز جهت واردات و ترخیص پمپ

برای واردات و ترخیص موتور پمپ از گمرک برای تاجرانی که قصد واردات پمپ به کشور را دارند، دانستن بخشنامه‌های صادر شده جدید در این زمینه است. این بخشنامه‌ها و مقررات پیچیده هستند و دائما و تغییر می‌کنند. آگاهی از این موارد برای گرفتن مجوزهای مورد برای واردات و ترخیص پمپ ضروری است. در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات تعیین شده، فرآیند ترخیص کالا از گمرک با مشکلاتزیادی رو به رو می‌شود. اگر تازه در حوزه واردات کالا فعالیت خود را آغاز کرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم با افراد متخصص و آشنا به کار برای آماده سازی اسناد و مدارک مورد نیاز واردات مشورت کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

واردات کالا به ایران بحث بسیار مهمی است و اگر تمامی مراحل به درستی انجام شوند برای شما سودآوری زیادی نیز خواهد داشت. اگر می‌خواهید در این کار موفق شوید باید از افراد متخصص و حرفه‌ای در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید تجارت پرسودی داشته باشید.

واردات کالا از چین به ایران در سال‌های مختلف به دلیل گستردگی محصولات چین و قیمت پایین رواج زیادی بین تاجران پیدا کرده است. واردات کالا از چین به ایران به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور شناخته می‌شود که نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دقیق دارد. تحقیق در ارتباط با بازار هدف محصول، انتخاب محصول مناسب و رعایت مقررات و قوانین برای موفقیت در واردات اهمیت زیادی دارد.

آگاهی از مقررات و الزامات

پیش از واردات پمب از چین به ایران، دانستن قوانین و مقررات مربوط به واردات ضروری است. دولت ایران قوانین و مقررات خاصی را برای واردات پمب به ایران در نظر گرفته است. این قوانین برای جلوگیری از هرگونه مشکل قانونی باید توسط تمامی واردکنندگان به درستی انجام شوند. تاجران باید مجوز بازرگانی و گواهی ترخیص کالا را از گمرک و مراجع ذیربط در ابتدا دریافت کنند. علاوه بر این، تاجران باید مطمئن شوند که پمپ خریداری شده با الزامات تعیین شده توسط ایران مطابقت کامل دارد. دولت چین هم قوانین و مقررات خاص خود را برای صادرات پمب دارد، تاجران باید مجوز صادرات را از مراجع مربوطه در کشور چین دریافت کنند و محصول نیز باید استانداردهای کیفی و ایمنی تعیین شده توسط دولت چین را داشته باشد.

یافتن تامین کنندگان قابل اعتماد

اولین گام برای واردات پمپ از چین پیدا کردن یک تامین کنندگان مورد اعتماد است. اغلب تولید کنندگان چینی پمپ تولید می‌کنند، به همین دلیل شناسایی افرادی که می‌توانند محصولات با کیفیت بالا را ارائه دهند در بازار امری ضروری است و اهمیت زیادی دارد. برای پیدا کردن تامین کنندگان مورد اعتماد می‌توانید از سایت‌های آنلاین Alibaba، Global Sources یا Made-in-China. com استفاده کنید. این سایت به تاجران این امکان را می‌دهند تا بتوانند با مقایسه و جست وجو تامین کننده مناسب را پیدا کنند.

مذاکره برای شرایط خرید و پرداخت

پس از اینکه تامین کننده مورد نظر خود را برای خرید پمپ انتخاب کردید باید با او بر سر قیمت و شرایط معامله مذاکره کنید. شما باید در مورد شرایط پرداخت، زمان تحویل و روش حمل و نقل با تامین کننده مذاکره کنید. شما باید به عنوان تاجر یک قرارداد واضح و دقیق با تامینک ننده داشته باشید که در آن تمام شرایط توافق مشخص باشد و از منافع هر دو طرف محافظت شود.

اطمینان از رعایت مقررات

قبل از واردات پمپ از چین به ایران، تاجران باید از تطابق کامل پمپ با مقررات و استانداردهای ایران اطمینان حاصل کنند. دولت ایران مقررات سختگیرانه‌ای برای محصولات وارداتی دارد و رعایت تکردن این موارد می‌تواند سبب به تاخیر افتادن ترخیص کالا از گمرک، جریمه یا حتی توقیف کالاها شود. تاجران باید گواهینامه‌های لازم مانند گواهی انطباق را دریافت کرده باشند و قوانین و رویه‌های گمرکی در ایران را رعایت کنند تا بتوانند کالای خدو را بدون مشکل از گمرک ترخیص و به ایران وارد کنند.

امتیاز 5 از 5

———————————————————

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  |  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

———————————————————

ترانزیت کالا

ما مفتخریم با بهره گیری از تجارب مدیران و کارمندان متخصص در امور حمل و نقل بین المللی ، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی، حمل کانتینری و ترانزیت کالا، بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس موجود را همراه با تضمین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.

در حال حاضر عمده فعالیت شرکت آریا حمل مربوط به واردات کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور چین به ایران می‌باشد. همچنین ترانزیت داخلی و ترخیص کالا از جمله خدمات داخلی ما محسوب می‌گردند.

مشاور: ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

آدرس: تهران، عباس آباد، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه حسینی، پلاک ۲۷، طبقه ۴، واحد ۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *